כיכר השבת

תפנית בעלילה

המשטרה חזרה בה; מתנגדת להחזרת דגל פלסטין למפגין החרדי

ביום שני השיבה המשטרה לביהמ"ש כי "אין מניעה להחזיר" את דגל פלסטין שנלקח מדוד קרויס במאה שערים, אך לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', העמדה שונתה והמשטרה "מתנגדת להחזרת הדגל" (בארץ)

20
חיים גולדברג | כיכר השבת | ב' בתמוז | 24.06.20
מעצרו של קרויס במאה שערים
מעצרו של קרויס במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תפנית בעלילה: לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' כי המשטרה הסכימה להחזיר את דגל פלסטין לדוד קרויס ממאה שערים, דגל שנלקח ממנו במהלך הפגנת הקיצוניים, כעת, המשטרה משנה את עמדתה.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר פרסום הכתבה ב'כיכר השבת', שיגר ראש ענף חקירות של מחוז ירושלים תגובה חדשה בתיק לביהמ"ש, וטען שהם מתנגדים להחזרת הדגל.

"המשטרה מתנגדת להחזרת הדגל", כתב אמש שמוליק בן עמוס, רענ"ח מחוז ירושלים, וציין כי הנימוקים יימסרו בהמשך.

מעצרו של קרויס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטיו של קרויס פנו לבית המשפט בנושא, לאחר שהתגובה הקודמת של המשטרה, נמחקה מנט המשפט.

בפנייתם לביהמ"ש, כותבים עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ כי "גורם כלשהו מחק את התגובה המקורית שהוגשה ב -21.6.20 ונקלטה ב-22.6.20 עם חותמת "נתקבל", והחליף אותה עם תגובה, ללא חותמת "נתקבל", שרשום עליה במפורש שהיא נכתבה בתאריך 23.6.20".

"אין הח"מ יודע כיצד ארע הדבר ומי אחראי למהלך, אולם המדובר בהתנהלות בעייתית ביותר. אלו היה מדובר בתיק נייר כפי שהיה נהוג בעבר בבית המשפט, הרי שהפעולה משולה להוצאת התגובה הקודמת מהתיק, השמדתה, ושימת התגובה החדשה", קובלים עורכי הדין ומבקשים מביהמ"ש להורות על חקירת העניין.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', קרויס הגיש באמצעות עו"ד נדב גדליהו בקשה לבית משפט השלום בירושלים "להורות על החזרת 'תפוס' - דגל הרשות הפלסטינית".

ביום שני: "אין מניעה להחזיר את הדגל"
ביום שלישי: "המשטרה מתנגדת להחזרת הדגל"

"בתאריך 20.6.11", תואר השתלשלות האירוע, "המבקש שמע כי משטרת ישראל עצרה קטין שהחזיק דגל של הרשות הפלסטינית, ביקש למחות נגד דבר זה ובעד חופש הביטוי ונעמד בסמוך לפתח ביתו כשהוא לובש מסכה ומחזיק בדגל". לפי הבקשה, "למרות שהוא לא ביצע כל עבירה, הוא נעצר תוך שימוש בכוח רב, נחקר ולבסוף שוחרר באותו היום, אך כשהשתחרר לא הוחזר לו הדגל, ונאמר לו שעליו לפנות לבית המשפט - ומכאן בקשה זו".

"אין כל איסור פלילי בנשיאה או בהנפת דגל של הרשות הפלסטינית, איתה מקיימת מדינת ישראל יחסים ושיתוף פעולה", טען קרויס. "מעבר לכך, עולה כי המשיבה (המדינה) מודעת לחוסר האיסור הפלילי". לדבריו, "אין מקום לקבל את התנהלות המשיבה, אשר מערבת שיקולים פוליטיים בהפעלת סמכותה. על בית המשפט להורות לה באופן ברור, כי מעשיה פסולים".

ביום שני, כאמור, שלחה המשטרה לבית המשפט את עמדתה העדכנית, וכתבה: "התיק נסגר בסיום חקירתו. לכן אין מניעה להחזיר למבקש את הדגל". אלא שיממה לאחר מכן, התגובה שונתה והמשטרה מסרה כי היא מתנגדת להחזרת הדגל.

