כיכר השבת

אמת או עלילה?

צעירה התלוננה: "מורתי פגעה בי באופן קשה"

הוארך מעצרה של מורה ממוסד חינוכי בבני ברק, בעקבות טענות חמורות של תלמידתה לשעבר. מחר ייערך ביניהן עימות, וחברותיה של המורה קובעות - בשיחה ל'כיכר השבת': "זו עלילה!" (חרדים)

54
אלי רוטמן | כיכר השבת | עודכן ב-ז' בשבט תש"פ | 02.02.20
הכתבה פורסמה ב-ז' בשבט תש"פ | 02.02.20
אילוסטרציה. למצולמות אין כל קשר לתוכן הידיעה
אילוסטרציה. למצולמות אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: Liron Almog / FLASH90)

מורה במוסד חינוכי בבני ברק חשודה כי פגעה באופן חמור בתלמידתה, ובשל כך נשלחה לאחרונה למעצר בית. היום (ראשון) אף הוארך מעצרה בחמישה ימים נוספים. חברותיה של המורה אומרות ל'כיכר השבת': "מדובר בעלילה".

ראשיתה של הפרשה החריגה, לפי תלונת התלמידה לשעבר, לפני כארבע שנים, כאשר למדה אצלה, ובשל קשיים רגשיים הוחלט כי תעבור לגור בבית מורתה זו לתקופת מה.

לטענת הצעירה, בהיותה אז קטינה כבת 17 פגעה בה המורה באופן חמור ומתמשך בהיותה בביתה, תוך שהיא גורמת לה לפתח בה תלות נפשית.

כאמור לאחרונה, כשבגרה, גוללה התלמידה לשעבר את טענותיה בפני משפחתה ויועצת פסיכולוגית. בראיון ל'חדשות 12' תיארה: "היא היתה הסוהרת, אני הייתי האסירה. מהיום שהיא התחילה עם זה, הפסקתי לתפקד; הפסקתי לאכול".

"היא פגעה בי בצורות הכי קשות", סיפרה הצעירה. "זה היה כמו למות - ולהמשיך לחיות. היו לי דיכאונות, ותגובות מאוד מאוד קשות".

היא הוסיפה והסבירה, כי תחילה לא חשדה בכלום: "התעוררו לי שאלות, אבל מיד הדחקתי אותן בגלל ה'דמות'. אמרתי לעצמי: בחיים מורה במקום כזה לא תפגע בי, כי הרגשתי שזה המקום הכי בטוח. והיא ניצלה אותי רגשית, כשהביאה אותי לרמה שהרגשתי שאין לי אף אחד בעולם מלבדה".

"כל השנים האלה שתקתי, וזה היה מאוד מאוד קשה, כי בעצם חוו אותי כלא-נורמלית", סיימה המתלוננת את התיאור הקשה.

את התלונה במשטרה החליטה הצעירה להגיש, בהמלצת עו"ד שרון נהרי, אליו פנתה כדי להגיש תביעה כספית נגד המורה. לדברי נהרי, "שמענו את הסיפור שלה, והוא מאוד חמור. מדובר בקטינה (בתקופה אליה מתייחסות הטענות א.ר.), ואנחנו חושבים שהמשטרה צריכה למצות את הדין בנושא הזה".

יצוין, כי צעד זה נעשה למרות ניסיון של מנהלת המוסד החינוכי - בשם בעלה של המורה - לשכנע את התלמידה להימנע מכך, ו"לסגור את הפרשה", בכך ש"יבואו לקראתה".

כאמור אחרי מעצר בית ראשוני אליו שלחה המשטרה את המורה, הוחלט היום בתום דיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב להאריך עד ליום חמישי הקרוב את ימי מעצרה.

מחר צפויה המשטרה לקיים עימות בין השתיים, בו תטיח התלמידה לשעבר את טענותיה החמורות בפני מורתה, ונראה כי היא מוכנה לכך, כפי שאמרה ל'חדשות 12': "אני מרגישה שאני יכולה להסתכל לה בעיניים ולהגיד לה שהיא הרסה לי חמש שנים מהחיים, אבל מהיום היא לא תהרוס לי עוד דקה אחת!".

יודגש, כי מנגד ניצבות חברותיה של המורה המוערכת, שאומרות בשיחה ל'כיכר השבת': "מדובר בעלילה. חד משמעי. אנחנו מכירות אותה, ואת האופן הייחודי בו היא מסייעת לתלמידות הזקוקות לעזרה, וחלילה מלייחס לה מעשים שכאלו, העומדים בסתירה ליראת השמים שכה ניכרת אצלה".

עו"ד קמיל (ללא קרדיט)

עו"ד יהונתן קמיל, המייצג את המורה, מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אכן לפני מספר ימים נחקרה מרשתי על ידי משטרת ישראל, והיא מכחישה מכל וכל את טענותיה של המתלוננת. מדובר בחקירה משטרתית הנמצאת בראשיתה, והחשודה משתפת פעולה באופן מלא עם חוקריה - ותמשיך כך גם בהמשך".

במשטרה (מרחב דן) עדכנו: "בעקבות תלונה שהוגשה לאחרונה בגין חשד למעשה חמור שבוצע לפני מספר שנים במוסד חינוכי בבני ברק, המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה נחקרה חשודה (תושבת בני ברק) במעשה. בתום החקירה, החשודה שוחררה בתנאים מגבילים, ובכללם המשך מעצר בית. החקירה נמשכת".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
הלואי ומשהו יעשה ביקורת על מוסדות בית יעקב .על המורות ששם שגרמו להרבה בנות לצאת בגללם לרחוב הרסו אותם נפשית (כי אלה מורות לבנות של ניצולי שואה שגם הם עברו התעללות מהוריהם) ואנחנו קיבלנו את המורות האלה שעשו בנו מה שהן רוצות ואי אפשר להתלונן ..כולן צריכות ביקורות של פיקוח שיהיה להורים למי לפנות ממש כו
סיגל03.02.20
29
יש בציבור החרדי רעה חולה ושמה גניבת אישיות ברגע שאדם לא בסטטוס החרדי בדיוק לא עונה על כל עסקת החבילה הוא מחויב מרחמים באמת מידה כזו של עליונות ותוך בעלות על האדם ואפס ראיה וזלזול מוחלט בפעולותיו מידותיו רצונותיו דעותיו וכשרונותיו קובלים אותו וגופים אותו לדעות השני... בתור מורה ליקויי למידה הדבר
ללא שם03.02.20
28
אם ניסו "לסגור את הפרשה ולבוא לקראת אותה תלמידה" מצד הנהלת המוסד חינוכי זה מראה שההנהלה מודעת לעוגמת נפש והשחיתות של אותה מורה כלפי אותה תלמידה. בושה וחרפה שהם עוד נקראים "אנשי חינוך"
אני02.02.20
שטיות, הם ניסו למנוע את מה שעובר עליה עכשיו, גם אם היא תצא זכאית זאת חויה איומה.
שיר03.02.20
הלואי ומנהלים מתיכונים אחרים יקראו את הכתבה אולי להם יהיה לחץ להתיחס ברצינות במקרים דומים
ליבי02.02.20

