כיכר השבת

בכי האלמנה וה'גזל'

תופעה: "חתונות הקורונה" שהפכו מחסד - ל'פוגעות בזולת'

עוד ועוד פניות שהגיעו למערכת 'כיכר השבת', מספרות כולן את אותו הסיפור המרגיז: מגורים בסמיכות למוסדות חינוך הפכו לסיוט עבור רבים - לאחר שאלו הוסבו בשעות הלילה ל"אולמות קורונה" (חרדים)

94
דוד הכהן | כיכר השבת | עודכן ב-י"ד באב תש"פ | 04.08.20
הכתבה פורסמה ב-י"ד באב תש"פ | 04.08.20
הלמות קולות חתונה בבית ספר, מול בתי מגורים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תופעה שהפכה לקבועה בשכונות החרדיות, בעידן זה של הקורונה, היא עריכת חתונות במוסדות חינוך ובמקומות פתוחים המתאימים למגבלות המחייבות, אך לצד המחזות המרנינים, מתברר כי יש רבים הסובלים מכך. והם לא רק מתלוננים; יש להם גם פתרון.

הנושא הוא, כמו שכמה אברכים מתמצתים בשתי מילים: "גזל שינה"; הפרעה לשנתם ולמנוחתם של מאות בני אדם, בשל עריכת החופות והריקודים בשעות הערב והלילה, סמוך לחלונות בתיהם.

פרטים של מקרה אחד, מיני רבים, מכעיסים במיוחד: אלמנה צעירה, שבעלה נפטר ממחלת הסרטן והותיר אותה לגדל לבדה חמישה ילדים קטנים, עברה להתגורר בבית חדש, כאשר היא רגועה מהעובדה שהמגרש שמול דירתה מיועד למוסד חינוכי, כך שלא צפוי לה 'היזק ראיה' משכנים הגרים בצמידות.

אלא שערב אחד, לאחרונה, היתומים הקטנים מגלים לפתע שהם ישנים בתוך אולם שמחות: מתברר, שמנהל המוסד החליט 'להשלים' הכנסה קלה, זאת בחסות הקורונה ו"מצוות הכנסת כלה".

בעקבות כך פנתה האלמנה הבוכייה לעורך דין מקומי, כדי להוציא מבית המשפט צו מניעה נגד המטרד, אך אז היא קיבלה טלפון מרבנים שהזהירו אותה מ"לפנות חלילה לערכאות של גויים".

משה מנס, פעיל חברתי שנחשף על בשרו לבעיה, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אם אלו היו רק אני וילדי, לא הייתי אומר מילה. אך מדובר בעשרות אנשים, שבחלקם חוששים לפעול מול 'המערכת'".

שכן מתוסכל מציג את ה'אולם' מול חדר השינה של בתו

"אני יודע שמדובר בשמחה של חתן וכלה", הוא מוסיף, "ובאמת שקשה כביכול להתלונן על זה, אבל אני משוכנע שאם החתן והכלה היו יודעים שמהחתונה שלהם נגרם צער לשכנים, בהם אלמנות ויתומים, הם היו עושים הכל בשביל לפתור את הבעיה. אף אחד לא מעוניין בצער הזולת וב'קפידות' חס ושלום מהלילה הכי חשוב ומרגש בחייו".

משה מדגיש: "אצלם זה לילה אחד של שמחה, בעוד שלשכנים זו תקופה ארוכה, בה לילה אחרי לילה הם סובלים מהרעש וההמולה - ולא נראה שזה עומד להסתיים".

ישראל, תושב שכונת גרין פארק במודיעין עילית, המתגורר מול בית הספר השכונתי, מוסיף ומסביר: "זה התחיל מהגל הראשון של הקורונה, כשאנשים חיפשו מקום לעשות חתונה כי אי אפשר באולם".

"ואז", הוא ממשיך, "נכנס לעניינים אחד העסקנים, שעשה אירוע במוסד הגדול שיש לו פה, וכשראה שזה משתלם לו, והרבה אנשים ביקשו גם לעשות כמוהו, הפך את הסמינר שלו למעין אולם".

כאמור, לצד הטענות, המופנות גם לבעלי השמחות, מוצע גם פתרון. "מכיוון שאנחנו עומדים להמשיך כך לכאורה תקופה ארוכה, הנה רעיון פשוט ואפשרי: שחתונות יתחילו מוקדם וייגמרו מוקדם", אומר מנס.

