כיכר השבת

"לסגור בתי כנסת"

העסקן הרפואי הרב בני פישר חושף: "עשו לי לינץ'" • צפו

העסקן הרפואי, הרב בני פישר, היה הראשון שזעק - ב'אולפן כיכר' - לסגור את בתי הכנסת. בעקבות קריאתו, הוא חווה לינץ' תקשורתי, אבל היום - גדולי הדור מצדדים בעמדתו • צפו (ארץ)

35
כיכר השבת | כ"ג באדר | 19.03.20
(צילום: כיכר השבת)

זעקתו המהדהדת "לא ללכת לבתי כנסת" בגלל מגיפת ה'קורונה', של העסקן הרפואי הרב בני פישר - השבוע ב'אולפן כיכר', העבירה אותו לינץ', אבל כיום, מתברר שצדיק כאשר גדולי הדור מצדדים בעמדתו.

בראיון שערך ב'אולפן כיכר' עם הסופר והיועץ החינוכי הרב חיים ולדר, סיפר הרב בני פישר: "שזעקתי: 'חברים יקרים, לא ללכת לבתי כנסת', אתם לא יודעים מה עשו לי. חברים וידידים אמרו לי: 'מי הסמיך אותך להגיד לא ללכת לבית כנסת?, מי שמך, מי אמר?'.

"ועכשיו יש כבר אישור מגדולי הדור, אבל אתם יודעים מה עשו לי? לינץ'!".

הרב בנימין פישר מתריע: אל תלכו לבית כנסת

הרב פישר חזר על עמדתו ואמר: "אבל אני חוזר ואומר, בשקט בשקט, אסור ללכת לבתי הכנסת, צריך לסגור את בתי הכנסת. ההמלצות של עשרה מתפללים - זה לא ישים. אי אפשר ליישם את זה, זה בלתי אפשרי".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
בעניינים רפואים כדאי ומבורך לקבל ברכת רב, אך את היעוץ והחלטה נקבל מהגורמים הרפואים המוסמכים. ובכן הנחיות הנקבעות למניעת הנגיף הנ"ל הינם ע"י הגורמים הרפואיים ולצורך שמירה על חיי אדם ולכן על הציבור להישמע לגורמים הרפואיים. הרב בנימין פישר הוא אחד הגורמים הרפואיים המעורכים ומנוסים ובנוסף הוא שלוחם של ג
B.B19.03.20
16
הערכה עצומה לרב פישר אבל אכן סגירת בתי כנסת מצריכה החלטת דעת תורה ולא של עסקן רפואי הוא מקסימום יכול לייעץ לרב
מצחיק19.03.20
הוא לא עסקן, הוא מוסמך יותר מהרבה רבנים שמביעים דיעה מבלי להבין על מה הם מדברים
זה לא מצחיק19.03.20
בבקשה, מי שעיניו לא בראשו, יכול לחכות לרבנים יפול האסימון להעזור לנגיף להתפשט בציבור
דני19.03.20
אם אתה חושב שהנכדים היו נותנים לו להכנס אז אתה תמים.
רפאל19.03.20
15
ממש לאאאאאא! אנחנו כן נמשיך ללכת לבתי כנסת, אבל בשכל ובשמירה על 10 ועל מרחק. למה לסופרמרקט מותר??? למה לעבודה מותר?? למה לפארם מותר? אז ביתכנסת זה לא פחות מזה, אם לא יותר!!!. אם בסופרמרקט יודעים להסתדר אז גם בבכנס אפשר להסתדר ואנחנו בשום אופן לא נסגור . בגלל זה אתה רק "עסקן" ולא רב, עם כל הכבוד....
מ.קנאים ת"א19.03.20
ידפוקקקקק בחייי.....😕😕 היום הרבנים אמרו לסגור את הבתי כנסיותתת אז תקשיב למה שאתה אומר.... ודרך אגב עדייף שתתפלל בבית ותפסיק לעשחת את החילול ה' שאתה עושה....במקום להקשיב למשרד הבריאות ולרבני הדור אתה נלחם..... וזה ממש נקרא שפיכות דמים כי מי יודע אל אתה חולה ח"ו או סתם אנשים בבית כנסת אז ת
מה זה משנה????20.03.20
דביל, אנשים כמוך צריך לאשפז בבית חולים לחולי נפש!!! אתה יכול בעצמך להידבק או להדביק אחד הקרובים שלך או סתם מישהו ברחוב. כמה התנשאות ואנוכיות יש בדבריך!!! לא תוכל עוד לטעון, ידי לא שפכו את הדם הזה.
רפי20.03.20
אתה צודק !!!!!!!!!!!
לא משנה24.03.20
גם בסופר לא להתקרב, אבל הרשויות לא יכולות לאכוף את זה - מכולת אחת עד שכל לקוח יסיים את הקניות? אבל אפשר לאכוף בבית כנסת אז עושים.
א19.03.20
ראית בסופרמרקטים ובמקומות העבודה איך שמקפידים על התקנות! שלטים בכל מקום, עומדים במרחק אחד מהשני וכו' רק במידה ונתייחס לתקנות כמו במקומות אלו תוכל להשוות אליהם את בתי הכנסת!
ירון19.03.20

