כיכר השבת

זוועה בירושלים?

תחקיר מטריד במיוחד: מאות ילדים עברו התעללות קשה

הפרשה שמחרידה את ירושלים החרדית: מאות ילדים בשכונות החרדיות בירושלים עברו התעללות קשה במיוחד באמצעות אלמונים שלקחו את הילדים מבתי הספר בעשור האחרון (חדשות חרדים)

55
דניאל הרץ | כיכר השבת | ח' בכסלו | 06.12.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במשך עשור זה היה נשמע כמו אגדה אורבנית בלבד, כזו שהופיעה אף על לוחות המודעות בשכונות החרדיות אך היה קשה להתייחס אליה ברצינות, אבל על פי תחקיר 'המקור' ששודר אמש (חמישי), מאות ילדים חרדים עברו חטיפות, התעללויות במקומות מסתור תוך מתן סמים מטשטשים ואזיקה על ידי זרים שככל הנראה תיעדו את האירועים הקיצוניים וההזויים במיוחד.

על פי התחקיר, בעשור האחרון התקבלו במשטרה יותר ממאה עדויות של ילדים שעל-פי החשד נפלו קורבן לחטיפות על-ידי זרים בשכונות החרדיות בירושלים. בתחקיר שוחח חיים ריבלין עם עשרות הורים ומטפלים כגון פסיכולוגים וקלינאיות תקשורת שמתארים כולם קווים דומים לפרשה המחרידה שעדיין לא נפתרה.

על פי התחקיר, הילדים נלקחו לאור יום מהמסגרות הלימודיות למקומות מבודדים שם עברו התעללות קשה במיוחד.

תחילת הפרשה, הייתה ב-2010, בשכונת נחלאות שם החלו להתקבל תלונות על אנשים זרים שחוטפים ילדים מהסעות לבתי ספר או לגנים במטרה להתעלל בהם. בתחקיר נאמר כי הילדים טוענים שנחטפו על-ידי אנשים המשתייכים לדת הנוצרית שהכריחו אותם לבצע טקסים סאדיסטיים מה שהפיץ בזמנו את השמועה בירושלים כי מדובר במיסיונרים, דבר שלא הוכח בינתיים ועל פי ההערכות היה כחלק מההטעיה שביצעו החוטפים כדי לבלבל את הילדים.

על פי התחקיר, שנתיים לאחר מכן עברה הפרשה לסנהדריה שם החלו לצוץ סיפורים עם מאפיינים דומים של התעללות בילדים שלוו בטקסים מוזרים של התעללות בחתולים וכדומה.

במסגרת התחקיר פורסם תיעוד שצולם במצלמה נסתרת בפברואר 2012 בירושלים, ובו מפגש בין שמונה מילדי שכונת נחלאות - אז ילדים בגילאי גן ובית ספר יסודי - עם הגאון הרב משה שפירא זצ"ל. הילדים סיפרו לרב שפירא על כך שהם נחטפים דרך מנהרות למנזרים וכנסיות. הם הצביעו על אנשי כמורה שלדבריהם ניסו להמיר את דתם והטבילו אותם לנצרות. עוד נאמר על לרב כי גיורת תושבת שכונת נחלאות שיתפה פעולות עם החוטפים. הרב הורה לפגוע בה וברכושה ואכן כמה ימים לאחר מכן היא הוכתה קשות על ידי רעולי פנים. יצוין, כי לא היו הוכחות ברורות לסיפורי הילדים והקיצוניות של הסיפורים הפכה אותם לקשים לתפיסה ולכן גם כל הגורמים התקשו להאמין להם.

על פי עדויות הילדים, הם נהגו להישאר בהסעה ואז היו עולים "האחים של נהג ההסעות" ולקחו אותם "למנהרות". על פי התחקיר היו דמויות בתוך מוסדות החינוך כסייעות ושרתים ששיתפו פעולה וסייעו בהוצאת הילדים ממוסדות החינוך.

