כיכר השבת

כתב אישום

רמתי מואשם בהחזקה בתנאי עבדות, שיבוש הליכי משפט ותקיפת קטין

כתב אישום שהוגש היום נגד אהרן רמתי, מגולל כיצד הפעיל לחץ פסיכולוגי על הנשים, גרם להן להאמין שהוא חולה באשמתן, ואיים עליהן כי אם יעזבו - יבואו עליהן אסונות (בארץ)

40
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ט בניסן | 23.04.20
רמתי שותק בבית משפט, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אהרן רמתי בגין עבירות של החזקה בתנאי עבדות, שיבוש הליכי משפט ותקיפת קטין בידי אחראי.

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו איסור פרסום על זהות המתלוננות נגד רמתי. בנוסף, הוחלט כי כרגע הוא יישאר במעצר בית בבית שמש, עד שיערך לו תסקיר, לבקשת עורך דינו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שרית רייך אבניאל, הנאשם החל לאסוף סביבו נשים צעירות משנת 2008, רובן חוזרות בתשובה או ממשפחות של חוזרים בתשובה, ואיגד אותן תחת מסגרת שהקים בשכונת שערי חסד בירושלים, שכינה "סמינר באר מרים". בין השנים 2009 עד 2015 פעל הסמינר בקומה העליונה של ביתו של הנאשם בירושלים.

הנשים התגוררו בסמינר, ושמעו שיעורים בנושאי דת ורוח מפי רמתי, מדי יום. באותה תקופה, התגוררו בבית הנאשם 12 נשים בשני חדרי שינה, ובחלוף הזמן גדל מספרן עד לכ-30 נשים. בשנת 2015 העביר הנאשם את הנשים למבנה הסמינר, ואילו הנאשם עבר להתגורר בבית סמוך.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בין השנים 2015 ועד למעצרו בתחילת 2020 שהו במבנה הסמינר כ-50 נשים, בהן קטינות, בדירה בת שלושה חדרי שינה, בתנאי צפיפות קשים מאוד ותחזוקה ירודה של המבנה, לרבות נזילות ורטיבות. חלק מהמזרנים היו מעופשים, והיה מחסור במים חמים.

בכתב האישום מפורט כי עבור מגוריהן במבנה הסמינר, שילמו הנשים תשלום חודשי קבוע של 700 ש"ח (לנשים שישנו על מיטה), או 550 ש"ח (לנשים שישנו על מזרון). הנשים התגוררו בסמינר, דאגו לתחזוקתו ולמזונן. רובן יצאו לעבודה בבוקר וחזרו אחר הצהריים.

רמתי בראיון ל'כיכר השבת'

מכתב האישום עולה כי משנת 2015 ועד מעצרו ב 2020 באמצעות דרשותיו, שיעוריו ומשנתו הרוחנית גרם הנאשם לנשים להאמין שהוא אדם קדוש והיחיד אשר יודע את "דרך האמת". הנאשם חינך את הנשים לכך שעצם קיומו של רצון אישי הוא חטא, ושעל כל הנאה בעולם הזה הן עתידות להיענש בעולם הבא.

התכנים שהעביר הנאשם בשיעוריו עסקו רבות בדרישה לבטל את הרצונות האישיים של הנשים, משנתו הרוחנית של הנאשם כללה ביטול מוחלט של צרכים גשמיים מפני החובות הרוחניים, כפי שהנאשם הגדיר אותן. לפי התכנים שהעביר הנאשם, כל החברה החרדית שוגה בדרכיה, וכל העולם סופו להישרף באש הגיהנום. רק חסידיו הנאמנים ביותר של הנאשם יזכו להינצל מכך.

לפי כתב האישום, רמתי גרם לנשים להאמין שכל פעולה בניגוד להוראותיו, לרבות עזיבת הסמינר, תוביל אותן לגיהנום, וכן תביא עליהן אסונות שונים כגון – תאונת דרכים, מחלה קשה, או פיגוע. הנאשם הדריך את הנשים להמעיט בקשר עם משפחותיהן, וכן לנתק קשר עם כל גבר שאינו הנאשם. כאשר בני משפחה של אישה בסמינר התנגדו לדרכו של הנאשם, גרם הנאשם לאישה לנתק קשר לחלוטין עם משפחתה, ובמספר מקרים אף עודד אותן להוציא צווי הרחקה נגד הוריהן.

רמתי מואשם כי ניהל את שגרת חייהן של הנשים במבנה הסמינר, היה מעורב בכל הנעשה במבנה, לרבות קביעת סדר היום, מועדי הארוחות והמקלחות, הדלקת דוד החשמל בדירה, האוכל שיוגש לנשים, שעת כיבוי האורות ונעילת הדלתות, ושימש כגורם הבלעדי המחליט ביחס לכל אלה ועוד.

רמתי הורה לנשים לקבל רשות עבור כל יציאה ממבנה הסמינר, לרבות טיפול רפואי. הנאשם זלזל ברפואה הקונבנציונאלית, והורה לנשים שסובלות מבעיות רפואיות שונות לבצע טקס שפיכת עופרת רותחת לתוך מים, על מנת להרחיק "עין הרע". במידה ואחת הנשים פעלה בניגוד להוראותיו, היה הנאשם משפיל אותה ברבים, מתעלם משאלותיה, ומורה לנשים אחרות לנדות אותה, עד שתפייס אותו.

בפרקליטות טוענים כי באמצעות בידודן של הנשים ממשפחותיהן ומסביבתן המוכרת, האיומים וההפחדות של הנאשם מפני הצפוי למי מהן שלא תשאר עמו, תנאי המחיה הקשים, ומצבן הכלכלי הרעוע, היו הנשים במצב של תלות מוחלטת בנאשם ובסמינר.

בכתב האישום נכתב כי מטרה מרכזית בהחזקתן של הנשים תחת שליטתו הממשית של הנאשם היתה ניצולן לעבודה ושירות עבורו. בתקופה הרלוונטית, לא עבד הנאשם למחייתו ולא היתה לו כל הכנסה. הנאשם התקיים והתפרנס מכספים שהעבירו לידיו נשות הסמינר והוגדרו כ"מעשרות" ו"צדקה". נשות הסמינר, רובן במצב דחק כלכלי, העבירו לנאשם כספים ובאמצעות כסף זה מימן הנאשם חלק מהוצאות מחייתו - שילם את שכר דירתו, חשבונותיו ומזונו. כמו כן, קיבל הנאשם מנשות הסמינר באופן קבוע ומתמשך שירותים שונים.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

בדרך זו, על פי כתב האישום, החזיק הנאשם את הנשים בתנאי עבדות, באמצעות הפעלת שליטה ממשית על חייהן של הנשים והנערות, לצרכי קבלת שירותים.

האישום השני מייחס לרמתי עבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שביום 12.1.20 בשעת לילה מאוחרת, פנה אל הנאשם מכר ומסר לו כי צפויה להיות בימים הקרובים פשיטה של המשטרה על מבנה הסמינר. בעקבות כך הורה הנאשם להוציא את הקטינות ממבנה הסמינר ולשלוח אותן למקום אחר, שימתינו שם עד לסיום הפשיטה.

כמו כן הורה רמתי להחביא מכתבים, למחוק מידע מהמחשב, להעלים את כל מכשירי הטלפון הניידים של הנשים בסמינר, וכן להשמיד רשימה שמית של בנות הסמינר. את האמור ביצע הנאשם בכוונה להכשיל חקירה פלילית או למנוע הליך שיפוטי.

עו"ד ענת גרינבאום מהפרקליטות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אישום נוסף מייחס לאהרן רמתי תקיפת קטין בידי אחראי. במספר הזדמנויות העביר הנאשם לנשים בסמינר מסר לפיו ניתן להשתמש בענישה פיזית בחינוך ילדים, בפרט באמצעות הכנסת סחוג לפה. עונש זה הונהג בגן שפעל בביתו של הנאשם.

הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ולחילופין להורות על המשך שחרורו בתנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, ביהמ"ש קיבל זאת והותיר אותו במעצר בית.

עורכי הדין שמעון קוקוש ואילן כהן

עו"ד ענת גרינבאום מהפרקליטות אמרה כי "פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד אהרון רמתי בגין החזקה של עשרות נשים ונערות בתנאי עבדות במשך שנים וזאת באמצעות השגת שליטה ממשית על חייהן. כתב האישום מגולל כיצד השיג הנאשם שליטה על חייהם של 50 נשים ביניהם קטינות ואז ניצל את התלות שלהן.

"הנשים חיו בדירה צפופה בת שלושה חדרים, בתנאי מחיה קשים ורובן במצב כלכלי קשה, והעבירו לנאשם כספים רבים באמצעותם מימן הנאשם חלק מהוצאות מחייתו. הנאשם קיבל מהנשים גם שירותים נוספים באופן מתמשך וקבוע. היום קיבל ביהמ"ש את בקשתנו להותיר את הנאשם בתנאי מעצר בית מלא עד לתום ההליכים המשפטיים".

פרקליטיו של רמתי, עורכי הדין שמעון קוקוש ואילן כהן מסרו כי "הפרקליטו בחרה לחזור בה מרוב הטענות, גם כתב האישום שהוגש לא היה אמור להיות מוגש, אם הפרקליטות היתה עושה מלאכתה נאמנה ומאפשרת לנו להשמיע טענות בשימוע, כתב האישום לא היה מוגש. כך או כך אנו סבורים כי לאחר שביהמ"ש ייחשף לחומר הראיות הלקוח שלנו יזוכה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
זה לא עבדות!!! אילו נשים ונערות שזקוקות לתשומת לב, יחס והדרכה לחיים שכנראה חסר להן מכל מיני סיבות. זה שהן חוזרות בתשובה זה זכותן. מי שמוסמך ומקצועי מטעם המדינה או מוסדות הדת המאושרים שיש להם פיקוח צריך לסייע להם. בזה צריך להתעסק ולא בדברים אחרים.
גל23.04.20
27
ככל שאתה קורא את כתב האישום,מתברר שההר הוליד עכבר. "הכנסת סחוג לפה" נו באמת...אני עוד זוכר כת סבתא שלי מדברת ככה, זה "סלנג"
אלי23.04.20
26
חברה, הגזמתם גם זה לשון הרע וגם יש עוד מקומות [גם ישיבות] עם משטר הרבה יותר תקיף מזה סתם עושים מזה עסק ואל תתפלאו למה הוא לקח 700 ש"ח כי בסמינרים עם פנמייה המחיר מתחיל מ-3000 ש"ח לחודש..... שום עבדות ושום נעליים.
מאיר23.04.20

הצגת כל התגובות

25
פשוט נמאס לקרא על זה ישנם דברים יותר מעניינים עכשיו. אין לנו עודף מצוות שנתעסק בלשון הרע
אבי23.04.20
24
מי שגדל בכת ויצא משם [כמוני...] לא מדבר כמוכם. אין דבר יותר נורא משלילת חירותו של האדם וקביעת מחשבותיו ורצונותיו בידי אדם אחר [גדול ככל שיהיה, בפרט שהוא לא גדול...]. כשאדם הולך נגד רוצונו בצורה קיצונית סופו להשתגע
ארי23.04.20
23
חברה תפקחו עיניים הבנאדם מסוכן לציבור הכל אמת ויש יותר מזה לא הכל יוצא לתקשורת החרדית החזות שלו מטעה מאוד נראה חרדי אך ממש לא ככה מתנהג במניפולטביות על הבנות משחק בהם כרצונו ושולט עליהם אנא הזהרו מכל אדם הגורם לכם להיות נתונים תחת שליטתו תגובה זו נועדה להזהיר תציבור בעיקר בנות אל תחפשו בשדות זרים
אלמונית13.07.20
תודה חיזקת מאוד את גיבורה של החיים פייטרית ולביאה הלוואי שהבנות האחרות יפקחו עיניים ויקבלו אומץ לקום ולעזוב כי רק ככה אפשר להשתחרר מהכבלים
מרים15.07.20
22
א. זה לא סמינר זו מדרשה. רוב הבנות שנכנסו לשם לא יצאח משם אלה על ידי הורהם בכח. הוא עושה להם איפנוזה ומבקש מהם להסתכל לו בעניים ואז הם כמי מכושפות אליו. הוא בן אדם לא פשוט. בנות עשנות על הרצפה ומתחת חשולחנות. הוא המלך והם השפחות שלו. מכערה סיםורין מכלי ראשון. צריך להרגיעה אותו קצת.
הילה23.04.20
21
כל מי שמתעסק עם שיחה עם נשים זה חוסר צניעות, ודי לרמיזא...
מישהי23.04.20
20
למה העורכת דין מהרקליטות מבוהלת ומתנשפת, לפי הספר "המרגל..." של סוכני ה- CIA זה מעיד על שקר או חוסר אימון בדברים שהיא עצמה אומרת או.... שאולי היא אחרי מרתון
מאיר23.04.20
19
ענישה, מידור מהעולם החיצון, מגלומניות, אלימות לסוגיה וניצול. עצוב שגם אצלנו יש כאלו מנהיגי כתות, והכי עצוב שזה "בשם הדת" ...
ממש מנהיג כת לפי כל הקריטריונים 23.04.20
18
דיי מספיק לחפור לבן אדם ולהמציא עליו אשמות שוא
.23.04.20
17
מי שלא יודע מה זה כת שלא ידבר דבר שני כל הרבנים יצאו עליו בגלל שישן בדירה אחת עם הבנות. דירה עם שתי קומות ( מכירה את הדירה) וטען שזה מופרד בדלת, בשאול המלך. עד שעשו בבית דין חרם מבחינה הלכתית. אם לא עוזב את הדירה והוא עזב. כי הבין שאם ילך נגד רבנים יפסיד. בנאדם שגר במשך שנתיים בדירה הוא חשוד על כל
ר. כ23.04.20
16
אני לומדת בסמינר שנמצא ליד המקום שבו גרו הנשים ואני ראיתי איך בנות ישנות בחודש אלול בחוץ, בקור על גג הבניין.
דרומית23.04.20
את גרה בדרום? הסמינר בירושלים!!!!!
מאיר23.04.20
שקרנית!!!
צבי23.04.20
מה זה סותר שגרה בדרום ולומדת בירושלים יא טמבל
יאיר23.04.20
למה אתה ראית? או שאני ראיתי?
דרומית23.04.20
עוד שקר!!!
צבי23.04.20
15
שטויות סתם מעלילים עליו עלילות!
ללא שם23.04.20
14
כמה בנות שעוד מצפות שיצא מזה יש פה!! הוא מנסה לתחזק אתכם בשיחות מוקלטות, שהוא צדיק וכולם רשעים, שמגיפת הקורונה הגיעה לארץ בגלל ה"עוול" שעושים לו. תבינו את השיטה, תחשבו מחוץ לקופסה ותבינו שהכל זה שיטות פסיכולוגיות לשלוט בחשיבה העצמאית שלכן. חלק מכם ממש אמיצות, זה בדיוק הזמן לאזור את האומץ ולצאת לחירו
יהודיה23.04.20
13
גואל רצון מס' 2 רק בתחפושת של חרדי
ירושלים23.04.20
לתגובה 16. אדם יקר שלא תהיה ידך קלה על המקלדת בבקשה. איסור לשון הרע שמעת עליו??? שאתה מדבר על אדם דבר רע . אל תשכח שאתה מדבר על הבן של ה'