בעקבות עמדתה החדשה של המשטרה, הורה השופט אלעזר ביאלין כי המשטרה תנמק את עמדתה - שלא להחזיר את הדגל, עד ליום ראשון, 28/06/20.

מעורך הדין שמואל הורביץ ממשרדו של נדב גדליהו נמסר: "מצער לראות את הרצון והיכולת של משטרת ישראל למחוק חומרים מתיק בית משפט. היינו מצפים ממזכירות בית המשפט למנוע ניסיונות לשיבוש מסוג זה. כל עו"ד יודע שאם הוא מגיש משהו בטעות לבית המשפט - אז הוא שולח בקשה לתיקון ואז לא נמחק התגובה הקודמת - אלא פשוט מוסיפים את התיקון, וזאת לעומת היכולות של משטרת ישראל למחוק תגובות ולהחליפם בתגובות אחרות. אנחנו נמתין להחלטת בית המשפט ונפנה למח"ש לחקירת הנושא במידת הצורך".

ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל חקרה את החשוד בגין השתתפותו בהפרת סדר והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, ובשלב זה הוחלט להוסיף ולחקור את התיק תוך ביצוע פעולות חקירה נוספות במטרה להגיע לחקר האמת. עמדת המשטרה בעניין הדגל הועברה לבית המשפט בהתאם.

תוכן שאסור לפספס
20 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
כל הכבוד אבל תאמת אין לי בעיה שיחזירו אותו אחרי שהדגל ישרף
יהודההה24.06.20
15
אנחנו הריבון הגיע הזמן שנתעורר. הם משחקים בנו כמו כלבים ! חייבים כולנו להתאחד הם רוצים שנשנא אחד את השני שנשלשין אחד על השני הם רוצים שהשנאה תשלוט עלינו אסור לנו לתת לזה לקרות ואסור לנו לשתף איתם פעולה אנחנו הריבון אנחנו השולטים . עשינו טעות שבחרנו בממשלה שאין מה לבחור מרד האזרחים יוצא עכשיו ! כולם
שמעון כהן 24.06.20
14
מה עם דגלםי של השמאל?
מה עם24.06.20

הצגת כל התגובות

13
אתם באמת חושבים שזה מה שמעסיק את הציבור החרדי?! האם הדגל יוחזר או לא? תחפשו היטיב תמצאו שיש נושאים הרבה יותר מעניינים! חוץ אם אתם מקבלים כסף על פרסום הידיעות הללו...
נחמיה24.06.20
12
נטורי קרתא מאז ומעולם היו בעד חופש הביטוי!
אהרל'ה24.06.20
11
אם הם היו מחזירים זה היה מראה שהם משלימים עם הדבר שנקרא "מדינת פלסטין" ועם כל ההתפרעויות
ברור שלא יחזירו24.06.20
10
להתעלל ביהודים, זה מה שהמשטרה יודעת הכי טוב
חח משטרה שלא יודעת מה רוצה מעצמה. רק24.06.20
9
שיחזירו את קרויס יחד עם הדגל לעזה
יוסף24.06.20
8
אוי ואבוי אם היא תחזיר - זה פרס לטרור.
ימה24.06.20
7
להחזיר לקרויס הדגל של אחיהם הפלסטיני אך ורק בתנאי שיעוף מכאן הוא וכל חבריו הקיצונים, וכשיעזבו אז ניתן להם לכל אחד מתנה גם דגלי אחיהם הנאמנים החיזבללאי והאירני. ועליכם קיצונים ארורים עד מתי תזלזלו בתורת הקנאות האוסרת לישב בפלסטינה הכבושה והגזולה השדודה והחמוסה, ונפסק שם כי כל כל כל היושב בא"י עובר אי
יואליש24.06.20
למה לו לעוף אנחנו גרים פה לפני הציונים ונגור פה אחריהם מי שלא מתאים לו שהוא יעוף. אין איסור לגור פה יש איסור לבנות מדינת כפירה העוברת על כל החמורות .
ירושלמית24.06.20
למה את חושבת שמישהו ישאל אותך?!!! מדינת ישראל היא הריבון, ברצותה היא קושרת את כולכם וזורקת אתכם לסוריה וללבנון כפי שעשתה לאותם ערבים חכמולוגים שטענו בדיוק את אותה טענה. בעבריינים ובפורעי חוק פראים כמוכם מטפלים ביד ברזל , יהיה לכם מספיק זמן לשרבט את הנוסטלגיות ההסטוריות שלכם בדמשק וברמאללה...
מי שואל אותך?!24.06.20
ירושלמית, א' רוב רובו שורשי הקיצונים הונגרישע ורומינישע נחתו בא"י אך ורק להציל עצמם במדינת היהודים שהוקמה כבר בניסים ונפלאות שעשה ויעשה ד' לנצח נצחים. [ואף אלו שהגיעו למעלה ממאה שנים, כי כבר חופף כ-130 שנה זריחתו של אור חדש על ציון] ב' לתורת הקנאות, כל היושב בא"י ונכלל כיהודי, שותף ומושיט יד וכוח ל
שואל אותי24.06.20
6
למה שיחזירו את הדגל? שיעבירו את הדגל ואותו לעזה
חילול ה'24.06.20
רק אותו? אותו ואת כל אלו שחושבים כמותו, אותו ואת כל אלה שיודעים למצוץ מעטיני המדינה ובמקביל מלגלגים עליה ולא נוקפים אצבע כדי לקדם אותה. את הצבועים האלה צריך לחשוף ולזרוק אותם מפה בכח לכל הרוחות. נמצא את הפריארים שיסכימו לקבל את הצבור המפגר הזה - טוב, לא נמצא? נזרוק אותם לסוריה, הבלאגן שם חוגג, הם הר
רק אותו?24.06.20
5
השתגענו לגמרי, אנחנו נלחמים על שטויות, מסנגרים על משוגעים מחפשי פרסומת, ומשחירים את פנינו בעיני כל העם. אנחנו צריכים להלחם על שטויות, ללחום על דגל פלסטין זה פשוט טירוף, מעולם לא עשינו דברים כאלה, החילונים נהנים מזה, שאנחנו נלחמים על שטויות, ואז במקום שנקבל זכויות של אזרחים יש להם את ההצדקה להתעלל בנ
יואל24.06.20
4
איזו צרות-אופקים... מבחינתי, דגל הוא סתם חתיכת בד או פלסטיק. אמנם לא הייתי מניף מול פניו של אדם דגל שפוגע ברגשותיו, אבל, בעיקרון, זכותו של כל אדם להניף איזה דגל שהוא רוצה.
אפי24.06.20
3
לא מבין למה לא מעלים את הכלבים האלה בכח על משאיות ומשליכים אותם בבעיטות לאחיהם האהובים ברמאללה ובעזה. מי הם בכלל שמדינת ישראל מתדיינת איתם? מה פתאום המדינה סופרת אותם? יאללה, על משאיות ולעזה! עכשיו!!!
לא מבין24.06.20
2
הם מניפים את דגל האויב, איך הם לא נמצאים בצינוק? איך עדיין לא השליכו אותם לשכם וג'נין? איך לא שללו להם עדיין את האזרחות הישראלית ואת זכויות האזרח? מדינת ישראל היא מדינה נקניקית, רופסת וחסרת בטחון. כל אהבל עושה ממנה צחוק. לחיי חברי הכנסת הנהנתנים והמושחתים המעשנים סיגרים יוקרתיים ומתרווחים על כסאות ע
מדינה רופסת24.06.20
1
כל אלה שמגיבים פה, ומה עם השמאל, הם פשוט לא מדברים לענין, אנחנו יהודים חרדים שומרי תורה ומצוות, ויש לנו רק מודד אחד, זה מייצג את דרך התורה או לא, ואין שום סיבה שנניף דגל פלסטין, זה פשוט טירוף, ואם שמאלני עושה משהו לא יאשימו בזה את כל החילונים, מה שאין כן אם חרדי עושה משהו, אז כל החרדים אשמים, ולכן א
חיים24.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24