כיכר השבת

"לשנות את תפיסת העולם השגויה"

ב'פלג הירושלמי' חוגגים: הפרנו את ההוראות - ואין נדבקים

לאחר המאבקים שניהלו להשאיר את בתי הכנסת, החיידרים והישיבות פתוחים כרגיל - למרות מגיפת ה'קורונה' ובניגוד להוראות, כעת טוענים ב'פלג' במודיעין עילית כי הדבר לא גרם להדבקות (חדשות)

112
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ג' בסיון | 26.05.20
מעצרים בת"ת של 'הפלג' (צילום: עקיבא רבינא)

במכתב ששיגרו היום (שלישי) שמוליק אלישיב ואברהם הכט, נציגי מפלגת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי', בעיריית מודיעין עילית, לראש העיר יעקב גוטרמן, הם מצרפים טבלה המוכיחה לטענתם כי למרות שהמשיכו את התפילות בבית הכנסת - בניגוד להנחיות משרד הבריאות, לא היו אצלם נדבקים.

"כידוע", פותחים הנציגים את המכתב, "מאז תחילת בהלת נגיף הקורונה, הנחת היסוד של הרשויות הייתה, שקיום מניינים בבתי הכנסת וכן קיום לימודים בתלמודי תורה ובישיבות, מהווים גורם התפשטות והדבקה ראשון במעלה.

הטבלה של נציגי 'הפלג'

"כתוצאה מכך, החל מתאריך כ"ט אדר נאסרה התפילה ולימוד התורה בבתי הכנסת, ומתאריך ו' ניסן נאסרה התפילה אפילו בשטח הפתוח. וכן במהלך התקופה נסגרו כל תלמודי התורה, הישיבות הקדושות ומוסדות החינוך בכל רחבי הארץ".

הנציגים כועסים על הרשויות ואומרים: "משטרת ישראל פעלה לאכיפה-מוגברת של איסור התפילה ולימוד התורה, תוך ביזוי כבוד בתי הכנסת והמתפללים, ובחילולי שבת בפרהסיה, והטילה אין-ספור קנסות גבוהים על בני עירנו מקהילות הקודש. זאת מבלי להתייחס, להיבט התורני למצב נורא זה, ודעת תורתנו הקדושה כפי שהושמעה ע"י רבותינו מעתיקי השמועה ובמכתב הקהילות מתאריך ו' אייר תש"פ, על חומרת התנהלות השלטונות ורבנות העיר, אשר ביטלו ושיתקו באופן מוחלט את חיי הדת, רח"ל".

לאחר אישור הממשלה: כך חזרו בק"ס להתפלל (צילום: איתמר קירשבוים)

לדבריהם, הרבנים קראו להם לערוך חקירה ובדיקה יסודית, לגבי נתוני ההדבקה בקרב קהילות 'הפלג' במודיעין עילית, אשר במשך כל התקופה האמורה השאירו את בתי הכנסת פתוחים ופעילים, והמשיכו להתפלל במניינים, וכמו כן תלמודי התורה והישיבות המשיכו את לימוד התורה כבכל שנה, "וכל זאת תוך כדי שמירה על הכללים הנצרכים בהוראת רבותינו".

נתוני ההדבקה במודיעין עילית - לפי 'הפלג'

"נתוני ההדבקה המדויקים מוכיחים, כי לא התרחשה כל הדבקה בבתי הכנסת ובתלמודי התורה, וכי הנחות הבסיס
שגרמו לסגירת בתי הכנסת, שגויות מיסודן", טוענים הנציגים ומבהירים כי "הנתונים דלהלן נאספו ונבדקו באופן יסודי, ע"י סיעת 'בני תורה' אצל גבאי בתי הכנסת, תוך תשאול הנדבקים".

