כיכר השבת

תביעת ענק

הרופא הורה טלפונית; חרדית לא תוכל ללדת

אישה חרדית עברה הליך רפואי שמונע ממנה אפשרות להוליד עוד ילדים, וזאת בעקבות הוראה טלפונית של רופא בכיר שכלל לא בדק אותה. כך עולה מתביעה שהוגשה לבית משפט (ארץ)

39
דוד הכהן | כיכר השבת | ח' בסיון | 31.05.20
הרופא הורה טלפונית; חרדית לא תוכל ללדת
(צילום: שאטרסטוק)

אם חרדית צעירה לא תוכל ללדת שוב לעולם מאחר ורופא בכיר בבית החולים ברזילי, הורה על ביצוע הליך רפואי בשיחה טלפונית מבלי שבדק אותה - כך עולה מתביעת רשלנות רפואית שהגישה האישה בימים אלה נגד בית חולים ברזילי ומדינת ישראל - בעלי ביה"ח, לבית משפט השלום בראשון לציון באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל.

מהתביעה עולה כי כשבוע לאחר שילדה את בנה הבכור בבית חולים אסותא באשדוד, חום גופה לא ירד והיא הובהלה באמבולנס בשעה 2 לפנות בוקר לבי"ח חולים ברזילי באשקלון.

עוד באותו יום, לאחר 15 שעות בלבד של מתן אנטיביוטיקה דרך הווריד לצורך טיפול בזיהום, היא הורדמה והוכנסה לניתוח לכריתת רחם.

על פי התביעה, ההחלטה נפלה במהלך התייעצות טלפונית בין כונן זיהומים לבין רופא בכיר אחד ויחיד שלא טרח להגיע לביה"ח לראות במו עיניו את מצבה של האם הצעירה והורה בטלפון על ביצוע ההליך.

כתוצאה מהחלטה חפוזה זו, האם הצעירה לא תוכל להביא עוד ילדים לעולם. באי כוחה עורכי הדין גיל וניצן הראל טוענים כי עולמה של האם הצעירה חרב עליה שכן היא ובן זוגה זוג צעיר בתחילת חייו המשותפים תכננו להביא מספר ילדים לעולם ואף קנו ועברו לדירה מרווחת לשם כך.

בחוות דעת רפואית של מומחה בתחום הגניקולוגיה ומיילדות שצורפה לתביעה, המומחה קובע כי מדובר בהליך הנעשה רק כשיש דימום מסיבי לא נשלט ומסכן חיים, וכאשר מדוברה באפשרות האחרונה.

המומחה שבדק את התיעוד הרפואי מצא כי האישה לא הייתה כלל בסכנת חיים וכי בסה"כ היה מדובר בזיהום פשוט הקשור ללידה.

בנוסף, ההחלטה על הכריתה נפלה רק לאחר 15 שעות של טיפול אנטיביוטי - זאת, בניגוד לפרקטיקה המקובלת לפיה, בטיפול באנטיביוטיקה תוך ורידית יש להמתין לפחות 48 שעות שכן רק אז החולים מתחילים להגיב לטיפול.

לדבריו, הצוות הרפואי החליט על ההליך באישה הצעירה לאחר "ייעוץ טלפוני" שבו תיארה האחות את מצב האישה. זאת, בניגוד להנחיות מעקב אחר נשים החשודות בזיהום חמור. על פי אותן הנחיות, חייב להיות צוות רב תחומי בראשו יימצא רופא בכיר יחד עם מומחה טיפול נמרץ, מומחה למחלות זיהומיות ומומחה לרפואה פנימית.

על פי הנטען, במקרה זה, הרופא הבכיר היחיד שעימו נערך הייעוץ לא טרח להגיע לביה"ח לראות במו עיניו את מצבה של האישה והורה בטלפון על כריתת הרחם.

באי כוחה של האם הצעירה טוענים בתביעה כי התרשלות ביה"ח והצוות הרפואי, נובעת בין היתר מכך שהעסיקה צוות רפואי לא מיומן שהחליט החלטות בלתי סבירות תוך סטייה ניכרת מהגישה הרפואית המקובלת. הצוות הרפואי הטעה את האישה לחשוב כי היא נמצאת בסכנת חיים ממשית והרופאה טענה כי אם לא תתבצע הכריתה, התובעת לא תשרוד את היום.

לכן, נטען בתביעה, הניתוח מהווה שימוש בכוח ותקיפה נגד גופה והיא זכאית לנכות לצמיתות בשיעור של 40 אחוזים. האישה תובעת לקבל פיצוי של כ-2.5 מיליון ש"ח עבור הפסדי שכר, כאב וסבל, תקיפה, פגיעה ועוד.

טרם הוגש כתב הגנה, ומדוברות בית החולים לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הידיעה.

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
נגיף הרצל ממשיך להשתולל...
יאיר01.06.20
31
לתגובה מספר 1. תגובה מטופשת ביותר. גם מי שמגגל מגיע עם ערימות של שטויות שהוא שואב מהאינטרנט. טעות כזו יכולה להגיע לכל אחד, די להאשים בכל דבר את השיטה החרדית.
שיראל31.05.20
30
2.5 מיליון זה מחיר אנטישמי... ביהדות רחם שווה 2.5 מיליארד... טוב נו בטח שאלו את הרצל בסיאנס...
יאיר01.06.20

הצגת כל התגובות

29
אז לכל אלה שהגיבו לי על זה שאמרתי לחפש בגוגל, דוקא בגלל שהמידע שם מבולבל וסותר אחד את השני, זה גורם לנו ללכת להתיעץ ולא לסמוך על שום רופא, אבל דוקא בתחום של הפוריות המידע מאד אמין מנסיון, ולמי ששאלה-כן יש היום השתלת רחם,זה נעשה בבית חולים בנורווגיה,(תבררי בגוגל הכל כתוב שם) ואמהות קחו אחריות,תלמדו
מישהי01.06.20
28
זה מחריד אסור ללכת לבית החולים הזה אני לא מאמינה שיש אנשים כאלה אני מחכה לילד שני והייתי מתה עם לא היו נותנים לי להביא עוד וחוץ מזה יש רבנים שאפשר לשאול אני לא מבינה למה הם לא שאלו זה עורך בדיוק דקה לשאול ואנחנו שאלנו כמה שאלות בלידה הראשונה ולא סתם רבי "הרבי מויז'ניץ" והוא ענה תוך דקה
שבי01.06.20
27
מזעזע...למה רק 2 וחצי מיליון??? היו צריכים לתבוע לפחות 7 מיליון.תיזהרו בבתי חולים יש המון רשלנות...תפקחו עיניים...תשאלו מאה שאלות על כל דבר קטן...תבקשו חוות דעת שניה תמיד...זו זכותכם....
קובי01.06.20
26
מה הפלא .. ברזילי זה לא הפעם הראשונה שלהם מידיעה... מי שיודע לא דורך שם אפילו למוניטור..כמעט ניתחו את אשתי מתי שלא היה צריך בכלל אחרי שבוע לידה טיבעית בסורוקה
הנביא31.05.20
25
לפחות 20 מליון וזה עוד קצת . תנחומי למשפחה שיהיה להם רק טוב אמן
חני 31.05.20
מצטערת בצערך. זה אכן אבל ,גם לי כרתו והתאוששות הקשה נמשכת שנים !!!!!!!!!!
חוי31.05.20
24
וזה עוד בלי לדבר על הייסורים, ועל תופעות הלוואי שלא מדברים עליהן..
שיר31.05.20
23
מזעזע!!! זה כלום 2.5 מליון!!! צריכה פי 10!!! וגם אז זה לא יהיה נחמה!
!31.05.20
22
קודם כל תנחומי לאישה הצעירה שנפלה קורבן לרשלנות רפואית מזעזעת כזאת ודבר שני ברור שכל אדם בר דעת מתייעץ לפני כל תהליך עם אנשים שמיבנים בתחום ולא נותן לרופאים לבצע כל תהליך בלי יעוץ מקיף . חשוב לזכור שגם במקרים כאלה יש טעויות של רופאים שנכללים ברשלנות רפואית אבל להתייעץ זה בגדר ונשמרתם ...
שלי 31.05.20
21
תמשיכו להאמין ברעלים ובחיסונ(ל)ים.. מי מאמין לרופאים ובפרט על עוור חשים מעל זחוחים וגאוותנים טוב שברופאים ל...
רשלן רפואי31.05.20
אחי, הטוב שברופאים לגהנום בגלל שאם הוא רופא טוב באמת אז חייב להיות שהוא גרם למוות-(כמובן שלא בכוונה) אבל כל המאבד נפש אחת מישראל כאילו איבד עולם מלא-גם בשוגג.... אז נא ללמוד לפני שכותבים..
שרה01.06.20
20
מסכנים!!! ד' ישמור! נקווה שהיא תוכל לעבור השתלת רחם ולהביא ילדים כאוות נפשה. אמן!
נ31.05.20
הלוואי איפה אפשר לעבור השתלת רחם? גם לי כרתו הכאב הוא כאב נפשי שאי אפשר להסביר אותו בעולם למי שלא עבר הייתי משלמת מיליון על רחם חדשה (כמובן על מנת להביא עוד ילד לעולם
יהודית31.05.20
19
למגיב מס'1: לגגל??????
נתי31.05.20
18
