כיכר השבת

טור דעה

אנו חיים בגן עדן / דודי זילברשלג על יום העצמאות

לא לראות את חלקה של המדינה בכינון מערכת תמיכה ממשלתית, בהקמת מערך בריאות למופת, הובלת מערכת ביטחון מפוארת, כמוה ככפירה בטובתו של הקב"ה (טור דעה)

87
דודי זילברשלג | כיכר השבת | ה' באייר | 29.04.20
אנו חיים בגן עדן / דודי זילברשלג על יום העצמאות
(צילום: אדיר סולטן, פלאש 90)

סקר שהתפרסם ב'מעריב' לקראת יום העצמאות מגלה כי רוב החרדים אומרים שהם מרגישים "ישראלים אמיתיים" (54% במידה רבה, עוד 20% במידה מסוימת).

(הסקר במגזר היהודי בוצע על ידי חברת פרויקט המדגם, בניהולו של ד"ר אריאל איילון ופורסם על ידי שמואל רוזנר במעריב היום).

האמת חייבת להיאמר כי אני לא הופתעתי. כבר שנים אני טוען לתחושת שייכות חרדית עמוקה לארץ הקודש ושייכות איתנה למדינה, ברור שהארץ בזיקה ראשית והמדינה משנית.

הסיבות רבות ומגוונות המשפיעה ביותר היותם כאן הרבה לפני המדינה. חרדים היו כאן כבר אז ספרדים (סטי"ם) עליות החסידים ותלמידי הגר"א, תימנים מ'אעלה בתמר' ועוד.

להבדיל מהעליות הציוניות הראשונות שהיו על טהרת האשכנזיות, בשוני מהעולים לעבד את האדמה ולשכון בארץ, הגיעו לכאן עובדי ה' שבקשו להידמות לעליון שוכן שמים.

מרתק: גפני בשיחה על יחס החרדים למדינה

הם באו לאכול מפריה ולשבוע מטובה וללכת בדרכי אבות שוכני מכפלה. רבים מהם חשקו לקיים כשליש ממצוות הארץ שאינם נוהגות בארץ העמים וחפצו בכך לקיים מצוות חכמים.

אחרים חיפשו מדור סמוך ונראה למקום המקדש לשפוך צקון לחש ליד שריד המקדש בתחינה ובקשה מהרה יבנה המקדש.

אדהכי והכי קמו עלינו לכלותינו ואירופה הייתה למאכולת אש וארץ ישראל הייתה מקלט לכל הנשארים לפליטה והיה קודש.

המדינה שהוקמה בדרך הייתה למשענתם של שרידים ופליטים אשר אחרי שנות גלות ורדיפות מצאו בית. רבים וטובים מסרו את נפשם להקמתה ורבים חללים נפלו להגנתה.

חרף מלחמות ושפך דם, קם העם היהודי על אדמתו בארץ ישראל, מתוך אמונה עמוקה בצור ישראל וגואלו והשיג תוצאות מרשימות.

עולם התורה התנשא לגבהים, החינוך החרדי שגשג ופרח לממדים חסרי תקדים מבחינה היסטורית, המונים שבו לצור מחצבתם ומורשת ספרד החזירה עטרה ליושנה.

צבא רב של תלמידי חכמים מופלגים מכל העדות התעלה על אדמת קודש, גדודים של עובדי השם בנים ובנות המתייגעים אחר תיקון מידות, אהבת השם ושמירת הלשון פורחים מכל עבר. רוב האזורים בארץ מתברכים במוסדות ונקודות אור תורניות אפילו בלב הישימון.

שאי סביב עיניך וראי מי חולל אלו בוודאי שללא ברכת שמים, תפילות הצדיקים, הנחיות החכמים לא היינו שם, אבל לראות את כל אלה ולא לראות את חלקה של המדינה בכינון מערכת תמיכה ממשלתית בביטחון החברתי, בהקמת מערך בריאות למופת, הובלת מערכת ביטחון מפוארת, כמוה ככפירה בטובתו של הקב"ה.

נכון שטוב לנו כאן למרות, למרות שוחרי רעתנו המסיתים והמדיחים. חרף מערכת תקשורת של ריב ומדון. למרות התפרצות אלימה מעת לעת של שומרי הסדר, או התנכלות מתמדת של אבירי הצדק.

חרף ההתנשאות עלינו לא מצליחים להנמיך את קומתינו, היא זקופה וגבה לבנו בדרך השם. מצער עד מאוד שקמו בקרבנו אנרכיסטים שכל מגמתם אינה התרסה נגד המדינה ומיצגיה, אלא פגיעה במנהיגות החרדית המרכזית ומוביליה.

אנו חיים בגן עדן. גדול תלמידי הבעש"ט, רבי יעקב יוסף מפולנאה אמר כי גן עדן הוא כאן והאדם בורא אותו במו ידיו.

בהרצאותי לקציני צה"ל נהגתי להשתמש בנתון המדהים של אפס ירידה חרדית מהארץ, הסברתי זאת בתחושת גן העדן שחרדים רבים שותפים לה. תמיד היו נשלפים הפנקסים ותזכורת לדברי הונצחה שם.

תזכרו: אנו בגן עדן.

כבר כתב אחד מגדולי המוסר אודות הפעולות הנדרשות בליל הסדר שכולן זוטות לכאורה, להטביל שתי פעמים, לכרוך מרור בחרוסת וכן הלאה, מדוע לא לחוג את חג העצמאות היהודי יום צאתנו ממצרים באולם ענק עם במות בידור וזיקוקין.

הוא מותיב והוא מפרק: צרמוניות גדולות עם אורות במה טיבם שרושמם פג מיד, ההודיה וההכרה בחוג המשפחה, עם פעולות החוזרות על ונשנות אלפי שנים נחקקות בנפש ובכוחן לשמר את ההכרה, את ההודאה ולהעצים את התקווה להמשך עצמאותנו.

לא במחולות ולא במשואות נחוג. לא בדגלים והימנונים ולא בפטישי פלסטיק או נפנוף לאומי.

אך בתוך הבית פנימה נודה לבורא עולם בדרכינו, על הטוב אשר גמלנו, לא נוסיף ולא נגרע מאומה מסידור התפילה, נזכור כי להשם הישועה, ידוע נדע כי נוכח הקושי הגדול, עם משפטים לא ידעום, או חוקים שלא שיערו אבותינו, רוב רובו של העם היושב בציון מאמין בבורא עולם באחוזים מרשימים, הערב רב מצטמק ורע לו והעם רובו ממתין לחיבוק מאיתנו. מבחינתם החיבוק הגדול ביותר שלנו הוא - הכרה בטובה של מדינת ישראל.

חיבוק גדול אחים!

תוכן שאסור לפספס
87 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
גם גשמי גם רוחני צודק בכל מילה מימות אברהם אבינו לא היה לוקסוס כזה לא התעללויות ע"י גויים (ע"י יהודים זה משהו אחר - יראה חטא ימאסו = עיקבתא דמשיחא ).שבת שלום!
שלוימלה30.04.20
44
יש אנשים שבאופן מיוחד צריכים לשתוק
סייג לחכמה שתיק30.04.20
43
בכל הכבוד לו...אנו מכירים בטובתו של הקב"ה ללא ספק. ומקיאים משלטון הערב רב, שכל מהותו לעקור התורה ולהפכנו לאומה ככל הגויים היו לא תהיה. ועם זילברשלג לא רואה זאת אזי הוא עיוור לחלוטין ואולי אסור ביד ארגונו שאולי מקבל תקציבים מן הערב רב.
מרדכי היהודי30.04.20

הצגת כל התגובות

42
43 המסכן והקטן שבלבל במוח המון. אין טעם לענות לך. אתה לא הבנת מה שקראת וגם לא תבין. שנאת עמי הארצות היא דבר ישן כל כך... ועם האטימות שלהם הם לא יבינו כלום. כנ''ל.
תגובה למסכן האחרון04.05.20
41
אולי אתה מרגיש כאן גן-עדן,אבל מי שמך לדבר בשם כל החרדים?ולעורר בכך את הציבור הכללי בארץ,תוך הוצאת דברים מהקשרם? יש הגירה לחול מקרב החרדים,זה שהנך מודע לזה,עדיין לא אומר שדבריך משקפים את מצב היורדים מקרב החרדיים.וכי מי השגת באמירתך בפני קציני צה"ל שהחרדים נמצאים בגן עדן?אתה זוקף את כל הטוב שבדור להנה
אמת30.04.20
40
למה אתם קוראים לעצמכם חרדים לכל המגיבים אתם פשוט דתיים לאומיים רק בכיפה שחור היידה תחליפו לסרוגה והכל יבוא על מקומו בשלום אף אחד לא יצעק עליכם
היידה29.04.20
39
החרדים הם טרמפיסטים שקפצו באיחור על העגלה הציונית לאחר שנלחמו בה ולא יכלו לה. הם לא נושאים בנטל בשום תחום, הם לא רואים במדינה צורך של לכתחילה. בכל מקום בעולם הם מתעלקים על צבורים יצרניים. כאן הם מתעלקים על המדינה ושירותיה ובחוצפתם עדיין פיהם מלא טענות כרימון, במקום שישפילו עיניהם בבושת פנים על כך הכ
החרדים עיוורים29.04.20
מה קשר שואה לכאן? למה החילונים שניספו בשואה לא עלו ארצה לפני השואה? האם אתה יודע שהישוב היהודי בארץ היה כחוט השערה מפלישת הנאצים? והם לא נסוגו בגלל "כוחם" של הציונים. לא.
שאלה לי אליך30.04.20
צודק לכן ה' שלח אותכם שתיבנו את הארץ אם כל הטכנולוגיה וכו' ואנחנו עוד 50 שנה אם הדמוגרפיה חזרה בתשובה וירידה של חילונים נשלוט בארץ אתם חושבים שאתם שולטים ובונים לכם אבל אתם בסך הכל השליחים של ה' לבנות לנו את הארץ
תתפוצץ30.04.20
אני לא חרדי. התגובה הזו היא תגובה מעוררת גועל. מחילה אבל זו תגובה אנטישמית. רק טענה נגדית אחת (מתוך רבות). תחשוב מה היית עושה בלי כל ארגוני החסד החרדים?
יהודי29.04.20
תענה לעניין! למה בשום מקום לא רוצים אתכם? כמה רופאים מהנדסים ומדענים אתם מייצרים? לחרפתכם אפילו הערבים מייצרים יותר רופאים מהחרדים! איזו טובה וברכה אתם בכלל מוסיפים לאנושות? אתם בכל מקום טרמפיסטים, אחרת הייתם ממזמן מקימים מדינה משלכם ונושאים בעולם של חשמל, מים, מערכת בריאות, בטחון וכלכלה בעצמכם. אר
תענה לעניין!!!29.04.20
אני אענה לך בסוד שאף אחד מהחילונים לא ישמע.. הצבא לא רוצה אותנו הוא מפחד שנחזיר אותו בתשובה.. וכן בכל מוסדות המדינה.. קודם תתנו לנו מקום לגור... ותקרא חומרים בהידברות ועוד.. אבל תפסיק לקרוא רק את עיתון הארץ...
אבא 30.04.20
38
לא להגזים לשום כיוון. לא בגן עדן כי זו לא שווייץ שבה אין מלחמות והכל ורוד, ולא בגיהינום כי זו לא סודן. זו וילה בג'ונגל.
לא גן עדן וגם לא גיהינום29.04.20
37
