כיכר השבת

חוזרים ללימודים

דרמה: הגר"ח הורה לפתוח את החיידרים - בניגוד להנחיות

בפגישה של ראשי הת"תים, שהתקיימה אצל הרב סילמן הוחלט בהוראת מרן הגר"ח לפתוח את התלמודי תורה החל ממחר • גורם בכיר ל'כיכר', משמעות פתיחת הת"תים - ביטול מתווה היש"ק (ארץ)

294
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ט בתשרי | 17.10.20
תלמוד תורה בקורונה. אילוסטרציה
תלמוד תורה בקורונה. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

פרסום ראשון: סוגיית פתיחת תלמודי התורה נידונה בפגישה שהתקיימה בליל שישי (חמישי) האחרון, במעונו של הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן בבני ברק, בה השתתפו מנהלי תלמודי התורה הגדולים מכל רחבי הארץ.

בפגישה הוחלט, כי לאור כישלון הניסיונות להביא למתווה מוסכם לפתיחת תלמודי התורה, כל תלמודי התורה במגזר הליטאי ייפתחו בהוראת מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הודיע שהוא לא מתערב בעניין בשל כך שכבר יצאה הוראה ממרן שר התורה.

כזכור, עשרות תלמודי תורה ברחבי הארץ, המשתייכים בעיקר לפלגים הקיצוניים ולמספר חסידויות, היו פתוחים כבר במהלך השבוע האחרון, אך חלקם נסגרו לאחר ביקור של המשטרה.

ההוראה הרשמית שהתקבלה בתחילת שבוע שעבר מההנהגה הליטאית, הספרדית ובכירי האדמו"רים היתה - להמתין עם פתיחת תלמודי התורה ולנסות להגיע לתיאום מול הרשויות. אלא, שההחלטה בקבינט הקורונה אסרה לעת עתה את פתיחת תלמודי התורה. ובקרב הרבנים נעשה לחץ גדול על מנת לפתוח מיידית את כל תלמודי התורה והמוסדות לבנים.

הכנות ללימוד ב'קפסולות', בישיבת חברון (בהתאם לסעיף 27 א)

בשבוע שעבר נערכו מספר פגישות, בין הראב"ד הגר"י סילמן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לפרויקטור למגזר החרדי רוני נומה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, בניסיון להביא למתווה מוסכם לפתיחת הת"תים, אך ללא הצלחה.

במקביל להוראת מרן הרב קנייבסקי, גם במרבית החצרות החסידיות, התקבלה ההחלטה על פתיחת 'זמן חורף' - מחר, גם בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות.

ל'כיכר השבת' נודע כי גם בשעות אלו עדיין יש ניסיונות להביא למתווה שיפתח את תלמודי התורה בהסכמה, אך עד אז תלמודי התורה כבר ייפתחו על פי כל כללי הזהירות המתבקשים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', מגורם בכיר בממשלה: כי "המשמעות של פתיחת תלמודי התורה (החדרים) ללא אישור המדינה - משמעותה- ביטול מתווה הישיבות קטנות".

"בממשלה בוחנים כעת את האפשרויות להטיל סנקציה של ביטול תקציבים ושלילת רישיונות למוסדות שיפרו את ההנחיות".

תלמודי תורה ספרדיים

מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר י-ם אברהם בצלאל, מסר הערב: "מוסדות החינוך והת"תים הכפופים לאגף חינוך חרדי, לא יפתחו מחר בהתאם להחלטת ראש הישיבה הגר"ש כהן".

"אנו פועלים לאורך הדרך בתאום עם ראש העיר מר משה ליאון, מול גורמי המקצוע לפתיחת מוסדות החינוך ע"פ כללי הזהירות".

תוכן שאסור לפספס
294 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
178
צר לי שאני מזוהה עם ציבור כל כך לא חכם. מענין אותי אם כשמישהו בונה בית הוא הולך להגר"ח לאשר את השלד. כשנכנסתי פעם למו"ר הגראי"ל לשאול בעסקים, תשובתו היתה: לא חינכתי אותך לפנות אלי בשאלות כאלה. לסיכום: רק אידיוט שומר על חוקי המדינה אבל, מי שלא שומר על הוראות הרופאים, הוא אפילו לא אידיוט! ובספק נפשות
יהודי18.10.20
177
איזה כיף חוזרים לישיבה 😂
ישיבשער בחעחער18.10.20
176
ייאמר ברורות אין סכנה בפתיחת המ״תים, הסכנה בסגירתן הרבה יותר גדולה. אם יקצצו תקציבים נכריז מרד מיסים ואיסור לבא למדינת ישראל
צבי18.10.20

הצגת כל התגובות

175
היזהרו!!!! זה יהודי שלא הסיח דעתו מתורה מאז בר-מצווה בהיותו צעיר ישב לילות ארוכים כשרגליו בקערת מים לבל יירדם.... מי שקצת הבנה בתלמיד חכם מוטב שיזהר על נפשו!!
חיים רוזמן18.10.20
174
הלכתי על פי תורה הקורונה זה לא מגיפה . כל השאר קשקוש
ארי17.10.20
173
ר גרשון הודיע שהוא לא מתערב, פירוש: אני לא מסכים עם ההחלטה ולא רוצה להתווכח. שיהיה לנו בהצלחה
תרגום לנאמר17.10.20
סתום בבקשה ואל תכניס לאף אחד מילים שהוא לא אמר
אלמוני18.10.20
חחחח הצחקת אותי מטופש שכמוך הוא סך הכל אמר כבר הורה זקן אז מה לי לדון זה מושג ידוע בתלמוד שברגע שהורה גדול הדור אז אין לנו מה לדון איך, למה, וכמה,
ראובן18.10.20
172
יש מנהיג אחד בדור מרן הרב קנייבסקי....
ללא שם17.10.20
171
חיישר שנפתח מעקלים את חשבון הבנק שלו עד להודעה חדשה ... מחזירים תשלומי הורים להורים ואז שיעשה מה שהוא רוצה
James17.10.20
170
מה קרה ליענקוש למה הוא שינה את דעתו???
פלדשטיין17.10.20
שהוא אומר מה שאתם רוצים זה הרב קניבסקי אבל אם לא מה שאתם רוצים אז ישר רצים ליענקי
המלך 17.10.20
169
?!
חיים סלומון17.10.20
168
מבקש ומתחנן תשללו תקציבים ממוסדות מפרי החוק. מי שלא שומר את חוקי המדינה שלא יבקש את כספיה. לא ייתכן שיהנה מהכסף וירק בפרצוף. ההתנהגות החזירית הזו פוגעת בחיי התטשבים כולם.
לשלול תקציבים בדחיפות.חרדי מבני ברק17.10.20
ואתה תוותר מטיפולים מהאירגונים היקרים של החרדים הפועלים עבור עם ישראל
אליה17.10.20
טיפש לי יש בסיס צבאי ליד הבית רואה איך הם בשמירה בעליה לאוטובוסים בג'יפים ולא דחוף לאף אחד לשלול תקציבים וגם לא לעז כמוך... טיפש כבר אמרנו??? או שבעצם שקרן וחנפן??
אפלטון18.10.20
167
אם יפתחו את הישיבות אני מוכן לתרום כסף למי שיפנה לבגץ למה האפלייה הזו? מי ערב שהבחורי ישיבות יהיו נעולים בישיבה? הרי אני גר בבני ברק והם כל היום מטיילים בחנויות וברחוב כמו כן לתבוע את המשטרה שלא אוכפת את הסגר
איציק17.10.20
מציע לך לעבור מבני ברק לתל אביב או לעיר אחרת חילונית זה באמת לא בשבילך המקום
יוסי17.10.20
166
תפסיקו לשקר לרב קנייבסקי.....אתם גורמים לחילול שם שמים נורא!!!! בושה להיות חרדי!!!!!
אבריימי17.10.20
אתה מוזמן לעזוב רק תעדכן איך בחוץ מסתמא פיקניק....
איש אמת17.10.20
הוא חרדי לא פחות ממך. פשוט יש חרדים חושבים, ויש חרדים פרימטיבים אתה כנראה נמנה על הסוג השני.. וחוצ'מזה, כן,, זו בושה שחלק גדול מהציבור טיפש, הולך כעז עיוורת.. ולא מבין את הפוליטיקה בין הבתים של גדולי ישראל. יש עוד גדולי ישראל שחושבים אחרת, כמו שהגראי"ל היה מושתק במשך שנים.
אפי18.10.20
165
הגאון ר' יענקי הורה.
נתן17.10.20
164
ה' ישמרהו ויחיהו הוראה נכונה וכך כולם ינהגו
שניאור17.10.20
163
והתחלואה תעלה ונקבל סגר ונבכה שהחילונים אנטישמיים. אולי אנו אנטישמיים כלפי עצמנו?????
שפוי17.10.20
162
תותים! ר' חיים לא הוציא כזו הוראה מישהו מוציא בשמו!
א17.10.20
161
״יפתחו לפי כל אמצעי הזהירות המתבקשים״- איזה אמצעי זהירות מתבקשים? האמצעים שהתבקשו לעשות זה לא לפתוח את התלמודי תורה!
יוסי17.10.20
160
ווואו כמה שהאדמו"ר מבעלז צדק מהרגע הראשון. עיניים צופיות של גדול בישראל.
יוסי17.10.20
אל תשכח שהוא היה חולה קורונה בביתו בין חיים למוות, והיו צריכים להביא לו את בית חולים הדסה לביתו
דודי17.10.20
159
איפה כל התגובות שהיה בבעלזא ???? דייייייייייייי לצביעות !!!!! !!
בלי צביעות18.10.20
158
אחיי עוד ניצחון כזה... אנו זקוקים להרבה רחמי שמים ממה שמחכה לנו אחרי ביבי. יגישו לנו חשבון ארוך.
שמרל18.10.20
לא מדויק. יפסיקו להתחשבן וד"ל.
118.10.20
157
יופי. חבל שאלו הנסיבות, אבל טוב שיש הזדמנות להוכיח למדינה שרק אנחנו הבוסים של עצמינו. הכנה טובה לחוק הגיוס, קדימה נסו אותנו.
אפי18.10.20
156
שהמשטרה תיתן קנס לכל ת"ת 5000 ש"ח, בבקשה, נמאס לנו מהזלזול, נמאס מהסגר, נמאססס, שיענישו את מי שצריך . לא כל תושבי העיר צריכים לסבול..
חנה, ביתר18.10.20
155
תפתחו הכל! גם בתי כנסת ואולמות ארועים. רק אל תצאו מגבולות הגטו ותדביקו אותנו.
תמר17.10.20
154
כל תלמוד תורה מוזמן לקנות כתב שמירה בסכום פעוט של 10,000 שח מחיר מבצע למוסדות ועל ידי כך כל ילדי הת"ת יהיו מוגנים מקורונה . נ.ב. ההגנה היא מקורונה בלבד ולא מקנסות של המשטרה .
שרוליק17.10.20
153
בזמן משה רבנו ורשב"י לא היה בכלל דבר כזה ספרדים או אשכנזים. רק אחרי שעם ישראל יצא לגלות התחילו הפילוגים בין עדות. תפסיק עם הגזענות.
103 - אתה בוודאי טמא17.10.20
152
משום מה אינני זוכר שבחודשים האחרונים אמר איזשהו רב חרדי תשובה כזאת: "לא יודע". איך יתכן? כנראה לא הרבה לשם שמים.
יהודי פשוט17.10.20
151
לא יאומן איך שבכל מהלך העצניקים פשוט קולעים לפני כולם אני צריך לבקש מהם סליחה
פלדשטיין17.10.20
אמת, כמה הלוטווקעס רדפו אותם, ועכשיו רואים שהם צודקים
חסיד18.10.20
אפילו לפי שיטתך, זה רק בדבר אחד
אורי17.10.20
צודק!
תמר18.10.20
150
יש לי שאלה פשוטה. למה החרדים נפגעו הכי קשה בעולם מהוירוס והרי הם מרגישים הכי קרובים לקב"ה? האם הם החליטו להתעלם ממש שכתוב בתורה משום שיש שם לפחות פסוק אחד שלא מתאים לאורח חייהם ואז הם נענשים משמים? איפה כתוב שתלמוד תורה בחיידר דוחה פיקוח נפש? האם אי עטיית מסיכה, יותר חשוב מפיקוח נפש? האם עבור החרדים
האמת17.10.20
יש הרבה אנשים שעטו מסיכה וזה לא עוזר כלל! פיקוח נפש הוא לפי התורה ולא לפי פוליטיקאים ולא לפי רופאים מזכיר לי את החילונים שמצטטים את הרמב"ם שאומר לא ללכת לכולל
המלך 17.10.20
זה לא מוגדר פיקוח נפש אלא ונשמרתם וגם ארור מכה רעהו בסתר
ארגון18.10.20
149
לשלולו תקציבים מידית. זה יעבוד.
חרדי17.10.20
שיפסיקו גם את שדידת המיסים שלהם אז נפסיק לקבל מהם
המלך 17.10.20
148
ברוך השם רואים בחוש איך שאדמורים צדקו
ללא שם17.10.20
צדקו כמו שהם צדקו בשואה...!
בולגריי בודפסט17.10.20
חחחחח חזק ..... אדמורים אדמורים אדמורים....חחחחח
חושב17.10.20
צדקו שמה? שבהרבה חסידויות הלכו בלי מסיכות צדקו שהרבה חסידויות עשו חתונות המוניות שאין בהם טעם ואף אחד לא היה מתקלקל אם לא היו עושים את זה בושה שאתה בכלל פותח פה! אם תהיה לך שריפה בבית והרבה יגיד לא לצאת מהבית אתה לא תצא? יש להקשיב לרבה, ויש לחגוג על ההוראות של הרבה בושה שנותנים למגיב כמוך להביע את
חסיד17.10.20
נכתב בסערת רגשות חלילה לי מלדבר על רבנים
חסיד18.10.20
147
חבל שהעוזרים של הרב יועצים לו עצות דואג האדומי. המחלה הזאת פוגעת קשות במבוגרים וח"ו יש סכנה גדולה.
אוהב ישראל17.10.20
146
עד מתי התקשורת תמשיך להיות היחצנית של ההפגנות?! מביך. אחר כך עוד יגידו שהתקשורת הוגנת. מצאת שבת כל הכותרות הראשיות על מחאת בלפור תוך נתינת רוח גבית למפגינים, כשזה חרדים מדובר במפירי חוק וכשאלו מפגינים הם מקבלים עידוד ותמיכה לפעול נגד החוק
ישראל17.10.20
145
מדוע אתם בוחרים לפגוע בנו ככה? הלא כולנו יהודים? אחים ואחיות? הלא קדושת החיים חשובה? מתפללת, החילונית, שדעתכם הטובה תשוב, שליבכם יפתח. לא ייתכן שנכנס לסגר שלישי בגללכם. יש אנשים שכבר חצי שנה לא יצאו מביתם. היכן אלוהים? היכן המשמעות האמיתית של התורה? התעוררו נא!
חילונית17.10.20
בחור או בחורה שנופלים מהדרך זה יותר גרוע ממוות . הסגר כבר הפיל חללים רבים
אהרן17.10.20
נכון, רק חבל שלא הקשבתם לעצניקים שאמרו שסגירת המוסדות תפיל חללים רבים, חבל שחכיתם לראות שצדקו
עצוב17.10.20
לא הקשבנו לעצניקים מסיבה אחת, כי אין להם 'דעה', הם ס"ה התקבצות של כל ה'איפא מסתברא' שהתכנסו. וכשראו שגדולי ישראל לא איתם, הלכו ובררו להם גדולים, מהשוליים של ההנהגה, והכריזו "אלה גדוליך ישראל"
אפי18.10.20
את מתבטאת כחרדית....
מאיר17.10.20
כתבת לאחייך ואחיותיך החילונים שמפגינים בלי סוף? שהולכים לחופי הים? שמתארחים אחד אצל השני -מלא!! (ואני גרה בעיר חילונית ורואה בדיוק מה קורה פה)? תכתבי להם תספגי את התשובות ותחזרי אלינו----מחכים לשמוע
א17.10.20
הם לא רק אליה אלא גם אחיך. תרצה או לא.
שי17.10.20
שהטקסט שכתבתי בא במטרה לפתוח אוזניים ולבבות, ושימו לב באיזו תוקפנות ואלימות ענו פה. במקום שכל אחד יביט טוב טוב בתוך עצמו ויעשה את השינוי וההחלטה הפנימית, ישר מפנים אצבע לעבר האחר, האוייב. ממשיכים לפלג. המלחמה העיקשת לא בחוץ, היא בפנים. בתוך כל אחד ואחד שבכוח מחליט לעשות על דעתו מבלי לרגע, לרגע! לחשו
שימו לב17.10.20
144
בהוראת הגר"ח??? כולנו יודעים שכבר מזמן לא הורה הגר"ח שום דבר... במקרה הכי טוב הוא הנהן בראשו למשהו שיעניק צעק לו באוזן... ויש סיכוי טוב שאפילו זה לא קרה
איש יהודי17.10.20
תוכיח. תפסיקו לקנא ביענקי.
פלוני17.10.20
143
אני לא שומע אותכם מדברים כנגד ההפגנות. אז תפסיקו עם הצביעות שלכם!! הציבור החרדי שומר על הכללים וההנחיות, ואם כבר.. אז בואו ניזכר מאיפה התחיל הגל השני.. מהגימנסיה!
יעקב17.10.20
142
שוב אין הקלטה ואין חתימה. רואים שההוראות מגיעות ישר מהעסקנים ולא קשורות לשר התורה.
הוראה פיראטית?18.10.20
141
ל 132 א. מי החליט שזה גדול הדור ? ב. מאיין לך שהחליט כך ולא אחרת ?
james18.10.20
לשאלה א': מי אנחנו שנביע דעה, אחרי שכך החליטה קבוצה (שברובם מתחרדים וחוזב"ת) ובנחרצות כזו, שהיא בטוחה שיש לה זכות לכפות את דעתה בכל אמצעי.
סליחה מכבודו18.10.20
140
למה רק אומרים שפותחים אבל לא פותחים באמת???
רותי18.10.20
139
את חברי הכנסת שלנו ?? הגיע הזמן לפרוש מהקואליציה ולפרק את הממשלה הרעה הזאת ולהפסיק להידבק לכסא !!
אבי18.10.20
138
מוכן לממן פניה לבגץ אם לא יאכפו את סגירת החידרים כמו כן לתבוע את המדינה אם יאשרו פתיחת ישיבות ןלתבוע אישית את רוני נומה ודומיו
איציק18.10.20
137
נשיא המועצת אמר לא לפתוח, וכן מרן הגאב"ד ר' אשר וייס. אם כך, יש לנו מחלוקת בדיני נפשות, ולכן יש לפסוק לחומרא...
פויסק?18.10.20
136
פתאום כולם מפקפקים האם ההוראות נתנו מהגר"ח או מנכדו בושו והכלמו!!!!
לוטוס17.10.20
אולי תסביר על מה בדיוק צריך להתבייש.
רפאל18.10.20
135
אין לציבור החרדי היום הנהגה אמיתית שמאזנת בין החובה לקיים את לימוד התורה לבין החובה לשמור על קדושת החיים. חבל. חבל. חבל.
חיים סלומון17.10.20
134
בזמן משה רבנו לא היו ספרדים ואשכנזים. זו חלוקה שנוצרה רק אחרי הגלות מארץ ישראל.
ל-103. אנכרוניסט שכמוך17.10.20
133
זה לא הרב בבעיה זה העוזרים שלו עסקנים שאומרים לו תגיד שצריך לפתוח והמשמשים האלה רוצחים
יניב 17.10.20
132
לשלול קצבאות ותקציבים גם ככה כל התתים הישיבות והסמינרים הפכו למסחרה אחת גדולה כאשר את הקופון השמן גוזרים העסקנים והמקורבים לגדויילים . הזרם הספרדי הכי שפוי והולך לפי ציווי התורה ונשמרתם מאד לנפשותיכם . תפעילו שיקול דעת התורה לא שייכת רק לעסקונה תורה מונחת בקרן זווית ... תפתחו תלמדו וקחו החלטה מושכל
דרעי17.10.20
131
טיפשות כל יום אני שומע על חרדים שמתים, האם החברה החרדית איבדה קשר עם המציאות
עצוב17.10.20
130
מאוד יתכן שב"זכות" הכתבה הזאת החיידרים לא יפתחו ישנם הוראות שאחריות ציבורית חרדית היתה אמורה לגבור על יצר הרייטינג והפירסום לא מן הנמנע שכותב הכתבה יתבע על כך בבית דין של מעלה אם בגלל הפירסום הזה יגרם ביטול תורה ח"ו
עת לשתוק17.10.20
צודק בכל מילה
יוסי17.10.20
עת לעשות לה' הפרו תורתך
רוטשילד17.10.20
129
יש פה בתגובות בירור, בין הערב רב החרדי, שנגד החלטת רבי חיים, ולחרדים האותנטים, צריך לזרוק את הערב רב מתוכנו!!!!
ר17.10.20
128
גבר! רק חבל שעכשיו בגור יהיה אינטרס לא לפתוח...
גערער17.10.20
127
הזהרו מלבזות רב בשיעור קומה כמו הרב קנייבסקי
פיני17.10.20
126
שר התורה או נכד שר התורה?
בוכה17.10.20
125
כל הכבוד כל הכבוד כל הכבוד ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו
טל17.10.20
124
מה הדרמה פה? אתם אתר חילוני?? זה דעת תורה פשוטה שכל יהודי שעמד בהר סיני, מבין?
ע17.10.20
123
מה עם הישיבות הקטנות בסוף הם נפתחות או לא?
חסוי18.10.20
122
בסוף היום אם המדינה תהיה נחרצת התתים והישיבות יהיו סגורים ללא בעיה תיק פלילי למנהל החיידר , עיקול חשבונות של החיידר וחשבונותיו האישיים , עיקוב יציאה מהארץ לחצי שנה והחברה האלה מהר מאד סוגרים וכל זה בלי שהכנסת שוטר אחד לבניברק
james18.10.20
121
הממשלה צריכה לומר בריש גליי-ישיבה שתפתח לא תתוקצב יותר משך שנה לפחות
רבי טכמן18.10.20
120
אנשים פה משווים בבורות בין לימוד התורה לפעילות צה"ל. ללמוד תורה אפשר גם בבית, אפשר גם בזום ואפשר גם ברחוב שינקין בתל אביב. פרקטית- הצבא לא יכול להתנהל בכל מקום.
יחנ18.10.20
119
ה יעזור לנו נערים משלו בנו (יענקי) ואין פודה מידם
אבי18.10.20
118
''ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הודיע שהוא לא מתערב בעניין בשל כך שכבר יצאה הוראה ממרן שר התורה'' אני מריח בין השורות שיש כאן מחטף.....
אב הרחמים17.10.20
117
אגב לא כל החיידרים הליטאיים פותחים . ואני מדברת על אלו שתחת פיקוח הגר"ח. אז מה רב גרשון אומר על כל זה לפתוח או לא?
ת17.10.20
116
עכשיו מובן למה ש"ס לא היתה צריכה להצטרף לג' בענין התנהלות המשטרה כלפי החרדים??? כי זה לא רלוונטי לציבור הספרדי ששומר על ההנחיות!!!! מי שהולך נגד ההנחיות שישבור את הראש שלו לבד עם התוצאות...
חרדית17.10.20
115
למה הציבור החרדי עם תחלואה גדולה פי כמה מהציבור הכללי צריך לפתוח את המוסדות לימוד לפני הציבור החילוני. למה כל דבר נהפך למלחמת דת. מה קשה להבין יש קורונה ובכל העולם סוגרים. וכל המדינה סגורה, ו...כן גם מוסדות הציבור החרדי
שרגא17.10.20
בדיוק ''שילמדו בבית'' זה יתר קשה אבל זה מה שהקב''ה רוצה שנעשה.
ארגון18.10.20
כל מה שחסר לך בהבנה זה רק דבר אחד להבין שלימוד תורה נקרא דבר חיוני ברגע שתבין את האמת הזו, לו יהיו לך שום שאלות
אורי17.10.20
פיקו"נ דוחה גם דברים חיוניים, מה לא ברור???
מחילה מכבודכם18.10.20
סליחה על הביטוי אבל אתה לא 100% ישנם גדולי ישראל שכן יודעים על המצב ואין להם משמשים שדוחפים להם דברים כל היום. כגון ר' אשר וויס שהוא מגדולי הדור ובקי בכל התורה כולה .....ויש לו שכל . והוא מצטט עשרות פוסקים לדורותיהם שבזמני מגיפה אין להתהקהל ואין להתאסף .גם לא ללימוד תורה . אני לא מבין את אלה שאומרי
אבי17.10.20
יש לו שכל?
לאבי היקר18.10.20
רבי אשר וייס הוא תלמיד חכם אבל לא גדול הדור צריך להבין מה המושג של גדול דור ובכלל הוא פוסק לפי הרב'ה שלו הרב מצאנז שליט"א
המלך 18.10.20
הנגיף פועל אחרת ורצונותינו פחות חשובים. הנסיונות לפתוח מוסדות חינוך יצרו הדבקה ותמותה רבה מידי. צריך סבלנות והמתנה עד שהמדדים יאפשרו. כבר פתחנו בתי ספר עם 2000 נדבקים ונגררנו לסגר. הרופאים הרימו דגל אדום. ואפשר לבצע לימוד תורה בבית לתקופה. או לעודד למידה קבוצתית בחוץ. "חלל עליו שבת אחד, כדי שישמור
...17.10.20
114
בסדר. לכו. תלמדו מחר. אבל, אל תבכו אחר כך, לא על הסגרים הלא מוצדקים, לא אלימות המשטרה. אל תתלוננו, אם כבר אתם רוצים אוטונומיה- אז עד הסוף.
כבעיצ17.10.20
113
בושה. החלטה לא אחראית
חיים סלומון17.10.20
112
ריבונו של עולם איזה הסתר פנים!! איך אפשר להבין את זה?? חברים לשמור לשמור לשמור הפוסקים ובראשם רא וייס אומרים לשמור עוד יותר מהוראות משרד הבריאות איך אפשר להבין את ההסתר הזה
אבישי17.10.20
נכתב בסערת רגשות חלילה לי מלדבר על הרב קנייבסקי
אבישי18.10.20
ראש גולת אריאל רשכבה"ג שריד לדור דעה ר' אשר וייס ועימו מרן ראש הישיבה הגאון הדול ר' ישראל לנדא
רינה17.10.20
111
בושה וחרפה אני לא מבין את התגובות פה וזה כבר התחיל בפגעיה ברבותינו שרי התורה והחסידות שהחליטו שהפיקוח הנפש הרוחני יותר חמור מהפיקוח נפש הגשמי וזהו מה אתה רוצה שילדים הסתובבו ברחובות שנערות הסתובבו עם...... מה אתם רוצים וזה שר התןרה רואה את כל הידרדרות הרוחנית שהקורונה עשתה אז מה עכשיו חצי שנה לא ילמ
ללא שם17.10.20
אין בתורתנו מושג של "פיקוח נפש רוחני" וכל המשנה ידו על התחתונה.
רפאל17.10.20
110
כבוד ל‏מנהיג הציבור הליטאי הרב קנייבסקי, שהורה לפתוח מחר את תלמודי התורה. חבל מאוד ומנהיגי הציבור הספרדי מפחדים להצטרף לקריאה.
רות17.10.20
109
די לרדיפת הדת לא יהיה כלום כי לא היה כלום... אין קורונה הכל שטויות... אפשר לקיים את כל המצוות ונפסיק ללכת כצאן לטבח.. אחרי כל הפוליטיקאים.
כך יאה וכך נאה17.10.20
?
רפאל17.10.20
108
חזקו ואמצו
ברוך השם17.10.20
107
טוב מאוד סוף סוף הוראה נכונה!
רועי17.10.20
106
כולל "כיכר השבת" בגלל שאתם מפרסמים זה. חחחח! עכשיו אתם האנטי-ציונים אין ביניכם לסאטמאר.
מעכשיו אתם נחשבים "קיצונים"...17.10.20
105
פיקוח נפש זה לא לפתוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
א518.10.20
104
דעת תורה הפך דעת בעל הבית. אמונת חכמים תמיד מעל הכל במיוחד כשלא מבינים.
ירמיהו 18.10.20
103
ברוך ה' הגיע הזמן לשבירת הכלים מול הרשויות שחושבים שאנו בכיס שלהם וכל שגעון שלהם ימולא בדקדוק כל הכבוד לכל מי שהביא סוף סוף לפתיחת התתי"ם
דוד18.10.20
102
הכי מצחיק זה שלכל אחד פה אם היה לו מישהוא במשפחה חולה רחמנא ליצלן וכדומהף הם היו רצים להגר"ח שליט"א בלא שום פיקפוקים והם אפי' היו משלמים המון המון כסף. ועכשיו בגלל ש'החרדים' חוששים 'למה יאומרו הגוים' פתאום הם לא יודעים אם אפשר לסמוך על מרן שר התורה והיראה... תתבייישו לכם ערב רב נחש הקדמוני אתם חלק
חכימה דדרומאי18.10.20
רק קבוצה מאוד מסויימת מתנהגת כך, וגם זה (בחלקם הגדול) עבור הסיכוי
מחילה מכבודו18.10.20
101
באמת שאני לא מבין, מישהו יכול להסביר?
אייל18.10.20
100
לעצור את הרב ואנשי ביתו על הפצת מחלה - עבירה פלילית
יונתן17.10.20
99
אשרינו מה טוב חלקינו שיש לנו הנהגה אמיצה. לעמוד איתן נגד גזירות השמד.
יהודית17.10.20
שוגים בדמיונות שוא של "גזירת שמד".
רפאל18.10.20
98
עצוב היה לפתוח את אתרי החדשות החילוניים (כמו Ynet) ולגלות תגובות בעד החלטת הרב קנייבסקי... אפילו חילונים לא מזלזלים ברב קנייבסקי כמו שמזלזלים המגיבים החרדים אן כמה חילול השם, תתעוררו! צדיקים מגינים עלינו כל שנייה
יוסף17.10.20
כי אנחנו יודעים את האמת שזה נערים פוחזים שהשתלטו על ועל
אבי18.10.20
97
היום זה בא בגדול! תמידהיה!! אבל היו גם פזילות שמאלה וימינה היום אפשר להתגאות בשס בדרעי ברבנים הספרדים ובציבור הספרדי כולו!!! ממלכתי, מאופק ,שפוי שכלתן, הגיוני ,לא מתלהם, יודע מה רוצה מעצמו, והכי חשוב יש לו דרך!!! מתחילת הקורונה היו הוראות ברורות הגיוניות שכל בר דעת מבין ולא הנהגה חצויה מפוצלת שמ
רפי המאושר17.10.20
ש"ס זה חרדים ממתי מה הם עשו בשביל הציבור החרדי הספרדי?
המלך 17.10.20
הם עשו המון ויותר מזה
מחילה מכבודו17.10.20
תקרא כל היום יתד . אז וודאי שלא תדע
יוסי18.10.20
96
שרייך סוררים
ישעיהו17.10.20
95
הגעתי למסקנה הספרדים הזרם הכי שפוי נקודה
אני17.10.20
רוב החרדים הספרדים בירושלים ובני ברק לא נשמעים להנחיות בכלל! אכן הספרדים הכי שפויים. דרעי משתגע מזה!
שפוי17.10.20
94
הגיע הזמן שהחילונים יתכופפו בפני התורה ולא שהתורה תתכופף עם חוקי הקורונה [שהמטרה הסופית למחוק את היהדות בתירוצי פיקוח נפש]
דן17.10.20
אילו רק החרדים היו מתכופפים לפני התורה...
רפאל17.10.20
93
מה רבו מעשיך ה׳, הקב״ה הביא את הקורונה עד מרן ר׳ חיים קנייבסקי והאדמור מבעלזא, כדי שיוכלו לפסוק מכלי ראשון בלי בלבול של רופאים ומומוחים אינטרסנטים, שזה לא פיקוח נפש! בע״ה השלב הבא ר חיים יפסוק לפתוח בתי כנסיות ולהתיר חתונות, בדיוק כפסק עמוד ההוראה הרב בוארון.
תורה מגנא17.10.20
יחי ההבדל _הקטן_ בין השמות
שר התורה17.10.20
92
למספר שבע בושה וחרפה שאתה מעיז להגיב בכלל חוצפה ועזות מה זה נקרא הרבנים החליטו שהפגיעה הרוחני יותר גרוע מהגשמי וזהו
ללא שם17.10.20
אין לאף אחד סמכות להקל בפיקוח נפש נגד משפטי תורתנו הקדושה.
רפאל17.10.20
91
יקירי!!! אם יש מי ששומע, התירו לכתוב תושבע"פ משום עת לעשות לה', תתירו זום (בפלאפון מסונן עסקן או אתרוג או נתיב) ואז הילד ישמע שיעורים יענה תשובות כך לעקוף את הסגר בלי מריבה עם הרשויות.
משה בן אברהם17.10.20
לימוד תורה אינו רק צבירת ידע ,במיוחד בגיל הזה, זה השלב שילדים ובחורים מתחנכים ובונים את האישיות הרוחנית שלהם גם אם יתירו זום (דבר מסובך בעצמו) הפסדנו את כל החינוך היהודי כל מי שלמד בת"ת וישיבה מבין שבלי מסגרת פיזית לא עשינו כלום
איש אמת17.10.20
90
אם יפתחו את הישיבות אני מוכן לתרום כסף למי שיפנה לבגץ
איציק17.10.20
89
יש ליענקוש מספיק כסף לשלם על כל הנזק והעגמת נפש שהוא גןרם בהשתוללות הזו?
המום17.10.20
88
אין לי ברירה. אני צריך לחפש לי רבנים שחיי אדם הם ערך אצלם.
רפאל17.10.20
תכל'ס.. עצוב, אבל לציבור החרדי אין מנהיג.
אבי17.10.20
תעבור לחו"ל שם יש הרבה רפורמים
דסי17.10.20
יקירי אם אתה חושב שר חיים שמכונה שר התורה תבין שלא מדובר פה באדם טיפש תבין שמדובר פה באדם שמסיים כל שנה את הבבלי הירושלמי סיפרא סיפרי וכל התורה אני מסופק אם אתה ואדם ממוצע שיש לו זמן להגיב פה כן גם אני יוכל להגיע להישגים שהוא עושה בשנה אחת תבין גם אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאתה מאמין בבורא ובתור
תבין17.10.20
דבריך נסתרים מגמרא ערוכה ב"ק דף ס ע"ב.
רפאל17.10.20
עצוב. אבל זה המצב
חיים סלומון17.10.20
יש לא מעט רבנים שעבורם חיי אדם הם ערך עליון. אל תחפש בין המפורסמים שבהם..
מישהו17.10.20
87
לימוד תורה זה לא פחות חשוב מהפגנות השמאל בבלפור..לא מצדיק זאת כמובן. אבל זה העובדות.
גרין17.10.20
פיקוח נפש הוא מעל התורה, ולשום רב בעולם אין רשות לשים את חייהם של אלפי יהודים בתת המוזניים!!!!!!!!!!!!!!!!
עי18.10.20
86
קחו למשל את ביתר עילית: כבר שבוע שהנתונים שם במגמת ירודה: ירידה בשבוע האחרון במחצית! הוי אומר: אין הכפלה בכלל ואין תחלואה גוברת אלא צמצום בהתפשטות הנגיף בנתונים טובים יותר מהממוצע הארצי. מישהו באמת מנהל דיון רציני בעקבות הנתונים האלה או שפשוט צובעים באדום וזהו?
שמעון17.10.20
אתה כ"כ מגוכך, אתה מאמין למה שכתבת?? החרדים "קלטו" את השיטה ופשוט הפסיקו להיבדק!! אעלק ירידה בתחלואה
ביתר עילית17.10.20
85
אממ.... למה כשהגה"ק הבעלזער רב שליט"א והאדמו"רים מוויז'ניץ וכו' אמרו לא לשמוע אז לא צעקו והריעו, למה רק נגד החסידים יצאו, מהוראת רבינו הגר"ח למדנו שאין אנו שומעים למשרדי ממשלה אלא רק ורק להוראת רבותינו מאורי הדור. כל חוג ורבו!!! חשבון נפש!!!!!
ליטאי מובהק18.10.20
84
מה הורה? איפה הורה? האם מישהו יכול להביא את דבריו? בקולו? זה מדהים איך מאפשרים לחבורת עסקנים להסתתר מאחורי גבו ולומר דברים בשמו, ולהתייחס לכך כאילו הוא אמר או הורה משהו. איפה האחריות של האתרים החרדיים? אתם הרי יודעים שעובדים על הציבור בעינייים.
חיים18.10.20
האם שמעת את קולו שהוא אמר לשמור על ההנחיות? הרי ידוע שדעתו היא להמשיך את החיים הרוחניים כרגיל, לא ראית אותו אף פעם עם מסיכה, והתפלל תמיד במניין, כנראה שהרב לא קורא את "יתד נאמן" שופר הקורונה.
ברוך18.10.20
83
החילוניים רשעים בעצם מבחינת כנסת ישראל דינם כבן סורר ומורה כיוון שמרדו במאורגן בתורה לכן אין לנו חובה לדאוג לבריאות שלהם. חלילה אין מצוות עשה אך אין חובה להתאמץ עבורם. אנחנו צעירים והם אוכלוסיה עם ילד וכלב של כרת. לכן לא נורא עם אצלנו תהיה הדבקה כל עוד לומדים תורה כי לא נפגע במספרים גדולים. יש מתים
דין רשעים18.10.20
"דין רשעים" - רק בגלל מה שכתבת - הגיהנום מחכה לך בזרועות פתוחות. אתה יכול להתפלל מפה ועד הודעה חדשה. לא יעזור.
"דין רשעים"18.10.20
82
כל אשר יורה לנו מרן רבי חיים קניבסקי נקבל באהבה. גם אם יאמר לנו על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין. גדול בישראל!!! קצת דעת תורה ואמונת חכמים לא תזיק לנו
עליזה18.10.20
איפה היית כשדברו על בעלזא!?
בלי צביעות18.10.20
81
אני מקווה שהר המנוחות לא בסגר. אני חייב לעלות לבקש מחילה על קבר הגר"ש אויערבאך זצ"ל. כרגיל, בסוף מתברר שהם צדקו, רק שאנחנו תמיד נסחבים כמה חודשים אחריהם. כמה קיללנו אותם בגל הראשון, כשהם התעקשו לפתוח תתי"ם, בניגוד לדעת הממשלה, והיום, כולנו אחריהם, פותחים ומצפצפים על הממשלה. סליחה, סליחה שזלז
ירושלמי18.10.20
כמה שאתה צודק כל הזמן פמפמו לנו שאנחנו בגלות ואי אפשר לצאת נגד המדינה
חסיד18.10.20
כפרה עליך אתה לא צריך לבקש מחילה מהגר"ש אוירבעך ז"ל כי אתה פשוט מאוד עצניק רק בפעם הבאה שאתה מנסה כביכול להיראות כאילו אתה לא כזה תעשה את זה טיפה יותר מוצלח כי אתה שקוף לחלוטין יום נעים
האדם השפוי18.10.20
80
למה לעשות חילול השם ולריב עם כל העולם?? למה להשניא את החרדים על הכלל? אומרים החרדים שאנחנו בגלות, לא? חבל שלא שומעים לרב אדלשטיין. עצוב
חוה18.10.20
79
האם ה'היתר' של הרב זילברשטיין למסור לרשויות הם גם למי שמציית לרבי חיים, או שזה פסק מיוחד במינו נגד ה'חסידים' בלבד ?
יהודי18.10.20
78
"לא תסור ימין ושמאל מכל אשר יורוך" אפי' אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל. גדולי הדור הם מכריעים גם אם קשה לנו לקבל את זה
אי"ש17.10.20
הנשר הגדול רמב"ם כתב שדין זה נגמר בדורו של רבינא והרב אשי
משה18.10.20
גם בשואה היו מי שלא סרו ימין ושמאל ושילמו על כך בחייהם. לא למדנו את הלקח.
רפאל18.10.20
77
אני מזכיר לכם שמהרגע הראשון רבי חיים אסר על סגירת ת"ת וכו. רק שהעסקנים סביבו העדיפו להשתיק את זה ... אצל החסידים הרבי הוא מורה דרך ומתייעצים איתו מההחלטה איזה שם לתת לילד ועד שאלות רפואה של חיים ומוות, ואילו אצל הליטאים הרב הוא כלי להשגת קולות לבחירות וכן גיוס כספים לארגונים... ולכן כשהוא מפריע בא
עמית סגל17.10.20
קורה לנו הציבור הליטאי משבר הנהגה נורא. אני מבין רק את מרן הרב אדלשטיין וחכם שלום כהן. קשה להבין איך שר התורה רבנו הקדוש רוצה לפתוח תתים ולשמור על החיים שהוא בעצמו מורה על הזהירות הרבה? הרי זה נגד כל ההוראות שלו?
ליטאי18.10.20
76
אני רק לא מבין למה אח"כ ר' מוישה גפני מתפלא ומתקומם שהציבור הכללי מסית נגד החרדים
נבון 17.10.20
75
ממתינים לתגובות כגון רוצחים וכ'ו.
עמית סגל17.10.20
74
לא להתרגש מתגובות נגד מרן וטענות ״פיקוח נפש״ כאילו מרן לא יודע מה זה פיקוח נפש. הרבה תגובות הם של חילונים שנחשפו לאתרים חרדים. חרדי אמיתי שיושב להגיב באינטרנט במקום ללמוד עוד דף גמרא לא יגיב נגד גדולי הדור ובטח לא נגד שר התורה!
חילונים מגיבים17.10.20
73
הגיע הזמן לשלול קצבאות לפרזיטים
פטריוט17.10.20
פרזיטים הם אנשים שלא לומדים תורה ולא מניחים תפילין שנקראים פושעי ישראל בגופו
גד17.10.20
72
תוציאו ברדק בקשה
חסוי17.10.20
71
ללכת לבלפור ולהדביק את השמאלנים
חרדי17.10.20
70
ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הודיע שהוא לא מתערב בעניין בשל כך שכבר יצאה הוראה ממרן שר התורה.
תגובה שאומרת הכל.....18.10.20
69
לא מאמין שהרב החליט על כך בעצמו אחרי קבלת כל המידע. סביר להניח שרמזו לו מה התשובה שלו אמורה להיות.. זה פשוט חילול השם. הנזק שנגרם בתקופה הזאת לציבור החרדי הוא פשוט נזק עצום. כמה כעס (מוצדק) יש.. על מי עובדים? על עצמנו? הרי אם לא היה את "המדינה" שתאסור זאת, היינו אמורים לאסור זאת מעצמנו. פיקוח נפש
יאיר18.10.20
68
אם זה באמת מה שר' חיים אמר, עפר אני לכפות רגליו. אבל לפחות שלא נאמר שסתם מתנכלים לחרדים
ללא שם18.10.20
67
סוף סוף הליטאים קיבלו את השכל.
חסיד18.10.20
66
כל הכבוד להגרח שלא נכנע ללחצים
דודוי17.10.20
65
אין מה לפחד כי ביבי יהיה מוכן לאכול פירורים מרצפה בטיש שיעשה אדמו״ר מקולולו ולנשק את ידו של כל חרדי ולבקש ברכה עבור יאיר . אין גבול לכוח שלנו ובגלל זה צריכים להחליט מה נכון לנו אחרי שהפכנו את הציונות לאסקופה נדרסת .
אין מה לפחד 17.10.20
64
עם ישראל חי וקים
בניגוד. להנחיות- אבל בהתאם לדעת תורה17.10.20
63
לא מפקפק בהוראות מרן שר התורה, אם באמת ידוע שזה הוא. אך שתי שאלות א'. מי אמר שזה לא יענקי, מי עוד נמצא שם.. ב'. מי מזין את ר חיים בנתונים ובשיקולים חוץ מיענקי, אא"כ אנו סוברי שר חיים לא צריך לשמוע נתונים שיקולים והשלכות.. בנתיים מה שאנו רואים זה שאלות בסגנון "המדינה רוצה לסגור את הישיבות"
אפי17.10.20
אתה כ"כ צודק גם אני חושבת כמוך, אבל בסופו של עניין "לב מלכים ושרים ביד ה'', יענקי רק בובה ולא יותר מכך, ואם אין לך עשב שאין לו מלאך שמכה בו ואומר לו גדל... מה אנחנו
שירה17.10.20
62
הדלי לא הגיע לראש הנכון
משה17.10.20
61
להחליף מיד לפני שיהיה מאוחר. החרדים צריכים אריה חזק.
יח.17.10.20
60
נורא! תמשיכו להחניף לרשויות. עוד מעט זה יתפוצץ לכם בפרצוף!! ותבינו כמה טעיתם. אתם מתנהגים כמו היהודים שהלשינו לגרמנים לפני השואה. כמובן שזה לא עזר להם. יש לנו גדולי הדור והם שיחליטו! לפי התורה זה לא נקרא מגיפה! וגם לפי העינים שכל אחד. רק לפי התקשורת. אז לכו לעזעזל כל הפרנואידים!
כמה חרדים צבועים יש כאן!17.10.20
צודק במאה אחוז!!!
יצחק17.10.20
"לפי התורה זה לא מגיפה" . אין לך מושג ממה שאתה אומר . תוספתא מפורשת בתענית. "שלושה חולים שמתים בשלושה ימים זה אחר זה"
אבי17.10.20
מחמש מאות
ויחי18.10.20
59
מי שהולך להיבדק לקורונה עובר על 'לא תעמוד על דם רעך' ונהיה שותף לשונאי הדת ליברמן גמזו ונתניהו.
רינה17.10.20
?
רפאל17.10.20
58
ברוך ה׳ יש מנהיג לעם ישראל
אליהו17.10.20
57
מדינה בתוך מדינה
נחמן17.10.20
56
מה זה נקרא בניגוד להנחיות שר התורה זה ההנחיות אולי משרד הבריאות יוצא נגד שר התורה
ללא שם17.10.20
55
דרמה חבורת פושעים מה הדרמה הרי כל הסגר היה כדי לימנוע את היהדןת מה הדרמה הרב חיים יודע את מזימתם של הנאצי הראשי ביבי ושותפיו צה הדרמה חבורת טינופת שעושים הכל כדי להלשין איפה יהודים מיתפללים או לומדים
דויד17.10.20
54
אם לא אנרכיסטים מותר להפגין ולהתקהל אז מותר לכולנו להתקהל.
זאב17.10.20
53
זה כלל את השפוטים הספרדים שאין להם זקיפות קומה עם מנהיגם מאז שמרן הרב עובדיה נפטר ...בעיקר בבני ברק...
בני הפרנק17.10.20
52
פייק ! ! ! !
צביקי18.10.20
51
שלושת אלפים שנה עם ישראל נהג כפי שרבני הדור פסקו וכך נעשה גם אנו. לימוד התורה לא יהיה מוכרע על ידי פוליטיקאים
דוד18.10.20
50
אני מאמין באמונה שלימה שה' יתברך לא יטעה את מרינו הגאון הגדול פאר הדור מהמיעוט שנשאר לנו מדור הדעה, והמרינו הגר"ח לא יעשה טעות ח"ו. ולכן, כל מי שלא מודע שהגר"ח מבין ויודע מה שהוא אומר - הוא בגדר אפיקורס ע"פ דברי הר"מ. אך יצויין שאין שר התורה מורה לכל אחד ואחד שהבן שלהם צריך להיות בחידר. לא, אלא הגר
חכימה דדרומאי18.10.20
49
אנו בעד שכל אחד יקיים הוראת רבותיו .
שכן של בנט17.10.20
48
לא שמעתי, מתי מסתיימת חובת המסכות המטופשות? הרי רוב מי שנדבק היתה לו מסיכה ונשמר. מישהו שמע צפי תאריך? באיזה שלב בהקלות?
חני17.10.20
מתי שיגמר השקר, הם כבר מתכננים את הסגר השלישי
רם18.10.20
מתי תבינו שכל אדם יכול להפיץ קורונה ולכן שומרים עליו שלא יפיץ רוק. המסיכה כמעט לא מגנה עלינו אלא על האחרים. ומי שלא אנוכי וחושב גם על השני ולא רק על עצמו שם אותה. לצערינו הרבה אנוכיים יושבים בתוכינו ולכן יש נדבקים. גם כאלה שמאד שמרו ושמו מסיכה, רק נקלעו לסביבה של אנוכי חולה.
קצת שכל18.10.20
47
פושעים
ללא שם17.10.20
46
איזה שקר! אני הייתי היום במעריב במוצ"ש בלדרמן [בחוץ] באזור השעה 8 הגיע איש רפואה מבית החולים איכילוב לטפל בו [היה כתוב על הרכב]. עברתי שם אח"כ לאחר כשעה והרכב [ליתר דיוק אופנוע] עדיין היה שם. איך בדיוק תוך כדי טיפול רפואי הוא הוציא הוראה?
זאבי17.10.20
ההוראה יצאה ביום שישי ונחשפה עכשיו
אי"ש17.10.20
45
שיא חדש מתחילת המגיפה. 400,000 נדבקים מאומתים חדשים נוספו בעולם בתוך יממה אחת בלבד.
המתעדכן17.10.20
44
שילמדו מחוץ למבנה
הפגנות מותר17.10.20
43
כדאי שתלמדו מהו גדול הדור. רק אדם המחובר לכלל הדור על כל רבדיו ולא למגזר מסוים מוצדק להיקרא גדול הדור. עם כל הכבוד מושג הכלל רחוק מאד מהציבור החרדי ודאי מושג ערבות הדדית כלל ישראלית. לכן אנא שבו בשקט. התחברו לכלל ישראל ואל תעשו מניפולציות על תלמידי חכמים גדולים שכנראה קרוביהם ועסקניהם הם "שימה בפיהם
דעה17.10.20
42
בערים חרדיות בהם יש הפרת הנחיות - יוטל עוצר - יופסקו כל התקציבים ויוטלן קנסות אישים על על חסידות וכושיפרו הוראות (5000 שקל לכל אחד מהתלמידים לכל יום) - תאסר יציאה מהעיר
יש לי רעיון17.10.20
ביום שיסגרו את הצבא תדברו על לסגור את התורה!
דני17.10.20
ובמקביל להפסקת התקציבים - פטור מלא מתשלומי מסים ומיסים עקיפים מחרדים!!!
דן גרטלר17.10.20
41
אז מה בעצם יקרה ??? שוטרים יסתובבו ויסגרו תת"ים וישיבות קטנות ??
חושב17.10.20
40
כל הקטע של הסגר רק לערים האדומות זה לחנך את החרדים הממשלה רוצה להראות לשומרי הנחיות שמי שלא שומר נדפק אנחנו לא השפנים של המדינה הדיקטטורית.
אני 17.10.20
39
מה קרה ששיניתם את הכותרת?? יענקי לא אהב את זה?
איש יהודי17.10.20
38
צדיק גוזר ואנו מקיימים. נקודה.
רונן17.10.20
כאשר לא מלמדים מה קרה בשואה, אז מועדים לחזור על טעויות שגבו מחיר בנפש.
רפאל17.10.20
37
פתאום כולם נהיו עצניקים.... עצוב לראות שמה שגדולי הרבנים של עץ הבינו כבר בגל הראשון רק עכשיו מתחילים לקלוט הצד שכנגד בסיום הגל השני. חבל שלא קולטים עוד כמה דברים כמו חוק הגיוס וכדו'
עצניקים כולם17.10.20
אתם העצניקים זלזלתם ועדיין (חלקכם) מזלזלים וזה בא נטו מעיוורון והתבססות על קליפות שום. וחוסר כבוד לחיי בני אדם. אנחנו לעומת זאת עושים זאת הלכתית ולא משיגעון כמוכם.ולכן אנחנו שחרדים לחיי אדם בגל הראשון סגרנו. כי אכפת לנו. לכם לא אכפת. ולכל התמהים תחשבו שאם כולם עם מסיכות אז יש 95% שלא תהיה הדבקה ואם
פלוני17.10.20
ר' פלוני אני לא עצניק, אבל אתה פשוט מדבר שטויות. בגל הראשון היו הרבה פחות נדבקים, הרבה פחות חולים קשה, והרבה פחות נפטרים. ובכל אופן סגרתם את כל הישיבות החיידרים ובתי הכנסת, ועוד הלשנתם על מי שפתח, וקראתם לו רוצח. ופתאום בגל השני, שיש הרבה יותר נדבקים, חולים קשה, ונפטרים. פתאום אתם אומרים לפתוח. אי
חסיד18.10.20
תכלס צודק בושה תכסה פנינו כנראה שר' שמואל באמת הכניס בתוכם יר"ש טהורה ובוערת
מודה ועוזב ירוח17.10.20
זה עצניק. מדבר על ירא"ש טהורה ובוערת. וגולש באינטרנט שלא לצרכי פרנסה. על אף התנגדות רבניו. מגלה טלפיו בצדקנות, ובסתר גולש. מזכיר חיה מסוימת שהתורה אסרה.....
אפי18.10.20
36
לשלול לאלתר תקציבים לכל מוסד שיפתח את שעריו ללא אישור . דרך הכיס יבינו . לא ייתכן שכל אחד יעשה מה שבא לו
חיים17.10.20
35
מרד של הציבור הליטאי בשלטונות המדינה מעניין איך זה יסתיים
אורן17.10.20
34
סוף סוף קמתי הבוקר עם מצב רוח
יוסי18.10.20
33
הוא בוודאי לא הורה לפתוח את החיידרים. הוא הורה לפתוח את החדרים.
יפת18.10.20
32
למה לא מעלים כתבה על החוצפה של גרינברג שהודיע לגננות מערים אדומות לא להגיע זה חיוני
שלומי17.10.20
ההחלטה הזאת מוצדקת גם בהנחה שבאמת טוב עשו שפתחו את הת"ת. אם צריך למסור נפש על לימוד התורה אפשר גם למסור את הפרנסה של חרדים שעובדים בערים לא חרדיות וזה עדיף מאשר למסור את הנפש של אחרים
אריק118.10.20
צודק אם אנחנו מתאבדים, למה שייתן לעיר שלו לייבא קורונה מהעיר שלנו ה יעזור לנו נערים משלו בנו ואין פודה מידם
אבי18.10.20
31
לשלול תקציבים ממוסדות שיפתחו
ועכשיו17.10.20
30
רק עכשיו הגעת למסקנא הזאת זה בעיה מאז ומתמיד זה ככה ממשה רבנו ורבי שמעון
מ17.10.20
שתוק רשע!
ן18.10.20
רבי שמעון לא עסק בפוליטיקה ולא השתחווה לציונים המתיוונים כך גם משה רבינו לא ביקש כיסא בפרלמנט המצרי
המלך 17.10.20
29
אני מצפה שביחד עם ההנחייה לפתוח את הת״ת אנו מבקשים לפתוח את הלימוד בגלל החשש מנשירה ירידה מהדת שמירה על הנפש הרוחנית למרות הסיכון שאנשים בעיקר מבוגרים ימותו שיתכן שאלה יהיו הסבא והסבתא של הילדים שיכלאו לחיידר וגם קצת חולים צעירים ימותו ואז כל הורה אחרי שיודע בדיוק מה המשמעות יבחר מה לעשות!
להגיד את האמת בגלוי17.10.20
יש גם תופעות לוואי אצל חלק מהמבריאים הצעירים
איציק17.10.20
28
אני קצת מאבד מהאמונה שלי שרואה החלטות כאלה של רבנים, אנשים מתים איך יכולים לא להקשיב להנחיות לגרום לאנרגיה איך, לא חברים לימוד תורה לא שווה את זה מה גם שאפשר ללמוד בבית
7 צודק17.10.20
ואם הרבנים החילונים שהתירו גני ילדים בכל הארץ תחבורה ציבורית והפגנות המוניות בבלפור אין לך בעיה?
הזהרו מן הצבועי17.10.20
צריך להאמין בבורא עולם ולא בבשר ודם.
רפאל17.10.20
אנשים מתים כל הזמן מה הקשר השאלה אם זו מגיפה או לא ולפי התורה זה לא וגם אם כן לא נעזוב את התורה כמו שאת הצבא לא סוגרים
המלך 17.10.20
27
....
חיים סלומון17.10.20
26
בעלזא וועט זיין א וינקול פאר תורה אין יראת שמים ביז משיח וועט קומען
בעלזא17.10.20
25
סגר שלישי מן התורה מנין? שנאמר "הסגר המשלש לא במהרה ינתק" (קהלת, עפ כללי הריחוק החברתי), ועוד דרשו כי "סגר שלישי-אין לו הפסק".
נתן17.10.20
24
האנרכיסטים נמצאים בבלפור במסיבות הדבקה.
גד17.10.20
23
ר' גרשון לא תומך בהחלטה, אלא נכנע להחלטה
יודע מבפנים17.10.20
אל תרשום סתם דברים אני עברתי מתמחת לבית שלו וראתי שמתקיים שם שיעור במרפסת
אני 17.10.20
22
אשרינו שזכינו שיש לנו גדולי עולם שיש להם דעת תורה ואינם חוששים מהשלטונות
אבי מנקס17.10.20
בינתיים מרוב "אשרינו" אצלנו אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר.
רפאל17.10.20
21
הרב קנייבסקי יקבע מה זה חילול השם ומה לא. וודאי שלא אתם. שתלמדו תורה כל החיים שלך תוכלו אולי להביע דעה בנושא חילול השם. בכללי ממליץ לכם כלפי אלוקים לא לדבר על הרב קנייבסקי. הוא ענק שבענקים. לא סתם מגדירים אותו "שר התורה"
גד17.10.20
בעניינים של פיקוח נפש, אני לא חושב שלכבוד הרב קנייבסקי שההבנה שלו בכלל ובקורונה בפרט מסתכמת ב-0 יש זכות להורות כאלה דברים. הוא לוקח על גבו רשימה של אנשים שימותו מההוראות המדהימות שלו. נקודה.
אבי17.10.20
אני חושב בדיוק ההיפך ממך. אסור לשפוך לריק דם יהודי.
117.10.20
זה בדיוק מה שעושה הרב קנייבסקי! ההוראה הזאת תהרוג אנשים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יג18.10.20
20
איך אמר הרבי הגדול מבעלזא שליט"א. כל רב חושב שהתורה בכיס שלו.
פיני18.10.20
הוא עצמו כיסו ריק
מוירד18.10.20
19
כשאמרו לכולם ללכת להצביע , נשבעו כולם שזה ר' חיים ולא יענקוש. אז מה פתאום החלטתם שעכשיו זה יענקי? כי זה נגד מה שאתם חושבים? העצניקים צדקו.
יעלי18.10.20
18
הזהרו בגחלתם... שמרו על הפה שלכם!!!!! זה גדול הדור ענק שבענקים שר התורה!!!!!! הקורונה התירה את לשונות הערב רב ועכשיו זאת קריאת 'מי לה' אלי'!!!!! אל תפלו בזה. עיניהם של הרבנים צופיות למרחוק וזכרו שגם אם יורו לכם על שמאל שהוא ימין וכו'.....
תהילה17.10.20
גם בימי השואה "צפו למרחוק" והורו ליהודים להשאר במקום. לא לומדים לקח.
רפאל18.10.20
הזהר בגחלתן של מנהיג הדור חכם שלום. הוא אמר אסור וזו סכנת נפשות.
בני הפרנק18.10.20
נכוןם וכל זה נכון גם על האדמו"ר מבעלזא שהחליט כך לפני 8 חודשים!!!!!!
מרדכי 118.10.20
תהילה אני איתך איזו אמונה טהורה כל הכבוד חיזקי ואימצי
אלמוני18.10.20
צודקת 100% אל תפלו בזה , לא לדבר על גדולי ישראל
אברמי18.10.20
צודקת בכל מילה בת ישראל! חזקי ואמצי!
ירא השם18.10.20
17
הערב רב נכנעים לסמכות העליונה שלהם. ועמך ישראל הכשרים נכנעים לדעת תורה. תקראו את התגובות ותראו איך אנשים שמחשיבים עצמם "חרדים" נכנעים לסמכות של נתניהו וגמזו. ואיך השומרי תורה נכנעים לדעת תורה של הרבנים והפוסקים.
מדהים לראות למי נכנעים 17.10.20
16
המטרה של הרשויות זה לשלול את התקציבים של החרדים. לכן הם עושים סגר מכוון רק על ערים חרדיות, ומביאים משטרה שתרביץ עד זוב דם, כדי שהחרדים יאבדו אימון טוטלי במדינה, כפי שקורה כעת, ואז יעשו דין לעצמם, ובכך ישללו להם את התקציבים. שלב הבא, זה להעביר מיסים רק למוסדות התורה. אם המדינה לא תתעשת, חלילה חלילה
עוזי17.10.20
נכון הכל שנאת חרדים ואנחנו צדיקים גמורים אין לנו מה לתקן בכלל....
אבי18.10.20
אדון אבי, גם אם יש לנו לתקן, צריך להיות עיוור כדי לא לראות את הרדיפה והשנאה על הציבור החרדי.
עוזי18.10.20
15
הגרח הורה או שיענקוש והמנהלים גרמו לו להורות?!
אני תוהה17.10.20
14
פשוט לא רחוק מרצח
דתי17.10.20
13
דייייייייי עם התגובות של כל האלה המתייפייפים "לשלול קצבאות" אצל החילונים גם לא שומרים על ההנחיות ופותחים עסקים .... אלא שאצלהם זה לא נקרא הפרת הנחיות ...
דתיה17.10.20
12
למעיר מס' 56 אני לומד בישיבה בחיפה ובזמן אף אחד לא יצא משערי הישיבה מתחילת אלול עד לאחר יום כיפור!!!!!!! ואף אחד לא יצא לשום מקום חוץ מבחורים שנפגשו עם מסיכות בגינה הסמוכה לישיבה!!!!!!
בחור ישיבה17.10.20
11
יש פה אנשים שבכלל לא יודעים מהי מטרת ביאתם לעולם למה הם נמצאים פה? למה הם כפופים? מי מסדר להם את הדרך ומורה להם את אשר יעשו? כל אחד שולף מהמותן מה שבא לו וחושב שהוא ואין בלתו נכון מאוד המשפט שאומר שתי יהודים ארבע דעות שלש יהודים? זה כבר תשע דעות זה לא לינארי צריך להבין שאפילו אומר לך על ימין שהוא ש
האנשים פההזויים17.10.20
מעבר למה שיש לדון על כמה פרטים בהודעתך, אני יכול להבין שיש שיטה שסיכון של מוות של 1 ל200 לא מצדיק את הנזק הרוחני בסגירת הישיבות לזמן ארוך. אבל למה לגרור את כל המדינה איתכם? ועוד לצעוק שכל מגבלה זה אנטישמיות? אם הציבור החרדי או חלקים שלו מעוניינים שלא לקבל עליהם מגבלות שמוטלות על שאר הציבור שיודיעו
אריק117.10.20
וחוץ מזה תמהני איך אדם יכול לכתוב בתגובה באתר חדשות באינטרנט שצריך לשמוע כל הוראה של גדולי הדור החרדים(אני מניח שלאלו כיוונת). הרב קנייבסקי היה מתיר לך להתחבר לאתר הזה? (נניח שכבר יש לך אינטרנט מסונן לצורכי פרנסה)
אריק117.10.20
10
אנרכיסטים, כמה שנאה שזה גורר אליכם
ישראלי17.10.20
9
רוני גמזו, גזען עלוב. אני מתביישת לחשוב שהאיש הזה אמור לטפל בבני אדם, יהיו אשר יהיו.
אריאנה17.10.20
8
׳כאן 11׳ בתיעוד: מסיבת סוף הסגר בתל אביב: אלפים פוקדים את הטיילת בחוף גורדון, רובם ללא מסיכה - מה שנראה כמעט כמו יום שבת שגרתי ללא מגבלות קורונה.
פוקס17.10.20
אלפי חילונים מחללים שבת הגם אתה?
חתוליהו18.10.20
7
אין בעיה. אבל שמישהו יפצה את כל אותם בעלי עסקים שבעקבות כך הם ישארו סגורים כי הרי התחלואה תעלה.
רציונלי17.10.20
6
הרב קנייבסקי חכם עצום...גדול הדור! הוא רואה את ההפגנות ושואל למה להם כן ולעולם התורה לא?!? לא צריך רוח הקודש כדי להבין שיש פה אפלייה..!
עובד17.10.20
נראה לך שר חים מכיר בכלל את ההפגנות אתה מבזה אותו
יאיר17.10.20
5
מצוין! .ושכל החילונים יקפצו ירקדו לא שואלים אותם איך להתנהל ואיך להתנהג ואם בכל מקרה יש להם בעיה שיניחו קרח וינשמו עמוק ואז שימשיכו לרקוע חזק ברגלים ושוב לקפוץ ואז שוב ושוב ושוב.........
יצחק17.10.20
חי על חשבון אחרים ואז יורק עליהים.
רפי17.10.20
מה דעתך גם לא לקחת כסף מהם?
אריק117.10.20
4
שכוייח
אלוני17.10.20
3
הפגנות מותר ? או שהקורונה יודעת לא להתקרב להפגנות
בני17.10.20
2
מדינה בתוך מדינה. חבר שאין מורא מלכות שבלעדיה איש את רעהו..... ככה כל אחד אוכל את חברו. אי אפשר שלכל ציבור יהיה את הפרויקטור שלו
אריה17.10.20
1
כל הכבוד לו! רק הרבנים יכולים לקבוע מה זה פיקוח נפש. פיקוח נפש זה מושג הלכתי, ולכן הם אלה שיכולים לקבוע איזה דבר זה פיקוח נפש שדוחה לימוד תורה.
יאיר17.10.20
כלומר: לפי דעתך, המושג פיקוח נפש הוא מאד גמיש וגם אם מתים אלפי יהודים שאפשר היה להציל אילולא נהגו בטיפשות, זה עדיין לא פיקוח נפש.. כלומר: יש רבנים שיכולים להחליט שהמושג פיקוח נפש לא קיים יותר ואנחנו נאמר אמן!
ונשמרתם מאד ..17.10.20
נכון מאוד! הרב קנייבסקה עם כל הכבוד הגזים לגמריי! יש לי במשפחה אנשים חולים ואם אחד ינזק מההוראה הזאת אני לא יסלח לו בחיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אדם כאוב18.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24