כיכר השבת

הגירוש המביש

אחיו של אביתר אזרזר ז"ל בפוסט מטלטל: זה ה'אשם' ברצח

חודש חלף מאז מציאת גופתו של אביתר בן ה-18, ובעוד על פרטי רציחתו קיים צו איסור פרסום חמור, חושף אחיו מה 'רצח' אותו נפשית, כשעוד היה נער חרדי תמים - וקורא: "טפלו נכון בילדיכם" (חרדים)

117
איציק אוחנה | כיכר השבת | ב' בשבט | 28.01.20
אחיו של אביתר אזרזר ז"ל בפוסט מטלטל: זה ה'אשם' ברצח
(צילום: מתוך אינסטגרם)

במלאת 30 יום למציאת גופתו של אביתר עמרם אזרזר בן ה-18, בן למשפחה חרדית מירושלים, מפרסם אחיו נתי פוסט מזעזע ומרגש כאחד, השופך אור על אירוע עגום ביותר בחייו של אביתר ז"ל, מפנה אצבע מאשימה כלפי גורם במוסד החינוכי בו הוא למד בעבר ומתחנן לכלל הציבור להפיק את הלקחים המתחייבים.

כזכור, בערב שבת, לפני כחודש, נמצאה גופתו של אזרזר בוואדי סמוך לבית עלמין ברמת השרון, בתום כמה ימים של חיפושים. מאז, חוקרים במשטרה את נסיבות הירצחו, שעל כל פרט מהן מוטל צו איסור פרסום חמור.

זירת מציאת הגופה (צילום: זק"א תל אביב)

כעת, כאמור, מפרסם האח נתנאל בחשבונו באינסטגרם, מה עבר על אביתר ז"ל בחייו כנער חרדי - חיים שהסתיימו באסון נורא. "אחי האהוב, חשבתי להשאיר את הכתיבה על הגעגועים אצלי בלב, ולכתוב על מצב הנוער של היום, והלוואי והדברים יחדרו עמוק ללבותיהם של מחנכים ומחנכות, הורים, שכנים - ואחרונים וחשובים: צעירים וצעירות שיתקלו בזה. ויהיו הדברים לעילוי נשמתך הזכה והטהורה", נפתח הפוסט המטלטל.

"אביתר, היית ילד, צעיר, עליז ומוכשר, החיוך ושמחת החיים לא משו מפניך, אהבת הזולת, נתינה, סיוע ועזרה היו חלק בלתי נפרד מחייך".

"אף אחד מחבריך ומכריך, פרט למשפחתך הקרובה, לא ידע שעמוק בתוכך אתה סוחב תיק כבד מנשוא, תיק שהכיל כאב, עלבון וזעקה חרישית וענקית, שהנפש שלך לא הצליחה ולא תצליח עוד לסלוח עליו. כן כן, התיק שאני מדבר עליו הוא תיק רצח! רצח נפשי, שאחד המחנכים שלך במוסד החינוך בו למדת, רצח אותך קבל עם ועדה, ואותו סחבת על גבך השברירי עד יומך האחרון, למגינת ליבנו ולב כולם".

האח השכול ממשיך וחושף: "אחזור 5 שנים אחורה, בכדי שיבינו במה דברים אמורים. במסגרת החינוכית שבה למד אביתר, הכריזו על מבצע משניות של שלושה חודשים עמוסים ומלווים במאמץ של ויתור על הפסקות ומשחק עם החברים לאחר הלימודים, שבסופם הובטח לתלמידים טיול רב משמעות, ולא אאריך בדברים... אביתר ישב ולמד בשעות לא שעות. בזמן שחבריו היו מרשים לעצמם לבלות במגרש המשחקים, הוא היה מבלה במגרש הלימוד ומשקיע את כל מרצו בשביל לצלוח את המבצע".

אביתר ז"ל, כנער חרדי (צילום משפחתי)

"והנה בא היום המיוחל. כולם עולים לאוטובוס ותופסים את המקומות, כשלפתע פרצה קטטה בין הילדים. אביתר, שתמיד דגל בשלום, נכנס ללב המריבה וניסה להשכין שלום בין הצדדים (כך התברר ב'שבעה', כשאחד החברים שזכר את הסיפור בא לנחם, והציף את הסיפור מחדש). דקות אחרי הבלגן, עולה המחנך לאוטובוס, מצביע על אביתר באצבע מאשימה, ובצעקות מוריד אותו מהאוטובוס".

"בינתיים, אבי - שהגיע - התחיל במסע שכנועים על מנת להקל בעונש: "אני אתלווה אליכם לטיול ואקח אותו ברכב איתי". המחנך משיב: שלילי! "אני אקח אותו רק ליעד אחד, ולאחר מכן אחזיר אותו לבית" - המחנך משיב: שלילי! אבי ניסה בכל כוחו, אך המחנך נשאר בשלו, כשבתוך תוכו הוא מאמין שזה החינוך המוצלח ביותר שאי פעם הוא יכל להעניק לאביתר...".

"באותם רגעים, כשאביתר אוסף את עצמו לבית, הנפש מתנפצת לרסיסים ואביתר נרצח בפעם הראשונה בחייו, רצח קר ועמוק, יותר ממה שאנחנו מכירים - והכרנו. רצח נפש רכה ותמימה של ילד. שבועיים! שבועיים שלמים לקח לאביתר לאסוף חלקים מהנפש המנופצת, עד שחזר לתלם, וגם כשחזר - הוא חזר שבר כלי, עם פגיעה עצומה בפנים, שלא התאחתה עד יומו האחרון".

Your browser doesn’t support HTML5 audio

"נראה לי שמצאתי את הגופה"; ההקלטה - מרגע האמת

נתי אזרזר כותב: "ים סוער של קושיות ושאלות יש לי בנושא. על חלקם קיבלתי תשובות, ועל חלקם עדיין לא, ואולי לעולם לא, אולם מסר אחד יש לי ואני חייב להעבירו: שימו לב אל הנשמה ! ! ! לנשמות התלמידים, לנשמות הילדים, לנשמות החברים ולסתם נשמות שאתם נתקלים במירוץ החיים. תנסו בכל כוח למנוע הידרדרות כזו או אחרת, תבקשו להיות שותפים בחדרים הפנימיים של הילדים, הילדות, הנערים והנערות. תחשבו מאות פעמים לפני כל צעד: האם זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר - לא לנו! אלא לילד, לילדה, לנער ולנערה עצמם".

"אל תהיו עם יד קלה על ההדק, ותשקלו פעמים רבות לפני הלחיצה לחיים או למוות", מציג האח השכול את תובנותיו, "ושתמיד - אבל תמיד - יעמוד מול עינכם הפסוק במשלי 'חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה'. הורידו דגש על חיצוניות ושימו דגש על הפנימיות. זה צו השעה, זה מה שהדור צריך. חוויות וריגושים".

תדריך לקראת היציאה לחיפושים אחרי אביתר ז"ל. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ובנימה אישית: "אתה אביתר, שנרצחת פעם באי-שימת לב ופעם בשימת לב יתרה, אני בטוח שזו ה'כפרת עוונות' הטובה ביותר שבורא עולם בחר עבורך. אני גם בטוח שהיית כפרה על הדור כולו. השארת לי ולמשפחה, לחברים הקרובים ולסתם אנשים ששמעו וכאבו את הסיפור, חור ענק בלב, שמי יודע אם נצליח לסתום אי פעם...".

"בחודש האחרון השתדלתי לעשות הכל בשביל להעלות את נשמתך כמה שיותר גבוה, ואני לא היחיד. 'שאי סביב עינייך וראי', מאות של לומדי 'הדף היומי' ייחדו את הלימוד לעילוי נשמתך; סטים שלמים של שישה סדרי משנה שחולקו בעולם הישיבות ונקראו כולם לעילוי נשמתך; מאות של אברכים ובחורי ישיבות שהקדישו את הלימוד ובתענית דיבור לעילוי נשמתך; מאות אלפים של ברכות ועניית אמן לאחריהן שבירכו וענו לעילוי נשמתך; מאות אלפים של פרקי תהילים שנקראו לעילוי נשמתך; נשים שעשו הפרשות חלה וקיבלו שבת 40 דק' לפני הזמן הכתוב בלוח, במספר שלא ימנה מרוב, לעילוי נשמתך; בחורים שקיבלו על עצמם לחזור למסגרת בגלל ששמעו את המקרה המצער שקרה איתך, וזה לא אחד ולא שניים, וכן על זה הדרך...".

"בטוח לי שאחרי כל זה, טוב לך שם, ושאת כל הכבוד הראוי בעולם מגישים לך למעלה. אחרת - לא היית מוסיף לחייך אלי ביום ובלילה", מסיים נתנאל אזרזר את הפוסט המרגש והמעורר.

אחרי העליה לקבר, ביום השלושים למציאת גופתו, הוסיף האח השכול וכתב: "אביתר אחי הקטן, היקר והאהוב. אשים אותך כחותם על לבי, כחותם על זרועי, כי עזה כמוות אהבה, קשה כשאול קנאה, רשפיה רשפי אש, שלהבתיה, מים רבים לא יכלו ולא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא שטפוה, ולעולם לא ישטפוה".

הגר"י אבוחצירא, ב'שבעה' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"את הגולל סתמנו ב'שבעה', ועכשיו באנו לכסות אותך במצבה, עד ביאת גואל צדק. מאמין באמונה שלימה שזה לא יקח זמן רב. יש לך שנה שלימה מעכשיו לנוח, ולהתכונן לשמחה שאני מכין לך; כבר סיפרתי לך על ספר התורה שהבטחתי לכתוב לזכרך? אז אני אבשר לך שהתחילו לכתוב אותו. היו שם המון דמעות, דמעות של כאב מהולות בדמעות של התרגשות. דמעות של געגוע עז אבל מצד שני דמעות של תקווה, אמונה וביטחון".

"אבוא לבקר ולדבר איתך תמיד. נוח בשלום על משכבך, מלאך זך וטהור שלי. ולך, אבא שבשמים: אהבנו, אוהבים ונאהב אותך תמיד. סמוכים ובטוחים ש'את אשר יאהב השם - יוכיח'. תודה שבחרת בנו לעמוד בניסיון הקשה הזה. אנו משתדלים לעמוד בו בגבורה. אבא, בבקשה תעזור לנו, זה קשה! 'ברוגז - רחם תזכור. ברוגז - אהבה תזכור'. ברוגז - עקדת אביתר תזכור. תגיד די לצרותינו ולצרות עם ישראל, ומעכשיו תבשר לנו רק בשורות טובות ושמחות. חותם בכאב עז ובאי-אמון שזה קרה, אחיך הגדול הכואב את לכתך".

עוד על הפרשה >>

הספד, שנערך אמש (מתוך אינסטגרם)
הקבר, אחרי הקמת המצבה ב'שלושים' (מתוך אינסטגרם)
תוכן שאסור לפספס
117 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
80
לתגובה 72: בחברה שלנו חושבים שהדרך היחידה להצליח בחינוך היא להעתיק בצורה כמה שיותר מדוייקת את מה שהיה ב"שטייטל". מה ב"שטייטל" לא הייתה למלמד כל הכשרה והצמיח דורות של יראים ושלמים (רק לא מספרים לנו כמה קומוניסטים צמחו משם) אף אצלנו אסרו שתהיה הכשרה למלמדים. התוצאות זועקות לשמים, אבל את אבירי ה"חינוך
רפאל30.01.20
79
שברת אותי לחלקים הדמעות נופלות מעצמם שתמצאו את הכוחות להיות חזקים כי זה לא פשוט בתור אחד שאבד אח.... ד ירחם על אמא שאיבדה ילד... ואתה אח יקר ירבו כמותך
אלי29.01.20
78
יש ליזעוק עד מתי לגלות כל יום נוסף צרות אנו רוצים משיח עכשיו
ללא שם28.01.20

הצגת כל התגובות

77
הלב נקרעעעעעעע עד השמיםםםם
בעילום שם28.01.20
76
ישנם רבנים מחנכים שרוצחים לנו את נשמת ההילדים, ואחרי שילד עוזב את הקרב הכאוב הזה, קוראים לו עוד שם "נושר" מי שנושר מהעולם הבא אילו שפגעו בנפש הילד. יהי רצון שזה יהיה הקורבן האחרון ויהי רצון שבני יחזור בתשובה שלמה עם שאר הנשרים שעפו מקוה רק זמנית מהקן..
רחל28.01.20
75
אסור להפיל כך אשמה על משהו... אני לא מבינה איך מפרסמים כזאת כתבה שמפילה אשמה קשה כל כך ולא לגמרי ברורה על אדם אחד. מי לוקח אחריות על זה? איך אפשר לקחת אחריות על נפשו של המחנך שעכשיו מתנפצת לרסיסים בעצמה. אולי זה עוד סוג של רצח? כמובן שצריך תמיד לבדוק מחדש את תגובותינו החינוכיות, אך זה מוגזם לחלוטין
רונית28.01.20
לא הבנתי מה את לא מבינה.. אם המחנך הזה לא עשה שום דבר והכל עלילות, אזי אין לו מה לדאוג והוא יישן בשקט בלילה אבל אם הוא אכן פשע ופגע בנפש של הילד הזה אז ראוי לו שיעשה תשובה ויפעל לעילוי נשמתו כדי שיכופר לו. הקלות שבה אתם מתייחסים פה לפגיעה בילד היא פשוט מזעזעת, ולחשוב שרובם פה בטח הורים לילדים..
אמת29.01.20
אמת. אתה שקר ולא אמת. כל תגובה, שלא לפי רוחך מקפיצה אותך. האם מישהו בירר מה היה? האם בבית דין אדם שמחלל שבת בגלל שהמחנך שלו לא נתן לו לנסוע לטיול יהיה פטור?
מוטי30.01.20
74
ידוע הסיפור שבא יהודי לחזון איש ובפיו שאלות באמונה ותשובתו של החזון איש הייתה שכל השאלות הם תירוצים למעשיו . לצערי לא קונה את הסיפור . אדם צריך להיות אחראי למעשיו ושיפסיקו כל השבאבניקים להאשים את המורה מכיתה ו או ז. זה רק תירוץ ושהמקום ינחם את המשפחה ולא ידעו עוד צער
מחנך29.01.20
73
איזה אח איזה אח ירבו כמותך ...... נראה לי שאתה עתיד להיות מחנך דגול בישראל שינצלו נשמות מאבדון ....עצובבב עצובבב
רותי ביטון29.01.20
72
יוואוווו פוסט מרגששששששששששששששש!!!!!! של אביתר אנחנו איתכם!!!!! נ.ב. האח שלו בחר את השיר הנכון לשבץ(אבל מה שבטוח שטוב לך שמה ואת כל הכבוד הראוי בעולם מגישים לך למעלה! אחרת לא היית מוסיף לחייך אלי ביום ובלילה כל הזמן!!-השיר של ישי ריבו האלוף מהדיסק שטח אפור) גם כשסבא שלי נפטר אני שמעתי את
סתם אחת...29.01.20
71
הלואי שתזכו לראותו בקרוב ביאת גואל צדק.
ללא שם28.01.20
70
מזמן אמרתי וממשיכה לומר, מורים שמתנהגים באכזריות כלפיי התלמידים, חייבים לפרסם את השמות שלהם כדי להשפיל אותם בחזרה. נפש תחת נפש. מורים חרדיים כדוגמת המורה שמוזכר בכתבה, איבדו צלם אנוש. המורה הנ"ל אין לו מחילה לעולם. אוי לו מיום הדין...
מישהו28.01.20
נא זכרו כי גם את המורה לא ניתן לדון, איננו בית דין ואיננו יודעים מה קרה מהמבט שלו, הוא עשה טעות אבל הוא בן אדם ויש לדון לכף זכות-אולי באמת באמת לא ידע שזה לא אשמת אביתר, ואם אכן היה מעניש את האשם האמיתי זה היה חינוך נכון, אולי עונש קשה מידי אך זה כבר תלוי כמה המעשה קשה, האשם לא היה נפגע מעונשו כי יו
rs29.01.20
69
כבר נכתב בשו"ת אגרות משה איך מחנכים דנים בדיני נפשות מאומד ומשמועה. בכל מקום יש מחנכים קלי דעת ואכזריים. כדי לרסן את אותם "מחכים" קיים מערך פיקוח של משרד החינוך וכן הוקמו ועדי הורים וועדי תלמידים שנציגיהם נבחרים בצורה דמוקרטית וזוכים לגיבוי של משרד החינוך. בחינוך שלנו, בהוראת גדולי ישראל אין פיקוח
