כיכר השבת

חשיפת 'כיכר השבת'

גמזו על הוראתו של הגר"ח לבחורים לא להיבדק: 'זה מסוכן'

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו מגיב בחריפות להוראתו של מרן הגר"ח שנחשפה ב'כיכר השבת', לפיה יש להפסיק את בדיקות הקורונה בישיבות הגדולות - ומתייחס לצעד זה כמסכן חיי אדם (חרדים)

83
אבי רבינא | כיכר השבת | עודכן ב-י"ג באלול תש"פ | 02.09.20
הכתבה פורסמה ב-י"ג באלול תש"פ | 02.09.20
פרופ' רוני גמזו ומרן הגר"ח קנייבסקי
פרופ' רוני גמזו ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילומים: אוליבייה פיטוסי ודוד כהן / פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': תגובת רבות במערכת הציבורית להוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי לישיבות הגדולות לא לקיים עוד בדיקות קורונה לתלמידיהן, כדי לא לגרום לביטול תורה המוני אצל בחורים - שגם כך אינם בסיכון ולא מסכנים אחרים שכן הם מסוגרים בישיבות כחלק מ'מתווה הקפסולות'.

פרויקטור פרופ' רוני גמזו התייחס להוראה במלים קשות. "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות", הצהיר מנהל תכנית 'מגן ישראל' עם סיום ביקור בעיר ביתר עילית.

מנהל מגן ישראל , פרופ׳ רוני גמזו, ביקר הבוקר (ד׳) בעיר האדומה ביתר עילית וקרא לשיתוף פעולה ציבורי עם ההנחיות החדשות: ״אנחנו עומדים כעת על 14% בדיקות חיוביות בעיר והאחריות למצב נמצאת מעתה בידיים שלכם. אנחנו זקוקים להתגייסות מלאה של העירייה והעומד בראשה ואני בטוח שהתושבים יצייתו לכל הוראה והנחיה. חזרה מהירה לשגרה תלויה אך ורק בכם – הקפדה יתרה על ההנחיות תשמור עליכם ועל משפחותיכם״.

גמזו אף ביקר בחריפות את האכיפה הרופפת בעיר, לטענתו, ואמר: "לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר. אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי: ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא".

"הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית, כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל".

חשיפת ההוראה ב'כיכר השבת'
חשיפת ההוראה ב'כיכר השבת'
הגדלה

לדברי הפרויקטור, "עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות".

תגובה חצופה נוספת להוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי הגיעה מכיוון יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון, שציצה: "אף אחד איננו מעל החוק ואף אחד איננו חסין בפני הקורונה. הרב קנייבסקי, למרות מעמדו וגילו, נוהג בחוסר אחריות אישית וציבורית כשמורה לחסידיו שלא להיבדק ובכך גם מונע את צמצום ההדבקה".

"אמירה שכזו אסור לה שתתקבל בשתיקה של הממונים על המאבק בקורונה ובראשם הפרויקטור גמזו, שר הבריאות אדלשטיין וכמובן ראש הממשלה נתניהו", הוסיפה חברת הכנסת בעזות מצח, "והטיפול במוקדי תחלואה נקודתיים חייב להיעשות באומץ".

מנגד, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, שהינו אחד ממקורביו של שר התורה, נבוך מעט כשנשאל על כך בהפתעה, ותחילה אמר כי "צריך לבדוק מה הוא בדיוק אמר, כי כל דבר לגופו".

רובינשטיין אצל הגר"ח. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

כשעומת, בראיון ל'כאן רשת ב', עם העובדה כי ביתו של הגר"ח מאשר את הפרסום ב'כיכר השבת', הגיב רובינשטיין כך: "אני לא יודע להתייחס לזה, אלא לדבר אחר: הציבור בבני ברק ובכל העולם החרדי נשמע להוראותיו של הרב קנייבסקי, שנחשב לסמכות רוחנית גבוהה".

"הדבר שמדיר שינה מעיני", המשיך ראש עיריית בני ברק, "זה בריאות התושבים, ובשביל זה צריך לדבר איתם דרך הרבנים, וחשוב לי לציין שבמבצע הבדיקות המתוכנן שלנו לתושבי העיר, היו מעורבים הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין ועוד אדמו"רים ורבנים".

אברהם רובינשטיין הוסיף והדגיש: "אני קיבלתי את הוראת הרבנים פה בעיר, לעשות בדיקות, וכאלו ייעשו הרבה - בכל רחבי העיר".

תוכן שאסור לפספס
83 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
58
אל תאמינו *לתשקורת הממשלתית והממסדית* ארגון "הבריאות" העולמי נתן הוראה לכל ממשלות העולם לכתוב בתעודת הפטירה שכל האנשים שנפטרים בתקופת משבר הקורונה לכתוב שהסיבה זה קורונה גם היו להם מחלות רקע כמו סוכרת, לחץ דם, שבץ מוחי (חוץ מאלו שמתו מפציעות, תאונות דרכים, התאב
כך מסלפים את מספרי המתים03.09.20
57
אמת, נכון מיסטר פרופסור או פרודז'קטור ר. גמזו -ההחלטה מסוכנת!!! אתה יודע מי מוסמך לקבוע כאלו החלטות מסוכנות? אך ורק גדולי ישראל כמו מרן הגר"ח!!
שימי ט.02.09.20
כנראה שהשואה היתה מפני שלא היו גדולי ישראל כמו מרן הגר"ח!!
דוד03.09.20
56
אולי ר חיים צודק בגישה שלו השאלה מתחילה שפתחו את הישיבות על תנאי אך ורק שישמרו על בריאות הבחורים ועל דעת זה שלחו אותם ההורים ועכשיו משנים את הכללים וזה כבר משנה בדיבורו שר' חיים מאוד מתנגד לזה ולא אמרו את זה לר' חיים וגם לא שומרים על כללי המתווה של הקפסולות הכניסו את הצעירים לרשת של חולים ועכשיו
שמויגר02.09.20

הצגת כל התגובות

55
מי אתה עפר פיך לא שווה ת'נעליים שלי וק"ו מרן שליטא לך חצוף היום לביתו של ר חיים ותבקש סליחה חצוף ילד כאפות וגם את לא חסר לך תיראי כמה שמות דפקו לך חצופה ראשי תיבות של שמותייך זה "שבי" תזהרי שלא תילכי בשבי של ה' בושה שככה מדברים בישראל על גדולי התורה
כזה חצוף ?02.09.20
54
נראה שיש לגר"ח נגעים בפניו. מדוע לא מביאים לו רופא עור?
משה צייטלין02.09.20
"ביטול תורה"...
כע02.09.20
53
מעניין שהשחצן גמזו שהפיץ אנטישמיות ברוסיה מחווה דעה להרב קנייבסקי שליט''א
שלמה גרוס02.09.20
מעניין מאוד.. ומתי שכל הבחורי ישבה האלה ידביקו חצי מדינה נראה מה תגידו, טיפשים.
חכ02.09.20
52
גמזו הבטחת לעצמך את בסויף!
גמזו יש גבול! נגד רבנים לא תדבר! 02.09.20
51
גמזו צודק. אחר כך יש טענות על תל השומר
צחיי03.09.20
50
ומה הטעם בגזירה זו?סתם להצית אש? עכשיו תראו כמה חילול ה יהיה מזה! תגידו תודה לגמזו שדואג לכם! פשוט בנט שטף לכם את המוח שכל צוות הקורונה במדינה לא עוזר! תפסיקו ללכת כמו עיוורים!
ינון02.09.20
49
גמזו סתום ת'פה שלך ומהר חצוף
ניסים02.09.20
48
גמזו צודק הוא סובר כהגריג"א
טוויטו02.09.20
47
רק הזמן יגיד מה יקרה לזקן אם יחלה בגלל שלא נבדקו
דוד02.09.20
46
לציבור של הבני דודים הספרדים יש את חכם שלום
בני02.09.20
45
לבסוף כולם יבינו שהאדמו"ר מבלז צודק
האדמו"ר מבלז02.09.20
טעות חמורה
מחילה מכבודכם02.09.20
באמת דוגמה מצויינת. האדמו"ר מבעלזא חלה בעצמו ומצבו לא בכי טוב. תתפלל עליו...
שמעון02.09.20
44
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
גם זו לטובה02.09.20
43
זה מאד מסוכן לגמזו ולממונים כי הם עשו תוכנית שלמה להגדיל את הבדיקות בריכוזים החרדים כדי להאדים את הערים החרדיות ולהגביל ולעשות סגרים לקראת החגים בערים החרדיות. והגרח מקלקל להם את כל החגיגות
דוד02.09.20
42
*הגדרה מהו דֶּבֶר - מגפה* בתלמוד  נאמר כי הגדרת דֶּבֶר (מגפה שמתים בה, והיו קובעים בגינה יום תרועה ותענית) אם ישנם בעיר 500 איש ומתו בדֶּבֶר שלושה מתים במשך שלושה ימים רבי  יוסף קארו  כתב בשולחן ערוך: אֵיזֶהוּ דֶּבֶר, עִיר שֶׁיֵּשׁ בָּה ּ ת"ק רַגְלִי וְיָצְאוּ
זאת לא מגפה זה וירוס מהונדס לדילול אוכל03.09.20
41
היחצנים של רשבם עובדים שעות נוספות
מאירור02.09.20
40
גמזו לא אנטשמי ולא שונא חרדים רק בחור שמפחד לאבד קריירה אם או יתפל במקומות שהוא צריך לתפל ב 50%אחוז מהתושבים שהם חילונים ובנושא דת פשוט אין לו מוסג בכלל
גדי 02.09.20
39
הציבור החרדי צריך לשמוע לרבותיו ור חיים עם הרוח הקודש שיש לו הוא יודע מה הוא אומר וחס ושולם אסור לנו לחשוב אחרת
שמעןן02.09.20
38
גימזו הזה מתגלה כלוזר שלא עושה כלום דבר אחד רואים עליו שהוא שונא שנאת נפש את הציבור החרדי ואת הרבנים שלהם
מנדי02.09.20
37
עיינו כאן https://www.kikar.co.il/
משה בן אברהם02.09.20
זבל ממוחזר שכבר מריח מרחוק גרוטו כבר הסביר את עצמו שזה רק שהחיובים אינם חולים רק מדביקים אחרים והבדיקות תקינות וחייבים להיבדק לא להיכנס לאיסור של רוצח נפש בשגגה/או מזיד
שמויגר02.09.20
ברור שיש להזהר מ2 מטר ומסיכה ואם יש תסמינים להיבדק, אבל לא להכנס לפאניקה ומחלוקות שניזקם לפעמים גדול מהקורונה
משה בן אברהם02.09.20
36
הרב לא נתן את ההוראה הזאת נקודה.הייתי אצל הרב אלישיב והרב שטייינמן זצ`ל.הם היו עירניים ושאלו שאלות וענו לשאלות ללא שום תיבוך. לעומת זאת אצל הרב קנייבסקי הוא לא מדבר לוחשים לו באוזן ...הדבר היחיד שאמר זה בו`יה
אבא02.09.20
35
אני מצטט מדברי המשנה למנכ''ל משרד הבריאות (תוכלו לבדוק ולגגל את המילים הבאות) ''איתמר גרוטו: רוב בדיקות ה'קורונה' - שגויות''
משה בן אברהם02.09.20
34
כל הטענות על נגד החרדים הם הבל הבלים של פוליטיקאים חרדים טיפשים ואינטרסנטיים.
גמזו בולט לטובה02.09.20
33
חרדים, אתם מקשיבים לעצמכם?
ללא שם03.09.20
32
בוקר טוב גמזו מה קורה אם 50%אחוז שהם חילונים שמדביקים אולרים בלי מסכות ברחובות הערים הגדולות ואתה לא פותח פה עליהם ומדביקים אחרים כגון ערבים לחרדים כן הרבה הדבקה מגיע מהצד שלך ושל שאשא ביטון לכן התחלואה גבוה מאז שאתה שם ויפה ביטון שם ,מה שאומר רבי חיים קנייבסקי זה שבין קו הבחורים מדביקים אחד את השני
גמזו 02.09.20
מטפל באות ט' ולא בת'
מושקוביץ02.09.20
סנטר ואת סנתר טיפלת ולא תפלת . תאכוף ולא תעכוף . אם אתה כזה נחרץ אז לפחות תכתוב בלי שגיאות . זה נראה נורא ולא מכבד את דברייך. חבל שלא למדת ליבה.
סנטר לא סנתר02.09.20
זה לא רלוונטי מה עושים החילונים הדרוזים או הצ'רקסים. מה שמעניין זה שסבתא שלי בבני ברק לא תידבק בגלל איזה בחור ישיבה שלא נבדק ומפיץ את הקורונה
רות02.09.20
31
מה החוצפה והרעש הגדול בזה שגמזו טוען שלא להיבדק מהווה סכנה?.הח"כים החרדים מהרגע הראשון כאשר הוא דיבר על אפשרות של סגר שמו לו רגליים. מה שקורה זה שאצלנו בציבור רוצים להתנהל כרגיל כאילו אין קורונה. את התוצאות רואים וקוראים במודעות האבל בעיתונים.
יואב02.09.20
30
אם באמת היה אכפת לו התחלואה היתה יורדת .מאז שנכנס רק עולה.ושיראה מה קןרה באירעים והופעות.הרב לא אמר שאסור הוא אמר שבגלל שהבחורים בקפסולות יש פחות הידבקויות.ומציע לו ישר לעלות אליו ולדבר איתו ולשטוח את הצדדים.
קובי02.09.20
29
תמהני האם הדרך הנכונה היא לטמון את הראש בחול .הרי חוסר ידיעה עלולה להביא להדבקה בשוגג .
משה02.09.20
ישיבה סגורה - בחורים צעירים ובריאים - לא אמור להיות בעיה שידבקו.... ביציאה הביתה לעשות קפסולות יציאה....
דוד02.09.20
28
יותר מסוכן לרדת מהדרך
אליהו02.09.20
ואת זה אמר האדמו"ר מבעלזא שליט"א שהסכנה הרוחנית קשה יותר מהסכנה הגשמית
מנחם 02.09.20
בלבולי שכל, עדיף שהבחורים "ילמדו" מאשר שאנשים ימותו?! באיזה בועה אתם חיים?!?!
עיכח02.09.20
ראינו את הפרופסורים שלכם והדוקטורים, וכולם אובדי עצות, וירוס קטן. גדול המחטיאו מן ההורגו. אלה דברי חז"ל ואנו נלך לפי דבריהם ומה שאתם מנסים להכניס לנו את הארס של התרבות המדומיינת שלכם והכפירה שלכם לא יעזור לכם כלום.
אליהו03.09.20
27
הרב קנייבסקי הוא ה"מאן דאומר" עבורנו, לא נזוז מדבריו ימין ושמאל! אל תפחיד אותנו עם סגר! תיפול עליכם אימתה ופחד! ה' הוא האלוקים!
ד02.09.20
רטוריקה מוכרת מדעא"ש
מדען מהחיידר02.09.20
חחח! אהבתי..
קורונה02.09.20
חחח!! אהבתי!
אחד שפוי02.09.20
26
*כל מה שחשוב לדעת על* *סכנת עטיית מסכות* ❌❌😷🤐😷❌❌ אל תחיו באשליות ובדמיונות שהמסכה בולמת ומונעת וירוסים *הכל זה שטיפת מח* *ולוחמה פסיכולוגית.* *1) צמצום כמות החמצן הנשאפת אל הריאות* נשימה דרך המסכה מקטינה את כמות החמצן הנשאפת והדרושה לחיינו לבריאותנו כתוצאה מכך עולה
חשוב לדעת03.09.20
25
לרות ב41 זה שבסין משתולל נגיף לא אומר שמחר בבוקר מישהו ידביק את סבתא שלך, אם שמרת ריחוק ונקיון אין סיבה שהיא תידבק, מה שבטוח שאם מבודדים מבוגר הוא יכול להיפגע מצער והגעגועים ועוד
משה בן אברהם02.09.20
24
מי שלא מרגיש טוב שפשוט ישאר בבית עד שיבריא ורק אם מרגישים תסמינים משמעותיים שילכו להבדק.
א02.09.20
23
למגיב מספר 21, איני מאשים אותך. אתה ועוד רבים מבני דורנו קורבנות החינוך אשר הפך את "ואפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל" לערך מרכזי.
רפאל02.09.20
22
גמזו אמר דבר אחד הוא אמר שהוראתו של הרב קנייבסקי מסוכנת זה בהחלט נכון !! מספיק בחור ישיבה אחד שימות חס וחלילה מקורונה ויש פה בעיה גדולה וקשה !!
james02.09.20
21
סוף סוף אנשים "מקורבים" כדוגמת רובינשטיין נאלצים להודות שדברים נאמרים בשם ר' חיים קנייבסקי ללא שהוא כלל יודע מזה. צריך לזכור את זה גם בבחירות "ועשית ככל אשר יוריך יענקוש"
איש יהודי02.09.20
20
מי זה בכלל גמזו? הגר"ח ידוע כמומחה עולמי ברפואה בנוסף לתואר המכובד "שר התורה".
אהרן02.09.20
מה אתה מקשקש??????????????
מ02.09.20
19
מה היא חושבת? כאשר היא עיכבה החלטות מתוך חשבונות קטנוניים. הכל היה "להציל את החולים". היתה צריכה קצת יותר ענווה ונימוס למתוח ביקורת על גדול ישראל. שבי בשקט!
הג' מהקורונה03.09.20
18
גזמן לא מבין שהוא איבד את האימון??? הגר"ח קנייבסקי מעולם לא איבד אצלנו את האימון.
חולון03.09.20
17
לא ברור כל הזמן מוצאים הנחיות חדשות יום אחד אומרים שאפשר לחלל שבת בשינוי ולענות לטלפון בשבת ממשרד הבריאות ועכשיו יש הוראה לא להיבדק??? מה קורה פה אני רוצה הקלטות קשה להאמין לכל השמועות !!!
אני02.09.20
16
מתי סוף סוף נתפקח מן האמונה העיוורת בתעתועי החצירות?
רפאל02.09.20
15
פרופ' גמזו אינו נביא בעירו אינו מומחה גדול ואינו המושיע לו ציפינו. מאידך הוראות מרנן ורבנן אינן ברורות לציבור והם תוצאה של הלעטת המקורבים. איננו רוצים יתומים נוספים ומרעין בישין שלא לצורך.להתחכמויות יש מחיר וחשבון.
מנדי02.09.20
14
מה, כבר שכחנו את הוראת רח"ק בגל הראשון שהביאה את הקורונה לבני ברק? ברור שגמזו צודק! חוץ מזה, ההתנהלות מאד מסוכנת ואנרכיסטית: כמה גדול שיהיה רח"ק, דינא דמלכותא דינא, הוא יכול להיפגש עם אנשי משרד הבריאות ולהגיע להסכמים, אבל להורות לרבים להפר את החוק, זה דבר שלא ייתכן. [וכנראה שכמו בגל הראשון מסתירים ל
משה02.09.20