הצגת כל התגובות

27
מכיוןן שאני מכירה את הבחורה של"ע לוקה בנפשה ומכירה עוד יותר את המורה כמורה מקצועית נטו, הכי מצחיק בעולם להפיל כזה סיפור על כזו מורה! רשעות של הבחורה הזו לסגור חשבונות על סיוע ועזרה מצד המורה בזמני כאב ומשבר הרי כל העזרה מצד המורה נבעה מתוך צורך לעזור וכל מי שמכיר את המורה הזאת יודע שזה בלבול מח, ות
מכירה מקרוב- ובטוחה שהתגובות כאן בילבולי03.02.20
26
לא קובע עובדה וגם לא שולל אין לי מוסג מי זה הבחורה וגם לא את המורה אבל יודע דבר אחד שזה לא נראה סגירת חשבונות והמשטרה צריכה לראות טוב מאוד מי זה הילדה ומי זה המורה כי פגיע כזות זה צלקת לכל החיים
יניב 02.02.20
25
אמאלה מזעזע הגיע הזמן לעשות לסיפורים האלו סוף לא לרחם על המורות שמביאות נזק להרבה תלמידות כי כל המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על כל אותן תלמידות שסובלות ומרחמים לא מפטרים אותן
תלמידה שעברה 02.02.20
24
נראה שהתלמידה קיבלה חסות ותמיכה והחליטה לעליל על המורה. כמה כפיוית טובה יש בעולם!!! הרי חישבו בהגיון אם המורה החליטה להכניס אותה לביתה ז"א שהיא ויתרה על הפרטיות שלה מן הסתם יש לה בעל וילדים ועדיין הכניסה את התלמידה כדי לסייע לה אבל התלמידה לקחה את זה למקומות אחרים כנראה בעיה נפשית....
נשמע עלילה04.02.20
לא מן הסתם אלא יש לה בעל וילדים (אני מכירה אותה היא מלמדת אותי) והיא ותרה על הפרטיות שלה וגם לבנות שלה היה קשה עם זה (אני מכירה גם אותן) אבל אף פעם אי אפשר לדעת. ואם על כל מקרה יגידו "מה פתאום? עלילה!" אז זה בדיוק נותן לגיטימציה לעשות את זה.
אילה04.02.20
23
אני חושבת שכל מי שמביעה דעה וכותבת שהסיפור לא היה אין לה מה להסתמך............וכן מי שכותבת שזה בטוח היה גם עושה "משפט שדה". בואו נמתין ונשמע את הראיות ואז יהיה ברור לנו האם המורה אשמה או התלמידה מדומינת.
רותי02.02.20
רותי את אישה חכמה. אני ממרום 60 שנותי ראיתי אנשים שעשו מעשים שלא יאמנו...והם נחשבו לעלית של הקהילה החרדית...כך מי שכותב כאן... לכאן או לכאן הוא לא הכי חכם.
David02.02.20
22
אני מכירה את המורות הסתומות האלו שאוהבוצ קשר אישי עם תלמידה ולסייע ולעזור ואפילו להלין בביתן כדי לתמוך נפשית. אבל האבל הגדול זה שהן נפלו על תלמידות כפויות טובה שביום מן הימים יקומו ויבעטו.. אז דיי לקשר האישי והכביכול הדואג שטומן לכן מלכודות
ללא שם03.02.20
21
למה היא רצה לערוץ 12 הרי מטבע הדברים אחת שחוותה דבר כזה יחד עם הכעס והרצון 'הטהור והכנה' לעצור את הפשע שאולי הפוגעת תמשיך במעשיה - היא גם לא אמורה לשוש אלי כותרות ופרסום היא אמורה להיות בדיכאון ומסוגרת שיום אחד היליטה ללכת למשטרה לא יותר מזה ויאללה אנשים תפסיקו להאמין לכל העבלה וסתומה שמתו
אביהו02.02.20
איך אפשר לדבר ככה??? לא הבנתי מה הקשר של השאלה - מה היא שתקה עד עכשיו היית במקום שהיא היתה??? אחרי חמש שנים שהיא שתקה וסבלה בתוך עצמה סבך בל יתואר שאף אחד לא מאחל לעצמו-היא מצאה את הכוחות בתוכה לקום ולצעוק את הלב שלה את הנפש שלה את ההתעללות שהיא עברה מגיעה לה על זה כבוד גדול!!
אני 02.02.20
קל לא להאמין אך זה לא מקרה ראשון וגם לא אחרון. לצערי ומי שלא מאמין נותן גיבוי למעשים שכאלו
מאמינה02.02.20
20
