כיכר השבת

ההגבלות על הציבור החרדי

"סגר מגזרי"? הפוליטיקאים החרדים מציגים עמדות הפוכות

לקראת אפשרות של הטלת סגר וכפיית הגבלות תנועה על ערים ושכונות חרדיות - בדק "כיכר השבת" מה דעת הח"כים והשרים של המפלגות החרדיות: חלקם מתנגד נחרצות, אך יש מי שתומכים (בארץ)

37
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ב בניסן | 06.04.20
גפני, דרעי וליצמן, ראשי הסיעות
גפני, דרעי וליצמן, ראשי הסיעות (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

חילוקי דעות בקרב חברי הכנסת החרדים וראשי הרשויות באשר להטלת סגר מוחלט על ערים חרדיות לצד הטלת סגר חלקי בירושלים על השכונות החרדיות בלבד.

יש מי שרואה בהטלת סגר ניסיון להסיט את האש והאשמות על התגברות מגפת הקורונה, ולהעסיר את הלהבות לעבר החברה החרדית.

בנוסף, חברי כנסת חרדים טוענים כי הטלת סגר איננה הפתרון, וכי היא מהווה "סלקציה" נגד החברה החרדית. מקרב השרים וחברי כנסת החרדים נשמעו חילוקי דעות באשר ליעילות הסגר, והצורך להחיל את הסגר למקומות נוספים מלב העיר בני ברק.

תחילה לשרים דרעי וליצמן. שר הפנים ושר הבריאות דחפו להטלת סגר על העיר בני ברק, אך לא ציפו לביקורת צולבת על ההחלטה.

הלוחמים בבני ברק (צילום: דובר צה"ל)

הראשון למתוח ביקורת על הסגר בבני ברק הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש. בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר פרוש: "המצב שחיילים עם נשקים מסתובבים בעיר בני ברק, אינו סביר ואינו מקובל, לצבא אין שום יכולת לתקשר עם תושבים, בוודאי עם מבוגרים שחלקם המטפלים שלהם לא יכולים להכנס פנימה לעיר".

"לצערי אני שומע על משפחות וארגונים שנתקלו בקשיים לשנע מאכלים לשבת ותרופות חיוניות. הציבור החרדי נשמע להוראות ואם יש הפרות צריך לטפל בהם כפי שמטפלים בכל מקום, צריך לתת למנהיגי העיר שנבחרו את האפשרות לעזור לציבור עם עשרות ארגוני החסד הקיימים בעיר. החלטת הממשלה על סגר בעיר אינה נכונה".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני היה תקיף עוד יותר ואיים כי אם יוטל סגר על ערים נוספות יהדות התורה לא תיכנס לקואליציה עם נתניהו. "לא ניתן למישהו שמנסה לנצל את הסיטואציה הקשה כדי להכפיש את הציבור הכי ממושמע במדינה".

מתנגדים בתוקף (צילום: Flash 90)

לדבריו, הציבור החרדי ממושמע ואין שום סיבה להטיל עליו סגר. "אני עומד בקשר עם כל ראשי הערים החרדיים, הרחובות ריקים, הציבור שלנו ממושמע. חד משמעית".

"אני אומר את הדברים על דעת עמיתיי השר דרעי והשר ליצמן - לא נהיה שותפים של מי שיטיל סגר על המגזר החרדי. זהו קו אדום מבחינתנו ואני מצפה מרה"מ נתניהו לפעול בעניין ולא רק להגיד", כך גפני.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הבהיר גפני כי הוא מתנגד להפרדת שכונות חרדיות בירושלים ולהגבלת המעבר בין שכונה לשכונה.

בלשכת דרעי התייחסו להטלת הסגר על ערים חרדיות נוספות ואמרו: "החלטה על סגר תתקבל לאחר דיונים מקצועיים ומעמיקים. יצוין כי השר אריה דרעי תמך בסגר על העיר בני ברק וגם לגבי שאר הערים, ההחלטות יהיו מקצועיות וענייניות".

תומכים. (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

גם בלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן אמרו ל'כיכר השבת' כי "הוא זה שביקש ודחף החלטה על סגר בבני ברק וביישובים נוספים. בסוף זו החלטת ראש הממשלה והמטה לביטחון לאומי, השר דרש להטיל סגר לכל מקום בו יש צורך".

ח"כ יעקב אשר אמר ל'כיכר השבת': "לכתחילה בתחילת הענין, הסתייגתי מהטלת סגר על בני ברק. לאחר שהחמיר המצב ועל פי חו"ד של אנשי מקצוע שהסגר עשוי לצמצם משמעותית את קצב ההדבקות, מהראוי היה להפעיל אותו במידה ובמשקל הנכונים וללמוד תוך כדי תנועה אם יש בו תועלת למניעת ההדבקה בעיר"

"לצערי, כעת נראה לגבי בני ברק, שהלכו עם הסגר מדי רחוק, בלי מתודיקה וניהול נכון של מטרות ויעדים לצמצום הנגיף, - לסגור עיר זה קל, - לבלום את ההתפשטות ולדאוג לתושבי העיר זו מטרת העל."

"לגבי ערים אחרות צריך להבין שצעד של הטלת סגר הוא גדול ומהותי ואין מקום 'ללכת עם הרוח' ולהיות פזיזים ואחר כך להצטער על דברים שנעשו. כל עיר ויישוב צריכים להיבחן לגופם מתוך תכנון יסודי, לפסוע 'עקב בצד אגודל' ומחשבה לאורך כל הדרך כדי לקבל החלטות באופן מושכל".

ח"כ ישראל אייכלר אמר ל'כיכר השבת': "אנו מתנגדים בכל תוקף להגדרות מהלקסיקון המלחמתי המכניס ערים ושכונות למצור ומחסור והופך את החרדים לפצצה מתקתקת. אנו בעד עזרה וסיוע לחולים וקשישים ומניעת התפשטות המגיפה, בכל דרך אפשרית, על פי הוראת מרנן גדולי ישראל שליט"א".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון התבטא אמש נגד הבקשה לבצע סגר רק על השכונות חרדיות וטען שמדובר בהכללה מגזרית מסיתה ומסוכנת.

הבוקר שינה ליאון את עמדתו לאחר התייעצות עם גורמי מקצוע והודיע כי הוא תומך בסגר על מספר שכונות בעיר: "חייבים לחלק את העיר כדי שלא תהיה תנועה מצד אחד לשני".

‏ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך ביקרה את ההחלטה על הטלת סגר על העיר בית שמש ואמרה: "אי אפשר לשבת בירושלים ולקבל החלטות. אני זו שצריכה לעמוד מול התושבים".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש סירב להודיע כי הוא מתנגד לסגר על עירו אך מסר בתגובה לאפשרות של הטלת סגר: ''למה? העסק בשליטה''.

ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין הקדים את הממשלה והודיע כי הוא מטיל סגר על העיר בעצמו, שנכנסה ללחץ קשה מאז החמרת המצב. "החל מהיום, תתאפשר כניסה לעיר אך ורק לתושבי העיר בלבד". עוד הודיע: "לצורך סיוע לעירנו מול הרשויות השונות שלא עומדות בקצב, ביקשתי למנות את האלוף במיל' מר יוסי בכר שיסייע לנו מול הרשויות לטובת התושבים" מסר ראש העיר.

בתוך כך יצוין כי בערוץ 12 דווח כי ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל", שדנה בימים האחרונים להטיל סגר על ערים בהן חלה התפרצות של נגיף הקורונה, היום שוקלת מהלך שונה. במקום הטלת סגר, השרים בוחנים פרסום הגבלות תנועה נוספות בכל הארץ. בין ההגבלות החדשות שנשקלות: איסור מעבר מעיר לעיר לצורך ביצוע קניות.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
גפני צודק נמאס כל היום לחטוף גידופים וליהנות סגורים
אבי06.04.20
27
למה לוקחים את זה כפגיעה הפוך דאגה נטו לשלום הציבור בלי יוצא מן הכלל. תראו מה קורא לאחינו באמריקה מכלה קוצים גדיש וקמה רח''ל.
שושנה ישראל.07.04.20
26
קודם לא סוגרים תחדרים והישיבות בזמן ואחרי זה עוד יש דרישות שיתביישו גפני ופרוש
משה06.04.20