אולי.... אבל אני דווקא כמה חודשים חושב שר' חיים צדק בסבב הראשון... הוא ראה את מה שהיום כולם רואים, את הרפיון וביטול תורה העצום... נכון שהיו קרבנות, אבל היו לא פחות קרבנות מפתיחת המשק וכו'..... ושני הדברים מוצדקים הלכתית-ציבורית ניהול חברה מתירמצריך לקחת סיכונים מסוימים לצורך קיום החברה וערכיה. בל
אלי02.09.20
13
מרן שליט"א סבור שיש ללכת להיבדק, נקודה. ההוראה קשורה לבני ישיבות שבכל מקרה סגורים ומסוגרים בישיבה ובכל מקרה ימשיכו להישאר בישיבה גם לאחר שיזוהו כחולי קורונה, במשך עוד חודש שלם. מרן שליט"א סבור שיש להיבדק ביציאה מהישיבה.
אברך ששאל02.09.20
12
התגובות מוכיחות כמה שלא מקשיבים למה שנאמר באמת ר חיים התיחס אך ורק לגבי הבחורים שנמצאים בקפסולות סגורות ואין באפשרותם להדביק את המבוגרים או את בעלי הסיכון ולכן כל השיח לא רלוונטי וחוץ מזה כל מי שפתח את פיו בצורה הלא ראויה שיבקש סליחה ויסגור אותה מהר
עחיעטי02.09.20
11
*הגדרה מהו דֶּבֶר - מגפה* בתלמוד  נאמר כי הגדרת דֶּבֶר (מגפה שמתים בה, והיו קובעים בגינה יום תרועה ותענית) אם ישנם בעיר 500 איש ומתו בדֶּבֶר שלושה מתים במשך שלושה ימים רבי  יוסף קארו  כתב בשולחן ערוך: אֵיזֶהוּ דֶּבֶר, עִיר שֶׁיֵּשׁ בָּה ּ ת"ק רַגְלִי
*הגדרה מהו - מגפה*02.09.20
תקרא לזה שם אחר אבל שורה תחתונה יש פה עסק ביש עם המחלה הזאת ואין הולכים בפיקוח נפש אחר הרוב ןחמירא סכנתא מאיסורא ויש פה עוד הרבה כללים הלכתיים שלפיהן צריך להחמיר ולהתרחק ולהחמיר אפילו יותר ממה שהם מצווים ואם יש שאלה בעניני רפואה צריך לשאול את הרופאים זהו ההיגיון הבריא ורוב הרופאים חוץ מפרופסור יורם
יוני02.09.20
10
גמזו יזבל לך מאיתנו חולה כנס לבידוד שנה שלימה ימגעיל 🐶🐶🐶🐶
שלומי02.09.20
9
עם כל חוסר הנסיון שיש לגמזו לציבור החרדי היה מהראוי שימנה נישהו אחר במקומו לציבור החרדי ועד אז שיתפטר פשוט לא מועיל בכלום הפרופסור
נסיון02.09.20
8
מחלוקת בין הגאון הגדול ברשעות וטפשות לשר התורה
יעקב02.09.20
חמור קטן הלך ברחוב
צורי 02.09.20
7
שאשא ביטון סמרטוט
יצחק02.09.20
6
'קודש קודשים אסור לערער את דבריו של הרב הקדוש כל מה שהוא אומר צריך להקשיב שהשם יתן לו בריאות אריכות ימים ושנים אמן כן יהי רצון
אני02.09.20
אמןןןןןן בעזרת ה' יתברך
אני02.09.20
5
לא מקבל על ר' חיים לשון הרע שפסק ככה. עד שאני לא שומע באוזני, אני לא חייב לקבל. וגם אם הוא אמר, על פי ההלכה אסור לשמוע לו, נקודה. יש לנו שלחן ערוך!
יוחנן02.09.20
נכון מאוד! ונשמרתם!
עכי02.09.20
4
לא נכון ציבור גדול לא מתייחס לרבי חיים קניבסקי הסמכות הרוחנית הגבוהה מר רובינשטיין דבר בשם עצמך
ג'פרי 02.09.20
נכון מאוד!! ר חיים קנייבסקי הוא לא הרב שלי. לי יש רבנים אחרים!!
עכיגכי02.09.20
3
האפס רוני גמזו שכשל בנושא הקורונה לא יגיד לר' חיים מה מסוכן מה לא
חלנחי02.09.20
ואולי הוא כן יגיד כי אכפת לו מהחיים של אנשים??
געכ02.09.20
2
הכל לטובה, חוץ מגמזו ...
יהודי02.09.20
1
אם הרופא אומר שזה מסוכן, אז על פי תורתנו הקדושה חייבים לשמוע לו.
רפאל02.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24