אני לא מבין את הכותרת הקשה הזו מי שכתב אותה פשוט גורם להשנאה אם זה היה כתוב בעיתון חילוני שהיה משמע שאשה חילונית הפכה למנועת לידה ע"י רופא דתי היינו הופכים שמים וארץ על הסתה אנטי דתית ,וכאן אנחנו ממש מסיתים נגד חילונים . האם הרופא עשה זאת בגלל שנאת דתיים ? לא ,סתם בטלן וחסר אחריות אז מה זה נוגע לחרד
אהרוני 31.05.20
נכוןןןןןןןן
אאא01.06.20
17
טוב שחזי לוי ברח בזמן...
פקיד31.05.20
16
עורך דין שלא יודע את העבודה, זה המחיר למישהיא שאוטובוס סגר עליה את הדלת. ולא של מישהי שלא תוכל להביא אפי' עוד ילד אחד לשארית חייה!!! הייתה יכולה להדגיש את הצד הרגשי- נפשי של הסיטואציה ולקבל לפחות 6-10 מיליון.
מחיר צחוק 01.06.20
15
לתגובה 1 גוגל זה לא תחליף לחוות דעת רפואית! זה נחמד בשביל לקבל רקע כללי על הנושא הרפואי ותו לא, בשום אופן אסור להסתמך עליו בזמני חרום! בנתיים לא ראיתי שהאינטרנט ואורח החיים החילוני הועיל משהו בנושאי בריאות. להפך, לחרדים יש הרבה עסקני רפואה שנותנים מענה זמין למקרי חרוםוזה בהחלט המצלה למצבי חרום שלא
ציקו31.05.20
14
שוטרים ורופאים לא יודע מה יותר גרוע
מתלבט31.05.20
13
זה לא נורמאלי! אי אפשר להבין את הצער האיום והנורא של זוג שלא יכול להביא ילדים! לא יאומן כי יסופר! 2.5 מליון??? זה בדיחה! אנשים שלא עברו את המצב הזה - לא יבינו מעולם מה הוא הסבל הזה. רופאים אווילים שברוב גאוותם וטיפשותם הורסים לאנשים את החיים במקום לבנות אותם. אמרו כבר חזל: הטוב שברופאים לגהינם. ב
עמר מ.31.05.20
12
בדיחה סכום מגוחך ישלמו בלי ויכוח
אלמוני01.06.20
11
2.5 מליון? זה הכל?? לדעתי רחם שווה הרבה יותר
איש יהודי31.05.20
10
כואב
אמא31.05.20
9
איזה מוזר, אני הייתי צריכה לעבור הפלה בשבוע 8 להריון, והרופאה לא הסכימה לעניין, והתייעצה עם כמה אנשי צוות מומחים מאד, והוחלט על 3% שאולי ויהיה הכל בסדר היא לא עושה את ההפלה כי זה חוק במדינת ישראל... בסוף ב"ה נפל לבד... אבל לא ידעתי שיש חוק נגד הפלות במדינת ישראל... ועוד משהו אני בהלם מהסיפור שהרופא
שירי01.06.20
8
מסכנה שלא נדע מצרות
ללא שם31.05.20
7
זו רשלנות אמיתי אבל צריך לזכור שטוב שברופאים וכו' ואין לסמוך אלא על אבינו שבשמים ולהאמין שהתרופות האמיתיות זה בתורה וצריך להיוועץ ברבנים שמבינים
שמואל מירושלים01.06.20
6
יכול להיות שזה תוצאה של הסתה אנטי חרדית
מיכל31.05.20
5
ד ישמור על כולם
יואו איזה קשה31.05.20
4
יכולה לקבל הרבה יותר
יאיר01.06.20
3
דחוף להחליף עורך דין. אם הסיפור כך צריכה לתבוע לפחות 5 מליון ומעלה
יוסי31.05.20
2
התייעצות, ויש רבנים שעונים גם בלילה היתה יכולה למנוע את זה. אבל פשוט מפחיד! וסכום תביעה מצחיק
שאלת רב31.05.20
1
ככה זנ שהצעירות החרדיות מגיעות לבית חולים בלי לדעת כלום, גוגל מלא במידע רפואי והן אפילו לא טורחות לברר ולבדוק, וממתי נותנים לרופאים לבצע תהליך רפואי בלתי הפיך מבלי להתיעץ עם 3 רופאים או עסקנים לפחות?
מישהי31.05.20
ככה נראית תגובה של הדיוט שמסתתר מאחורי מקלדת
רינה31.05.20
הוא לא הדיוט וגם לא אידיוט. בסיטואציות כאלו חשוב להפעיל שיקול דעת ולהיוועץ וגם לגגל
דודי31.05.20
במקרה של סכנת חיים מיידית אין אפשרות לגגל וזה גם יכול להיות מסוכן! המידע הרפואי בגוגל מלא גם במידע לא מוסמך ומבלבל וזה מאד מסוכן להסתמך על זה במקרה דחופים! זה נכון שתמיד חייבים להתייעץ עם עסקני רפואה שזימנים למקרים דחופים, אבל לא תמיד בזמני לחץ זה מעשי.
דני31.05.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24