הצגת כל התגובות

25
המדינה סה"כ מנסה להציל את החריידים מאיסור גזל, "לא תסיג גבול רעך אשר גבלו ראשונים בנחלתך אשר תנחל" (ספר דברים, פרק י"ט, פסוק י"ד)
חיים. ק06.04.20
24
רק תגובה של ראש עיריית בני ברק אין. מתי יהיו בחירות אמיתיות לראשות העירייה? עם בן אדם שהציבור יבחר ושיהיה לו חשק להוכיח את עצמו?
חגית06.04.20
23
סוף סוף אנו יודעים מי הם התומכים בסלקציה והטלת ההסגר על הציבור החרדי, דרעי טוען שביומיים שלפני החג בין כה כבר סיימו כולם את הקניות, אם כדבריו אז מדוע לא יטילו הסגר גם על חיפה ותל אביב ושאר כל ערי ישראל.
יוסף06.04.20
הוא אמר שיוטל על כל המדינה בפסח
jhho06.04.20
22
ובפינת העלאת הזכרונות: מועמדו של ליברמן לתפקיד שר הבריאות, פרופ' אידלמן, מסביר שליצמן מגזים עם הקורונה לצרכים פוליטיים...
אברהם06.04.20
21
בדת החילונית "וחי בהם" אינו ערך בניגוד לדת היהודית.
ברץ06.04.20
20
אצל השמלאנים זה רק בריאות ואצלנו זה מצוה של : ונשמרתם. לא תרצח. וחי אחיך עמך. לא תעמוד על דם רעך. לפני עיור לא תתן מכשול. וחי בהם. ולכן אנחנו צריכים להחמיר יותר מהם.
נפתלי06.04.20
וודאי !!!!!!!! אולי בזכות זה הם "יאהבו" אותנו ואולי אפילו איזה טיפש מהתקשורת "יפרגן" לנו.............. מאיפה הנחיתות הזאת?????????? אנחנו אזרחי המדינה ושומרים על ההוראות מצילות החיים אין שום הצדקה לתיוג האנטישמי , ויותר מכך אין הצדקה לאלו שמצדיקים אותם די למזוכיזם!!!!!!!!!!!!!!!!
חושב06.04.20
19
מישהו במערכת היה מהיר מידי כשלחץ על השלטר לביטול התפילות במנין,
כרמי06.04.20
18
די נמאס מביבי ומהיחס שלו לחרדים מה זה הגטו הזה? הוא רק רוצה שיצביעו בשבילו... גפני,בבקשה, שלח אותו לכל הרוחות... שישב קצת בכלא שירגיש מה שאנחנו מרגישים. נראה לי שהמרכז שמאליודעים להיות יותר הומנים. אתמול ניסיתי לצאת מבני ברק לקנות תרופות לא נתנו לי בשום אופן... אמר לי המפקד במחסום ברחוב יהודה הנשיא
חיים06.04.20
אם העיר ממושמע כבר ובכל זאת עושים סגר וזה גורם להסתה זו חוצפה ועוד שכך מתיחסים אליך כך זה עוד יותר חוצפה
בראירויטל06.04.20
17
דרעי וליצמן תתבישו לכם מה האפליה המטונפת ומסריחה הזאת גועל נפש וכל הכבוד לגפני ואיכלר סגר על השכונות והערים החרדיות איכססססססס פשוט איכססססססס !!!!!!!!
מוריאל07.04.20
16
שימו לב איך יצרו גיטאות לחרדים כמו בזמן השואה ואין פוצה ואין מצפצף . רק החרדים אשמים בכל המקרוני הזה . תתביישו לכם .
השואה בהתגלמותה06.04.20
למה אתה חושב ככה? אם הבנתי נכון אתה כועס שרק בריכוזים החרדים יש סגר. אתה לא מבין שרק ככה המגפה תיעצר. אני חרדי ואני מודה שפה טעינו אילו רק היינו נשמעים להוראות משרד הבריאות, ולא ישר מזלזלים בגלל שזה בא מהמדינה כולנו היינו במקום אחר לגמרי, לא היה עלינו את הטינופת שעכשיו יש. לדעתי אנחנו צריכים לעשות ח
יוסף06.04.20
אתה טועה בגדול. החרדים שומרים על ההוראות, כהלכה למשה מסיני. והחילוניים, ממילא יגידו מה שיש להם בבטן, מהר סיני, שירדה שנאה לעולם.
עצבנית06.04.20
15
חס וחלילה. עדת שאים תמימים אתם. בושו והכלמו!!! בורים מפיצי מחלות שכמותכם
הטם הציבור החרדי יצא נגד נבחריו הנבערים?06.04.20
14
בוקר טוב לאדון גפני. רק לא ברור איפה אתה גר??? עד עכשיו לא שמענו את קולך בכל המערכה של הקורונה. כנראה שגפני כבר לא גר בבני ברק או שעבר לגור באיזה מלון כדי לא להידבק מהמצורעים בבני ברק. תמיד היה ראש וראשון לצעקות בכל הקשור לחרדים ועתה דממה אלחוטית ארוכה מאוד מגפני. אל דאגה. בבחירות הבאות הנקמה
אלי06.04.20
13
הראשונים שאותם צריך למנוע מלדרוך במקום מכל החששות שבעולם - אנשי התקשורת, שחוץ מלהפריע לסכן ולהסתכן הם לא עושים שם כלום!
ו06.04.20
12
כל הכבוד לדרעי וליצמן!!!
ישראל06.04.20
11
מה יותר חשוב מראית עין, פוליטיקה וכבוד או הצלת חיים. פוליטיקאים שלא הפנימו את הקריסה של החברה החרדית מעשה ידיהם להתפאר ופוחדים על מעמדם כאילו מגינים על הציבור ופונים לעלבון שלנו מן המצב. פוליטיקאים אחראיים מדברים בגלוי בעד ואחרים במחסה לשפנים.
חילוק פשוט06.04.20
10
מעניין למה להתפלל במנין עם הפרדה בין כל אחד 2 מטר במקום פתוח זה אסור. אבל לשבת באולפן סגור 5 או 6 עיתונאים זה מותר. ולמה לעיתונאים מותר לראיין אנשים שעומדים כמה אנשים יחד בלי הפרדה ביניהם של 2 מטר. התשובה היא השנאה לדת
שלח06.04.20
9
דעת חברי הכנסת והשרים????? הרי דעתם ודעת הרבנים הורידו את החרדים לבאר שחת. לעניות נוראה אשר הקורונה חושפת, הורו להם להביא ילדים בלי חשבון., לגור בצפיפות. ועתה הביאה עליהם עניות וקורונה משמים. וכשזקוקים לעזרה לא פונים לרבנים או לעסקנים, אלא לציונים הכופרים בעיניהם רבותיהם, אבל אהובים בעיני ה', וכל א
רבינו06.04.20
רבנו, לא הבנתי מה הקשר לרבנים ולזה שאנחנו גרים בצפיפות מילא הפוליטיקאים שלא עשו כלום [למעט את מקלב ואשר באחיסמך ]אתה צודק אבל הרבנים?????????? אי פעם שמעת את הרבנים שאומרים לגור בצפיפות ????? להזכירך היתה יוזמה של הרב אזרחי[ רב יצחק ] שההורים לא יתחייבו מעבר ל 400 אלף שקל כדי שזוגות צעירים ילכו לפר
האדם השפוי06.04.20
8
ברור לכולם. שהסגר הוא קודם כל בשביל הבני ברקים. וכן בשכונות הירושלמיות או בכל עיר חרדית. זה לא נעים בכלל. אבל אם זה נצרך בשביל הבריאות. אז למה לצאת נגד? פגשתי יהודי בן 70 עושה קניות ושאלתי אותו למה הוא ללא מסיכה. הוא ענה שזה סתם שטויות ולא עוזר. אמרתי לו: מוטב להיות שוטה אבל לדעת שניסית להציל את בר
יהודי פשוט06.04.20
7
אחרי המשבר הזה כל הרבנים צריכים להטיס את החכים שלנו.
אלי06.04.20
מה לעשות שעד היום החכי"ם הטיסו את הרבנים
שפוי אחרון06.04.20
6
רק הכסא אגדל ממך זה מה שמנחה אותם בכל מצב ובכל שעה
ללי06.04.20
5
גפני מרק מקשקש, הוא מת להכנס לקואליציה
משפחת קלוט06.04.20
4
היום אני מבין את החוג של הפלס
י06.04.20
3
גפני רק מקשקש
משפחת קלוט06.04.20
2
סליחה, ומה עם דעתנו? מה דעת הח"כ הזה, ומה דעת השר ההוא... תבונתם אינה רבה מתבונתנו, ומבלי להמעיט כלל בחשיבות ההקפדה על שמירת הבריאות, צריך להיזהר שלא נמצא את עצמנו במדינת משטרה, שבה אין שום התחשבות באדם ה"קטן".
אפי06.04.20
1
כשרואים את רשימת השכונות בירושלים שעליהם יוטל סגר, אי אפשר שלא להרגיש אי נוחות גדולה מכך שכל השכונות חרדיות. אין פה שכונות כמו רחביה, ארמון הנציב, טלביה, קטמון ועוד. יש פה הרגשה חזקה מאוד של אנטישמיות! אם יש קומץ של משוגעים וחולי נפש במאה שערים, וכן אנשי הפלג ההזויים, תתפסו אותם, תסגרו אותם ותחמירו
cyh06.04.20
דווקא הרגשה של טיפשותו של הכותב: אנחנו, שמקדשים את "ונשמרתם" דורשים שיעשה כל צעד העשוי להועיל לכך! ואל יבוש מפני המלעיגים - בטח כשהם שוטים.
יוסי06.04.20
לצערי נאלץ לחלוק עלייך . גר ברחביה והציות פה למופת בציבור הכללי והחרדי ורק עוזבים את רחוב קק"ל למטה ומלא חרדים מתחכמים בעיקר אמריקאים . חבל.
שערי חסד06.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן; מסכנים את עתידנו הרוחני"

חזקי שטרן | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 20.05.24
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם