כיכר השבת

לאחר הביקורת מבית

ליצמן מודה: יכול להיות שטעיתי עם הסגר על העיר בני ברק

בעיתון 'המודיע' נמתחה ביקורת קשה על ההחלטה להטיל סגר על העיר בני ברק, סגר אליו דחף השר יעקב ליצמן, כעת הוא מודה כי ייתכן וטעה עם ההחלטה שלדבריו גררה אנטישמיות נגד חרדים (בארץ)

45
יוני גבאי | כיכר השבת | ו' באייר | 30.04.20
התפטר. יעקב ליצמן לצד האדמו"ר מגור
התפטר. יעקב ליצמן לצד האדמו"ר מגור (צילום: נועם ריבקין פנטון ודוד כהן - פלאש 90)

בעיתון 'המודיע' נמתחה ביקורת קשה על ההחלטה להטיל סגל על העיר בני ברק, סגר אליו דחף שר הבריאות יעקב ליצמן, הבוקר הוא מודה כי ייתכן וטעה עם ההחלטה.

כזכור, ההערכות במערכת הפוליטית כי האדמו"ר מגור הורה לליצמן התפטר ממשרד הבריאות בשל ביקורת קשה על התנהלותו במשרד, בעיר במשבר הקורונה כשהעניק ראיון ל'ידיעות אחרונות' בו קרא להטיל סגר על העיר בני ברק, בשל התחלואה הגבוהה בעיר בנגיף ה'קורונה'. בעיתון 'המודיע', ביטאון 'גור', נמתחה ביקורת קשה על ההחלטה להטיל סגר, מבלי להזכיר את שמו של ליצמן.

הבוקר ליצמן כבר נשמע אחרת, בראיון ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום', התבטא ליצמן: "כל אדם עושה טעויות. יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת. יכול להיות שלא היה צריך סגר. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות, ולא את כל העיר, כמו שעשו בירושלים וכמו שעושים היום בבית שמש".

ליצמן הודה כי לא מעט מהאנטישמיות כנגד הציבור החרדי הגיעה בעקבות דרישתו להטיל סגר על בני ברק: "לא היה צריך לסגור את כל העיר, האנטישמיות שהגיעה - בגלל הסגר - נוראית. אמרו על החרדים שהם מזוהמים, הכלילו על כל החרדים. אם היינו סוגרים שכונה, זה היה עובר כמו בירושלים. לא הייתה אנטישמיות כזאת נגד החרדים".

"גם הביקורת נגדי היתה על הרקע הזה. אנשים לא יכולים לבלוע חרדי בעמדה כזאת, זה לא עובר להם בגרון", טען שר הבריאות המתפטר.

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
טוב שסגר וטוב שהודה ב"אשמה". כך נכון להתנהל נכון ובענווה. אין אליו וחבל שמסיים. אני אישית קונה הרבה פחות ג'נק פוד מאז הסימונים של ליצמן על המזון, שייזכר לטובה עד עולם על כל פועליו הרבים.
מעריצה03.05.20
29
אם היתה טעות היא היתה טעות קטנה שבמקום לסגור את כל העיר היו צריכים לסגור חלק גדול מהשכונות בעיר שזה כמעט אותו הדבר רק מבחינה תקשורתית זה נשמע אחרת, אבל לא יכלו לדעת מראש על התוצאות האנטישמיות של הסגר.
אבי30.04.20
28
כל הכבוד
מתי30.04.20

הצגת כל התגובות

27
האנטישמיות הפומבית נוצרה בגלל ההתנהלות החברתית (האנטשימיות הסמויה כמובן שתמיד קיימת בגלל השנאה המושרשת לחרדים באשר הם). הסגר לעומת זאת מנע עוד יותר אנטישמיות.
יוסי30.04.20
סתם שאלה אלייך יוסי-החרדים לא שונאים? כי הסרוגים מקבלים נאצות מחרדים על ימין ועל שמאל. שלא נדבר על החילונים.
ליוסי30.04.20
26
עד עכשו אמרו לנו דעת תורה. זהו. עכשו מתברר עושים צחוק מאיתנו. טעינו טעיתי. כך לצמן עם הסגר. כך דרעי עם אוסלו. הלו אנחנו לא פראיירים.
ג ושס תאכלו אותה חזק30.04.20
הגזמת!!! ליצמן שואל דעת תורה על דברים עקרוניים במדיניות החרדית, לא אם לעשות סגר על ב"ב או לא! כן על האם ואיך לפתוח את הישיבות, כן אם לקבל מתווים כלשהם לחוק הגיוס או לא, אבל לא אם להעלות משכורות לרופאים ולא אם לעשות סגר על ב"ב או רמות!
שכל ישר03.05.20
25
הוא יותר דתי מהאפיפיור. דיבר בשפה כזו שמצאה חן בעיני החילונים. אני אסגור להם בב. כאילו אנחנו בעלי חיים שלו. כשראה שעשו ממנו קרקס הבין שטעה. מאוחר אדוני לך הביתה. גרמת נזק לבב. ביישת כל החרדים. אתה יחצן גרוע מאוד
לצמן אתה חרפה לדורות30.04.20
24
הצלת חיים. מהדברים הבודדים שלך הראויים לציון ולהערכה.
אי30.04.20
23
איך אפשר לאמר שעשית טעות ?! נו. אמת היית סכנה גדולה לתושבים והצלת אותם ! אתה גם גרמת לחיילים ולתושבי העיר להתקרב לאהוב ולדאוג אחד לשני ! הרבה מהזקנים שאוכל לא הגיע אליהם הגיע אליהם בזכותך ! אני לא חסיד ולא גר בבני ברק אבל אישית מודה לך על הכל. לא גרמת לשום שינאה לחרדים ההיפך הוא הנכון אתה קירבת וחס
יצחק30.04.20
22
אם הרווחתם את זה יא סתומים
זה לא אנטישמיות30.04.20
21
עכשיו כל הגורים יגיבו כאן, יחזקו אותו ויכתבו שאינם חסידים/גורים. דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו, זה את הטיפול האישי של עוזריו הבכירים בכל פניה שהגיעה אליהם, בכל שעה שהיא. ממליץ לכל איש ציבור ללמוד ממנו.
בית שמשניק30.04.20
אתה גם חסיד גור? לא, אז למה נראה לך שרק חסידי גור תומכים בצעדיו הנכונים.
אבא 30.04.20
20
יום יובא וניהיה אחרי הקורונה ואולי גם אתה תהיה כבר בפנסיה לאורך ימים ושנות חיים וכשתהיה עם עצמך בלבד ממרחק של זמן או אז תבין באמת כמה חיים הצלת בהחלטה לסגור את בני ברק ומנעת מהציבור החרדי אסון נוראי כמו בארה"ב. ההיסטוריה תשפוט וכולם יזכרו את השר החרדי שהיה הראשון לזהות את הסכנה והיה נחוש לסגור את הש
יענקל ליצמן30.04.20
19
ואולי המנהיגות החרדית בכלל עושה שטויות בכמויות ? את זה לא תכתבו מה? היה צריך לעשות סדר וטוב שעשו !!! מה זה הקשקוש הזה ? רציתם להיות ברוקלין ? חבורה של שחצנים גאוותנים עובדי עבודה זרה !!!
james30.04.20
18
אני רוצה לחזק את הרב יעקב ליצמן ואני ב''ה חסיד בעלזא בלב ובנפש הוא שלי שליחי דרבון בכל רמח' איבריו חזק ואמץ חזק וברוך יצליח השם את דרכך ככה זה כשבן אדם מוסר את נפשו למען הזולת ישנם אנשים טובים שזורקים לא אבנים רק סליים אבל הקדוש ברוך הוא רואה את הכל אז שוב פעם ר' יעקב השם עמך
אביגדור בראון30.04.20
אתה חסיד בעלז כמו שאני חסיד גור, תפסיק להתחנף לרשעים
מני30.04.20
הוא כן חסיד בעלז. [אולי הוא רובוט..]
אבא 30.04.20
17
טעית אנחנו משלמים ושילמנו מחיר כבד, תשלם גם אתה מחיר ותלך הביתה. כל מנכ"ל שהרס את החברה מתפטר.
העובד30.04.20
ויביאו מטומטם אחר כמוך במקומו.., טיפש וכפוי טובה שכמוך.
אבא 30.04.20
16
לא טעית עשית טוב אחרת מה היה הולך בבני ברק
ליצמן30.04.20
15
אינני חסידית כלל וכלל אבל האמת חייבת להאמר שמלבד חיים רמון וליצמן לא היו שרי בריאות מצויינים ולהתגולל על הבנא"ד גובל בחוסר הכרת הטוב הגדול ביותר. והחילוניים גם זכרונם קצרצר, אולי היה כדאי לנער אותם קצת. אבל לעניות דעתי הסגר בב"ב היה הדבר הנכון ביותר אחרת היה פה בורופארק את קראוןהייטס ולייקווד מותר פ
חרדית30.04.20
צודקת מאד, והלוואי וימשיכו בבני ברק לשמור על ההנחיות, לצערינו רואים זלזול, במיוחד בזמן התפילות, לא מספיק מרחק ובלי מסכות, ובשבת, בכלל הולכים חופשי ללא מסכות, עצוב
מילכה30.04.20
14
הדבר היחיד שהוא עשה נכון. לא הכל פוליטי חברים. בני ברק היתה במצב קשה והוא הציל הרבה נפשות שם.
מוישה30.04.20
13
ליצמן כל הכבוד אתה כולך מלא בעשיה ונכונות להודות בטעויות, ישכוייח!!!!
דנה30.04.20
12
ההודאה הרפה הזאת היא תוצאה של שליטה חלקית שהאדמו"ר עדיין מחזיק על חבר הכנסת העצמאי הזה. וזו כשלעצמה, בשורה מעודדת בתקופות חשוכות שכאלו.
גוי צדיק30.04.20
11
לשיקול הדעת של ליצמן הצטרפו טובי המומחים ממשרד הבריאות שהיו שותפים מלאים להחלטה זו והאנטישמיות היא מתחילה מהנהגות משוללת מוסר וערך לחיי אדם ואת התופעה רואים בויליאמסבורג בהלוויה שהשתתפו שם אלפי איש וכאשר אומות העולם רואים את התופעה הזאת אז הם מצביעים כי היהודים מפיצים קורונה ומשם מתחילה השנאה התהומי
יעקב 30.04.20
10
ורק תודיע לנו מתי אתה מתכוון להתחרט על הסגר שהטלתם עלינו בבית שמש טרם פרישתך ותקעת אותנו ללא אפשרות יציאה מסגר זה ללא תוכנית יציאה ושמירה על הציבור מפני המזיקים הבודדים שאינם נשמרים והם נג(י)ף לכל דבר שקשור לסדר ציבורי אתה לא רוצה להסתכסך ולהתעמת עם רבניהם אז אתה כולא את כולנו??????..
אני כן חסיד גור30.04.20
9
מפת החום בעיר הראתה פיזור של מאות רבות בכל אזורי העיר . העיר אינה בית שמש המתוכננת עם שטח גדול והפרדה בין שכונות. איני ממעריציו אבל עצוב שמוליכים אותו להשפיל עצמו .
מסכן צודק ומושפל30.04.20
8
אין לי מושג מי מה מו אבל ההתנהלות של ח''כ החרדים בקורונה גרם לי לראשונה לא להאמין להם בכלל, לדעתי בבחירות הבאות לא אתן יותר את הקול שלי ל ג' ואלי אני גם ישפיע על אחרים לא להצביע ' מה לעשות הם נכשלו במבחן האמינות כלפי המגזר החרדי
chaim 30.04.20
רק בזה הם נכשלו? מה בקשר לדיור?
עצוב30.04.20
קשה לי להאמין שאי פעם הצבעת למפלגה חרדית, רוב רובו של הציבור החרדי מצביע בגלל הרבנים, אבל גם האחוז הקטן שמצביע בגלל חריצותם, אין שום מפלגה אני חוזר שוב אין שום מפלגה, חרוצות ויעילות, כמו ג ושס אין.. אני לא אדבר על מטומטמים כמו לפיד וליברמן עם אפס עשייה..
אבא 30.04.20
אף פעם לא הצבעת ג" מכירים את הנכסים האלו שמצביעים לחילונים ואח"כ מאיימים שלא יצביעו ג"
אבי30.04.20
אולי ליצמן צריך לנצל שהוא לא הסביר והזהיר את הרבנים בזמן על כל הסכנות הקרובה? אולי אנשים נדבקו וחלו בגלל ליצמן? איפה הוא היה שהיו צריכים אותו דחוף!!!!!! נכשלת הביתה!!!!!
רותי30.04.20
7
אין על מה להתנצל. אילו חלילה היו כמה מאות או אלפים ח"ו, אזי היו יורדים על ליצמן, היו עושים ממנו קציצה. טוב שהיה סגר. זה מנע הרבה עוגמת נפש.
אני בני ברקי01.05.20
6
אצל הנוצרים ימ"ש היה נהוג ללכת על הברכיים למקום בשם קנוסה ולבקש מחילה מאפיפיור שי"ר מכאן המושג הליכה לקנוסה וזה מה שהכריחו את ליצמן לעשות. זה מעשה אלים משפיל ולא מוצדק. לא היתה שום חלופה לסגר כולל על בני ברק מויז'ניץ עד פרס כץ מקוקה קולה עד בן גוריון כולל הכל .
הולך לקנוסה30.04.20
5
אינני יודע על מה אתה מתנצל מהיכרות אישית עם זוג שרצו לצאת מב"ב לילדיהם ולא נתנו להם ואחרי כשלושה ימים התברר שהם חולי קורונה בפירוש הצלתם את משפחתם שמחוץ לב"ב
ירושלמי30.04.20
4
שר הבריאות למיטב זכרוני הטוב ביותר שכיהן אי-פעם. תמיד אפשר לשפר. למנוע אי הבנות, אינני חסיד גור........
יוסי30.04.20
חחח תכתוב שוב אינני חסיד גור...חוץ מגעררס הוא ואנשיו לא מענינים אף אחד. ליטאיחרדי לשעברבעלזא...חחח
יהודה30.04.20
למה יש הרבה אנשים לא כפויי טובה כמוך..
אבא 30.04.20
השר הגרוע בתולדות המדינה.
י30.04.20
3
בין אם זה היה נכון ובין אם לא- זה דבר גדול להודות בפומבי שעשית טעות... (אני אישית חושבת שזה היה נכון)... כל הכבוד ליצמן!!!
שיראל30.04.20
2
טוב שהתפטרת טוב מאוחר מלהשאר אתה לא מתאים
אפשטיין חרדק30.04.20
1
ליצמן לך לשטיבל ותצא לנו מהוורידים
שפוי אחרון30.04.20
כיון שאתה שפוי אחרון תסתגר בבתי חולה נפש, כפוי טובה שכמוך.
אבא 30.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24