כיכר השבת

יהדות התורה חתמה על ההסכם

הרבי מויז'ניץ נפגש עם נתניהו; בליכוד הסכימו לשינוי סעיף

אחרי סאגה ועיכובים ממושכים: יהדות התורה חתמה על ההסכם הקואליציוני להצטרפות לממשלה • רבני דגל התורה נפגשו עם הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין; המועצת החסידית אישרה (חרדים)

69
אבי רבינא | כיכר השבת | י"ט באייר | 13.05.20
הרבי מויז'ניץ נפגש עם נתניהו; בליכוד הסכימו לשינוי סעיף
(צילום: באדיבות קול ברמה)

ממשלת נתניהו גנץ מתגבשת: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי יהדות התורה חתמו הערב (רביעי) על ההסכם הקואליציוני. מוקדם יותר חתמה הליכוד על ההסכם מול מפלגת ש"ס.

על פי ההסכם עם יהדות התורה, יושווה תקציב החינוך החרדי לחינוך הכללי, עצמאות החינוך החרדי תישמר, חוק הגיוס יחוקק יחד עם הליכוד ויתאפשר ללומדי תורה ללמוד כרצונם, יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

לאחר מאבק ממושך של בכירים באגודת ישראל ובתוכם אדמו"רים בכירים, בליכוד נכנעו והסירו את הסעיף המורה על יעדים ותמריצי גיוס בחוק הגיוס שיחקוק.

הנוסח החדש עליו חתמו החברים ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' הוא: "עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות על פי הצעת משרד הביטחון וצה"ל עם התיקונים הנדרשים נוכח ההכרה בחשיבות לימוד התורה כאשר הממשלה תפעל ברוח המדיניות שבמדינת ישראל לא יגבילו את מכסת לומדי התורה".

עוד נכתב כי "חרף האמור לעיל, לאחר חקיקת חוק הגיוס האמור, תגבש הממשלה להצעת שר הביטחון חוק חדש ומקיף בדבר גיוס לצה"ל ושרות לאומי בהתאם למיתווה רחב ועדכני התואם את צרכי החברה בישראל על גווניה ורבדיה בהסכמת סיעות הקואליציה".

לסיום סעיף זה נכתב כי "היה ותהיה פגיעה מכל סיבה שהיא, לאחר חקיקת החוק בהסכמה האמורה, יפעלו ראש הממשלה ו"גוש הליכוד" ביחד ובמחוייבות הדדית לתיקון הפגיעה, וזאת נוכח ההכרה בחשיבות לימוד התורה, כאשר הממשלה תפעל בהתאם לרוח המדיניות שבמדינת ישראל לא יגבילו את מכסת לומדי התורה".

אמש, מוצאי ל"ג בעומר, הגיע באישון ליל האדמו"ר מויז'ניץ לפגישה אישית והיסטורית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי בבלפור. את הפגישה חשף העיתונאי ישראל כהן ברדיו 'קול ברמה'.

לפי הדיווח של ישראל כהן, הפגישה הנדירה, הייתה במטרה להבטיח את השמירה על הסטטוס קוו בנושאי הדת וחוק הגיוס, לקראת החתימה על הסכם קואליציוני עם אגודת ישראל.

מנגד גורמים בחסידות ויז'ניץ טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי העיסוק לא היה בנושא הגיוס. "מדובר בפגישה בנושא חשוב וקריטי לרבי, ללא קשר לעניינים פוליטיים".

אל הפגישה שנשמרה בסודיות מוחלטת הגיע הרבי לבקשתו במיוחד מחצור הגלילית והיא התנהלה בארבע עיניים למעלה מ-45 דקות, כשבסיומה ליווה נתניהו את האדמו"ר.

בתחילת השיחה נכחו במקום ח"כ יעקב טסלר, נציג חסידות ויז'ניץ בכנסת, ומוטי בבצ'יק - יועצו של השר יעקב ליצמן.

מדובר בביקור ראשון של חבר מועצת גדולי התורה במעון הרשמי בבלפור ובפגישה ראשונה של האדמו"ר מויז'ניץ עם נתניהו. הפגישה סללה את הדרך לחתימה של הסיעה החסידית על ההסכם הקואליציוני וכניסה לממשלה.

במקביל, אמש נועדו רבני 'דגל התורה', הגאון רבי יוסף אפרתי והגאון רבי נתן זוכובסקי עם גדולי ישראל של דגל התורה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וקיבלו מהם את הסכמתם וברכתם לחתימה על ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד.

