כיכר השבת

באולפן 'כיכר'

ר' מוטקה בלוי מודאג: "בחורי ישיבות משחקים כדורגל"

"מגיפת הקוורנה הובילה למשבר רוחני קשה מאוד", כך אומר המחנך ר' מוטקה בלוי בראיון באולפן 'כיכר השבת'. לדבריו: "רבים מהתלמידים יוצאים לחופי הים במסלולי אופניים" (אנ"ש)

127
ישי כהן | כיכר השבת | י' בתמוז | 02.07.20
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

הרב מוטקה בלוי, המחנך מבני ברק, חושש בימים אלו ממשבר הקורונה שהוביל למשבר רוחני קשה מאוד כלשונו, וזה בשל העובדה שהישיבות לא פועלות כבשגרה. הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אנחנו נמצאים במשבר רוחני קשה מאד משום שהיכלי התורה סגורים, וקח לדוגמא את הישיבות הקטנות שבהם הבחורים מתחילים את סדר יומם בדרך כלל בשעה 07:00 בבוקר ומסיימים את היום ב. 21:00 בערב, היום המצב הוא שבגלל שאין ארוחות בישיבות, הבחורים מתחילים את היום בשעה 09:30 - 10:00, וחוזרים הביתה כבר ב. 20:00 בערב כי אין ארוחת ערב, ומה יעשה הבן ולא יחטא..

"יש לבחורים עודף שעות, והצדיקים שבהם ממלאים את זמנם בביקור בכותל, ואלו החברמנים יותר נוסעים לקבר יוסף הצדיק, אבל רבים יוצאים לחופי הים במסלולי אופניים, ואני לא רוצה להגיד בקול, אבל יש כאלו שמתוודים שהגיעו לרשת האינטרנט רח"ל".

הרב בלוי הוסיף: "ישנם גם משברים שונים בין הבחורים וההורים שנובעים בין היתר מכך שהבחור לא רגיל להיות חלק מעבודת הבית השוטפת, ופתאום כאשר הוא נמצא בבית הוא קם מאוחר, וכשהוא יורד להתפלל הוא לא לוקח את שקית האשפה שאמא שלו הניחה ליד הדלת, והדבר מביא להמון בעיות.

"ישנם אפילו בערים החרדיות נערים שיוצאים לשחק כדורגל עם אנשים בעייתיים, ופתאום הוא גם מוריד את החולצה כי חם לו, וגם את הציצית, והוא פתאום הופך להיות אדם אחר".

"צריך לדעת שישיבה היא חממה רוחנית, וישיבה זה עניין של סדר יום", הדגיש.

תוכן שאסור לפספס
127 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
91
אדם שבא לומר דעה לדור הבא שלומדים להיות בקיאים בתורה אמור להיות לבד כזה, מה שאף אחד לא חושד בו
הוא תלמיד חכם?06.07.20
90
נראה כאילו האנשים פה לא יודעים על מי הם מדברים אני מוחה בזלזול ברבנים ומחנכים שנעשה פה (חבל שמכירים אנשים מכותרות באתר)
בעילום שם03.07.20
89
לשון הרע מספיק
משה03.07.20

הצגת כל התגובות

88
אם הוא מחנך אז אני אבוקדו...
אבוקדו03.07.20
87
אני חושב שלחנך אינך יודע לך תאפה מצות תצעק המיארה חמור כמוך יש הרבה אתה טמבל עם תעודה שישחקו כדורגל ושיהנו מהחיים אל תעשו אותם מטומטמים כמוך אתה פשוט חסר אנטלגנציה אתה לא חי את התלמידים שלך אפילו לחלק חציר לפרות לא היתי שם אותך טימטום מהלך
דוד03.07.20
86
בזמן שהשטן מקטרג, א''צ לסייע ולקטרג. הנח להם לבחורי ישראל שהעולם עומד על גבם. כן ירבו. ובודאי שאינם משחקים כל היום כולו, גם לא מקצתו.
שעיה ויינגוט03.07.20
85
שלא עוזרים בזמן שלא לומדים. במקום להתעסק בבלבולי מוח
הבעיה בבחורים עצלנים03.07.20
84
לי יש תחושה שהראיון הזה חתוך....
מישהי ששמה לב02.07.20
83
מה רע בקצת התעמלות...לשבת כל היום...זה ממש לא בריא...די לחנוק....
קובי02.07.20
82
ממהרים לסגור ישיבות גם על חשש רחוק ללא רצון למצוא פתרונות באוטובוסים נוסעים בחנויות קונים רק ישיבות סוגרים וכולם אומרים אמן לפריץ ועכשיו בוכים שאין עולם ישיבות בצער אך בישרות לא נותר לי לומר רק "עצניקים נשארתם אחרונים תחזיקו מעמד" אני מתפלא למה בדיוק אתם זכיתם להמשיך ללמוד?
משה02.07.20
81
בוקר טוב אחי. כדורגל, אופניים, ומה היה עד עכשיו? שחקו גולות ותופסת?
אפרים02.07.20
80
ר מוטקה אלוף
לכל המגיבים הדבלים, עוד מיליון שנה לא תח06.07.20
79
מוטקה בלוי אולי תתחיל לאלפי משפחות שהגיעו לפת לחם ? במקום לדאוג 'לייראס שמיים' של אחרים, חשבת על זה ? !
מוסטפא03.07.20
78
מוקקה שיחנך תכן שלן והוא חיה רעה שילך לעזאזל
יסף03.07.20
77
למה לא נותנים להם עבודות מבחנים. אולי סופסוף ילמדו לבגרויות רח"ל
י02.07.20
76
זה העונש שלא שמעו לר' חיים ורצו למצוא חן בעיני השלטון גדולי ישראל זה לא רק להצביע למפלגה...
מוטי02.07.20
75
לא מדאיג אותך שבנות ישראל לא התקבלו לסימנר. עקב ציבעם ומוצאם? ההפליה בת"ת ? אחוזי הספרדים? חווה את דעתך.
אדון בלוי02.07.20
לא!! לא בגלל צבעם ומוצאם!! אלו שלא מתקבלות הסיבות הן ערכיות ובכל בתי הספר של 'בית יעקב ' מקבלים את כולן ומוסד אשכנזי כמו ישיבה ות"ת שלא ישמור על אחוזים יהפוך למוסד ספרדי
אסור לשקר02.07.20
שקרן....................
איציק ישראל03.07.20
74
אין שום איסור לעשות ספורט מה ההבדל בין ריצה ואופניים לכדורגל?????
מוטי02.07.20
73
ספורט זה מצוין,מעלה אנרגיות חיוביות ושמחה.וזה גם דרך לעבודת השם.לשחק כדורגל או לרכוב על אופניים זה לא נכלל תחת המצווה לדעת אותו בכל דרך? מה זה מחנך לא צריך להיות מסורס ולסרס אחרים. תנו לחיות לשם תורת חיים.
רשיאל02.07.20
72
הרב אורי זוהר אמר דבר נכון לא לחנך את הילדים להיות חרדים אלא להיות עובדי השם וזה לא קיים בצבור החרדי
דן02.07.20
71
רייב מוטקה,מי שמסתכל בכדורגל,מהמר הפיס,מחזיקים בטלפונים לא כשרים אלא הבחורים הליטאים האשכנזים שהורסים את התרבות והמסורת של הספרדים.אנא,טפל בהם.עכשיו אני מבין למה לא מקבלים ספרדים למוסדות אשכנזים.זהב(הספרדים)לא יכולים להיות עם פחים(אשכנזים)
שמשון02.07.20
לא יפה!!! נפגעתי!! אם אתה לא רוצה להיות מופלה לרעה אל תפלה אחרים...
אשכנזי02.07.20
מטומטם, באמת נפגעת? אני לא מאמין לך, אני בטוח שאתה ספרדי שמשחק אותה אשכנזי, שום אשכנזי לא נפגע מהתגובה הטיפשית שלו, אתן לך משל אם אתיופי יעליב את האירופאים מישהו ייפגע או יתייחס אליו?...
יהודי02.07.20
גם אתה וגם שמשון פשוט גועל נפש, לשימשון-תתפלא אבל זה ממש לא קשור למגזר, ליהודי- פשוט מגעיל לקרוא את זה.
שומר נפשו02.07.20
אתה לא נירא לי יהודי אלא ג-ז-ע-נ-י
כפרה עלי02.07.20
70
"וכשהוא יורד להתפלל הוא לא לוקח את שקית האשפה שאמא שלו הניחה ליד הדלת, והדבר מביא להמון בעיות." לאן הגענו? אנשים מתים. חוץ מז חנוך של הבית הוא לא פחות ואולי יותר חשוב.