"שום דבר לא אמור להפריע להתחיל חתונה בשעה 16:00 ולסיים אותה ב-20:00", הוא טוען. "אז נכון, אולי זה לא יהיה הכי נח לכולם, אבל זה פחות גרוע מ'קפידה' של שכנים, בהם לדוגמה חולת קורונה, שגם ככה סובלת, ורעש התזמורת גורם לה למיגרנות נוראיות".

לדבריו, "על מי שעושה אירוע בכל מקום שסמוך לבנייני מגורים לדעת, כי ככה הוא גורם צער גדול להמון אנשים, שיגרום לו בעתיד לרוץ ולחפש אותם כדי לבקש את סליחתם".

"כולם יודעים שזו 'תקופת קורונה', שלא קלה לאף אחד, וברור שצריך להבין גם את בעלי השמחה, אבל הם חייבים לבדוק את הדבר הכי חשוב: שהשמחה שלהם לא באה על חשבון צער הזולת", מסיים ישראל, בתקווה לשינוי המצב.

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע על לפחות שני מקומות שנהגו לארח שמחות בשטחם, אך בימים אלו החליטו להפסיק זאת, בשל ההפרעה המדוברת לסביבה.

יוזמה מבורכת נוספת, שנרשמה במודיעין עילית, היא הפיכת ה'לונה פארק' המקומי שבכניסה לעיר ומרוחק מבתים, למעין גן אירועים פתוח, תחת כיפת השמים, לחתונות ואירועים משמחים אחרים.

תוכן שאסור לפספס
94 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
זה ממש לא יפה מצד השכנים הרי ברור שהחתן והכלה מלכתחילה היו רוצים חתונה באולם בלי להפריע לאף אחד אבל שכך המצב כרגע שעד הרגע האחרון לא יודעים איפה החתונה צריך להתחשב באנשים
שרה22.10.20
56
השאלה אם לפי ההלכה מותר או אסור
א05.08.20
55
רק בבני ברק יש צרות עין למה לו אני בבית רוקד ושמח ואוכל בשר ויין שיש חתונה מתחת לבניין
דני05.08.20

הצגת כל התגובות

54
לדרוש שחתונה תסתיים בשמונה זה קצת מוגזם, אבל בעשר הגיוני יותר ויש אולם בקרית ספר שכבר מהגל הראשון עשה את זה בחצר שלו כשהתזמורת עד השעה עשר.
בני ברקי05.08.20
53
לכל אותם חכמים שטוענים מה אתם רוצים שיתחתנו ביער במדבר? התשובה אם צריך אז כן! להפריע לעשרות משפחות שמקפידות על הרעש?לא מקנה בחתן וכלה ומשפחותיהם ביום כיפור אל תעשה מצווה על חשבון אחרים איפה הרגש לזולת? לדאבוני במגזר שלנו אין רגש לזולת , תוספות בנייה לא חוקיות ומכוערות שמפריעות לשכנים רעש ללא התחשבות
סיני05.08.20
52
עזבו דרך ארץ רק תורה! בעד הכנסה קלה
משה05.08.20
51
צריך לחשוב גם הצד השני של המתרס החתן והכלה היה ליד הבית שלי חתונה של חתן יתום שנמצא בשנה על אמא שלו והשכנים הלשינו למשטרה וכל החתונה נהרסה
חיים22.10.20
50
מה הוא רוצה שישמעו שירים באוזניות ?
א05.08.20
49
זה תופעה קשה בכל מודיעין עילית שהופכים ישיבות וגגות של בתי כנסת מקלטים של תלמודי תורה וחצרות של בתי ספר וסמינרים לאולמות באישור עסוקנה ואנשים שקנו דירות במיטב כספם ולא הקצאה עירונית סובלים
תושב מודיעין עי05.08.20
48
זעקת האלמנה ולמה לא לחשוב על האלמנה שחיכתה שנים סוף סוף לשמחה בבית שלה וברוך ה' הבת שלה התחתנה בתנאי קורונה, אולי נעמוד בצד מתוך ערבות הדדית, נסגור את החלון נדליק את המזגן ונסביר לילדים שלנו שהם בין כך בחופש שהיום הולכים לישון עם קולות נעימים של מוזיקה עד השעה 11 בלילה בשביל לפרגן לאלמנה הזאת קצת שמ
מוטי05.08.20
נוכל לשמוח יחד בשביל הזוג הנשוי והבריא שמשיאים את ילדם. כנל התיאור בכתבה על האלמנה והיתומים שעושים להם רעש. האלמנות שלה היא: 1. עצובה מאוד. 2. לא רלבנטית לנושא.
אחות של חתן05.08.20
47
שתדעו מי בעלי האולם תבינו את הקשר של - הון- שלטון חצרות הרבנים במגזר החרדי. לשכנים אמליץ, סורו לבית המרקחת הקרוב לביתכם וריכשו אטמי אוזניים לכל המשפחה. שמדובר בסיפור עם כסף גדול מול אינטרס של האיש הקטן, לכאורה המאבק נועד לכשלון.
ללא שם05.08.20
46
לא מקנא בחתנים וכלות בתקופה זו שיא הלחץ
אי05.08.20
45
מי שמקפיד על אחרים ד' מקפיד עליו
קפידה 05.08.20
אני לוקח ממך כסף ללא רשות כבר הרבה שנים, אל תקפיד...
המקפיד05.08.20
44
כמו בבני ברק שם פחי הזבל מפנים ב 1 בלילה !!! ואין למי להתלונן נלמד ביחד אם לא מצביעים בבחירות הפוך מהממסד לא יהיה שירות!
במו בבני ברק05.08.20
43
צריכים לפעול במישורים הבאים תלונה לעירייה מחלקת רישוי עסקים מס הכנסה מע"מ משרד העבודה והרווחה אישורי כיבוי אש המשרד להגנת הסביבה - יחידת ניטור רעשים
פילצוק05.08.20
וזה לידעתך נקרא מסירה למהדרין ואין למוסר חלק לעולם הבא
א05.08.20
זו הגנה עצמית למהדרין. זו חובתו של כל אדם שפוי, כלפי עצמו ובעיקר כלפי בני משפחתו הסובלים.
שוברים הרעשה05.08.20
חחחח איזה מסירה בראש שלך סך הכל מניעת הטרדה למאות אנשים מידי ערב!!!!!!!!!!!
בני05.08.20
42
חבל שחתמת בשם "חסידית". למה לבייש את המקום ממנו באת. נדמה לך שראוי לומר לאנשים שנפגעים יום יום, תשמחו שלא פגעו בכם עוד יותר? איפה כל הגישה החסידות להקשיב לנפש של היהודי הפשוט שקשה לו. הרי מדובר בסבל יומיומי. את לא מייצגת גישה חסידית, את מייצגת גישה של עושק הבריות במקומות הרגישים ביותר עבורם, בבית של
מגיב ל13 החסידית 04.08.20
41
ממש גועל נפש ניראה עם הבן שלו היה מתחתן ניראה אותו שולח את הסירטון הזה
לייי04.08.20
40
אחת לחודש עושה מסיבה ומהווה מטרד רציני לשכנים. פה ערב ערב עאכ"ו. חתן ועלה תחשבו טוב אם כדאי לכם לשלם מחיר כבד של עשרות משפחות שמקפידות עליכם.
עירונית04.08.20
39
נדמה לי שהאברך בתמונה לקח אותי פעם באמבולנס בכ"א הוא צודק שצריך להנמיך, אבל מאידך צריך לפרגן ולאפשר את החתונות במצב חריג שכזה
חיים04.08.20
38
אכן זה הזויי מה אתם חושבים לכם ??? זוג מקים את הבית שלו - על חשבון השינה של הילדים שלנו וממש הורס לנו את כל הסדרים בבית תדעו לכם שאין על זה מחילה !!!! ואני יהיה חריף - אל תתפלאו , אם בסוף החתונה הזאת תוביל לגירושין !!! בן אדם לחברו זה אש !!! ותבינו שאם כתבתי את זה - זה נכתב בדם ליבי אחרי כל הלילו
תושב ביתר 05.08.20
מזדהה עם כל מילה שלך !!! יש את החיידר של בואיין ברחוב חבד בביתר שאמנם מפסיקים את המוזיקה ב 11 בלילה אבל מי התיר להם להפריע לכל השכנים כל ערב ולכל הערב...
חרדי05.08.20
37
באולם אסור להתחתן! על בנין מפריע שמתחתנים! אז מה אתם רוצים שיתחתנו ביער?אולי במדבר?או שבכלל לא יתחתנו?
אמא05.08.20
יש פתרון נא לקרוא שנית את הכתבה
הפרעת קשב וריכו05.08.20
36
למה חייבים ווליום ככ גבוה? ועוד משהו תתחשבו תתחילו חתונות ב5 עד 10 מה יש מה קרה? ב9 וחצי להנמיך ממש
ציפי05.08.20
35
זה נכון וזה ממש חוצפה " הרבנים"שחושבים שהם יודעים הכל ומסכנה האלמנה לא רק שבעלה ניפטר עוד ענשים משגעים אותה ממש בושה יחי המלך המשיח👑👑👑👑👑👑
שניאור בלוי04.08.20
34
כנ''ל פארק אלעד והאולם של משה שטיין ראש העיר הציע את הפארק מתחת למאות תושבים ובמהלך כל הקיץ חתונות עד 2 בלילה אכן היתה קפידא רצינית מהשכנים חתונה ראשונה עד העשירית פרגון אדיר הבעיה שזה כל יום
אבן גבירול אלעד = פרוש ראש העיר04.08.20
לפחות עשו חניות לבאי השמחה בכל רחוב אבן גבירול. התחשבות אדירה!!!
חניות05.08.20
33
החתנים והכלות היו שמחים מאוד להתחתן באולם, ושלא יהיה קורונה והכל יהיה טוב. הם מתחתנים במקומות לא שגרתיים, כי אין להם ברירה. ובעת צרה, צריך לוותר ולא לכעוס ולא להקפיד על החתנים והכלות המסכנים שרוצים להציל קצת את היום השמח בחייהם. בינתיים במקום לקטר, תחנכו את עצמכם ולדיכם להתחשב באחרים ולשמח חתן וכלה
חיים04.08.20
32
אם הזיקו לקטן, לא תעזור תשובה ולא יו"כ ולא בקשת מחילה כי הם אינם ברי מחילה. בעייה גדולה! אולי יש קצת תיקון ע"י שימנעו מאחרים מלעשות כן.
לתשומת הלב04.08.20
חחח, כאילו שאיכפת להם והם אחרי זה יבואו לבקש סליחה.
מזמשנה04.08.20
31
איזו אנוכיות מגעילה של המתנגדים לחתונות. הקורונה הפכה את החתנים והכלות לאומללים. מנסים להציל להם את היום החשוב ביותר בחיים שלהם. מעניין מ היה עושה השכן המתלונן אילו הוא היה החתן. כולם בצרה בגלל הקורונה. איפה הערבות ההדדית? הכסדום היינו? לעמורה דמינו?
חיים04.08.20
למה אי אפשר לעשות ביום וכך לא יזיקו אחד לשני איפה כתוב שזה מצוה לעשות בלילה ובכלל הייתי מציע לראש העיר וחברי המועצה תמצאו שטחים רקים מרוחקים מאזורי ותתנו פתרון לתושבים שלנו במקום האולמות לבטח תמצאו רק אם תרצו וכמובן בכל מקרה להגביל את הדיצבלים אין מצוה למוסיקה צורמנית ומרמחרשיה אוזנים שאפילו אני