וכך הם מפרטים במכתבם:
מתוך 13 בתי כנסת אשר פעלו, בס"ד, לאורך כל התקופה, נמצא:

  • ב-8 בתי כנסת לא היו כלל נדבקים בנגיף.
  • ב-2 בתי כנסת, היה בכל בית כנסת נדבק 1 בלבד - מה שמוכיח יותר שלא היתה כלל הדבקה בבתי הכנסת.
  • בבית כנסת 1, היו 2 נדבקים בהפרש של חודש אחד מהשני - מה שמוכיח שלא היתה הדבקה בבית הכנסת.
  • בבית כנסת 1 נוסף, היו 2 נדבקים (שאחד מהם נדבק מחולה מאומת שלא בבית הכנסת).
  • בבית כנסת 1 נוסף, בו היה מספר הנדבקים הגדול ביותר, היו 3 נדבקים בלבד, כשהנדבק הראשון בהפרש של כחודש מהשניים האחרונים (=האחרונים הם שכנים וחברים).
  • מלבד בתי הכנסת, גם תלמודי התורה והישיבות פעלו כבכל שנה, ולא גרמו להדבקה כלל.

לדבריהם, "מסקנת החקירה שערכנו מעלה: 0 נדבקים בבתי הכנסת".

חבר מועצת העיר אברהם הכט בדיונים בעירייה בזמן קורונה טוען: "משקרים לגדולים" (ללא קרדיט)

הנציגים טוענים כי הם יודעים את הסיבה לאי ההדבקה: "נאמנים עלינו דברי התורה שהבטיחה: 'שומר מצוה לא ידע דבר רע', 'תורה מגנא ומצלא', ואין צורך להוכחות לכך. אולם עקב התנהלות הרשויות הפועלות בניגוד לדעת התורה, ראינו לנכון להמציא לכב' את הממצאים הברורים".

גוטרמן, תפרסם את הנתונים

הנציגים מבקשים מראש העיר גוטרמן: "נבקש, כי תיכנס לעובי הקורה בנושא זה, ותציג את הנתונים הנ"ל בפני הרשויות, על מנת לשנות את תפיסת העולם השגויה, שאסרה בחוק התקהלויות למטרות תפילה ולימוד תורה, כדי שח"ו לא יעלה על הדעת לחזור על משגה זה שוב".

מתפללי 'הפלג' מתעמתים עם השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

"בטוחנו", הם מוסיפים וכותבים לראש העיר כי "מע"כ הזוכה לכהן מזה שנים רבות כראש עיריית מודיעין עילית המעטירה, עיר שמתאחדים בה "תורה וגדולה" במספר עצום של בתי כנסת, תלמודי תורה ומוסדות חינוך לתפארת, ודואג בכל לב לקיומם ולרווחתם של כלל הציבורים והקהילות בעיר, בוודאי תעשה כל מאמץ על מנת להטמיע את התובנות האמורות בקרב הגורמים הרלוונטיים, שלא יקרה שוב מצב של ביטול ושיתוק חיי היהדות, ח"ו".

"תודה שלא הכנסת חיילים"

לסיום הם מודים לגוטרמן שלא הכניס חיילים לעיר, "נודה לכבודו, על הדאגה לכלל תושבי העיר במהלך תקופת הקורונה, ובעיקר ובפרט על השמירה המעולה על צביונה הרוחני של עירנו, בכך שנמנעה כניסתם של חיילים לרחובות העיר".

תוכן שאסור לפספס
112 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
83
הלוואי וכולם היו נוהגים כמוכם כל הכבוד ויישר כוח
אבקה27.05.20
82
ממש דור הפלגה
פל"ג פיגור ללא גבול27.05.20
81
עוד יגיע יומם והם ישלמו על כל מה שהם עשו החיות בדמות אדם הדוחים האלה!!!!!!!!!
מוריאל26.05.20

