כיכר השבת

חוסר אחריות או פיקוח נפש?

מחדל הבחורים הרעבים: מדוע הנהלת ה'קבוצה' עצרה את האוכל לתלמידים?

מאות תלמידי ישיבת חב"ד ב-770 לא חזרו לבתיהם בהוראת רבניהם כדי למנוע הדבקה, אך ההנהלה הגשמית עצרה את אספקת המזון, למרות שהורי הבחורים עדיין משלמים שכר לימוד (חסידים)

64
חיה כהן | כיכר השבת | ו' באייר | 30.04.20
הפגנת הבחורים מול ביתו של מזכיר הישיבה, הרב גלוכובסקי
הפגנת הבחורים מול ביתו של מזכיר הישיבה, הרב גלוכובסקי (צילום: באדיבות אתר חב"ד אינפו)

בשבוע האחרון סוערות הרוחות בחב"ד לאחר שנודע כי הרב משה מאיר גלוכובסקי, מזכיר ההנהלה הגשמית של ה'קבוצה', ישיבת חב"ד המרכזית ב-770, הורה על עצירת אספקת המזון ללמעלה מ-200 תלמידים השוהים בקראון הייטס, למרות שאלה לא שבו לבתיהם בהוראת רבניהם.

כזכור, לפני חודש וחצי חוותה שכונת קראון הייטס התפשטות חמורה של נגיף הקורונה, מה שהפך את 770 למקום השני בדירוג הפרות הנחיות הבריאות בניו יורק. בעקבות כך, בניין 770 נסגר, חלק מתלמידי הישיבה חזרו לארץ וחלקם נשארו במקום בעידוד הנהלת הישיבה, כשהם נענים לבקשת רשויות הבריאות בישראל למנוע הדבקה בחזרתם.

במסגרת הסדר עם מזכיר ההנהלה, הרב גלוכובסקי, שאושר על ידי רבני שכונת קראון הייטס, הבחורים הועברו מהפנימייה לדירות בהן הם מקיימים את סדרי הלימוד ומתבצעת חלוקת אוכל בשעות קבועות, כאשר ההורים משלמים שכר לימוד כרגיל.

אלא שלפני שבוע הודיע הרב גלוכובסקי על עצירת אספקת המזון ותקציב הדירות לתלמידי הישיבה, מה שאילץ מאות בחורים להזדקק לחסדי תושבי השכונה כדי לאכול ויתכן שבקרוב אף יצטרכו לחפש מקומות לינה חלופיים.

הרב גלוכובסקי, מימין (צילום: באדיבות אתר חב"ד אינפו)

לפי הדיווח באתר חב"ד אינפו, הנהלת הישיבה ובראשה ראש הישיבה הרב שניאור זלמן לבקובסקי והמשגיח הרב שלמה זרחי, פנו למזכיר הרב משה גלוכובסקי בדרישה להמשיך לספק לבחורים ארוחות בהתאם להסכם שנחתם עמו, אך נתקלו בסירוב.

"במה חטאתי? בכך שהקשבתי להנהלת הישיבה, ראש הישיבה הרב לבקובסקי ומנהל הישיבה הרב זרחי שהורו לכולנו להישאר כאן ולהמשיך ללמוד? בכך שהחלטתי שאינני מעוניין להדביק אנשים מבוגרים במטוס ועלי להישאר כאן ולשמור על כללי הזהירות? בכך שלא רציתי לגרום לחילול שם ליובאוויטש ולתפוס חלק בידיעות על ה"חב"דניקים שהדביקו המונים"?" כתב אחד מתלמידי הישיבה במכתב שהופץ ברשת.

"עמדת הנהלת הישיבה ברורה לחלוטין; אנו שמחים מאוד בבחורים שנשארו ללמוד בישיבה ולשקוד על לימוד תורת הנגלה והחסידות. אין ספק כי זכות לימוד התורה של התמימים מגינה ומצילה מהמגיפה הנוראה" אמר ראש הישיבה הרב לבקובסקי והוסיף כי "דעת ההנהלה ברורה, שחייבת להיות מסגרת מסודרת הדואגת לצרכים הגשמיים של הבחורים, ובראש ובראשונה הדבר כולל שלוש ארוחות ביום. ככל שזה תלוי בהנהלה הרוחנית אנו תומכים בכל צעד שישפר את תנאי התמימים".