יח02.07.20
69
מה יעשה הילד ולא יחטא? הולך לכותל קבר יוסף משחק כדורגל הולך לים יש בעיה בכדורגל? לא הוא מוריד חולצה איזה חטאים נוראים " וואי וואי לא קונים את זה. אה נזכרתי יש אינטרנט או זה מילה שקונה
כמו ילד קטן !!!! כל מילה לא קשורה לשניה06.07.20
68
לא רוצים גיוס צהל .אז ישחקו בכדוררגל
דניאל02.07.20
67
כל הכבוד, מראיון שלם, בחרתם דווקא לקחת את הכותרת המתריסה ביותר, זבלים,
מימי02.07.20
66
אם הציבור החרדי היה חכם היה משקיע בחלופות לחידושים טכנולוגיים, אבל מה לעשות פה אסור ושם אסור ואין חלופה, מתישהו זה היה ברור שזה הולך להתפוצץ ואם מזה הם מופתעים שיחכו עד הפיצוץ הבא
זה התפוצץ לחרדים בפנים02.07.20
65
האיש שהרס את סוכות בירושלים ואוירת השמחה ששרתה ברחובות שאבה את כולם וחיממה לבבות לעבודת הבורא. קדושה לא נוספה מצמצום השמחה ומאז רק התגברה הנשירה רחמנא ליצלן ועוד ידו נטויה ?!
חשבון נפש 02.07.20
64
רוצים לשחק כדורגל- ככל הנראה יקבלו מתקום מיוחד בגהינום. אם בלוי הוא איש חינוך וזו דעתיו, אני מבין למה הציבור החרדי נראה ככה.
רפי02.07.20
63
מה הבעיה בכך משחק כדורגל זה לגיטימי וזה בריא לא ניתן לך לשלוט על כל הדור לא מתאים לך לא נראה לך תחנך את הילדים שלך ותו לא
מאיר05.07.20
62
בשנות ה-70 היה שחקן יוחנן קרויעף זצ"ל שבא ממשפחת רבנים עם שורשים באשכנז ושיחק בנבחרת הולנד.
הרב קרוייף03.07.20
נו ואז?
בני גנץ03.07.20
61
פשוט אהבל, כל אנשי החינוך בעד שלבחורים צעירים יהיה יותר זמן לעצמם, לשחק לטייל ברוגע ושלוה ומבכים כבר שנים על הלחץ שבחורים צעירים חיים בו -"מהבוקר עד הלילה בישיבה" - בא נראה אותך דורש את זה מעצמך... זה לא הבעיה שסו"ס לבחורים צעירים יש יותר זמן לעצמם ובודאי לא לכלול את זה ואת הכותל ויוסף הצדיק ואופ
עלק!!! מחנך !06.07.20
60
אני רואה בביתי את כל התופעות שהרב ציין (יש לי בן בישיבה גדולה). אבל השאלה היא מה עושים עם זה? כשהישיבה היתה סגורה לגמרי, הבן למד לפחות חלק מהיום עם עמיתיו לספסל הלימודים. עכשיו כשהישיבה פתוחה והבן לא מוכן לחזור כי הוא לא מוכן להתחייב לא לצאת בכלל לחודש או יותר (דבר שאני מקבל בהבנה), מה אני אמור לעשו
אבא מודאג02.07.20
1) תקימו מעין ישיבה בשכונה במסגרת קלילה [שיעורי תנ''ך היסטוריית עם ישראל וגדולי ישראל, פרשת שבוע עם כלי יקר אברבנאל ומלבי''ם, עצות לחיים והתנהלות כלכלית מתוך התלמוד, 2) עשה לו לימוד עם הספק ומילגה שתיתן לו על ידע ובקיאות. 3) מה שאני הייתי עושה ומן הסתם לא תסכים, להוסיף לו סמארטפון מסונן הרמטי עם שיע
משה בן אברהם02.07.20
למה אם בחור לא רוצה ללמוד כל היום כבר חוששים שיהפוך לנושר? יש עוד דברים ללמוד ולעשות. ולא כל הבחורים רוצים וחייבים ללמוד יום שלם תקלטו את זה כבר
אבא לא מודאג02.07.20
רק להתפלל, להתפלל, להתפלל. אולי תקבע אתה חברותה עם הבן שלך, תאמר לו שזה בשבילך, שתמיד שאפת לחזור ללימוד ישיבתי, ולא היה לך הזדמנות, ועכשיו יש הזדמנות טובה. אל תקשה עליו מידי, לא יותר משעתיים ביום, לא בתשע בבוקר, אלא בעשר.
יוסי02.07.20
עצה שלי אל תלחץ עליו בכלל בחור בישיבה גדולה יודע מה מותר ואסור ומה ראוי תן לו לגלוש איזה שעה בכיכר השבת או אתר מסונן דומה ותודיע לו שאתה יכול לדעת אם הוא עבר למשהו אחר ואם הוא עובר קצת על הזמן לא באופן קיצוני תזרום גם אפשר להציע לו מעין מבצע שאם יסיים תוך חודשיים את חלק ב או ו במשנ''ב שהם קלים יחסית
אחד02.07.20
59
האיש הזה וה׳שיטות׳ שלו מזמן פשטו רגל. מה הוא משתרר עלינו? לך טפל במשפחתך ועזוב אותנו לנפשינו. כל צעקן נהיה פה ׳מחנך׳. אצלי דווקא כתוב חנוך לנער על פי דרכו (של הנער לא של מוטקה)!
שרעקלעך02.07.20
58
היום הכפירה והאפיקורסות חוגגים בראש חוצות והשקפות זרות ומשונות קונים שביתה גם בלב חרדים, ולכן לא מספיק מסילת ישרים, התשובות לשאלות דורנו נמצאים ב400 ספרי הרבי מליובאוויטש; מי שאינו רוצה יגנה הרוצה ישמע ויהנה.
משה בן אברהם02.07.20
בדיחת המילניום בחב"ד הבעיות החמורות ביותר בעקרי היהדות
חכם צבי02.07.20
57
אני גר בשכונה חרדית, ואני רואה תמיד ילדים שמורידים את הכיפה כשהם רצים וכשהם רוכבים על אופניים.. ואין להם חברים בעייתים. הכל עיניין של חינוך. הבנים שלי לא מורידים כיפה, לא מורידים ציצית, לא מעשנים (כמו בחורי ישיבות רבים), לא מנבלים את הפה, ומשחקים כדורגל עם בחורים שהפכתם אותם לבעייתים.
מורה נבוך02.07.20
56
הלואי דכולם ישחקו כדורגל יחסכו להם הרבה בעיות נפשיות זה דבר טוב ומשחרר וגם אם יוריד את החולצה לא קרה כלום.....
אר02.07.20
55
איש מיושן עניתקההההה או שתיתעדכן או שתזדקן.... חחחחח......
משה02.07.20
54
אז מה? אני יודע וגם ראיתי ראש ממשלה חלופי חחחחחחחחחחחחח
אילן06.07.20
53
עלק מחנך.....
בוקובזה מכלוף02.07.20
52
עברתי על התורה. עברתי על התורה שבע"פ ולא מצאתי איסור על משחק כדורגל. כנראה שחז"ל לא התנגדו ואולי עודדו כדורגל...
דני צור02.07.20
פרק אחד אתה לא יודע... ועברת.. על מי אתה משקר?
אבא 02.07.20
מי אמר לך שהוא לא יודע?! לך לך תחפש תחברים שלך
בני גנץ02.07.20
51
.
תרתי דסתרי02.07.20
50
ולזה קוראים מחנך? חחחחחחה
מאיר02.07.20
והכותרת מצחיקה ר' מוטקה מודאג, חחחחחח, מודאג אולי כי אם המצב ימשך כך בעוד חודשיים לא יוכל להתפרנס מתואר מחנך כי כבר לא יהא דרישה כזאת בכלל, ויהיה הצפה למכירה פומבית שטריימלאך ב-200 ש"ח של אברכים צעירים,
פורים שמח02.07.20
49
תעשו מבחנים עם מלגות כמו "מפעל הש"ס" וזה יחייב את התלמידים ללמוד
משה בן אברהם02.07.20
48
שידאג להם לחברותות ולימוד בזום ויפסיק לבלבל במוח
דודו02.07.20
47
לצעוק ביקורת בלא פתרונות זה רק לשון הרע בלא תועלת. הוא רגיל להטיף מוסר אבל לא קידם שום תועלת בהיסטוריה שלו.
אמת02.07.20
46
אדון בלוי... לא כל חיו הילד ילמד בישיבה, החוכמה היא ללמד ולחנך את הילדים והנערים שגם אם אין משגיחה יש להתנהג בהתאם. 2. אם תמתח את הקפיץ חזק מדי הוא ישתחרר מאו מאוד רחוק, 3. חלק מחינוך הילדים הוא גם עזרה בבית, אז במקום לבכות שהילד לא יעזור בבית כי הוא לא רגיל, אולי הגיע הזמן ללמד את הנערים שחלק מכבד
אסנת02.07.20
45
באנההה... תביעו את דעתכם בצורה מכובדת!!!!!!!! מה זה אמור להיות כל התגובות המגעילות פה?? תתביישו!!!!!
שיראל04.07.20
44
הבעיה היא לא לשחק, השאלה היא איך משחקים, אם משחקים ומורידים את הכיפה ואת הציצית, ברור שזו בעיה, אך אם משחקים מתוך יראת שמיים ועדינות, זה טוב, צריך לצאת מדי פעם ולחלץ עצמות, זה גם בריא
א02.07.20
43
מחנכים שיש להם בעיה עם בחורים שמשחקים כדור רגל שילכו ויחפשו עבודה שמטעים להם. אבל אל תשארו בחינוך!
שלמה02.07.20
42
מוטע'ל, אתה מפדח, אם חינוך ישיבתי לא מחזיק מעמד חודש בבית, אז איך הוא יחזיק אחרי החתונה??? אכן פשיטת רגל!!! מי ייתן והקורנה כשליחת הקב''ה תגרום לנו למצב שהיה בדורות עברו, רוב הבחורים למדו ליד הבית, בפיקוח של ההורים ולא של אי אלו מקקים שהם בעצם רשמים דוברי לשה''ר. ומיעוט מובחר גלה למקום תורה.
צ'למער02.07.20
41
משהו יודע כמה עולה פראק?
בחור טוב02.07.20
כמו השטריימל...
אבא 02.07.20
40
מוטקה אתה מזהיר על כדורגל ואופניים בחוי הים אתה באמת לא יודע הלואי ואלו יהיו הבעיות נוסעים עם אופניים בחופי הים כדי לנסוע באופניים או לחפש בחורות גם חרדיוןת בשפת הים
דוד02.07.20
39
סליחה אבל לא הבנתי מה הבעיה לשחק כדור רגל כן כמו שבים נמצאים בלי ציצית זה לא מוזר שמשחקים בלי ציצית ולמגיב 30 אתה לא רואה מציאות כי אשכנזים שמתקלקלים הולכים ללמוד מקצוע אבל ספרדים הם הפרחחים של הרחוב תחשוב על זה אם אתה מסוגל בכלל ...
אבי 02.07.20
אם אתה חושב ככה בוא ואני יספר לך מה קורה אצלנו בשכונה... הנושרים רובם ספרדים אבל הם עדיין עם כיפה והם שומרים שבת אבל הבחורים האשכנזים שנושרים הם עם קעקועים ואני לא מגזימה הם לא עם כיפה הם מגדלים קוקו... ואני מכירה זאת מקרוב כי שכנים שלנו בבנין- אשכנזים יש להם בן כזה שכולו מקושקש אז נכון שספרדים הם
כפרה עלי02.07.20
38
יכול להיות שמה שהוא אומר נכון וירידה רוחנית זה לא דבר טוב... אבל למה לא לתת לבחורים לשחק כדרוגל במסגרת הישיבה? אם היו נותנים להם את זה, לא היו מחפשים את זה במקומות אחרים
יהודית02.07.20
יש לי משנה סדורה על זה, כתוצרת חוץ: אם אין לבחורי הישיבות ספורט מאורגן, הם יתעסקו בספורט ל א מאורגן...והתוצאות מי ישורנה...
ח02.07.20
37
מה יעשה הנער ולא יחטא???? תיבת נוח יש רק אחד בדור הזה וזה הישיבה. מעניין אם מישהו בתיבה היה לו חשש שמא ידביקו אותו במחלה כזאת או אחרת ובפרט שבגיל שלהם הסבירות שהיא תהיה מסוכנת היא מאוד מאוד נדירה, האם היו אומרים להם לעזוב את התיבה ולצאת אל המבול??? אתמהה.
מוטי02.07.20
36
טמבל לא ר' ולא מוטקא אני לא סובל את הבן אדם הזה הוא לא מבין כלום בחינוך אם הוא רוצה שיחנך את הבנים שלו
משה אייזן05.07.20
35
כנראה שכל מי שגלש בכתבה הגיע לאינטרנט רח"ל...
פלוני02.07.20
34
רפורמי יכול להיות אחד שמבטל חלק מהמצוות, אך גם אחד שמוסיף כל מיני איסורים שלא שיערום אבותינו. לצדיק הזה לא די בתרי״ג מצוות אז הוא בא להוסיף (לנו כמובן) עוד כהנה וכהנה חרמות ואיסורים. די מספיק, הציבור מאס בך! תן לידים שלנו לשחק כדורגל וטפל בילדים שלך בלי העייצעס שלנו!
רפורמי02.07.20
33
ואוו !!!!! הוא משחק כדורגל ,הוא נוסע באופניים ה' ירחם !
שפוי02.07.20
שפוי אתה לא, קראת רק את הכותרת..
אבא 02.07.20
זה בסדר... גם אתה לא!!
בני גנץ03.07.20
32
מספיק להלך עלינו אימים עם האצבע המונפת עלינו בתוכחה. השיטה פשטה רגל. ברור שלא מתאים לכולם ללמוד בישיבה כל חייהם. רובא דרובא צריכים ללכת להתפרנס, וכן לצאת החוצה בלי לרעוד כל הזמן, כמו שזה היה תמיד עד להקמת המדינה והמצאת הקיצבאות!
פליגלע02.07.20
אין קשר לפרנסה חינוך תורני ולימוד תורה חייב כל יהודי בגיל ההתבגרות די לראות איך נראים חילונים ללא תורה!!
דניאל מעוז02.07.20
31
אם אלה התוצאות איפה החינוך? הוא פשט את הרגל? אולי בגלל שזה לא חינוך אלא אילוף?!!!
יוסי02.07.20
30
צודק, אבל עדין לא יכולה לשמוע אותו......... קל לומר מה לא טוב, במקום פתרונות מותאמים לדור.
שני02.07.20
29
טוב שיש מישהו שאומר את האמת אבל זו שעת חירום מה אפשר לעשות? לא הכל תלוי בנו . ...
משה ירושלים02.07.20
28
מה קדם למה הביצה לתרנגולת או התרנגולת לביצה. אולי 25% מהבחורים שלומדים בישיבות קטנות באמת מתאימים לשם. הרוב הולכים לשם, כי ככה מקובל ככה צריך שלא לפגוע בשידוכים וכדומה. אם כל אחד היה נמצא במקומו הראוי לו, ולא במקום שהעסקנים רוצים לשים את הציבור, לא הייתה שום בעיה.
האברך דוד02.07.20
27
אין חיוב ללכת עם ציצית. רק אם אתה לובש בגד שיש לו 4 כנפות אז חייב להטיל בו ציצית. אם אני מוריד רק למשחק כי חם...מה הבעיה??? אין כאן שום איסור.
קובי02.07.20
26
אני כבחור ישיבה קטנה חושב שכל השטר הזה רק מזיק וגורם לבחורים להגיע למקומות גרועים באמת
א02.07.20
25
מוריד את החולצה וגם את הציצית, אוי אוי אוי, ומה עם הכיפה? רק שלא יגיעו למושגי בחורים הפלג'לך לדהור ברכבי השכרה בכבישי הערבה. כי זאת באמת מסוכן מאוד
הפלס,טיני02.07.20
ישיבות של בני-תורה "הפלגלך בלשון של המשכילים" לומדים בהתמדה גדולה מאוד מר"ח אייר, נורווגי תמשיך להשמיץ
שמעון02.07.20
24
ל"חכם צבי" מי שמשקפיו צריכות נקיון חושב שאחרים צריכים מקלחת.
משה בן אברהם02.07.20
להבא זכור! מי שיש לו חמאה על פדחתו בל יצא לשמש {האמיתית} למכור מרכולתו...!! הבנת?!
ר' יעקב ששפורטש02.07.20
יישר כח ששפורטש. הקדמת אותי , והדברים פשוטים וכפי שהורו לנו רבותינו . יהי רצון ומלאה דעה טהורה כמים לים מכסים.
חכם צבי02.07.20
לחכם צבי ולחכם ששפורטש אתם טועים ביחס לרבי ואביא לכם שתי ראיות קטנטנות 1) הרב יעקב לנדא בנו ונכדו אב''ד ב''ב שלשתם היו מקושרים לרבי וביחד עם זה לא זזו מהשו''ע וזה לא סתר. 2) בלקוטי שיחות מתחת כל קטע או משפט יש הפניה לחז''ל ראשונים ואחרונים על מה זה מבוסס ומאין זה לקוח.
משה בן אברהם02.07.20
הלך לו השליח עם תרופות מבית המרקחת עמדו 2 ליצנים הפילו ושברו לו את המשלוח אמר להם הציבור הפסיד [הנה נקודה ממה שאתם מפסידים ''השמש והירח מאירים על הארץ, אבל קיים הבדל ביניהם, השמש זורחת ומאירה יום יום באותו אופן ללא כל שינוי, לעומתה הלבנה מתחדשת בכל חודש (ומכאן גם השם חודש) תחילה כרצועה צרה חצי עגולה
משה בן אברהם02.07.20
רק פרט קטן מעניין!! מדוע הרב יעקב לנדא שלח את בנו הרב משה לנדא לישיבות ליטאיות {פוניבז'}!! ומדוע הרב משה לנדא שלח את בנו הרב יצחק אייזיק לישיבת אור ישראל הליטאית בפתח תקווה!! {כנראה ידע משהוא שאתה לא יודע!!}
בר כוזיבא02.07.20
אם זה נכון 1) יתכן שזה (הוראה חשאית של הרבי ?) בכדי שהכשרות תהיה בקונצנזוס.. 2) בני הרב לנדא דהיום נראה לי שבחב''ד 3) אז היה אפשר ללמוד בישיבה ליטאית ולשמור על מנהגי הבית והחסידות (לא כהיום שפלג מתפלג מפלג)..
משה בן אברהם02.07.20
גם הרבי שליטא ידע שתורה על כל מקצועותיה זה רק אצל הליטאים!!! ביי!!
סורבון02.07.20
הרבי היה צריך להנהיג דור שמדבר בשפת המדע כפי שהחזיר בתשובה את פרופ' ברנובר ועוד [בחסידות מוסבר שתפקיד צדיק הדור להפוך את החושך לאור ולכן משה רבינו גדל בבית פרעה (כמובן שינק מיוכבדׂ) יעקב אבינו לקח את בנות לבן הארמי, הרמב''ם היה שר ורופא למלך מצרים, והרבי למד את שפת המדענים להחזירם בתשובה], יש לך יקי
משה בן אברהם02.07.20
הוא שלח אותו בשביל שלליטאים ח''ו לא יהי' ספק על ההלכה, ולהיפך, אם היה לומד בחב''ד, היה יוצא ת''ח יותר גדול
א02.07.20
23
שומו שמיים בחורים עושים הליכה אוי ווי ה ירחם בחורים משחקים כדור רגל איזה דור לא עלינו בחורים נוסעים באופניים מוטקה תחזור לשטייטל דחוף ותזרוק את התואר איש חינוך כי חינוך ואתה זה שתי היפוכים
חיים02.07.20
22
אצל חרדים התעסוקה זה הישיבה כי אין משהו אחר לעשות, הבחורים לא אוהבים ללמוד, תראו איך בישיבות התיכוניות החרדיות התלמידים לומדים באהבה וחשק, הישיבות הקטנות לא רלוונטיות. אחרי זה הם נחטפים בשידוכים
אריה הילד02.07.20
21
הרב בלוי מייצג את כל מה שמקולקל בחברה החרדית. מקדשים את הנראות! הפנימיות אינה מעלה ואינה מורידה! הוא סימפטום של מחלת ה"מה יחשבו?".
ישי 02.07.20
צודק ב-100%
מזמשנה02.07.20
20
אז מה הוא מציע ?????????????
אז02.07.20
19
מה שמבינים מהכתבה שבחור ישיבה זה מוצר בעייתי.
יהודי02.07.20
18
יהיה היום הרבה תגובות אני מאמין על הכתבה של מוטקה בלוי אבל אתם לא טענו שום דבר כי צריכים לשמור על הרב הגאון בהצלחה אתם צריכים להעלות כל תגובה שכותבים להיות ישרים בתקווה להבנה
ללא שם02.07.20
17
ל"חכם צבי" הזורק אבנים על השמש אינו פוגע בשמש אלא פוגע בעצמו
משה בן אברהם02.07.20
16
חחח מוטקה ביז גוט......תביא את ההקלטה של הבחירות לחיים שליימה
חיים שליימה02.07.20
15
אחר כך כל הבחורים הצדיקים האלו עוד הולכים ודורשים סכומים מטורפים בשידוכים רק בגלל שהם תחת הכותרת של "בחור ישיבה"....
אמא02.07.20
14
מוטקה תן לנו לחיות.לפני שאתה מתחיל לצעוק על בחורים שנוסעים באופניים,כדאי שתספר לכולם שיש לך סמארטפון,נגד הוראות כל "גדוילי ישרואל" שכביכול בשמם אתה מנסה לחנוק אותנו.
בחור ישיבה02.07.20
13
היום לא מספיק ללמד את הילד נזיקין, היום חייבים ללמד את הילד עיקרי האמונה וקשר לה', שאלתי בחור חרדי בן 14 למה באנו לעולם ענה לי "לא דברו איתנו על זה" אז מה הפלא שכשיוצא מהישיבה נופל?
משה בן אברהם02.07.20
צריך לשמוע את ר יואל ראטה שמדבר הרבה על השם ואמונה, ומחנך את הבחורים לדבר עם השם, לא משנה באיזה מצב אתה, אפילו משאול תחתית, אמונה אמיתית וחזקה זה התרופה לדור
'02.07.20
קשקוש... בשביל מה באנו לעולם לומדים במסילת ישרים!! אין מוסד בעולם שלא לומדים בספר הזה!!! די לקשקשת
משה בן תרח02.07.20
12
במקום לסגור את הנערים בישיבות, שחלילה לא יראו מה קורה בחוץ , אולי הגיע הזמן ללמד אותם אך להתמודד עם העולם בחוץ? הרי כל החיים הם יהיו מוגנים, ! להפריד את הנוער מהעולם זה לא חינוך!!! צריך ללמד להתמודד!!! כך שבכל מקום שיהיו הם ידעו את הגבולות!
אסנת02.07.20
11
הליכה? אופניים?? שומו שמיים !!!!! הבחור התפקר לגמרי!!! אתם מבינים את הבעיה ? שיש "מחנכים" ו"מבינים" מהסוג שרואים פה. אל תתעסק בחינוך!! אל תהרוס את הבחורים !!
דוד02.07.20
10
תשומיסט, בתגובות אתם נותנים לו כח
ללא שם03.07.20
9
חחחחחחחח הבן אדם תלוש מהמציאות בקטע מפחיד
מני03.07.20
8
אכן יש בעיה גדולה יש בחורי ישיבה רבים שהישיבה לא מאפשרת להם ללימוד במוסד. אגב ממשיכים לגבות שכר לימוד זה נושא נוסף. השאלה הגדולה מה עושים מדובר על תקופה ארוכה ולא רואים את הסוף.
מנחם פינקלשטיין02.07.20
7
ציבור חולה ודפוק,סהכ ילדים רוצים לחיות
ה ירחם איזה חברה דפוקה אתם02.07.20
יש אנשים מרובעים ופנאטים שמתאימים לדור של לפני 50 שנה (אני חרדית)
כוכבת 02.07.20
6
למען האמת. בתקופה כזאת האנשים האלה פשוט לא רלוונטיים, בכלל! רק רע הם המיטו עלינו במהלך השנים. כעת נשאר לזעוק לקדוש ברוך הוא ושכל אחד מאיתנו ידאג לסביבתו הקרובה
טיגןלינסקי02.07.20
5
נצלו את הקורונה להפוך את הבחורים שלכם לחלק משמעותי בבית. ישיבה היא חממה רוחנית אבל גם חממת עצלנות. ואחר כך יש בעיות בשלום בית כי אשה עובדת ומגדלת ילדים והגבר בקושי מפנה את הצלחת שלו מהשולחן. במקום לבכות אוי אוי אוי הגיע הזמן שהורים יחנכו את הבנים שלהם כמו שצריך ולא יחשבו שזה רק התפקיד של הישיבה
שבחור הוא חלק מעבודות הבית זה בעיה???02.07.20
4
מוטקה זה מה שמפריע לך כדורגל?? הלוואי שרק זה היתה הצרה, אבל הצרה הוא פי 1000 יותר מזה, בחורים רוכשים נטסטיק וסימים לא כשרים וגולשים באינטרנט לא מסונן, הלוואי שכולם ישחקו רק בכדורגל ובמסלולי אופניים, ושלא יגלשו באינטרנט הפתוח שזה הצרה האמיתי, ואפילו אינטרנט עם סינון רימון זה כמעט כמו פתוח
א02.07.20
אתה מגיב ב"אל תדון"?
כפרה עלי02.07.20
3
מבני ברק וכדומה משתפים עם זה פעולה :(
המדינה בחסות ה"קורונה" מעבירה לשמד, ואנש02.07.20
2
יש דרבי בין הפועל מחבלים למכבי שונאים, רח"ל
מוטל'ה02.07.20
1
תמיד מספרים לנו שהחינוך בישיבות הוא הכי טוב . אם אכן כך הדבר, איך יתכן שבתוך תקופה קצרה כ"כ הרבה בחורים מתדרדרים לכאלו תהומות רוחניות ? האם החינוך הוא שם כ"כ שיטחי ובכל רוח מצויה הוא מתפרק ומתפזר ? ואגב, אם לדברי "מחנך הדור" מוטק'ה בלוי בחורים מתדרדרים לאינטרנט רח"ל מד
בני02.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24