כיכר השבת

דרמה בעולם הישיבות התיכוניות

ניצחון להתנגדות החרדית? ישיבת 'חכמי לב' משנה מגמה

אחרי שהרב בצלאל כהן עזב את ניהול הישיבה, שגרפה גינויים נזעמים בציבור החרדי - החליט ראש הישיבה הנכנס לשנות את סגנון המקום • איש צוות: "הישג אדיר לרבנים". הרב כהן: "זו טעות" (חרדים)

79
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ט באייר | 13.05.20
ניצחון להתנגדות החרדית? ישיבת 'חכמי לב' משנה מגמה
(צילום: דניאל גמולקה)

ישיבת 'חכמי לב' בראשה עמד הרב בצלאל כהן נפתחת מחדש בראשות הרב יונה הוכמן, שהחליט לשנות את אופי המקום, ולהתאימה לישיבות התיכונית הסטנדרטיות - מערבא, נהורא ונהרדעא.

כדי להבין את המשמעות הדרמטית של הצעד, נחזור מעט אחורה. לפני קרוב לשמונה שנים, נפתחה בקול רעש גדול ישיבת 'חכמי לב' בראשותו של הרב בצלאל כהן, ע"י האגודה לקידום החינוך בירושלים.

הישיבה התחילה כבשורה לחינוך חרדי מהפכני חדש, לא רק ישיבה תיכונית כמו שהיו גם לפניה - אלא לתת אלטרנטיבה אמתית לבחורים חרדים שלא רוצים 'ישיבה קטנה'. אך עד מהרה, יצאו הרבנים נגד הישיבה התיכונית החדשה.

אחד מצוות הישיבה בעבר מספר ל'כיכר השבת': "בתחילת דרכה, נחלה הישיבה הצלחה גדולה, והייתה אבן שואבת למשפחות חרדיות מודרניות - או לחרדים חוצניקים, שהחליטו לשתף פעולה ולתת צ'אנס לישיבה החדשה".

"אלא שמעט אחרי הקמת הישיבה, החליט ראש הישיבה הרב בצלאל כהן, למנות את החסרונות של החברה החרדית בריש גלי, בעיתונים ובכלי התקשורת החילוניים. יכול להיות שהוא צדק בדבריו, אך ככל הנראה הגישה הזו הפחידה הורים רבים - שנמנעו לשלוח את ילדיהם לקו העימות".

מה פירוש קו עימות?

"באותו זמן הישיבה סבלה מהצקות רבות על ידי המיינסטרים החרדי, שהחליט לצאת בעוצמה נגד ראש הישיבה - בגלל הקו המיליטנטי שהוביל - מה שגרם כמעט לביטול ההקצאה של הישיבה והפיכת המקום למוסד שמאיים על הציבור החרדי".

התנגדות חרדית בעבר ל'חכמי לב' (צילום: באדיבות המצלם)

הרב בצלאל כהן, מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת': "המטרה שלי הייתה לתת אלטרנטיבה לתלמידים ש"ישיבה קטנה" לא מתאימה להם, זה היה מהלך חדש ולדעתי זה הצליח גם אם הקצב היה מעט אטי בגלל ההתנגדות. כעת הרב הוכמן מעוניין לקחת את הישיבה לכיוון אחר, וזו זכותו המליאה, גם אם אני חושב שזו טעות".

לגבי ההחלטה לשנות את אופי הישיבה, אומר הרב בצלאל כהן: "מתחילת השנה אין לי שום קשר לישיבה, ואינני מעורב בשום החלטה שנוגעת לדרכה החינוכית, ולכן אינני רואה צורך להתייחס לכל החלטה שהיא" ומוסיף, "אני לא רציתי בכלל ישיבה כמו "מערבא", מפני שלדעתי אין חשיבות להקים עוד מוסדות כאלו".

"הישיבה שייכת לגוף שנקרא "האגודה לקידום החינוך", שהקימה אותה לפני 7 שנים ורואה בה חשיבות גדולה.
אני הודעתי בתשרי תשע"ט להנהלת האגודה שאני מעוניין לפרוש, ומאז חיפשו מועמדים מתאימים ובסופו של תהליך נבחר הרב יוני הוכמן. זה נכון שהרב הוכמן מעוניין להוביל קו שונה ממני, וזו זכותו המליאה, גם אם אינני חושב שזה נכון."

'לכיכר השבת' נודע, כי הישיבה יוצאת לדרך חדשה עם שם חדש ומייעדת את תפקידה אך ורק לתלמידים ממשפחות הפונות באופן מסורתי לישיבות תיכוניות דוגמת 'מערבא' ו'נהורא' ללא כל נגיעה או שייכות לתלמידי התתי"ם או קשיי התאמה בישיבות הקדושות כפי שהיה בעבר.

