כיכר השבת

סודות שר התורה

הגר"ש קנייבסקי: 'אבי מזלזל ב'מופתים' ולא מחפש סגולות'

בעקבות הסערה שפרצה במהלך מגיפת ה'קורונה' סביב הוראותיו של מרן הגר"ח קנייבסקי, חושף בנו "סודות מהחדר" ומספר לראשונה מה עומד מאחורי עמדתו של אביו בעניין הלימוד בחיידרים (חדשות)

35
אבי רבינא | כיכר השבת | ב' בסיון | 25.05.20
(צילום: דוד זר)

סערה גדולה בציבור החרדי ומחוצה לו פרצה בשיאה של מגיפת ה'קורונה', בשל מספר הוראות שהתקבלו ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. בעוד בקרב הציבור החרדי המציית לדעת תורה, הוראות של גדולי הדור אמורות להישמע ללא ועוררין, הרי שבתקשורת הכללית, הפכו פסקיו של מרן הגר"ח קנייבסקי באשר ללימודים בחיידרים, לפולמוס נרחב.

כעת 'כיכר השבת' מפרסם לראשונה את דברי הגאון רבי שלמה קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה, שחושף "סודות מהחדר", כלשונו. הרב קנייבסקי הבן, מגלה לראשונה בפירוט מה עומד מאחורי עמדתו של אביו שר התורה לאורך כל המגיפה לפיהן היה על מוסדות התורה לפתוח במהירות האפשרית את כל המוסדות.

הגר"ש פתח את דבריו בסיפור מתחילת המגיפה: "כשהתחילה המגפה שאלנו את אבי מורי ורבי, מה יש להגיד על המגיפה שכל העולם סובל ממנה, המגפה שמפרידה בין אנשים ומכניסה אותם לבידוד, סוגרים לנו את הישיבות ובתי הכנסת. הוא אמר, פרשת השבוע שנקרא 'בדד יישב מחוץ למחנה מושבו'. מצורע כל זמן שהוא טמא חייב לשבת בדד מחוץ למחנה מושבו".

"כולם שואלים האם יש פה רוח הקודש או נבואה", המשיך רבי שלמה והוסיף, "שמעתי לפני כ-40 שנה, דיברנו על הנושא הזה שצדיקים ותלמידי חכמים אומרים דברים וזה נקרא 'מופתים' בלשון העם. אבא היה מזלזל במופתים. הוא אמר לי אז: 'זה לא שאותו אחד שאומר יודע מראש שהולך להגיע משהו מסוים, אלא הקב"ה שם לו בפה מה שההוא צריך לשמוע'".

"אני רוצה לגלות קצת סודות מהחדר", המשיך הגר"ש קנייבסקי, "גדלנו בבית, אני חייב לומר דבר אחד: אצל אבי מורי שליט"א כל הבית, כל המהות, סביב תורה. לא רק שישב כל היום מהבוקר עד הלילה בהתמדה עצומה, כל השיח והשיג היה דברי תורה. כל דבר שקרה היה מוצמד לזה פסוק מהתורה באופן אוטומטי, זה היה המציאות והמהות שלו.

"המציאות שלו והחיים שלו הם בצורה כזאת שישנה רק מציאות אחת בעולם - מה שכתוב בתורה זו המציאות, מה שלא כתוב בתורה - לא קיים".

הגר"ש המשיך ואמר: "ככה הוא חי כל החיים, ככה הוא נשם כל החיים, כששואלים אותו שאלה, מיד הוא מוצא לזה סמך בגמרא וזה המציאות, אין שום מציאות אחרת. כששמע שאנשים צריכים לשבת בבידוד מיד שמע את הפסוק של המצורע שצריך לשבת בדד".

ר' שלמה קנייבסקי הוסיף להסביר: "זה הוא. הוא לא מחפש סגולות ולא שום דבר. הוא יודע דבר אחד, הוא קורא גמרא! מי שכואב לו הרגל פעם הוא יגיד לו בגלל שהוא לא שומר חול המועד כמו שצריך, פעם הוא אומר ללמוד 'כיצד הרגל', הכל מתחבר לדבר אחד, כי חוץ מתורה אין לו שום דבר".

האזינו לדבריו המלאים

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
מי שמכיר את הר"ש יודע שהוא לא לוקח את עצמו ברצינות, אז למה שאנחנו ניקח....
חלמיש25.05.20
17
הרב הגאון שלמה , איך נתתם לתקשורת לדווח כאילו מי שיתרום סך 3000 ש"ח לכל הפחות ינצל . זו סגולה שבאה בעושק הציבור. חבל גרמתם לזלזול ואי אמון בחכמים. אפילו בציבור החרדי.
רחל25.05.20
לא קראתי את הסגולה אבל כל הסגולות של צדקה, זה סגולות אמת. [זה לא סגולה זה מצווה..] רק תשמעו מה שרבי חיים אומר תמיד העיקר זה תפילה העיקר זה צניעות וכו'... ממתי אדם שפוי חי מסגולות...
אבא 25.05.20
ינצל בזכות מצוות הצדקה!! מי יתמוך ביתומי קורונה?אתה?
קופת העיר25.05.20
16
**ובנוסף** אנחנו תרמנו 3000 שח ומאושרים! אף לא לרגע הרגשנו שהייתה התנייא או הבטחה-פשוט החישוב הידוע: העוזר לאחר נעזר בעצמו / וכל שאדם עושה לעצמו עושה- מידה כנגד מידה! אשרינו שיש לנו את הרב קנייבסקי-ספר תורה מלאך בדמות אדם- היזהרו בכבודו- ראו הוזהרתם!
אסתר25.05.20
ר חיים לא אמר מעולם לתרום 3000 שח לקופת העיר. הוא אמר לתרום. כנופיית הבנים והנכדים הם אלו שהחליטו על הסכום, ועם כל הכבוד נפלתם בפח
זונדל פיינשטיין25.05.20

הצגת כל התגובות

15
השם ירחם ! שומו שמיים! איזה תגובות! אני מוחה בכל תוקף- פשוט ברור שאנו בדור המשיח- מכיוון שהעזות והחוסר כבוד לתלמידי חכמים ועוד לגדול הדור פשוט אינה נקלטת! השם יישמור וירחם ושנזכה כולנו לשוב בתשובה!
אסתר25.05.20
14
את הנעשה אין להשיב!!! חבל שהילדים/נכדים מורים ומעבירים לרב שליט"א דברים לא כהוייתן ואז נוצר בילבול בשם "דבר קודשו". כרגע התקשורת כולה מנגנת ע"כ שר' חיים פסק לפתוח ת"ת אף כשהמזיק היה בעיצומו..וכמובן שזה בזכות ה"פוליטיקאים" שסביבו!!
מאיר25.05.20
13
התורה אינה השכלה, מה שעושים באוניברסיטאות, אלא כולה דרך חיים "וחי בהם". לא לסכן עת עמך ישראל שילך להידבק זה מזה כי מצפצף על הוראות ממשלה שהן לטובת בריאותו, ואז להביא חילול השם, ואז בית הכנסת לא נפתחים, ואז עושים סגר על החרדים, ואז זלזלים במצוות "ונשמרתם לנפשותיכם", והעיקר, גיבורים בשם עצמם, לא שמעו
התורה "וחי בהם"25.05.20
12
הנזק כבר נגרם
זיגי25.05.20
זה לא מעסיק רק טיפשים, תשב תלמוד...
אבא 25.05.20
11
אני פרנק פשוט לא הבנתי . האם כל קדושי עליון במופתים שלהם. צריך לזלזל. האם הבבא סאלי שהייה מלאך והסתיר רק כאן בארץ את הקף ידיעותיו בכל מכמני התורה . אז האם הערק זו סתם היה עניינים של בטלה.
בני הפרנק25.05.20
כואב לי לאכזב אותך אבל כן זה רק עראק
יוסי25.05.20
חצוף טיפש וכופר
תתבייש לך26.05.20
10
זה כבר היה בדור המדבר, הייתה שם רק מציאות התורה, לא חרישה,לא זריעה, לא קצירה. אז למה מתו במדבר ולא נכנסו לארץ?
רבינו25.05.20
גם לזה תמצא תשובה בתורה פרשת שלח לך
אליהו25.05.20
9
איפה אתה כשמנצלים את ר' חיים עם הבטחות שמי שמצביע ג' כו'? לא שמענו ממך, כשבשם ר' חיים סוחטים רגשית את הקהל, עם שלל הבטחות, ואיומים סמויים, לתרום לקופת העיר? לא באת להסביר, כשבשם ר' חיים 'כיסחו' אנשים במחלוקות פנים חרדיות, ופתאום עכשיו לומר שהכל אובייקטיבי ונופת צופים? האמת צריכה להאמר - ר' חיים
נורמלי25.05.20
חזזזזזזזק
ללי25.05.20
אמת
נורמלי נוסף26.05.20
8
אז למה הבן ר' שלמה איפשר לנכד יענקי למתג את הסבא ר' חיים כבאבא?? לעשות מעשים אשר לא יעשו? לגרום לציבור להבין שר' חיים מנוצל באופן ציני למטרות פוליטיות. את הנעשה אין להשיב. אי-אפשר לתקן את הנזק. לא יעזרו עכשיו שום הסברים.
שלומי25.05.20
תשב תלמד תהיה רב... ואתה תהיה "חכם" להגיד לנכד...
אבא 25.05.20
7
אני גם מזלזל בנכד שמושך בחוטים
חבד 25.05.20
6
קודש הקודשים!!!
יהודי25.05.20
ר חיים אומר לכל תושבי חול להגיע מייד לארץ ישראל כי חול מקום סקנה והבני בית מפחדים מהגבירים אז הם מסתירים
דוד25.05.20
ומאיפה ישנוררו כל הישראלים כסף?
משה25.05.20
5
איני שותף לביזוי של רחוב רשב״ם ולו בגלל שעומדת להם זכות אבות . אבל הבן לצערי אומרדבר מסוכן מאוד לפיו הקב״ה שם פסוקים בפי חכם. איני יכול לדמיין את הגראי״ל זצ״ל או הרשכב״ג זצ״ל אומרים דבר כזה. ככה כמשיח לפי תומו קיבלנו את כל הקושי שהיה לנו מהכייון הזה בחודשים האחרונים. אדם ילוד אישה בימינו אינו שליח ע
חזון אישניק25.05.20
מסכים איתך זו השפעה של עקיפה של ירושלים על בני ברק. התקלה שנפלה תחת ידי הגר"ח באה בדיוק מזה שהוא מיסטיקן שחושב שיש עליו איזו רוח קודש. יש חוג שהיה לו מנהיג כזה לפני שנות דור והם עדיין מלקקים את הפצעים.
ציון תפדה25.05.20
4
נשמע שהוא מתחיל לבנות לעצמו את הקריירה ליום שאחרי...
איש יהודי25.05.20
חצוף חסר מעצורים אין לך בכלל השגה מי זה הבן אדם הזה האחרון שירדוף אחרי כבוד וקרירה
בן מלך08.10.20
נו ברור שכך !
היה בשושן הבירה25.05.20
3
כל הדור הזה נהפך לזיוף של דרך ישראל סבא האמתית והתמימה בפשטות ענווה והאהבת ישראל לכל יהודי ללא הבדל לעדתו שפתו וכ"ו וד"ל
שיח סוד25.05.20
2
אחרי שאתם המשבקי"ם הרגתם 42 אנשים בבני ברק עם ההוראות של ''לסגור חיידרים זה יותר מסוכן מקורנה'' אתם עושים לנו יח''צ על מופתים?
יוס 25.05.20
כן זה יותר מסוכן. לי לא ידוע על עליה בתמותה ב2020 משאר שנים, לא בבני ברק ולא במקומות אחרים, הטיקט קורונה לא משנה, לימוד תורה מגן על כל העם, מי שכופר בפרשת בחוקותי לא אמור לחיות בארץ ישראל, תהגר לאוגנדה ולא לחלקים המיושבים בבני אדם...
ש.25.05.20
בגלל אנשים עם אנטלגנציה כמוך נהרגו אנשים חפים מפשע
נתן25.05.20
1
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חחח מאמין במופתים חחחחחחחחחחחחחחחח
זיגדון26.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24