כיכר השבת

סוער ב'פלג'

מחלוקת בין האחים: "אסור" להתפלל במניין

הרב אשר דויטש פרסם הבוקר כי יש להתפלל במניין, ובתגובה יוצא אחיו הרב ברוך שמואל דייטש במכתב חריף כי "מדובר בסכנת נפשות כפשוטו", וכי חייבים להישמע להנחיות (חרדים)

79
כיכר השבת | י"ג בניסן | 07.04.20
האחים, רבי אשר דויטש ורב"ש דויטש
האחים, רבי אשר דויטש ורב"ש דויטש (צילום: באדיבות המצלם)

רוב מוחלט של הציבור החרדי נשמע להוראות מרנן ורבנן גדולי ישראל בדבר החובה להישמע להנחיות משרד הבריאות, כולל האיסור לתפילה במניין. אך עדיין, מידי יום אנו שומעים על פשיטות משטרתיות על בתי כנסת מחתרתיים.

בחלק גדול מהמקרים, במניינים אלו, מדובר על מתפללים המשתייכים ל'פלג הירושלמי', כאשר מתברר כי ההנהגה הרבנית של הפלג חלוקה בדעתה כיצד יש לנהוג.

בתגובה למכתבו של הגאון רבי אשר דויטש הבוקר, בו הוא מורה כי יש להתפלל במניין, יוצא אחיו, הגאון רבי ברוך שמואל דויטש במכתב תגובה חריף עם איסור להתפלל בציבור.

אנשי 'הפלג' מתפללים במניין במודיעין עילית (דוברות המשטרה)

הרב אשר דויטש כתב הבוקר כי "חובה גמורה לנקוט בכל דרכי ההשתדלות מפני ההידבקות במחלה המהלכת, וכאו"א יעשה כל שבידו ובכל כוחו שלא יוזק ולא יזיק, וכפי הוראות הרופאים בענין זה. אמנם רבים נבוכים מכיוון שחוץ מהדברים המחוייבים ע"פ האמת ודרכי הרפואה, עוד נתערבו בזה כל מיני החלטות של השלטון לבטל תורה ותפילה ברבים ללא כל הצדקה גם כאשר שומרים על כל מה שמתחייב מעצת הרופאים, עד אשר עשו בחוקיהם "איסור בעצם" על זה, ויש שאף מסייעים בידם במסירות ורדיפות - אוי לנו שראינו בכך שיורדין עד לתהום. ובפרט עכשיו בעת צרה כאשר כלל ישראל זקוק במיוחד לזכויות התורה והתפילה, והן ק-ל כביר לא ימאס תפילת רבים".

מכתבו של הרב אשר דויטש

ולכן קרא להתפלל במניין אך "להעמיד בכל מקום תפילה שומרים אחראים בני תורה ויראי ד' מאנשי המקום, שיהיו שליחי הרבנים לשמור ולהקפיד שכל הנמצאים שם שומרים בדקדוק כל הוראות הרופאים הנ"ל. וגם יש להקפיד שלא ישהו אחר התפילה כלל וכלל בשיחה בעלמא".

אך כאמור, אחיו הגרב"ש דויטש, פרסם מכתב תגובה בכתב ידו: "התבקשתי ונדרשתי ע"י גדולי הרבנים ועסקני הציבור וגדולי הרופאים, וראשי מערכת הבריאות, לפרסם שוב את השיחה הזאת ואשר בה כבר נאמר כי חייבים לשמוע לכל הוראות הממונים על בריאות הציבור, וכפי ששמעתי בעצמי מפי רבני ודייני חוץ לארץ כי חובת השעה היא שלא לצאת מן הבית גם לא לתפילה בביהכ"ס בציבור".

"המצווה עכשיו היא ונשמרתם, וכידוע בשם הגרי"ס זצ"ל כי זו היא המצווה היחידה של המסוכנים, ודוקא אז בא היצה"ר עם נסיונות מרובים גם של מצוות שבעת הזאת פטורים מהם. וכל מי שנחלה או גורם תקלה לאחרים עתיד ליתן את הדין ועובר על אשר אסרת התרתי".

לסיום התייחס הרב לפילוג בתוך הנהגת הפלג וחתם עם המשפט: "הכותב בצער על הפירוד הנגרם גם בשעה כזו בין ראשי הציבור וכו'".

מכתב הגרב"ש דויטש

בשיחה שפרסם שוב הרב ברוך שמואל דויטש, הוא אמר כי "רבי ישראל סלנטר אמר שהמצווה היחידה שמוטלת על אדם חולה שיש בו סכנה זה ו"נשמרתם מאוד לנפשותיכם" זה המצווה של עכשיו, מה עושה היצה"ר אז הוא פתאום משכנע אותו שיש עוד מצוה ועוד מצווה רק אל תקיים את המצווה הזאת של ו"נשמרתם מאוד לנפשותיכם".

"ידוע שר' ישראל כשהיה את מגפת ה"כולרה" אז הוא הלך לפני כל הציבור באמצע יום כיפור ועשה קידוש כדי שכולם ילכו לאכול כי הוא חשש שיש אנשים שלא יאכלו. ולכן אני מורה ומבקש לא לעשות שום חוכמות! ולא פתאום להשתמש במילים של סגירת בתי כנסיות! לא סגרו את בית הכנסת ביקשו ודרשו מכולם תלכו ותתפללו בבית ותלמדו בבית וגם שם אפשר לעשות גם מצוות וגם תפילות וחייבים לקיים את זה".

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
כל מילה בסלע בלתי אפרי לערער פסיק כן פסח כשר ושמח כלל ישראל
איתי וייס08.04.20
54
תיהיו פיקחים יש כאן מחלוקת, שינויי דעות, ואתם עושים ממנה מלחמה!!! זה נורא!!!
LSKDJFH08.04.20
53
אין צורך להאריך תםם עידן הפלג(לא שהיה זמן שכן הוא היה ראוי) הגיעו מים עד נפש אל תכפישו את כל הציבור החרדי בגלל הטמטום שלכם תיכנסו לגטאות ותיחנקו שםםם אמן
חרדי08.04.20