רפאל28.01.20
68
יוואוווו פוסט מרגששששששששששששששש!!!!!! של אביתר אנחנו איתכם!!!!! נ.ב. האח שלו בחר את השיר הנכון לשבץ(אבל מה שבטוח שטוב לך שמה ואת כל הכבוד הראוי בעולם מגישים לך למעלה! אחרת לא היית מוסיף לחייך אלי ביום ובלילה כל הזמן!!-השיר של ישי ריבו האלוף מהדיסק שטח אפור) גם כשסבא שלי נפטר אני שמעתי את
סתם אחת...28.01.20
67
מזעזע---כמה כואב לקרוא תנוחו מהשמים ולא תדעו עוד צער!!
א28.01.20
66
מרגש במיוחד תחזיק מעמד ותצליח אח יקר
אור28.01.20
65
לחפש אשמים ולמצוא הכי קל. לקחת מחנך שהיה ברגע של כעס ולהפיל עליו את האשמה שהוא זה שבגללו היה הרצח. יש כאן משהו מאד לא מוסרי ומחשיד. ברור שצריך לשמוע שוב כל מקרה לגופו אבל לא בצורה כזו
אל תדון28.01.20
אין כאן חיפוש אשמים האח לא כותב סתם זה דבר שסופר בבית וגם הוא בעצמו מדי פעם היה מזכיר מעשה זה המחנך שהתנהג כבהמה ממש הוא שבר משהו בנפשו שהלך והתדרדר עוד ועוד משהו באימון שלו נסדק
TKGZR88528.01.20
תסלח לי. שמעתי כבר הרבה סיפורים סתם, מהורים ומאחים. אל תיתמם.
איציק30.01.20
האחד סיפר, וכולם מגיבים, בדקתם? שאלתם? אפילו לא יודעים באיזה מחנך, איזה ת"ת, כלום, כבר מאמינים, אולי אחיו הוא שקרן, לא יכול להיות, למה? משום שהוא אח שכול, אז מה? אולי כבר אז הוא היה קשה עורף, ואתם לא יודעים מה הוא עשה, ואם הוא לא היה מקבל את עונשו, הוא היה הורס את המשמעת של כל הכתה. רק כתבתי נקודות
מוישי28.01.20
האשמה רובצת על ראשו של מנהל מוסד המעסיק "מחנכים" חסרי כל הכשרה.
רפאל28.01.20
64
איזה חיידר הוא למד? רמות א'???
איזה חיידר?29.01.20
63
ואווו מדהים ומרגש...
עדי29.01.20
62
הכאב עצום אנחנו חושבים שהחינוך אצלנו הכי טוב כשלמעשה הדרך לבדוק מי המחנך נעדרת הכל מבוסס על מה שנוח ולא מה שטוב אבדו ממש את האמונה שיש בורא לעולם הבחירה של להיות מחנך זה לא בדיוק אם הוא באמת מתאים אלא כמה הוא קרוב לצלחת בישיבה וזה ממש בושה לציבור שלנו אין שום רגש הכל פשוט נובע ממש שנוח אני מרגישה שי
מלי29.01.20
61
השם יצילנו כמה דעת ושכל נבון וצריך בחינוך. וכמה צריך שבמקום הזה של החינוך יהיה רגש ושכל כאחד המכוונים אל האמת הנכונה למעשה.
. 28.01.20
60
רק במדיה רדודה של פוסטים, אפשר לכתוב שטויות כאלו שמזלזלים באינטלגנציה של הקוראים. אנשים חושבים שאם כואב להם והם עברו טרגדיה, הם יכולים להשתולל ולהתחיל להתנפל על אנשים ברחוב, כמו על אותו מחנך לא סימפטי, ולהאשים אותו ברצח, לא פחות ולא יותר. זה שהמחנך היה טיפש ואטום ואולי רשע, ניחא. אבל להאשים אותו בכי
יוסי28.01.20
גועל נפש של אנשים כמוך שזורקים מילים בלי להבין שום דבר בחינוך. מקווה שאתה לא מחנך את הילדים שלך בצורה כזו כי אם כן, נחת לא תרווה מהם כי תוכל לרצוח את נפשם בלי לדעת אפילו. ממליץ לך ללמוד בהקדם על חינוך ילדים והבנת נפש הילד לפני שתעשה טעויות שתצטער עליהם כל החיים.
אמת29.01.20
59
מרגש עד דמעות
מרגש28.01.20
58
כואב לי בכאבך אחינו היקר אבל לא זה ממש לא עובד כך לא ביום אחד שוברים ילד גוזל לא יעזוב כל כך מהר מקום רגוע ובטוח.....
יעקב28.01.20
איך אתה צודק.
אח28.01.20
בהחלט אפשר לשבור כך ילד . זה שובר ועושה נזקים במיוחד לנפש עדינה .
ל1428.01.20
57
שכל הקללות האמורות בתוכחה שיחולו על המלמד הנ"ל שכה השפיל את אביתר ושיהיה כפרה על אביתר אמן כן יהי רצון
אנגלו סכסי28.01.20
עכשיו אני אכתוב עליך כמה דברים, יבא מישהו לא יברר, רק יגיד אם כתוב באינטרנט, סימן שזה נכון, ויקלל אותך קללות נמרצות.
יוסי28.01.20
56
אני מחנך. ואני רוצה להגיב מראות עיניו של מחנך, ולא, לא על המקרה הזה, משום שאיני יודע, ואיני מכיר, ואיני יכול לסמוך על מה שכתוב. וכל אחד ישפוט את המקרה לגופו ולפי דעתו, אין לי עם זה בעיה. הבעיה היא עם כל התגובות, על כל המחנכים, ומהמשתמע, על כלל ציבור המחנכים, וכאן אני שואל, האם ידוע לכם, מה אתם עושים
זונדול30.01.20
55
יש כאן טעות איומה וכאב בל יתואר, אינני בא להמעיט ממנה או לדון את התוצאה, חייבים ללמוד מזה, אנא מחנכים יקרים תיזהרו על נפשות ילדינו, אם אינכם יכולים אין מקומכם בחינוך! ובכל זאת אל תתנו לעצמכם לחשוב שזה מצדיק התנהגות פורעת, אם אלוקים נתן לדבר כזה לקראת הוא גם נתן את הכוחות להתחשל ולהמשיך הלאה. תגובה מ
rs29.01.20
54
מוסדות החינוך החרדי גרועים מאלו הדתיים ואפילו מהחילוניים. לא מעט מדחיקים ומסתירים את מה שעברו ועוברים במוסדות האלו.
אלי29.01.20
53
אין מקום להשפלות ואיומים! זו לא דרכה של תורה! הורים - אסור לאיש מהצוות "לשבור" ילד. זה לא מקום של חינוך. תבחרו מקום עם צוות שתהיה דוגמא אישית למידות טובות!
נסיה28.01.20
52
קראתי ולא הפסקתי לבכות...הלב נשבר. חבל על ילדים יקרים שעוזבים את הדרך אל תשכחו שיש הרבה כאב להורים שרואים את הבן שגדל כך..והכל בגלל מחנך שלא עצר לרגע לחשוב על ההשלכות שישפיעו על עתידו של הילד.
חנה28.01.20
51
מי הוא זה המתיימר להיות מחנך??? באיזה מוסד מדובר???
ללא שם28.01.20
50
איזה ילד מדהים הוא היה ה׳ למה?? חבל על דאבדין
ללא שם28.01.20
49
איזה סיפור עצוב....אני יושבת ובוכה.....
רחלי28.01.20
פשוט הרב היה בלי רחמים ובלי הבנה. וקבע שהבן לא יצא לטיול. אלו לי בעלי שעצר את כל האוטובוס ואף אחד לא יסע. עד שהבן שלי יסע לטיול עם כולם. והנהג האוטובוס הצדיע לבעלי על כך.
זוהרי28.01.20
48
סליחה שאני כותב את זה אבל הכי קל לאח היקר למצוא סיפור ישן ולתלות הכול בזה, אבל בינינו אח יקר ובכור כאשר אף אחד לא שומע, איזה סוג דוגמא היית לאחיך הקטן? הרי הוא הלך בדרכך!!! אז אתה כתבת לעצמך גם פוסט מרגש???? או שהכול בשביל להרגיע את המצפון??? ועוד משהו קטן גם זה כשאף אחד לא שומע (שלא יפרק לך את הסיפ
ללא שם29.01.20
ממש כך. אם כל כך רע לכם תעזבו את החיידר והקהילה
יעקב קוזניץ30.01.20
47
נתי, אלפי תלמידים מרימים גבות עיניהם ואומרים הלוואי והיו עוברים רק התעללות כזאת, ואינני אומרו כדי להקל בסיפור הכאוב שכתבת על אחיך,
גדודי מחנכים29.01.20
46
הבעיה מתחילה שהמלמדים בחיידרים לא לומדים הוראה שכוללת פיסכולוגיה וכלים להתמודדויות כפי שלומדות המורות. לא ששם אין בעיות אבל הרבה פחות.
מיכל29.01.20
הצחקת אותי, אין פחות בעיות אצל הבנות, כנראה את לא שמעת עליהם, באיזה סמינר למדת, אשמח לשלח את הבנות שלי למקום בו אין את הבעיות שמחליאות את כל הקהילות, בכל המגזרים גם בנות וגם בנים.
rs29.01.20
אני סוחבת עליי צלקות עמוקות.. ולא מסמינר, מבית ספר, אני לא ילדה רעה, לא גרועה בלימודים, ולמרות זאת החליטו לשבור ילדה קטנה, למה. רק אלוקים יודע. רשעים ארורים.
arv29.01.20
45
יש הרבה מחנכים כאלו
יאיר28.01.20
44
רגישות.רגישות.רגישותתתת. צריך להרגיש את הילדים גם על דברים שלכאורה נראים לנו קטנים וחסרי ערך.אבל בעיניי הילדים זה ממש לא כך.גם מחנכים ומחנכות פשוט שימו לב אל הנשמה.אל תעשו את עבודכתם כדיי לצאת ידיי חובה.גם כשאתם תורנים בהפסקות תתייחסו לתלמידים ואל תזרקו אותו מתורן לתורן.
צפון28.01.20
43
אוי טאטע!!!!
ללא שם28.01.20
42
מרגש עד דמעות...
-28.01.20
41
מספר רב אחד שנוהג להגיע לבתי כלא לבקר אסורים: כשניסיתי לדבר עם אחד האסירים שכדאי לו "לתפוס עצמו" ולצעוד בדרך נורמלית לבני אדם ולא להיות גנסטר מהרחוב ולהתפס פעם אחר פעם לכלא אמר לי: "מה יכול לצאת ממני?! גדלתי עם אב שמתעלל בי, באחי ובאימי, עברתי ילדות מידי קשה כדי שאצא ממנה נורמלי"- "אין לי עתיד", הוא
פריידי הלוי30.01.20
40
כמה זה נכון איזה פוסט מרגשששש אני קרועההה מבכי
ללא שם28.01.20
39
מצווה לפרסם את המחנך והמוסד כל המציל נפש אחת וכו כדי שלא יהיו עוד מעשים כאלה. הרי גם המנהל נושא באחריות כואב לשמוע ששומר תורה ומצוות רוצח פשוטו כמשמעו של הסיפור את הילד. להיות מורה זה שליחות ולא ברירת מחדל
יוסי28.01.20
38
מזעזע
ללא שם28.01.20
37
כמה שהוא צודק היום במוסדות לימוד נאבד הרגש מתמקדים בלימוד יותר מבדרך ארץ באהבת הבריות איזה פוסט עצוב
צמרמורת28.01.20
36
לעתיד לבוא יידרש אותו מחנך לקום בפני בית דין של מעלה ולומר ידיי לא שפכו את הדם הזה. כמה כמה כמה בני נוער ובנות תמימות מחפשים מזור לנפש ברחוב כי המחנך/ת מצאו רגע מתאים מתי ל"חנך" עצוב לחשוב איזה תפקיד עצום מופקד בידיים שלא תמיד מתאימות. הלב בוכה
יוני28.01.20
35
פשוט לבכות כמה שמחנכים לא יודעים מה הם יכולים לגרום זה ממש רצח של נשמות עצצצצווובב😣😣
אאממממאאאללהה מה זה הפוסט המרגש הזה 28.01.20
34
איזה חיידר הוא למד? ברמות א'?
איזה חיידר?29.01.20
שערי דעת החיידר של ״המצוינים״
יוסף29.01.20
33
יש כאן הרבה תגובות שאומרות לא לחפש אשמים. וזה נכון. אבל כן צריך ללמוד מטעויות. ברור שנעשו עוד טעויות בדרך ולכל אחד יש בחירה אבל עדיין ניתן בהחלט להצביע על אירועיםמעשים שהיוו נקודות שבר. וברור שמחנך כזה לא אמור לחנך. גם אם הוא כועס ועבר עליו יום רע במיוחד - יש עונשים שלא נותנים. היום יש לזה הרבה יות
משה29.01.20
32
מכתב מרגש ומטלטל. לענ"ד התובנה בסיפור הטראגי הזה הוא, שלצערי הרב שישנם בעולם הישיבות שלנו משגיחים ו"מחנכים" שאין להם שום ידע והבנה בסיסית בנפש הילד, ולא עברו שום הכשרה מינימלית לעסוק בדיני נפשות, ומוציאים את כל התסכול שלהם על זה שלא הצליחו בלימוד על ילדים חפים מפשע, אך ורק בשביל להצדיק את המשכורת של
אלי28.01.20
31
אין דנים אדם בשעת צערו. אבל הסיפור שהורידו את הנרצח מהאטובוס עד כמה שזה לא מוצדק זה לא רצח ולא מתקרב לרצח. זה עוד סיפור על מחנך שעשה טעות איומה. אבל להשוות את זה לרצח זאת הגזמה. ולהגיד שרצחו לו את הנפש בגלל סיפור כזה זאת הגזמה.
יהודה 28.01.20
מתי תבינו שזה יותר מרצחחחחחחחח הם רשעיםםםםםםםםםםםם נשמות רכות נשברות לעולם בגללם, ולכל אחד הסיפור מסתיים בצורה אחרת..
מיל29.01.20
זה מראה עד כמה אתה ואחרים רבים לא מבינים בחינוך, חושבים שפגיעה נפשית היא משהו שעובר, משהו שלא צריך להתייחס אליו בחומרה רבה ושאם עבר זמן אז זה נשכח מלב והכל בסדר.. אז לא! פגיעות נפשיות הן משהו שאנשים סוחבים איתם שנים ולפעמים כל החיים! ילדים זוכרים למורים ולהורים שלהם אמירות מעליבות ופוגעות גם כשהם עצ
אמת29.01.20
30
נשבר הלב. כמה ילדים כאלה מסתובבים בינינו. המקום ימים אתכם
טליה28.01.20
29
אני מזדהה מאוד מאוד עם הכתבה. המחנכים הללו הם הגורמים לתופעת הנשירה. כמובן שאני לא מכלילה. אני מדברת על מחנכים מהסוג הנ''ל.. זה כואב מאוד מאוד. אי אפשר להבין או לדון את הבחורים שנשרו בדכ הם רגישים במיוחד... מאחלת למשפחה היקרה שלא יראו עוד צער.. ממש כואב
חרדית אצא לילד מתמודד28.01.20
מה זה קשור לרצח?
שמואל28.01.20
לפי דבריכם אתם פושעים, למה אתם שולחים את ילדיכם לחינוך בכלל, הרי המחנכים הם רשעים, מצורעים, אכזריים. אף אחד ממכם לא אומר, תראו את כל גדולי ישראל, את כל האברכים, המחנכים בנו אותם, איזה מחנכים יש, לא, כל אלו צמחו מהאויר. שוב: כל המגיבים בצורה כזאת, בבקשה, שיפסיקו לשלוח את הילדים שלהם למקומות שהורסים
איציק28.01.20
28
אכן לא קל. לא פשוט בכלל. אבל למה לחפש אשמים? אני יודע מקרוב שלפעמים יש חלק לא קטן למורים ביאושו ובחוסר המוטיבציה של הילד ולעיתים עד כדי עזיבת המסגרת זה נכון אבל לקרוא לזה רצח חכמים היזהרו בדבריכם אני עובד עם נוער נושר כבר שנים ואני אומר באחריות מלאה למחנכים יש לפעמים חלק בתהליך אבל לא הם האשמים. לפע
מחנך יהודי28.01.20
אם אתה עובד עם נוער נושר אמור אתה להבין שבהחלט יש כוח למחנך לבנות או להרוס כי הוא משפיע מאד ולא משנה מאיזה בית-אין ביטוח לא לך ולא לאף אחד בעולם הזה ובדור שכזה שחלק מהמחנכים נראים כמו שהם...לא הייתי בקלות מעיזה לכתוב את התוכן הנל
לא חיפש אשם29.01.20
המחנכים מאוד אשמים ! עובדה שהסיפור והצדק יצא שוב ! המחנכים חלק נכבד מהיום עם הילדים והם אחראים למה שקורה להם !
שקר אתה טועה !29.01.20
להם "נוער נושר" האם הם עלים יבשים? אוי משהוא גדע את העלה שעליו ישב?
למה אתה קורא ?29.01.20
27
למה עדיין תפסו את הרוצח האמיתי ??? אחרי הכל הוא האשם
ללא שם29.01.20
26
פשוט מצמרר אי אפשר לעצור את הדמעות! איזה אח מדהים ורגיש
לולה29.01.20
25
לבכות
יוסף28.01.20
24
אביתר כנראה נרצח ע"י מאן דהו אז מה זה קשור שמישהו פגע בו בילדותו 'נפשית'? כמעט לכל בן אדם יש מישהו שפגע בו לצערינו.
יוסי28.01.20
23
הכיצד אדם בגיל 20 18 19 לעיתים זקוק להכוונה ולפתע אותו אדם באותו גיל בדיוק אם התחתן לפתע לא רק שלא זקוק לשום הבחנה אלא שנהפך למחנך ללא שום בדיקה או הכשרה ?? (אינני מדבר ספציפי על המקרה הזה או אחר משום שלא הייתי שם) ומנקודת מבטו של האח השכול,יפה עשה שהצליח מתוך השבר והכאב ללמדינו כיצד להסתכל על
כואב וחשוב מאוד.28.01.20
אכן נושאים באחריות כל מנהלי המוסדות המעסיקים "מחנכים" חסרי כל הכשרה.
רפאל28.01.20
תסלח לי, אני בטוח שהוא למד בסוג הבתי ספר שצריך תעודות בשביל להיות מחנך.
איציק28.01.20
22
אשריך שכתבת צריך לנער את המערכת ומיד. אני עברתי התעללות נפשית ע"י מג"ש בישיבה קטנה ורק בזכות אחי הי"ו שסיפרתי לו והציל אותי מיד החיה הטורפת הזאת שהיום נחשב לאחד מגדולי הרבנים... אוי לדור העלוב שלנו אנחנו מונהגים ע"י העז העיוורת... מסכן הנוער שהוא כצאן ללא רועה היום הזעקה משיח ועכשיו כבר אינה שייכת ל
אבנר28.01.20
21
החזון אי"ש לימדנו כי הקב"ה מכוון הכל אך עלינו חובת ההשתדלות וחלק גדול מגורלנו בידינו. בפני כל אדם, אפילו צעיר לאחר בר מצווה, עומדות כמה דרכים בין הר הברכה להר הקללה. אי אפשר להאשים אחרים כי בסוף אדם אצל עצמו ומקבל את ההכרעות ובמקרה הכואב של הנער הזה כנראה מספר רב של הכרעות לא טובות.
אמונה ובטחון28.01.20
עצוב מאוד לא מפסיק לבכות
שלומיני28.01.20
תרשו לי להגיב- אביתר ז''ל כבר לא איתנו ואין לנו יכולת לשמוע את הגיגיו ואת הסליחה שלו. כאן בעולם נותר המחנך- שגם הוא נשמה וגם לו יש לב ואולי טעה בזמנו. אסור לדון בשום אופן מה שכן- והחי יתן אל ליבו......
נקודת הסתכלות28.01.20
20
לבי אתכם. את הכל יביא האלוקים במשפט. יש גהינום מיוחד לאנשי חינוך. יש כלל אצלנו שרבה בחיידר לא תמיד הגיע לכתובת הנכונה. פשוט שיעמם לו בכולל. חינוך מקצוע לא קל בכלל משפחה כאובה. וכאן אני שואל? למה רופא לומד 9 שנים. עו"ד 4 שנים. מהנדס תוכנה 4 שנים. לא לפני שעשה בגרויות. ואילו בחינוך מי שלא הצליח בכ
בוקר טוב29.01.20
19
כ''כ נכון שכולם יסתכלו מסביב ויראו איך באמת אני אמור להתנהג עכשיו עם המקרה... ואווו מרגש ולא ניתן לעצור את הדמעות.
אני29.01.20
18
כל מילה בסלע! כל כך נכון. כמה צריך להיזהר. לפעמים הנזק שנגרם הוא בלתי הפיך. הלוואי ודבריך היוצאים מן הלב יעשו רושם ויגרמו למחנכים לחשוב פעמיים לפני פגיעה כלשהי. רק בשמחות תמיד בבריאות ונחת בשורות טובות
יהודה29.01.20
17
המשטרה כבר יכולה להפסיק את החקירה, לא צריך שום בירור, אנחנו יודעים כבר הכל, מי אשם? מי רצח אותו? גם קין שרצח את הבל לא היה אשם? המחנכים שלו אשמים, עשיו לא אשם, המחנים שלו הרסו אותו. את ישמעאל זרקו מהבית, יחד עם אמא שלו, בגלל זה היא יצא מה שהוא יצא. לא חייכו אליו. די, תפסיקו למצא אשמים, לפי דבריכם, א
יוסי28.01.20
אתה חושב קצת לפני שאתה כותב שטויות? מה הקשר עכשיו עשו וישמעאל לילד טוב בתלמוד תורה? עשו וישמעאל גדלו אצל צדיקים והיו רעים מצד עצמם, תקרא קצת מדרשים לפני שאתה כותב דברים בלי קשר. מחנך אתה בטח לא, מקווה שגם לעולם לא תהיה.
אמת29.01.20
ו... גדל אצל רשעים והיה צדיק מצד עצמו, נו תוכיח שלא.
ירושלמי31.01.20
16
כמובן שאין לדעת אם דווקא המקרה הקשה הזה השפיע באופן כה קשה על הבחור. אך הגיע הזמן שמחנכים יזהרו ויחשבו שבעתיים לפני שהם יורים עונשים הזויים. לאסור על ילד שהשקיע שעות בלימוד את הפרס המיוחל זהו עונש קשה ואכזרי. ואם חלילה קרה שמחנך טעה ונתן עונש קיצוני וזה פגע בילד באופן קשה, על המחנך למצוא את הדרך לפי
רחל גליק28.01.20
15
לא יודע איך אחיך היה בתור ילד. אתה יכול לספר שהוא היה ילד מקסים. צריך לבדוק אולי עשה צאות סדרתי. קשה לי להאמין שעל מקרה בודד לא יוציאו ילד לטיול זה עונש קשה מאוד. כנראה שלפני כן הזהירו והתריעו והוא המשיך במריו. אי אפשר לדעת מה היה שם ולפי זה לשפוט .תתמקד בלהעלות את נשמת אחיך עוד ועוד במקום להאשים מ
פיני28.01.20
צודק בכל מילה. וד״ל
משה צבי קפלן29.01.20
14
הכי קל להאשים את המורה "האכזר". אבל הייתם במקום האירוע וראיתם שכך השתלשלו הדברים? האם שמעתם את הצד השני שכך אתם מגיבים? (גמ’ שבועות ל”א.) "מנין לדיין שלא ישמע דברי בעל דין, קודם שיבוא בעל דין חברו, ת”ל “מדבר שקר תרחק”!!! חכמים היזהרו בדבריכם...
שמר28.01.20
13
ספרדי לא היה ככה נחרץ
בטח הרב אשכנזי28.01.20
הצחקת אותי, מי הם העקשנים???
אח28.01.20
12
אני עברתי גם התעללויות חמורות ביותר כשהייתי ילד מאנשי חינוך היה לי נס שלא התדרדרתי אולי זה זכות אבות
מאושר28.01.20
אני עברתי הרבה דברים בתור ילד, אבל בין כל הדברים, היו יותר מחנכים וכמעט כולם, צדיקים, יראים ושלמים, אהבו אותי, נתנו לי יחס, ומזה צמחתי.
ירושלמי28.01.20
מה אתה עושה כאן?
לא הדרדרתי חחח28.01.20
11
נראה לכם הגיוני שזה הסיפור?! נראה לכם שבסוף הגם שמשלמים ל״קהילה״ אפשר לטאטא בעיות ועם שקרים לצאת מהסיפור????? באמת החייזר אשם בסיפור??? משפחה יקרה; כואבים את כאבים אבל כדאי וראוי לשתוק... המשכיל בעת היא...ידום
יוסף מרמות א29.01.20
10
ולדעתי לא רק את המחנכים יש להאשים כי יש בניהם צדיקים גדולים כמו ההיפך ...לדעתי צריך להאשים את המשטרה באזלת יד נגד כל המאפיות למיניהם והרוצחים
רותי ביטון29.01.20
9
איזה אנשים גדולים ומיוחדים. חיזקתם אותי. שהמקום ינחם אתכם ולא תראו עוד צער.
השם ינחם אתכם29.01.20
8
וזה לא סיפור יחיד - וכמה שמחנך צריך להזהר - כי בושה זה רצח ויותר גרוע מרצח ויש מדי הרבה שיכולים להעיד משפט של רבי הרג אותם --- וכל החיים שלהם השתנה בעקבות הבושה שהרגישו מאותו רבי. אוי ואבוי
מרגש28.01.20
7
זה מה שהסיפור הזה אומר ! נכון שהמורים לא אלופים בחינוך והם עושים הרבה שגיאות אבל לא יכולים לקחת מקרה אחד שקרה ולהאשים בגללו את הדירדור ! אז בגלל שהמורה התנהג בצורה לא יהודית אז הילד החליט ללמוד ממנו וגם להתנהג בדרך לא יהודית ? זה תירוץ לא מתקבל.
פרופורציות ! 28.01.20
לפעמים מספיקה טעות אחת עם ילד. בדרך כלל נפשו של ילד היא רגישה וישנם ילדים עם נפש רגישה במיוחד וביטול טיול שטרחו הרבה בשבילו זו פגיעה קשה מאוד בנפשם ויכולה להתיר צלקת לאורך שנים ובדיוק בגלל זה חובה על כל מחנך לשקול מילותיו ומעשיו כי זה דיני נפשות וכל טעות שלו יכולה לעלות בנפש של ילד. מי שלא בנוי לזה
אמת29.01.20
6
תוצאה ישירה של חוסר במשרד חינוך חרדי!!! המנהלים עושים מה בא להם ותעיזו לדבר יותר מידי, הלך עליכם בישיבות.... הסיפור הזה הוא מעשים שבכל יום. אני אישית עברתי כילד מעשה יותר גרוע עם מכות רצח על לא עוול בכפי!!! בחיידר 'הדר ציון' בירושלים. כל ילד חרדי יכול לספר סיפורים כחול הים על עוולות שנעשות יום יום ע
לב יהודי28.01.20
5
כמה צדק יש בין השורות ..יש מאיתנו חזקים יותר ויש חזקים פחות ..😭
איציק 28.01.20
4
סיפור מאוד עצוב אבל זה לא סיבה להגיע להיתחברות עם פושעים האחראי על הטיול צריך לקבל מכות אבל הייתה פה כישלון של ההורים שלא ידעו עם איזה פושעים הוא מיסתובב שלא תידעו צער
Dave28.01.20
אתה מכיר?יודע מה קרא שם?מבין בנפש ילד שמתמוטט מלראות עולם השקר מול עיניו ממי שאנור להוות דוגמא...לבנות ולא לשבור-...
תתבייש29.01.20
3
הכי עצוב, שהוא צודק!!! אל תחטאו בילד!!!
.28.01.20
2
עיני עיני ירדה מים - כמה עצוב!! כמה כואב!! כמה מחזק!! כמה נכון!! מורים ומחנכים -אם נבחרתם לתפקיד כזה היו ראויים לכך!! אתם מתעסקים בנשמות ,נפשות טהורות זכות שעתידם נגזר מחינוכם!! אל תמהרו לשפוט!! אל תמהרו לחתוך למוות ,היו זהירים!! ומעל הכל - תאהבו את התלמידים באמת!!! העניקו להם חום ואהבה אמיתית !! בי
ר.ש28.01.20
1
אל תאשימו אף אחד....
פוטין28.01.20
מלמד תובנות...אולי אתה מהצוות שקשה לך ככה לקבל שכן....היום יש אשמים ושהם מה"ראשים" זה הכי גרוע-שנלמד לקח שנוכל להעיד שידינו לא שפכו הדם הזה
לא מאשים29.01.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24