כיכר השבת

השחיתות בבית שמש

משה מונטג יועמד לדין: שוחד, זיוף והפרת אמונים

בכתב החשדות נגד שורת בכירים בעיריית בית שמש ומספר יזמים נוספים, מפורט כיצד קיבלו הנחות ברכישת דירות, תרמו ארון קודש מפואר ועוד - כדי לבנות מגורים ושטחי מסחר (ארץ)

56
כיכר השבת | כ"ו באב | 16.08.20
משה מונטג
משה מונטג (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה היום (ראשון) לבאי כוחם של החשודים, ובהם עובדי ציבור בכירים בעיריית בית שמש, יזמים ועורכי דין, כי היא שוקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות שוחד והפרת אמונים, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות, עבירות על חוקי תכנון ובנייה, מרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס, הלבנת הון ועוד, כל אחד לפי חלקו.

על פי כתב החשדות, מדובר בפרשה שעניינה קשר מושחת שנרקם בין יזמים ועסקנים לבין בעלי תפקידים בעיריית בית שמש, במהלך השנים 2010 עד 2018, ובפעולות העברייניות הרבות שבוצעו לכאורה, במהלך בניית פרויקט מקרקעין רחב-היקף על מגרש ברחוב שפת אמת 8 בבית שמש.

על פי החשד, נטלו החשודים מגרש שיועד לבניית "מוסד- מרכז תורני" בן 3 קומות לתועלת תושבי השכונה, ובאמצעות פעולות מרמה ושחיתות, הקימו עליו, קומפלקס בניה בן 9 קומות, הכולל מרכז מסחרי (3 קומות) ודירות מגורים (5 קומות בהן 60 דירות).

החשודים המרכזיים בפרשה הם עובדי הציבור, והיזמים שהובילו את הפרוייקט: עובדי הציבור: משה מונטג; יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, וסגן ראש העיר, דני צרפתי; מהנדס העיר, מוטי ברקוביץ; יועמ"ש של הועדה המקומית.

היזמים שקידמו את הפרויקט בין השנים 2016-2018 הם: לייב ולדמן; יזם בתחום הנדל"ן ובעל הון. שלמה אייזנשטיין; עורך דין.

היזמים שקידמו את הפרויקט בין השנים 2010 ל-2016 הם: מרדכי קניג; קבלן, אירית מרציאנו; עורכת דין, מיכאל בן דוד; יזם בתחום הנדל"ן, ויצחק רבר - עסקן בתחומי התכנון והבניה בעיר בית שמש. בנוסף, נשלחו כתבי חשדות לכעשרה חשודים נוספים, ובהם חברות הקשורות בפרויקט.

כתב החשדות מפרט את העבירות לכאורה בגינן שוקלת הפרקליטות להגיש כנגד החשודים כתבי אישום, בכפוף לשימוע, על פני חמישה פרקים.

הפרק הראשון מתאר התנהלות, במסגרתה, בין היתר, ניתנו מתתי שוחד שונים לצרפתי מידיהם של בן דוד ורבר. בתוך כך, במהלך השנים 2016-2010, במועדים שונים, קיבל על פי החשד צרפתי מבן דוד טובות הנאה וביניהן, תכשיטים והנחה ברכישת דירה לבתו, בסך של לפחות 100,000 ש"ח, והכל תמורת פעולה הקשורה בתפקידו.

בנוסף, במהלך השנים 2018-2015, במועדים שונים, קיבל צרפתי מרבר טובות הנאה, וביניהן מכשירי טלפון סלולריים ומנוי שנתי למשחקי כדורסל, והכל בעד פעולה הקשורה בתפקידו. בנוסף, צרפתי פעל בניגוד עניינים חריף, בשים לב לכך שקיבל מרבר עזרה מהותית בנושאים בעלי חשיבות עבורו בעוד מונטג מקבל החלטות בעניינו.

הפרק השני מתאר כיצד פעל מונטג באגף הנדסה, תוך ניגוד עניינים חריף על פי החשד העולה כדי הפרת אמונים, נוכח קשריו האישיים והקרובים עם שני יזמים ועסקנים שפעלו בתחום התכנון והבנייה בעיר לאורך התקופה - אייזנשטיין ורבר.

הפרק מתאר את החברות הקרובה בין מונטג לאייזנשטיין, ואת מערכת היחסים ההדוקה בין מונטג לרבר, במסגרתה, עמד רבר לשירותו של מונטג וביצע עשרות משימות שונות, עבור מונטג או משפחתו. רבר שידל אחרים לתת למונטג טובות הנאה בעד פעולה הקשורה בתפקידו, והחזיק ברשותו, בידיעתו של מונטג, את חותמתו של מונטג כיו"ר ועדת המשנה, ושל ועדת המשנה עצמה.

הפרק השלישי מגולל באופן כרונולוגי את אופן הקמתו של פרויקט שפת אמת במהלך השנים 2018-2010. הפרוייקט הושתת על אדני שוחד, מרמה, הפרת אמונים, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות תכנון ובנייה. בין השנים 2016-2010 קידמו היזמים בן דוד, קניג ומרציאנו, כל אחד לפי חלקו, בעצמם, או באמצעות חברות שהקימו, את הקמתו של הפרוייקט.

בחודש ספטמבר 2016 נמכרו הזכויות במגרש לידי ולדמן, והחל ממועד זה, ועד לפתיחת החקירה בתיק, קידמו ולדמן ואייזנשטיין בעצמם, או באמצעות חברות ועמותות, שהקימו, את הפרוייקט.

במקור, הוקצה המגרש בידי רמ"י לעמותת "בית ומנוחה", לשם הקמת "מוסד-מרכז תורני", בגובה שלוש קומות, לתועלת הציבור. אולם, בסוף התקופה, כתוצאה מהעבירות שבוצעו בידי החשודים, איש לפי חלקו, עמד על המגרש מבנה בגובה שמונה קומות, הכולל מרכז מסחרי ו-60 דירות, שנמכרו בידי ולדמן ואייזנשטיין לרוכשים שונים, כדירות מגורים, ללא כל זיקה או קשר ל"מוסד-מרכז תורני".

הפער הדרמטי האמור, בין ייעודו המקורי של המגרש על פי התב"ע, לבין פרוייקט הנדל"ן שהוקם בו, הכולל מרכז מסחרי ועשרות דירות מגורים – הושג על פי החשד באמצעות שורה ארוכה ומתוחכמת של מעשי מרמה והסתרה על ידי החשודים, כל אחד לפי חלקו. כמו גם שורה של עבירות בתחומי התכנון והבניה והמס - כך שהפרויקט נבנה תוך התחמקות מהליך לשינוי ייעוד המגרש, מתשלום מלוא הסכום הנדרש לרשויות בגין השבחת הנכס, ומיתר הדרישות המוטלות על יזם למסחר ומגורים.

במסגרת זו, בין היתר, פעלו עובדי הציבור מונטג, צרפתי וברקוביץ תוך ניגוד עניינים חריף, העולה כדי הפרת אמונים, ואישרו היתרי בניה לפרוייקט - לטובת היזמים ולבקשתם - באופן החורג מכללי התב"ע ודיני התכנון והבנייה, ותוך התעלמות מחובת האמון שהם חבים לציבור.

בנוסף, במהלך השנים 2018-2017, קיבל על פי החשד מונטג שוחד מולדמן בדמות טובות הנאה שונות, שבתמורה להן פעל לקדם את הקמת הפרוייקט, שנקלע לקשיים באותה העת. במסגרת זו, תרם ולדמן, בין היתר, ארון קודש מפואר, בשווי של כרבע מיליון ש"ח, לבית הכנסת "משכן ישראל" בבית שמש, אשר הוקם בידי מונטג ואחרים, וקרוי על שם סבו של מונטג.

הפרק הרביעי מפרט את העבירות הכלכליות, שבוצעו על פי החשד, בין היתר, בתקופת הקמת הפרוייקט. פרק זה מתאר כיצד לצד מעשי המרמה, השוחד והפרת האמונים, שתוארו בפרק השלישי, בוצעו עבירות כלכליות רבות, בידי החשודים המפורטים בפרק זה. הפרק מתאר, בין היתר, שורה של עבירות התחמקות מתשלום מס, ופעולות של דיווח כוזב בעת פתיחת חשבונות בנק, ובעת רישום החברות שהקימו היזמים לצורך הפרוייקט, ובמסגרת הפעולות העסקיות שבוצעו לקידום הפרוייקט.

הפרק החמישי מפרט את הפעולות שביצעו על פי החשד החשודים ברכוש האסור הרב שצברו במהלך הפרוייקט, וכן פעולות הסתרה ואי דיווח המהוות עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

כמו כן, כולל כתב החשדות אירוע של שיבוש מהלכי משפט במהלך מעצרו של מונטג.

עו"ד טל גבאי, ממשרד עו"ד פריד-גבאי, המייצג בפרשה את עו"ד שלמה אייזנשטיין מסר בתגובה: "אני מצר על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד מרשי בכפוף לשימוע. כמי שמלווה את הפרשה במשך שנתיים למן יומה הראשון ניתן בהחלט לומר כי כתב החשדות מטפס על קירות חלקים וספק רב אם יוותר ממנו דבר וחצי דבר לאחר השימוע, וזאת בדיוק כמו במקרים קודמים בהם התיק החל בקול תרועה רמה והסתיים בקול ענות חלושה״.

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
אם זה מה שיצא מהחקירה בלי לחקור את הידוע לכל דרדק בבית שמש, מה האפשרות היחידה שהיתה לקבל הקצאה לבית כנסת(...), אז זה לא רציני..
ד. יצחק17.08.20
39
מונטאג מונטאג השם הזה עולה כל הזמן בהקשר של שחיתות. מה יהיה??
שואל17.08.20
38
אני מקווה שסופה של "העיר החרדית" "דורות עילית" לא יהיה כמו סופו... וד"ל
ליטאי פשוט16.08.20

הצגת כל התגובות

37
הלוואי שיפתחו גם בבני ברק את הקופת שרצים שנקראת ערייה
הרשלה16.08.20
36
על פי התורה החרדית. מה שאסור אצל הציונים, מצווה אצל החרדים. וכל המרבה הרי זה משובח.
משיח16.08.20
אתה משיח, אכן. משיח שקר.
לך הביתה17.08.20
35
עשה מהפכה בעיר ועזר לכל אחד, הוא איש חסד אמיתי,100% זה לא יחזיק בבית משפט.
ביתשמשניק17.08.20
34
זה לא מקרה ועוד מקרה ועוד מקרה ועוד מקרה. זה מערך פוליטי המקדם דווקא נציגים המועדים להסתבך בפלילים. אלול! הגיע הזמן לעשות חשבון ציבורי!
רפאל16.08.20
אין ממנים פרנס על הציבור ללא קופה של שרצים התלויה לו מאחוריו. לא משנה מי הנציג, תמיד יהיה איזה קנאי תורן שירוץ להשמיץ וללכלך, ואדרבא - דווקא על אנשי עשיה אמיתיים מי שלא עושה לא טועה.
גבריאל17.08.20
33
אדם יקר שעשה הרבה למען בית שמש חשוב גם לזכור את זה לפני ששופכים את הדם
RAFI16.08.20
32
חרדי לא צריך לשבת בכלא. גם אם הוא שודד את כלל אזרחי מדינת ישראל. והופך אותנו לרפובליקת קיגלים.
דתי לאומי16.08.20
31
לא מקנה בהם... לא במעמד הנחשב, לא בפרסום ויח"צ החינמי, ולא "בפנסיה וחבילת פרישה" שמשטרת ישראל מציע להם. תחיו חיים פשוטים, תתרחק מהכבוד, ואל תיגש לעסקנות ציבורית אם לא תעשו זאת לשם שמיים ומתוך נקיון כפיים
תושב העיר16.08.20
30
טהרן.
שמואל17.08.20
29
כשאין יראת אלוקים, אז הכלא הוא הפיתרון למניעת שחיתות.
צביקה16.08.20
28
העיקר ש'שארית' התכבדו במנכ"ל מונטג. כדרכו, מאז שנכנס בלגנים ופוליטיקות בכשרויות בבני ברק
יענקי16.08.20
27
מה זה הלכלוך הזה? כולכם שופטים ותליינים!!! מונטג איש עשיה אמיתי אדם עתיר זכויות לציבור החרדי בכלל ולעיר בית שמש בפרט איזו קנאה ושנאה פשוט לא ייאמן
צדק צדק16.08.20
26
עצה לנחקרים: תלמדו כלל אחד ברזל: תשתקו. פשוט תשתקו. אל תגיעו גם לשימוע. זה דרך להוציא מכם מידע. כאשר המשטרה חוקרת מישהו - זה בדרך כלל אחרי שהיא מחזיקה מידע גולמי, ואז בחקירה אדם נותן למשטרה את הכלים איך לסדר את המידע. אבל אם וכולם שותקים - המשטרה במבוכה. שתיקה זה הכי טוב.
שירה16.08.20
25
איש מיוחד,חבל שרודפים אותו סתם!!
איש חסד17.08.20
24
למה אתם שופכים דם של יהודים, לפני שיש פסק דין או לכל הפחות הוכחות מוחצות ? האם זה אדם שצריך להיזהר ממנו ? האם הוברר הדבר במאה אחוז ? למה אתם מפרסמים שמות של אנשים המעורבים בספק ספיקא ?
יהודי16.08.20
צודק לגמרי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לשפוך דם!17.08.20
23
הפרשה הזו עשתה רק טוב לבית שמש, כל העיריה החליפה דיסקט, מעיריה שהתנהלה כמו עסק פרטי לעיריה נורמלית
מוישי ר.16.08.20
שטויות במיץ. עיריה נורמלית... כן...ממש אותה גברת בשינוי אדרת. עכשיו היחצנית עליזה בראש הפירמידה, זה כל ההבדל. מתנהלת כעסק פרטי לכל דבר רק בעלי האינטרסים התחלפו.. ופאסי קראוס גזרו קופון בדרך.
רק טוב17.08.20
22
למען הצדק מונטג חייב לשבת מאחורי סורג ובריח
י.16.08.20
21
שיתיעץ עם ליאת בן ארי!! יש מה ללמוד ממנה! היא תגיד לו איך מכשירים הכל בדיעבד!
ליאת בן ארי16.08.20
20
עצוב עצוב שאנשים שומרי תורה ומצוות חושבים שאין איסורי לשון הרע, ארור מכה רעהו בסתר, ומוסר כן מוסר, כשכותבים תגובות הרשת. ברור שבדיני עדות רוב המלהמים פה עדותם אינה קבילה כי הם מתייחסים למה שהם שמעו במקווה. כן ברור שבזכות מונטג המקום היחיד שבונים בו כרגע לציבור החרדי זה בית שמש, רמה ד' ונווה שמיר
בית שמשניק17.08.20
19
לא רואה כאן כלא
חיים16.08.20
18
מונטג חביבו ומועמדו של גפני לא לשכוח.. והמפלה החרדית בבחירות המונציפליות בבית שמש הראתה כי הציבור מאס בשחיתות ובניתוק של הנציגים המוצנחים של גפני
בנצי16.08.20
לידיעתך דווקא גרינברג היה מועמדו של גפני לא מונטג, אבוטובול שנה לפני הבחירות המקומיות הסכים לפנות את הכיסא למונטג ומי שטרפד את זה, זה גפני שחשב שיהיה אפשרי להריץ את גרינברג. אז בבקשה אם אינך בקי בנתונים אל תגיב.
מ.ח.16.08.20
כנראה שאתה לא יודע, גפני ביקר אותו כשהיה במעצר בית לחזק אותו, גפני ניסה להתאבד שמונטג יקבל ג'וב ממשלתי לטיפול בקורונה במגזר החרדי ועוד. מונטג כיום יד אחת עם בית יענקי, וגפני בידם
בנצי17.08.20
גפני ביקר אותו?! חמור מאד! ועכשיו ברצינות אתה הזוי או שתוי?
בני ברק17.08.20
17
מנסים להפילו בקטנות. בפלפולים של תרומת ארון קודש שהפך לשוחד. מזכיר את לופליאנסקי.
יוסי16.08.20
ההבדל הוא שלופליאנסקי הקים ארגון לעזור לציבור ומונטג הרים מגדל באמצע רחוב וחנק לכולם את האויר ואת האור וכו' בשביל כמה מזומנים...... יחי ההבדל הקטן.....
יעקב16.08.20
מסכן קטן שלי. נגמר לך האור והאויר? אולי מקנאה... מגעיל ללכלך על בן אדם ככה. יש לך פסק דין עוד לפני השימוע... אגב לי אישית לא נראה שניתן לעבוד במשרה ציבורית בישראל המושחתת בלי להתחייב לעבור על חוקים וכללים. ככה זה עובד כאן, ואם אתה רוצה לעבוד- אתה צריך להשתלב במארג המדהים והמסריח הזה. חבל שכך אנחנו נ
ישראלית17.08.20
מה שאת אומרת זה בדיוק הבעיה
אחלה גבר17.08.20
הערך של הדירות ברחוב שם ירד בלפחות מאה אלף זה נשמע לך אור ואוויר...... זה מגדל באמצע רחוב נמוך גם קליטה אין להם שם ובנו להם עשרות חלונות ומרפסות מטר מהחלון שלהם. אז אל תבלבלי את השכל ותבואי לראות מעיניים.... אחד מהשכנים שרצה להתלונן למשטרה איימו עליו ברצח בקיצור אל תבלבלי את השכל אם את לא יודעת כלו
יעקב17.08.20
16
מעולה שיכנס לכלא
ישראלית מהמרכז16.08.20
15
תכניסו את הנבלות לבית סוהר הם הורסים את את את המערך הדתי ועוד בהמות
רוז17.08.20
14
הבניין המפלצתי בשפת אמת זה רק קצה הקרחון, ידוע שעיריית בית שמש התנהלה כמאפיה לכל דבר, עירייה בטלנית, מסואבת ומושחתת, וטוב שבלוך הגיעה וניערה שם את הפקידים,הבעיה שהכל רקוב שם מהיסוד והיא לא משתלטת.
מישהו16.08.20
אתה מאחרוני מאמני בלוך... כולם כבר התפתחו מאז. השחיתות בעירייה נמשכת, בלוך רק הוסיפה את המגלומניות שלה... במקום אבוטבול [עם כל חסרונתיו] הנמרץ, קבלנו את המגלומנית היחצנית...
תושב בית שמש17.08.20
13
"כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים"
ללא שם16.08.20
12
מדוע לא "הרב מונטג"?? פתאום קןראים לו "מונטג"?
שלמה16.08.20
11
מכיר את הפרשיה מקרוב אנשים מושחתים, גרים בווילה בזמן שגרמו סבל רב לתושבי רחוב שפת אמת והקימו להם מגדל באמצע הרחוב. כואב הלב להתפלל בבית כנסת שהארון קודש נתרם משוחד על גבם של אנשים מסכנים
יעקב16.08.20
10
קראתי את הכתבות על מונטאג, ויצא לי דבר אחד: השוחד שמונטאג קיבל זה ארון קודש בבית הכנסת שהוא מתפלל בו והקים אותו. אחלה שוחד שבעולם!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא קראתי בשום מקום שקיבל שקל אחד או טובת הנאה אחד תשימו לב, אדם שבנה את העיר החרדית הכי גדולה שיכולה להיות וכולם יודעי
ממש לא מבין כלו17.08.20
9
בושה וחרפה שמו של ז.ל. וולדמאן מתנוסס על בית המדרש של סאטמר בשיכון סאטמר מי יודע אם לא בגלל זה יש שם כ"כ הרבה מריבות ומחלוקת ה"י
חיים רוטר16.08.20
8
אוךךךךך בב.ב יש עשרות כאלה. איפה אתם הלו בגץ מזוז קרא חיות ברק יאלה תתלבשו על ב.ב
ללא שם16.08.20
7
ערמומי נחש. מסוכן להתקרב אליו. יש עליו מלא פרשיות שלא נפתחו.
עוד אייזנשטיין16.08.20
6
זה אותו ולדמן שהורה לפרוץ את המנעולים בסטמר בבני ברק וזה אותו ולדמן שגורש מאמריקה לצמיתות לאח שישב שם בכלא בקיצר חגיגה ושמו ולדמן
מנחם16.08.20
5
גנבים שינמקו בכלא.
א17.08.20
אתה השופט וגם התליין... אין גבול!
ב17.08.20
4
גם אחרי שמונטג וצרפתי הלכו הביתה. בין היתר בפטורים מהיטלי ההשבחה למקורבים, העסקת שמאים מקורבים וגיבוי מלא לשחיתות של הייעוץ המשפטי של העירייה.
יונחן16.08.20
3
מעולם לא סבלתי ואפילו תיאבתי את מונטג ודומיו בפרט שהאיש היה ועודנו איש של הגמח המרכזי שהיא אונאת פונזי -פירמידה שהראשונים יאכלו את כל ההפקדות של הצעירים וכשיבואו הצעירים עוד עשרים שנה לקבל כסף הם יגלו אין כלום כי כל מקימי מיסדי ומלקקי הגמח גמרו את הכסף
המצליף17.08.20
אם אינך מכיר את מפעל החסד הגדול הזה, אל תדבר שטויות בלי להבין מה שאתה כותב
קצת צניעות17.08.20
עוד קנאי ודמגוג בגרוש. ומה אתה עשית בשביל מדינה??
המקציף17.08.20
2
סוף גנב לתליה
ד16.08.20
1
אוי הרב מונטג כמה חילול ה . ועכשיו אתה משווק קרקעות לעיר חרדית חדשה .
חיים17.08.20
אוי הרב חיים איזה לשון הרע. כל אחד מפשפש רק בציציות של אחרים ולא רואה נגעי עצמו.
מים17.08.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 11:40
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 10:12

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24