כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

"החרדים הציונים" שממשיכים את... "הגרי"ח זוננפלד"

הקבוצה החרדית, "קדושת ציון", שטוענת שהיא הממשיכה של הגרי"ח זוננפלד זצ"ל בימינו. מתנגדיה טוענים עליה שהיא חרד"לית בדיוק כמו מרכז הרב והר המור • פרק שביעי (חרדים)

45
ישראל שפירא | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 16.06.20
בחורי ישיבות בסיבוב שערים של האגודה
בחורי ישיבות בסיבוב שערים של האגודה (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

בימינו, ישנה עוד קבוצה חרדית שטוענת שהיא הממשיכה של הגרי"ח זוננפלד זצ"ל, המדובר באגודת "קדושת ציון" שמתנגדיה טוענים עליה שהיא חרד"לית בדיוק כמו ישיבות מרכז הרב והר המור.

באתר הויקיפדיה החרדית "המכלול" הוגדרה האגודה כך: "אגודת קדושת ציון - התאחדות החרדים לדרישת ציון על טהרת הקודש" היא אגודה חרדית שמטרתה להחיל את חוקת התורה על מדינת ישראל, ולכונן מדינה יהודית על פי התורה. האגודה שואפת לקדם מושגים כמו: אהבת ארץ ישראל, מצוות כיבוש ארץ ישראל והורשת האויב. ובכך יש לאגודה מאפיינים דומים להשקפת הציבור הדתי לאומי. עם זאת, בניגוד לציונות הדתית אגודת קדושת ציון אינה רואה ערך חשוב במדינת ישראל, ראשיה והוגיה, והיא דוגלת בשמרנות טוטאלית כמקובל בציבור החרדי".

הרב יהודה אפשטיין נואם בוועידה; לצידו, הגאונים ר' מרדכי שריקי - ראש "מכון רמח"ל, ור' יואל שורץ - ראש ישיבת "דבר ירושלים" (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

כאמור, האגודה אינה מעריכה את ראשי השלטון, במאמרים שמנפיק יו"ר האגודה, הרב יהודה אפשטיין, נכתבים ביטויים חריפים על "ראשיה שריה ויועציה" שאינם מנהלים אותה ע"פ ההלכה, החל בהכרעה בשאלות ציבוריות וכלה בהקמת בית המקדש, והקרבת קרבנות.

האגודה מתיימרת להמשיך את חזונו של הגרי"ח זוננפלד בהתיישבות בכל שטחי ארץ ישראל, ללא כל קשר למדינת ישראל שאיננה פועלת ע"פ חוקי תורה. היא רואה ברבי עקיבה יוסף שלזינגר עליו כתבנו סדרת מאמרים כאחד מהוגי דרכה, לדבריהם - הוא מהראשונים שרצו לחדש את כל מצות התורה שעם ישראל איבד בגלות, כשם שמבקשת ופועלת לכך האגודה.

הקהל בוועידה השנתית (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

באגודה ישנן קולות שונים. כאשר מספר אנשים המזדהים עמה אף עולים להר הבית, ולעומת זאת חברים באגודה גם תלמידים של הגר"ש אוירבך שממשיכים בדרכו ואוסרים בתוקף את העליה להר. האגודה עצמה מעולם לא נקטה קו רשמי בעניין זה. כמו כן האגודה מקיימת כל שנה אירוע בהשתתפות מאות אברכים ובחורי ישיבות לציון יום ירושלים, דבר שכידוע מרן הסטייפלר הביע את התנגדותו לכך.

'קדושת ציון' טוענת שהם היחידים שממשיכים באמת את הגרי"ח זוננפלד, והם היחידים בציבור החרדי שטוענים לקיום אתחלתא דגאולה בישובה של א"י בכלל וביהודה ושומרון, וכמו שהגרי"ח זוננפלד התבטא על חברון ועוד, כמובא בפרקים הקודמים.

הקנאים מפגינים מחוץ לוועידה (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")
הקנאים מפגינים מחוץ לוועידה (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

הם טוענים שהם הממשיכים את הגרי"ח זוננפלד בכך שהם לא חושבים שיש בעיה של התגרות באומות העולם בדיוק כמו שהגרי"ח זוננפלד לא חשש להתגרות באומות ולילך דרך שער שכם ולנסות להחזיר את הישוב היהודי בחברון.

הם אף מוכיחים מהתעקשותו על הליכתו דרך שער שכם, בסירובו לתת לערבים את ההרגשה כי הם מפחידים אותנו וגורמים לנו להדיר רגלינו ממקום כלשהו, וטוענים כי זו ראיה מוחצת לשיטתם, שהלא לכאורה הדבר תמוה מאוד – מנין ההיתר להיכנס לפיקוח נפש?

חברי האגודה בטיול בשומרון (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

אלא, טוענים הם, הגרי"ח זוננפפלד הסתמך על המבואר ב'מנחת חינוך' שמגדרי מצוות מלחמה הוא גם להיכנס בפיקוח נפש, שהרי זוהי מהותה של מלחמה, ובזה מתבארת כוונת הגרי"ח זוננפלד, שכן הוא הבין שאנו נמצאים במלחמה על כל שטח ושטח כאן, וממילא היה עליו ללכת דרך שם – אע"פ שיש בזה סכנה!

לדבריהם, אין סתירה בין עמדתם לבין הטענה שהגרי"ח תמך באגודת ישראל, מכיון שאף עמדתה המקורית של אגודת ישראל הייתה קרובה לעמדות "קדושת ציון" הרבה יותר ממה שהייתה קרובה לעמדותיה של אגו"י או דגל התורה היום. לדוגמא הם מצטטים את הפסק של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל משנת תרצ"ז, שם נכתב: "הארץ הקדושה נתונה לעם ישראל, וכל ויתור שהוא על אדמות הקדש הנתונה לנו ע"י הקב"ה בגבולותיה אין בו ממש".

כיום נושא זה נתון במחלוקת גם בתוך אגודת ישראל וגם בדגל התורה. באגודת ישראל יש את מאיר פרוש שמייצג את העמדה של אגו"י של פעם, ומרבה להתבטא בצורה ימנית [והדבר בא לידי ביטוי גם בעיתון 'המבשר' שמזוהה עמו] לעומת שאר הח"כים באגודת ישראל, שפחות מזוהים עם הימין האידאולוגי.

הוועידה השנתית (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

וגם בדגל התורה שמימי הרב שך נתפסה כבעלת השקפה שמאלנית הקרובה לסאטמר, ניכר שוני מהותי בהתבטאויותיו של מי שכנראה יהפוך לח"כ הרביעי [אחרי שיאשרו את החוק הנורבגי] - יצחק פינדרוס, שאף הוציא הבטחה ממרן הגר"ח קנייבסקי לפני הבחירות שהחרדים לא יותרו על שטחים לטובת הערבים, וכלשון הגר"ח קניבסקי לפינדרוס: "שהערבים יוותרו".

בשיחה עם אחד מראשי אגודת 'קדושת ציון', הוא תקף בחריפות את הטוענים שספר "האיש על החומה" מזויף. לדבריו, אפשר לטעון באותה מידה שספר "ויואל משה" הוא מזויף, מכיון שכידוע הספר לא נכתב ע"י האדמו"ר מסאטמר בעצמו, אלא ע"י תלמידיו. ומלבד זאת, ברגע שטוענים על כל ספר שלא מסתדר לנו שהוא מזויף, עלולים גם להוציא לעז על ספרי הראשונים והאחרונים מכל הדורות, וכעין צנזור כתבי מהרי"ץ דושינסקי זי"ע.

הכריכה של גליון קדושת ציון האחרון (צילום: באדיבות "אגודת קדושת ציון")

אותו אחד מראשי האגודה מציין כי רוב הסיפורים המופיעים ב'האיש על החומה' מאומתים ממקורות אחרים. לדוגמא הוא מפנה להסכמה שכתב הרב זוננפלד לספר "ציונים לתורה" של יעקב דידובסקי, שם כתב הרב זוננפלד שבשם הספר "ציונים לתורה" רמוז: "כי גם הקוראים עצמם "ציונים" ישובו לתורה, כי האיש אשר הוא מבלי תורה, אי אפשר לקרותו ציוני".

כמו כן, לטענתו, יש בעצם הטענה שהספר מזויף, התחצפות למרן הגרי"ש אלישיב שנתן הסכמה לספר.

בכלל, טוענים הם, שהם ממשיכי דרכם של כל בני התורה ויראי השמיים שעלו לכאן בשנים קדמוניות לשם קירוב הגאולה, ובראשם תלמידי הגר"א ותלמידי הבעש"ט, והציונות החילונית אך מצאה לה כר נאה להתגדר בו, בדבר שקדמוה שומרי מצוות. בגליון היובל החגיגי שהוציאה האגודה לאחרונה, אף פורסם ראיון של הגרז"נ גולדברג [חתנו של הגרש"ז אויערבך ואב"ד בי"ד הישר והטוב לענייני ממונות] לאנשי האגודה, בו הוא טוען טענה זו בתוקף.

נקודה מעניינת היא, שניכר כי אנשי האגודה מתעלמים כמעט כליל ממרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, כך לדוגמה בראיון של חברי האגודה שהודפס בגליון החמישים החגיגי שיצא לאחרונה ממש, התבטא חבר האגודה ר' אהרון סירקין ואמר: כיום אין סכנה של פריקת עול עקב דרישת ציון כמו בעבר, ולכן הגיע הזמן להחזיר את ההשקפות החרדיות המקוריות של ר' יחזקאל לווינשטיין, הרב מפוניבז', ר' איסר זלמן מלצר, וכן בדורות האחרונים של הגרש"ז אויערבך והרב אלישיב, ושל רוב גדולי ישראל, ובמידה רבה אף של החזו"א ומרן הג"ר חיים קנייבסקי שליט"א, שראו באור חיובי את מצוות ישוב ארץ ישראל גם במשמעותה המעשית בת ימינו. הרבה שנים לא עודדו לזה בפומבי עקב הסכנה המהותית שהייתה מפריקת עול, וכיום אין סכנה, כי הציונות החילונית מתה", נשים לב שה"גדול" יחידי שהוא לא הזכיר זהו מרן הרב שך.

בפרק הבא נחשוף על אחד מחברי אגודת קדושת ציון יהודי ת"ח ביותר, שכל כולו יראת שמים השם את נפשו בכפו נגד טומאת האינטרנט שמפיל חללים רבים בקרב הציבור החרדי...

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון, השם דגש על ההיסטוריה התורנית של ארץ ישראל, מדריך טיולים, ובעלים של סוכנות הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
זה דעת גדולי ישראל על מרן הרב אברהם שפירא ראש ישיבת מרכז הרב:חיבור ראשון בגיל שתים עשרה את תחילת לימודיו החל בתלמוד תורה עץ חיים שב”חורבה” בעיר העתיקה, אצל ה”מלמדים” המפורסמים בצדקותם ובלמדנותם בירושלים (תחילה אצל רבי אלי’ סלומון זצ”ל, לאחר מכן אצל רבי חיים מנחם מנדלסון זצ”ל, רבי חיים באסאן זצ”ל רב
ישראל מאיר הכהן17.06.20
וואו וואו וואו. לא ידעתי על כל זה, יש"כ שהבאת (למרות שזה לא קשור לכתבה....) מאיפה אתה מביא את כל זה?
דוד.17.06.20
25
חח.. מאי נפקא מינה? הרי המון ישובים חרדים נמצאים בשטחים הכבושים...אז בכל מקרה כולם למעשה מסכימים עם קדושת ציון...חח
יהודי של אמת17.06.20
24
מדהים לגלות שיש מי שמרים את האמת על נס בלי לפחד. "עוד לא אבדה תקוותינו". אשריהם ואשרי חלקם. ושימשיכו בעבודת הקודש שלהם לגלות את האמת על דעתם של רובם המוחלט של גדולי ישראל. קצת מסקרן הכותרת "חרדלים" יש שם כאלו סרוגים? תמיד חשבתי שזה רק חרדים שם, ואני מכיר קצת. מוזר.. תבדקו את עצמכם.
אלחנן בן דעואל17.06.20

הצגת כל התגובות

23
בסוף הכתבה על קבוצת "קדושת ציון" צותת שכיום אין "סכנת פריקת עול" עקב דרישת ציון כמו בעבר, נו באמת - איך אמרו חז"ל קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים, לצערינו הגדול היום בהפוך על הפוך שאומרים חרדיות [כלומר 2 פלגי ליטא 2 פלגי גור 2 פלגי סטמר קנואים סיקריקים וכו' וכו'] יש סכנה אמיתית לנוער שלנו שלא יפרוק עול,
תגובה17.06.20
22
אחד העלונים היפים
אחד העם17.06.20
21
קדושת ציון מורכבת מחרדים בלבד ולא מחרד"לים סרוגים. נא לתקן את כותרת הכתבה!
לא חרד"לים17.06.20
20
לא הבנתי מה יש לך מלשקר לצבור ולסלף את האמת ואת דעת פוסקי וצדיקי הדור? עובדה שהרמב"ם פוסק לא לעבור על ה3 שבועות באיגרת תימן, עובדה שהמהרל מפראג פוסק שג' שבועות זה אפילו אם אומות העולם יענו אותנו להקים שלטון עצמאי בכל זאת זה אסור, המהרל חי הרבה זמן אחרי 1000 שנים מהחורבן, עובדה שהרשב"ש, הריב"ש שהם
האמת בפרצוף17.06.20
אתה או טיפש או שקרן, כל דבריך הם הבל הבלים. שקרים וסילופים. אתה מצטט אגרות ועוד כתבים לא הלכתיים, בעוד שום פוסק לא פסקם להלכה. חוץ מהרש"ב והצפנת פענח, כנגד עשרות שכתבו שאיננה. לדעת כל נושאי כלי הרמב"ם, חוץ מהמגילת אסתר, הרמב"ם לא פוסק את זה להלכה. באגרת תימן הוא כותב כדי להציל ממישח השקר שהיה שם
איש עברי18.06.20
רק האדמור מסטמר בעצמו סבר שיש מצוה וחצוף שכמותך! הלא הלכה היא פסוקה בשו"ע שיש מצוה לעלות, ואתה בא לעקור סעיף בשו"ע!!!??? חזור לחור
אלי18.06.20
מסכים לגמרי עם אלי...
עברי אנכי18.06.20
19
עלק ידוע שהסטייפלר התנגד ליום ירושלים??? תביא מקור! תהיה אמיתי והגן ותזכיר שר' שלמה זלמן אוירבך זצ"ל כל שנה בקול תורה ביום ירושלים אחרי התפילה דפקו על הבימה וקראו את פרקי התהילים של הלל בלי ברכה וחילקו ארטיקים לכל הישיבה! אותו דבר בישיבת חברון במשך שנים היה המנהג לחלק ארטיקים לכל הישיבה ביום ירושלים
לב יהודי17.06.20
כנס לקריינתא דאגרתא (אם שמעת על הספר הקדוש של אבי) ותראה שהוא כתב בחריפות ביותר נגד אלו שחוגגים את יום ירושלים
חיים קנייבסקי17.06.20
18
לא יודע מאיפה הכותרת המוזרה הזאת על ה"חרדל"ים" אין ביניהם ובין מרכז והר המור ולו בדל חוט של כיפה... אני מכיר את אחד החבר'ה המרכזיים שם, הוא ואני למדנו יחד ב"תפרח" מדובר בחבר'ה חרדיים לגמרי, שרחוקים כרחוק מזרח ממערב מהחרד"לים. מילא שבפתיח כתוב שכך טוענים מתנגדיהם, זה נכון, אבל בכותרת? זה כ"כ לא אוביי
יוסי17.06.20
17
אם אפשר שישראל שפירא יכתוב על יחס גדולי ישראל לרבני ישיבת מרכז הרב תודה!!!!!!!!
ישראל17.06.20
16
ג' שבועות כבר בוטלו 1000 שנה אחרי החורבן כך כתב רבינו חיים וויטאל זיע"א תלמידו המובהק של האר"י הק' בפתיחה לספר "שער ההקדמות", כל התעמולה של אנשי "השיטה הקדושה" השיטה שפשטה את הרגל טוטלית באושוויץ ובטרבלינקא נגד העליה השיטה שעלתה בחייהם של מליוני צדיקים הי"ד, מקורה מצאצאי המרגלים בימינו שמאסו בארץ חמ
עלה נעלה וירשנו17.06.20
15
נרצה או לא נרצה - הם מייצגי דעת רוב גדולי ישראל בכל הדורות - חוץ מסאטמר וכדו'.
מרדכי17.06.20
נכון מאוד!!
יהודה שלמה17.06.20
נכון
אלי17.06.20
מסכים לגמרי
יהודה17.06.20
אמת ויציב!!
איש שקול17.06.20
14
קדושת ציון מחזירה עטרה ליושנה, ניתן לפתוח המודיע של השנים הראשונות שלו ולראות את אהבת ארץ ישראל של אגודת ישראל המקורית, בלי השכתוב של היום ומלחמת הכסאות...
מישהו שיודע17.06.20
13
נפלא שיש עוד אנשי אמת בחרדים
דוד17.06.20
12
זה שני דינים יש מדינת ישראל ויש ארץ ישראל... מדינת ישראל ובפרט מיסדה היו ה' ישמור כופרים שכול ענינם היה חוק הלאומיות-שזה ממש פריקת עול מלכות שמים... לעומת זאת ארץ ישראל השלמה- זה היה ההשקפה של כול צדיקי וגדולי הדור הקודמים החל מתלמידי הבעש'ט-כמו רבי מנדל מויטאבסק-פרי הארץ.והבת עין וכו&#039
אבי17.06.20
אז למה אוכלים פירות נכרי וחו"ל?? החרדים התרחקו מרוב חלקי התורה בשביל לשמר את התורה...
אלי17.06.20
מי שבאמת דבק בתורה ואוהב ארץ ישראל לא מחפש לברוח ממצוות שמיטה מצוה כה בסיסית ויסודית בחיבור להכרה שארץ ישראל היא של הקב"ה שנתנה לעם ישראל
יוסל17.06.20
11
להבדיל הגריח"ז, ואלו הציונים הם ממשיכיו?
אפילו הר' קוק אסר לעלות להר הבית, ק"ו16.06.20
ראשית, כפי שנכתב, רק חלקם עולים, האגודה עצמה מתנגדת לעליה. מגוחך להגיב לכל דבריה בניפנוף ילדותי בקלישאה "הר הבית".. שנית - בוש לך על כתיבת ה"להבדיל" בין שני ענקי עולם אלו... עפר אינך ראוי להיות תחת כפות רגלי הראי"ה שהגריח"ז כיבדו עד מאוד, ואתה כותה להבדיל???
איש עברי17.06.20
10
אנשי אמת! כה לחי!!
בראבו!!19.06.20
9
אם יש בינם כאלו - שעולים להר הבית. זה חרדים? חחחחחחחחחח
מה זה משנה17.06.20
שים לב לא כתוב שיש *ביניהם*, אלא שיש המזדהים עימם. כי ברור מי שעולה להר חושב שלדבר על א"י זה טוב. אבל אין שום הכרח הפוך... תחשוב קצת לפני שאתה יורה ארטילריה...
מוישה17.06.20
8
יפה מאוד ישר כח!! באתי להציע הצעה, שאולי תכתוב מה היחס של חסידות חב״ד לנושא ארץ ישראל שיהיו הדברים ברורים. מה יחסם לציונים ולמעמד ה״מדינה״ וכו׳
קטינא17.06.20
7
הבנתי חזרת על הבליהם של ארגון קדושת ציון לאורך כל הכתבות הבנתי ונראה לי שמצאתי עוד מישהו שהוא חבר בקדושת ציון המחבר של הכתבות
הבנתי19.06.20
6
ל12 אני אישית לא עולה כהוראת רבותינו..אבל הם עולים רק לסובב ששם מותר אפילו לתנאי מת(הלכות בית הבחירה לרמב''ם) ולכן לא יצאו רבותינו בקול חוצב ברחובות כמחאה נגד העולים משער המוגרבים..
דוד17.06.20
5
למה כתוב חרד"לים בכותרת? קדושת ציון הם חרדים! נא לתקן את המעוות!
גור אריה יהודה17.06.20
4
זה שאתה פוסק מהרמבם בהלכות חמורות אלו- זה מגוחך....
מה זה משנה17.06.20
זה חוצפה להתחתן עם אשה ולהסתבך בהלכות חמורות וחששות כרת,
פחדים נוראים17.06.20
3
שקר וכזב רבי יוסף חיים זוננפלד היה נגד כיבוש ונגד מדינה לפני ביאת המשיח המפורסמות אינן צריכות ראיה אתם רוצים להיות פושעים אפיקורסים וכו' תשתמשו ביריב שלו עם הספודיק
ג'פרי17.06.20
אתה קשקשן מוזר... הביאו ראיות. אם יש לך איך לפרוך - תפרוך.. אל תהלך אימים... ואגב, הוא לא היה יריב שלו, הם היו ידידים בלב ונפש והעריצו אחד את השני. מותר גם לידידים להיות ברי פלוגתא, ורק קלי דעת כמוך הופכים את זה למריבה ויריבות אישית.
איש שקול18.06.20
2
הקנאים מפגינים דוקא נגדם, חחחחח, הקיצונים תלמידי המופתי אמין אלחוסיני שפעל לבצע דת השריעה שאסור ליהודי לדרוך בפלסטינה, והכחדת עם היהודי היושב בציון. הגיע הזמן לומר האמת בקול רם, ולא לטייח את שיטתם באמתלאות שקריות כביכול שבגלל ציונות הם משתפים פעולה עם צוררי ישראל
יהודי לא סיקריק17.06.20
1
מצוות עשה מהתורה לעלות להר הבית לבנות את בית מקדש ה', שנאמר"ועשו לי מקדש" (שמות פר' תרומה) מי שמתרשל ממצווה גדולה זו ולא עושה בשביל לגאול את מקום הקב"ה מהאויבים שהשתלטו שם מצער נורא את השכינה הק' ששרויה בגלות, אוי לו מיום הדין אוי לו מיום התוכחה, אוי לו בזה אוי לו בבא......
וקמת ועלית17.06.20
לבנות כן, לעלות? כרת!!!!
אודי17.06.20
אתה באמת או רק עושה את עצמך... לבנות כן לעלות לא... חרדי שעולה שואל... איך אפשר לבנות בלי לעלות...
תנועת חרדי ההר 17.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24