אהבה היא כל סוד הגאולה. כל המהלכים האלוקיים רצופים הסתרים, ירידות ועליות. מי היה מאמין שדוד המלך ע"ה ייצא מרות המואבייה, מבנות לוט, ממעשה יהודה ותמר... אבל יש אנשים שיש להם ראייה גדולה וכוללת שמבינים שהכל זה תהליך אלוקי שמוביל לטוב, ולצערנו יש אנשים עם קטנות מוחין, שרואים רק מה שעיניהם רואות עכשיו,
אזרחית30.04.20
36
לזכור שאנו עדיין בגלות לומר תודה על הקיים אבל לא להסתפק ולבקש משיח
הכי חשוב 30.04.20
גם שיבנה המקדש אתה תמשיך להיות בגלות תודעתית כמו היום
בני30.04.20
35
עם ישראל חי בעזרת השי"ת במדינת היהודים על אפם ועל חמתם של כל צוררי ישראל מבית ומחוץ מקיצוני האיסלמי ומקיצוני הסיקריקי,
אמת ונכון29.04.20
השוואה בזויה ואנטישמית, מעולם הקנאים לא הרימו יד [חוץ מעגבניות...]
אבא 30.04.20
34
אנו חיים בגן עדן של שוטים המקום היחידי בעולם שעומדים עלינו לכלותינו בגזירת הגיוס וגזירת הליבה וקנס 50000 שקל למדפיס שלא רצה להדפיס תועבה זה כאן בפלסתין הכבושה
ג'פרי29.04.20
הטיעונים שאתה מעלה כעבודות הם פשוט שקריים!! צא ובדוק!! אין 'זבולון' גדול יותר ממדינת ישראל
יאיר29.04.20
זבולון על כל פרוטה נלחמים בשיניים... תראה איך רמסו אותכם הציונות הדתית... בכל דבר.
אבא 30.04.20
צבוע נאלח שכמותך, למה החרדים לא בורחים מפה בהמוניהם? כשהיו רדיפות ברוסיה - יהודים מכרו את ביתם כדי לקנות את החופש ולברוח, למה אין בריחה חרדית מהארץ אם כל כך רע לכם פה?!! טוב לכם פה יותר מדי רשעים נאלחים, וזה אכן באשמת המדינה הדפוקה הזאת שלא יודעת להלחם באויביה מבפנים. בכל מקום אחר היית הופך מהר
צבוע נאלח29.04.20
תשתה מים ותרגע.. באמת. אני יכול להגיב לך גם, אבל לפני תרגע באמת הגזמת. הארץ קדושה ולכן הוא גר פה, ויש לו הרבה טענות בוודאי חלקם צודקות, אבל הוא לאויב, השמלאנים יש בהם משתפים..
אבא 30.04.20
33
עוד הפעם שכח לקחת את הכדורים?????????. מטמאים את ארצינו הקדוש בכל טומאות הגוים בתועבות יכעיסוהו ולזה הוא קורא "גן עדן"?????????????????
בנימין30.04.20
תגיד, למה החרדים לא רצים בהמוניהם לאפגניסטן, פיליפינים, זמביה וכו'? אלה מדינות עולם שלישי שאין שם תועבות, פריצות וכו'! למה החרדים בכל מקום בעולם מעדיפים דווקא את המדינות החילוניות והכפרניות ובכללן מדינת ישראל? אלא מאי , אתם שקרנים! מקללים את החילוניות שהביאה את המודרנה ואת הטכנולוגיה, ומאידך מלקקי
עוד דביל30.04.20
32
מדינת ישראל יסוד כסא ה' בעולם (הרב קוק)
יהודה30.04.20
תודה עד עכשיו לא הבנתי את ההתנגדות לקוקו, עכשיו אני מבין!!!
א30.04.20
אחר בקשת המחילה, הרב קוק קבע את המושג הזה הרבה שנים קודם הקמת המדינה. להזכירך הרב קוק נפטר בשנת תרצ"ה. אז ככה שעדיין לאמ הבנת כלום. הבנת את זה קוקו?
בן שלום30.04.20
בטח אתה מבין! אתה גם מבין בענייני כסא ה'. אתה גם ההוכחה למה לא כל אחד יכול ללמוד דברים שבסוד. כי גם הרבה ממתנגדי הרב קוק לא הבינו בזה.
יהודי30.04.20
לא אמרתי שהבנתי. רק אמרתי שהרב קוק קבע את המושג הזה הרבה קודם הקמת המדינה. ולכן תגובתך איננה רלוונטית. אני מקווה שעכשיו הבנת. אם יש לך קושי אסביר כמה פעמים, אל תתלה שטויות בענקי עולם בחסרון דעתך.
בן שלום30.04.20
31
חזק ואמץ ,קושטא קאי ,אמת מנצחת.
אליהו29.04.20
30
כל עמ"י יושבי ציון החרדים לדבר ד' מודים ומהללים ומשבחים ונותן הודאה ושבח לבורא עולם שזכינו לראות בעיננו מליוני ניסים ונפלאות ולא ימיש עמוד הענן ממדינת היהודים, וכמאה"כ כי עיניכם הראות את כל מעשה ד' הגדול אשר עשה. כשמתבוננים בסיפורי הסבא והסבתא שהיו למשיסה ולפרעות והכו בהם ללא רחם ברציחות וטביחות ע"י
אמת ונכון29.04.20
אין קשר בין הודיה להשם, לויכוח על המדינה ממש לא זה הנושא.
אבא 30.04.20
29
היי, דודי. חשבתי שירדת למחתרת לעולמים. שלא נשמע יותר ממך.
תום דרום04.05.20
28
אהבה היא כל סוד הגאולה. כל המהלכים האלוקיים רצופים הסתרים, ירידות ועליות. מי היה מאמין שדוד המלך ע"ה ייצא מרות המואבייה, מבנות לוט, ממעשה יהודה ותמר... אבל יש אנשים שיש להם ראייה גדולה וכוללת שמבינים שהכל זה תהליך אלוקי שמוביל לטוב, ולצערנו יש אנשים עם קטנות מוחין, שרואים רק מה שעיניהם רואות עכשיו,
אזרחית30.04.20
27
רציתי להזכיר למי ששכח, שדודי זילברשלג העמיד עצמו לצד הקיצוניים ממאה שערים שלא מכירים במדינה, בפרשת האם המרעיבה. הוא תקף ורמס את בית החולים הדסה, את מערכת המשפט, את רשויות הרווחה, ואת כל מי שהוא כל כך משבח היום. רציתי רק להזכיר.
מאיר הלוי30.04.20
מערכת המשפט.. יש בן אדם שפוי שמשבח אותה? נפלת על המוח.. בית חולים הדסה אסור להתקיפו... בקיצור תעשה חשבון נפש...
אבא 30.04.20
רק לראות את החלטת בג"ץ מהיום בעניין איסור חמץ בבתי חולים , הם מרימים יד בתורת משה על כל צעד ושעל על זה יש לשבח אותם
מנחם 30.04.20
חולה נפש אם אתה לא מבין את ההבדל להגן על רדיפה נגד חרדים ומאידך לא לבעוט במדינה באופן כללי אז אתה צריך אשפוז, גם הדתי לאומי שהם הכי שרופים על המדינה ועל הציונות נלחמו נגד המשטרה והצבא כשפינו אותם מגוש קטיף,
דוד30.04.20
26
ישר כחך !!! בטאת מחשות רבים באנ"ש
צבי29.04.20
רבים, ואולי כמה אלפים, בודדים.
אבא 30.04.20
25
לכולנו ברור שכל קוראי הנגד לא היו קוראים נגד אירופה בזמנו ואילו רק כאן בארץ הם מרגישים בנוח לקרוא נגד בתוך תוכם הם יודעים שהם בטוחים פה פי כמה ממדינות העולם האדמור מסאטמר מגיע לפה ויודע שהוא יכול לנאום בלי שירו בו... אני רוצה לראות אותו נואם ככה נגד אמריקה בוויליאמסבורג הוא יהפוך לגופה חרוכה בשניה..
כל הכבוד! אמת!29.04.20
בכל המלחמות שאנחנו רעדנו לנפשינו, ושילמנו במיטב בנינו, אחינו באמריקה אכלו פיצה...
אבא 30.04.20
חולה נפש למה שינאום נגד אמריקה אהובה שלנו? אין סיבה לנאום נגד אמריקה, זה הבעיה שלך שאתה לא מבין את ההבדל בין אמריקה שהיא מלכות של חסד ולמדינה הציונית שאסורה על פי תורה, ואני רוצה לראות הפוך שבמקום ללקק למינים וכופרים תלקק לגויים שלא חייבים בתורה
א29.04.20
24
ישר כחך דודי--מלים כדורבנות!
שלמה29.04.20
23
גן עדן אינו נמדד רק עפ"י הרגשת הלב של מאן דהו , אלא בעיקר מה יש כאן מעבר לתחושה האישית , בוודאי כאשר מדברים על תהליכי עומק של גאולה /ארץ ישראל וכדו' . והדיון הוא האם זו גאולה? האם זה הצורה שבה עם ישראל צריך לחיות בארצו ? האם שלטון שהושג ע"ג של מאות אלפי יהודים (אם לא יותר) בתקופת השואה הוא אופי השל
שפוי30.04.20
22
מספיק עם האנטישמיות. החרדים יוצאים לאקדמיה. רבים מתגייסים לצה"ל. רובם ככולם עובדים. כיום מספר החרדים האקדמאים הולך וגדל. לא כל ארגוני החסד הם פרנסה למקימיהם. יד שרה הוקם על ידי לופוליאנסקי שלא התפרנס מכך. בקשר לרופאים, תרומתה של חברה אינה תלויה במספר הרופאים שהיא מייצרת, אבל אם אתה מדבר על רפואה, אב
תגובה חריפה ל"תענה לעניין" (10) 29.04.20
21
משיב רעה תחת טובה, לא תמוש רעה מביתו. שלמה המלך החכם מכל אדם אפילו מגדולי הדור החרדים. הדרך לחזרה בתשובה של החרדים. להוסיף ברכה בברכות השחר. אשר ברא את המדינה הציונית בחכמה, וברא בה עמותות קצבאות ותמיכות, שאם ייסתם אחד מהם, אי אפשר להתקיים ולעמוד לפניך אפילו שעה אחת. ברוך מפליא לעשות.
רבינו29.04.20
גדול הסתומים
אחד29.04.20
אהבתי.
מוסטפא29.04.20
טוב שיש פסוק אחד שאתה יודע אני מקווה שגם תפילין בזכות חב"ד הנחת...
אבא 30.04.20
20
דודי היקר אנני יודע באם הינך ציוני או יהודי חרדי רגיל כמו שאר החרדים בארץ אך אני מיתפלא מה טוב פה שיש יד אלימה של נאציים כלפי ילדים בגילאי 8 9 כשדוחפים חפים מפשע ברחוב ומפילים אותם על הריצפה הרמת המיחיה היקרה שאין לו אח וריע בעולם לאומת הכנ
דויד29.04.20
למה החיות ממאה שערים ובית שמש לא מתנהגים כך באנגליה או בניו יורק? כי שם ירוצצו לכם את הראשים בלי היסוס. הציונים עוד רחמנים כלפי נבלות שכמותכם. בע"ה מדינת ישראל תעלה אתכם על משאיות ותזרוק אתכם בסוריה רמאללה ועזה, שם ילמדו אתכם אחיכם הפלסטינים איך להתנהג...
לך דביל29.04.20
במקום ללמוד בחיידר כמו בן אדם כנראה היית עסוק בלזרוק טיטולים על הציוינים וזה ניכר בשגיאות הכתיב שלך...
תלמד לכתוב..30.04.20
ומה עם החייל הצדיק שמושלך ונזרק חבוט ובעוט נרמס ומגורש בעת תפילתו בבית הכנסת בידי כת הרשע האכזרי הקיצוני, ושועתו וזעקתו עולה לשמי שמי מרום ובוקע רקיעים, עד מתי יהא כת המשחית למוקש
גיוואלד29.04.20
מעניין שיש אנשים בדורינו היתום שיודעים מה בוקע רקיעים. וזהו שוטה הכפר מר גיוואלד שממש לא.
אדם29.04.20
אוי וי החייל נפל.. קצת פרופורציות גם הוא הגזים, וגם אתה מגיב בהגזמה
אבא 30.04.20
19
עם ככ הרבה ילדים בטח גן עדן!!!!!
ככר השבת30.04.20
18
למה החרדים שנואים בכל העולם?
קובי30.04.20
{תהילים קכה} כי לא ינוח שבט הרשע מעל גורל הצדיקים למען לא ישלחו הצדיקים בעולתה ידיהם
משה30.04.20
החרדים לא שולחים בעוולה את ידיהם? מאיפה הגעת, מהמאדים???
הא?30.04.20
17
חי בסרט (מצויר)
בק29.04.20
16
ללא ספק , אחת מהתקופות הנוחות ליהודים שומרי תורה ומצוות.
טעמו וראו29.04.20
גם באמריקה...
אבא 30.04.20
15
כל מה שהשם עושה זה לטובה. השם נתן לנו ארץ לאחר 2000 שנה? תודה מ 400 אברכים הגענו ל 40,000 אברכים ? תודה אלפי ישיבות ? תודה היכן ראינו שפע של תורה?? יש להסתכל על חצי כוס המלאה ולמרות שהמדינה /הממשלה /חכ"ים ישנן נוטפי ארס נגד הדת.
רז30.04.20
14
סטמאר באמריקה תומכים בקלינטון וחבריה מהשמאל. בלי משים הם תומכים באלו שמפיצים את כל תועבות העולם אשר עליהם נצטוו גם הגויים.
חשוב לשים לב 30.04.20
אותו משחק כמו פה, החרדים לא יוצאים מהקואליציה בשביל מצעד התועבה וחילול שבת, החילוק היא שלהיות שותף לגוי שלא חייב בתורה אז אתה חייב רק על ה7 מצוות שהוא עובר אבל להיות שותף לציונים אז אתה ממש כמו בעל עבירה שעברת על כל התורה חלילה, ואגב הקנאים שם אכן לא בוחרים, והם צועקים נגד סאטמער שאסור לבחור למפל
דוד30.04.20
13
כל הכבוד הרב זילבשלג שמח שיש מישהו שמביע בגאון את הרגשתנו כחרדים מזדהה עם כל מלה.
dano29.04.20
12
זה שהספרדים לא בעמדות מפתח (בצבא, אקדמיה, תקשורת, שופטים וכו') כמו שהיו לפני קום המדינה וכמו הספרדים היום שגרים בארה"ב מקסיקו פנמה ולונדון
הבעיה היחידה במדינה29.04.20
11
הנחה ראשונה: מאז הקמת המדינה, מתו בה יהודים בגלל שהם יהודים, יותר, והרבה יותר, מכל מדינה אחרת בכל העולם!!! מי אמר שזה הי'ה מותר? ומה עם חילול השם הנורא בעובדה שמחוקקי החוקים אינם כפופים לתורה בפלטרין של מלך? ומה עם תופעת החילון המטורפת שהייתה עם הקמת המדינה. הציונות גרועה מהשואה. בשואה הרגו שש מי
שפיות רבותי!30.04.20
א. אם מדינת ישראל מקום כל כך מסוכן, למה רוב מוחלט של החרדים בעולם גר במדינת ישראל? תתכבדו ותעופו מפה כמה שיותר מהר, ואחר כך תוכלו לטעון את הטענות האלה. הצביעות היא נר לרגלכם ואתם כרגיל לא מתרגשים מכך. ב. "מי אמר שזה היה מותר"?! שאלה של אהבל, היה עדיף להשאר באירופה ולגמור כמו הרבנים שלך וצאן מרעיתם
לצבוע מעלי01.05.20
10
למה אתם נותנים לדבר הזה במה? חשבתי שהוא נעלם לתמיד חבל
נחמן30.04.20
9
מי שטוב לו ומתלונן הוא כפוי טובה. הקב ה שונא נרגנים. לכן נאמר ב.ה נחפש להיטיב לשפר ולזכות ולקרב הרחוקים. הכל בדרכי נועם בלי שנאה והתנשאות. מחכים למשיח בסבלנות וזהו הכל אחלא
תפסיקו לתסוס ןלרתוח תרגעו30.04.20
8
אז למה הכותב המלומד לא יאמר הלל ביום העצמאות???
קובי29.04.20
7
זה מראה לא רק כפירה בטובה של הקב״ה עמנו אלא בעיקר בחוסר אמונה!
משה29.04.20
לא לקשקש.. יש דעה קדושה של הרבי מסטמר ויש עוד דעות כולם אהובים. [כמובן רק רבנים שהם לשם שמים, ולא קלי דעת]
אבא 30.04.20
6
תסלחו מי שלא מהציבור החרדי.. הנושא של הציונות מעניין קדחת את הציבור החרדי, הכתבות בנושא פשוט דמיונות של תקשורת, זה פשוט לא קיים בציבור אסיים באנקדוטה קטנה, רבי חיים קנייבסקי שנים רבות, היה אומר תחנון ביום העצמאות, אפילו שהיה סנדק, כדי שלא יאמרו שהרב לא אומר תחנון.. עד שניגשו אליו אנשים רבים ואמרו לו
אבא 29.04.20
חי בבועה !
יאיר29.04.20
ממש לא, גדלתי בישיבות, [מסופקני אם אתה גדלת שם] מעולם שום רב לא דיבר מה ההשקפה בנושא של הציונות, לא בהחלטה לא כי לא היה ביקוש לזה... ותשים לב שכל הנושא היום זה הכרת הטוב,.. אין לזה שום קשר לדיון על הצינות... זה דבר חדש, אתה יכול לשנוא את המדינה ולהגיד תודה להשם שאפילו שיש ציונים שבגדו בתורת השם השם
אבא 30.04.20
5
10 וכמה ת.ח יש אצלכם הא. מי צריך טייסים רופאים רק תורה נשמור הקב.ה יביא לנו הכל. הנה כמו היום. ככל שיש תורה כך המדינה מתעצמת. כולנו שותפים לא עויינים. זהולון ויששכר. חבל על השנאה היו זבולון באהבה ואז שכרכם גדול.
10 תרגע אהבל30.04.20
4
אכן מעשה שטן הצליח בדמות יעני "חסיד" האבא של ....... לתפארת להחדיר שטויות - זה אפי' לא כפירה - , אמנם חיים כאן במצב טוב יותר מתקופות אחרות אבל חוץ מנושא גיוס לצבא של בנים ובנות שהצלחנו ברוב רחמי הקב"ה להשיל מאיתנו ואמנם הציונים הצליחו בהרבה תחומים אזרחיים כגון בריאות כלכלה (בשביל חילונים חרדים לא י
מנחם 29.04.20
3
מה הכותב הנכבד מבין בדת החדשה "דת ההשקופה" שחלק זעיר מהחרדים אבל מאוד רעשני פיתחו כאן במדינת ישראל, לפי הדת החדשה הזאת, מותר לעשות כל ההשחתות שבעולם, לחסום כבישים, לשרוף מיכלי אשפה, לקלל שוטרים, לחנך ילדים לאלימות, ועל הכל המצווה החדשה לעשות דווקא לציונים ולסכן את הציבור בהדבקה המונית של הנגיף הקטלנ
CCC29.04.20
יותר גרוע זה לחלל שבת, קצת פרופורציות..
אבא 30.04.20
2
אין על הרה''ח הרב דוד זילברשלג שליט''א, זוכה לקדש שמים ברבים, ודובר אמת.
א ייד29.04.20
את האמת שלו..
אבא 30.04.20
1
יפה דיברת. אכן רוב החרדים מרגישים קשר עמוק למדינה, ולולי הסיסמאות הנבובות שמרגילים אותנו בהן- כבר היינו כולנו מכירים בחסדי ה' המופלאים שזכינו להם בדור הזה, במדינה הזו. אשרינו שזכינו. הגיע הזמן שנקרא באמת הזו בקול גדול! תודה דודי דבריך נכוחים.
יצחק29.04.20
רוב החרדים.. איפה אתה גר.. אני לא מכיר את החרדים שלך...
אבא 30.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24