הישיבה החדשה צירפה לשירותיה רמי"ם חדשים לשיעורי עיון והשקעה מסיבית בלימוד עיון והלכה, והישיבה צועדת לכיון של חיבור תורני וערכי גדול ומשמעותי הרואה בישיבות הקדושות עוגן וערך עליון ואף מתעתד לשלב את הבוגרים כולם בישיבות הקדושות.

איש צוות בישיבה אומר ל'כיכר השבת: "הישיבה החדשה מהווה הישג אדיר לרבני בית וגן ולנציגות החרדית כולה, כאשר 'חכמי לב' ושיטתה מסיימים את דרכן ואת מקומם תתפוס ישיבה תיכונית אך למרות זאת, תורנית וישיבתית המחנכת לתורה ולשילוב בישיבות הקדושות כדרכן של 'מערבא' ועוד הפונות לקהל יעד ספציפי בהשקפה התורנית המקובלת".

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
הרב בצלאל כהן מסתמא צדיק ותמים, אבל האגודה לקידום החינוך היא מוסד שמקבל מקרנות זרות פלוראליסטיות, תופסי העמדות חניכי פוסטמודרנה, אוי לנו שנכנסו לתוך החינוך החרדי אחרי 'הצלחתם' להכנס לדתי לאומי, כדי לעוות מושגי החניכים מן היסוד ! זהירות ! זאת אחת מזרועות האיחוד האירופי שמשקיע הון עתק לשנות פני החברה
מד15.05.20
50
האגודה לקידום החינוך שולטת במקום יומי הוכמן בובה שלהם אין סיכוי למקום הזה. החברה דברים לדם על סף נשירה
דני14.05.20
49
#רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל
מיכאל ביטון 13.05.20
שכחת שורה רביעית...
שיראל14.05.20

הצגת כל התגובות

48
הישיבה היית טובה ובגלל ההנהלה החדשה הכל השתנה וזה ממש לא מכבד נודר נדר
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי213.05.20
47
לדעתי הרב הוכמן משנה את הישיבה לרעה, בלי שום התחשבות התלמידים.
אליעזר בלום13.05.20
46
לא טובת התלמידים עומדת לעיני המתנגדים אלא ניסיון לשמור על ממסד מאובן אשר מזמן אינו עונה לצרכי הציבור.
רפאל17.05.20
45
הצליחו מאוד ברישום השנה , מידיעה הולכים להגיע לשם תלמידים מעולים .
רשם14.05.20
יש לי חבר שלא התקבל לשום ישיבה וקיבלו אותו שם, הם מתחננים לכל אחד, מקום דפוק לעולם לא יצליחו
משה14.05.20
יש לי ילדלא לא כך טוב בכיתה שלא התקבל לנשמת התורה שהלך לשם
מבטיח זה נכון 05.08.21
44
הוכמן זה כמו בומבך והמבין יבין והמשכיל בעת ההיא יידום בספרדית החרטה מנצחת את היושרה.
זלמן13.05.20
43
#רקהרבבצאלאל
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי413.05.20
42
הוכמן הזה הגיע והרס הכל
תלמיד בישיבת חכמי לב13.05.20
41
בלה בלה כל אחד רוצה להיות מיוחד, אז מקים משהו שונה נו נו, הכל אותו דבר
אוריאל13.05.20
40
גם בלעם השקיף... גם ברחובות חזון אי"ש ורשב"ם משקיפים כשתומי עין...
"השקפה"...13.05.20
39
החרדים הטיפשים מתמקדים על שטויות, נלחמים נגד ישיבה כזאת ונגד חרדקים, או נגד פיאות נוכריות, במקום להלחם על הדבר האמיתי וזה האינטרנט עם סינונים לא טובים שנכנסו לעולם החרדי
ר13.05.20
38
סוף סוף מורידיםפ את התעודת כשרות למוסד הטריפה הזה ומכריזים בריש גליי כי הוא אינו תחליף לישיבה אגב בשונה ממערבא וכדומה בישיבה שם לא יצא אפילו אחד מוצלח...
ירושלמי13.05.20
מה אתה מבלבל תמוח אתה יודע כמה רבנים כדוגמת הרב יגאל רוזן,הרב גדליה נדל,הרב יצחק מרדכי רובין, הרב שלמה לווינשטיין, הרב דוד לאו יצאו מישיבת הישוב החדש אל תדבר אם אתה לא מבין בעניין
שומר נפשו14.05.20
37
הרב כהן היקר! אשריך שהצלת מאות תלמידים מבאר שחת ולא נכנעת במשך שנים לעסקנים המתועבים! עשרות אלפי חילונים שהיו חרדים לשעבר ששונאים כיום את התורה ואת הדת רשומים ע"ש אותם עסקנים ופושעים שמאיסו את הדת על הילדים-תלמידים הללו
חרדי מוקיר14.05.20
36
שבכל הכתבה ישיבת היישוב לא הוזכרה פעם אחת. האם זה בא להגיד שהיישוב זה יותר קרוב לישיבות הקדושות מאשר מערבא - נהורא - נהרדעא ?
מעניין 13.05.20
.
כן14.05.20
35
#רקהרבבצאלאל
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי 513.05.20
34
דברו יפה
הוכמן 22.05.20
33
את הרפורמות החלו הרפורמים, איפה הם היום כולם יודעים. הרסו את יהדות אמריקה, זו שמנסים כמה פתיים לחקותה. בלי לימוד תורה רציף אין סיכוי להחזיק כיהודי. מי שמבין שהיהדות היא החיים שלנו, אינו מתפשר על הכי טוב, רק מי שמסתפק בג'אנק-פוד לילדיו - ישלח אותם לחינוך מתפשר
בהצלחה13.05.20
חינוך מתפשר הוא כזה שמלמד תורה בלי דרך ארץ
אריאל16.05.20
היהדות היא החיים שלנו אך מן לא יורד מן השמיים ועם תורה בלבד אי אפשר ללכת למכולת . צריך לשלב תורה עם רכישת מקצוע ועבודה.גם באמריקה היהדות החרדית ברובה עובדת ואינה מסתמכת על תקציבים מהמדינה.
משה13.05.20
32
#רקהרבבצלאל
אני13.05.20
31
כל ישיבה המעוניינת לקדם נוער להשכלה ולפרנסה בשפע קמים קומץ עסקנים ומסיתים רבנים בכל מיני רמאויות שונות ולשון הרע ומחשיכים את העולם החרדי מאחר והם פוחדים שיקבלו שכל ויפסיקו לבחור בדגל התורה וש"ס המקדמים בורות ונבערות ונוח להם כך
יאיר13.05.20
30
הרבנית של בצלאל כהן זו הגב פייגי כהן מפקחת במשרד חינוך. לפני חודש הבן יקיר שלה סיים מסע כומתה בצנחנים. פייגי כותבת: גאה בך !! כל מילה נוספת מיותרת. על הבן השני מאור ישראל היא לא גאה? אולי מתביישת בו.
רות אלמליח14.05.20
מדויק להפליא כשיורדים זה עד התהום.
בן לולו רינה14.05.20
מותר להיות לוחם בצנחנים, שירות בטחוני לעם ישראל. לא כולם אמורים ללמוד בישיבות.
מד15.05.20
29
זה השם החדש , רוצו להירשם
דעת תבונות14.05.20
השנה נפתחה ישיבה תיכונית בשם אורייתא במרכז העיר,מצליחה מאוד בגלל שהיא הדומה ביותר לישיבת מערבא השוני היחידי הוא נושא הפנימייה
גדי14.05.20
28
כבוד לחינוך. חתן סמנכ"ל חינוך העצמאי ראש ישיבה של ישבה תיכונית. הוכמן חתן של בוימל "נאמנו" של הרב שטיינמן. כולם רמאים וצבועים. איפה הרב לייזרזון שיצעק ויכתוב מאמרי גינוי?
בצלאל13.05.20
זה לא קשור לחינוך העצמאי. נכון שהוא חתן של הרב בוימל, גם בוימל כבר לא קשור לחינוך עצמאי. ההנהלה החדשה פועלת ברצינות ומתנגדת לישיבות תיכוניות.
אני14.05.20
27
#רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל
#רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #13.05.20
26
יופי מעולה! תוציאו עוד אלפי שבבניקים ובטלנים שיגדשו לכם את הרחובות ויעסקו כל היום במעשי הרס ומשחית העיקר שלא תהיה חס ושלום אלטרנטיבה לבחורים שמתקשים ללמוד כל היום.. למה לא?!?!?!?!? העיקר רק תייייייירה כל היום ומי שלא מתאים לו שימות..
מיכאל13.05.20
25
מערבא בנות
נהורא13.05.20
24
זו נבילה וזו טריפה
שמוליק13.05.20
שטעקקקקק
אני13.05.20
אמא שלך נבלה יא דביל
מישהו13.05.20
אל תדבר על מה שאתה לא יודע ותפסיק לבלבל את המוח
מישהו13.05.20
אתה פשוט בן אדם מסכן שלא עושה כלום בחיים ופשוט חוזר כמו טמבל על מה שמכרו לך בבית פשוט רחמים
מערבניק חתיך13.05.20
וכל המודרנים שיקפצו על האף. הנס הגדול זה שבזכות הישיבות האלה כל החרדקים לא הורסים את הישיבות הטובות!!!!!!!!!
אתה צודק14.05.20
23
מערבא ונהורא מקבלים רק משפחות עשירות- בהחלט צריך עוד כאלה, אך עם קבלה יותר שפויה.
ד14.05.20
22
המקום החדש ייקרא " דעת תבונות" . ממליץ מאוד . מדובר בישיבה שמשקיעה מאוד בתלמידים .
תלמיד14.05.20
21
#רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי13.05.20
20
ולמינים אל תהי תקוה וכל הרשעה כרגע תאבד.
יהודי13.05.20
אעלק יהודי בא תנסה להתקרב לקרסולים של הרב בצלאל כהן שליט''א
מישהו13.05.20
אין לי מושג בהיסטוריה של הישיבה בני ניסה ללמוד בישיבה והתקשה כל היום בלימוד גמרא הוא ניסה אבל זה לא התאים לו משום כך הגענו לחכמי לב אחרי בירורים שזה אכן מתאים ולשנות את הגישה היום זה צריך לקחת בחשבון אם תלמידים וההורים ימשיכו שם כי על דעת זה באנו וזו לא היתה מגמת הישיבה מגיב בצער מהכרת הצד של ההורה
אבא של תלמיד13.05.20
19
אתה לא דתי אז תפסיק לבלבל במח חרטה ברטה
מרקו14.05.20
18
צריך להוקיע את הסיקריקים עמלקים הבריונים שהשתלטו על המגזר החרדי ועל הבתים של גדולי ישראל
כל האמת14.05.20
17
אם גדולי ישראל התנגדו לו אז אסור לתת לו שום לגיטימציא ושום גושפנקא!!!!
ז ה י ר ו ת13.05.20
מה זה קשור לגדולי ישראל, שוטה שבעולם. בצלאל כהן נגד התורה הקדושה! באיזה צד אתה? היית צריך להבין את זה לבד. ואם אתה לא מבין את זה לבד אז אולי מחר תחשוב שגדולי ישראל זה רבני צוהר... והם יגידו לך שזה כן טוב, ומה יהיה אז? אם אין לך שכל להבין בעצמך מיהו בצלאל כהן איך תדע מיהם גדולי ישראל?
שמיל14.05.20
16
רבש"ע, ומה היא היתה עד עכשיו??? אותו דבר!!! למה לייצר דרמה מכל דבר מה שהיה הוא שיהיה ואין כל חדש תחת השמש.
דרמה חחחחחחחחחח13.05.20
15
התלמידים נרשמו לישיבת "חכמי לב" בידיעה שזאת דרכם אבל עכשיו אם ישנו את הישיבה ליותר חרדית לשום תלמיד לא יהיה נוח וכיף ליהיות בישיבה כי זאת לא הדרך שלו ואם באמת זה יקרה וישנו את הישיבה ליותר חרידית איבדנו את המטרה שלשם כך הוקמה הישיבה. זאת דעתי כתלמיד שלומד בישיבה הזאת ומכיר את חבריי לישיבה.
מויאל מיכאל13.05.20
14