הצגת כל התגובות

80
בבית דין דמעלה דנים לא לפי התוצאות אלא לפי המעשים ה' ירחם עליכם
צחי 26.05.20
79
מה שעובר על אנשים מסוימים הנקראים חרדים זה פשוט לא יאומן כי יסופר
יהודי26.05.20
78
מליארד סינים לא טועים. אתם, אנשי השקר והשנאה לכל מי שאינו דומה לכם, מסכנים את שכניכם, הוריכם, סבכם וכל מי שנאלץ לבוא איתכם במגע במודע או שלא. הליכלוך של החיילים מתחת לציפורניהם, נקי מכם. החיילים מחרפים את נפשם למענכם ואתם מחרפים ומגדפים. אם אלה הם כללי המשחק ואם השכל הרב שלכם קורא תגר על כל גדולי יש
מתנגד26.05.20
77
אפילו הקורונה לא רוצה להתקרב אליהם
רונן26.05.20
נו אז זה טוב מא, הקורונה פגעה רק בחרדים המזוייפים תבדוק
ק27.05.20
76
אנשים מתרחקים מהם.. [להבדיל אלף אלפי הבדלות מערבים...] אבל עכשיו, אנחנו בגדול אחרי הקרונה... והניסויים שלהם [על בעלי חיים] ממש לא משכנעים.. וכי ההדבקות קראו רק במכולת, ולא במקום שאנשים מדברים כל הזמן...
אבא 26.05.20
75
רשעים ארורים! אולי אין נדבקים אצלכם, אולי (עדיין מוקדם לדעת) אבל מה עם כל אלו שהדבקתם!? ומה עם כל אלו שאולי רצחתם?! האם יש כפרה לזה?! "למסור את הנפש של עצמכם אולי מותר (גם זה ייתכן שאסור) אבל למסור נפשם של אחרים? את זה מי התיר לכם????
פלג הדבקו אחרים26.05.20
74
אתם בטוחים שלא הדבקתם שכנים שלכם ואנשים שקנו בחנויות שאתם הולכים אליהן? והאם יתכן שחלק מכם גם לא הולכים להבדק?
מנוחה27.05.20
73
לא היו נדבקים?????????????????? אחד בריוני הפלג הנדבקים, התפרע בחול המועד פסח ברחובות בני ברק ,מפני שרצה להשתתף במנין.. וזכה בזכות הגדולה לחלל שם שמיים לעיני כל העולם...... חפשו ברשת... אגב הרבנים שלהם הוציאו מכתב שחייבים להישמע לכל ההנחיות , ואפילו פורסם בפשקויל הפסל.. חפשו .. פתאום לא מקשיב
מעניין27.05.20
72
החגיגה מוקדמת. יש בית דין של מעלה ושם יבדקו האם הזלזול נבע מאהבת תורה ותפילות בציבור או מתוך רצון לתשומת לב יען כי אנו קיימים. והיה... אם יפסקו ( חלילה. אני כואב כי הם יהודים) שהיה זה שלא לשם שמים. אז כל מצוותיהם ותורתם של כל ימי חייהם ילכו בתמורה להשארתם בחיים
מי שזלזל בחייו מאבד כל זכויותיו. פסק הרמ26.05.20
כל התגובה שכתבת אמור עליך פי מליון, בשמיים יבדקו את מה שאתה להוט לכתוב נגד הפלג בכל יום, זה בגלל תמימות של טמבל שחושב שמצווה לשנאות חרדים אחרים שיש להם את רבותיהם, או שזה בגלל שנאת העמירצים שלך לת"ח ולאנשים שלא משנים זיז כל שהוא מהיהדות, וההשפעה שלך מהתשקורת
א27.05.20
71
השקר זועק עד לשמים הפלג'ל שיושב ומתדשן בסלון ביתו במודיעין עילית שטח גזולה מידי הפלסטיני ובישיבתו מתגרה בו כל יום, והפלג'ל יודע שאם חיילי צה"ל הפרוסים מסביב לא ישמרו עליו ועל ביתו יום ולילה קיץ וחורף בשלג ובחום, ידהרו ידידיו שכניו מהכפרים ויחסלו אותו ומשפחתו, ובכל זאת יש לו עזות מצח אכזרי וטיפשי
הפלס.טין26.05.20
70
לפי הפלג. גם פיגור שכלי זה לא מחלה.
פיני26.05.20
69
נוכחותם לכולם שהשולחן ערוך לא מחייב אותכם .
לדיראון עולם26.05.20
68
והפסידו אין ספור רגעי התעלות קרבת השם ואחדות נפלאה. עסוקים רק בתכנים ומריבות
שוטים גמורים. לא זוכים לקיים ועשית ככל א26.05.20
67
משחק אותו קשוח נראה אותו מעביר אותם אחד אחד בדיקת קורונה נראה כמה מהם יאומתו או לפחות יראו בבדיקה סרולוגית שהיו להם אבל עד אז אפשר עדיין לשקר והרוצה לשקר מרחיק עדותו
שמויגר26.05.20
66
תשאל כל עבריין שיושב בכלא והוא יוכיח לך בהוכחות לוגיות וטיעונים משפטיים שהוא חף מפשע. לא חסר תאוריות ו''מחקרים&#039 מופרכים שמגובים בטבלאות ונתונים שנוצרו על ידי בעלי עניין. כל עוד לא יציגו מחקר של גוף מקצועי ניטרלי, אין ערך לנייר שעליו מוצגים הטענות.
בני26.05.20
65
יש מדינה ויש חוק. דינא דמלכותא דינא.אם הייתם במדינה אחרת הייתם מקיימם. האם העם היהודי אוהב אותכם.לא.בושה.
אבאתו28.05.20
64
יכול להיות שבאמת היו נדבקים והם לא ידעו מזה ומה שלא מתו כי אין עצניקים מבוגרים כולם שם צעירים ופוחזים
מוטי27.05.20
63
תפסיקו לשקר יש משפחות גדולות כמו גד שליף. וינטרניץ נאות הפסגה ליבוביץ וכו שהיו חולי קורונה
חרדי אמיתי27.05.20
חלק מהשמות לא מתפללים בבתי כנסת של הפלג, ואם תשים לב תראה שהם כתבו שבמקומות שהיו חולים נדבקו גם בני משפחותיהם, אבל מה שציינו שלא היתה הדבקה בבית הכנסת, כלומר לא היו 2 משפחות מאותו בית כנסת, מה שמוכיח את הדבר הפשוט שבית הכנסת זה מקום השכינה, ושם זה המקום הכי בטוח.
מודיעין עילית27.05.20
62
צודקים! הכל פיקציה. מסיגריות ולחץ דם מתים יותר
אלי26.05.20
61
גאייווה גאייווה גאייווה
אנחנו אנחנו אנחנו 26.05.20
60
היו שם מתים.
שקרנים26.05.20
תן שם אחד
יענקי רשב"ם26.05.20
דוגמות בולטות! הרב צבי שינקר נפטר מקורונה לאחר שחזר מאיטליה ונדבק בבדיקה סורלגית ונמצא חיובי! עליזה פרידמן אישתו הרב פרידמן אכן נפטרה מקורונה!
ע26.05.20
59
כת של שוטים.....אין סומכין על הנס אמרו חז"ל.....
קובי26.05.20
58
יופי לכם
רחמנות26.05.20
57
לא חכמה לא להיבדק ולחשוב שאין קורונה...
איש שפוי27.05.20
56
לפי הכותרת אנחנו פושעים ולא שמו אותנו בכלא
משה27.05.20
55
ל32 מה הקשר אשכנזים עכשיו, ??? איפה האהבה יהודית שלך?
ל22 הצחקת אותי26.05.20
הוא מתוסכל מלא קנאה באשכנזים, לפחות הנחמה שלו זה לכתוב תגובה אומללה כזאת באינטרנט, עזוב אותו, בא נעשה אתו חסד ונתעלם מהחולה נפש האמיתי...
רחמנו עליו27.05.20
54
תקללו אותם, תשמיצו אותם, תשנאו אותם, אבל למעשה הם צודקים אף עצניק לא נפטר, ולא היו להם יותר חולים מכולם, וזאת על אף שהם לא שמרו על ההוראות בשום דרך, בתי הכנסת שלהם היו פתוחים, הישיבות למדו כרגיל, וגם ה'חדרים' פעלו כרגיל. במקום להשמיץ תנסו לתת הסבר הגיוני.
בית שמש26.05.20
אני מכיר כמה חלאות מהם שהתפגרו, אז על מה אתה מקשקש
בני ברק27.05.20
הפלג הירושלמי ברובו המוחלט הם אנשים צעירים, יש רק כמה עשרות בודדות מעל גיל 80 מהפלג הזה, ולכן הם אינם בקבוצת הסיכון.
אלעזר27.05.20
53
צריך לקחת בחשבון שיש זמן של נשאות שלא מדבקים. כך שכל האנליזה הזו מוזרה ולא מדויקת. יש עוד סיבות שזה לא מדעי במיוחד, לא עשו בדיקות לכולם וחלק מהחולים א- סימפטומטים, לא ידוע מה היה הצפיפות בבית הכנסת- מניח שמאוד נמוכה לאור זה שחוץ מהמשוגעים האלו מרבית הציבור נשמעו להוראותץ בקיצור כל המומחים טיפשים, אב
אביטל26.05.20
52
שקר וכזב. יש לי קרובי משפחה מאנשי הפלג שכמה וכמה מהם חלו והסתירו את זה כדי שלא לבלבל את ה"השקפה הטהורה". כלל גדול: כל אידיאולוג הוא בחזקת שקרן בכל הנוגע לאידיאולוגיה שלו, ואין להאמין לאף דבר שאומר.
אהרן26.05.20
51
זה רק מוכיח שהם מיעוט ורוב הציבור נשמר ולכן הם לא הצליחו לייצר הדבקה
אלי26.05.20
50
מניין להם שאין נדבקים ללא תסמינים.. שהדביקו אחרים. חוגגים??
מ26.05.20
49
מענין, אם זה נכון, אנשי הפלג, יחד עם הערבים ואנשי תל אביב, כמעט ולא נדבקו!!
פתח תקווה27.05.20
48
זה דומה למי שהתאבד וניצל. אז איזה שוטה ילך להתגאות התאבדתי וניצלתי? וחוץ מזה גם אם בודדים נדבקו כתוצאה מאי שמירה על תקנות הנשמרתם, ואפילו רק אחד נדבק,ואפילו אם נשאר רק בגשר נשא של המחלה בלי להיות חולה בפועל, אם אותו אחד הלך והדביק לאחר מכן אדם אחר שנכנס לפיקוח נפש או אולי רח"ל אפילו מת אז אותם
חסידים שוטים27.05.20
47
נפרע לאט ולא מהר. בגלל זה לא היו אצלהם הרבה נדבקים. רשע מקבל את העולם הזה, צדיק מקבל את העולם הבא.
מרשעים הקב"ה26.05.20
46
.
אנונימי26.05.20
45
מענין למה לא פרסמו שמות של בתי הכנסת!?
ע26.05.20
44
מעניין איך בדיוק אנשים המוגדרים כפלג הירושלמי, הם נגד ההנחיות, מאיפה את זה ממרן הרב שך, או ממרן ר' שמואל, או העיקר להתנגד לכל דבר, זה לא שייך רק לציונים הרי בכל העולם יש הנחיות אלה.
יוסף26.05.20
43
ואני הפרתי את ההוראות וקפצתי מקומה שלישית ולא קרה לי כלום.... חיחיחי חהחהחהחה תת-תרבות
פלג ארור26.05.20
42
גם אם נצחתם ו"אין" לכם נדבקים לא מעתם בקול הרבנים ולא קימתם ונשמרתם!! דיי להיות חכמים
ע26.05.20
41
פאנטים שלא זזים מהאזור שלהם לא נפגשים עם אף אחד אז הם לא נדבקים
יוני JONI27.05.20
40
יום יום מוכיחים ומגבירים עקמימותם ורדידודתם השחתתם ובורתם, וקליפתו של הפלג פוקע יותר ויוצא לאויר העולם,
הפלג האילתי27.05.20
39
כל כך ילדותי וקטנוני, אנשים קטנים הפלג הזה
ילדותיים ממש26.05.20
38
אין נדבקים, כי אין נבדקים גם אלו שמתו, לא מתו מהקורונה, כי גם הם לא נבדקו...
ישראל26.05.20
37
משרד הבריאות מנותק מהעם. מגזים ומפיץ הנחיות מוזרות שלא ניתנת ליישום
יאנקיל26.05.20
36
לא כל האשכנזים חולי נפש, אבל כמעט כל חולי הנפש עובדתית ומספרית הם אשכנזים...!!!!
שימו לב!!!26.05.20
מעניין למה הספרדים מתחננים ללמוד במוסדות של אשכנזים
חסיד28.05.20
איזה גזענות לא צריך לפתוח את החסרונות שבכל עדה בכל העדות יש דברים שצריך לתקן
עעע26.05.20
מה קורה? זה כבר נכתב בכתבה אחרת נראה לי.... מי הגזעני הזה???
חיים26.05.20
כן סביר להניח שזה אותו טיפש זה כמעט אותו ניסוח.
שומר נפשו27.05.20
אתה ספרדי קנאי. או שלא קיבלו את הבת שלך בבית ספר אזור או שזרקו את הבן שלך יומיים אחרי פתיחת הישיבה. רק מי שמקנא מגנה. אגב לומדים את זה בגן 3-4
אילה26.05.20
אם האשכנזים כל כך דפוקים,,, למה לנסות בכלל מוסד אשכנזי.....???????
שאלה 26.05.20
35
גם אצלכם היו נפטרים. וחוץ מזה מי אמר שאתם לא העברתם הלאה את הנגיף.
רוצחים26.05.20
34
הנצחון שלהם הוא ההפסד שלנו! כל מאבקי הפלג מכוונים למטרה אחת, לרדת לחיי הצבור החרדי המאורגן. ברגע שהם 'הצליחו' להפיק סגר על בני ברק ועל שכונות חרדיות בירושלים - הם השיגו את מטרתם ו...ניצחו.
דוד26.05.20
33
שלא הכניסה חיילים... בואו לא ניסחף... ראינו איזה קידוש ה' היה בבני ברק. ולא שמענו על אף ילד שפרק עול, בעקבות החיילים שהיו שם. צריך קצת הרבה לחדד את: לא תישנא את אחיך בלבבך. פשוט להפסיק לחשוב שאנחנו הכי טובים,וכל מי שלא הולך בדרך שלנו (שלהם) הוא אפס. הקב"ה אוהב את הבנים שלו, והתפקיד שלנו הוא לקרב!!!
יצחק26.05.20
כמו שאין מתגייסים חדשים גם אין ילדים שפרקו עול. תפסיקו לשקר ולעבוד על עצמכם מה שבטוח שיש הרבה בחורים שמסתובבים עכשיו ברחובות או בחופי הים בגלל שהישיבות עדיין סגורות
עצניק26.05.20
קודם צרי לקרב את הקרובים שהתרחקו
עעע26.05.20
32
תגובה 63 צודק
לוי27.05.20
31
שומר נפשו ירחק מכם ....ולרשע אמר אלק" מה לך לספר חוקי
שרה 27.05.20
30
רחמנא ליצלן. כל סיפור הקורונה טעון בדיקה.
ברור לכולם שהיתה הפחדה שקרית ומסע הסתה נ26.05.20
ספרד סין ארה"ב איטליה, כולם נגד הדת.... ורק הפלג החכם יודע הכול, כנראה הפשקויל המוצלח הפסל ,מסביר לכולם את ההשקופעע....
ברור26.05.20
29
אני יותר מאמין לרשויות מאשר לכם וק"ו לנציגים שלכם
ע26.05.20
28
יש פה בסיס למחקר רציני מאד לתשומת לב הפרופסורים והחוקרים.
PLONIALMONI26.05.20
יש להם דברים חשובים יותר לחקור מאשר כמה משוגעים ופורעי חוק שבמקרה לא נפגעו. כידוע, אם אתה מעשן יש סיכוי טוב שתקבל סרטן ריאה, אבל גם שם לא כל מי שמעשן גם בהכרח מקבל, כך זה גם כאן.
אבי 27.05.20
27
ראשית היו שם הרבה נדבקים. וזה עוד אחרי שהם כמעט לא עשו בדיקות. ומי שכן עשה זה החברה שהיו במצב קשה. ויש שם מתים
שקר26.05.20
26
אשריכם ישראל! אתם עובדי השם האמיתיים שלא מאמינים לפוליטיקאיים ולרבנים שמפחדים לאבד את המשרות שלהם ומעדיפים לשתף פעולה עם עוכרי התורה . על כולם להתאחד ולנהוג כמותם ואז נזכה לגאולה השלימה והאמיתית.
יהודי אמיתי26.05.20
גם המשוגעים בטוחים שהם שפוים
zr26.05.20
25
להעביר את הפלג הירושלמי לידי הפלג הצפוני באום אל פחם. שם הם לא יעזו להמרות ולא לחסום
נתי30.05.20
24
הכי אהבתי את תגובה 36 צודק בכל מילה !!!
שי27.05.20
23
ברוך ה' שאין נדבקים! אני לא מבין את אלו התוקפים אותם, וכי אתם רוצים שיהודים יפגעו? בגלל שהם לא מהמפלגה שלכם? גם אם לא היו בסדר בכך שעברו על ההנחיות, כי היה סיכון וחשש שידבקו (וכך גם דעתי!), אם התוצאה היא שלא נדבקו, אין לנו אלא להודות לבורא עולם ששמר על בניו.
מאיר27.05.20
22
שונאים מסכנים אין לכם ישיבה שבועות אל תאשימו אותנו תסתכלו על הנושרים שאתם גורמים להם
ננ26.05.20
21
אגב זוכרים את האלה של נדבקים... כן גם הם...
ע26.05.20
20
רק לי זה מזכיר את החילוני שנוסע בשבת ואומר "הנה נשארתי חי..." הם פשוט כופרים שהם חושבים שהקב"ה לא ארך אפיים,
אברהם26.05.20
19
אבל היו חיילים במודיעין עילית... אז היו
קובי26.05.20
זה לא אמייתים ברגע שהפלג צעקו עליהם 3 פעמים - אין כאן קורונה... כולם נעלמו... לא שמעת...
ע26.05.20
18
יש..... עברנו ברמזור אדום ולא קרה כלום.... יש..... נסענו עם אופניים בלי ידיים ולא קרה כלום.... יש....ישבנו בחלון בלי סורגים ולא קרה כלום..... עברו על ונשמרתם מאוד על נפשותכם ולא קרה כלום. מצווה חמורה ביותר לא פחות מ ונשמרתם את המצות
חצקל 26.05.20
חצקל חצקל, בלי לשון הרע סמוי.
אילה26.05.20
כן...זה בדיוק הענין. למה לקחת ריזיקה?
גיטי26.05.20
17
אמנם לא נדבקו, אך קיימו בהידור את האיסור "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"
י27.05.20
16
אולי הם לא נדבקו, אבל הדביקו רבים אחרים. גם נהג, אשר ברשלנות פושעת פגע עם רכבו באחרים, יכול לומר: הפרתי את ההוראות, אבל לא נפגעתי...
יהודי ישראלי פשוט27.05.20
15
אולי לא היה להם נדבקים, אבל להפר את הוראות גדולי ישראל ה' ירחם! מהקורונה אפשר להחלים אבל מחוסר אמונת חכמים קשה יותר ולנקות עבירות זה עוד יותר גרוע...
שירי26.05.20
14
השם בו נקראו מלמד שצריכים להתרחק מהנהגתם עד לא מכבר כמטחווי קשת כמובא ברש"י פרשתנו . נראה שיש להם שאיפה לחזור ולהתאחד ולנהוג כבוד באחרים הלוואי . והלא זו ההכנה הראויה לקבלת התורה באחדות ובאהבה כאיש אחד בלב אחד.
עם אחד 26.05.20
13
בטח הם סגנים של אלוקים איך הקורונה תפגע בהם?!
חלנחי26.05.20
12
אני לא מבין את הטענה הזו, הרי אף אחד עדיין לא יודע איך הקורונה מדבקת וזה שהם הצליחו זה לא אומר שהיה מותר להם להסתכן, עובדה שבקהילות יהודיות בחו"ל המצב היה גרוע.
יוסי 26.05.20
11
אנשי הפלג הנכבדים, עכשיו הוכחתם לי סופית שאין צורך בלימודי ליבה. עובדה, אתם מומחים באפידמיולוגיה וסטטיסטיקה גם בלי כל השטויות של הציויינים. אתם גרים בעיר שבה הגיל החציוני צעיר מאוד, וכידוע לנו רוב החולים הצעירים הם אסימפטומטים. אז מנין לכם כמה חולים היו בכל בית כנסת? כמה מבין אלה שכן חוו תסמינים כ
רונה26.05.20
צודקת לגמרי, איך לגבי הנתונים להזכיר כל יום היו כאן לפחות מספר כתורות על בחורים/אברכים שנדבקו! הלכו לישיבה! לאוטובוס! וכד'
ע26.05.20
10
רוצחים מחללי שם שמים .אתם ערב רב .
קובי26.05.20
כל הכבוד צריך ללמוד מהם
יעל26.05.20
9
הערב רב שהיה במדבר כשעם ישראל יצאו ממצריים לא הלכו עם ג'ינס וחולצות משובצות. הם הלכו עם כובעים וחליפות..... והמ"י
ערב רב28.05.20
8
שלרשעים ה' נותן להם את חלקם בעולם הזה כדי להאבידם לעולם הבא , ועצם זה שישנם רשעים דלא צייתי רבנן הרי הם בגדר מאי אהנו להו רבנן ונחשבים כאפיקורסים והקונה זה יהיה גן עדן לעומת מה שהולך להיות להם בגיהנום
מקובל מרבותינו27.05.20
7
אכן לא קל לשמור על קו חשיבה שפוי בעידן זה. אך בני התורה בראשות מורי דרכם שאף כתבו להיזהר, רק בדרך התורה ולא בדרך המדינה. זכו וזוכים לס"ד מיוחדת. הרי לא היה כאן שיקולים בריאותיים נטו, כי מה שחשבו לחיוני השאירו, זה לא שכל מי שיוצא מהבית בסגר רוצח כי עובדה שהסתובבו הרבה אנשים שהיה מותר להם. אלא מאי
אבי27.05.20
6
משוגינער'ס אין מילה אחרת בעברית.
אילה26.05.20
5
כת של חולי נפש. אין הגדרה עדינה יותר.
דובי26.05.20
4
אשריכם ישראל אני מקנא בהם
יום טוב גרוסמן26.05.20
3
לא מתקרב לחרדים. לא מעניין אותי פלג לא פלג.
גיל26.05.20
שב בפינה שלך מי ביקש ממך להתקרב למישהו
אני בעצמי26.05.20
אוי ואבוי גיל לא יתקרב לחרדים מה נעשה איך נסתדר בלי גיל בבקשה גיל תחשוב על זה עוד פעם אולי בכל זאת
איזה איומים26.05.20
בבקשה גיל אנא בוא אלינו ...ממש מתחננים אליך... מה נעשה בלעדיך?????
גיל גיל גיל גיל26.05.20
נכון תתקרב לחילונים הם חברים שלך יותר כנראה
עעע26.05.20
2
קבל את האמת ממי שאמרה
דוד 26.05.20
1
הם שקרנים. אצל שכן בבניין שלנו כל המשפחה נדבקו והם מסתירים את זה. עד שהעירייה תלתה כרזת זהירות, הם הכחישו לגמרי, למרות שהשכנים ראו את "פעילות קורונה" (אמבולנס, "מלאכים בלבן"..) סביב המשפחה. לאחר שנודע, הם טוענים שרק אחד היה חולה. הם רק לא יודעים שהילדים הנשואים שלהם סיפר בבניין שכולם חולים. עד כה לא
הם שקרנים.26.05.20
ידוע ומפורסם קרובי משפחתי מאנשי הפלג חלו ועוד איך והם מספרים סיפורים שזה לא קורונה סתם צינון וכו' מזל שיש סבא זקן שמדווח על האמת שהם חולי קורונה
יוסי26.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן

המונים בשמחת בר המצווה לנכד הרבנים | גלריה חגיגית

חיים רוזנבוים | 16.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24