כיכר השבת

לקראת החזרה לישיבות

נחזור לישיבה ונקפיד כמו בריסקערס / טורו של ראש ישיבה

ראש ישיבה חשוב פונה במכתב כאוב וייחודי וכותב: "ולנו כרבנים לא נותר אלא להאזין להוראות ולקיים את החלטתם גם כאשר הם מחליטים נגד השקפתנו תהיה אשר תהיה, ובבואם להחמיר נחמיר" (טור)

65
ראש הישיבה | כיכר השבת | ח' באייר | 02.05.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אחי ורעי היקרים.

מבקש אני להעלות נקודה למחשבה, יושב אני כבר כשישה שבועות ספון בקירות ביתי, וחוששני שמא נשתבשה דעתי והשקפתי, זה בהחלט יכול לקרות בתקופה לא פשוטה זו, ולכן אבקש לשמוע חוו"ד בעניין החשוב.

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, שהשלכותיה הגיעו גם לפתחי בתי המדרשות ולקיום אורחות חיינו הרוחניים הבסיסיים ביותר, התחלנו לשמוע קולות מקולות ממקהלות שונים ומשונים, זה בכה וזה בכה, זה אומר לפזר וזה אומר לכנס, רב פלוני אומר לזלזל בכל הנחיות וההמלצות, וכסיל אלמוני עונה ומתריס כלפיו - מי שמך למאן דאמר.

כל מי שניתנה לו האפשרות להביע דעה מעל כל במה לא היסס מלעשות זאת כאשר הוא מגייס לטובתו את מיטב רגשותיו והרטוריקה אשר הוא נחון בה,

כל בעלי ההשקפה הטהורה או זו הליברלית היה להם מה לומר בדבר, ואף משכבר נתנה ההוראה את לסגור בתי הכנסיות והיכלי התורה, כל סופרי ולבלרי המחנה התגייסו פשפשו ומצאו בתשובות האחרונים ואף מן הראשונים, שכבר היה לעולמים, ובתי כנסיות ומקומות תורה נסגרו בזמני דבר ומגיפות בימים עברו.

כאילו שנסתרה בינתנו הבסיסית, ואין אנו יודעים שפיקוח נפש דוחה את כל התורה.

אתמהה.

כל ימי גדלתי בין החכמים, זכיתי אף אני להתהדר בסמיכת זקנים, ורבות שמשתי גדולי ישראל מהדור הקודם, משום מה לא זכור לי שמקצוע האפידמילוגיה היה בין המקצועות בהם היו בקיאים רבני דור העבר.

ולתומי חשבתי שכל שאלה של פיקוח נפש, להחמיר או להקל, אמורה להניתן ע"י בקיאים בדבר והוראת אנשי המקצוע היא המחייבת, ותו לא מידי.

ומאידך גיסא, גם בימים אלו, כאשר במקומות מסוימים ב"ה יש קצת אור ואנשי המקצוע האמונים לתת מענה בדבר אומרים שאפשר להקל קצת מהסגר וכו', שוב אני שומע את קול ההמון גועש וקוצף מי שמכם לפתוח שוב את בתי המדרשות והיכלות הישיבות,

אני מנסה ולא מצליח להבין מדוע לכולם יש מה לומר בענין, ואני לתומתי עדיין חושב שכל שאלה שעומדת להכרעה צריך לשאול את המומחים בדבר, ולפעול בהתאם, אקח לדוגמה את ניהול המשבר הזה במדינת ישראל.

כידוע בס"ד המשבר נוהל בצורה המניחה את הדעת, גם כאשר בפרוץ המגיפה היו שפקפקו והסבירו שלפלוני יש נגיעות להכניס את הציבור לפאניקה, וכהנה וכהנה, כיד הדמיון הפורה.

וב"ה מבחן התוצאה הוכיח שאכן המשבר נוהל נכון בצורה מקצועית, ועוד היד נטויה, והנה סוף סוף, כאשר המערכת האמונה על ניהול המשבר מתחילה לשחרר את ההנחיות ולהקל במקצת, שוב אני שומע את הקולות מכל עבר, משני צידי המתרס, אלו שגרמו לי ולאחרים סיוטים ולילות טרוטי שינה,

אלו וגם אלו, שוב מביעים דעה ומנסים לזרוע בוקה ומבולקה בקרב העם, שכאילו לחץ מופעל על האמונים על ההחלטות וכל מי שלוחץ מקבל, יש כן סוג של סחר ומכר קואליציוני, יאמרו אלו, ולעומתם יענו אלו ויאמרו וכו' וכו'.

שוב להזכיר, במבחן התוצאה המוצלח, ב"ה גם תיאוריה זו שהושמעה בתחילה ע"י המזלזלים בהנחיות המערכת הופרכה, ואנו רואים שיש בהחלט על מי לסמוך,

ואצ"ל, כמובן שכותב השורות מאמין בסייעתא דשמיא, אבל האם לא הגיעה העת לתת לאנשי המקצוע סוף סוף לומר את דברם, ולא לערב את רגשותינו ודעותינו הקודמות איש איש לפי רוחב או קוצר דעתו,

מסקנתי האחת היא, הניחו את הטיפול במשבר לאנשי המקצוע ומקבלי ההחלטות הרלוונטיים, וככל אשר יורו לנו נעשה ונשמע.

ולנו כרבנים לא נותר אלא להאזין להם ולקיים את החלטתם גם כאשר הם מחליטים נגד השקפתנו תהיה אשר תהיה, ובבואם להחמיר נחמיר, ובבואם להקל נקל, ועכשיו שנתנה ההזדמנות מצד משרד הבריאות לפתוח במקצת את ההיכל ולהחזיר תינוקות של בית רבן לתלמודם, נעשה זאת כמובן בשמחה.

ומאידך נמשיך ונקפיד על ההוראות של משרד הבריאות כמו שמקפידים בבריסק על החוטם של הלולב וכדו', ותפילות לה' כמובן תמיד עזרו ותמיד יעזרו, תקנו אותי אם אני טועה

מנאי עבד לעבדי ה'
הרוצה בעילום שמו

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
'מוצלחת' ? כל כך הרבה הרוגים בארץ ישראל וזו תוצאה מוצלחת ? נכון שביחס לעולם - ארץ ישראל היא הכי מוצלחת, אבל ביחס להרוגים כאן בארץ התוצאה 'מוצלחת' ? אולי דווקא הרבנים שאומרים להחמיר יותר מן המדינאים הם אלו שבקיאים בספק פיקוח נפש ? אולי אכן מעורבים שיקולים זרים בהחלטות על ההקלות ? לא הערך הפשוט שחיים
יעקב ש.03.05.20
מדוע אתה אומר כ"כ הרבה הרוגים? בתקופה הזהה דאשתקד נפטרו יותר מהתקופה הנוכחית, ואין מה לצפות לתוצתאה מושלמת של אפס נפטרים
עודד03.05.20
40
בדואי שיש מדברי ראש הישיבה הזה במה לחשוב לגבי ההשקפש הנכונה וכו'. אבל כאן יש פרט שאולי שכחתם, במדינת ישראל משרד הבריאות היא חלק מגוף הפוליטיקה. ולא כאשר במדינות אחרות, כדוגמת ארצות הברית, שיש מוסדות שלא קשורים לפוליטיקה כגון ה(fda cdc) ועוד אחרים שאחראים על הבריאות של המדינה. ולכן אין ספק שבתוך השיק
דעת תורה אמיתי03.05.20
39
הקורונה עושה דברים מוזרים פעם ראשי ישיבות עסקו באביי ורבא עכשיו נראה שיש כאלו שעסוקים ב"נייעס" לא מובן, ומאוד מבזה את מעמדם. חכמולוגים והוגי דעות יש לנו מספיק
Ari03.05.20
אם לא שמת לב, ראש הישיבה הזה דווקא לא עוסק בנייעס, ודווקא לא חוכמולוג, והוא בעצמו דיבר נגד החוכמולוגים. אז כנראה שבכלל לא קראת את דבריו, וישר פלט קולמוסך תגובה אוטומטית של עין רעה.
יהודה03.05.20
מה שמוזר, ראש ישיבה הוא לא עלום שם ועלום שם הוא לא ראש ישיבה
עלום שם ולא ראש03.05.20
מה, אתה כ"כ תמים שאתה באמת מאמין שהכותב הוא ראש ישיבה?!
בחור03.05.20

הצגת כל התגובות

38
צודק. אבל אני לא מבין ממתי יש לראש ישיבה אינטרנט אישי שלו?
אליה102.05.20
למי אין היום אינטרנט
ג'פרי02.05.20
לי
ישיבה02.05.20
אז איך אתה מגיב? כמו שאתה הצלחת, גם ראש הישיבה מצא את הדרך להעביר את המסר החשוב לו
דודו03.05.20
וואלה לא יודע
#אליה#103.05.20
37
אתה טועה.. ספק וספק ספיקא.. גם לא חוזרים ללמוד..
תלמיד של תלמיד רש שקופ03.05.20
36
בלי צל של ספק אם משרד הבריאות היה מחליט מעצמו בלי לחץ של כל מיני אנשים שמתיימרים להיות רבנים ומוצאים כל מיני רעיונות שבפועל הם לא ישבו וילמדו ויתכן שידבקו בפועל אנחנו בחורי הישיהות הולכים להיות שפני ניסיון כדי שכמה אנשים יגידו הנה בזכותינו בחורי הישיבות חוזרים. כמו שהתחיל כבודו תנו למשרד הבריאות לנ
בחור ישיבה03.05.20
35
לא הבנתי כלום...........
402.05.20
34
הציבור מבולבל. כי לדוגמא בתחילה מנכל משרד הבריאות אמר שמסיכה לא עוזרת כלום ואפ' מזיקה אחרי חודש כבר זה קנס, אומרים שבתי כנסת מסוכן, ובחדון התנ"כ מצטלמים ללא מסכות וכן בכנסת בוועדות נמצאים קרוב, וכן בפעילות ספורטיבית גם אין צורך, אומרים שאצל החרדים יש תחלואה גבוהה מצד שני אומרים לפתוח ועו
יוסי03.05.20
33
מה הדין במקרה הבא תשע אפידמילוגים אומרים על אדם מסויים שהוא אינו חולה קורונה ואפידמילוג אחד אומר שהוא כן חולה קורונה ותוך חצי שעה הוא עלול להגיע למצב של צורך בהנשמה ואם לא יטיסו אותו לבית החולים מיד הוא עלול למות. האם מחללין עליו את השבת או לא?
שאלה פשוטה02.05.20
נראה לי שכן משום חשש של פיקוח נפש
אבי03.05.20
גם כדור אקמול יש תופעות לוואי שיכולות לגרום .... וכל אחד לוקח אקמול שיש לו כאבי ראש חזקים, הכל ענין של אחוזים. לא לשכוח שתורה מגנא ומצלא כשלא שכיח הזיקה, כששכיח היזקה אדם חייב לשמור על עצמו ולא לסמוך על הנס, לכן הרב כאן שואל בצדק זה שכיח היזקה או לא...?
אנונימי03.05.20
שאלתי שאלה פשוטה מחללין את השבת או לא לא קיבלתי תשובה
שאלה פשוטה03.05.20
כן
בחור03.05.20
הערה יפה!
וואו03.05.20
שאלה מצויינת ואני מוסיף פרט. ובא נגיד שהאדם שעליו אומר האחד מתוך העשר שהוא חולה חיובי בקורונה והוא עלול וכו' האדם הזה הוא בן תורה האם לא מחללין עליו את השבת כי תורה מגנא ומצלא?
בני ברקי03.05.20
קודם כל לא הבנתי מה הקשר לכאן. שנית, זה מפורש בתורה כתוב אחרי רבים להטות.
דעת תורה אמיתי03.05.20
אתה מכתיר עצמך כדעת תורה אמיתי ואינך יודע גמרא מפורשת והלכה פסוקה שבפיקוח נפש אין הולכין אחר הרוב
שאלה פשוטה03.05.20
32
רצית חוות דעת וזו דעתי לכתחילה לא צריך לשלוח את הילדים לבית ספרם וזו דעה רווחת בקרב לא מעט רופאים אלא מה בגלל הלחץ הכלכלי שאנשים רצו לצאת לעבוד התירו בדוחק את פתיחת מוסדות הלימוד אבל ברור שלכתחילה עדיף להשאיר את הילדים בבית ולדחות את פתיחת מוסדות הלימוד.
נטע02.05.20
31
ובא ונניח שאתה צודק.. הרי מי שסוף סוף מחליט עבורינו לא נבחר כטוב מבין אנשי המקצוע אלא מצא את תפקידו בצורה כזו או אחרת. לא מעט קולות נשמעו ונשמעים כיום ביתר שאת שחלקו וחוקים על ההיסטריה ועל כל היחס לנושא אני לא רוצה להזיכר דוקא את פרופ. יורם לס אבל יש גם הרבה אחרים מכל התחומים שחושבים כמוהו יש לא מעט
זלמן02.05.20
א. אם המומחים חלוקים אנחנו אלו שנכריע? ב. מלבד השגחתו של הקב"ה ניכר בעין שבדרך שאדם רוצה לילך מוליכים אותו ומקומות שנזהרו יותר נפגעו פחות ולהיפך
ר' איד02.05.20
30
אם היה איזה חידוש בדבריו, ניחא (ובסך הכל מדובר בדברי טעם), אבל הדברים ברורים ומובנים, ולכן נשאלת השאלה: מדוע הוא נשאר בעילום שם? אם היה פוסק שנאכל קטניות בפסח, הרי היה יכול לצפות שיבואו וירגמו את ביתו באבנים, כמנהג המקום, אבל בעניין שכזה? זאת הדרך שלו לרמוז לנו שמדובר בדברים עמוקים?
מוישי03.05.20
29
כן ראש ישיבה או לא ראש ישיבה, תהיה בבקשה מספיק אמיץ, אזור כגבר חלציך וכתוב את דעותיך מבלי לחפוץ בעילום שם!
משגיח03.05.20
28
חריידים יקרים !!! אם נניח ורק נניח שבני ברק היתה ממשיכה כרגיל מצבנו היה ככל הנראה מורכב מכמה עשרות אלפי חולים מה שהיה מייצר לחץ על בתי החולים ומייצר סטטיסטיקה של 3 אחוז מתים שזה אומר לפחות עוד כ 1000 מתים רק בבני ברק בתוך חודש אם זה לא היזק שכיח מה כן היזק שכיח ? מה שמזעזע פה זה שאתם מתפלפלים לא
james03.05.20
27
גם תלמידי ר' עקיבא מתו 12,000 זוגות במגיפה (מעניין מה קרה עם המבוגרים, הנשים והילדים). אז למה לא לחזור?
עקיבא03.05.20
26
כן ... רק השאלה היא איפה היית עד עכשיו ?
james03.05.20
25
כל עובד הוראה בתחילת לימודיו לומד להכין מערכי שיעור עוד בטרם השיעור, וכעת מתחילים מחר לימודים ללא מערכי שיעור כלומר לא הכינו כיתות לא נערכו לגבי הפסקות מרחקים וכו,,,, ולכן דאגתי רבה היא, זה דומה לזוג טרי עם ילד שרוצים לצאת מגיעים לסבתא ללא הכנה סבתא אומרת לא עידכנתם אותי והם שממהרים אומרים לא נורא
מורה גימלאי03.05.20
24
הדברים שכתבת פשוטים. ברור שצריך להקשיב להנחיות. אבל בל נשכח את האחריות הגדולה שבפתיחת מוסד גדול כמו ישיבה. קל לעמוד בחוץ ולהביע דעה. תראה מה קרה בישיבות שנפתחו ונמצא שם ל"ע חולה. כולם בבידוד 14 יום. ביטול תורה ועוגמת נפש כפולים. לכן הכל תלוי באחריות של רה"י ובעמידה איתנה בהנחיות.
דוב02.05.20
23
מי שלמד באמת ממשיך ללמוד גם עכשיו ומי שישב בכוילל או בישיבה בגלל הסטטוס חברתי, משפחתי וכנ"ל ממשיך להסתובב בחנויות, סופרים וכו' מנסים להגן על איזשהיא השקפה שגויה שכולם צריכים להיות גדוילים. 30% למד וממשיך ללמוד ואחרים מתבכיינים שישיבה או כולל יציל אותם...מעריך את לומדי תורה האמיתים...
קפסולות או טלפונים04.05.20
22
הכותב בעילום שם משקל דבריו כקליפת השום. תיתי ליה למר שזכה לשמש גדולי הדור הקודם, וכמה צר שהעלה בידו חרס ותו לא. היכבד ושב בביתך כי יפה שתיקה לחכמים. וק"ו
שום03.05.20
אז למה קראת לעצמך שום?
כגניע03.05.20
21
מי שנכווה ברותחין נזהר גם בחמימין אם כל הכבןד בני ברק והערים החרדיות הובילו ומובילות בכמות החולים והנפטרים. רבים מבניה של היהדות החרדית נפטרו . אז קצת לחכות ולהמתין בטרם רצים לפתוח ישיבות וחיידרים כי הכלכלה כבר חייבת אוויר. פיקוח נפש דוחה שבת אפילו אז בטח לימוד במסגרת אפשר ללמוד תורה בבית !!
יצחק03.05.20
20
מסכים אם תוכן הדברים בבסיס אך יש לי כמה שאלות אילך א . זה לא סוד שיש כמה ראשי ישיבות שבשביל כבודם כדי להגיד שבם פתחו את עולם הישיבות מוכנים להפעיל לחץ על גורמי המקצוע ולהכניס מתווה שונה ומשונה שרחוק מלהקרות ישיבה ב. האם בחורי ישיבות מקומם להיות בבית כלא העיקר להגיד שהם נמצאים בישיבה. ג. קצת נהיבי ש
ישראל א02.05.20
19
מאמר יפה ומתבקש
דוס03.05.20
18
מי שאמון על דברי גדולי ישראל לא שואל עליהם למה הם מביעים דעה באיזה ענין, כי הם יודעים לא פחות טוב ממנו לומר איני יודע. ואם הביעו דעה כפי הנראה ידוע להם מה שלך לא תמיד ידוע. וכדי לעדכן, ראיתי באזור מגורי ישיבה שפעלה לפי ההנחיות בתפילה, ולמדו קבוצה של עד 19 משתתפים עם רבם, המסכה עלתה וירדה לסירוגין, ה
אי"ש03.05.20
17
מדוייק
יחיאל03.05.20
16
באירופה אלפיים שנה אנחנו שמענו בקול הרבנים. והיום בארץ הרבנים שומעים בקול הכופרים הציונים
רבינו02.05.20
למה, גם שם שמענו בקול הרופאים הנוצריים.. הם היו פחות אנטישמיים ממך...
אבא 02.05.20
15
אתה ככ צודק למה אנונימי?אתה מפחד מאיזה נכד?
יוסי03.05.20
בדיוק ! עכשיו הבנת !!! מפחדים מהנכד ומאלו שתורמים לנו ומקשיבים לנכד שאולי יסגור לנו את הברזים בגלל המכתב הזה ...
ראש ישיבה 03.05.20
14
תלמוד ירושלמי, יומא דף מ"א עמוד ב' - (אודות פיקוח נפש): תני, הזריז משובח, והנשאל מגונה, והשואל הרי זה שופך דמים! וה"תרומת הדשן" ביאר שם: כי הנשאל מגונה משום שהיה לו ללמד את תלמידיו שהזריז משובח. מסקנת הדברים: בעניין פיקוח נפש לא עושים לומדעס, ולא שואלים קלוץ קאשעס... (והשואל הרי זה שופך דמים - כל
בס"ד03.05.20
13
כל מילה...
יהודי02.05.20
12
כל מילה בסלע ניכר שהכותב אדם גדול!? רק כמדומני שמשרד הבריאות רוצה ללכת יותר איטי...
אנונימי02.05.20
11
תשובה טובה לא תקבל כאן, כבוד הרב, אז ארשה לעצמי לכתוב אותה בשבילך: אמנם משרד הבריאות "שחרר" מעט את הרצועה, אבל אתם, הרבנים, איבדתם את האמון. לא מאמינים לכם בציבור. רואים אתכם כאינטרסנטים ויהירים, והאמת? יש בזה הרבה מן האמת. מדוע לא סגרתם את הישיבות כל עוד הייתם יכולים? למה לא שמענו את קולך לפני חודש
חנן. ב.06.05.20
10
ציטוטים נפלאים מהרב גרשון אדלשטיין "העיקר הוא לדעת את החשיבות של הבל תינוקות של בית רבן, לימוד תורה של ילדים, וגם כל לימוד התורה, שבזכות זה העולם קיים, כמו שכתוב (ירמיה לג, כה) "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי", היינו שאם לא היה לימוד התורה יום ולילה , לא היו שמים וארץ, וכן האריך הנפש
יונתן03.05.20
מותר ללמוד בבית...
צרני03.05.20
9
שכויח, כתבתם יפה, אך מדוע הראשון הוא רב פלוני ושכנגדו הוא כסיל?
בן צח03.05.20
נראה שכוונתו לומר על הכסיל מי שמך לדבר נגד התורה, כי אפילו כשרב פלוני אינו לפי הנהגתך בכל זאת הוא רב! הזהרו בגחלתן של ת''ח.
מאיר03.05.20
8
3 בגלל ששמעתם ולא התבוננתם ולא רציתם לשמוע לצאת מאירופה באה עליכם השואה של שש מליון איש אין אתה שומע לכופרים הציונים אתה מוכרח לשמוע לרופאים ולתוצאות של הרפואה שאי אפשר לא לך ולא לאלף כחושבי מחשבתך להכחיש אותה
יעקב 02.05.20
דווקא נראה לי שאתה זה שלא מתבונן. רוב הנספים בשואה היו: ח-י-ל-ו-נ-י-ם.
תגובה ליעקב03.05.20
7
רופא שנשאל האם לחלל שבת צריך להבין מזה שבת, כך כותב האגרות משה, הרופאים צריכים לדעת מזה ביטול תורה לפני שמבטלים,היתי מבטל את דעתי בפני כותב לו היתי יודע מיהו.... אך היות וכך נכתב חוששני שזה לא אדם גדול גי המינמום של שפה תורנית אין כאן חוץ מלשבח עצמו ששימש ת"ח
ששון03.05.20
"דבר בעיר כנס רגליך" ב"ק ס: לא שמעת על זה?
חמי03.05.20
6
כתבה מבולבלת ומבלבלת
נו נו לא נשמע פיקח גדול!03.05.20
5
תודה על הדברים החשובים שנאמרו כאן! חיפשתי זמן רב מישהו שיאמר את המובן מאליו!. בשביל לדעת שפיקוח נפש ואפילו ספק פיקוח נפש דוחה הכל, לא צריך להיות גדול הדור, ואפילו לא ראש ישיבה חשוב. ותודה לראש ישיבה שהלוואי והיה מספר לנו מי הוא. נבוא ונחסה בצילו !
יודק'ה03.05.20
4
להחמיר ע''פ הוראת רופא צריך. אך להקל ע''פ הוראת משרד האוצר??? זה שהמשבר נוהל בצורה טובה בגלל ההחמרות, אבל ההקלות הם בגלל המשק שאף שהוא בגדר פיקו''נ זה רק לאלה שמוכרחים, אך למי שיכול שלא לשלוח ישאיר בבית. וע''פ הוראת רבותינו הכיתות הקטנות ישארו סגורות. ואין לנו אלא ספק נפשות לחומרא.
טור קשקשני.02.05.20
3
כבר כתבתי דעתי בקיצור, אבל עתה נזכרתי בסיפור אחד קטן בכמות אבל גדול באיכות, והוא מה שמטו בשם הגאון רבי חיים מבריסק ז"ל, שפעם הקיל באיזה דבר לחולה בשבת, ואחד שהיה נוכח אז, אמר לו לרבי חיים, איך מיקל כך בהלכות שבת?, וענה לו רבי חיים "אני לא מיקל בהלכות שבת אני מחמיר בהלכות פיקוח נפש"!!. לכן אני אומר ל
דעת תורה אמיתי03.05.20
2
הראש ישיבה צריך להצדיק את השכר לימוד שהוא גובה. ולכן יש לחץ גדול כעת כן לפתוח את המוסדות
להחזיר שכ''ל03.05.20
1
אני לא בעד חזרה מלאה ללימודים,ולא בעד לא לחזור כלל. צריך בשבועיים הקרובים להחזיר קבוצה של בחורים 100 עד 200 שיסכימו להיסגר בישיבה,לאחר בדיקה כמובן שתצא שלילית . מי שירצה לצאת לא יוכל לחזור רק אם יהיה בבידוד 14 יום ואז יעבור בדיקה. וכך הלאה להוסיף בחורים. כל החוכמה לא להכניס שום חולה פנימה.במקום כ
mike03.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

מגוון הטבות לתחילת הדרך

צעירים? הכירו את המסלול שיוביל אתכם רחוק

כיכר בשיתוף פאג"י | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24