הצגת כל התגובות

14
תהיה חזק .אל תיחס לטפשים וקיצונים .תמיד יש למי שלא מבין ושאין לו טיפת אחריות מה להגיד .פשוט להחליק לא להיתיחס
קובי19.03.20
13
מה זה עסקן רפואי?
רם20.03.20
אדם שלפחות יודע לקרוא את האזהרות של הרופאים. רבנים לא מעטים "פוסקים" בלי לדעת אפילו על מה מדובר.
רפאל 20.03.20
12
הרב פישר הצדיק צודק נקודה. לפני שאתם מתקשרים לשאול אותו שאלות אתם גם שואלים את הרב או מיד רצים אליו??? אם גדולי ישראל ובראשם הגרש''ז זצ''ל הסמיכו אותו לדון בכך.. מי אתם שתחלקו עליו???
אפרים19.03.20
11
מי הוא בכלל שיומר הלכות יש פוסקים שזה עבודה שלהם ועוד באתר הזה נותנים לו במה . בושה וחרפה
יוסף 20.03.20
10
חשבתי שאתה אדם רציני עסקן רפואי נעבעך כל השנים מסרו את הנפש ונמשיך ללכת לא התפילה תזיק,,,,, לא ולא ולא אלו שבשם פיקוח נפש דוחה, סליחה עוד תצטער הרב על הטפשות נעבעך נעבעך
בושה 20.03.20
אתה ממשיך לעשות לינץ' לאדם הבא להציל את חייך ואת חיי משפחתך!
רפאל 20.03.20
9
החכם עניו בראשו הרב פישר היקר אינך פוסק הלכות ולכן סוף מעשה במחשבה תחילה מה שהיית צריך לעשות זה ללכת לרבנים ולמורי הוראה ולשאול אותם עפ"י הידיעות שיש לך בתחום . וכי מה חשבת בציבור שומר תורה שאמון לשאול מורי הוראה יסמכו עליך בלא שיהיה לזה אישור הלכתי?
שפוי19.03.20
מרוב שהכניסו לנו לראש שכל דבר צריך לשאול חכם, אנחנו מתעלמים מדברי הירושלמי שמביא הטור בחלק אורח חיים סימן שכ"ח לענין רפואה בשבת: דגרסינן בירושלמי הנשאל הרי זה מגונה והשואל הרי זה שופך דמים.
רפאל19.03.20
הגר"א וייס אמר שלא רוצה לאסור לגמרי את התפילה במניין כל עוד משרד הבריאות לא אסר וכן רבני בני ברק במכתב המתפרסם היום לא אסרו אבל הזהירו מאוד לעשות זאת עפ"י כללי משרד הבריאות. (לענ"ד כל עוד משרד הבריאות לא אסר זה לא בגדרי ההשתדלות הנצרכת , אמנם דעתי לא חשובה אבל היא באה אחרי דברי הרבנים הנ"ל)
שפוי20.03.20
ההמלצה היא רפואית והיא חד משמעית, ולכן אין פה שאלות ושמעתי מאחד מהמקורבים, שהרב פישר נשען על 2 רבנים פוסקים מובילים, רק עם הפירסום הם פחדו לעמוד ברבים עם דעתם, ויש הקלטות של השיחה של הרב פישר עם הפוסקים, רק הרב פישר איתן בדעתו ולא מוכן לפרסם את ההקלטות, והחליט לספוג (כדרכו) את הביקורת בדומייה... הרב
תגובה לשפוי (?)19.03.20
לקרוא למדת ? מה שכתבתי הוא לא האם הוא צודק או לא, אלא שאם ההיכרות עם הציבור שלנו אנשים לא יקשיבו אם הוא לא יעגן את דבריו עפ"י פוסקי הלכה (ותראה מה קורה בשטח...) ומה שאמרת שהוא שאל רבנים (שמעת מאחד המקורבים... מה יש לו משבקי"ם ?) והם פוחדים נו באמת ... איזה רבנים אלו ? זה פיקוח נפש אז שיעמדו על דעתם
שפוי20.03.20
8