אחת האימהות סיפרה: "התקשרו מהגן באמצע היום ואמרו שהילד לא הגיע בבוקר לגן. הוצאנו אותו לגן, שמנו אותו בהסעה. איך זה יכול להיות שהוא לא הגיע?". היא הוסיפה כי בנה נלקח "למקום מבודד, שיש בו בעלי חיים". אחד האבות שהתראיין לתחקיר סיפר על כי בנו תיאר "מרתף שאליו יורדים כל הילדים" ואב אחר סיפר על "תיאורים של מקום שנשמע כמו מנהרה. אחד הילדים סיפר שמישהו דקר אותו". המנהרות המדוברות לא נמצאו למרות חקירת המשטרה.

אם אחרת תיארה כי "מישהו נכנס לתוך הגינה" ולקח משם את בתה; אחרת סיפרה כי בנה "דיבר הרבה על בורות שהכניסו אותם (את הילדים) אליהם". על הדקירות שעליהן דווח אמרה אחת האימהות כי בנה במהלך הטיפול "קרא לזה חיסונים. הוא לקח איזו בובה והתחיל להזריק לה בין אצבעות הרגליים".

בתקופת כהונתו של המפכ"ל דאז רוני אלשיך, הוקם צוות חקירה מיוחד שהקצין העומד בראשו התראיין אף הוא לתחקיר ואף פרץ בבכי כשהחל לתאר את המקרים, אך מחוסר ראיות - התיק נסגר.

ראש צוות החקירה בפרשה, סגן-ניצב גלעד בהט, אמר כי מדובר בכמה סיפורים שונים וכי לא בהכרח יש קשר ביניהם. "החקירה הזאת התנהלה זמן רב, ובמשך שנתיים לא הייתה שום ראיה שיש כאן קבוצה מאורגנת. הניסיון לקשור בין הפגיעות לא קיים. יש כאן מקרים של פגיעות מיניות, אבל אין ראיה שמחברת בין כל המקרים. אנחנו חיים בעולם משפטי של ראיות".

בהט טוען, כי מדובר ככל הנראה בהונאה של המטפלים למרות שאין להם כל סיבה לעשות זאת והן לנוכח העובדה שמדובר בכמה עשרות מטפלים שונים שמספרים סיפורים דומים. "כמות הזמן והמשאבים שהשקענו בחקירה הזאת בכללותה היא גדולה מאוד. אם היה ל כיוון חקירה שהיה מוביל אותי לאותה כת או לארגון שלא משנה מה מטרתו, הייתי מביא אותם לדין", אומר בהט.

יצוין, כי רבים שחקרו את הנושא טוענים כי מדובר באוסף שמועות בלתי מבוססות. הם מצביעים על כך שלא נמצאה כל עדות מבוססת אפילו לאחד מכל מקרי החקירה, ומדובר בכמה מאות מה שהופך את הספק לממשי עוד יותר. גופים רבים שעורבו בנושא וחקרו אותו טוענים כי מדובר בשמועות שעוותו וגרמו להורים לשאול את ילדיהם שאלות מכוונות ש"זיהמו" את העדויות והפכו אותן ללא יעילות.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
אני אישית שמעתי מכלי ראשון כמה וכמה סיפורים על כמה ילדים שנחטפו ועברו התעללות, מאנשים שמכירים. יש חשד מאוד משמעותי שהמשטרה מקבלת שוחד מכת המתעללים ולכן הם משתיקים את העניין. המקרים מאוד מזעזעים והפרטים אכן מחרידים ביותר. מדובר בסדיזם אכזרי ביותר. הדבר היחידי שיש לי לומר שההורים צריכים לשמור על הילדי
לצערי זה אמיתי!07.12.19
37
שטויות!!!!! זה אותו סיפור כל כמה שנים. הילדים של "הפעם הראשון" כבר גדלו ואף אחד מהם לא העידו שזה נכון. ההמצאה הזה מגיע מדמיון. זה סוג מוח: בשנות ה70 ו80 זה היה באמריקה עד שהקונגרס עשו שימוע עם רופאים ופסיכולוגים והחליטו שזה דמיון של אנשים. ילדה אומרת שהיום היא ראתה 4 גברים בחדר מדרגות. אז האמא שואלת
chaya06.12.19
סליחה אבל אני מכירה מקרוב ילדים שהוטרדו!!!!!!!!
מישו מהאזור08.12.19
36
מזעזעהה ביותר..!
ללא שם06.12.19

הצגת כל התגובות

35
פשוט מטורף. איפה המשטרה ?
נדב06.12.19
למשטרה יש את כל ההוכחות הם ראינו את הילדים שעות ביצעו בדיקות אבל הם שבוים בידים של הותיקן. עובדה שכשיש חשש שהורה חרדי התעלל בילד מיד מבצעים מאסר לא מחכים להוכחות אבל כל מה שקשור לסיפור הזה נקבר מתחת לשטיח.
חיים06.12.19
המשטרה עסוקה בלפזר הפגנות, חסימות כבישים ושריפות פחים של החרדים הצדיקים....
המשטרה?06.12.19
מרדימים את כולנו!! זה לא המורות רבס סעייות וכדו זה מלחמה של הותיקן בעולם יש לזה רעיות וזה מסביר את ההשתקה ושיתוף פעולה של המדינה וכסוי לכל זה. בתכנולוגיות מתקדמות הם ממשיכים את ניסוי מנגלה (ועשו זאת גם על ילדי תימן בזמנו) הם תופסים את המבוגרים לשתף פעולה שאין לאדם שליטה על מה שהוא עושה כל המבוגרים ש
אלי כהן06.12.19
נשמע שאתה זקוק לעזרה.
יוסף06.12.19
המשטרה עסוקה בכליאה חפי מפשע
מלכה06.12.19
34
נראה שלפחות חלק מהעדויות זוהמו (אינן מציגות מידע אותנטי) עקב משך זמן ארוך בין האירועים לבין החקירות
דוד07.12.19
33
תמיד תהיתי איך הגויים האמינו לבדיות על יהודים ששמים דם ילדים במצות. זה לא נתפס אצלי למה אנשים האמינו לסיפורים כאלו. עכשיו אני כבר מבין..
שמואל ארגמן06.12.19
32
יש לזה כדורים...התיאוריות שלך חולניות והזויות
אלי כהן תטפל בעצמך07.12.19
31
נשמע הזוי, אבל הייתי מעורבת בנושא וכמה שזה נשמע בדיוני זה קרה וזה ממשיך לקרות...
ר06.12.19
30
יש גזרת שמד עלינו וזה המשך של מלחמת עולם השניה- הסיפור 100%אמת והרבה מעבר לכל דמיון המשטרה יודעת וזה לא סוד שזה לא כת זה הותיקן עצמו אך אין לה יכולת להלחם בזה ילד שנתפס אם אור כחול כל הורה יכול לראות סימנים של חבלות בגוף הילד. האם זה לא מפליא שהרבה ילדים יודעים את שירי הנוצרים!! בסוף חודש ה12 יש להם
אלי כהן06.12.19
קשקשנים כמוך לא מחזקים, בלשון המעטה, את האמינות של הסיפור. אז אם אתה יודע שזה אמיתי, לתועלת הענין עדיף שתצמד לעובדות שידועות לך ותן לאחרים להסיק מסקנות.
כן06.12.19
29
ההורים עסוקים בשלהם
ללא שם06.12.19
למה אתה מאשים את ההורים?
תמי06.12.19
28
אני רוצה לדעת מתי יקום כבר השפוי שיעצור את הטירוף הזה של האמריקאים שקראו ספר קומיקס ונכנסו לזה ויוצרים בהלה ופניקה מטורפת בקרב הציבור ואלה שגורפים את הכספים הגדולים שנאספו עבור המטרה הקדושה כביכול לעצור את הכת הדמיונית הזאת ורימו את התורמים שהם הולכים לשים מצלמות כשאפילו מצלמות דמה הם לא טרחו להתקין
תושב השכונה 08.12.19
27
שזה לא נכון. אז זה נכון וזה קורה לצערנו כל יום
יהודי06.12.19
26
מוזר איך ילדים נלקחים ואף אחד מהגן לא בודק עם ההורים. חוסר אחריות. כיצד אנשים זרים לוקחים ילדים וכל האחראיים לא שמים לב לזה??
מיכל06.12.19
נשמע מפונטז כל הסיפור... להווי ידוע שכיום קיימות מצלמות בהסעות תלמידים ואם אכן הילדים נחטפו מההסעות היו בודקים במצלמות...
מחריד06.12.19
מעניין למה נזכרו להתקין מצלמות
אמת09.12.19
וגם מ 2010 וכולם שותקים ילד שמספר ש"לקחו אותו למנהרה" ההורים היו צריכים באותו יום לשרוף אותה!!!!!!!
איש פשוט06.12.19
25
לא לשלוח ילדים בהסעות שמרו אליהם ממש קורע לב
עצוב06.12.19
24
אני גרה באזור ואני אישית מכירה ילדים שהוטרדו ומשפחות שחזרו לחול בגלל סיפורים וגם אני מכרה אחת המטפלות שמטפלות בילדים אז זה לא שטויות זה קורה!!!!!!!!! וצריך להתעורר ולא להיות תמימים שזה יפסק!!!!!
מישו מהאזור08.12.19
23
נשמע דימיוני סיפור כזה זה התעללות בציבור....
משה06.12.19
22
הייתי שורף אותם בני אלף חסרי רחמים מסכנים הילדים
יניב 06.12.19
21
כשאנשים שכרו חוקר פרטי הם קיבלו הודעה בשם מישהו בכיר מאוד בצמרת בטחון פנים שלא להתערב בחקירה....
ידוע לי ש06.12.19
20
זה לא קורה בגלל שזה מוסדות חרדים. פשוט יש חולי נפש שיודעים שהרבה חרדים שונאים לפנות למשטרה ולכן הם מסתובבים באיזורים החרדים ובעיקר במאה שערים ומחכים לתפוס ילד חמוד ותמים ולעשות איתו דבירם מזעזעים, ה' ירחם. הבעיה זה כשחרדים שותקים. אסור לנו לשתוק! צריך להעמיד שומרים סמויים משלנו שיסיירו באיזורי הבתי
שרה12.12.19
19
למה זה קורה דוקא במוסדות החרדיים? זה מעלה שאלות, אולי לא כדאי לשלוח לשם אלא לממח או ממד או חינוך עצמאי שמפוקח ע"י משרד החינוך משהו פה מסריח
שאלה06.12.19
18
עוד אגדה מופרחת מבית היוצר של דרוקר
שוקי06.12.19
אם הבן שלך היה מספר לך סיפור כזה. גם היית כותב כך? גם אם זה דמיונות או פחדים של ילדים לא צריך לכתוב בצורה פוגענית כזו.
חיים06.12.19
17
נראה מדומיין. חולם החלום צריך רופא. מדובר בכתבה לא ברורה אפופת פחדי רדיפה לא ברורים. נראה שפסיכאטר טוב, יסייע כאן.
יוסי06.12.19
אם הבן שלך היה מספר לך סיפור כזה. גם היית כותב כך? גם אם זה דמיונות או פחדים של ילדים לא צריך לכתוב בצורה פוגענית כזו.
חיים06.12.19
16
חבל
קורע06.12.19
אין אמון כבר באף אחד. ועכשיו אחרי קריאת הכתבה, אני יכולה להבין חלק מהתנהלות מורים/ מחנכים בת"ת, שיש סיכויים טובים שהם חלק מאיזו כת.. עם התנהגות אנטי יהודית בעליל. זה כבר לא ערב רב. זה מיסיונר בתחפושת של יהודי.
כנ"ל06.12.19
15
גם בית הדין של הרב קרליץ ביקש שכל מי שיש לו עדות בנושא הכת שיביא אותה לבית הדין. חוץ משמעות מטופשות לא נמצא דבר רלוונטי. בית הדין ברשות הרב סילמן יחד עם דייני של בית דינו של הרב ווזנר הוציאו פסק חד משמעי שאין כת כזו, והרב סילמן הדגיש כי זו רק דרך להסיח את הדעת מבעיות פדופיליות אמתיות הקורים בציבור.
פסק דין06.12.19
14
שכחתם לציין שהפרשה הסתיימה כאשר כמה אנשים הואשמו בהפצת הבדיות, וננקטו צעדים נגדם (לא זוכר עם קנס או מאסר).
איש יהודי06.12.19
זה שלא הצליחו להוכיח לא אומר שזה לא היה.
חי06.12.19
13
תיקון לשורה: "על פי התחקיר היו דמויות בתוך מוסדות החינוך כסייעות ושרתים ששיתפו פעולה וסייעו בהוצאת הילדים ממוסדות החינוך."- לא סייעות, מלמדים! וזה דבר שמאד צריך להפחיד אותנו!
איתי גיבור דוד08.12.19
12
לאחר חקירה מדוקדקת באותן שנים מול כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. שוב, מקצועיים, לא עסקנים וקיצונים, ברור ומוכח שלא היה ולא נברא וזה אמין בדיוק כמו שזה נשמע.. למרבה הצער זה יצר פאניקה שלא ברא השטן והפיל בפח אלפי אנשים שהאמינו לצ'יזבאט. מכיר אישית עשרות משפחות ששבו לגור בחו"ל לאחר שעשו
בכיר מאוד בתחום06.12.19
לצערנו היה הווה ויהיה אם לא יטופל מעל 100 ילדים מאזורים שונים עם סיפורים דומים מכירה גם סיפור אישי שאכן היה נשמע הזוי עד שמבינים שהסיפור חוזר ואת ההסברים המובאים בכתבה
אמת09.12.19
11
יש כמה פרטים שהושמטו שגם היו כמה מטפלות של ילדים ורבעס בחיידרים ששיתפו פעולה עד היום לא הצליחו להפליל אבל באותה תקופה כמעט כל הורה בירושלים ידע מזה ולא היה מה לעשות היה מקומות ששמו מצלמות וזה לא עזר כי היה להם שיתופי פעולה מבפנים מפחיד......
מכיר06.12.19
10
בטוח שדניאל הרץ כתב או שמואל ארגמן?
כיכר לחם06.12.19
9
פחד פחדיםםםםםםםםםםם, היום אסור להשאיר ילד ללא השגחה אפילו לא לדקה,
מישהו07.12.19
8
בטלוויזיה מאאד נזהרים לפני שמוציאים כתבה... הבדיקות שלהם הן מאד מקיפות, זה תחקיר שיצא לאחר כמה חודשים של בדיקות. מאד פשוט לומר שטויות...
אני07.12.19
7
מומלץ לעשות תחקיר לאן נעלמו ה27 מיליון דולר שנאספו על ידי ממציאי הכת
איש פשוט 06.12.19
6
גם אם זה לא נכון בכל אופן כדאי להשגיח כמה שיותר על הילדים. אם תתנו לילד לשהות ברחוב לבד שעות אל תבאו בטענות אחר כך
אריק06.12.19
5
מה הכוונה? הם לא יודעים מי הנהג? מי זה חברת הסעות? חקירות באויר הם יודעים לעשות אבל חקירות אמתיות הן לא יודעים. מערכת דפוקה ומפגרת מהיסוד. אין סיכוי שהמשטרה לא קיבלה שוחד כדי להשתיק את הפרשה
חוסר ראיות?06.12.19
מה שנכון נכון
חגישח06.12.19
4
שהוא מסיע בעצמו וזה בסדר, אז אמרו שהיו באים ומוציאים אותם באמצע היום!!! וזה בשיתוף פעולה מלא של שרתים, אבי בית, סייעות וכו׳. רשעים כולם
מי שחושב 06.12.19
3
בסנהדריה מעניין מדוע הוא לא "עזר" להורי האומללים???
משיזהב היה גר25.04.21
2
שמעתי אז שמועה, שהמשטרה והשב"כ היו מוכנים לעצור מי שצריך, ולעשות "טיפול שורש" תוך שבוע, אך אישיות רבנית מסוימת משכונתם התנגדה לכך מסיבות לא ידועות.
אברהם06.12.19
1
ככה זה שרוב ההשקעה של המשטרה בשביל למצוא קשר לשמפניות. ולבדוק 333 עדים . נגמר הבושה...
יעקב06.12.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 16:09
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 13:44

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 12:09
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 11:33

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 10:10

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 09:16

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24