אפי04.08.20
אפשר להנמיך את הווליום קצת וזה לא יפגע בחתונה
.04.08.20
חתיכת הדיוט יש אנשים שקשה להם רעש אף אחד לא אומר לא להתחתן ח'ו אדרבה מזל טוב אבל על תעשו את זה כטובל ושרץ בידו מדברים כאן על גזל שינה אפשר לעשות ולסיים יותר מוקדם
איש יהדי04.08.20
אתה בחור שחי רק את עצמך. תפקח עיניים, יש חיים מסביב. חתנים וכלות הם מסכנים? רק ילדים והורים שלא יכולים לישון בלילה הם המאושרים באדם ללא צרכים מינימליים בשינה?! אל תשכח, לא מדובר באנשים דווקא בני גילך הצעיר, לפעמים אלו אמהות שקמות לתינוק כל שעתיים, לפעמים מבוגרים שמתקשים להירדם ממילא, ןלפעמים תינוק
אמא04.08.20
איך זה סותר??? שיעשו חתונה לא רעש, ברור.
מזמשנה04.08.20
סדום ועמורה זה בדיוק אנשים כמוכם שחושבים על עצמם ולא על אנשים מסביבם זה כמו שתיקח טלית ותתעטף בחוזקה אבל הפתילות יעופו על אנשים בעניים וזה לא יעניין אותכם כי יש מצוה ברור שיש מצוה לשמח חתן וכלה אבל לא לדרוס אנשים בגלל זה בגלל זה עדין בהמ'ק חרב ומשיח לא מגיע בין אדם לחבירו יוהכ לא מכפר גזל שינה
כהנא צדק04.08.20
מה אם היו חוגגים לך מתחת לחלון כל לילה? חתנים וכלות יכולים להתחתן בשטחים פתוחים רחוקים מבתי מגורים
פוץ04.08.20
30
לכל המתלוננים: אם הייתם מתחתנים בתקופה זו מבטיח לכם שלא הייתם מתלוננים, קשה להסביר לאחרים מה עוברים אנשים שצריכים לחתן בתקופה זו ובפרט עכשיו שהמדינה לא נותנת אפשרות להרבה אנשים, ולגבי להתחיל להתחיל מוקדם ולסיים מוקדם זה בלתי אפשרי!!!! החום גומר אותנו אפילו בעשר בלילה! בא נראה את כל החכמים לעמוד
שמואל05.08.20
תנסה לגור שבוע מול אולם חתונות בעצם לא אולם אלא גן אירועים ואם תשאל מה זה משנה אולם או גן בוודאי שזה משנה המוזיקה בחוץ וגם כשסוגרים את החלון זה לא עוזר אני כותב כשברקע מתנגן לי ניגון החופה ואני יודע שאין לי אפשרות לקבוע לילדה שלי באיזה שעה ללכת לישון כי היא פשוט שוכבת במטה ובוכה כי היא לא מצליחה
שכן של אולם 05.08.20
גם אנו עברנו חתונה קטנה עוד בהתחלה כא.אדר זה הכל בכינות מטופשת ופפוליזם שזה קשה לכולם לחת וכלה וקשה להם עם זה כל המשפחה המצומצמת לא שכחה את החתונה איזה שמחה ועוד שמחה לא ניתן לתאר הכל תלוי בגישה עם אנשים בכינים ולא מוכנים להתאים את עצמם לדרכים שהקדוש ברוך רוצה שנלך בהם אז במקום לבכיין חתונה קטנה
דני05.08.20
צריך להסתכל גם על הצד השני, שמחפש נואשות מקום להתחתן!!!
נכון מאוד!!!05.08.20
29
אני המומה מהשכן המתלונן, שיגיד תודה שלא שומע הלוויות, אנחנו בזמן קשה, נכון שזה לא נעים לשמוע רעש, שלא יתלונן שלא יכול להדליק מזגן ולסגור את החלון כדי שיהיה שקט לילדה שלא תסבול, תחשוב מה היית עושה אם הייתה במקרה כזה, אולי לך מספיק מניין, אבל לא כל חתן וכלה מסתפקים במניין... ולרובם משפחות מבורכות, שיה
חסידית04.08.20
28
התחשבות בזולת הפכה למילה גסה
יהודי04.08.20
27
אין הרבה פה להתוכח ולדיין היום היגענו למצב שהכל מותר כבוד הזולת באשפה לא צריך להיות אלמנה ויתומים שלא כדאי להפריע להם בערב הימים קשים כולם עם הלחצים וכל אחד עם החבילה שלו אז בערב אין שום הצדקה שיפריעו להם את המנוחה שיש שיעשו חתונות מחוף לאיזור מגורים לא משנה איפו לא בתוך הבנינים ועד עם ה
דני05.08.20
26
מרן הגר"נ קרליץ בעל החוט שני זצ"ל סבר שזה נובע מצרות עין שאנשים לא יכולים לפרגן כאשר לשני יש שמחה!!!
דעת תורה זקוקה.05.08.20
שקר וכזב. זה לא כל מה שהוא אמר. הוא אמר: זה צרות עין של בעלי השמחה שאינם יכולים לפרגן שהם צריכים להוציא כספים שהם לא נהנים מהם בזמן שהשני יושן לו הוא ומשפחתו. כמו שאמר את זה כך אמר את זה. את שניהם אמר באותו מעמד.
שוברים הרעשה05.08.20
אז גם אתה מסכים שמרן הגרנ"ק אמר עליהם שזה נובע מצרות עין?!
תחשוב טוב.05.08.20
25
תגובתך בבחינת עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס. זו המסקנה שלך אחרי תשעה באב? הזיה!!! בדיוק ההיפך! אחרי תשעה באב יש צורך להתחשב בשכנים ולא לגנוב מהם את לילותיהם.
למגיב 405.08.20
24
שום דבר לא חדש, מי שגר ליד ערבים רגיל כבר לחתונות באמצע הלילה... (לא מואזין- מוזיקה של חתונות למי שלא הבין...)
...04.08.20
23
מעניין מי הרבנים שהזהירו מלפנות לערכאות של גויים... יש לי הרגשה שזו עסקונה דרג ג' עם פוזה של שימפנז זכר דומיננטי, רב עלק... טוב יעשו הרבנים האמתיים אם ימהרו לגנות את האיומים בטלפון ויגנו על הסבל היומיומי של השכנים. טוב יעשו הרבנים עם יובילו את הזוגות הנישאים לפרופורציות חדשות מותאמות לתקופה. במקום ל
מקומי04.08.20
22
זה ממש לא ביום הכי חשוב בחיים זו רק התחלת הדרך, וכמה גרוע זה להתחיל את החיים בעבירה כלפי הזולת. כנראה בבית שבו גדלת "החינוך " היחיד שהיה זה אני ואפסי עוד. ..
ל2 אתה כנראה בן 12 , אולי04.08.20
21
אני גר רחוק מהסמינר/אולם חתונות ואני מתפלא שאני שומע את המוזיקה אצלי. אפשר להקדים חתונות כמו בזמן מלחמת המפרץ ולהנמיך את המוזיקה פלא שהזוגות לא מפחדים מנזק לשכנים לקיים מצוה כל כך חשובה בזמן שמזיקים לאחרים ולילדים שאינם יכולים למחול או לענות בעינויים אנשים חולים שסובלים מכאבים ? המוזיקה הוא לא חל
יעקב05.08.20
בלתי אפשרית במזג אויר כזה! מלחת המפרץ היתה כידוע בתקופת החורף, לא קיץ גיהנום!!!!
חתונה מוקדמת05.08.20
רק שתדע שהמוזיקה והריקודים הם החלק הכי גדול שמשמח את החתן והכלה אי אפשר להיות בלעדיו תבין את המציאות אין מה לעשות
עעע05.08.20
אני מבין את זה השאלה היא מה אומרים גדולי הדור, יש כאן שני נושאים חשובים שמתנגשים אחד בשני
עעע05.08.20
אי אפשר לדעת "מה אומרים גדוילי הדור" כל זמן שלא מעמידים אותם במצב זה. שמישהו יתייצב מחוץ לחלון הבית שלהם עם מגבירי קול בווליום מטורף או אז נוכל לדעת מה אומרים ובעיקר מה הם עושים, איזה הלכות וחרמות ימצאו לסילוק המוטרד אשר פתאום יקבל תיוג של מרושע ואכזרי. שוה ניסוי.
שוברים הרעשה05.08.20
20
שנים גרנו סמוך מאד לאולם שמחות ודוקא אהבנו עצות: לסגור את החלונות ולהדליק מזגן. והאירוע לא נמשך כל הלילה מזל טוב ושלווה לכולם
ליה05.08.20
יפה
שרה05.08.20
19
לישראלים אף פעם לא היה איכפת מסבל שנגרם לאנשים אחרים. לא איכפת ממזגן שמטפטף, לא איכפת ממסיבת פורים שמרעיד את הבניין, לא איכפת מבחורים מסוממים שצועקים בגינות, לא איכפת על קדחות ושאר שיפוצים/בניות בבתיהם בכל שעות היום/לילה, ובהחלט כשמדובר ב"שמחה" (בין אם בבית בין אם בחוץ) חושבים שכולם "מבינים"..... מ
שרה05.08.20
18
קצת הזדהות עם ביבי, הנושא בעול עם חברו :)
מנחם04.08.20
17
כן כן גם אנחנו משכונת נאות הפסגה סובלים מ"האולם" של הסמינר שנמצא בגרין פארק לילה אחרי לילה כשיודעים שזה לא הולך להיפסק בזמן הקרוב, וכן לא כיף לנו. וגם זה לא תשובה לסגור חלונות יש אוויר טוב בערבים ולא רוצה לשלם על מיזוג זכותי! לא!? יתכבדו החתנים והכלות שאנחנו שמחים בשמחתם שהם נישאים למזל טוב! ויתרחק
תושב נאות הפסגה04.08.20
16
בשמי ובשם בני ביתי איננו מוחלים על העגמת נפש הצער ולילות טרוטי השינה שאנו עוברים בגלל המטרד שנקרא '' חתונות הקורונה '' בסמינר ולכם חתנים וכלות יקרים. שאתם באים לעשות אירוע היזהרו והישמרו שלא יצא ח'ו שכרכם בהפסדכם
רובינסזון04.08.20
15
כמו שלא עוטים מסכות על הפנים כך גם לא מעניין גזל שינה וקפידא, אח"כ מתפלאים למה ישנם בעיות וכו',
פלוני04.08.20
14
למה-לי רוב-זבחיכם יאמר יהוה, שבעתי עולות אילים וחלב מריאים; ודם פרים וכבשים ועתודים, לא חפצתי ......
titus05.08.20
מה אתה כותב שם השם. מפגר........
י.י.י06.08.20
13
א. צריכים לערוך חתונות יותר מוקדם... ב. השכנים צריכים גם לרחם על החתן -כלה שנקלעו בעל כרחם למצב כה מורכב, וזה לא הזמן לעמוד על כל פיפס. ומי שיוותר בשעה זו, הקב"ה ינהג איתו באותה מידה.
יוסי05.08.20
12
ומיסיונריות
כמובן השכן המתוסכל מכת חבד. אלופים במסיר05.08.20
11
חברים, כאחד שגם ליד ביתו הקימו אולם מאולתר על אחד הגגות הסמוכים אני מבקש מכולנו לנהוג בעין יפה ובעין טובה ולהבין את החתנים ואת הכלות שנקלעו שלא בטובתם למצב הזה. גם אני גר ליד כזה מקום בבית שמש, תזמורת עד 11 בלילה, אבל זה המצב, צריך לשמוח עם כל בית יהודי שהולך ונבנה על יסודי היהדות, וגם אם זה קשה קצת
יוסי04.08.20
10
אדון חיים הנכבד מתגובה 2. כשיחפרו לך במוח יום יום עם מוזיקה רועשת והילדים לא יכולים להירדם. אתה תדבר אחרת. תאמין לי מניסיון... האנוכיות המגעילה היא של עורכי השמחות.
יהודי פשוט04.08.20
9
זה מה שקורה שגרים ברחוב עם שם כזה מוזר חפש לך לגור ברחוב עם שם יותר אנושי.
יוסי04.08.20
8
אין שום הצדקה כמובן להפריע לדיירים בסביבות החצרות,הגגות ושטחי מוסדות וכדו'. הפיתרון לערוך חתונות בשעות מוקדמות יותר סביר והגיוני.ולשאלה שזה לא נוח לאורחים? ממילא מי שנוהג לפי הכללים אורחיו מצומצמים והם קרובי משפחה שמשרינים את המועד הזה. יש מקומות (אולי בודדים) שרב הישוב הגביל את שעות החתונה שחייבת ל
יוסף05.08.20
7
אדון א מתגובה 46, לא ברור לך שאסור???? אדון א מתגובה 27, שאלתי פעם דיין מכובד לגבי הפגנה שעשו לי מתחת לבית בשעה 22:00 והזמנתי משטרה לפזר אותם. והמשטרה הוסיפה קנס לקינוח. האם זה בסדר? האם הייתי צריך להזהיר מראש את המפגינים? ואמר לי הדיין טוב מאד עשית אין צורך להזהיר. לא מויסר ולא נעליים. יש אנשים ש
חחחחח05.08.20
6
לא הרגע היינו ב"בין המצרים"?! ביהמ"ק נחרב על שנאת חינם כולם מבינים שזה מצב לא שגרתי וצריך להתחשב בחתנים והכלות שסובלים זה לא הולך להיות ככה כל השנים אלא באופן חד-פעמי בתקופת הקורונה
יוסף04.08.20
אתה כנראה יודע בדיוק מתי תסתיים הקורונה, בא נראה אותך רק לילה אחד יושב בבית ומפוצצים לך את המח ברמקולים רבי עוצמה, אפשר לעשות חתונות במינימום רעש ולא צריך 8 רמקולים לארוע של 100 איש, הבנת?
ביתרי04.08.20
באופן חד פעמי??? במשך חודשים???????????? מי שכותב את זה כנראה לא סובל מזה... וכנראה יש לו שמחה בבית. כשרוצים באמת, אפשר לחשוב על דרכים נוספות.
א05.08.20
או שאתה רווק או שאתה לא עוזר לאשתך בהשכבת הילדים. כל ח"פ כזה הוא סיוט אמיתי. יש חזקה על המקום למי שגר בו, ומי שצריך להתחשב זה מי שפתאום מגיע להפריע, כן, גם הוא חתן שמתחתן פעם אחת בחיים. דווקא בגלל זה צריך לעשות את זה נכון, ולא לדוך בדרך על אחרים.
אני04.08.20
אולי שיתחשבו בשכנים הסובלים?? לא מדובר רק באותו רחוב, כל השכונה סובלת!!
ליטאי פשוט04.08.20
5
כפי שרבים העירו נכון, מי שרוצה לעשות טובה לזוגות המסכנים באמת, שיקח במקביל אחריות לדרוש ולפקח שהתזמורת תנגן בעוצמה סבירה ונמוכה, וגם לא עד שעות מאוחרות, (אפשר תזמורת רק עד 10 או פחות) זה המינימום. גם כך הזוגות יגידו תודה רבה... אם השכנים יראו שיש התחשבות ולא התעלמות והתעללות, גם הם יוותרו יותר ויפרג
אמיתי05.08.20
4
תתבישו לכם! בושה וחרפה! אנשים לא ישנים בלילה ולכן לא לומדים למחרת! אפשר חתונה בלי מוזיקה! אפשר לחלק אוזניות לכל המשתתפים וככה אף אחד לא יפגע אנשים קנו דירות במליוני שקלים בשביל איכות חיים ושקט וככה אתם הורסים להם את זה?!?!
המשמיעסן04.08.20
3
אין ספק שיש קצת צרות עין כמה אנשים אתם מכירים שמותעררים לפנות בוקר מי המואזין אפשר לישון גם כשיש רעש מקיסמום סוגרים חלונות צריך לשמוח שיש סוג של פתרון לחתנים וכלות כל בניה חדשה שחופרים זה חופר הרבה יותר במוח ומפריע או האבק שיש כשעושים את היסדות אם נשאר חלון פתוח צריך להביא חברת פוליש
בני 05.08.20
בני אתה כנראה לא גר ליד המטרדים האלה ממש עכשיו ילדי הקטנים הרגע ממש לא נרדמים כי החלונות שלנו רועדים מהמוזיקה העולה מהחיידר של בויאן בגבעה B בביתר עילית שגם ב22:30 הילדים שלי לא יכולים להרדם
ביתר עילית05.08.20
אני גר במרחק של רחוב מאבי עזרי, ועדיין שומעים בכל ערב מוסיקה מחרישת אוזניים שקשה לישון איתה (בעיקר הילדים) וכשזה חוזר על עצמו כל ערב זה מטריד. אין כאן צרות עין בכלל, להיפך יש אווירה שמחה ברחוב ואנחנו אוהבים את זה, אבל עם זאת לא יכולים לישון...
כל כך לא נכון!!05.08.20
2
רק לאלמנה ויתומים אסור להפריע? לסתם אנשים מותר?
איציק04.08.20
לאף אחד אסור להפריע אבל לצערנו לאלמנה ויתומים אין את האומץ להילחם כמו לאדם רגיל
ג'פרי04.08.20
מה ההבדל בין לגזול כסף מהשני לגזל שינה?
לוי05.08.20
מה ששנוא עליך.....
אנגל05.08.20
צודק ועוד איך צודק רק משום מה אולי אנשים יותר מרחמים על יתום ואלמנה כשם שראתה תורה לרחם, אבל פשוט שאסור לצער את הבריות, וכבר אמר א' הדרשנים שאפילו כבהמה וחיה צער בעלי חיים דאורייתא תתחשבו ותמצאו פתרונות רק אם תרצו, אם לא אני ממליץ ישר לפנות למשטרה הבי"ד שלנו המקומי ישן ולא מוציא הוראות ברורות עד שא
אפי04.08.20
1
או וי זה הבעיות של החרדים בארץ ישראל, נראה שאתם צריכים לחתן עכשיו , צריך ללמוד הרבה ספרי מוסר , כל הבי"ד בא"י עומד על חוסר פירגון,
יואלי04.08.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24