כיכר השבת

מתקפה חרדית

"סגירת ביכנ"ס ופגיעה במצוות - רק יחמירו את התחלואה"

עימות חריף בדיון קבינט הקורונה, בשל הכוונה להחמיר את הסגר תוך פגיעה בחיי הדת - בעוד ההיתר להפגנות יישאר. ובכנסת: "גמזו מבין מה זה אתרוג? הסיפורים מהשואה מהדהדים באוזננו". צפו (ארץ)

79
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | עודכן ב-ד' בתשרי תשפ"א | 22.09.20
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תשפ"א | 22.09.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילומים: שלומי כהן ואיתמר קירשבוים)

חברי הכנסת החרדים תוקפים היום (שלישי) בחריפות את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, בשל המגבלות שהוא מתכוון להעלות בישיבת קבינט הקורונה, גם על עניינית הדת - כסגירת בתי כנסת, מקוואות ושווקי ארבעת המינים.

גמזו, כזכור, המליץ להחיל את ההחמרות הללו מערב יום הכיפורים ועד לאחר חג הסוכות, כחלק מהקשחת תנאי סגר הקורונה, בשל התפשטות התחלואה בישראל.

בעקבות כך פרץ עימות חריף, בישיבת הקבינט, כאשר כך התנהלו חילופי הדברים - לפי פרשן 'חדשות 12' עמית סגל:

דרעי: לא שמעתי מילה אחת על ההפגנות. אתם מדברים רק על מקוואות, בתי כנסת וארבעת המינים.
גמזו: בענין ההפגנות אנחנו לא מגלגלים עיניים.
אוחנה: כל התקהלות דינה אחת.
נתניהו: יש הסכמה שצריך כלל אחיד לגבי כל ההתקהלויות.
ניסנקורן : אין הסכמה. צריך לדון בכל מקרה לגופו.
נתניהו: אם אתה עושה הגבלות על התקהלויות ציבוריות, הן צריכות להיות שוויוניות. כל המדינה מדברת על זה.
אוחנה: אם לא יהיה דין אחד לכלם, המתפללים יפרצו את הכללים.

יו"ר ש"ס השר דרעי סיכם ואמר: "פיקוח נפש דוחה הכל, ואנחנו במצב של פיקוח נפש. לכן מוכן לתמוך בסגירת בתי הכנסת ובקיום תפילות רק במרחבים הפתוחים, ומוכן לשבת עם הרבנים ולדבר על זה. אבל חייבים להיות שוויון והגיון;איך נסביר לציבור למה תפילות לא והפגנות כן?".

השר דרעי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בענין זה אף פנה, בשעה האחרונה, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), לראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין והשרים החברים בקבינט.

אשר הסביר, כי "מי שאינו מבין כי תפילה במניין ביום כיפור ורכישת ארבעת מינים הכרחית בחיוניותה בדיוק כמו אספקה סדירה של מזון, חוטא למטרה".

"ציבור ענק", הוסיף אשר, "במדינת ישראל לא יכול לוותר לא על תפילה בצום יום הכיפורים ולא על קיום מצוות. לשם כך הוסדרו בעמל רב מתווים זהירים וברורים על ידי משרד הבריאות, שנבדקו והוכחו כי אין בהם חשש לשלום הציבור".

יו"ר וועדת החוקה הוסיף ופנה, לרה"מ והשרים: "אני קורא לכם: אל תתפתו לבחור בדרך הקלה של ביטול מתווה התפילות והסדרת רכישת צרכי החג, בשם הדאגה מעליית התחלואה".

"צעד זה יגרום את ההיפך המוחלט, יפרום את האסדרות שהושגו בעמל רב ויפגע במאמצים לבלימת התחלואה. רק קיום המתווים כפי שסוכמו, הם שיבטיחו שליטה מיטבית של המערכת בהתקהלויות ורק כך ניתן יהיה לשמור על אמון הציבור שישתף פעולה בהקפדה ובאחריות על ההנחיות שגובשו", סיים אשר.

אשר ובוסו נואמים במליאה (צילום: ערוץ כנסת. תמונות: עדינה וולמן ומרים אלסטר, פלאש 90)

גם חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) תקף את פרופסור גמזו, מעל דוכן הכנסת, ואמר: "שאלה לי אליך מהכובע הרפואי שלך: אתה יודע להגדיר את נושא ההפגנות לפני שאתה ניגש לנושאי הדת?".

"בוא תניח לרגע את המאבקים המשפטיים; אתה הוא זה שמגדיר מפעלים ובתי עסק חיוניים, אבל כשזה מגיע לארבעת המינים - אין קול ואין עונה".

"אתה מבין", תהה בוסו, "את המשמעות של אתרוג? הסיפורים מהשואה עדיין מהדהדים באוזנינו, על מסירות הנפש והדאגה לאתרוג מהודר - זאת עוד מבלי להיכנס לסוחרים שמתפרנסים חצי שנה אחורה וקדימה מהענף הזה, וחיים בימים אלו בסימני שאלה רבים, והכל בגלל ניתוק של גמזו ואי הבנה בצרכי המגזר".

"כמו כן, תפילות יום הכיפורים, היום הכי חוצה מגזרים בשנה: אתה לא מתאמץ אפילו להביע עמדה מקצועית, ובוחר בשתיקה", תקף בוסו את גמזו. "המבוגרים במדינה, ההורים של כולנו, נאלצו השנה לעשות את החג בבית, ובמוצאי החג התעוררו לתמונות של התקהלויות וחגיגות, בשם הדמוקרטיה".

"זה בדיוק המסלול הראשי לאיבוד של אמון הציבור במערכת, כל עוד אין הבעת דעה מקצועית בנוגע להפגנות, ויש אכיפה לא שוויונית ומגבלות לא שוויוניות, זה יידרדר למשבר אמון אל-חזור", סיים בוסו.

צפו בווידאו

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
שיעשו משלוחים של ארבעת המינים ואביזרים לסוכה, לא מבין למה בשביל זה צריך דוכנים.
חילוני22.09.20
שיעשו הפגנות מהבית, מהרכב, למה צריך התקהלות?
אורי23.09.20
מה זה תפוח אדמה? מי קונה אתרוג בעיוור? .אנשים בוררים שעות ארבע מינים מי יכול לקחת את את זה מהיהודים???
מוטי22.09.20
שלא יודע להבחין בין החשוב לטפל
טמבל23.09.20
41
צריך להיות מטומטם כדי להשוות בין מרחב פתוח לבין התקהלות בחללים סגורים
יוסי22.09.20
למה? אתה רופא? אפידמיולוג? למדת את הנושא ואתה יודע שזה כך?
יהודי22.09.20
ואיזה יהודי אתה ששואל אם אתה רופה או למד בזמן שהוא בור גם בתורה ובמיוחד בניני הקפואה ואפידמיולוגיה
שמויגר22.09.20
40
איך אדם שלא מבין בדת יכול להחליט על דברים של דת???? שיתעסק במה שהוא מבין
רועי22.09.20
איך אתה ורבים כמוך שמעולם לא למדו רפואה וחסרים להם אפילו מושגי היסוד של האפידמיולוגיה לא מתביישים להביע דיעה בתחום שחסר לכם בו אפילו מינימום של ידיעה?
רפאל22.09.20
הוא אכן כן מבין שזה פוטנצייאל הדבקה אז הוא עוצר את זה (לא שאני תומך במה שהוא רוצה לעשות) חוץ מזה הוא מסורתי יש לו הבנה בדת יותר מלך ברפואה גם אם יש לך דוקטורט ברפואה
יוני22.09.20

הצגת כל התגובות

39
גדולי המקובלים קבעו שמדינת השמד תושמד בשנת תשפ"א
זלמן22.09.20
זלמן . אתה מתכוון לכך ש6.8 יהודים החיים בישראל יושמדו? תהיה שואה שניה?.
משה22.09.20
א מי זה גדולי המקובלים? ב מה הקשר? ג למה זאת מדינת השמד? היא מאפשרת חופש דת ד ההערכה הקודמת שאני יודע עליה היתה של החזון איש והוא נתן למדינה עשר שנים להתקיים ברוך ה' המדינה עדייין קיימת ה מצפה לתשובתך
יוני22.09.20
יש מקובלים שחוץ מכסף אין להם שום דבר הם לא מבינים מלה אחת בקבלה
ג'פרי 22.09.20
הם מבינים בתורת הקבלה כלומר איך לעבוד במזומן.
יוסף22.09.20
38
פופוליזם של החכים משלנו !! אתרוג? קנה ולא בשוק הומה ותתפלל בחוץ. מי מונע ממך??? די לנסות ולהשוות לשואה או למסירות נפש כלשהי!! חוץ מנוחות המזגן אפשר הכל בחוץ!!! בר"ה התפללנו בחוץ והיה גישמאק רוחני לעלא ולעלא
צבי23.09.20
37
אתמול יצאתי לגמור קניות לקראת החג... כל חנויות הבגדים, גרביים, איפור תכשיטים, נעליים, ספרים- ס-ג-ו-ר-י-ם!!! אני מבינה שסגר! אבל מאד התפלאתי שחנות הגלידה המקומית היתה פתוחה לכל דורש... כי הרי גלידה זה מוצר חיוני!!!! מדינה מטומטמת... ביבי תמכנו בך עד עכשיו אבל כנראה שהזדקנת ואינך ראוי לשבת עוד על כס ה
שירי23.09.20
מה קשור ביבי ?! אולי הם פשוט פותחים בלי היתר... מה הבעיה, לא יודע לגביהם, אבל חסר כאלה ?
אדיר23.09.20
36
לתגובה 18 אם מותר היתקאלויות של 20000 מפגינים אז אפשר גם להתפלל בבית הכנסת 100 אני מציע לך שתסתכל מה קורה בהפגנות לפני שאתה מביע דעה על בתי כנסת
מיכאל 22.09.20
35
עצוב לראות איך ציבור ענק במדינה אינו מכיר בערך של פיקוח נפש.
רפאל 22.09.20
הבעיה שרוב האדמורים והרבנים כולם לפי שיטתך הם רוצחים ומתאבדים וזה כמובן אינו נכון את מבינה לבד אל תלכי אחרי שטיפת המח של התקשורת
נננ22.09.20
פיקוח נפש??? של מי של ביבי להישאר בממשלה??? הכל חרטה אחת גדולה והציבור הענק היחיד שעדיין מאמין לכל השטויות האלה הם החרדים!!! ולכן ממשיכים לפגוע בנו!!!! איך יכול להיות שיש בכל יום 4000 חולים וכולם חרדים ובבחירות אנחנו רק 16 מנדטים???? היינו אמורים להיות 50 מנדטים לפי מס' הנדבקים!!!!! פקחו עיניים ותפס
שירי23.09.20
34
צריך להילחם בכל מתווה של סגר. !!! בלי שום קשר אם ההפגנות ייאסרו או לא. חלאס עם ההפחדות על מגיפה מדומיינת.
סבא22.09.20
מגיפה מדומינת??? באמת???אולי תדעדכן סוף סוף!
מקומם22.09.20
33
בוסו, אתה ענק!!!
אבוחצירא22.09.20
32
מדינה מטומטמת אסור לשכוח שמי שבחר לנו את גמזו הזה זה היה ביבי לא נשכח ולא נסלח
חלנחי22.09.20
31
כל עוד יש הפגנות ומצעד פורענות !!!! אין מה לדבר על בתי כנסת מקוואות וכד גם זה דמוקרטיה !!!! ולא אני לא דוסית !!! פשוט די לצביעות מצעד פורענות כן בתי כנסת לא ?! לא יאומן
קרן22.09.20
30
השקרים של כחול לבן
ללא שם22.09.20
זאת המומחייות שלנו, לצעוק "איפה ואיפה!" ללעצם הענין, כמה אנשים הולכים להפגנות וכמה לשוק ארבעת המינים? כמה אנשים נדבקו בהפגנות וכמה בפעולות דת?
רפאל22.09.20
29
נמאס כבר לשמוע על ההיתר להפגנות מצוות ללא הנחיות הם תועבה ההפגנות הם תועבה בכל מקום ובכל זמן רמז מהתורה לבלפור במדבר כ"ה, ה' וַיֹּ֣אמֶר מֹשֶׁ֔ה אֶל־שֹׁפְטֵ֖י יִשְׂרָאֵ֑ל הִרְגוּ֙ אִ֣ישׁ אֲנָשָׁ֔יו הַנִּצְמָדִ֖ים לְבַ֥עַל פְּעֽוֹר:
ג'פרי 22.09.20
אם כנים דבריך, אמור אותם גם על בני הציבור החרדי היותאים להפגין בימים אלה.
רפאל22.09.20
28
רק למפגינים בבלפור מותר להתאבד?! גם לנו מותר! אנחנו רוצים גם! הם יגידו טוב למות בעד ארצנו ואנחנו נמות בעד תפילותינו!! הלכה מפורשת היא שצריך למסור נפש על תפילה בצפיפות ביום כיפור, הלכה בהלכות דמוקרטיה!! גם לנו מותר להתאבד!!!
זעזוע22.09.20
להתאבד זה דבר אחד שגם זה אסור לפי ההלכה והחוק אבל להיות מחבל מתאבד שלוקח עוד נפשות איתו לעולם שכולו טוב זה כבר יותר גרוע
שמויגר22.09.20
27
מה הבעיה לקנות אתרוג בלי להתקהל ובמרחב מאוורר?? למה להתלונן ולעשות סצינה מכל דבר???
צבי22.09.20
26
גמזו לא יודע מה זה אתרוג אבל יודע מה ערך החיים ראו כתבה מתחת וראו את התחלואה בשבוע האחרו ירושלים פי ארבע מתל אביב בני ברק פי שניים מתל אביב בית שמש ביתר מודעין עלית בחמישייה הראשונים
אברהם ויצמן22.09.20
רק כדאי לבדוק כמה נבדקו בירושלים וכמה בתל אביב, כי אם הירושלים נבדקו למשל 1000 ונמצאו 100 חיוביים, ובת"א נבדקו 80 ונמצאו 8 חיוביים, היחס הוא אותו יחס וסביר להניח שאם יעשו את אותה כמות בדיקות בת"א ימצאו את אותו יחס.
אבי 22.09.20
25
בוסו?? שואה?? למה להזדקק לשואה? אין לך סיפורים מהעבר המפורסם של אבותיך?
שיר22.09.20
מה רע בסיפורים מהשואה... אנשים באמת מסרו נפש לקיים מצוות שלגמזו אין שום ערך ולא מעניין אותו
דדון22.09.20
בשואה היו שסיכנו את עצמם כדי לקיים מצוות. היום מסכנים את הזולת. הדברים אמורים במיוחד על אותם אדמו"רים העומדים רחוק מהקהל מחשש הדבקה, אבל את חסידיהם מעודדים להצטופף.
רפאל22.09.20
24
איך בדיוק סגירת בתי הכנסת יגביר תחלואה??? הכתבה הזו מראה על בורות מוחלטת בנושא ופוליטיזציה מלאה של הנוגעים בדבר
שמויגר22.09.20
23
מכניסי רחמים הכניסו רחמינו לפני בעל הרחמים משמיעי תפילה השמיעו תפילתנו לפני שומע תפילה משמיעי צעקה השמיעו צעקתינו לפני שומע צעקה מכניסי דמעה הכניסו דמעותינו לפני מלך מתרצה בדמעות השתדלו והרבו תחינה ובקשה לפני מלך אל רם ונשא
רועי22.09.20
22
לאף אחד לא מעניין את הזעקות שלך בכנסת תפרשו מהקואלציה לוזרים אין לכם בככל השפעה
חיים22.09.20
21
נתניהו מפחד מגנץ וניסנקורן, ולא מהחרדים, הוא יודע שהם מתקפלים תמיד בטענת פיקוח נפש, הם לא מאיימים באמת, ולכן נתניהו מרשה לעצמו לוותר לגנץ, כי יודע שעל החרדים הוא יכול לסגור בתי הכנסת, ולא למנוע הפגנות, בושה.
יוסף22.09.20
נתניהו מבין שגם אם יכתוב לסגור בתי כנסת הם יהיו פתוחים מהדלת האחורית או בצורה אחרת ובגלל זה נוח לו להגיד בתי כנסת סגורים בבלפור אם יגיד שאסור להפגין יקבל בג"ץ שיחייב אותו להתפטר עקב הפרת הדמוקרטיה המדומיינת שלהם, כמו שחייבו את יו"ר הכנסת אדלשטיין לכנס את וועדת החוקה אל אף שהיה לו זכות לפי החוק אז
שמויגר22.09.20
20
נמאס שאנשים נושאים עיניים לממשלה.... לא מבינים שכולם שם זה בובות על חוטים, והשם מזיז את החוטים כדי לדבר איתנו ברמזים... אבל אנחנו אהבלים... לא מבינים כלום, רק מכות ה' ירחם על עם (לא) אלמן..
אדיר23.09.20
19
בעיר שלי כבר שנתיים לא קיים שוק ארבעת המינים . הדוכנים פזורים בכל שכונות העיר וכל אחד אינו חייב ללכת רחוק כדי לקנותם.
משה22.09.20
18
כשליצמן דיבר על זה ליגלגתם עליו, במקום להתאחד. עכשיו תשלמו את המחיר
יוסי22.09.20
17
פשוט בכיינים... שנה אחת תתפללו בבית למה לעשות דווקא???
התקשורת החרדית וחלק מהאבנים מרביםשנאה בע22.09.20
על אותו המשקל שיאמרו לשמאלנים החלאות אנוש האלו שתקופה יוותרו על ההפגנות ושלא יפחדו על הדמוקרטיה כי מכמה הפגנות שלא יקרו בגלל הקורונה המדינה הדמוקטית שלנו לא תקרוס (ומיותר לציין שדווקא ההפגנות שקוראות לנבחר רוב הציבור להתפטר הם הפך הדמוקרטיה. אז א''כ שיפסיקו לבלבל את המח)
אהוד ברק22.09.20
אם יש לך טענות על מפגינים, אז ראוי שתתלונן באותה מידה על בני הציבור החרדי המפגינים בימים אלה.
רפאל 22.09.20
אתה כנראה לא חרדי או שאתה מחפש תרוצים להתפלל בבית כי אי אפשר יוכ בבית זה פשוט לא אותו הדבר פשוט לאאאאאא
חרדית22.09.20
16
הגיע הזמן להפיל את הממשלה
חנן22.09.20
ממש לא, זה החלום הרטוב של ביבי. שהחרדים יפילו לו את הממשלה. צריך פשוט לתת לו להתחיל להזיע משהו כמו לתת לגנץ את ראשות הממשלה..
צ'למער23.09.20
15
סגר בבלפור!!!! לעצור את כל מפיצי המחלות. הם אלה שמביאים עלינו את הסגר השני , את הקורונה , ועוד מחלות שלא ידועות למדע
זאב22.09.20
14
שום מקובל שפוי לא הבטיח .הייתי רוצה לשמוע אחד כזה שיוצא בריש גלי ועומד אחרי כל מילה שלו .ואם לא יתקיים .כמובן כמו שצפוי שיעלם מהמפה .כל אחד מקשקש גדולי המקובלים .כל בן תורה או כל יהודי מאמין שיפתח רמב"ם ויראה מה כתוב בדיוק על תקופת הגאולה .מה הסימנים.ואיך בודקים את....מלך המשיח .זה הרמב"ם
דוד פרץ22.09.20
13
גמזו רוצח! אם יסגרו את בתי הכנסת ביום כיפור מאות אלפי אנשים יתפללו בצום בחוץ בחום הלוהט והרבה אנשים יתמוטטו ועלולים למות מיובש. אם סוגרים את בתי הכנסת ביום כיפור כולם יהפכו את המדינה
דוד22.09.20
המדינה כבר הפוכה ואם יהפכו אותה היא תהיה הפוך על הפוך
משה22.09.20
חחח זה יצא ישר בעזרת השם
לא משנה22.09.20
אח"כ יגידו שגמזו מבין בקדושת החיים....
שירי23.09.20
12
למה התפללו אלפים בראש השנה בחצרות האדמורים ללא מסיכות ובלי שום ריחוק?? החסידים בטוחים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים, לא תהיה ברירה אלא לסגור את הכל עם כל הכאב שבדבר. 4 מינים אפשר להזמין הביתה, לא צריך להרג על זה!!!
לאה22.09.20
אף הם שופכי דמים.
רפאל22.09.20
11
הפתרון זה לעשות הפרדה מלאה בין חילונים לחרדים בבתי חולים מוסדות לימודים וממשלה ועוד
ג22.09.20
10
לפני שנים הייתי עורך ברדיו קול חי. יום אחד חיפשתי שני צדדים לעימות בנושא מסוים. התקשרתי לדב הלברטל, שאז עוד היה חרדי, הסברתי לו על מה מדובר. הוא הפתיע אותי בקלילות כששאל: "אוקיי, אז מה אתה רוצה, שאני אהיה נגד או בעד"? אמרתי לו שחסר לימהצד שנגד. "אין בעיה" הוא אמר, וקיים.
ויסברג22.09.20
חחח אתה טוב, שפכת אותי
משה22.09.20
9
לאף אחד לא מעניין הנאומים והזעקות שלך בכנסת תפרשו מהקולציה חבורת לוזרים אין לכם בכלל השפעה
חיים22.09.20
8
טמטום! רק לפני יומיים התקהלו 3000 איש לפחות בבלפור חצי מהם בלי מסיכות וכולם בצפיפות גבוהה. בזה צריך לטפל.
מ22.09.20
וכמה התקהלו בבית המדרש הגדול של בעלז? בהפגנות התקהלו בחוץ, בבעלז התקהלו בתוך מבנה סגור.
רפאל22.09.20
אתה באמת חושב שנתניהו גמזו וחבר מרעיהם חסים על שלומם של חסידי בעלז יותר מרבם? די להסתה נגד גדולי ישראל וחסידיהם העושים רצונם! והוי זהיר בגחלתם שלא תכווה!!!
כאוב22.09.20
ומה קרה להם?? אה?? מגיפה מדומינת זה מה שזה!!!
שמעון22.09.20
גם הנפטרים פשוט דמינו שהם לא נושמים כבר ודמיינו שכבר נפטרו ועל סמך זה פשוט קברו אותם? המגיפה לא מדומינת כמו שהנפטרים נפטרו ולא בדמיון הפוע של אף אחד לשמור על החיים והבריאות זה ערך עליון בתורה וגובר על הבלעטאלע של האתרוג, או על השפיץ המיוחד של הלולב
שמויגר22.09.20
7
ה' מטלטל לנו את החיים, אולי הגיע הזמן שתהיה לנו מלכות יהודית באמת?
מור22.09.20
6
במסכת תענית כתוב בזמן שיש צרה יוצאים לרחובה של עיר ומתפללים וזועקים. המשטרה צריכה לסגור רחובות כדי לאפשר לציבור הגדול הבא ביום הכיפורים להתפלל במרווחים.ובקפסולות.צריך לבדוק אפשרות הילכתית להשתמש גם מערכת הגברה.
כפיר22.09.20
אולי גם עם טרנאסים . חחח
נננ22.09.20
5
לא יעיזו לסגור את בתי הכנסת ולאסור 4 מינים. נילחם על זה ונמסור נפשנו על זה. כן. זה שמד ועקירת הדת. שום מגיפה הכל הבל הבלים!
סבא22.09.20
4
לא יאומן איך הפוליטקאים החרדים משתפים פעולה עם הרשעים שבממשלה, ומסבכים ת'שכל לרבנים ולמנהיגים- פשוט עובדים עליהם
חרדי בגטו22.09.20
משתפים פעולה? הם מתכסחים איתם בשבילך! הם מסכנים הכל בשביל שאנשים כמוך יעשו ככל העולה על רוחם
יוני22.09.20
3
אם לדעת הרופאים המומחים ואנשי המקצוע יש סכנה בצורה מסויימת של קיום תפילות אסור לקיים תפילות בצורה זו . גם נניח יש מנין שרוצה למסור נפשו עליו לעשות זאת באופן שלא יהיה חב לאחריני.
ללא שם22.09.20
2
עד כאן! לא ניתן לזה לקרות
מאיר22.09.20
1
התקנות של ההסגר לא נועדו לפגוע בשום ציבור ולא בציבור החרדי בפרט. הקב"ה מעמיד אותנו בניסיון שהקורונה מביאה לנו, לא גמזו או שר אחר- הם רק השליחים עובדים למזער את הנזקים ולדאוג לחייהם של האזרחים. ה' רוצה שנעבוד אותו מהמקום שהוא מעמיד אותנו, אם אתם שואלים את עצמכם סכנת חיים שדוחה יום כיפור היא סיבה מאו
אלישבע22.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24