שהציבור החרדי מושפע מהחילונים ומחפש כותרות בכל דבר. היום כל מורה שתסייע לבחורה בגיל הטיפש עשרה להתמודד עם הדכאונות והמשברים, ותנסה לשים לה גבולות - כבר תואשם בהתעללות?! הציבור מאבד את השפיות ושיקול דעת נקי. צריך לבדוק באמת איפה עובר הקו של התעללות או תמיכה נפשית!! גם אם היה משהו.... יכלו לסגור בינה
שרי03.02.20
19
גם לי היתה מורה מוערכת ומוערצת. גם אני הערצתי אותה בתור תלמידה. ורק היום אני יודעת שהיא פגעה בי ובהרבה מחברותי. היא היתה בוחרת בכל שנה 2 או 3 תלמידות "מיוחסות", היתה קוראת להן לביתה ומשוחחת עימן שיחות נפש, בעוד שאר בנות הכיתה לא היו "ראויות" מספיק. היום אני יודעת שהיא עברה על החוק וכי זה אסור לפי חו
תלמידה פגועה03.02.20
לא על כגון דא מדובר כשתגדלי תביני
א03.02.20
18
למה מעצר בית, רק בכלל חשד ?
שרה02.02.20
17
אני עובדת במעיין החינוך התורני אסור למורה להיות בקשר עם תלמידות באופן האישי מורה כזאת מגיעה עד הפיקוח ונכנסת למעקב .. זה חולי זה רשעות אני מכירה את התופעה מקרוב מורות כאלה גרמו לתמידות להתנתק ממשפחתם ונתנו להם להרגיש שהמשפחה שלהם גרועה והיא צריכה לעבור לגור איתם והם קיבלו על זה כסף והמון כסף תבדקו א
אורלי 03.02.20
16
אסור בתכלית האיסור למסור יהודים למשטרה לפני שמקבלים היתר הלכתי מדיין או גדול בתורה זו עברה מהחמורות בתורה וגם על פי הלכות לשון הרע אסורים אנו להאמין ואפשר שבמקרה הנל שלא קיבלה הנערה היתר אף למיחש לא צריכים זה נפרץ המסירה למשטרה ללא הייתר של רב ודיין ועצם המסירה גרועה הרבה מאותה עברה שמיוחסת למורה
אליהו ראש ברזל03.02.20
15
שקר מוחלט!!!!!!! עוד איזה אחת שרוצה כותרות!!!
רלי02.02.20
לגמרייייייייי
ידמז02.02.20
איזה כותרות ? אף אחת לא יודעת מי זו
די02.02.20
14
רבותי! האם אתם הייתם שם? אתם ראיתם? על פי שני עדים ובודאי כשרים יקום דבר! מה עם שפיכות דמים והלבנת פנים? מאי דסני עלך לחברך לא תעביד. אם כן מה יש לעשות? לנוגעים בדבר בלבד, למיחש מיהא בעי. אך לנו, אל תען על ריב לא לך! לצערנו הרב, אנו כל היום ניזונים מהתקשורת...
שלום03.02.20
13
בכלל לא מובן למה רק בציבור ובחינוך החרדי מורים/ות מרשים לעצמם לתפוס חסות על בנות ולקחת אותן לבייתן- מוצדק ומתבקש ככל שיהיה יש מספיק אמותות, אנשים וכו שיכולים ויותר מישמחו לסייע. אנשים שמורשים, מוכרים וידועים לרשויות והרווחה ועושים מלאכתם נאמנה. באיזו זכות ילדה עוברת לגור אצל מורה?? פשוט הזוי ולא מתק
אביגיל03.02.20
12
אווירת ההשתקה שבמחננו גורמת לאותם פוגעים ופוגעות להרגיש בטוחים שלא יחשפו. העיתונות החרדית ו"ועדות הרבנים" שלה האמונים על השתקה שותפים לפשע.
רפאל02.02.20
11
בעיקרון מחריד אבל מרגיש לי קצת כמו סגירת חשבון
נעמי02.02.20
יכול להיות שזה סגירת חשבון זה מובן שתרצה לסגור חשבון ולעשות סוף למה שעברה אני במקומה גם היתי רוצה לסגור חשבון וגם את
שושה02.02.20
10
אני דתית לאומית מזועזעת וכואבת את מה שקורה בחברה החרדית.אתם הייתם אמורים להוות דוגמא ל"מושלמות"כביכול אבל מתברר שבהרבה מיקרים נהפוך הוא.אין תופעות כאלו בחברה שאתם קוראים לה "מיזרוחניקית" ..יש לכם הרבה מה ללמוד מחברה זו.
ללא שם03.02.20
אתם כבר לא מיזרוחניקים אתם רפורמים
בן גביר03.02.20
שאחד ניצל תלמידים והשני ניצל נשים...תפסיקי לבלבל את המוח!!! ומה שקרה בנתיב מאיר בירושלים עוד לפני שנולדת...אז יש נופלים בכל מגזר!!! ואגב תשאלי את החברות שלך שמתנדבות במד"א איך הולך...כמובן לא אצל כולן..
תימני03.02.20