הצגת כל התגובות

52
יפה כתב הגרב"ש דויטש שליט"א. ולוואי וישמעו לו כולם !!!!
משה נחום וילק08.04.20
51
עם כל זה שאני לא כ''כ אוהב את הפלג, הבחור בסרטון דיבר ממש יפה ונכון
אליה107.04.20
אני גם באותן הראש
אלי08.04.20
50
החכמים בעצמם מבולבלים ומבוהלים וחסרי עצה . ולנו אין על מי להשען רק על אבינו שבשמיים . הגענו לכזאת שפלות לקחו לנו את התפילה את התורה את הטהרה הכול . ודווקא משם תבוא הגאולה משיא השפלות. קורה תהליך שלא היה 2000 שנה . ולנו אין על מי להשען רק על אבינו שבשמיים לצאת ולצעוק ולצעוק ולצעוק ..
ואין עצה ואין תבונה כנסו !07.04.20
49
לכל מי שבאמת לא מבין מה ההבדל בין חנות לבית כנסת, בחנות אתה לא עומד שעה ליד התפוחי אדמה ומדבר ברצף, בתפילה אתה משתמש כל הזמן בפה - ברוך השם - וגורם להגברת הסיכון להידבקות בכל רגע. בחנות אתה לרוב לא עושה קניות עם חברים, בתפילה זה לרוב עם מכרים. ובעיקר, בגלל שהצטיידות במזון זה צורך חיוני שאינו יכול לה
יהודי09.04.20
48
ברור שדעתו של הגרב"ש היא הנשמעת והקובעת, הוא יותר מבוגר מאחיו בהרבה שנים, ובמיוחד שמצטרף לדעתו הגאון רבי צבי פרידמן, כך ששתיהם הם הקובעים לציבור של 'הפלג הירושלמי'.
אבי צוקר08.04.20
47
בין ה"שפועים" ל"מטעורללים"
מחלוקת לשם שמים08.04.20
46
בחתך של איפה אנשים נדבקו בתי כנסת היו 24 אחוז וסופרמרקט 4 אחוז. עובדות זה משהו שאי אפשר לפרש זה אמת
מאיר08.04.20
45
איזה שפלות הגענו איזה מצב . באמת שמאסתי בהכול . לעצמם הם לא יכולים לתת עצה או ברור. אז כול שכן לנו . איזה שפלות הגענו איזה ביזיון. ועתה אין לנו למי לצעוק רק אליך יתברך.. ואף אחד לא יבין אותי מה אני מרגיש שאין לי אף אחד מבלעדי השם יתברך. זה האמת שלי .
כולם מבולבלים גם הרבנים בעצמם!08.04.20
44
קנאת אחים רבנים, תרבה מתים מקרב התלמידים.
רבינו07.04.20
נכון קשה מאד לערער כלפי משרד הבריאות רק לשמוע לשמור גם להפסיק ניגמר כבעולם יפסיקו יביאו תרופה נישמר
איתי ויס08.04.20
43
יפה! הוא תלמיד גדול של הרב שך, לטוב ולרע של מה שזה אומר. דבר אחד אי אפשר לקחת - הרב שך היה מאוד מפוקח וריאלי.
אבי07.04.20
42
ראשית, ברור ומוסכם על כולם ובפרט לאחר שרואים את התמונות המזעזעות מארצות הברית שמדובר בפיקוח נפש ממש שזה מן החמורות שבחמורות. שנית, ברור ומוסכם על כולם שאנו כעת במלחמה על החיים שלנו ולא במלחמה נגד הציונים. שלישית, לדעתי ההוראה לרבים להתפלל בבתי כנסת היא הוראה שאינה ראויה וגובלת בחוסר אחריות והראיה ש
יוסף08.04.20
41
ליוסי 17, נכון מאד שמנסחי הכללים לא רואים בזה דבר חיוני, ולדאבונינו הם גם לא שונאים לנסוח כללים כאלו, אבל להבדיל גם לפי דעת תורתינו הדבר ככה כי בלי אוכל אי אפשר לחיות ובלי מנין אפשר לחיות, וכ׳ ״וחי בהם״! ובוודאי במקום שיש ספק ספיקא של שפיכת דמים. והנקודה למחשבה פה לענ״ד הוא להיפך לגמרי!! כי לדאבוני
שמכץ08.04.20
40
הם עוברים על העבירה הכי חמורה בתורה , חילול ה'
דוד08.04.20
39
כדאי לקרוא את שיחתו של מרן הגרב"ש דויטש, פשוט מחזק
מעבר לפולמוס07.04.20
38
ברור שר אשר צודק אם הממשלה אומרת צריך לעשות הפוך
ט07.04.20
37
הרב ברוך שמואל התייחס במכתבו לפי מה שראיתי רק לעניין יציאה לבתי כנסת, לא נראה שהוא מדבר על מניין באויר הפתוח..תקנו אותי אם אני טועה..
יניב09.04.20
36
לכבד תלמידי חכמים לוותר אחד לשני חו שלא יגיע לאף אחד. אבל אים זה יגיע תראו שגם אתם כולכם תשנו את השיח השטן מרקד . מלאך המוות מסתובב ברחובות ומה הוא רואה? אנשים דואגים לביצים ונלחמים כן מניין לא מניין.
חיים08.04.20
35
למה לא עוצרים אותו ???
מאיר08.04.20
34
שניהם טוענים חזק קשה להכריע.
יוסי08.04.20
33
כולם גדולים, אבל הטרגדיה של הפלג שלא השכילו אחר פטירת הגאון רבי שמואל זצ"ל להתאחד סביב מנהיג. בתחילה פתחו מועצת ומינו את הגרב"ש [שהוא לכאורה ת"ח הכי גדול שם] לעמוד בראשות המועצת, והתפרסם שהגרבש הוא מנהיג הפלג.. אחרי תקופה מינו את הגרצ"פ בגלל שיותר התאים להשקפה של העסקנים, [ופשוט הפסיקו לכנס את המועצ
יחיאל07.04.20
קהילה שנתייסדה אודות מחלוקת בנדון מי בראש, תמיד יבוא לסופו משום אותה סיבה.
אריה08.04.20
32
כתוב בתורה במפורש "וחי בהם"!!! זאת התורה לא תהא מוחלפת!!!
היגיון פשוט07.04.20
31
אשר דוישט!!!! איך אתה מורה להתפלל במנין רגיל. אתה לא מכיר את הציווי " ונשמרתם " בחו" ל יש הרבה רבנים שנפטרו ר" ל קצת שפיות.......
חיה ד13.04.20
30
פילוג בפלג של הפלגנים - "פיזור לרשעים הנאה להם והנאה לעולם" (משנה סנהדרין פרק ח').
יהודי ישראלי08.04.20
29
ב"ה הממונה על הבריאות הוא יענקלה ליצמן. אדם בעל שיעור קומה והדרת פנים. וודאי א"א לומר שאינו רואה את החשיבות של תורה ותפילה. אני יכול לסמוך בזה עליו שלא קל בעיניו לוותר על כלום! ומתוקף תפקידו - ומתוך התייעצות עם אנשי מקצוע המומחים בתחומם - ראה את שצריך לעשות.
ללא שם08.04.20
28
כדאי לקרוא את שיחתו של מרן רה"י הגרבש, דברים מחזקים
מעבר לפולמוס07.04.20
27
הפלג זה כבר לא יהדות חרדית אלא דת אנטי ציונית חדשה עם מצוות אחרות משלנו. מרוב אנטי ציונות כבר לא יהודים ולא שומרי מצוות ספק אם בחזקת בני אדם בכלל. מגעילים ואם בת משפחתי תחלום להנשא למישהו מן הפלג נמנע זאת ואם יציעו לי להעסיק מישהו מן הפלג אסרב ואם אראה שיש גמ"ח שנותן להם אתרחק כי את הצרעת ששמה הפלג
זה כבר לא יהדות07.04.20
ככה ובדרך זו לא זכינו לעליית המוני יהודים לארץ ישראל בזמן השואה היו מה שהיו ואינם. רח"ל.
אליעזר פישר08.04.20
אתה כל כך מסכן. חוץ משנאה אין לך מה למכור. נסה לראות את המעלה בכל קהילה, זה יהפוך אותך לאדם טוב יותר.
אני08.04.20
26
הגרב"ש... כל מי שנמנה על הפלג לפי הגדרה, כפי שכבר קבע הגראי"ל זצ"ל, אינו גאון ולא נעליים . לא הגרב"ש ולא הגרב"צ . תארו לעצמכם שהיינו מכנים את יואליש קרוייס הגרי"ק ונותנים כבוד ליהודה משי זהב כגרימ"ז שליט"א. הפלג כולו, מצעיר עד זקן, נוער שוליים מומצא תקשורת מחופש לקנאים. כל הפלג אספסוף, ערב רב מכוער,
הגרב"ש ...08.04.20
25
לענ,ד ציריכם לעשות לאלו המאמינים בכוחה של תפלה בציבור, בידוד בנפרד, לכבד אותם, ולדעתינו אם רוצים להסתכן שיסתכנו הם, ולדעתם "צדיק באמונתו יחיה".
רונן08.04.20
24
רק שראיתי את הסוף על הפילוג הבנתי שזה מזוייף תחכו ותראו מחר הכחשה ממנו אין סיכוי שהוא יצא ככה נגד אחיו הוא מעריץ של ר אשר
עצניק08.04.20
23
ל-17 תפילה זה לא סופרמרקט אם כולם ביחד וכל אחד מפחד להידבק איאפשר להתפלל כך אפשרי במרפסות או ברחק גדול הצידקות של העצניקים לא מרשימה במיוחד
יוסף08.04.20
22
פילוג בפלג המפולג המתפלג מפלג פלגני פלגנותו התפלגה ממפלגת המפולגים, יחי יחי יחי , יחי הפלג לעולם ועד
רחמונאס07.04.20
קנאי
ללי08.04.20
21
עייפנו כבר מהכול. אתם בעצמכם מבולבלים וחסרי עצה .
כותבים רק מכתבים בלי הפסקה 07.04.20
20
חלק מלהיות עצניק, זה ללכת אחרי אידאל בלי לנסות לראות את המציאות. בסופרמרקט יש מנהל, שיספוג תביעה בסך של 5000 ש"ח אם הכללים לא יאכפו. לכן, הוא משלם לעובד, שימדוד חום, יווסת את כמות הנכנסים ועוד. בית כנסת פועל על בסיס התנדבותי, ולכן זה לא מציאותי שהכללים ישמרו. הבדל קטן, שעושה שינוי עצום. צריך להיו
שלוימי08.04.20
19
כל היום הם רק מפולגים שם ממש "מחלוקת קרח וכל עדתו" רחמנא ליצלן
3 גרודנא ועוד 08.04.20
18
פלג =פלגנות = שנאה וחורבן
מרדכי08.04.20
17
למלוניות בכפיה, ובא לציון גואל
שיכניסו אותם07.04.20
16
לענ"ד יש לעשות לאלה המאמינים בכוחה של תפילה בציבור, בידוד נפרד שהתפללו. לדעתם אין סכנה אז שיסתכנו הם, ולא נלחום איתם...
רונן08.04.20
15
אה פעקעקט
ללא שם08.04.20
14
למה בסופרמרקט אפשר ללכת תוך שמירת כללי זהירות? ובבית כנסת אי אפשר ללכת, תוך שמירת כללי הזהירות? זה פחות חיוני מסופרקמרקט? אלא מה? צודקים אלו שטוענים, שאלו שניסחו את הכללים, לא רואים בתפילה במנין דבר חיוני, כמו סופרמרקט. חומר למחשבה.
יוס07.04.20
את האמת, החנויות פחות חיוניות ממניינים אלא מאד קל להתנפל על החרדים. בדיוק כמו שאין ברירה וחייבים לערוך קניות ל פ ס ח במיוחד (כמובן שבכלל, אבל לפסח מחליפים את כל מוצרי המטבח) לכן מאפשרים, במידה מסוימת של הבנה, כך חייבים לאפשר תפילה במניין, שאגב, יותר רגוע מקניות.
א08.04.20
קודם כתוב , אם אין קמח אין תורה, אח"כ אין תורה אין קמח, להתפלל וללמוד חייבים עכשיו מהבית, את המקרר ממלאים ע"י הסופרמרקט, ככה זה ימשך עד שהק"בה ישלח לנו מן מהשמיים וגם אז נצטרך ללכת וללקוט, מה דעתך בנידון ?
חיים08.04.20
מה גם שקניות לא עושים שלוש פעמים ביום ורק נציג משפחה אחד והראיה שהחילונים עושים קניות אך לא נאספים לתפילות ואכן פער החולים עצום, בין המגזרים
אל תחשוב שהרבנים הגאונים לא חשבו על זה08.04.20
גם בחו"ל הפוסקים של כל החוגים בלייקווד, בורו פארק וכו' אוסרים על כל תפילה בציבור. וכן, לסגור מכולות זה פיקוח נפש אמיתי
צבי08.04.20
למה לשלוח נערים למעצר בכלא צבאי עם פושעים ולקלקל אותם כשאפשר להתייצב 5 דקות לקבל דיחוי?
ועד הישיבות08.04.20
בביהכ תמיד מתעכבים בחנות לא מכירים אף אחד
מוש08.04.20
צודק במאה אחוז אין בעיה להתפלל עשרה בשטח פתוח מדינה מפגרת
נתי08.04.20
כמה זמן תוכל לחיות בלי אוכל? וכמה זמן תוכל לחיות בלי תפילה במניין? החברה החרדית מתנהלת בצורה מופקרת, כל אחד מגיע עם הגרעפסים שלו והופך את זה לאידיאולוגיה. אין דין ואין דיין אצלכם. הכי טוב פשוט לבודד אתכם, תתפללו במניין, תלמדו ביחד תקברו אחד את השני ביחד. הצבור בישראל לא ממש ישב על חולי נפש כמוכם
מטומטם שכמותך08.04.20
בשביל "מחשבה" צריך "חומר" (מח), וזה כנראה מה שמאוד חסר לך. בלי אוכל אי אפשר לחיות, ולכן מותר לצאת לקנות אוכל, אלא שצריך לעשות זאת בזהירות המתבקשת. בלי מניין אפשר להתפלל. אין חובה הלכתית להתפלל במניין (אם לא ידעת זאת). תפילה במניין היא מעלה, אך לא חובה הלכתית, ובוודאי שנדחית אפילו מפני ספק ספיקא של
עזרא08.04.20
יש הרבה הבדלים פשוטים למי שלא משתדל להיות עיור כדי להוכיח שהוא צדיק יותר מכולם. קודם כל, א"א להגיד לאנשים שלא יקנו אוכל וצרכים חיוניים בלי שימותו. משא"כ להתפלל במנין, למרות גודל חשיבות הענין, זה לא חיוב של יהרג ואל יעבור, והוא יכול להתפלל ביחידות כמו שעשו כל הצדיקים והקדושים בשעת מגיפות. שנית, בסופר
חסיד שפוי08.04.20
תחשוב לבד א:אין כזה דבר לשמור על הכללים שפותחים בית כנסת ואם אפשר זה רק מניין פתוח ועכשיו אתה שואל למה גם את זה אסרו אז זה פשוט כי בלי אוכל אי אפשר כלל להתקיים ואנחנו לא רוצים למות אז מי שיכול עושה משלוח ומי שלא מסתכן ומסכן ובשביל זה כן אפשר לסכן שהרי חייך קודמין מצד סיכון האחר ומצד סיכונך הפרטי עדי
איש דואג08.04.20
בתפילה אנשים מוציאים רסס כל הזמן. ולכן הסכנה כפולה ומכופלת!
דובר מישרים08.04.20
תראה למקרה שלא הבנת את המקרה אם סוגרים חניות של אוכל ימותו עשרות אלפים ברעב _ כי לא יהיה מה לאכול ואין סומכים על הנס סומכים רק גדולי ישראל שהבינו שאפשר עם כל הכאב להתפלל גם מהבית בלי להכנס לספק סכנת נפשות בברכת והסירותי מחלה
אלי08.04.20
נכון מאד! אסור לעמוד בתור בסופרמרקט! זו רציחה!
שלומי08.04.20
אתה צודק בתיאוריה המציאות כמו תמיד שונה השאלה מה צריך לעשות כשיש חשש [סביר] שמישהו יידבק ויכנס לסכנת חיים, מה אתה אומר?
ריאלי08.04.20
הייתי מצפה ממי ששנה לדעת מה עניין גדרים והרחקות... אוסרים על מניין בגלל שזה דבר שיש בו קירוב. תקשיב למה שאומרים במשרד הבריאות. יש שם מספיק דתיים. לכולם ברור שבבית הכנסת אתה פוגש חברים, ואתה עוצר לדבר. ואם מישהו יאמר לך שלום אחרי התפילה או יספר לך שהיתה בר-מצוה לבן או חלילה משהו רע קרה במשפחה, את
להפך08.04.20
הכל בדיוק הפוך מקו החשיבה שאתה מייצג. התפילה צריכה ללמד על הסופרמרקט ולא הסופרמרקט על התפילה. בסופרמרקט אי אפשר במצב הנוכחי לשמור על כללי הזהירות כשכל כך הרבה צובאים על הסופרמרקטים. אדם ירא שמיים צריך להחמיר על עצמו מדין נשמרתם לנפשותיכם והרשויות טעו שלא אסרו את הסופרמרקטים במצב הנוכחי של המגפה הארס
שום מחשבה08.04.20
13
שמדובר בשני ענקי תורה, אם כי הגרב"ש נקרא לכל הפחות באופן רשמי ראש מועצת גדולי התורה של הפלג, ולכאו' הוא היה צריך להכריע.
חשוב לדעת07.04.20
12
זה בדיוק הסיפור של הפלג תשומת לב לא מנין ולא נעלים מעניין אותם רק להראות שהם קיימים. עצוב
חרדי כמו פעם08.04.20
11
פלג=פלגנות=שנאה וחורבן
מרדכי08.04.20
10
אנשים בסופרמרקט בבני ברק לא שומרים כמו שצריך על הכללים. לא שומרים על 2 מטר (לפחות לא כולם). אנשים כאלה אין להם היתר להתפלל בבית. לאנשים ששומרים על 2 מטר אין היתר להתפלל במניין.
חרדי08.04.20
9
רק להצביע מר״צ לסגור את כל הישיבות שרוצחים בידיים מעם ישראל . אין דעת תורה אצל החרדים אין הלכות פיקוח נפש .
בן ישיבה לשעבר 07.04.20
בבקשה לא לידמות לגויים המלעיזים ישראל האהובה יחדה שלנו מול 70 זאבים בעולם
איתי וייס08.04.20
8
תראו מה קורא באמריקה בלי שאלות ספק פיקוח נפש דוחה שבת! מה לא ברור אל תהיו חסידים שוטים.
ישראל.08.04.20
7
ל-17- סופרמרקט זה אכן יותר חיוני מבית כנסת. כי בית כנסת זה דרבנן. וקניות בסופר זה דאורייתא כי בלי אוכל אי אפשר לחיות כידוע לך.... וחוץ מזה ניתן לעשות מניין מרפסות וחצירות אני מתפלל 3 תפילות ביום במניין כזה.
קובי08.04.20
6
לא כל אחד הוא ׳גאון׳ (בטח ובטח לא מה שרואים כאן). אז אולי מספיק עם התארים המפוצצים שמביאים רק לידי זילות. בגמרא אפילו לא כולם היו ׳הרב׳, וכאן כל לובש פראק הוא גאון, מהיכי תיתי???
הגאון שנתקע בגרון08.04.20
5
תבינו שיש להם לאנשי הפלג ריב קודם עם המדינה, אין אופן לעשות אותם להבין על ענין זה שהוא פיקו"נ כל זמן שהם בריב. ובריב זה איני יודע מי צודק.
רונן08.04.20
4
אם ר' אשר הוא החברותא היומית של הרב מיילך פירר זה אומר שמה שהוא פסק זה על דעת הרב פירר?!
רק שואל...08.04.20
3
הרב דויטש זכיתי להיות שכן של הוריך קרוב ל20 שנה אוי יויו הלוואי שר זאב היה חי היום היית מתבייש בדרכך יותר נכון מצד כיבוד אב לא היית בכלל מגיע לכך כי ר זאב לא היה נותן אייך טייל ליד ביתינו אם אמו אייך דיבר איתי ואם הורי אנדי אנדי אייך אני בטוח שר זאב מתהפך בקברו לאן שהלך כולם הצדיעו לו איזה דרך ארץ
צבי08.04.20
2
כל הכבוד. ויכוח עניני בין האחים, בלי השמצות, כל אחד אומר את דעתו. הלואי על כולם.
מקשיב07.04.20
1
אנשים מתים וסובלים ואתם מבלבלים את המוח פשוט רוצחים מי שלא מקשיב לרופאים
משה 07.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24