כיכר השבת

טור דעה

אל נא תאמרו - ידינו לא שפכו את הדם הזה!

אותן חיות הקודש שהתעללו בו בחייו והזניחוהו לאחר מכן, עשו זאת ביודעין רק כדי לספק את יצר השעשוע. מישהו היה מעוניין שיעוללו לאביו את מה שעשו למנוח זצ"ל? (טור דעה)

41
הרב רונן רוזנפלד | כיכר השבת | י"א בכסלו | 09.12.19
אל נא תאמרו - ידינו לא שפכו את הדם הזה!
(צילום: מאיר פרידמן)

בעיר בני ברק, עיר התורה והחסידות, ליוו היום (שני) מאות, למנוחת עולמים, את הרה"ח רבי ירחמיאל שניידר זצ"ל, שנפטר בגיל 56 בלבד, לאחר שנים של סבל ומכאוב.

פטירתו הכתה בהלם המונים מבני הציבור החרדי, שלתודעתם הוא פרץ לפני מספר שנים, לאחר שהחליט מי שהחליט לעשות עליו סיבוב ולהשתמש בו ככלי משחק ושעשוע לרבים.

השיטה הייתה פשוטה. אותם רעי לב נטעו בו את הדמיון כי תפקיד ציבורי נחשב נמצא בהישג ידו, במקרה זה "ראש עיריית בני ברק", ושכנעו אותו כי מעלליהם נועדו כדי לסייע לו לכבוש את היעד.

ההלוויה, היום (צילום: מאיר פרידמן)

הוא תועד בשלל וריאציות. בביתו וברחוב, בסמוך לעיריית בני ברק וליד השטיבלאך, והסרטונים שלו מדבר ומאיים, מבטיח ומדבר כ"ראש העיר של בני ברק", כבשו את הרשת.

אך כמו כל דבר מצחיק, הריגוש הסתיים כעבור זמן מה. הוא הוזנח מאחור, ולמעט בניו המסורים ומספר מועט של ידידי אמת ואנשי חסד שהיו לו לעזר בכל צעד ושעל, איש לא טרח להמשיך ולהתעניין בו, או באמת לסייע לו במה שנדרש.

אותן חיות הקודש - שלי אישית אין מושג מי הם - שהתעללו בו בחייו והזניחוהו לאחר מכן, עשו זאת ביודעין רק כדי לספק את יצר השעשוע. הם הפכו אותו ללעג וקלס, ביזו אותו בכל דרך אפשרית ומי יודע אם לא החמירו את מצבו.

איני מאשים חלילה איש, אך הטרגדיה אינה רק במיתתו כי אם במה שעוללו לו בחייו. אדם שכל חפצו ושאיפתו הייתה להיות מעורב עם הבריות ולסייע לאנשים כפי יכולתו, הפך למרמס בידי פוחזים.

אל תטעו, השרץ הוכשר בטעמים רבים. הם הציגו תירוצים למכביר. "הוא רוצה את זה", הם סיפרו. "זה עושה לו טוב", הם הוסיפו. מישהו מאמין לזה? מישהו היה מעוניין שיעוללו לאביו את מה שעשו למנוח זצ"ל? התשובה ברורה וחד משמעית.

ר' ירחמיאל, שעות לפני שהתמוטט

למרבה הצער והבושה, ההתעללות הזו לא התחילה ברב שניידר היקר ולא הסתיימה אחריו, אלא המשיכה וממשיכה עם שלל אנשים ודמויות, שמדמיינים עצמם במשרה מסוימת, ציבורית או רוחנית, ויש מי שאץ רץ כדי "לעזור להם" לכבוש את היעד, מתוך מטרה ברורה לספק שעשוע לליצנים.

לא כולם יודעים אבל במרכז עיר חרדית התגורר יהודי מבוגר ששימש כרב בית כנסת קטן וכל חייו חיפש להשפיע על קהל חסידים. בחכמתו, הבין הרב כי לשם כך הינו זקוק למעט פרסום. הוא יצר קשר עם מי שיצר, והודיע על מסירת שיעורים.

דברי הרב הוקלטו - לא לפני שטורפיו ניסו והצליחו למשוך את הרב בלשונו, הדברים הופצו וליהודים הייתה ליצנות אחת גדולה. אם לא די בכך, הרב מונה לאדמו"ר של חסידות שהומצאה באותם רגעים, ומכאן קצרה הדרך לסרטוני וידאו של הרב משוחח על ענייני ספורט, מוזיקה ופוליטיקה, שהופצו ברחבי הרשת - כאש בשדה קוצים.

גם במקרה זה, הכל נעצר לפתע פתאום, כאשר ביום אחד בהיר התמוטט האדמו"ר ונפטר לבית עולמו, אך "מורשתו" שנותרה היא החוכא ואיטלולא שנהפך בעיני הבריות בזכות אותם ציניקנים.

איני בא לקטרג על איש, אך האמת חייב שתיאמר: מי שחטא כלפי המנוח זצ"ל חייב קודם כל לבקש את מחילתו ובמהרה, ולקוות שסליחתו תתקבל שם למעלה. לאחר מכן לקבל על עצמו, מכאן ולהבא - להיזהר בכך שבעתיים, להתרחק כמו מאש מכל התעללות בחסרי ישע ולשכנע את האחראים לכך - לחדול, לעילוי נשמתו של הרב שניידר זצ"ל.

חוסו על נשמתכם!

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
26 - כמה שאתה צודק...
יוסי11.12.19
31
כל ההתעסקות אתמול עם הלווייה ועכשיו עם ידינו לא שפכו זה המשך ישיר של אותם ליצים שמעלים כאילו את זכרו וממשיכים להפיץ חוזק עליו הכי טוב היה לעילוי נשמתו לא להזכירו כלל בתקשורת ומי שבאמת רוצה בטובתו שיפתח משניות וילמד לעילוי נשמתו
אייזיק10.12.19
30
מילה בסלע. להזהר מפגיע בזולת כמו מאש!!! כל יהודי וגם שאינו בן ברית הוא צלם א-לוה ממעל.. וכולנו צריכים לשים לב היטב. ... בנוסף גם לכל אחד יש משפחה שגם אותם צריך לכבד. הכלל הוא כזה כשאני מדבר/פוגש מישהו צריך לדמיין שהוא הבן של... עשיר גדול או גדול הדור ואז נצליח לכבד בע"ה כראוי כל בריה.
אברהם יצחק10.12.19

הצגת כל התגובות

29
לכל המורים והמבינים הדגולים קל לכתוב בתור מורה או שכן אבל אף אחד פה לא חושב על המשפחה הורים וילדים למנוח יש בנות מקסימות! משהו פעם חשב עליהם? על הכאב והבושה? טוב עשית כותב יקר שכתבת את הטור הנוקב, מהתגובות נראה שהערת מצפון של אנשים רבים! שבתגובותיהם "המבינות" מנסים לנקות את המצפון שיש להם ובצדק! בכא
יי11.12.19
28
כל מה שכתבת לא קשור לכתבה. גם אם הם נולדו עם מגבלות מסוימת . ולמדו היכן שלמדו וכל מה שהוספת ובכך יידעת את כל הציבור( וחבל. אף אחד לא ביקש ממך לעשות לו פרסומת כזו) כל זה לא מתיר לאף ליצן להתנהג כפי שמתואר בכתבה. וזו בדיוק כוונת הכותב. אני אישית נתקלתי בהקלטה שלו . וזה הציק לי מאודדד. כל מי שסיי
אמא10.12.19
27
ידינו לא שפכו"? לא באת לקטרג"? לא היה אפשר לקצץ ,ביותר מחצי,את החיצים הקטלניים שנשלחו פה? את הכותרת שכביכול אנשי העיר פה רצחו ושפכו? חמדו לצאן ,שובבות , נגררו רצית להזכיר שמי שצריך לבקש סליחה ימהר? חצי מהכתבה מיותרת רצית להוקיע את הנושא ,ןלהזכיר למי שצריך , ללכת על קברו לבקש סליחה,עלה והצלח כמה מי
פיני החוצפן10.12.19
26
יותר ויותר ברור לי שאפילו בחברה החילונית אין רמה כזו נמוכה של התנהגות! החברה החרדית חולה בהרבה מאד מחלות!
מרים10.12.19
הסיבה היא מאוד פשוטה אין כזה דבר חברה חילונית שם כל אחד הוא נפרד
ג'פרי 10.12.19
עוד אחד מאלו שמקיאים על עצמם וממורמרים על הסביבה שלהם
חרדי גאה10.12.19
25
היה פעם מסכן שכולם צחקו עליו ופתאום מישהו שם לב שבן אדם אחד נשאר רציני בחדר שאלו אותו למה יש פה אקשן צחק גם אז הוא ענה אם המשוגע לא היה הבן שלי גם אני הייתי צוחק יחד איתכם... רבותי אש אש אש אש אש כמה צער מסביבה כשצוחקים על מישהו אנא להתעורר
טוב לשמוע מוסר10.12.19
תגובה ראויה וחכמה!
ט11.12.19
24
בכל בית כנסת שמתאספים להם 'קיפקעס' בלע"ז, "קבוצות הנייעסנים" ומדברים ולועסים את החדשות הטריות, יבוא אותו מצתדק מתחנחן, שלרוב פקחותו אינו עולה על זו של נשוא הכתבה, ולאחר שישמע את כל הלשה"ר והרכילות, ויברר במדוייק למה באמת ההיא התגרשה, והאם הבן השלישי של ההוא באמת ברח מהבית, וכו' וכו' ולאחר שהוא יצחק
יהודי10.12.19
סביר להניח שבכל המידות רעות היו אנשים טובים, ואולם אין להתעלם מכך שאנשים (כן גם מבוגרים בני 40!!!!) התקשרו לעבוד עליו, ולהוסיף לו מכאוב על מכאוביו זה מידות רעות ואפילו מושחות!!!!
א10.12.19
23
אני זוכר שכל פעם שראיתי את הסרטונים איתו זה הציק לי שהופכים אותו ללעג וקלס ומה שהכי הפתיע אותי שכמעט כל מי שאמרתי לו שכואב לי לראות את זה טען בתוקף שהוא "אוהב את זה ואפילו יוזם" זה נשמע לי מוזר אז וגם היום. אני מכיר אישית שניים שהיו שותפים לנבזות הזאת ומקווה בשבילם שלא יתנו את הדין
דן10.12.19
22
שמעתי היום בקול חי את הרב משה בן לולו מקים קרן לעזור למשפחתו. ואולי אם נסייע להם נעשה לו מעט נחת רוח אחרי כל הבזיונות שעבר.
יוסי10.12.19
21
כל הכתבה כאן היא המשך ישיר של אותה מגמה, ונובעת מאותו מקום מושחת בנפש ליהנות ולהתכבד בקלקלת הזולת. אף אתה הגדלת לעשות והשארת לעצמך את "הכיף הגדול" שבתקיעת המסמר האחרון בארון הקבורה של המנוח ע"ה. אבל כך הוא טבע ומנהג העיר בני ברק ואין לשנותו.
שרולקה10.12.19
20
מלה בסלע, משתוקא בתרין שימו לב שזה אותם אנשים באותו איזור בבני ברק
משה09.12.19
19
ה- לעיר כמו בני ברק נקרא עיר התורה והחסידות ? בושה וכלימה , בושה וכלימה להיות בן העיר הזאת . בושה וכלימה לחשוב שאי פעם היינו שייכים לעיר הזאת . לצערי ולבושתי על בני ברק לא נאמר את מה שאמר ר' יסי בן קיסמא .. בושה וחרפה , כל העיר הזאת תישא בעוון המוות המיותר של האיש היקר הזה .. מיום ליום בני ברק
אריה09.12.19
אל תכליל עיר עם 200.000 תושבים בגלל 4 פרחחים!!!
די לדמגוגיה09.12.19
18
משום מה נראה לי שהכותב הנ"ל מכה על חטא על מה שעשה הבעיה היא שהוא מכה על ליבם של אחרים במקום על ליבו.
צדיק10.12.19
17
האם אותך אפשר לשכנע שאתה אדמו"ר? האם אותך אפשר לדמיין שאתה ראש העיר? בואו לא נהיה תמימים. בלי להכנס לפרטים, מי שסובל מבעיות - סובל. זה לא התחיל מאתמול, ולא מלפני שנתיים, מי שסבל מבעיה - סבל. והחיים לא היו קלים. והילדים למדו היכן שלמדו. והיו זקוקים ללמוד באותו מקום כיון שסבלו מבעיות שעמם הם נולדו
די לתמימות10.12.19
אותה גב' המכנה עצמה "די לתמימות"; לא אשלול היותך מלמדת בחינוך מיוחד (כפי שאת משוויצה) להשלכות אלו! את יכולה להסביר את הקשר בין התעללות בחלשים לבין מה שאת כתבת כאן???
רוטוויילר10.12.19
היא צודקת
היא צודקת.10.12.19
16
מיי זה הרונן רוזנפלד הזה שהחליט לחנך את כולנו בקביעות?
מיקה09.12.19
הוא לא בעלים של הכלבה מיקה
רוטוויילר10.12.19
15
מי יודע אם ההתנהגות המבישה של קומץ רשעים שכאלה לא הייתה גם בטרם השואה הנוראה באירופה
יואל09.12.19
14
ארור משגה עיוור בדרך ...
ארור09.12.19
13
יש הרבה יצורים שפלים מהסוג הזה שמשלמים מחיר יקר לאחר שנים רבות אני מכיר ילד בתלמוד תורה איקס נקרא לו שם בדוי גרונם שהיה נהנה להציק באכזריות נפשית לילד תמים שנקרא לו שם בדוי גימפל רק לאחר שגימפל בירמץ זכה גרונם להתחתן עם בחורה בעייתית מאוד ונולדה לו ילדה שנפטרה זמן קצר לאחר הלידה כתוצאה מכך הופר גם ש
ג'פרי 09.12.19
12
ליפול בפח כזה יכול רק איש תמים בדורותיו, מאמין בכל ליבו ונפשו בסובב אותו. התופעה ידועה בואריאציות שונות , עושים צחוק מיהודים תמימים המאמינים לכל שטות. הזהרו בסיבובים והעיקר- תשמעו לקול האשה.
שלמה09.12.19
11
מסכים עם כל מילה... רק תיקון טעות, זלאטשוב זו לא חסידות שהמציאו באותו רגע והרב המדובר היה בנו של האדמו"ר מזלאטשוב נתניה (ואחיו יבלט"א עדיין מכהן כאדמו"ר מזלאטשוב בנתניה)
יעקב09.12.19
הוא לא התכוין לזלאטשוב אלא למשהוא אחר ומי שצריך לדעת יודע.
צדיק10.12.19
10
נורא ואיום ...
נורא09.12.19
9
כל מילה בסלע !
חב''ד10.12.19
8
לכל מטבע יש 2 צדדים.. והצד השני של המטבע. (שהרי אנחנו מצוויים ללמד זכות עליהם) כפי שמצוי אצל חלק מהפולטיקאים שמעוניינים להישאר בתפקידם גם במחיר של גידופים ובזיונות העיקר שהם יהיו בכותרות. בקיצור כבר הורינו חז"ל שרצונו של אדם זהו כבודו
לכל מטבע יש ...09.12.19
7
הלוואי וילמדו את הלקח כואב ומצער מאד
צודק בכל מילה09.12.19
6
אתם לא שמים לב לפצצה שהוא רומז עליה. לא רק אנשים תמימים מסוגו של ר' ירחמיאל היקר נופלים בזה. השחיתות הזאת נעשית בעיקר על גבם של תלמידי חכמים וצדיקים שלא מתענינים בנעשה סביבם. וכי סחיטת הברכות והקללות מפי הגר"ח קניבסקי שליט"א היא מעשה הגון? וכי אין זה ניצול למטרות כסף, נגיעות, כבוד, שליטה, תחרות,
בני ברקי10.12.19
5
פעם ראשונה בחיים שאני כותב תגובה באתר מאז שהוקם! רק בשביל הטור הזה היה שווה כל האתר הזה מיום הייוסדו!!
חיים10.12.19
4
כל מילה בסלע! תנצב"ה
מנחם09.12.19
3
תשתוק אתה זה יותר טוב עכשיו עשית מערכת הפצה טיפש! או רשע!
שי10.12.19
2
לפני שנים הייתי נוכח בארוע . חזיתי במסכן הזה בשיא או ו ופעילותו לקול ולעידוד ה"חבריה העליזה והמגחכת" והוא במלא הרצינות משחק אותה במחשבה ראשונה הייתי מזועזע.כי שפטתי לפי הכלים שלי . של אדם נומטיבי .וזה אכן היה קרקס. אך במחשבה שניה(שוחחתי על כך עם חברים)הצבעתי על עוד טיפוס מסוגו שהיה נוכח שם.כמובן אין
יודע10.12.19
1
די עם כל אלו שפוחדים "ללכלך על החברה החרדית" .די לטאטא מתחת לשטיח! כל השטיקים הללו עברו מן העולם! הבושה עצומה וצריך חשבון נפש אמיתי.לא רק במיקרה דנן.אלא בכלל..
מרים10.12.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24