אל תהיו כ"כ בטוחים שבציבור החרדי אין כאלה "רבנים", הם יודעים לטאטא טוב טוב מתחת לשטיח..
א04.02.20
מוטי אלון? עזרא שיינברג? לא מצלצל לך? וכמותם היו לצערינו מספיק ודי גם בחברה הדתית לאומית. תופעות שכאלה קיימות בכל חברה ומגזר. אין אפוטרופוס לעריות
בעיית זיכרון?03.02.20
בתור אחר שיהיה בעבר דת"ל וחזר בתשובה בחברה הדתית לאומית המצב חמור יותר מומלץ לך לעבור לחברה החרדית מידיעה
לוי03.02.20
9
רק לי זה מרגיש כמו סגירת חשבונות של תלמידה למורה? אבל היא הרחיקה לכת
מישי02.02.20
8
נשמע לי הזוייי אבל אם זה אמיתי זה גרוע ביותרררר וחוץ מזה היום צריך להיזהר מכול אדם גם אם מדובר במורה
הילדה המושלמת 02.02.20
לגמרי
ידמז02.02.20
לגמרי
א03.02.20
אם נזהר מכל אחד אז איפה יהיה החינוך?????????????????
ריש גלותא03.02.20
על זה נאמר:"כבדהו וחשדהו..."
שפויה04.02.20
7
אני לא מאמין כמו שיש אנסים יש גם שקרנים
יוסי02.02.20
יש גם נשים נוכלות שבשלבי גירושין או שרוצות להשיג דברים מתנקמים בפרוד או בגרוש בהמצאת עלילות שווא. במשטרה זה נוכלות ורשעות מצידם. אסור להאמין להם.. לעולם. המשטרה מתורתרת. לחינם אמור בקרוב. לצאת חוק כל מי שמעליל ישב בכלא שנתיים בעצמו הזהרו מאוד
ילנה02.02.20
חבל שככה את חושבת אך תדעי לך שלצערנו זה קיים ואני מכירה עוד מקרים מקרוב ממש. ממקור ראשון ואף אחד לא מאמין כי זה יותר פשוט להאמין למורה מכובדת וברמה כביכול גבוה לעומת תלמידה חלשה וחסרת מעמד וגם אם לא יהיה מספיק הוכחות והמורה תצא זכאית זה עדין לא אומר שהבת העלילה עלילה כי לא היה הוכחות וקשה למצוא בזה
שולי03.02.20
הכי לדפוק את זה בציבור שלנו ולהרוס לשני את החיים כמו שאחד העליל על חבירו שהוא בא על אחותו ואפילו שאין לו אחות זה כבר הוא יצטרך לשכנע
יוקל02.02.20
יש תלונות שאפר להמציא ולהגיש תביעה אך זו תביעה שאי אפשר להמציא
שיפי03.02.20
6
נראה לי שהמורה לא עשתה כלום כי במקרה שהייה נראה למשטרה שיש אמת בסיפור של הבחורה היא לא הייתה משתחררת כלכך מהר למעצר בית את המורה
בנימין 04.02.20
5
זה שקר אחד גדול!!!! המורה הזו היתה המורה שלי והיא האחרונה שתעשה כאלו מעשים... בין המורות המיוחדות שהכרתי 💓 פשוט שקר!
תלמידה למורה מהמממת02.02.20
נשמה שלי תתעוררי!!!!!אל תהיי תמימה!!! אם היית שומעת רבע מהסיפורים ומההתעללות שהבת הזאת עברה לא היית מדברת ככה.וזה חלק מהבעיה שלנו בציבור החרדי שכשבן אדם נראה לנו צדיק ומתלבשת בצניעות ומדברת דברי תורה ויראת שמים ןמתפללת בכוונה זה נראה לנו כאילו לא הגיוני שהוא יעשה את זה אבל די לתמימות די להאמין במר
אני02.02.20
4
ממש מרגיש כסגירת חשבון כמו ההיא מקפריסין
ללא שם02.02.20
3
ודי לדיבורים!!! פעם לא היו מפרסמים מקרים כאלו ברבים...כל נער או נערה עם אייפון נכנס היום וקורא את השטויות הללו...נכון שצריך להזהיר אבל זה ממוטט את כל יסודות החינוך אם נתחיל לחשוד בכל אחד...נכון שכבדהו וחשדהו אבל הילדים לא צריכים לשמוע...בהצלחה גאולה שלימה בקרוב אמן!!!
אדם04.02.20
2
זה נשמע כמו הסיפור בירושלים אבל רק מגינים על הפושעת ולא מגלים מה היא עשת ואיפה היא עבדה וכך הציבור התמים הופך לקרבן מתי הציבור שלנו יודה - יש לנו בעיה חמורה מתוכנו וצריך להזהר כמבון אם יתחילו לגלות זה יפחיד את הפוגעים ולא יהיו כל כך בטוחים שאף אחד לא ידבר עליהם
זהירות02.02.20
1
אלף פעמים מזעזע
נהוראי02.02.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24