כיכר השבת

אזרח הגון לא צריך לחשוש מהחוק // דעה

הסיפור של השוטרים והנער החרדי שנעצר בירושלים, חידד את חוסר האמון של הציבור החרדי במערכת אכיפת החוק. אמנם אנו צריכים להתגאות בעובדה שאיננו צריכים את המשטרה כי הפשע אצלנו מועט, אבל כשנתקלנו בשוטר אל לנו להתנגד – יש דרכים אחרות להוציא את האמת לאור (טור)

38
אביעזר שטיין | כיכר השבת | כ' בסיון | 12.06.20
אזרח הגון לא צריך לחשוש מהחוק // דעה
(צילום: מתוך הרשת)

כולנו ראינו את הסרטון המקומם בו תועד נער חרדי בסביבות גיל המצוות, מובל למעצר על ידי קבוצת שוטרים גברתנים. ברשת החברתית הובע זעם על משטרת ישראל שמתייחסת באלימות ובחוסר מידתיות כלפי הציבור החרדי.

לצערנו זאת איננה הפעם הראשונה. חדשות לבקרים אנחנו נחשפים לתיעוד כזה או אחר, רובם מתוך אירועים אלימים גם ככה, במסגרתם מתועדת התנהגות בלתי הולמת של שוטרים שתפקידם לשרת ולהגן על האזרחים ולא חלילה להיפך.

למען האמת הסיפור עמו פתחנו את המאמר משקף את המורכבות של עבודת המשטרה. הסרטון בו נראה הנער במבט ראשון הוא לחלוטין היה נראה הזוי ומקומם , ותעיד הוויראליות שלו. אך לא, בסופו של יום התבררה צדקתם ומקצוענותם של השוטרים.

תיעוד המעצר ממצלמות הגוף (דוברות המשטרה)

נכון, לאנשים אין אמון במערכת אכיפת החוק, ובציבור החרדי זה רווח על אחת כמה וכמה. אך בסופו של יום בחשיבה רציונלית – אם לא פשעת אם לא עברת על החוק אין סיבה לחשוש משוטר. איש עצר אותך ועשה לך עוול? תסביר לו את העניין גם הוא בן אנוש, אך אנו במדינת חוק וצריך למלא אחר הוראות השוטרים בשטח.

תגידו בוודאי, ראינו מקרים בהם אנשים הורשעו על לא עוול בכפם, לא יודע – אולי. אך אין זה מצדיק סירוב לשוטר שיכול להיגרר למעצר שיכול גם להיות מביך ואגרסיבי. תהיה אדיבים, תסבירו את עצמכם, זה לא עזר, תנסו להסביר את עצמכם בתחנה , שם הכל רגוע ובנחת בלי הלחץ שיש בשטח והכל נראה אחרת וגם אם שם נלקחתם למעצר תמיד אפשר לערער בערכאות השיפוטיות.

לגאוותנו, הציבור החרדי בדרך כלל רחוק מעולם הפשע והמשטרה, ויעידו על כך הנתונים שהתפרסמו היום על היחס הנמוך מאוד של תיקים פלילים באוכלוסיה החרדית בהשוואה לכל ציבור אחר, החינוך איכותי והתורה היא נר לרגלינו ואור לנתיבתינו . אבל אולי בשל כך אנחנו לא מכירים ומבינים את נהלי השוטרים והמשטרה אופי ותנאי העבודה , ואת ההתנהלות המתאימה מולם .

אני מבקש לחדד את המסר הבא: גם במקרה קיצוני אל תפחדו ממעצר או מעיכוב. זה לא מפחיד ולא כואב. אל תסרבו לעיכוב, כי אז המעצר יהיה חוקי ומוצדק. תזרמו עם השוטרים הם בכלל לא מפחידים ובדרך כלל בתחנה הכל נראה אחרת ונסגר בשקט.

הסיטואציות ששוטר מנסה לעצור חרדי לא משנה על איזה רקע, והחרדי מתנגד משל חייו תלויים ועומדים מנגד, וכל שכניו ומכריו מנסים להצילו מידי השוטר האכזר היא קומדיה טראגית. בכל המקרים התנגדות החשוד למעצר רק מסיבה לו נזק פיזי נפשי וגם פלילי, הוא לא מצליח להשתחרר ובסוף הוא מגיע לתחנה אזוק וחבול. אין טעם לריב עם השוטר בשטח , לשוטרים יש נהלים והנחיות ובמקרים רבים הם נדרשים לעכב חשודים ובמקרים רבים של סיכסוכים גם את שני הצדדים לאירוע אל תחנת המשטרה, כדי ששם הדברים ילובנו בצורה נינוחה.

ברור לכולנו כי בניגוד לשאגות האימה בהפגנות, השוטרים אינם נאצים. ותחנות המשטרה אינן מחנות השמדה. סך הכל משרד חביב שבו מנסים לבחון את הדברים בצורה רגועה ומשפטית במנותק מהאמוציות שבשטח. ב99% מהמקרים אין כמעט שימוש בכוח או באלימות בשטחי התחנה, שם הכל רגוע. במקרים של אירוע אלים וסוער עדיף להתלוות לשוטרים מרצון לתחנת המשטרה ובכך לא להחריף ולהסלים את האירוע שבדרך כלל יכול להיסגר בכמה דקות של שיחה עם החוקר או קצין החקירות

שום דבר טוב לא יצא למעשה לנער ואביו שתקפו שוטרים בירושלים. גם יחצנות האירוע כהפרת צו הריסה ל'מחנה' מאולתר הפכה את העניין למגוחך פי כמה. אל תהיו כמותם, הם בסוף גם אכלו את הדגים המסריחים וגם גורשו מהעיר בחרפה.

אביעזר שטיין הוא חרדי תושב טלז-סטון, שוטר סיור לשעבר- ופעיל למען הסדרת יחסי המשטרה והמגזר החרדי

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
השבת ברמה ג' בית שמש משטרה החלה ברחוב לעצור אנשים ללא מסיכה . עזבו אם זה מוצדק או לא למה ביום שישי בכיכר דיזינגוף או בחוף אף שוטר לא עצר אנשים ללא מסיכה??? לשיפוטכם אם הם מועילים ???
נאוה14.06.20
31
אתה פשוט מגעיל! במקום להעמיד את המשטרה במקום הראוי לה אתה נזכר להטיף מוסר לחרדים (למרות שאולי הדברים נכונים שלא כדאי להתנגד לשוטר גם אם הוא מתנהג כעבריין...)
ציקו12.06.20
ראינו איז חורבן קרה בארצות הברית כאשר "העמידו את המשטרה במקום הראוי לה".
רפאל14.06.20
30
ולא רק זה יש פחד אמיתי להתקל בהם שלא ימצאו איזו עילה להתנכל.
אילנה כהן12.06.20

הצגת כל התגובות

29
אף אחד לא יעחז לעצור אותך אם אתה אזרח שקט יקפצו עלייך לעצור אותך זה הכל
כותב מגמתי שקר אחד גדול אם אתה ערס או ער12.06.20
28
אנחנו לא צריכים את המשטרה???? אין מי שלא צריך משטרה אילולא מוראה איש את רעהו חיים בלעהו...
בני12.06.20
27
כל הכבוד! שאפו ענק! מילים כדרבנות! חד וחלק .
דוד12.06.20
26
ברור שצריך משטרה. אין חולק על זה. אם לא היה משטרה הכול היה ניראה אחרת. זה עדיין לא מצדיק בריונות משטרתית כלפי אזרחים וקטינים. ביריונות משטרתית בעייתית לא רק כלפי החרדים אלא כלפי כל החברה כולה. המשטרה יכולה לשמור על סדר בלי להרוס את החיים ולהשפיל אזרחים על הדרך. בסיפור הזה המשטרה לא פעלה בכלל במקצועי
חוק וזכויות14.06.20
25
השכלה ובלי חינוך או כל סוג של הגינות. לברוח מהם כמו מאש
השוטרים בארץ הם מהשכבות התחתונות בלי14.06.20
24
אז תשתוק שקרן העובדות שאתה מציג לא מדויקות מלשון המעטה
אתה מקבל כסף בשביל הכתבה12.06.20
23
אתה היית שוטר ולכן אתה כותב דברים אלו. יש דין אין נחתום מעיד על עיסתו. כל השוטרים רשעים מרושעים אין להם חלק לעוה"ב. מספיק לראות מה שהם עשו לעו"ד שדחפו אותו ללא כל סיבה על הכביש בכניסה למאה שערים.
מאיר12.06.20
22
שוטר זה הרבה פעמים אדם שלא הצליח בחיים. יום אחד עצר אותי שוטר שהתחבא מעבר לפינה שבה הוצב תמרור עצור. מיד אחרי שעצר אותי הבחין שיש לי מצלמת רכב, ואז אמר לי הכל בסדר סע...
.12.06.20
21
כמי שזכה להעצר מספר פעמים השוטרים ממש לא עדינים, וכשאף אחד לא רואה הם מתנהגים בגסות, מכות וקללות.
חיים12.06.20
20
גם להפיל חרדי תמים על הכביש זה סך הכל נחמד? אם זה מי שהמשטרה מביאה להגיב הפ לא יודעים מה זה חרדים
יהודה12.06.20
19
השוטרים כלעצמם רובם אינם אנשים רעים בכלל זה תלוי בעיקר בהוראות שהם מקבלים אפשר לחלק את הנושא עבירה על החוק לשני חלקים א' דבר שכולם מבינים שאסור לעשות כגנבה רצח וכו' ב' נושאים ששנויים במחלוקת בעיקר למחות נגד עבירות או גרוע מכך נגד גזירת הגיוס או סירוב להתייצב או להתגייס פה הציבור החרדי מכוסח חזק עם ה
ג'פרי12.06.20
18
דברי טעם אני קורא.
רפאל12.06.20
17
לאביעד שטיין. את מעללי המשטרה מזמן הקורונה כולנו מכירים.......... המשטרה זה אחד מהגופים האפלים במדינה................ ה אינם בני אדם......... מתנהגים כמו חיות טרף........ וכאילו משהוא הולך להרוג אותם בדקה הבאה והם צריכים להגן על עצמם......... בד"כ מדובר באנשים מהמעד הנמוך בחברה. מה שכנראה מסבי
איש ירושלים12.06.20
אילו אתה היית מתמודד עם הבעיות שהם מתמודדי, מי אומר שהיית יותר טוב? במקום רק לחפש בהם פגמים, היה עדיף שתתחיל להכיר להם טובה שהם שומרים עליך.
רפאל14.06.20
16
רבשע שמור אותי מאנשים מופקרים שחושבים ששוטרים מיותרים בעולם כדי להגביר את השטן שבתוכם וללסטם הבריות.
כל מי שנגד המשטרה סימן שהוא עבריין ופושע14.06.20
15
משה 18 בטוחני שיש לך כמה תיקים שם
לחצוף 1814.06.20
14
אם המשטרה עצרה אותך כנראה שהיא רוצה לגלגל עליך תיק זה לא סתם שוטר לא עוצר אותך סתם כך ללא סיבה באמצע ברחוב באמצע היום ההתנגדות למעצר נובעת מאי אמון במערכת מה גם שאם זה רק למטרות בירור שולחים זימון לבית להתייצב בתחנת המשטרה לצורך כך וכך ולא שולחים שוטרים לעצור אותך ברחובה של עיר.
נטע14.06.20
13
כי אתם אזרחים הגונים
בקיצור לכו אחרי הציונים כצאן לטבח כמו בא12.06.20
על איזה צאן ועל איזה טבח אתה חולם?
רפאל14.06.20
12
תגיד שאתה שוטר מספיר לראותמאת השנאה בעניים של השוטרים להבין כמה הם מסוכנים
חרדי12.06.20
11
ואני אומר לכם, -ראיתם שוטר תעברו כביש- הכותב יכול להיות שוטר סיור אם כל הכבוד גם הוא יודע את האמת וקצת יותר מאיתנו . המגיב היה מתנדב במשמר האזרחי
אריק14.06.20
איני מכיר אותך, לכן דברי אינם מתייחסים אליך אישית. נוכחות שוטר משרה תחושת ביטחון על אזרחים שומרי חוק. לעומת זאת, מי שלא כל מעשיהם על פי החוק, גם בשעה שאין להם מה להסתיר, מרגישים חוסר נוחות בנוכחות שוטר.
רפאל 14.06.20
10
איך אתה קובע שהן תקפו השוטרים כי המשטרה אמרה? מי אומר לך שלא שיקרו כמו שזה קורא כל יום ומתברר בבית משפט? למה המשטרה הגיעו עם כמה ניידות ומניסוס של יס''מ על אירוע כזה כאילו מדובר בפיגוע? איך עשו נגדו שימוש בכח והפחדה מגזימה? כל זה אומר דרשני... ולתשובת המגיב 3 לא יודע מה יש לך הצרפתים חוץ
רב יוסף12.06.20
9
דברים פשוטים, מביך שצריך להסביר את זה. השוטרים לרוב עושים עבודת קודש. אגב, תמיד טענתי וגם הבאתי את הדברים לפני גדולי הדור וראשי הכוללים, שחייבים גיוס מסיבי של חרדים למשטרה, זה ישביח מאוד את החומר האנושי ששם.
אני14.06.20
8
עם ישראל בכל ההסטוריה שלו הכיר את אותם שחשבו שהם ירקדו "מה יפית" לפני הפריץ בודאי שלא תמיד השוטרים רעים וכדומה אך קשה לתת אמון במי שכל ימיו אוכל נבלות וטרפות מקדש את הגוף ואת הבהמתיות ובודאי שנהנה להשתרר על השני בפרט אם הוא שונה וגלותי... או במודע או בתת מודע אתה תמים שנפלת לידיהם ואתה משמש להם ככי
הרב וויספיש12.06.20
7
ספר את זה לביבי ולשרה ולכל הימין הישראלי, נוו באמת. כמה נאיביות אפשר בכתבה אחת. אנחנו לא תיירים מהירח שתספר לנו מה שאנו לא יודעים.
maxmen12.06.20
6
בצרפת מכלוף שר הפנים ומרציאנו נציגו בעיריה היו בכלא בטוח
sur et certain=בטוח12.06.20
5
שאלה לכל המרוקו.צרפתים האם בצרפת האב ובנו היו נוהגים כך? לה פוליס מיסייה. ואי ואי שמה זה לא צחוק. מרציאנו וחבריו יודעים יפה מאוד את זה.
בצרפת לא היו מעיזים הגיבורים העוואנטות ה12.06.20
4
למה הם תקפו שוטרים זה לא אמרת תגיד את האמת והאמת קשה כי האמת לא ציונית
עעע12.06.20
לעעעע למה בסטמר נזקקו למשטרה? כי בכל מדינה נורמלית צריך משטרה להפריד כשיש מכות.. לא על כל שטות צריך לדקלם פשקוילים ממאה שערים .... מותר גם לך לחשוב קצת לפני שאתה כותב שטויות כדרכך.. ויתכן שגם אתה תצטרך יום אחד ,עזרת משטרה.. הם די אדיבים כשלא זורקים עליהם אבנים ,וצורחים עליהם נאצים
לעעע13.06.20
3
18 בז לדבר יחבל לו. כלומר מי שבז לשני יום אחד יפול בידיים שלו. זה חוק מרפי. אם חזל כתבו הוה מתפלל בשלומה של מלכות אפילו רומי אתה וחבריך גאוותנים כקרח. אשמים הישיבות הראש ישיבה והמשגיח שפיטמו אותך הציינים הציינים תמשיכו תקבלו מכות ותסבלו. צאו צאו לחו.ל ותראו מה זה שוטר. בלי שוטרים היית מת מזמן. אתה כ
אין לכם ענוה לכן אתם סובלים כמו חזירי בר14.06.20
2
השוטרים עוצרים על כל דבר אפילו על ארטיק שנמס בשמש...
טומי12.06.20
1
יאללה יאללה תספר את הסיפורים האלו למישהו אחר, המשטרה זה ארגון פשע בחסות החוק, מה זה שוטר? עבד כי ימלוך.
משה12.06.20
שוטר זה אדם שבעת הצורך מסכן את חייו כדי להגן עלי ועליך. כדאי שתתחיל להכיר לו טובה!
רפאל14.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24