כיכר השבת

מלחמה נגד הטלת הסגר

עיריית בני ברק מסתערת; מעתירה לבג"צ ועד ניתוק הקשר

עיריית בני ברק יוצאת למאבק נגד הטלת הסגר על העיר ומתכוונת להשתמש בכל הכלים - מעתירה לבג"צ ועד ניתוק הקשר עם משרד הבריאות; בשעה זו - ראש העיר בדרך לשימוע מכריע (אקטואלי)

59
כיכר השבת | י"ז באלול | 06.09.20
ראש העיר אברהם רובינשטיין עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. ארכיון
ראש העיר אברהם רובינשטיין עם שר הבריאות יולי אדלשטיין. ארכיון (צילום: Flash90)

עיריית בני ברק יוצאת למאבק נגד הטלת סגר על העיר ומתכוונת להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה - החל מעתירה לבג"צ ועד ניתוק כל קשר עם משרדי הממשלה.

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, יצא הבוקר (ראשון) יחד עם צוות לשכתו ובכירי העירייה לשימוע שייערך לעיר, לקראת ההחלטה על הטלת הסגר.

ל'כיכר השבת' נודע כי השימוע נערך במשרדים בסמוך לנתב"ג, ולצורך ההתמודדות המשפטית, שכר ראש העיר את שירותיו של עו"ד שלום זינגר שיצטרף לצוות המשפטי של העירייה, בניסיון לסכל את הטלת הסגר.

בכיר בעיריית בני ברק אומר ל'כיכר השבת' כי "אם בשימוע יוחלט להטיל סגר לא מוצדק - אנחנו לא שוללים עתירה לבג"צ כדי למנוע זאת".

בנוסף, הוא חושף כי "אנחנו שוקלים ברצינות רבה לנתק כל קשר עם משרד הבריאות ולהטיל עליו את האחריות על 210 אלף תושבי בני ברק".

הבכיר מבהיר כי "אנחנו פועלים בכל הכלים המשפטיים, לצד צוות משפטי שראש העיר שכר כדי למנוע את הסגר הבלתי מוצדק על תושבי בני ברק".

בתוך כך, לפי הדיווח של כרמל ליבמן ב'N12', לצד העיר בני ברק גם בעיר אלעד לא מתכוונים לשתף פעולה עם הסגר וטוענים כי ישנו חוסר שיתוף פעולה מצד הממשלה, כך שלא נערך עמם שום שיח ולא ניתנים נימוקים על ההחלטה להטלת הסגר, כך שההחלטות מתקבלות מעל הראש שלהם.

אמש (מוצאי שבת) פרץ עימות בין ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין לבין אלוף במיל' רוני נומה, ממונה הקורונה במגזר החרדי, במהלך ועידת 'זום' בינו לבין ראשי הרשויות.

רובינשטיין תהה האם מדובר בשימוע לפני הטלת הסגר ועזב את הדיון. "זה אמור להיות שימוע חוקי? לא עושים ככה שימוע, שימוע עושים בצורה פיזית עם ייצוג משפטי. זה לא מקובל ולא רציני", הטיח רובינשטיין ועזב את השיחה.

כפי שדווח מוקדם יותר, החל ממחר (שני) יוטלו סגר ומגבלות חמורות על מספר יישובים - בין שמונה לעשרה, שיוגדרו כ"אדומים בוהקים", זאת לצד מגבלות שיוטלו על כ-20 יישובים שיוגדרו כ"אדומים", אך ההחלטה באיזה יישובים בדיוק מדובר, עדיין לא התקבלה, עם זאת ההערכה היא כי יוטל סגר, בין היתר, על בני ברק, אלעד, טירה, כפר קאסם ואום אל פחם.

הערים שיוגדרו "אדומים בוהקים" אלו ערים שיש בהם מקרי תחלואה רבים לצד התפרצות קשה של הנגיף.

רק היום, בשעה 16:30, תתכנס ועדת השרים לאזורים מוגבלים כדי להחליט איזו ערים יכללו ברשימה והאם לאשר את הרשימה של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.

במהלך היום כוחות משטרה רבים, בהם אלפי שוטרים לצד חיילים, יתגברו את הוכחות ב-30 הערים האדומות, שמתוכם יוחלט על איזה ערים יוטל סגר מלא. החשש העיקרי הוא שהפעם הסגר לא יזכה לשיתוף פעולה מצד התושבים, בשל חוסר השקיפות בכל התהליך מסביב.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', הסגר המלא על אותם 8 עד 10 יישובים יכלול הגבלה בכניסה וביציאה; הגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית; מערכת החינוך תסגר - למעט הגנים והחינוך המיוחד; העסקים והמסחר - ייסגרו, למעט סופרמרקטים וחנויות פארם; התחבורה הציבורית תצומצם למינימום.

על יתר היישובים האדומים, כאמור, יוטלו הגבלות ללא סגר, שיכללו: עוצר לילי - תוגבל היציאה מהבית בשעות הלילה, כאשר במהלך היום תהיה תנועה רגילה; לא תהיה הגבלה בכניסה וביציאה; מערכת החינוך תיסגר - למעט גני הילדים וחינוך מיוחד; העסקים והמסחר ייסגרו למעט סופרמרקטים וחנויות פארם.

בנתיים, מאות אלפי תושבי הערים האדומות לא ידעו את הרגע האחרון האם יוטל עליהם סגר ואיזה מגבלות כמו גם מה הקריטריונים הברורים להגדרת יישוב כ"אדום".

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
למרות שגמזו עושה טעויות, אבל עושה רושם שהכל משחקי אגו של ראשי הערים החרדיות, אנחנו לא יכולים להשוות את עצמנו לציבור החילוני, אורח החיים שלנו שונה לחלוטין, והמציאות מדברת בעד עצמה.
אלי07.09.20
44
חיבים סגר כללי ומיידי וסגירה הרמטית של כל חצרות הקודש באופן מיידי עד ערב ראש השנה בכדי שלא נהיה בסגר בראש השנה הבא עלינו לטובה כמו כן ראוי ביותר שתהיה אכיפה מוגברת ושאחרי החדשות שלנו יקפידו הקפדה יתרה לא לפרסם שום תמונה של אף אירוע בו מופיעים אנשי שלומינו ללא מסיכות.
אברום06.09.20
43
עדין יש מגפה, עדין חולים ומתים למה לבזבז אנרגיה ללא סיבה
דוד06.09.20

