כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

זעזוע! אלו ששמחים מביטול הילולת הרשב"י במירון

ארגון חרדי פרסם כרוז, בו הוא מביע שביעות רצון מכך שהילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, בל"ג בעומר, במירון התבטלה! הסיבה? בגלל בית המקדש, לא פחות (בארץ)

88
ישראל שפירא | כיכר השבת | י"ד באייר | 08.05.20
ציון הרשב"י, השבוע
ציון הרשב"י, השבוע (צילום: David Cohen/Flash90)

זעזוע! ארגון חרדי פרסם כרוז, בו הוא מביע שביעות רצון מכך שהילולת רשב"י במרון התבטלה!

בפשקוויל שהגיע לידי 'כיכר השבת' ונחתם בידי עמותה בשם 'בית ה'' נטען שההילולה המסורתית בהר מרון בציון רשב"י שנערכת שנים ארוכות בראשות גדולי ישראל התבטלה בידי ההשגחה העליונה כדי להחזיר ליהודים את הכמיה לבנין בית המקדש.

עוד נטען שהמנהג שבו נהגו גדולי עולם לחוג את חגו של רשב"י, נהפך לכמעט עבודה זרה, וכתחליף לבית המקדש, כאשר ישנם גורמים שמכנים את הר מירון "הר הקודש", ואת הציון "קדש הקדשים" וכך נהפך העניןי ל"מצוות עליה לרגל" , ונשכח הדבר האמיתי שהוא בית המקדש.

בפשקוויל נטען שעמותת 'בית ה'' הפועלת לקרב את המצווה היקרה של הקמת בית המקדש והקרבת הקורבנות שהתבטלה זה כאלפיים שנה, וכל תחליף בהר מירון, אינו אלא אחיזת עיניים ומצג שווא.

העמותה מציגה פרסומים בהם נטען ש"העליה להר מירון חשובה כמו העלייה להר בית ה'", לטענת אגודת 'בית ה' דברים אלו הינם דברי חירוף וגידוף ממש ובוודאי שרשב"י אינו שמח בכך.

הפשקוויל
הפשקוויל
הפשקוויל

בפשקוויל נטען שאין מקור בתנ"ך, בספרות חז"ל, גאונים וראשונים, על השוואת ציון הרשב"י לבית המקדש וקודש הקודשים, ותפילה מיוחדת חוברה אך ורק על בית המקדש והיא: "אין אנחנו יכולים לעלות ולראות ולהשתחוות, ולעשות חובותינו בבית בחירתך, בבית הגדול והקדוש שנקרא שמך עליו, מפני היד שנשתלחה במקדשך".

צער גדול, טוענים כותבי הפשקוויל, קיים לקב"ה על כך שבימינו ישנם העולים לציון הרשב"י, ואינם טורחים ושמחים בעלייה להר הבית ולכותל המערבי.

הם מצטטים בפשקוויל את דבריו של החתם סופר נגד ההילולא במרון, ואת טענתו שאסור לחדש חג וק"ו חג שלא בירושלים עיר הקודש, ולא עוד שרעידת האדמה בשנת תקצ"ח (1837) שהרגה 4000 יהודים ארעה, לטענת החתם סופר, מפני שתושבי ארץ ישראל הזניחו את ירושלים לטובת צפת ומרון מפני קבר רשב"י, עוד מטעימים כותבי הפשקוויל שהחתם סופר לא עלה לארץ ישראל בגלל מנהג ההילולא.

עוד נכתב בפשקוויל על הנלמד מכך שהקב"ה ביטל את ההילולא בהר מרון: "דומה, שראה הקב"ה את בית המקדש שמם, עמד וביטל אף את החגיגות בהר מירון, וכעת אף שם אין זבח ואין מנחה, ואין אש ונסכים...".

העמותה קוראת לחצי המיליון שנבצר מהם לעלות להר מירון - לקחת את הצער שלא עלו למירון - לצער על בית המקדש החרב: "אולי בכיסופין המתעוררים להילולא במירון נוכל להתחבר ולהבין...", ומציינת: "שעצם המעמדות במירון יכולות לתת בבואה דבבואה על ימי הרגלים בירושלים".

• • •

כדי להחדיר לתודעת ציבור העולים להר מירון שבבית המקדש ישנן התעלות וחגיגות יותר גדולות ממירון, נכתב בפשקוויל סימולציה בין החגיגה במירון לשל בית המקדש:

"מירון - בוערת מדורה אש מרכזית, הממולאת שמן ובדים יקרים נדבת בני ובנות ישראל לכבוד רשב"י, טרם הדלקת המדורה שרים שירי רגש, ולאחר כך שירי שמחה. ולצד זאת מתקיימות סביב השעון תפילות רותחות, מלאות המיה וגעגוע, רוממות וכיסופי טוהר...

במקדש - אש תמיד דולקת על המזבח, מעלה ריח ניחוח לה' את הקורבנות אשר נדבו לו בני ישראל... טרם הקרבת הקרבן ובמהלכו, היו שרים שירי רגש [בעיקר בחטאות ואשמות], ולאחר כך היו שרים שירי שמחה בתזמורת עשירה ומפוארת. בעוד הכהנים מקריבים את קרבנות ישראל ומנסכים נסכיהם. ובה בעת בכל המקדש ובהר הבית נישאות בדבקות תפילות רותחות. מלאות אהבת ה', השתוקקות עזה לחסות בצילו, ושאיפה עצומה להתקרב אליו ולהדבק בו...".

מתוך הפשקוויל

• • •

"במירון - מכל עבר רואים דוכנים מלאי מטעמים, כבשים נצלים בכל פינה ואנשים אוכלים מכל הבא ליד, ששים ושמחים ומשוררים.

"ובירושלים - השווקים מלאים פירות מכל טוב הארץ, בכל קרן זווית נערכו סעודות המוניות של בשרים (קרבנות תודה ושלמים שהיו חייבים להיאכל תוך יום ולילה/שני ימים ולילה) והעיר מלאה בקולות השירות ותשבחות המזדמרות בכל סעודות המצווה המרובות.

מתוך הפשקוויל

• • •

"במירון - דוכנים דוכנים מחלקים "ח"י רוטל משקה", להרוות נפשות צמאים, מים קרים על נפש עייפה ולזכות את הרבים בברכות ראשונות ואחרונות לזכות התורמים...

"ובירושלים - כמויות כמויות של פירות ויין משובחים ואיכותיים של מע"ש מחולקות חינם, מכל עולי הרגלים שהיו צריכים לחזור לביתם ולהשאיר את הכמויות האדירות של המעשר מתנובת הארץ אשר בירכה ה'".

• • •

ארגון 'בית ה'' טוען שכל מי שמרגיש שהשנה לא יוכל לקבל השפעות קדושות ורוחניות במירון מידי שנה בשנה, יחשוב לעצמו אלו השפעות הוא היה זוכה אם היה בית ה' עומד על תילו בירושלים והמוני ישראל עולים לרגל אל פני קדש הקדשים, ליראות פני האדון ה'.

בנוסף, הארגון קורא לפעולות אקטיביות לקידום הגאולה ואף בעניין בנית בית המקדש בידינו וחידוש עבודת הקורבנות וקובע: "כפי שפסקו גדולי הפוסקים, שאף בית שלישי יבנה בידי אדם"!!!

מתוך הפשקוויל

דובר ארגון 'בית ה' בשיחה עם 'כיכר השבת' ביקש להדגיש, שאינו מתנגד לעצם העלייה למירון לחוג את חגו של רשב"י, ואף הוא עצמו, הנמנה על החסידים, מיצר על שנמנע ממנו השנה לקיים את המנהג הזה, אך הוא והאגודה מבקשים למחות על איבוד הפרופורציות שהגיעו אליהם, כאשר חשיבות מירון ול"ג בעומר עולה בעיני המוני החוגגים על ירושלים והר הבית עשרות מונים, והם רואים בעליה לשם תחליף לעליה לרגל, דבר שלא ניתן לעבור עליו בשתיקה, ולכך הוצרכו לצאת במחאה חריפה".

הדובר מסר לכתב 'כיכר השבת' מסמכים וכתבי שו"ת רבים המעידים לדבריו על כך שהיו רבים מגדולי ישראל התנגדו לצורת ההילולא שנעשית בשנים האחרונות, המפורסם בהם היה מרנא החתם סופר שהעיד על עצמו שלא עלה לארץ ישראל מפאת צורת קיומה של ההילולא שלדבריו היא הגורמת לעיכוב הגאולה, כיכר השבת מבטיח לעקוב ולעדכן את קהל הגולשים.

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון ועורך תורני, חוקר עמית במכון 'עד הנה' לחקר יהדות גליצייה ובוקובינה, מרצה ומדריך טיולים בארץ ובעולם
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
63
גם הפשקוויל גם הכותב וגם התגובות שע"י הכותב ושלא ע"י הכותב גיבוב של שטוסים ואבולים 1 כל גדולי הדור בימינו אסרו לעלות להר הבית 2 הכותל מלא 24/7 365 יום בשנה ובמיוחד ברגלים 3 רוב העולים מרונה הם מהעולים לכותל ברגלים 4 ידוע הסיפור על הקפידה של רשב''י על האדם שאמר נחם בל"ג בעומר שלא סיים את שנתו לכן ל
משה הכהן12.05.20
62
בסאטמר בגלל שאסור ללכת כותל אז הם נוסעים למירון
יהודה09.05.20
61
שטסים לאוקראינה פולין והונגריה כדי "להתפלל" ומדלגים על הכותל מערת המכפלה ועוד תנאים שציונם בישראל. איפה החסידים של פעם...
זה מזכיר את החסידים08.05.20

הצגת כל התגובות

60
יש משהו בזה, במיוחד שלמשל מערת המכפלה, שעליה כתוב שכלב בן יפונה הגיע להתפלל שם, משום מה אותה מזניחים ויש אנשים שלא היו שם אפילו פעם אחת
ישי08.05.20
מערת המכפלה נמצאת בחברון, מקום מסוכן הרבה יותר, הרבה אנשים חוששים לסוע בקלות כזו, בנוסף הילולת הרשב"י היא בל"ג בעומר, יום אחד של שמחה בתוך תקופה עצובה של פטירת 24,000 תלמידים כולל את ההגבלות והמנהגים, אחרי תקופה ארוכה שבה לא שומעים מוזיקה, אן חתונות וכו' השמחה מתפרצת וזה מובן מאליו,
!#!@!10.05.20
59
טוב,הם חולי נפש-בקיצור נמרץ.... אין אפילו מה לקרוא... סתם מפגרים שמחפשים צומי...
שרה08.05.20
58
אני מסכים אם רוב מה שכתוב בפשקוויל הפכו את הקברי צדיקים לעבודה זרה וכול מי שעולה לקבר צדיק להפריע את מנוחתו שילצד את ההלכה איך בדיוק מבקשים מצדיק סליחה לא מבקשים מצדיק אלא תילמדו איך ואם לעדות סטייק בהיום העצמעות בזכות ר ישעיה בן ר משה כן זה עבודה זרה
אהרון הליטאי08.05.20
57
רק חסידים עשו מזה קודש קודשים באמת לא יזיק שקצת יכניסו את זה לפרופורציות ולא יעשו את זה הדבר הכי קדוש בעולם לא שזה יום לא גדול וקדוש אבל בזה שכרגע אי אפשר לא התבטל שום מצווה דאוריתא או דרבנן ומי שבאמת חשוב לו היום הזה יכול לעשות את זה גם מהבית
יעקב08.05.20
56
מה זעזוע פה בדיוק?! הדברים נכונים וראויים ואכן שכחו את העיקר !!
גילי חולון11.05.20
55
אף אחד לא חושב שמירון מתקרב לקדושת ביהמ"ק, ואף אחד לא חושב שהשמחה שיש במירון, מתקרב לשמחה שהיתה בבית השואבה במקדש, כי כולנו לא יודעים מה היה בביהמ"ק, הקדושה, המראות, והרגשות, כיום לצערינו הרב ביהמ"ק חרב ושומם, הכותל - שריד ביהמ"ק מלא במשך כל השנה כולה, *** מי שמגיע בל"ג בעומר מתוך רצון להתפלל, ולש
זו המציאות10.05.20
54
המכנה המשותף של המתנגדים ושל העולים למקדש מעט במירון היא הבטלה. מדובר בעשרות אלפי בטלנים שבמקום לפרנס משפחותיהם בכבוד, מכלים את ימיהם בבטלה משעממת בבית המדרש. לכן צריכים יום אחד להתנער מעפרם וללבוש בגדי תפארתם, ולעלות למירון בשירה וברקודים, בשתיה לשוכרה שלא יבדילו בין ארור מרדכי לברוך רשב"י, ובחזרתם
רבינו09.05.20
53
מזעזע!!! כותרת אידיוטית. אם כאן שום זעזוע או שמץ ממנו. הציבור לא כל כך מפגר, ואם אתם רוצים לגרום לו לקרוא כתבות פשוט תדאגו לתוכן איכותי ולא לכותרות מפוצצות ומטופשות
מזועזע08.05.20
אני מבין שכפי שרוב העם בארץ ישראל מסתכל בחמלה על עולי וחוגגי המירון. ורואה בהם עובדי אלילים מהזן היותר נחות. להבדיל אלף אלפי הבדלעס'. צריך להיזהר עם בניית המקדש על שיהיה בעם ו"ביקשו". אם במצב הנוכח נבנה המקדש העם ירחם על החוגגים שם, יראה בהם נעבכים.. לא יותר. צריך לחכות שזה יתאים לעם [או ליצור מודעו
קרית ספרי09.05.20
לא נכנס לכל מה שכתבת, אבל "לא נורא"?????????????????? על הראש? בדיוק לאנשים כמוך מדבר הפשקוויל! תתחילו להבין את הבעיה שאין לנו ביהמ"ק!!
עברי אנכי10.05.20
52
צודקים.... פולחן הקברים שנהיה בדורנו יצא משליטה...שלא לדבר על אלה שנוסעים לאומן.ירושלים בלבד היא עיר הקודש ורק משם התפילות מתקבלות.כי השכינה רק שם ולא בשום מקום אחר.
אבא08.05.20
51
דבריו של החתם סופר מדברים בעד עצמם
אשר08.05.20
50
לא ברור על מה ה"זעזוע" המדומה. בימינו עליונים הפכו תחתונים ועבודה זרה הפכה לעבודת השם. אין שום מצוות עשה להיות במירון אבל זה פתאום נהיה קדוש. תתאפסו על עצמכם חרדים אתם עקומים לגמרי
זעזוע מהזעזוע12.05.20
49
סוף סןף נותנים כוח למשנת החתם סופר. ענק בענקים שהיה במשך שנים קול קורא במדבר. ועל זה הזעזוע הגדול???? ימות המשיח ממש בזכות הקורונה!
לא משנה09.05.20
48
צודקים
אליעזר08.05.20
47
תפילות מתקבלות מכל מקום
לאבא מ2308.05.20
46
אולי כדאי שהכתב הנכבד יתייחס לגופו של עניין במקום צעקות הגיוואלד?
חיים08.05.20
45
פשוט צודקים
יהודי08.05.20
44
אתם מזועזעים מהחתם סופר? מר' חיים מהגאון מוילנא? ממי עוד?
שחר08.05.20
43
צודקים בכל מילה... הציבור החרדי לא מתעניין בהר הבית ובית המקדש בכלל אין פה שום זעזוע, הדברים פשוטים וברורים...!!
בני10.05.20
42
מי שכתב פשקוויל זה הוא לא נורמאלי צריך כדורים דחוף רשב''י דבר קדוש מי מעז כך לכתוב זה עסק עם קדושה השם ישמור.
אנונומי09.05.20
עם הארץ
לא משנה10.05.20
41
אין לי מושג מי זה עמותת בית ה' הזאת אבל בכל מקרה זה כנראה כמה אנשים שרוצים לתפוס כותרות וזה פשוט בושה וחרפה שנתתם לעלות כזה כתבה כאן באתר של כמה יהודים שהחליטו לקטרג על כלל ישראל ויודעים חשבונות שמים רק בגלל כאלה אנשים אנחנו לא זוכים השנה לעלות להר מירון לצערנו בעוונתונו הרבים אין לנו את בית המקדש
מזועזע08.05.20
בדיוק!!! צודק
רונוששש09.05.20
דמגוג,אתה יכול להתמודד עם טענותיהם במקום ל"הזדעזע"?
חיים09.05.20
40
נראה שהכותב כאן כתב הפוך על הפוך... הזעזוע הוא שהם מעוניינים לעלול להר בית ה' ללא טהרתת אפר פרה אדומה.
הפוך על הפוך08.05.20
הר הבית אפי' מת עצמו נכנס.. שנאמר ויקח משה עצמות יוסף עימו. ומשה מחנה לוויה הוי. רמב"ם מפורש.
א איד09.05.20
למי שאוהב להראות ידיעות כדאי שתכיר טיפה את הנושא אסור לעלות להר הבית בלי טבילה משום "שאין אנו בקיאים בטומאה היוצאת מין הגוף" וישנו חשש קרי ובטומאת קרי זב זבה ונידה אסור להיכנס גם להר הבית ובודאי שאיננו חכמים יותר מכל גדולי ישראל שאסרו את העליה ובראשם הראי"ה קוק מחשש שאם בני התורה יעלו עם טבילה יעלו
דייב10.05.20
אם מותר לעלות להר בית ה' ללא טהרת אפר פרה אדומה (למשל קרבן פסח מותר להקריב בטומאה כאשר רוב הקהל טמאים), אז מדוע זה זעזוע?! הזעזוע זה שמזדעזעים מכל דבר שקשור להר ה'..
להפוך על הפוך09.05.20
39
איפה הזעזוע פה? ממה הם שמחים? מכל דבר צריך להתעורר והקריאה מופנית לכל אחד לעשות חשבון נפש. לא כתוב בשום מקום שהם שמחים על ביטול ההילולה. סורי אבל לא הזדעזעתי
אין קשר בין הכותרת לכתבה08.05.20
38
גם החתם סופר הזדעזע אבל הפוך, וכבר ידוע שדעת עמי ארצות היפך מדעת תלמידי חכמים ולכן הם מזדעזעים בצורה הפוכה ועקומה
בני08.05.20
37
תכלס, יש מעט צדק בדבריהם
מוטי08.05.20
36
להוי ידוע לכל המגיבים הליטאים למיניהם שהתנא הקדוש ר' שמעון בר יוחאי אמר לפני פטירתו שרצונו שיגיעו לעשות שמחה בציון ובאמת קשה עד היום על הגה"ק בעל החתם סופר זיע'א איך הוא אמר כזה דבר אם ככה רשב"י אמר ובכל אופן זה לא מעניינו להכנס לכל הנושאים הגבוהים האלו של גדולי וצדיקי הדורות בלי קשר שידוע שהאור החי
ללא שם10.05.20
35
יש קו, יש מיינסטרים, יש זרם מרכזי, יש תעמולה, מה משנות העובדות?? מה משנות הטענות של החושבים אחרת??? הרב אליישיב הרב שך הרב שטיינמן, לא ראו טעם כלל, וחששו לביטול תורה, הרב עובדיה ראה בעיות צניעות וכשרות וכעס, כל הרבנים האלו ועוד רבים טוענים שיש יותר עניין להיות בחול המועד בכותל מלג בעומר במירון, אבל
מאיר10.05.20
34
האמת.... מה שנכון, נכון!
דוד 08.05.20
33
וע"כ נאמר מהרסיך ומחריביך ממך יצאו.
יוחנן08.05.20
32
הרבה מאוד דברים נכונים הקיצוניות אבל לא טובה אף פעם
יצחק08.05.20
31
מדוע זעזוע כל עניין ההילולא הייתה עבור לומדי קבלת ר''ש עם יר''ש גדולה, לא בשביל אמון העם. צדקו בכל דבריהם. תזכרו מה היה בצפת. גדולי ישראל לא התנגדו לעולם לתפילות על קברו. אבל על ידי החגיגות נאבד כל הטעם והעניין של ההילולא. ידוע הבדיחה שר''ש בורח מהקבר בל''ג בעומר.
מאוזן08.05.20
30
תמיד כשאני רואה הרבה תגובות אוהדות לכתבה טיפשית שמתייחסת לפשקוויל אנונימי אני מבינה שמישהו שקשור לפשקוויל מציף בתגובות אוהדות ע" להראות דעת קהל שיקרית. התעייפתי מהכפיה הדעתית שקיצונים מנסית לכפות עלינו. נקודה למחשבה.
שולי10.05.20
פשוט, כל הכתבה והתגובות גם יחד הוזמנו באופן מרוכז....
ננ11.05.20
29
צודקים לגמרי
אבי10.05.20
28
בסוף החודש פותחים את בלומפילד ואת טדי, זה הפולחן האמיתי. יאללה הפועל.
ג08.05.20
פולחן אמיתי זה לשלם 350 על מנת לשבת ביציע הכבוד אך לא יזכור מה קרה בדקה 29 למשחק
ימקא10.05.20
27
חבל שהכותב לא קרא שכך בדיוק כתב מרן החתם סופר, ואני מעתיק את דבריו אחרי הרעש בצפת: (דרשות חת"ס דף ש"צ תורת משה הספד דף נ"ט) בשעה שהספיד את הרוגי רעידת האדמה בצפת בשנת תקנ"ז. רבינו החתם סופר אמר אז: "אך לפי דברי אליהו זכור לטוב, שרעידת הארץ הוא מקנאת ירושלים, נראה לי כי צדיק הוא אלוקינו, וקנאת ירושלי
חרדי08.05.20
חשוב וחובה לקרוא את התגובה שלך!!!
דני09.05.20
בתקופתם ירושלים היתה שוממת מיהודים, וכולם גרו בצפון הארץ, מה שלא נכון כיום, הכותל מלא 24/7 לא תמצאו אותו ריק, בלי השוואה למירון, הכותל המערבי הוא סמל של ירושלים ושל מדינת ישראל, בלי השוואה למירון, בכותל יש עשרות מנינים כל שבת וחג, בלי השוואה למירון וגם אם אנשים בדורנו מחפשים ריגושים, טוב מאד שיעשו
יש עוצמה למירון10.05.20
26
זה נראה שלאנשים האלה אין מה לעשות בחיים כאילו הם מנסים בכח למצוא משהו לצאת נגדו עוד מעט הם יצאו נגד ימי הולדת בטענה שמצינו את זה רק בפרעה
אחד08.05.20
חחחח ואל תשכח רחמנא ליצלן את הנגע שחדר לאחרונה פיית השיניים
צודק09.05.20
25
אני חושב שמירון זה מקום לבוא ולהתפלל כמו שמתפללים בקרעסטיר ובכל המקומות אבל לא להגיד שזה קודש הקודשים וכובן כמו שעולים לקרעסטיר עולים למירון אבל אסור להזניח את קודש הקודשים הכותל
יהודה סויסה08.05.20
הכותל המערבי - שום קודש הקדשים, מקסימום קדושת בית כנסת, הכותל המערבי כל כולה קיר תמך חיצוני של הר הבית, קודש הקדשים נמצא בעזרה שבתוך הר הבית נקודה ...
זיסל08.05.20
אתה לא רציני?! גם כשאתה מתפלל במירון הקבר עצמו נמצא בעומק האדמה אולי כמה עשרות מטרים וכשאתה מתפלל שם התפילות שלך עוברות דרך הר הבית שהכותל הוא השריד האחרון שלו ומה שנאמר כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים לא נאמר על קודש הקדששים בדוקא אלא אפילו לגויים שעומדים רק בהר הבית
דייב09.05.20
24
הם צודקים בכך שהיום לצערינו רוב עם ישראל כבר לא יודע מה זה בית המדקש ואינו מכוון על כך בכלל בתפילות. אינני בעד לבטל את ההילולא קדישא ובהחלט מירון הינה 'קודש קודשים' במושגים של ימינו. כמובן שאסור לשכוח את דרישת המקדש בכל עת!!
ארי08.05.20
23
הרמבם כותב במור נבוכים פרק לב או לג שבית המקדש והקורבנות זה בחינה של עבודה זרה כלפי המכוון שזה הקדוש ברוך הוא.. וזה היה האמצעי שהם יכלו להשיג באותו זמן.. בית המקדש האמיתי נמצא בלב של היהודי.. בעין טובה של היהודי על יהודי אחר.. על כל דבר.. גם את בית המקדש הקדוש ברוך הוא שרף.. לא לשכוח את העיקר. כל יה
שלומי12.05.20
22
לתת להם במה???
משה בן אברהם09.05.20
21
מה שנכון נכון... אפשר קצת לחשוב, במקום להזדעזע
רינה08.05.20
20
מזעזע!! ועוד סיפור מזעזע – על אשה מבוגרת בחו''ל )בניו יורק( שחלתה בנגיף הקורונה. ונלקחה לביה''ח. ואז הבת שלה באה יום אחד לשאול איפה אמא שלה. אז אמרו לה. אמא שלך.. מתה היא נמצאת במקררים של המתים.. אז היא צעקה מה אמא שלי מתה לא יכול להיות.. והיא רצה למקקרים והיא צועקת אמא אמא .. ואמא שלה עונה לה. ה
מזעזע!! 08.05.20
סיפורי סבתא מדומיינים נהפכים למציאות בחסות הפאניקה
באבא זוטא09.05.20
אני גר בחו"ל, ואף אחד לא רוצח אף אחד. הבעיה היא שאין מספיק צוות בבתי החולים ולכן לא מטפלים בחולים כמו שצריך. מה שכתבת הם דמיונות בעלמא.
משה08.05.20
שמעתי אותו גם, מכלי שני... באמת קשה להאמין אבל מכירה את גיבורי הסיפור לכן מאמינה....
אניי10.05.20
19
צודקים באלף אחוז יהודי ירא שמיים לא הולך למירון בלג בעומר באופן הזה פעם זה היה נורמלי
אבי כהן08.05.20
18
כל האיסורים על הדתיים כמו בתי כנסיות ובתי מדרשות ישיבות וכוללים הדלקה בכל הארץ וביחוד במירון זה רדיפת הדת וחיסולו בשם הקרונה הנציגות הדתית פשטה את הרגל יש הרבה אפשרויות לחגוג ולילמוד בלי שמישהוא ידבק הכל רק רמיסת הדת גם חתונות ובריתי מילה ובר מצוות שאסורים זה גזרה על הדת
דוד08.05.20
17
בתחילה הזדעזעתי. רציתי לראות את השטויות של כותבי הפשקווילים, אבל עם הקריאה, וקראתי היטב את הכתבה. אני לגמרי חושב שאנחנו אלו שאיבדנו את זה. זעזוע? מדוע ולמה? הם לא שמחים עם סגירת הציון, אלא רק מסבירים שאולי כדאי שנתעורר מעט עם הכיסופים לבית המקדש. אז נכון שאולי הייתי כותב מעט שונה את הפשקעוויל, אבל
מנחם10.05.20
16
צודקים אנשי הפשקוויל. העלייה למירון יצאה מכל פרופורציה
ימ ים09.05.20
15
ביג דיל
אריאל08.05.20
14
לא זעזוע ולא כלום! תתייחס לגופו של עניין. אלפי חוצניקים מגיעים בשנים רגילות למירון להילולא, ולא מגיעים לירושלים. ובכלל בתור הסיטוריוון תחקור קצת על המקור של ההילולא ותגלה דברים מעניינים ומפתיעים.
אני08.05.20
13
דיי למחלוקות...במקום להטיל דופי בבני אדם..אפשר וחייב וצריך עכשיו יותר מתמיד לסנגר על עם ישראל..וזה מה שה' רוצה עכשיו..ואשריו מי שמסנגר על עם ישראל..כל סנגוריה בונה כותל בהמ"ק של מעלה ממש ככה
דודו12.05.20
12
צודקים 100%
ללא שם09.05.20
11
אלו ואלו דברי מטומטמים
בית המקדש השני08.05.20
אתה צודק.
מוסטפא09.05.20
10
יפה שמעוררים על זה, באמת הגיע הזמן שיחשבו על ירושלים והמקדש... אולי הקב"ה נתן "פסק זמן" ממירון בדיוק בשביל זה..
עברי אנכי08.05.20
ל"עברי אנכי" "זקני ירושלים" גאים בתשובתך.................
זקני ירושלים10.05.20
תודה לך ולהם....... צריך להחדיר זאת לכל עמ"י, וכשידרשו באמת את ה' אלקיהם ואת דוד מלכם - יזכו לזה!
עברי אנכי10.05.20
9
צודקים 100% החרדים הפקירו את בית ה' את הר הבית, ה' הפקיר להם את מירון, למה זה כל כך מסובך להבין .....
שפן08.05.20
אכן. מדויק. קצר וקולע. נקווה שיתעוררו...
אבי10.05.20
8
קראתי את כל הכתבה, כל הפשקוויל, וכל התגובות, וכל מה שיש לי לומר - שאני השתכנעתי מהם, שימו לב שהם מכבדים מאוד את ההילולא וחשיבותה, גם בפשקוויל וגם בדברי הדובר, אבל מעוררים ששכחנו "את הדבר האמיתי" - מה שנכון נכון, בואו נבין את הרמז מהקב"ה ונעשה תשובה! נבקש ונתחנן על ביהמ"ק, (ונפעל - אם אכן זה בגדרי ה
דודי10.05.20
7
אין בעיה עם רשבי - זיע"א - יש בעיה עם הפריצות והעירוב שיש שם. אם היו הרבנים פוסקים שהרק גברים יכולים כמו שהיה פעם באומן בראש השנה אז זה היה יפה לנו. כרגע במצב שזה נימצא כל ההשתדלויות שיש, הדרכים הצדדיות והניסיונות שלא יהיה מכשולים לא עוזרות לצערינו הרב- הדרך למירון מלאה בשרצים. צריך צניעות ופשיטות.
שרה09.05.20
6
המדרש.. למה נתעלם קברו של משה שלא יעשו ממנו עבודת אלילים....... לפי הכותרת "זעזוע" לא נראה לי שיפרסמו את התגובה
לומד08.05.20
5
צודקים זה כבר גובל בעבודת אלילים אנשים רצים לרבי שימן ולא לקב"ה
ללא שם08.05.20
4
זה שתכתבו "זעזוע" לא יבטל את האמת שממנה א"א להתעלם (מלבד העניין של בניית הבית)
דייב08.05.20
3
תשובת ח"ס יו"ד ס' רל"ג שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן רלג אמנם ידעתי כי שמעתי שעכשיו אכשיר דרי וממרחק יבואו ידרושו את ה' בעה"ק צפת ביום ל"ג בעומר בהלולא דרשב"י ז"ל ואם כי כל כוונתם לש"ש =לשם שמים= שכרם רב בלי ספק ע"ד ודיגולו ודליקו נרות עלי אהבה כמ"ש תוס' ר"פ אין מעמידין אבל מטעם זה בעצמו הייתי
תלמיד08.05.20
2
ה"פשקוויל" יותר קרוב להאמת מכל הנוסעים למירון....
רב בישראל08.05.20
1
סוף סוף מישהו מעלה את זה הם פשוט צודקים, ההילולה זה עבודה זרה ממש
משה08.05.20
פשוט אמת לאמיתה ומה שמזעזע זה שעל האמת הזאת כותבים מזעזע
דוד08.05.20
משה אתה מדבר שטויות והארגון הזה שטויות . אם הייתם לומדים קצת זוהר הייתם יודעים למה צריך לחגוג את היום הזה . כל עם הארץ היום ממציא דברים חדשים. האר''י הקדוש בעצמו חגג את זה אז לא עבודה זרה ולא נעליים
ח.ב09.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 22:36

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 21:04

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24