דבר אחד ברור. מי שבטוח ומשוכנע בצידקת דרכו לא צריך לתקוף אנשים שחושבים אחרת ממנו, העובדה שחכמי לב "זכתה" להתקפות בלי סוף, מעידה שמנהיגי ועסקני הציבור החרדי, חוששים מכך שאנשים יבינו שהמודל הישיבתי הרגיל הוא לא היחיד, וישנן אלטרנטיבות לא פחות טובות. הגיע הזמן להבין שלא לכולם ישיבה רגילה מתאימה, וגם אם
המתקפות שהישיבה זכתה להן, מדברות בעד עצמ13.05.20
גם הגר"א יצא בחריפות נגד תנועת החסידות על אף שהיה בטוח בצדקת דרכו
מוישי13.05.20
13
ניצחון הנציגות החרדית והזקנים שמפחדים שהעם פקח את העיניים ובעלי המוסדות ועמותות שמתפרנסים ברווח על המסכנים. יפה תורה עם דרך ארץ
יהודה13.05.20
12
הרב אוכמן לא שינה כלום רק עשה רע לכולם אי אפשר באמצע שנה לשנות את הכול אני הגעתי למקום מסוים אי אפשר לשנות את זה באמצע אבל אין מקום אחר שיקח אותי כי אני כבר בכיתה גבוה פשוט בושה!!!
אנונימי13.05.20
11
המנהל לא עושה כלום סתם החליפו הישיבה השתנת לרע לא לטובה כתבה מכורה
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי13.05.20
10
יבוא יום ועוד ילמדו על בריונות חרדית לא כזאת שנעשית ע"י שבבניקים אלא כזאת שנעשית ע"י "רבנים" עטורי זקן ו"שלוחי דרבנן" בלבוש חרדי מלא מלא. בריונות שממנה סבל הרב בצלאל כהן ומוסד חכמי לב עד שהרב הוכמן בפחדנות (אולי בצדק מבחינתו) ובתבוסתנות גדולה החליט לסגור את המוסד. ולסיום רק נקודה מעניינת, שבזכות הרב
יהודי שו"מ14.05.20
9
כמי שמכיר על הצד הטוב את עולם הישיבות התיכוניות יש שני אופציות הטובות ביותר בירושלים אופציה א חדוות התורה המיועדת לפונים לסגנון ישיבה קטנה. האופציה הנוספת היא ישיבת אוריתא תורה ודעת שהיא כשיבת מערבה בירושלים.
א13.05.20
8
ישיבת ״אורייתא״ זה הדבר הבא!
ר״י13.05.20
באורייתא מס 1
יוסי14.05.20
7
מה הקשר לניצחון חרדי?? אפשר הסבר?
שיראל14.05.20
6
למרבה החרפה הניצחון כולו לבצלאל כהן. הוא הכניס לנו עז, ועכשיו פתאום יחסית ל"קו" המהפכני שלו אז עכשיו פתאום ישיבה תיכונית "סטנדרטית" זה לכתחילה... אז מי בדיוק ניצח? הוא הרי תמיד ידע שאין לישיבה שלו שום סיכוי לבוא בקהל. אבל הוא הרויח שעכשיו אומרים ישיבה תיכונית "מרוסנת" זה בסדר.
מיכאל14.05.20
צודק, היטבת להבין את כוונתו העמוקה של בצ"ל
ר14.05.20
5
#רקהרבבצאלאל #רקהרבבצאלאל #
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי המקורי 13.05.20
4
ולגבי הישיבה עצמה נראה שאין שינוי בכלל אותו דבר #רקהרבבצאלאל
ניסים מזרחי אדרי בן זכאי 313.05.20
3
בחור ישיבה לא צריך לדאוג לפרנסה ! הוא צריך ללמוד תורה או לפחות בשאיפה ללמוד תורה, עד היום הסתדרו בלי המכללות אז גם בעתיד יסתדרו בלעדיהם, השיטה של המזרוחניקים פסולה מהשורש - אסור ללמוד מהם
ללא שם13.05.20
2
גם על האתרים החרדים, ואז תצטרכו לחפש מקור פרנסה פחות מפוקפק
נתי13.05.20
1
מדכאים בכח כל אפשרות להשכלה עבור יכולת פרנסה במקצועות שונים....ומה יעשו תלמידים רבים שלא מסוגלים ללמוד גמרא כל היום????? וחרדי שרוצה לעשות בגרות מה יעשה??? עשו מענין הפרנסה ועבודה איסור....המציאו איסור חדש שלא כתוב בתורה....
קובי13.05.20
איך אפשר להגיב מתוך בורות שכזו? מדובר פה על ישיבה תיכונית לכל דבר עם בגרות מלאה!
שפוי14.05.20
תגיד את זה להרב שך ולכל גדולי ישראל לדורותיהם, אני מדבר על גדולי ישראל עד תשעב
ד13.05.20
אתה יודע שהרב שך לימד בישיבת הישוב החדש
שומר נפשו14.05.20
יש ישיבה חסידית אתו דבר המדרשה החסידית של הרב בומבך
בני13.05.20
בישיבה החדשה לומדים בגרות כמו במערבה ונהורא. לא הבנתי את הטענה הנרגנית שלך...
בילבול מוח13.05.20
אל תראה לכולם שאתה לא לומד מוסר וחסידות, מקומו של בחור זה רק בחממה של הישיבות הקדושות, מפני רוחות של דור המבול הנשבות בחוץ. [צריך לדאוג באופן פרטני לכל בחור...]
אבא 13.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24