הצגת כל התגובות

42
זה אידיוטי לעשות סגר בערב חג כשצריך לקנות קניות לראש השנה... שיעשו סדר וסגר בהפגנות בבלפור. לא שמעתי שהייתה שם התפרצות של קורונה!!!! אולי באמת כל הבדיקות הן מזויפות? מוטות לרעת הציבור החרדי? איבדנו את האמון בממשל...
אנונימית06.09.20
41
ללמד בני יהודה קשת , להשיב מלחמה שערה !
אוסאמה06.09.20
40
כל הבעיה מתחילה בכך שיש לנו ראש ממשלה חלש כנראה בגלל המשפט. אם באמת היה ביבי חושב לטובת המדינה הוא כבר מזמן (לפני 3 מערכות בחירות) היה מתפטר ונותן למישהו אחר בליכוד להנהיג--למשל גדעון סהר!!!!
שלמה06.09.20
39
פשוט רשעות כבר פעם שנייה שלפני החגים עושים סגר וגורמים להפסדים עצומים לבעלי החנויות בבני ברק שאז שיא הקניות
דניאל06.09.20
38
האשמים היחידים הם הקברניטים של העירייה!!! הממשלה שפכה כספים לעירייה לטיפול בהתמודדות הקורונה... אך האוכלוסיות בסיכון והקשישים לא קבלו סיוע!!! המבודדים נאלצו להפר בידוד, מכיוון ולא היה פתרונות לצרכים בסיסיים...
אליש06.09.20
37
תגובה ל10 ולעניין עצמו עובדה היא שהנחיות על בידוד ועל סגר ועל שמירת מרחק לא מועילים כי הציבור לא שומע להם ואי ואפשר להכריח ציבור להשמע להנחיות אם הוא לא מאמין בזה וכל זמן שנתניהו ומשרד הבריאות לא יבינו את זה וימשיכו לשחק בנדמה לי לא יצלחו להוריד את התחלואה יש המון דברים שאפשר לעשות בלי סגרים ובל
בני 06.09.20
36
במקום שיאשימו את עצמם, מאשימים את הממשלה. הזלזול שהי'ה בהרבה מקומות הגדיש את הסאה.
תקפידו על מסיכה06.09.20
35
לא רוצים סגר אז שימשיכו להידבק . אולי יש להם רעיון אחר מה לעשות כדי לא להידבק?בינתיים סגר זו הדרך היחידה שהוכיחה את עצמה ומיגרה לגמרי את המגיפה בסין. אין מה לעשות זה לטובת כולם. לא רק חרדים בסגר יש עוד ישובים רבים שיהיו בסגר. די עם רגשות הקיפוח. הכול לטובתם ולטובת כולם תפנימו.
אתי06.09.20
34
רובנשטיין כשל בהתנהלות בקורונה!!! אנשים בסיכון שנמצאים מעל חצי שנה סגורים בביתם, לא קבלו שום מענה מהעירייה!!! העירייה שופכת ים של כסף על יחצ ומקורבים, והתושבים לא מעניים אותם!!!
רובנשטיין תתפטר06.09.20
33
טוב מאוד!!! ככה צריך! סוף סוף החרדים משיבים מלחמה ולא כצאן לטבח! ב"ה. כמו שחולדה בת"א ניתק קשר עם משרד התחבורה והחליט בעצמו שכן יעשה תחבורה בשבת ר"ל, כך זכותו של רובינשטיין מב"ב לנתק קשר עם משרד הבריאות ולא לעשות סגר! נקודה!
מבהמ06.09.20
32
משה אמת ותורתו אמת הגיע הזמן שהציבור החרדי יתנתק מהמנהגים שלו אחרת הציבור בישראל יתנתק מכם ואז יהיה רע לשני הצדדים כפיות תודה זה דבר רע
אברהם ויצמן06.09.20
31
מה עם ביתר עילית? הלו? רובינשטיין? מישהו בבית?
בייניש06.09.20
30
יוצאים להפגין ברחובות, הפעם לא נשתוק!!!! אנחנו לא כלבים שקושרים אותנו, נעיף את השוטרים עם המחסומים, הם יפגשו עם אלפי אנשים שלא רואים אותם בעיניים, שיטפלו בשמאלנים בבלפור ואח"כ עם החרדים.
מנחם06.09.20
29
מזלזלים בכל שביב של הנחיה ואח"כ אנו נתלונן על הסגרים והאכיפה נגדינו. אין עוד מגזר שיש השפעה כה רבה של אנשים כמו רבנים שהורו בלא מעט חסידויות וישיבות שלא להיבדק ולא להתייחס להנחיות. מספר המתים והחולים אצלנו גבוה בשיעור לא פרופוצויונלי ביחס לחלקינו באכלוסייה בישראל. רק נתון אחד העירייה שחילקה את מספר
יפה מאוד06.09.20
28
בכירי המשטרה, המפקדים מר מומי בוריה והוד לוי שוחחו ביום שישי עם הראב"ד הגר"י סילמן בעניין הסגר. הרב אמר, "אתם צפויים לזעם ציבורי גדול בעיר וספק רב אם נרצה להרגיע אותו".
אחד שיודע06.09.20
27
לא בניתוק טלפון ולא בבג"ץ, תוכיחו אפליה במספרים. תשאלו אם אין נדבקים בבלפור מדוע מגבילים חתונות תחת כיפת השמים,
משה בן אברהם06.09.20
26
לא להיבדק! בודקים את החרדים יותר ואז אומרים שהם חולים יותר.
חובה06.09.20
25
הפסיקו להאמין הפסיקו להיבדק והפסיקו להצביע למי שנכשל ולא עוזר לנו אנחנו לא השפני ניסוי שלכם ולא תשבשו לנו את החיים על לא דבר אני קורא לעשות כל יום הפגנה המונית כי הפגנה מותר
אריק06.09.20
24
תגיעו לכוללים ולישיבות כמעט אף אחד אינו שם מסיכה מצפצפים על החוק וסומכים על ליצמן ודרעי שיעשו בשבילם את העבודה.
יוני06.09.20
שקרן מנוול
זוהמה07.09.20
23
כל הכבוד לרב רובינשטיין, איך הטיח בהם חבל על הזמן
מוישי06.09.20
22
חברים יקרים. כמעט כל המדינות בעולם כבר הפנימו מזמן שהקורונה כאן בשביל להישאר ולא הולך לשום מקום. הם פשוט למדו לחיות עם זה כמו עם כל שאר המחלות הקשות. הם גם הבינו שאי אפשר לעצור את החיים יותר ואת הכלכלה. לצרפת יש עכשיו שיא של חולים ובכל זאת הם הודיעו אתמול שהם בשום אופן לא מכניסים את המדינה שוב לסגר.
שלומי מלונדון 06.09.20
21
*חרדים בסגר - המרד!* איתי גדסי: ראה"ע ב"ב אמר הבוקר לבכירים במשטרת ישראל כי במידה ויתפתח גל זעם נגד הסגר בכוונתו לקחת חלק בהפגנות
שייעה06.09.20
20
הפגנות בבלפור אילת ובילויים תירות מפוצצים בידור תרבות ומסעדות חופשי רק חרדים. ישיבה. בית כנסת גמזו רוצה לסגור שליח השטן בהתגלמותו
תתעוררו06.09.20
19
זה ימנע מפגשי משפחות מיותרים, ברחוב ובבתי כנסת כ 75 אחוז שומרים על ההנחיות, אבל במפגשי משפחות קשה לשמור על ההנחיות
Yona06.09.20
18
מאיר רובינשטיין עובד ללא לאות, לילות כימים, ומוסר את נפשו למען הצלחת משימת חייו: לטוס לאומן בלי שיחזירו אותו לישראל כמו בשבוע שעבר. ותושבי ביתר שימשיכו לסבול, ראש העיר עסוק.
תושב ביתר 06.09.20
17
מה הוא מתבכיין שילך לראות את כל החסידים שאף אחד מהם לא שם מסיכה.ראש העיר טול קורה מבין עיניך וקודם כל עשה שימוע לראשי החסידויות. הגיע הזמן שיסגרו את העיר בני ברק ששמה פס על הנחיות משרד הבריאות.
שלמה06.09.20
16
יאללה בני ברק! הציונות הדתית בעדכם.
בצד שלכם06.09.20
15
אסור לשתף פעולה עם שונאינו
.06.09.20
14
ל10- אולי לא כולם שומרים 100 אחוז, אבל שומרים הרבה יותר מהציבור החילוני שעשו מסיבות פתיחת שנה גדולות. והם עושים הפגנות כל שבוע בלי שמירה על הכללים.
לא להיבדק06.09.20
13
יש לי עצה טובה לרב רובינשטיין, פשוט תתחילו לשמור על כללי הריחוק החברתי!! על מי בדיוק אתם עובדים?? נכון שברחוב, רוב הציבור עוטה מסכות אבל בבתי הכנסת, בישיבות , בכוללים, באירועים, בטישים,חתונות בר מצוות ועוד, אין זכר לקורונה.... אז מאיפה יש לראשי הערים את העוז להכריז במצח נחושה, כי במגזר החרדי מקפידים
שלמה06.09.20
על זה נאמר תשאיר עצות מפגרות לעצמך
שמעון כהן 06.09.20
רובינשטיין יודע כמו כולנו היכן מפירים את ההנחיות בבני ברק ולא עושה כלום. ואחר כך בוכה בכי תנינים.
יוסי06.09.20
אני משתגע מהנחיתות הזו ...
עודד06.09.20
תפסיק לבלבל את המוח לך תראה מה קורה בירושלים ותל אביב אף אחד לא שומר שם ושם לא מדברים על סגר הכי קל להאשים את החרדים אדון שלמה היקר אתה רוצה סגר בבקשה תסגר בבית תעזוב אותנו בשקט
אבי06.09.20
יפה כתבת לפחות יש צדיק אחד בסדום שבמקום להטיל רפש על כל העולם ואשתו, יש לו יושרה בסיסית של ביקורת עצמית
מני06.09.20
שלמה צודק במאה אחוז--רואים זאת ברוב בתי הכנסת--אנשים מצפצפים
שלום06.09.20
12
איפה ראש עיריית ביתר שיפעל נגד הסגר??
חנה06.09.20
11
טענה מוזרה: לנתק קשר עם משרד הבריאות ולהטיל עליו את האחריות. מי שמנתק את הקשר הוא הנושא באחריות.
רפאל06.09.20
10
עלאק בחקירות האפידימיולוגיות לא היה הדבר אחד בהפגנות בבלפור. כמה מטומטם זה יכול להיות והם חושבים שאנחנו קונים את הלוקשים שהם מוכרים לנו
עוזי06.09.20
9
היום בשביל לקלל לא צריך להגיד שום דבר מספיק להגיד יגמזו אחד מגעיל וזה הקללה הכי גרועה בעולם - הבן אדם הזה הכי דוחה עלי אדמות אני רוצה לראות אותו יום אחד בסגר!! שיתביש לו אף אחד לו סובל אותו וכנל את ביבי הצבוע הזה כלום לא יעזור לכם!! אנחנו לא הפרירים שלכם זה לא עובד ככה ! זה שאנחנו חרדים לא אומר שתאש
נמאס מהמדינה הז07.09.20
8
צריך לארגן הפגנת ענק הערב שתיתן סיפתח שיבינו שהפעם זה לא יעבור בשתיקה!!
חזקי06.09.20
צודק מפסיק עם הדיבורים השואה גם התחילה כך שנתנו לעשות בנו מה שהם רוצים רק האתיופים יכולים להפוך את המדינה צריך להסביר למדינה בשפה שהם מבינים רק כסף אם כל המדינה תסגר הם יתחילו להבין שהחרדים הם לא שק חבטות אם חברי הכנסת לא יעשו מעשה הם יכולים ללכת הביתה הם לא שווים כלום לדבר כל אחד יכול
יעקב06.09.20
תגייסו את העצניקים הם ילמדו אותכם איך עושים הפגנות
יוסף06.09.20
אמיתי לא נתמהמה נצא לכל הצמתים אבל ברצינות לא רק לכתוב אני רוצה לראות את כולם
שלומי06.09.20
לאן להגיע?
איציק06.09.20
מציע פינת ר עקיבא זבוטינסקי או בן גוריון זבוטינסקי
איציק06.09.20
7
איך אלעד ובני ברק שנמצאות בתחתית למען השם נכנסות לסגר זה הכל שנאת חרדים
גרשון06.09.20
6
מזלזלים בכל שביב של הנחיה ואח"כ אנו נתלונן על הסגרים והאכיפה נגדינו. אין עוד מגזר שיש השפעה כה רבה של אנשים כמו רבנים שהורו בלא מעט חסידויות וישיבות שלא להיבדק ולא להתייחס להנחיות. מספר המתים והחולים אצלנו גבוה בשיעור לא פרופוצויונלי ביחס לחלקינו באכלוסייה בישראל. רק נתון אחד העירייה שחילקה את מספר
איש אמת 06.09.20
5
לפתוח את כל העסקים כרגיל !!!!! אף אחד לא יפצה אתכם על ערבי חגים אלו .......
אחד העם 06.09.20
כל המטרה של הציונים לחסל אותנו מרוב שנאה עורת הם יעשו הכל הבא להורגך השכם
שמואל06.09.20
4
נלחמים בחרוף נפש על הזכות להמשיך להדביק את חברינו ואת בני משפחותינו.
רפאל06.09.20
3
סוף סוף החרדים התעוררו צריך להפסיק עם הבדיקות ההמוניות.. כימאם היו עושים את זה גם בציבור הכללי. אז לא היו הופעות ולא מסעדות.. וגם לא הפגנות בבלפור
ס06.09.20
2
מה כולם נהפכו לפלג הירושלמי לא להאמין קבלו את הוראות משרד הבריאות ככתבם מה קרה לנו
אבי06.09.20
1
הפעם אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה ואם הם רוצים שיעצרו אותנו. אנחנו לא נתינים ולא עבדים של אף אחד הן לא יעשו מה שהם רוצים. דייייי נמאססס
שוקי06.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם