כיכר השבת

המירוץ לרבנות

מועמד נוסף לרב העיר חיפה: הרב יצחק לוי

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר, שוקל להתמודד לתפקיד רבה הראשי הספרדי של העיר חיפה • במידה ויתמודד, סיכוייו גבוהים שכן הוא זוכה לתמיכת הראשל"צ הגר"י יוסף (חרדים)

40
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בתמוז | 14.07.20
הרב יצחק לוי
הרב יצחק לוי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ש"ס טרם חתמה על הסכם קואליציוני עם ראש עיריית חיפה, עינב קליש רותם, אך במשרד הדתות ממשיך להיערך לקראת הבחירות לרבנות העיר חיפה, כאשר ההערכה היא כי ייבחרו שני רבנים, ספרדי ואשכנזי.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים הצטרף שם נוסף לבורסת השמות המועמדים לתפקיד הרב הראשי הספרדי. מדובר ברבה של נשר, הגאון רבי יצחק לוי, חבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב לוי, בוגר ישיבת 'חזון עובדיה', נחשב לתלמידו הקרוב של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף. "במידה והוא אכן יתמודד, סיכוייו גבוהים, הוא זוכה לתמיכת הראשל"צ שכבר הביע בו תמיכה, השאלה אם אכן הוא יתמודד", טוען בכיר במשרד לשירותי דת.

לדבריו: "כבר כעת הרב יצחק לוי קיבל חלק מהסמכויות בעיר חיפה, הוא אחראי על רוב נתח הכשרות בעיר לצד אחריות על מחלקת הנישואין".

לפני כשנתיים נבחר הרב לוי לתפקיד רבה של נשר, וזה לאחר קרב צמוד עם מועמד הציונות הדתית. בסיבוב הראשון התוצאה הייתה תיקו ובסיבוב השני 12 מתוך 16 חברי גוף הבוחר בחרו בו לתפקיד.

הגר"י לוי מוכתר לרבה של נשר (צילום: יעקב כהן )

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשמות הבולטים לתפקיד רבה של חיפה הספרדי: הגאון רבי אברהם שלוש, בנו של הגר"ש שלוש זצ"ל; הגאון רבי אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא והגאון רבי דוד אבוחצירא, רב שכונה בחיפה.

"חייבים להתחיל להתניע את הליך בחירת הרבנים, אנחנו בקואליציה כבר מספר שנים, שולטים במשרד לשירותי דת, אבל אין לנו הרבה 'קבלות'. בחמש שנות השלטון ההישגים הם רק בבת ים, מעלות ונשר. ובנשר כמעט הפסדנו בגלל התנהלות שגויה", טען גורם בש"ס המעורה בנושא.

בש"ס ייצטרכו לפתוח בהליכי בחירות בערים מרכזיות, שם ממתינים לרב ראשי. בין היתר: רב ראשי אשכנזי בירושלים, רבנים בחיפה, רב ראשי בתל אביב, רב ראשי בראשון לציון ורב ראשי בחולון.

תוכן שאסור לפספס
40 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
אין ראוי מהגאון רבי דוד אבוחצירא. האיש הזה לא רק משמש 30 שנה רב בחיפה, לא רק לחם שנים בלבנון בגדוד 202 של צנחנים, הוא גם מקובל על כל קהילות חיפה! ואני לא מדבר רק על היהודים, הוא מקובל על האחמדים, הנוצרים והמוסלמים. הוא יודע לגבש בין כולם! צדיק בן צדיק פשוטו כמשמעו! שורת רבנים ואבות בתי דין עומדים מ
חיפאי ותיק14.07.20
31
שמענו כבר מהרב יצחק שיש ירושה במינוי רבנות. כמו שהוא קיבל את הירושה מאביו. אז למה מעלים שמות אחרים חוץ מהרב שלוש?
יוני14.07.20
30
זה הגיוני או מוסרי שרב שנבחר לרב עיר מסויימת, יעזוב אותה תוך שנה-שנתיים לעיר אחרת, וכעת העיר שלו תישאר ללא רב לעוד מספר שנים עד שיהיו בחירות שם מחדש למשרת הרב?!
מישהו14.07.20
שום דבר לא לשם שמיים...
איציק14.07.20

הצגת כל התגובות

29
אני לא מבין על מה כל הדיון.. אין לרב אבוחצירא כושר לרב עיר (גם את הרב שכונה הוא קיבל ללא מבחנים), אז כל הדיון חסר תועלת. גם אם כל תושבי מדינת ישראל ירצו שהוא יהיה הרב זה לא יעזור... חבל..
חיים16.07.20
28
כאחד שצעד את המסלול עם הרבה שמעורבים כאן.... מחילה שאני אומר, אבל... זה קצת מסכנות כל הזמן לחפש עוד ג'וב ועוד ג'וב... מה שחשוב זה לכווין לשם שמים באמת. וכל אחד צריך לבחון את עצמו אם הוא באמת שם...
דוד14.07.20
27
לך יש עבודה. הרי אתה עוסק בזיכוי הרבים? למה לעזוב? תן לאחרים.........
בוקר טוב14.07.20
26
הלוואי שייבחר!!!!
אני14.07.20
25
מעניין מי מסנן את התגובות... חוצפה
אוי לנו14.07.20
24
תן ג'ובים. התנתקות לא חשוב. מקוואות אחרים יבנו. מדינה פלשתינית לא נורא. העיקרים ג'ובים. אין מספיק דיינים ספרדים.
ביילין14.07.20
23
רק שימנו מישהו כבר, אפילו אברך. משחקי הפוליטיקה הביאו חורבן גדול למצב הדת בעיר, אי אפשר אפילו לקנות סלט בחנויות המוכרות כשרות.
ידידיה14.07.20
22
מיקי אתה חצוף ועז פנים.כדאיי לך מאוד שתתנצל ותחזור מדבריך. אגב,יש לרב דוד ניסיון ותעודות שהן שוות יותר מכל כושר.
משה אלבז14.07.20
21
לא הגון כלפי רבנים ותיקים שלוקחים רב צעיר שבסך הכל לפני כמה שנים הפך לרב מושב אחרי שנתיים התקדם לרב עיר עם שדרוג לחבר מועצת הרבנות הראשית ועכשיו רוצים לקדם אותו לעיר גדולה כמו חיפה כדי שיהיה עוד שנתיים ואז יקפוץ למשרת הראשון לציון על חשבון רבנים מבוגרים וחשובים כמו הרב דוד יוסף או הרב יהודה דרעי.
יצחק14.07.20
20
אילוז ושלוש לא מחותנים? וסתם שאלה... הראשל"צ יתמוך ביצחק לוי ולא בשלוש? שכידוע גם הוא מקורב... אם כן איך שלוש יספוג את זה? האם יהיה עןד אדם שהיה בצד של הראשל"צ ויעבור לשכנגדו? ושאלת השאלות... במי חכם שלום יתמוך? האם אנו נהיה עדים לעוד פיצוץ בין בית חכם שלום לבית הראשל"צ? שמצטרף לעוד שורה ארוכה של פי
חחחחח14.07.20
למה מי שלא מקורב אין לו סיכוי . נלמד את ילדינו ללכת לעבודה ולא ללמוד תורה כי ממילא אין להם סיכוי?עצוב
גדול הדור14.07.20
גם אם המצב עגום צריך לבכות ולא לצחוק טיפש
שלמה14.07.20
הרב אילוז והרב שלוש מחותנים. ואינם מתמודדים לרבנות העיר חיפה. הרבנים הנ"ל מבינים שכבוד הרב דוד כבר מכהן כרב העיר חיפה ובקרוב זה יהיה רשמי. הרב אילוז והרב שלוש וגם הרב לוי בידידות מופלאה ומעריכים וסוברים שרק רבי דוד אבוחצירא ראוי לתפקיד משמעותי זה.
אברהם וייס14.07.20
19
רבי דוד משרת את ציבור העיר חיפה במשך עשרות שנים בנאמנות ואכפתיות שאין לתאר כמו שרב ראשי אמור לשרת! הוא נערץ על ידי כל שכבות האוכלוסיה וכל דבר שנעשה בעיר חיפה נחתם בחותמת ידו. כל אחד אחר שיגיע על תקן "רב ראשי", ימצא עצמו ללא מעש! זכות אבותיו הקדושים תסייע לו להמשיך הלאה!
יהודה דהן14.07.20
18
כל השמות הם שמות סרק, הכל כדי לחפות על הסחירה של הרב יצחק לוי. מידיעה ברורה הרב יצחק יוסף וסוביביו רוצים אותו כראשון לציון הבא כדי להמשיך לשלוט במערכת..
חוצפה!14.07.20
17
אם לוי או אילוז ייבחרו יקרה אסון! זו תהיה שחיתות פוליטית
מקומי14.07.20
16
הסיפור של הרב יצחק לוי ראוי לעורר כל אחד מאיתנו... כיצד יתכן שבחור בגיל 35 נבחר לכהן כרב מושב כאשר בקושי מתמנים בשנים האחרונות... ולאחר שנתיים בלבד!!! מתמנה לרב עיר נשר.... ולאחר חצי שנה בלבד!!! מתמנה לחבר מועצת הרבנות הראשית כאשר כולם שם נושקים לגיל ה-70!!! -לא מריח טוב בכלל!! זה מעלה אלף גבות!!
ה' יעזור!! 14.07.20
אמת לאמיתה פשוט כואב הלב שזה המצב!!!!!!!!!!!! כמה רבנים ת"ח מופלגים לא מקבלים רבע משרה ואילו המקורבים מקבלים את כל המשרות על מגש כסף!!!!!!!
שמואל14.07.20
15
כמה גאונים יש ? כולם גאונים ???? כדאי קצת צניעות, אף אחד מהמועמדים הוא לא גאון !!! גאונים תוכלו למצוא בטכניון, לא בישיבות.
צפוני14.07.20
14
בושה שנותנים לחמור הזה עיר מרכזית
ייסי14.07.20
13
תגידו לי כולכם נורמליים?יש לכם מושג בכלל על מי אתם מדברים כשאתם מדברים ככה על רבי דוד אבוחצירא?? אני ממליצה לכם למחוק תגובות מיותרות ולחשוב טוב לפני אתם מדברים על הצדיק!!!! כי לא כדאי שזכות האבות שלו תיפעל מולכם! תהיו בני אדם!
שושנה14.07.20
12
גדלתי איתו. למדתי איתו או נכון לומר למדתי ממנו. הוא איש ענק ברוח ובתורה והוא מינוי מתאים ותזכרו מה אמרתי לכם הוא עוד יהיה ראשל"צ. יש לו גם את הקשרים וגם ובפרט את הכישורים תרשמו את זה ותזכרו מי הראשון שאמר
אחד שמכיר14.07.20
11
רב לתל אביב - רק הרב צבי לאו שליט"א. מקובל על כולם
אחד שיודע14.07.20
מהיכי תיתי. גם אבא שלו לקח את זה בכח.
.14.07.20
10
הכותרת מרוץ לרבנות לא מתאימה זה לא אולימפיאדה פה
שלמה14.07.20
9
יש עוד מלא ערים שאין להם רב עיר [וכן מושבים ויישובים. לדוג' יהוד כפ"ס, נתניה ופ"ת -ספרדי- ועוד... ] להם אף אחד לא דואג? הרי המטרה היא להרבות כבוד שמיים, ואיכה היתה 'לחוכא' כל בחירת רב חדש. ודרך אגב לפני כשש שנים לערך שהרב אלי בן דהן נר"ו היה שר הדתות מינה מלא רבנים למקומות שש"ס תקעה אותם כבר למעלה
ישת 14.07.20
8
ש"ס טרם הפנימה, כי הפריץ יונה יהב איננו.... וכל החנופה וליקוק ה.... ובעיקר שתוף הפעולה שלהם נגד חרדי חיפה. ממש יעזרו להם......
יהודי רעב14.07.20
7
קרוב קרוב קודם....צריך לדעת להתברג בושה וחרפה שאלו הרבנים-פוליטקאי רחוב ותו לא .
בעילום שם15.07.20
עז פנים לגהינם רשע מרושע
א. י.15.07.20
6
יש בכלל לרב אבוחצירא תעודת כושר לרב עיר??? לכן ברור שהרב יצחק לוי יבחר בסופו של דבר על אפכם ועל חמתכם!!
יוני14.07.20
לרב דוד יש כושר בכדורגל.
מיקי14.07.20
5
הרב יצחק לוי למד בישיבת "חזון עובדיה" לפני כ-23 שנה, באותו מחזור למדו הרבה בחורים שכיום הם רבנים גדולים, מראשי ישיבות ועד רבני ערים ויישובים. להלן רשימת חלק מהרבנים: הרב יצחק לוי, כיום רב העיר "נשר" הרב יניב עזיז, כיום ראש ישיבת "אור יצחק" ומו"צ ברחבי הארץ הרב דוד שלום נקי, מחבר סידרת חוברות "בהלכה
א. י.14.07.20
4
זה ספין שנועד לזרוע הרס וחורבן כאילו ישנה מחלוקת בהנהגת עולם התורה הספרדי . כולם תומכים אך ורק ברב שלוש כרב העיר וראב"ד . התורה איננה פלסטר ואין זכות לאף אחד לדבר בשמו של הראשון לציון ולקבוע כאילו הראשון לציון תומך ברב לוי שהוא תלמידו . ואל לאף אחד לשכוח שהגאון הרב שלמה שלוש תמך בראשון לציון ב
יעקב 14.07.20
3
המועמד המתאים והראוי ביותר לעיר מורכבת וגדולה כמו חיפה הינו רק רבי דוד אבוחצירא שליט"א. הרב דוד מכהן מעל 30 שנה כרב שכונה ומנהל מחלקת הכשרות. וב-6 שנים האחרונות גם על שכונה נוספת. הרב דוד אהוד על כל גווני הקשת של האוכלוסיה בחיפה וכולם סוגדים לו ומעריצים אותו. ולמען הסר ספק,הרב יצחק יוסף ביקש את תמיכ
יעקב לוי14.07.20
2
זה לא בולט שיש מישהו שיש לו אינטרס לקדם את.לוי הזה?? צריך לפתוח על זה ועדת חקירה
מיקי14.07.20
1
יש גם מועמדי אשכנזי נוסף התקשורת לא מכתירה אף אחד. גם לא אבא של עיתונאי, או אחרים שכל כוחם שאוב מהפרסומת ומהיחצנות רק הקדוש ברוך הוא משפיל גאים עדי ארץ ומגביה שפלים עד מרום
זלמן14.07.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן"

חזקי שטרן | 20.05.24

ההיסטוריה חוזרת

התלמידים נטבחו, אך רה"י הכריע: 'בחור ישיבה לא יחזיק נשק'

ישראל שפירא | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 20.05.24
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

קצת נתונים

כמה מנהגי ישראל עוברים את המהירות המותרת?

כיכר בשיתוף הרלבד | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24