כמו שאני יודע קודם כל יש רבנים ורק לאחמ"כ יש לנו רשות להביע דעתנו ופשוט וק"ל
אריה דרעי24.03.20
נאים הדברים למי וכו'
אריה מכלוף דרעי26.03.20
7
כל אלו שחושבים שלרב פישר אין "סמכות" טועים. עניין הקורונה הוא לא הלכתי אלא רפואי, האם להיכנס לבידוד זה גם דעת תורה? סגירת בתי הכנסת זה עניין רפואי במקרה זה הרבנים היו צריכים להתייעץ עם הרב פישר לפני שפסקו להשאיר פתוח ולא להייפך
א. ג.19.03.20
גם משרד הבריאות היה צריך להתייעץ עם הרב פישר. אני ממליץ לרב פישר ללכת לפוסקי ההלכה ולנסות לשכנע אחרת הוא יהיה כקול קורא במדבר
שפוי20.03.20
6
הרב פישר צודק מתי פעם אחרונה מישהו אחרי ניתוח לב פתוח שהרופא אמר לא לקום מהמיטה החליט אתה לא רב ומי שמך? הרב פישר הוא נאמן על גדולי ישראל בדור זה ובדור הקודם להבין ולתווך בענייני רפואה, ומתי אם לא עכשיו זה הזמן להקשיב לו. חיילך לאוררייתא!
ראובן19.03.20
5
הרב פישר צודק לחלוטין בקו שהוא מוביל. עובדה, שכולם מגיעים לזה בשלב מאוחר יותר. אשריך....
לוי א.19.03.20
4
בתור בן אדם צעיר שעבר סיבוך רפואי בריאות, ואני בסיכון גבוה. אני חייב לומר תודה רבה לרב פישר, שכרגיל דואג לציבור לפני שדואג לעצמו בשבוע האחרון אני לא יוצא לתפילות מפחד להידבק על לא יכולתי למנוע מבני בחורי הישיבה מלצאת ולהתפלל בציבור. אחרי שהם שמעו את מה שאמר הרב בכיכר השבת, הם באו אלי בבקשת סליחה על
יצחק19.03.20
3
הרב פישר, יישר כח! אתה מציל נפשות! כל הכבוד! אתה צודק מאה אחוז. ה' עמך גיבור החיל!
יהודי19.03.20
2
לדעתי פוסקי ההלכה היו צריכים לשוחח עם הרב פישר לפני שפסקו להשאיר את בתי הכנסת פתוחים. הידע של הרב פישר בעניין זה הוא כפסיקה הלכתית.
א. ג.19.03.20
1
כל אלו שכן מגדירים את עצמם כ'מקשיבים להכרעת הגדולים', האם אתם מקפידים בבית כנסת על מרחק כ2 מטר ? או שבזה אתם מצפצפים על הכרעת הגדולים שהכריעו לשמור את הנחיות משרד הבריאות ? כשאני נכנס לבית כנסת - אם אין מרחק 2 מטר אני לובש מסכה.
איש19.03.20
הנגיף עובר במגע. הנגיף לא חי באוויר, הוא עובר בטיפת רוק של האדם הנשא אם האדם שמולך הוא נושא את הנגיף, והשתעל או נשף לעבריך, אזי החיידק עשה את דרכו אליך, לאו דווקא לאיזור הנחיריים והפה. לא רק זה. נניח נכנסת אחרי האפצ'י שלו. יותר מזה, נכנסת להתפלל מנחה, והחולה הנגוע התפלל שם בשחרית, הוא נגע בסידו
עמיקם20.03.20
אם כן מדוע במד"א חובשים מסכות אלא הנגיף עובר ברוק והאדם ידבק ברגע שרוק אדם אחר יגע לו בפה,אף,עניים ולכן חשוב לחטות ידיים שלא תיגע באברים הנדבקים עם רוק שעף לך ליד מאדם אחר מסכות של רמת צפיפות N95 כן עוזרות וגם מזכירות שלא לגעת בפה והאף
אני20.03.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24