במקביל, התארגנה מגבית חירום בקרב החסידות לטובת הבחורים ואף המרא דאתרא של קראון הייטס, הרב יוסף ישעיה ברוין תרם 1,000 דולר מכיסו.

"הם לא שייכים לכאן"

בתגובה לדברים, פרסם הרב גלוכובסקי באתר COLlive סרטון בן 40 דקות בו הוא מסביר כי הנהלת הישיבה הייתה חלוקה בסוגיה אולם "הדבר האחראי והנכון לעשות הוא לסגור את הישיבה ולשלוח את הבחורים הביתה" כיוון שלדבריו ההחלטה תואמת את פסק הדין של בד"צ קראון הייטס ותקנות הבריאות הפדרליות.

"הם חייבים לקבל כל דבר שהם רוצים ואם צריך, זה יהיה באמצעות טרור ואלימות. לא רציתי לפרסם את הווידאו הזה, אך בעצת ידידים מבינים ובני משפחה, אסביר את העניין" אמר הרב גלוכובסקי בתחילת דבריו.

(צילום: באדיבות אתר COLlive)

"הם לא שייכים לכאן" המשיך. "הם לא שומרים על ריחוק חברתי, הם לוקחים בקלות ראש את נגיף הקורונה ולא מכבדים אף אחד". הרב גלוכובסקי האשים את תלמידי הישיבה בהתנהגות שיוצרת חילול השם וטוען כי הם הפיצו שמועות כוזבות לפיהן הישיבה מקבלת תקציבים ממשלתיים לצרכיהם.

לדברי הרב גלוכובסקי, טרם התקבלו כספי הסיוע מהממשלה והיחידים שיהיו זכאים למענק זה צריכים להיות אזרחי ארה"ב או בעלי גרין קארד.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
חלק גדול מהתגובות כאן לא מכובדות! בבקשה מכל חסידי חב"ד שמגיבים, שימו לתשומת לבכם היקר כי קוראים את התגובות שלכם קוראים ממגוון דעות, וחלקם מחכים לקרוא השמצות על חסידות חב"ד! זהו חילול השם נורא וחילול שם חב"ד! הרי זה לא אתר פנימי של חב"ד שגם בו נדרשת זהירות רבה. אנא ואנא חוסו על כבוד החסידות שלא יאמרו
חסיד אחראי01.05.20
נכון לפי דעתי חסדי חבד לא צרכים להגיב כאן למי שיש מה להגיב בענין שיגיב באתרים של חבד לא כאן!!!
משה01.05.20
29
לכל המגיבים שכתבו שבכל הקבוצה יש בערך 200 בחורים, לידיעתכם בתחילת שנה הגיעו לערך 500 בחורים לקבוצה של השנה ונשארו עוד 100+ בוגרים משנים שעברו. כעת נשארו לאחר העזיבה של הרבה מהבחורים נשארו עדיין לפחות 180 בחורים בשנת הקבוצה ועוד 50+ בוגרים.. סה"כ 230 כעת!!! אז אנא כל החכמים שממציאים מספרים: תרימו טלפ
חבדניק01.05.20
נו, על מה הכעס, 30 בחורים?..
יהושע01.05.20
28
לאחרונה יש הרבה עדכונים וסערות בחבד, מהנגיף שהדביק הכי הרבה חבדניקים באמריקה ועד הדלקת המשואה והציונות, ועד הבכי של הרב לאזר על משיחיסטים וחבד לעשות שלום, ועכשיו עוד סערה? מה קורה לחבד?
א30.04.20

הצגת כל התגובות

27
חבל שלא מעיפים אותם
משפחת גולוכובסקי עושים בעיות בארץ ובחו"ל30.04.20
26
מזכיר משתלט על הישיבה?!
הזוי!03.05.20
25
מזכיר הישיבה יוצא באופן גלוי נגד ראש הישיבה בסרטון! חבדניקים - חשבון נפש!
ליטאי - למה אין תרגום בסרטון01.05.20
אהה! התגלתה האמת! גם החבדניקים בני אדם, גם הם יודעים לריב, וגם אצלם יש פוליטיקה. ואנחנו חשבנו שהם מלאכים ורק אנחנו הליטאים בני אדם סטנדרטיים. חבדניקים: ברוכים הבאים למועדון בני האנוש!
באמת אין תרגום01.05.20
מזכיר כזה שיוצא נגד ראש ישיבה, לא משנה אם צודק או לא, אכן דתו להתנפנף
כבוד התורה01.05.20
24
חרפה ! זה ייזכר לדראון עולם ! התמימים האלה הם השליחים של מחר , חייבים לדאוג להם גם אם חושבים שלא מגיע להם ! " ילד רעב לא חושב" כך אומרת הסיסמה , הם לומדים תורה בשביל כולנו , "תורה מגינה ומצילה" בימים הכי קשים של השואה בחורי ישיבות ישבו ולמדו
ללא שם30.04.20
אני מאוד מקווה שחסרי האחריות הללו לא יהיו שלוחי העתיד, כי אם אכן כן הם יעשו כל העולה על רוחם ואח"כ יאשימו את כל העולם ואשתו על כך שלא דואגים להם..
הם לא01.05.20
מי אתה בבכלל... מכיר בחורים הכי חסידיים ודווקא לא משיחיסטים שיהיו גדולי החסידים של הדור הבא.. של נעליךך..
שש..01.05.20
23
השקר הראשון בכתבה זה ההוא אמינא שחבדניקים לומדים.
דתי לאומי01.05.20
מה יהודים הם באמת אנשים רגילים, בלי קרניים או זנב? סתם תגובה אנטישמית..
יהושע01.05.20
22
זה קבוצה קטנה של בחורים משיחיסטים הזויים, שהחליטו להישאר כשכולם התבקשו לעזוב ועזבו (מאות רבות של תלמידים מכל העולם חזרו לביתם).. אפשר להעריך אותם שהחליטו להתמיד, אפשר לזלזל בהם למי שמעדיף... אבל אי אפשר לבוא בתלונות להנהלה שצריכה לדאוג להם!! בפרט, שהוציאו סרטון מטופש שהם רוצים להישאר בימים הראשונים
המשיח30.04.20
חבל שאתה לא מעודכן.. תראה את הסרטון שיצא היום ובו תלמידים מכל הישיבות: קרית גת, כפר חב"ד מגדל העמק ותורת אמת וכולם רעבים ללחם כפשוטו! אל תלכלך סתם לפני שאתה בודק את העובדות בשטח
א. שיינקער30.04.20
למעלה ממאתיים בחורים - קבוצה קטנה? במאתיים האלה נכללים בחורים מכלל ישיבות חב״ד בארץ. אז קל להתנער ולהגיד ״זה קומץ קטן, משיחי, הזויים״ אבל כמו שכתוב בפנים הכתבה, הבחורים האלו שנשארו, קיימו את הוראות הרבנים וגופי הבריאות, ואף המד״א הרב ברוין תרם להם מכספו האישי אלף דולר, בצעד שאין שני לו, ולמרות שכידו
שפוי30.04.20
אתה כנראה קצת מגזים, אני מבין לליבך, יש לך כנראה קרוב כלשהו שנמצא שם בן/אחיין/אח, אבל מדובר בקומץ תלמידים שמונה כמה עשרות, ואלו שלא עלו על מטוסים כשכולם צווחו וצרחו ככרוכיא שעליהם לעשות זאת - אין להם להלין אלא על עצמם, וזה שאבא של אחד מהם הוא איש תקשורת שמנסה לפמפם בתקשורת נגד הנהלת הישיבה ב-770, זו
למעלה ממאתיים?!01.05.20
21
יש שם יותר מארבע מאות בחורים (יש לי שם קרוב משפחה) מתעללים בהם וסוחטים את כספי משפחתם.
u30.04.20
זה פשוט לא נכון!!! בכל הקבוצה יש מאתיים וקצת!! ורובם חזרו לארץ...
חב"דניק30.04.20
20
ואז הוא יבא בשמחה כמו שנאמר ותחזנה ענינו בשובך לציון ברחמים.מה שחסר לנו עכשיו זה מחלוקות ובסוף שימו לב זה על כסף.כמו כל המלחמות בעולם.
הרשל בוזגלו01.05.20
19
אתמול בישלתי בבית שלי עבור למעלה ממאתיים מנות
יסי01.05.20
18
המחלוקת הידועה בין צעירים למבוגרים הצעירים עם הרוחניות מאשימים את המבוגרים כבעלי בתים מגושמים והמבוגרים עם הישוב הדעת מאשימים את הצעירים כלא מושמעים
האהבת השלום30.04.20
לא מדויק בכלל! זוהי מחלוקת בין ראש הישיבה, המשגיח, רבני שכונת קראון הייטס ורבני הבי"ד בארץ, ובין איזה מזכיר שהחליט על דעת עצמו לעשות משהו נגד כל אלו! אין לשער גודל החוצפה!
בג30.04.20
הזלזול שלך בהנהלת הישיבה שמונתה ע"י הרבי גובלת בחוצפה, ובמקרה הזה יש לשער את גודל החוצפה. הרב משה מאיר גלוכובסקי הוא מנהל הישיבה שעושה עבודתו נאמנה כבר קרוב ליובל שנים, "של נעליך מעל גרביך"
"איזה מזכיר"01.05.20
תגיד אתה נורמלי? איזה יובל בראש שלך? הוא לא עובד יובל, ולא עובד נאמנה... והוא לא המנהל! הוא מזכיר, וקיבל הוראה בתש"נ להתייעץ בסכסוכים עם רבני השכונה. וכעת מצפצף על זה! ועל הרבנים! ועל הראש ישיבה! תקשיב למה שהוא אומר... הוא טוען שראש הישיבה לא אחראי למעשיו, עפ"ל. ממתי מזכיר סוגר ישיבה? איפה נשמע כדבר
יובל המבלבל01.05.20
ממתי שיש קורונה בעולם וכככככככככככככככככככככככ הישיבות בעולם נסגרו.
יהושע01.05.20
17
הרב גלוכובסקי האבא זצ"ל היה צדיק גדול וכן אשתו ע"ה. לא מכירה את הבנים אבל את האמת הוצאתם בסוף הכתבה--הבחורים לא שומרים את הכללים ולכן אי אפשר שהם ימשיכו לחיות בקהילה...בחורים ישראליים שובבים שעושים חילול ה' וחושבים שהחוק אינו חל עליהם......ובכלל בזמן הזה שהאנטישמיות נהיית בעייה ממשית בניו יורק.
שרה01.05.20
16
הבחורים לא אשמים הם נולדו למשפחה של חב"ד. ועכשו משלמים המחיר,אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה.
רבינו30.04.20
אם הם לא היו בחב"ד אז הם היה מסתובבים בכבישים, חוסמים צמתים ושורפים פחים. מה עדיף?
מה עדיף?30.04.20
שנאת חינם בספירת העומר.. חבל
א30.04.20
15
שיפסיקו להטיף לצעירים שהרבי חי ואז תפסיק התופעה שכל התימהוניים וחסרי שכל יתקבצו למקום אחד ויהרסו לכם את כל מה שאתם מנסים לשדר ולפרסם שאתם אנשים מאוד צדיקים.
מבין אותכם01.05.20
בבקשה לחשוב לפני שאתה מדבר, אני לא חבדני"ק ובהתחלה חשבתי שהוא לא חי ובררתי את הענין וגילתי שהוא באמת חי
שמעון01.05.20
14
אתה אמיתי מה אתה נורמאלי ככב מתנהג יהודי מה הם מפריעים לך מה זה שייך בכלל מי אתה אתה פקיד עלוב שצריך לקיים את הוראת ראשי הישיבה זה לא רלוונטי הם יהודים וחסידים בדיוק כמוך ויותר ממך ומעל הכל הם גם משלמים לך משכורת תתבייש אני זוכר אותך מךפני 20 שנה שלמדתי ב770 כבר אז היית זבל מנוול שכל הזמן עשה רק תכ
אתה כן שייך תתבייש 01.05.20
13
מנהל גשמי בלי לב , פשוט פושע
ללא שם30.04.20
אני מכיר אותו אישית, אדם רחב לב, נחמד וחביב, אוהב את התלמידים ודואג לרווחתם במשך כל השנה כבר קרוב ל-40 שנים..
שקר וכזב01.05.20
ולכן סגר את חדר האוכל במפתיע, בהודעה פתאומית ובניגוד להסכם שנחתם עימו. והשאיר 200 בחורים רעבים הכל בגלל דאגתו הגדולה וטוב ליבו...
יוסי01.05.20
12
איזה בעיה יש פה שקצת יי"ש לא פותר??
שימאלע01.05.20
11
הכל אמת ההנהלה לו רוצה את הבחורים רוצים למכור את 770 בית חיינו.
נהוראי 01.05.20
10
שכחתם לכתוב שהוא מקבל הוראות מאחיו בארץ, הר' גלוכובסקי מרחובות, חבר בי"ד רבני חב"ד, שידע יפה להגיד לחני ליפשיץ מה לעשות וכעת שותק...
יוסי30.04.20
9
שקר!!! אין שם יותר מארבעים בחורים!!! רוב מוחלט חזרו לארץ בעבות הוראת בי"ד המקומי.
חב"דניק30.04.20
חבל שאתה מגיב בלי לבדוק, יש שם 210 בחורים (יש לי רשימה עם כל השמות). ובית הדין המקומי - הרבנים ברוין, שווי (ע"ה) ואזדאבא הורו לבחורים מפורשות להישאר. בבקשה אל תבלבל את השכל!
גם אני חב"דניק30.04.20
אם כן זו בעיה שלו, שידאג לכל אלו שנשארו בהוראתו, במחילה מכבודו, הוא אף פעם לא היה העיפרון הכי מחודד בקלמר, ההנהלה של הישיבה ביקשה בצורה הכי ברורה שכולם יטוסו חזרה הבייתה עד יעבור זעם, אם הרבנים ברוין ואח' הורו הם אחרת שיתמודדו, אינני טוען שצריך להרעיב חלילה את התלמידים לאחר מעשה, רק אני טוען שאין ל
הרב ברוין הורה.01.05.20
בא נראה מי דובר אמת! כמה בחורים יש בקבוצה בכלל (בלי קשר לקורונה...), אתה יודע? יש בכל הקבוצה של השנה קצת יותר ממתאיים בחורים!!! 117 מישיבות כפ"ח, מגדל העמק, קריית גת, תורת אמת. 111 מישיבות צפת, אור יהודה, קריות, ראשל"צ וכו'... זה כל הבחורים בקבוצה השנה!!! אז תסביר לי בהיגיון איך יכול להיות שאחרי שחז
חב"דניק30.04.20
אז כנראה יצאת מהקפאה משנות הלמד"ים.... יש כיום 340 בחורים ב'קבוצה', מתוכם נסעו 140 ומאתיים נשארו. תפסיק לבלבל בשכל ותתחיל להוציא מכיסך לתמימים שלומדים ושומרים על העולם
אם אתה חבדני"ק01.05.20
אשמח מאוד שהמצב יהיה כמו שאתה מתאר שיש יותר ממתאיים חמישים... השנה הגיעו 40 ממגדל העמק וטבריה + 40 מכפ"ח +35 קריית גת. +93 מצפת +3 מראשל"צ +4 נצרת +10 אור יהודה. בשביל להגיע לשלוש מאות פלוס אתה צריך להמציא עוד שלוש ישיבות לפחות... אגב לומדים - רוב הבחורים הרציניים שלומדים חזרו לארץ! חלק ניכר מהנשארי
הח"דניק צודק!!!01.05.20
8
באמת שאני לא מבינה על מה המריבות... מה זה משנה אם הם חזרו או לא, משיחיסטים, אנטים, מפרים סדר.... בנתיים הם נמצאים שם ועד שימצאו פיתרון אי אפשר להרעיב אותם! אחרי הכל כולנו בני אדם שמבינים מה זה לרעוב...
מישהי01.05.20
7
האמת יוצאת לאור! החבדניקים ממרים דעת תורה! נגד ראש הישיבה במוצהר! מנהיגי חבד - חשבון נפש!
ליטאי30.04.20
הגלוכובסקי הזה הוא היחיד שיצא נגד ראש הישיבה וכולם. לא כמו אצלכם שכולם נגד כולם.
לתוהה01.05.20
לאחי הליטאים, אין לנו פה להשיב ולא מצח להרים ראש, כי באמת אצלינו המחלוקת האחרונה הייתה הגרועה שבגרועות ופוגעת ביסוד אמונת חכמים. עכשיו תחשבו שאני חבדניקית, אבל לא, אני ממש ליטאית מקורית מקוסובה משני הצדדים... אבל בליטא לימדו אותנו אמת! והאמת צריכה להאמר גם אם לא נעימה, ולכן אין לנו טעם להטיח מילים ע
קצת אמפתיה03.05.20
לך שרוף פחים, זרוק לבן על ראש הישיבה כמקובל אצלכם, תחסום צמתים, שכב בכבישים ותמשוך בזנבות סוסים. סיימת לטפל במחלות הנפש שלך שאתה קורא לאחרים לעשות חשבון נפש? אתה טמבל באמת או שרק עושה את עצמך?
לך שרוף פחים01.05.20
אף אחד לא הלך נגד ראש הישיבה...
שקר01.05.20
6
להעיר שהרב גלוכובסקי מרחובות מבית הדין של חב"ד הוא אחיו של אותו מזכיר שמצפצף על הרבנים וראשי הישיבה!
קשר משפחתי30.04.20
5
גלוכובסקי הוא עובד בישיבה שאחראי לקבל מלגות מהממשלה האמריקאית, הוא אף פעם לא מונה אפילו כחלק מההנהלה הגשמי, הוא פשוט יושב על חשבון הבנק, ועושה מה שבה לו. אדם שחצן ומחוצף, שמסרב לשמוע להנהלה ולרבנים, חייבים להעיף אותו.
חנוך01.05.20
4
פעם הבחורים בישיבה במיאמי נענשו שלא קיבלו אוכל נעצרו להם הארוחות. הרב אברמל קארף קיבל טלפון מהרב חודקוב, שהיהודים במדבר חטאו בכל מיני דברים ועד לקשה שבהם חטא העגל, וגם על האוכל עצמו! ואעפכ הקב"ה אף פעם לא עצר מבני ישראל את המן... כמובן שלאחר כזה טלפון שגם הבין ממי מגיע המסר, הוא ישר חזר להאכיל את הב
יוסי30.04.20
3
מלגלג על ראש הישיבה! לחבדניקים אין שמץ של כבוד לגדולי תורה!
ממש חוצפה!30.04.20
2
מי שיכול שיברח
חבאד מזמן מחוקה01.05.20
1
יש לי בן שנמצא שם כעת, והוא כבר ארבעה ימים לא אכל ארוחה חמה! איפה נשמע דבר כזה שמזכיר מחליט על דעת עצמו נגד דעת ההנהלה לסגור חדר אוכל למאתיים בחורים (יש בידי רשימה של למעלה ממאתיים בחורים)??!! משה גלוכובסקי תתבייש לך!
אמא דואגת30.04.20
שקר!!!! בכל הקבוצה יש קצת יותר ממאתיים ורובם חזרו לארץ....
חב"דניק30.04.20
מדובר פה לא רק מהקבוצה אלא עוד כמה עשיריות בחורים משכבות יותר בוגורת...
מ04.05.20
אל לו להתבייש על דאגתו לתלמידים, הגל יעבור, והורים חצופים שלא דרשו מילדיהם לעלות על מטוס כשעוד היה אפשרי ולחזור מיד ארצה שישאו באחריות, לא ייתכן שבמצב שנוצר שם תלמידים יישארו בישיבה, ודיברו עם כולם באופן ברור, מי שאשם שהם נשארו שידאג להם. כמובן שלאחר מעשה יש לדאוג להם שלא ירעבו, אבל את החיצים יש ל
הרב משה מאיר ג.01.05.20
אם ר"ל הקורונה תיכנס לסיפור, אולי יהיה להם אוכל (מקמפיין התרומות שהם מארגנים) אבל אולי יהיו שם כמה בחורים פחות..
יהושע01.05.20
אשמח לראות את הרשימה..... יש מתאיים חמישים בכל הקבוצה והרי רובם נסעו לארץ, אז נא לדייק בכמות!!!
חב"דניק30.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24