אבי23.04.20
12
במבט חרדי - אין שום אשמה חרטה ברטה
ליטאי23.04.20
11
אני ראיתי שם בעצמי את התנאים הסוציאליים המחפירים ..את הלבוש הקבוע כסגנון תלבושת שהם היו מחויבות לשים .. את המבט בעיניים שגרם להם לפחד מהלא נודע.. ואת ההורים שבכו דמעות של דם על ביתם הנאבדת בעודה בחיים... כואב ועצוב ביותר היה לראות שבכח כישוף או משהו כזה הם התעקשו להשאר על אף כל הנסיונות לשחרר אותם..
ללא שם23.04.20
10
יואו איזה אכזריות של בן אדם שרק רוצה בצע כסף מגעיל
ריקי23.04.20
9
תלמידה שיודעת מבפנים, אין על הרב כלום הכל שטיות! סך הכל הוא נתן להם חום ואהבה כמו שצריך וכו'. הכל פה שטויות, סתם מעלילים עליו עלילות! השאלה היא כל הבנות סתומות? אף אחת שסבלה לא יכלה לברוח משם? כל הסיפור הזה בא ממשפחות שלא קיבלו את חזרתן של הבנות בתשובה, וד"ל. להתעורר-חברה: הגזמתם אל תתפלאו למה ה
ליאורה23.04.20
מסכים!
צבי23.04.20
ליאורה את צודקת אני מסכימה לתגובה שלך מאה אחוז. רחלי ש.
רחלי23.04.20
מה שאת כותבת זה מה שנרא לך כלפי חוץ אני הייתי חלק מהבנות ותאמיני לי זה יותר גרוע ממה שנראה לך רק חבל שאת בוחרת ללכת עוורת ולא לראות את המתרחש מתחת לאף שלך אני מחכה ליום שהבנות הראשיות לא אפרט את שמותיהם נשמור על הפרטיות שלהם יודו באמת מה הם עברו באמת כמה התעלל בנפש שלהם שיחק בהם כרצונו והם מפחד ענק
אלמונית14.07.20
8
גדוללללל................
בלי שם 23.04.20
7
מעצם העובדה שאין שום אישום ממשי על בן אדם שלדבריהם 'שולט' כל כ"כ הרבה נשים יום ולילה, ואין שום סיפור ולו הקטן של רמז למשהן שאינו כשר בתחום הקשר האישי, מלמדנו כי מדובר באדם רציני המורה דרך לרבים, וכל הטענות, תמיד זה נקודת הסתכלות שנוכל להדביק אותם על כל אחד. גם להרב קנייבסקי מבני ברק נוכל לומר שאנשים
ברים23.04.20
מאמי אתה צריך לקרוא יותר על כתות למינהים...ואחרי שתדע ב100 אחוז מה זו כת ואיך היא נוצרת תבין יפה יפה שמה שרמתי עשה הוא משהו בילתי הגיוני..
צפתית23.04.20
6
מי הדליף לו? ככה הצליח להשמיד את כל הראיות.. חבל .
נ23.04.20
5
סוף האמת להתגלות!!!!!!! גם עם בתחכומיו יצליח שוב להתחמק מעונש מאסר פה בעולם הזה, יבוא יום הדין בעולם הבא.
יש דין23.04.20
4
נשמע שאין כלום. בסך כל כמו כל רב/ משגיח בשיחות, סמינר עם השגחה. תקיפת קטין - סחוג בפה לילדים שמדברים מילים 'גסות'. נו, נו. ולא, אני ממש לא חושב שמוסד כזה הוא דבר נורמלי, וברור שהוא צריך להיסגר, אבל האישומים? נגד כל משפיע יש הרב יותר 'אישומים' שכאלו.
נתי23.04.20
מי גר ליד יודע ומבין. תגיד לי אתה גם בעד זה שלנשים אסור להתחתן???
יוסף23.04.20
3
לדעתי יש כאן הרבה ניפוח של המציאות. נכון, מציאות לא טובה של בנות שנמצאות בשליטת גבר במידה מסויימת, כן, רק מסויימת, אף אחד לא מכריח אותן להיות שם. הן מאמינות לו ולתורתו, והוא גם מאמין לעצמו. בסך הכול בן אדם קצת קיצוני, אבל לא עשה רע לאף אחד, אלא חינך בדרך שמאמין בה. תנאים מחפירים? מאיפה בדיוק יממן
שמרו על איזון16.09.20
2
חשבתי מי יודע מה, אבל נראה שמחפשים אותו בנרות האשמות מצחיקות ועוד הם קוראים לזה תנאי עבדות
ללא שם23.04.20
1
התיאור של אישיותו ודעותיו נותנים להעריך שמדובר ב"רב," ממוצא תימני.
האם צדקתי23.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24