כיכר השבת

"לא לוקחים אותי ברצינות"

יעקב ליצמן מתוסכל: "חברי סיעתי צוחקים על התפטרותי"

ח"כ יעקב ליצמן מודה כי חבריו לסיעת 'יהדות התורה' לא לוקחים אותו ברצינות וצוחקים על החלטתו להתפטר: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי" • ליצמן שב לתקוף את רוני גמזו (ארץ)

62
יוני גבאי | כיכר השבת | כ"ח באלול | 17.09.20
ליצמן וחבריו לסיעת 'יהדות התורה'
ליצמן וחבריו לסיעת 'יהדות התורה' (צילום ארכיון: Hadas Parush/FLASH90)

הוא התפטר מהממשלה בדרמטיות בשל ההחלטה להטיל סגר בערב חגי תשרי, הוא חשב שיקבל גיבוי מחבריו החרדים, אך גם ח"כ יעקב ליצמן מודה: חברי סיעתי צוחקים על התפטרותי.

בראיון ל'ישראל היום', הודה ליצמן: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו".

ליצמן חזר לתקוף את פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, ואמר: "כבר שישה שבועות שאני מזהיר ומתריע שגמזו מוביל אותנו לסגר רק כי זה נוח לו. הוא דופק את החרדים כי זה הכי קל לו וכי לא אכפת לו מהציבור החרדי. הרי אמרו כל הזמן שהאג'נדה שלו היא נגד סגר, אז מה קרה פתאום.

"צריך היה לעשות סגר לפני חודש כשהיו 2,000 חולים, זה היה מונע את העלייה ל־5,000 נדבקים ביום ומציל כמה נפטרים".

לשאלה האם הוא לקראת סיום הקריירה הפוליטית שלו, השיב: "לא. עשיתי המון דברים גם בלי להיות שר. אפשר לעבוד טוב מאוד גם מעמדת חבר הכנסת. בכלל, להיות שר זה משהו שקיבל אישור חד־פעמי מהרבנים. זה בדיעבד, וזה נגמר. לא אהיה שר יותר. הלכתי, וזה נגמר".

השר אריה דרעי: אין פה רדיפה דת

כזכור, בראיון ל'כיכר השבת', דחה יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי החלטות הממשלה בנושא ההגבלות נובעות מרדיפת דת: "התשובה שלי שכל אחד הולך עם רבותיו. הרב ליצמן הוא חבר שלי, אני אוהב אותו, לא רק חברים, אוהב את המקוריות שלו. עשינו הרבה דברים ביחד. הוא מרגיש שהוא לא משפיע בממשלה, זו ההרגשה שלו, זו התחושה שלו, אני מכבד את רצונו. גם אני, אם אני ארגיש שאני לא משפיע בממשלה או שלא מרגישים לי, או שחלילה וחס עושים שדווקא נגד הציבור גם אני לא הייתי נשאר שם דקה אחת".

דרעי גיבה את מתווה הממשלה: "המתווה שאישרנו, למרות הסגר, אני משבח את ממשלת ישראל".

גם יו"ר ועדת חוק חוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הדגיש בראיון ל'כיכר השבת' שאין רדיפה מכוונת: "להגיד לך שמישהו ישב ותכנן את הכל כדי שזה ייפול בתקופה הזו? לא. יכול להיות שהיה חשבון שבחול המועד לא עובדים - אז אפשר".

ח"כ יעקב אשר: אין פה רדיפה מכוונת

לדבריו: "הם לא מבינים שהציבור החרדי היה ממושמע בגל הראשון, אתה יודע איפה איבדנו את זה? שנגדעו בבתי הכנסת. כל גבאי הפך להיות מומחה לקורונה והתחיל לסדר את הבית כנסת".

"רדיפה מכוונת אני לא רואה", הדגיש אשר: "בורות והצרת צעדיו של הציבור החרדי בכל החלטה, הם לא בדקו דברים לעומק".

תוכן שאסור לפספס
62 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
החסידים צוחקים וליצמן בוכה, כי יודע שבעוד חודש יוגש נגדו כתב אישום על שוחד, ובמקום שיבכו אתו צוחקים עליו.
משיח17.09.20
43
מתפטר סידרתי עסוק להתפטר ולרוץ בחזרה ושוב חלילה
bridge17.09.20
42
אני אם ליצמן הוא האיש הכי חזק שאומר את כל מה שכולם חושבים די תפסיקו אם ההסתה על הציבור החרדי מספיק כבר הקרונה תגמר באיזה יום אבל ימשיכו להסית נגדינו היום זה קרונה מחר יסגרו בתי כנסיות וישבות על משהו אחר
דנציגר17.09.20

הצגת כל התגובות

41
מה לעשות כשמצחיק אז צוחקים
פלדשטיין17.09.20
40
לכאורה סגר הוא הכי קל לחרדים ודתיים כי בלאו הכי הם בסגר בחגים ושבתות שהרי אסור לינסוע ברכב....יש איסור לצאת מחוץ לתחום ...ויש איסור טילטול במקום שאין עירוב...כלומר אנו מורגלים בסגר בלאו הכי אז אם כן מה כל כך הפריע לליצמן???
קובי17.09.20
39
לפי מה שנראה זה שכל מה שביבי אומר דרעי אומר קדוש ולא פעם אחת אלא שלוש פעמים דרעי כבר גמור לא מעניין אותו הציבור החרדי איפה הדאגה לציבור הבוחרים שלו אז מי מתוסכל הוא או ליצמן ושיפסיק לבלבל את השכל
יהודי מאמין17.09.20
38
מ- לץ , ליצן צוחקים ובזים
שמעון18.09.20
37
מי יכול לקחת ברצינות אדם שלא מסוגל להוציא משפט קוהרנטי מפיו? לא מסוגל להסביר את עמדתו, בוודאי לא לשכנע, רק לצעוק, לאיים, להאשים אחרים ולדרוש את פיטורי גמזו, זקן חרדי פתטי.כמו המפלגה שלו, ומה שיזכרו ממך זה וואלה מאלה,החבר של מלכה לייפר,
שושקה17.09.20
36
ליצמן, כל הכבוד. איש עם עקרונות שלא מוכר אותם עבור טובות הנאה כזו או אחרת. חזק ואמץ.
אמת17.09.20
35
ברוך ה" שכתבת תגובה כל כך צודקת! 5000 חולים כל יום זה לא מספיק בשביל ליצמן שהוא צריך לגרום לעוד נדבקים עם אלפי מפגינים במוצאי חג??????? מה פלא שהח.כ. חרדים לא מסכימים אתו!!!!! בנוסף להפגנות בלפור אנחנו מקבלים הפגנות ליצמן!!!!! פשוט הזוי!!!!!
רותי17.09.20
34
ליצמן האדם היחידי שלא מתביש ביהדותו הוא הולך עם שטרימל וכובע ומעיל ארוך ולא כמו חברי הכנסת של דגל או שס שהולכים רק עם כיפות אומנם קצת יותר גדולות מבנט אבל בלי הלבוש החרדי המסורתי וה אומר הרבה
נתנאל17.09.20
כובע הוא לבוש חרדי? הרי זה לבוש הגויים לכל דבר וענין. פשוט הגויים עברו הלאה והחרדים לא התעדכנו. לבוש יהודי זה טלית עטופה על הראש ועל הכתפיים.
חחח. כמה בורות18.09.20
33
נניח שליצמן צודק שהיה צריך לעשות סגר לפני חודש כדי להציל כמה נפטרים שהיו יכולים להינצל - אז זו סיבה להלחם בסגר הנוכחי ע"י ארגון הפגנות המוניות שיאפשרו את הפרת הסגר באופן שגם נסבול מהסגר שיפגע בכולנו כלכלית וגם לא נוריד את התחלואה?! גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מהעיר? כך מתנהג מי שהיה אחראי על
אביאור 17.09.20
32
על פי תורתנו הקדושה פיקוח נפש דוחה תפילה בצבור. אבל כאשר ה"ציונים" אומרים לשמור על הנפש אז בעלי ה"השקפה הטהורה" אומרים הפוך רק כדי שלא לתת חיזוק ל" ציונים". עולם הפוך ראיתי.
רפאל17.09.20
31
מר ליצמן היקר! בפעם הבאה כשעושים צעד כזה דרמטי כמו שעשית הואל בטובך להתייעץ עם חבריך למפלגה ואז לא יצחקו עליך.
שמואל17.09.20
30
איפה נתניהו שבחרו בו ?איפה ש"ס? איפה יהדות התורה?????
זאב17.09.20
29
ברוח הימים האלו כך מתנהל הויכוח בין הדת"ל לחרדי: דת"ל: בשביל פיקוח נפש מותר לכם לוותר על קדושת התפילה ובית הכנסת חרדי: בשביל פיקוח נפש מותר לכם לוותר על קדושת הארץ והגבעות דת"ל: אמממ
קליין17.09.20
אתה יכול לצחוק על הציבור הדת"ל, אבל אם אתה מחפש את האמת, אז חשוב שכל ציבור יילך לפי הוראות רבותיו. ורבים מרבני הציבור הדת"ל סוברים שמצוות יישוב א"י דוחה פיקוח נפש (ברמות מסויימות של סכנה רחוקה), משום שהתורה ציוותה על כיבוש ארץ ישראל, וברור שבמלחמה יש הרוגים, ואעפ"כ הצטוו להילחם (עפ"י דברי המנחת חינו
אתה יכול לצחוק 17.09.20
28
הגיע הזמן להפגנת המיליון!
כפיר17.09.20
27
ליצמן גבר לא כמו השפנים האחרים אנו זוכרים בבחירות הקרובות יהיה לש"ס ואגודה ביחד אולי 9 מקסימום הציבור לא דפוק(אע"פ שיש כאלה הרבה שכן ומתחברים ומתחנפים לציונים)
נננ17.09.20
26
ביבי, דרעי, גמזו, וכל השותפים לדבר. ראו מה עוללתם! יש לכם עוד 'עזות מצח' לא לעזור להם!? איפה אתם מחביאים את הלב האנושי? 2000 איש אומללים , שהם כעת ממש 'חסרי ישע' , ישנים בגבול בלי מזון, ובקור. ולאף אחד מכם לא אכפת. בושה וזה הממשלה של מדינת היהודים.
רונית17.09.20
ממתי זה מדינת היהודים .שכחת את כל ההיסטוריה
נננ17.09.20
25
יפה מאוד!!! הגיע הזמן שהחברה החרדית תפסיק להיות בת ערובה של ראש הממשלה לגחמות שלו ושל מקורביו. אני ממליצה לחברה החרדית להתעשת מהר, ולהיות עצמאיים ממתנות חינם שמתבררות כיקרות מאוד. רוב החברה החרדית כבר עובדת, לא חייבים תרומות ונזיד עדשים של נתניהו. זמנו של נתניהו עבר, ולא צריך להכניס מיליוני בני אדם
ענת17.09.20
החברה החרדית היום היא עדר כבשים שמאמינים לכל דבר מצער אבל זה האמת יש כמה קבוצות שלא כך רובם הם לא אנטי ציונים ויש כאלה שמשתתפים בבחירות אבל יש להם עקרונות זוכרים טוב שליצמן התפטר בגלל חילולי שבת שהרבה מהנציגים האחרים לא עשו כלום לפחות תגידו נכשלנו במקום לרמות את הציבור שאתם עושים משהו
נננ17.09.20
24
אני יותר מכבד שליחי ציבור מרוב החרדים. לא חושב ששמים פרנס עם קופת שרצים וגם בטוח שזה מאוד מותח וקשה . יחד עם זאת קשה מאוד לקחת את הטענות של ליצמן נגד המערכת ברצינות. קיבלנו הכי הרבה הנחות בסגר תשליך, טבילה, רכישת ארבעת המינים, תפילה בבתי כנסת, קפסולות בישיבות, הנחות לבחורים בחזרה הביתה, הורדת הערים
עם כל הכבוד17.09.20
23
לך תבכה לאמא שלך!!! הרווחת את זה ביושר!!! מתנהג כמו יכל קטן, הביתה ולא להתראות, חך תארגן הפגנות...אדיוט!!!!!
רותי17.09.20
בושה וחפה ליהדות התורה שיש להם נציג ושמו ליצמן שאפילו שאר הנציגים מתביישים בו וצוחקים עליו..........ב"ה שהתפטר
רותי17.09.20
תגובה של ילדה קטנה שכנראה בוכה הרבה לאמא שלה... לא אפרגן לך שאת אדיוטית, פשוט ילדה מסכנה.
יוסי17.09.20
22
בבחירות הקרובות אין אנו מצביעים נמאס עושים יותר חילול ה' מקידוש ה' אין בשביל מה להצביע
נננ17.09.20
21
לא צוחקים מברכים ברוך שפטרנו ומקווים שלא תחזור בך בכל לבבנו ומאודנו
שלום17.09.20
20
רציתי להעיר גם להרב ליצמן למגיבים ולמערכת שחוץ מחרדים גם דת״לים נוהגים מידי פעם לשאת תפילה לאבינו שבשמים אז הפגיעה לפחות בנושא זה אינה שייכת למודרים חרדים בלבד!!
בן משה 17.09.20
תשאל את עצמך מדוע מדינת ישראל היא המקום הכי מסוכן ליהודים נכון לרגע זה. המון אנשי צבא לשעבר טוענים שזה בגלל שאין גבול. בגלל שאנחנו מעורבבים עם הפלסטינים. הסיבה היחידה שאין גבול, זה ההתנחלויות.
טל17.09.20
19
אדם בדיחה, מתפטר באמצע משבר ומחפש כבוד
דוד17.09.20
אם ליצמן הוא בדיחה אתה כנראה אפס מאופס
זיו17.09.20
18
החמוצים כל הזמן מחפשים לרדת על החרדים, אבל על מסיבות ההדבקה בבלפור הם לא מדברים. כך נראתה ההזיה שלשום בבלפור. טירוף מסוכן בזמן שעם שלם מדבר על סגר וסכנת חיים. כך נראית הטרללת בחסות מנדלבליט ושות׳.
ויסברג17.09.20
17
דברים של טעם אומר ליצמן ,וצודק שאם חבריו היו מיחסים ברצינות למה שגורם הסגר עכשיו שאלפי יהודים לא ילכו להתפלל בבתי הכנסת, והיו מתנהגים אחרת ,ולפחות למראית עין נותנים לו גיבוי, רק שהם אפסים ,והוא גיבור ואמיץ ........
בני ברק17.09.20
16
חודש אלול הינו חודש התשובה . די לחרחר שנאה ולהאשים אחרים ברדיפת הציבור החרדי בעוד שהמטרה היא להציל את הציבור מעצמו. כדאי לעשות גם חשבון נפש בקשר עם פרשת מלכה לייפר ובקשר עם מניעת סגירת מעדניה בגלל ליקויי בריאות .כדאי להתכונן ל תביעת המשטרה שיש בידה ראיות מספיקות להעמיד לדין את ליצמן בגין עבירות
משה17.09.20
אתה באמת מאמין לציונים ?
נננ17.09.20
15
ראש ממשלה טס במיוחד לרוסיה כדי לשחרר בחורה ישראלית שהבריחה 9 גרם חשיש ונכלאה. בגבול בלארוס תקועים כאלפיים ישראלים כולל נשים וילדים בקור עז, ללא מזון ושתייה!!! כל חטאם הוא שהם רוצים לקיים את צוואת רבם להגיע לקברו בראש השנה! איפה כל יפי הנפש שאז זעקו??!! למה עכשיו הם שותקים??!!
רפי17.09.20
אותם יפי נפש הציעו להם מתווה לחזרה לארץ והמטומטמים סירב!
שלום17.09.20
בבחירות הטמאות אין אנו משתתפים
נננ17.09.20
14
הגיע זמן גאולתנו גור נדלן ששלטה פעם בהכל מתבזה שוב ושוב, חזרו לגודלם הטבעי והכל בזכות...
גור נדלן וטרור17.09.20
רשע איך אתה מדבר על צדיקים ועל עדה שלימה מעם ישראל תחזור בתשובה מי אתה בשם מי אתה מדבר מחרחר ריב ומדון
נננ17.09.20
כואב לשמוע את האמת. גור איבדו את הכתר. רק ר' שאול יחדש את המלוכה.
אני17.09.20
13
פשוט מריח בחירות ורוצה את קולות החלק האידאולוגי יותר באגו"י
חיים17.09.20
12
עכשיו ראש השנה לא מדברים לשון הרע לא על ליצמן ולא על אף אחד מעם ישראל. יש סגר לא משנאת חרדים אלה כדי לעצור את המגפה שעושה שמות בציבורנו. לא מעניין מה עושים החילונים בבלפור אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. כשם שעברנו את הסגר הראשון נעבור גם עכשיו את הסגר בע"ה. שתהיה שנה טובה ובריאות לכולנו ופחות לשון הרע ב
יואב117.09.20
11
ליצמן חשב שכולם ירוצו אחריו !!!! אבל שכח שאנחנו בתקופת שש שלש???? וגור כבר לא כל אגודת ישראל !!!!!!ולכן מתחיל לקלוט ששוב הוא לא השחקן הראשי!!!!! וצערו של ליצמן הוא שמחת כולם!!!!!! ועל זה נאמר ועשו כולם כולם אגודה אחת, ולא הגרערעס בלבד שרים את זה!!!!!
יוסי17.09.20
וואלה צודק לך תאכל את עצמך אבל כרגע יש שני גורים בכנסת איך כיף
רון17.09.20
כאשר אין יר"ש גם לקודקוים שלך, כותבים מה שכתבת.
שוני17.09.20
10
הכל טוב ויפה ואכן זה קידוש ה מה שעשה אבל שזה על חשבון השני (ברוכי) זה בין אדם לחבירו וזה לשחק באש וזה מצוה הבאה בעבירה ולכן אף אחד לא מתרגש ממה שליצמן עשה.
יוסי17.09.20
9
מן הסתם תגובה זאת תצונזר אבל מי שנראה מתוסכל זה דרעי. הציבור ברובו רותח על הסגר.
סבא17.09.20
8
בקיצור: חברי סיעתו רואים את ליצמן ליצן. מצד שני: אם ליהדות התורה כל כך קשה לשבת בממשלה על אף כניעה של הממשלה לגחמותיהם (שגרמו לחלק מהנזק העצום שנגרם עתה), שיעשו טובה לעם ישראל ויפרשו. אם יפרשו - זה יהיה ממש נס.
ונשמרתם מאד ..17.09.20
אתה מתוסכל מיסכן
מרקו17.09.20
7
אמר אליהו הנביא: "בזמן שיקרה מוות בבני אדם כגון מגפה, ברית נגזרה וכרוז עבר על כל צבא השמיים להכריז על כך, שאם יתאספו בבתי כנסיות ובתי מדרשות ויאמרו בכוונת הלב את פרשת הקטורת- יתבטל המוות מהם.
פריד17.09.20
6
אישית לא מת עליו בלשון המעטה. אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו משרד הבריאות 12 שנים רוב מנהלי בתי החולים ומנכלי קופות החולים מעידים עליו שהוא השר הטוב ביותר שעבדו איתו. ובקשר לקורונה הוא הראשון שסגר את השמים בעולם יחד עם ברסימנטוב וניצחו את הגל הראשון בענק.*עובדות*
בועז17.09.20
חוץ מלסגור את השמים ליצמן לא עשה כלום בגל הרשאון, בר סימן טוב ונתניה עשו הכל בלי ליצמן בלי להתיעץ אתו, בשביל זה ליצמן לקח הרגליים שלו וברח........
רותי17.09.20
5
ליצמן אני בוחר יהדות התורה כבר שני עשורים, אני המסורתי המזרחי התחברתי לדרך של יהדות התורה, ומאוד הערכתי את דרכך, ועדיין מעריך, אני מבקש ממך גם אם אתה לא חוזר לממשלה אתה חייב להמשיך להוביל יחד עם חברך, אנו מעריכים את עבודתך בממשלה למען מדינת ישראל ועם ישראל. אני רוצה לומר לך תודה ושנה טובה לך ולמשפחת
לוי17.09.20
מדינת הכפירה הראשית העולמית
נננ17.09.20
4
נכשל בבריאות ראה שעומד להכשל בשיכון ופרש לבית אבות זקן ומתוסכל מכשלונותיו
אפשטיין חרדק17.09.20
3
מנהלי בתי חולים: "אין קריסה, החרדה מיותרת". ולמה אין מנוס מסגר? כי אנו תחת דיקטטורה
תמר17.09.20
2
שאפו ענק לנציג חרדי אחד השר יעקב ליצמן, איש מלא ערכים ואידאולוגיה. נציג ראוי להיקרא: "חרדי לדבר ה'. כל השאר- 16 נציגים חרדים, אתם מוזמנים להוריד את התחפושת ואת המסכה. "אדם ניכר בכוסו כיסו וכעסו"
שמחה17.09.20
1
שיצחקו עליך, מה אתה מתרגש? צוחק מי שצוחק אחרון. הציבור יזכור את הגיבור האמיתי ואת השפנים.
שי17.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24