באגודת ישראל, ערך מזכיר מועצת גדולי התורה הרב יעקב וולצר סבב טלפוני בין חברי מועצת גדולי התורה. בשעה האחרונה (רביעי) אישרו חברי המועצת את ההסכם הקואליציוני.

יצוין כי החתימה על ההסכם הקואליציוני התעכבה אחרי שאחד מבכירי האדמו"רים מהחצרות הגדולות, עיין ארוכות בהסכם ודרש מספר שינויים באשר לחוק הגיוס.

ההסכם שכבר אושר אמש על ידי רבני דגל התורה, התעכב עד לשעה זו בשל הניסיונות לשנות מספר נקודות בסעיף על חקיקת חוק הגיוס.

פסקת ההתגברות אמנם לא תחוקק על פי ההסכם הקואליציוני. אך ישנם מספר שינויים שעשויים להיטיב עם החרדים, אותם נפרסם במהלך הערב.

בהסכמים הקואליציוניים שנחשפו לראשונה ב'כיכר השבת' נכתב בין היתר באשר לתפקידים, כי בידי יהדות התורה יהיה "משרד הבינוי והשיכון (כולל כל הסמכויות שהיו במשרד לפני העברת הסמכויות למשרד האוצר בשנת 2015), כולל רשות מקרקעי ישראל וכן חברת דירה להשכיר". במשרד יחזיק יעקב ליצמן.

יו"ר וועדת הכספים בכנסת יהיה משה גפני. בנוסף, לסיעת יהדות התורה יהיו שני סגני שרים במשרדים הבאים: סגן שר במשרד החינוך וסגן שר במשרד התחבורה. האחד למאיר פרוש והשני לאורי מקלב.

במשרדים בהם יכהן סגן שר מטעם יהדות התורה, לא יכהן סגן שר נוסף.

באשר לקרב אותו ניהל ח"כ יעקב אשר לקבל וועדה ביצועית לקדנציה שלמה, סוכם כי סיעת יהדות התורה תקבל את ראשות וועדת החוקה חוק ומשפט במשך 15 החודשים הראשונים לכהונת הכנסת וכן את ראשות הוועדה לפניות הציבור במשך 15 החודשים הראשונים לכהונת הכנסת.

ח"כ מטעם סיעת יהדות התורה יכהן כסגן יו"ר הכנסת במשך 28 חודשים החל מיום הקמת הממשלה. חבר כנסת מטעם סיעת יהדות התורה יכהן כחבר בוועדה למינוי דיינים.

ראשי 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני הגיבו לאחר חתימת ההסכם: "לאחר תקופה לא פשוטה ומורכבת של מערכות בחירות חוזרות ונשנות, הגענו בשעה טובה ובעזרת השם להסכם קואליציוני בין 'יהדות התורה' והליכוד, כבסיס לשותפות בממשלה ה-35. יהדות התורה פעלה לאורך כל הדרך להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו כפי שאכן הצלחנו ההסכם קיבל אישור מועצות גדולי התורה".

"הסיעה שמרה על עקרונותיה בהסכם הנוכחי כפי שהיה בהסכם הקודם, בשמירת זכויות הציבור החרדי, עולם התורה, מערכת החינוך החרדית, שמירת הסטטוס קוו, הצביון היהודי ומסורת ישראל, פתרון מצוקת הדיור, שמירת השבת וקדשי ישראל".

תוכן שאסור לפספס
69 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
גורם במשרד ראש הממשלה: ראש הממשלה נפגע מהעובדה שהרבי הגיע לפגישה בפיג'מה, ולא טרח להחליף בגדיו לפני הביקור.
בני ברקי14.05.20
34
לכל אלו שטוענים שהחזון איש הוריד את המשקפיים בפגישה עם בן גוריון, לחזון איש היה מה להוריד אבל לאדמור מוויזניץ אין משקפיים... אב לפחות האדמור עשה ביקור צנוע, שניכר מהתמונות שזה אך ורק השתדלות למען יידישקייט, וזה בלי צחוקים וכבוד מלכים מצד האדמור לנתניהו, זה לא "להשתעשע" כמו שהיה עם אדמור מפורסם אחר
ד14.05.20
לידיעתכם, לאדמור יש משקפיים, אולם הוא מרכיב אותם כשהוא רוצה לראות משהו.
שלוימי14.05.20
33
כשבן גוריון ביקר אצל מרן 'החזון איש' הוריד את המשקפיים כדי שלא להסתכל על פניו של אדם רשע, וכמו כן הורה מפורשות שלא להתאסף מסביב לביתו כדי שלא יכשלו בני"א בראיית אנשים שאינם מהוגנים (בל' המעטה)
מרדכי14.05.20
מה ההשוואה!!! בן גוריון היה מהשמאל וכאן זה ימין.אני לא אומר שהכל מושלם אך ידוע מה הייתה דעתו של מרן הרב שך על השמאל תמיד הרב שך אמר שצריך ללכת עם הימין
ברוך14.05.20
זה הבעיה.. שבשביל לראות אצל יהודי קצת טוב לא צריך להוריד את המשקפיים. יהודי על אף שחטא וכו'.
יוסלה דער קמצן14.05.20

הצגת כל התגובות

32
כשנתניהו הגיע לנחם את האדמו"ר מבעלזא על פטירת אמו והאדמו"ר לא סירב לקבל אותו, יצאו נגדו רבני חוגי הקנאים במחאות ופשקווילים על שהעיז לקבל את 'ראש הכופרים'.. כאן מדובר במשהו הרבה יותר 'חמור' (לשיטתם) שכן האדמו"ר מויזניץ לא 'קיבל' אותו אלא פשוט הלך לבקר אותו בביתו.. בוא נראה עכשיו אם הקנאים ימחו גם עלי
מנחם14.05.20
אתה יודע מה החילוק? שבסרטון של הפגישה של האדמור מבעלזא עם נתניהו ניכר ההתחנפות ונתנו כבוד מלכים לנתניהו כאילו הוא אדמור קדוש שבא לביקור, כשהנכדים לומדים מצוות חינוך וצופים בפגישה הקדושה, ובאמצע הפגישה האדמור החכמולוג היה צריך להראות את "כשרונו וידענותו" והוציא ספר שכתב חילוני משכיל ממשפחתו של נת
ע14.05.20
משה רבינו חלק כבוד למלכות. יש תמונות של החפץ חיים והאמרי אמת אצל ר"מ פולין איזה התחנפות לא ייאמן. לא זכור לי בחיים את האדמו"ר מבעלזא מתחנף למישהו. תראו את אדמורי"ם מסאטמאר כשמגיע אליהם איזה שמויגר כושי איזה חיוכים, תראו את הפגישה של הסקווירער עם קלינטון - קאלפיק! ולגבי הספר , מדובר בספר " נובהרדוקר"
יצחק לוי14.05.20
מדהים עד כמה שוב ושוב אני נתקל בבורים ריקים כמוך שמנפנפים עם הגויים בחו"ל, כשכל ילד יודע שגוי אסור לו לשמור שבת, והוא לא חייב לאכול כשר, ולא חייב בתורה ומצוות, ולכן מצווה להפגש עם הגויים לקדם צרכי היהודים, אבל למחטיא את הרבים ומחלל שבת וזה שמייצג את המדינה הציונית שצוחקת מאלוקים והתורה אסור לשתף את
ע14.05.20
מתבייש לענות לך. תפתח שו"ע ואתה יודע מה, מספיק שתפתח חומש מי יותר גרוע הכנעניים והעמלקים או ישראל שחטא. אני מבין שאתה תינוק שנשבה לדעת סאטמאר , כשתפתח טיפה את העיניים תראה עד כמה השקר זועק לשמיים.
יצחק לוי14.05.20
א. איזה כבוד מלכים? לא ראית אז בסרטון את הביזיון הכי גדול לנתניהו? שכאשר הושיט ידו לתת יד לאדמו"ר מבעלזא הוא סורב והאדמו"ר לא רצה לנגוע בו? משהו שאף אדמו"ר או גדול לא העיז לעשות לראש ממשלה בשום מקום, בדיוק את זה לא ראיתם בסרטון? קנאים מושחתים... ב. הספר עליו אתה מדבר הוא ספרו של שמואל ארצי חותנו של
מני14.05.20
ההימנעות מלחיצת היד הייתה בשל היות האדמו"ר באבל ולא בשל שום סיבה אחרת. אלולי היה זה ב'שבעה' הוא לא היה נמנע העובדה, נתניהו הבין וקיבל
א14.05.20
קודם כל זה אכן שמועה טובה תדשן עצם שהאדמור שלך לא נתן יד לנתניהו לא ידעתי, אבל החזון איש נפגש עם בן גוריון אך ורק בדיעבד (אם קראת את ההסטוירה) כדי לפעול בעניין גזירת גיוס בנות, והאדמור שלך כל הכבוד שלא נתן יד, אבל 10 דקות חייך אליו ודיבר "שיחת רעים" וכל זה בשביל לפעול נגד גיוס בנים נגד חילול שבת?
אליש 14.05.20
א. הוא לא האדמו"ר שלי, הייתי שמח דווקא... ב. מנין לך מה היו המניעים לקבלתו בניחום אבלים? 1. זה הוא שביקש לבוא ולסרב אליו יכול לעורר אותו להיות נגד החרדים, אז זה בדיוק אותו 'בדיעבד' כמו מרן החזו"א, 2. לא כל מה שאתם רואה מבחוץ ואומרים לך - זה הסיפור, לאדמו"ר מבעלזא אין שום ענין להיות סתם ככה 'חבר' של
מני14.05.20
אני מבקש מחילה מהאדמור מבעלזא אם השתמע זלזול מדברי, לא התכוונתי על האדמור אישית אלא על התקריות עם נתניהו ועל האידאולגיה וכו'
ע14.05.20
31
איזה חכם היה לשלות את האדמו"ר מוויזניץ תארו לכם את האדמו"ר מבעלזא הולך כמה פאשקווילים היו עליו...
יצחק לוי13.05.20
אתה לא מכיר את האדמור מבעלזא, הוא בחיים לא היה יוצא מהמבצר שלו ללכת לנתניהו, זה לא "כבוד בית בעלזא" אם כבר אז רק אם נתניהו יבוא אליו כפי שכבר היה
שש14.05.20
בגלל שהאדמו"ר מויזניץ ידוע ברחוב לא כחכם גדול לכן בסאטמר לא מתייחסים למה שהוא עושה
יצחק14.05.20
30
הרבי הזה צדיק אמיתי, קדוש, ועניו גדול. (מקצת שבחיו) זוכר אותו עוד מלפני 30 שנה כשהיה צעיר יותר בבית מדרש קטן ברח' רש"י בבניין של חב"ד
ספרדי13.05.20
29
סוף סוף!!!!
מישהו13.05.20
28
אותי הרבה יותר מעניין למה היתה אתמול השתוללות במירון, בבית שמש ובמאה שערים. למה הציבור החרדי לא מטיל חרם על אותה כת קיצונית שחיי אדם חשובים בעיניהם כקליפת השום.
ושמרתם מאד .. 13.05.20
המדינה היתה יכולה לפתוח את מירון כמו שפותחת "הפגנות" עם 100 אלף איש אלכוהול ודיגי'.
עעע13.05.20
27
אני לא מבין איך אנשים שכמותכם יכולים לדון על מה שעשו גדולים אפה הכבוד התורה מי אתם ומה אתם שיעיזו לדבר סרה על גדולי ישראל תתבייש לכם !!!
יהודי-14.05.20
26
קודש קדושים
ניכטבורג יעקב14.05.20
25
ביזיון שאדמור צריך לנסוע אליו הביתה.בהיסטוריה של מדינת ישראל אדמורים ורבנים לא נסעו לבית ראש ממשלה אלא להפך.
מנחם14.05.20
האדמו"ר לא רצה שאנשים ידעו שהולך להיות ביקור, במידה שראש ממשלה היה מגיע לאדמו"ר, אז היה צריכים לסרוק את השטח לפני, ואז כולם צלמים והמדיה היה מגיע, ככה הביקור היה שקט וצנוע, עד שמשהו פלט את הפגישה החוצה
עבור 2114.05.20
24
כל הכבוד לאדמו"ר מויזניץ. אם היה מדובר באדמו"ר אחר היו יוצאים רבני סטמר במכתב קול קורא כנגדו.
חסיד14.05.20
בסאטמר כבר מזמן לא מייחסים שום חשיבות לאדמו"ר מויזניץ ולכן לא מתייחסים אליו
יצחק14.05.20
23
אויי לא....יהדות התורה גם יקבלו סגן שר במשרד החינוך שוב....זה אומר המשך צער וסבל ואפליות כלפי הילדים הספרדיים והעולם ישתוק לנוכח הזוועות...
קובי13.05.20
ומצד שני זה גם אומר שלא נראה דיין אשכנזי בשנים הקרובות אז נא לאזן בבקשה!!!!!!!!!!!
אשכנזי טהור14.05.20
22
רואים בצד ימין את מוטי בבציק?!?!
מה גור קשור?!?!13.05.20
יש משהו שגור לא קשור????????
גור בארץ הזאת14.05.20
21
המאמינים התמימים לביבי!! לא יאומן כי יסופר
שלמה13.05.20
20
איזה בית!!! ישתבח שמו לעד נצח נצחיםםםם
RY13.05.20
עכשיו אתה מבין למה יש כזו מלחמה להיות ראש ממשלה?
יהושע13.05.20
19
א
T14.05.20
18
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר-עברי אנוכי14.05.20
17
זה נראה שהוא באה ללמוד איתו חברות עם הספר ביד
נחום14.05.20
16
הרבי יודע עברית?
יעקב14.05.20
80 אחוז
ר14.05.20
בבית - האמא דיברה עברית... אחיותיו - הרבניות מסקווירא, סאטמאר (!) בעלזא והרבנית ארנסטר - עד היום מדברות ביניהן עברית!!
מני14.05.20
15
זה רבי שהלך למען כלל ישראל, בלי חשבונות , מה יצא מזה בסוף לא כ"כ מענין, העיקר שעושה מעשה , וחושב רציני, וצעק את מה שעל ליבו, ונקוה בעזהשי"ת שיצליח,
איצה מאיר13.05.20
14
מה לרבי צדיק ולמחלל שבת שזולל נבילות והיה בזיווג שני עם לא יהודייה?? מה מחפש שם רבי קדוש?
ק13.05.20
אם אתה לא מבין כל מיני דברים, למה שתבין מחשבות של רבי גדול?
ימה14.05.20
החזון איש נפגש אם בן גוריון
חיים14.05.20
חסידי סאטמר רואים את עצמם צדיקים מהחזון איש וברוב נבערותם אין שם תלמיד חכם אחד שיצא מהבית מדרש של סאטמר לעומת תלמידי החזון איש שכל אחד ענק בענקים רשלמה זלמן ר ניסים ר חיים קניבסקי ועוד
מוטי ברקו14.05.20
יש עשרות תלמידי חכמים בסאטמער, יש כל כך הרבה שכבר אי אפשר לספור, החילוק היא שהם לא "מפורסמים" שמבקשים כסף בעד הבטחה לישועה ותפילה 40 יום של קופת העיר... אתה לא גר באנגלייה ובאמריקה ולכן אתה לא יודע כלום, למשל מי שכיום הוא פוסק הדור של הצבור החסידי כולו באמריקה, ואף הליטאים מחשיבים דעתו ובאים לקהל
ע14.05.20
לא יודע מה ספרו לכם, אבל אם כל זה "שהוא ציוני ומחלל שבת", מחפש לעזור גם ליהודים חרדים/ דתיים וכיוצ"ב, לומד תנ"ך כל שבוע, תוכל לראות זאת שמגיע לאירועים עם עפעס אידישקייט, רואים שיודע מה הפרשה ומדבר על הפרשה מעט וכו' וכו'. אחרי כל הכינויים שכינו אותו הגאונים שלפני, עדיין הוא יהודי! צריך להתפלל שיחזור
יוסלה דער קמצן14.05.20
ומה לרבני חוץ לארץ להיפגש עם גויים זוללים שקצים ורמצים שמביאים קוראנה וכו' אלא מאי זה מביא תועלת הם צועקים שזה קידוש השם אז מה נשתנה, האם בגלל שיש שיטת הקנאים צריכים כל העולם ללכת שולל אחריהם כשרואים כבר עוד ועוד שהם טעו ולפי שיטתם רוב בני קהילתם כבר היו צריכים להיות חילונים כי הרוב מהם היו מקודם של
אסטרייכיר14.05.20
אסטרייכער אתה באמת כזה עם הארץ מפגר, אתה לא יודע את ההבדל שגויים לא חייבים בתורה ומצוות והציונים היהודים מחללי שבתות כן חייבים? מדהים עד כמה שוב ושוב אני נתקל בבורים ריקים כמוך שמנפנפים עם הגויים בחו"ל, כשכל ילד יודע שגוי אסור לו לשמור שבת, והוא לא חייב לאכול כשר, ולא חייב בתורה ומצוות, ולכן מצ
גרינוואלד14.05.20
2 דברים 1- הסאטמעערס נפגשים עם אנשים שלא מקיימים שבעה מצוות בני נח, ובפרט בעניינים שהשתיקה יפה להם. 2- כאילו שהגדולים שנפגשו עם ציונים לא עשו את זה לשם ולתועלת כלל ישראל והיהדות אתה פשוט עיוור נעבעך
שלמה וובר14.05.20
13
יפה לראות האדמור הפופולארי יותר בקרב חברי המועצת מנהיג קדימה. מעניין
ללא שם13.05.20
לא יודע כמה פופלארי מה שכן האדמו"ר מויזניץ הוא כידוע איש השלחויות של האדמור מגור
דוד14.05.20
12
אופה..האדמורי"ם נכנסו לוואקום ההנהגתי בציבור הליטאי והתחילו לנהל את הענייניים כאן...מעניין לאיפה זה יתפתח
גל13.05.20
קשקשן. נהרא נהרא ופשטא
אבא 13.05.20
11
תן לחגיגה כאן להתחיל.... כן קנאי לא קנאי....
אלי13.05.20
10
כל הכבוד לאדמו"ר מויזשניץ, הוא לא מסתכל על הכבוד שלו, ולא מתחשב במה יאמרו, הוא דואג לצבור החרדי. הוא יודע טוב מאד שהיום זה יותר משתלם להיות מה שקוראים היום "קנאי", ולקבל כספים מארה"ב, אבל צריך להיות מציאותי, והמציאות היא שאנחנו חיים תחת משטר של הציונים, וצריכים לחפש דרכים לגור פה בלי עימותים, כי בעי
חיים14.05.20
9
איפה הנזילות על הקירות?
אלי13.05.20
8
הח"כ המנצח של ההסכם ללא ספק זה יעקב אשר שמקבל לידו את הוועדה הנחשקת חוקה חוק ומשפט הטיפש הגדול זה אורי מקלב שהולך להירקב במשרד התחבורה ולענות לשאילתות של סמוטריץ המתוסכל מהפוזיציה בנושא תח"צ בשבת בהצלחה...............
יי14.05.20
7
בבצ'יק ארגן את הפגישה והאדמו"ר מויזניץ היה שליח מטעם האדמו"ר מגור
חיים14.05.20
6
איזה תפקיד דורשים בחסידות ויזניץ????
יעקב כהן 13.05.20
5
א.אין מה להשוות בין נתניהו לבן גוריון ומי שלא הבין שילמד קצת היסטוריה ב.את הרב'ה מויז'ניץ מענין יותר כבוד התורה והיהדות ממילים מפוצצות של כבוד בית ויז'ניץ וכדומה גאוה מטופשת שבינה למציאות אין כלום ו ורק זה מספק לנו הצצה קטנה לגדלותו של האדמו''ר שליט''א
דוד14.05.20
4
בס"ד כשאביו זצוק"ל אירח את שמיר, דודו שהוא מורה דרכו עשה מחאה רבתי. אתמהה נתניהו יותר צדיק משמיר ???????????
יהודי בוטח בה'14.05.20
3
הרבי מויזניץ הי"ו, יודע ומכיר את התגובות של הציבור, ובכל זאת הלך לעשות למען הציבור, ולא מסתכל מה יאמרו, וזה גדולתו האמיתית...!!!
איצה מאיר14.05.20
תודה, ואו זה כ"כ אמת, לא חשבתי על זה, שוב תודה.
איזיק14.05.20
אתם לא מכירים את האדמו"ר.... זה כ"כ לא מזיז לו תגובות האנשים. שהוא יהיה מוכן שיכנסו אליו לביהמ"ד בר"ה לפני תקיעת שופר ושימחו בו (ואפי' אם זה יהיה אחד מהאדמורי"ם החשובים והקנאים) וזה עדיין לא מזיז לו כשצריך לפעול למען כלל הציבור, ואפי' למען יהודי אחד שאינו מחסידיו (כשנפגש עם ריבלין - נשיא המדינה למען
1118.05.20
2
אין על האדמו"ר מויזניץ צדיק הדור קודש קדשים
חסיד סתם14.05.20
1
וואוו זה אדיר
מנחם13.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם