כיכר השבת

"זה שיגעון של הבנות"

הרב יצחק יוסף: "החובשת פאה - מכניסה עבודה זרה לבית"

הראשל"צ, הגר"י יוסף, במתקפה חריפה נגד הנשים החובשות פאה נוכרית: "התברר לי במאה אחוז שזה מגיע משיער של עבודה זרה. אדם שקונה פאה נוכרית, לא יגיד למה יש לי צרות". צפו (חרדים)

321
ישי כהן | כיכר השבת | ז' בחשוון | 25.10.20
הרב יצחק יוסף: "החובשת פאה - מכניסה עבודה זרה לבית"
(צילום: דר וסוחרת)

הראשל"צ והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, יצא אמש (מוצ"ש) למתקפה חריפה נגד הנשים החובשות פאה נוכרית ופסק כי מדובר בשיער המגיע מעבודה זרה. כמו כן, הרב יוסף יצא נגד הפסק של הגאון רבי מרדכי גרוס, שהתיר בזמנו את חבישת הפאה.

בפתח דבריו אמר הרב: "השיגעון של פאה נוכרית, זה נהיה שגעון, ה' ירחם, דבר כזה היה פעם אצל הספרדים?".

הרב הראשי קבע כי מדובר בשיער של עבודה זרה: "אני ביררתי את העניין, השערות שמביאים רובן ככולן שיער המגיע מעבודה זרה. מחילה מכבוד תורתו, הרב גרוס, בזמנו שדיברו על זה שזה שיער של עבודה זרה, הרבה הפסיקו לחבוש פאה נוכרית, איזה יופי היה. פתאום בא הרב גרוס הזה והתיר את הפאה ואז חזר בחזרה.

הרב יוסף הדגיש: "אני ביררתי את הנושא טוב טוב, דרך כל מיני אפשרויות. התברר לי במאה אחוז שזה מגיע משיער של עבודה זרה. אדם שקונה פאה נוכרית לבית, אחר כך לא יגיד למה יש לי צרות, הנה - יש לך עבודה זרה בתוך הבית".

"לצערנו הרב כך הוא (הרב גרוס. י-כ) עשה וגרם לנו לקלקול", הוסיף הגר"י יוסף.

לדבריו: "הפכו את הוויכוח הזה של פאה נוכרית לפאה של השקפה. אשה הולכת עם מטפחת היא כביכול 'מזרחוניקית','חרדית צריכה להיות עם פאה נוכרית', איזה שטויות אלו. אשה שהולכת עם כיסוי ראש - אלו בנות ישראל הצנועות.

"זה שיגעון של הבנות, מה לעשות.. הן רוצות פאה נוכרית".

צפו בדבריו המלאים של הגר"י יוסף

הגאון רבי מרדכי גרוס. ארכיון ( (באדיבות המצלם))
תוכן שאסור לפספס
321 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
85
לכאורה היה ראוי לפי דעתכם לאסור על גבר ללכת כששערותיו נראות, שהרי שערות גבר דומות לשערות אשה, ושער באשה ערווה. לפי אותו חשבון, היה ראוי שגם אשה לא נשואה תלך עם כיסוי ראש, שהרי שערה דומה מאד לשערה אחר הנישואין, והרי זה כמו תמונת תועבה, שודאי מן הראוי לאסור. להבהיר את ההמשך אין לי את הסבלנות, אבל בעק
בצלאל26.10.20
טיפש! אתה עם הארץ גמור אתה לא מבין כלום! אם אתה חולק על הרה"ג יצחק יוסף שליט"א אתה אפס000000!!! תשמע את השיעור שוב ותבין אותו לעומק ואז תראה שהראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף צדק!!!!
בת חן26.10.20
רואים שאת ממש תלמיד חכם. אולי בעתיד תהיי הראשון לציון, לפי צורת הביטוי את מתאימה מאוד.
חנן27.10.20
84
מה אתם מתערבים במחלוקות של גדולי ישראל
מגיבים שלא מוסמכים לרבנות בבקשה חידלו מל26.10.20
כל ת"ח מצווה ללמוד את ההלכה ביסודיות, החל מהגמרא ראשונים ואחרונים, ולא לקבל כל מה שאומרים לו בעיניים עצומות. וכתב מרן הגאון רבי שלום משאש בשו"ת שמש ומגן (שם): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת
ראובן26.10.20
83
את האמת אני לא מכיר את הרב גרוס הוא באמת נראה צדיק אבל אם כל הכבוד צריך להתייעץ עם הרבה גדולי תורה כדי להתיר דברים מסוימים .. וגם אז הרב קנייבסקי אמר עליו איזה משהו.. ובמיוחד בדברים כאלה חשובים שאין להש שוםםם מקור בהלכה ואני מיעץ לכול אלא שכותבים פה שיעינו קצת בהלכה ליפני כי כל אלא שהתירו את הפא
אמת להמיתה25.10.20
אבל למה לובשים פאה בשביל יופי?! כדי שבדברים אחרים נוכל להיות יותר צנועות... מציאות שפאה זה יותר יפה ממטפחת ומי שרק עם מטפחת מחפשת איך להיות יפה בדרכים אחרות...
מישהי25.10.20
לידיעתך, אלה שהתירו פאה דיברו על כך שהפאה היא כמו תכשיט (וכפי שמובא בגמרא) ונועד להתקשטות האשה. אין שום מקור לשטות שכתבת, כאילו זה היה "קש". אדרבה, בכל הפוסקים מלפני 500 שנה מובא שהפאה היתה נראית בדיוק כמו שיער טבעי. ואני מאחל לך מכל הלב להגיע לעשירית דרגתו של הגר"מ גרוס שליט"א, בגאונות וצדקות גם
יחיאל25.10.20
יחיאל יצר הרע והתאווה סימו את עיניך וליבך. הפאה שהי כהתקשטות היא תחליף לשיער ולא כיסוי הפאה שהיא ככיסוי היא כמו קש וגם הרב אלישיב מוקלט ומתועד" כמו שיער של בהמה"" אם תרצה אשלח לך את הוידאו
בני ברק26.10.20
לא הבנתי מה אתה רוצה. הנה ציטוט מהרב אלישיב: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר הגיע כאן לארץ, התנו עמו ואמרו לו 'הסכת ושמע, רבי,
יחיאל26.10.20
אני בתור אדם מבוגר רוצה להוסיף, שבמאה אחוז הפאות של פעם השיער שלהן לא היו נראה לא כקש ולא כשיער של עזים, אלא להיפך שיער טבעי. ברור שהיום יש שמפו וטיפול שונה בשיער, אבל כלפי השיער של אז הפיאה היתה נראית בדיוק אותו דבר. אבל יתכן שאצל אנשים עניים, כמעט לא ראו פאה יפה
יהודי26.10.20
ילד שגדל במעברת אופקים עם אמא מוכה ואבא הזוי עוד לא בן 40
חחח אדם מבוגר .12.11.20
נכון ראיתה פעם את הפאה של רבי איצלה?? אם היא היתה הולכת היום ברחוב כל הצדיקות חובשות הקאסטם היו צוחקות עליה. הרב אלישיב הרי מוקלט ומתועד שרק פאות כמו לפני 100 שנה מותר (לדעת המתירים). ולא כמו מה שיש היום שזה כמו שיער טבעי לגמרי וההרהור הנגרם כתוצאה מנוי השיער נשאר, ואפילו מתעצם. וכששאלו אותו הרי משמ
בני ברק27.10.20
אתה שוב חוזר על השקר שכתבת כאן, ש"רק פאות מלפני 100 שנה מותר". הרב אלישיב אמר הפוך, שאפילו אם הפאה יותר יפה מלפני 100 שנה, אין בזה פסול. ו"כמו שהולכים היום" הוא הסביר בעצמו שהכוונה היא לפאות ארוכות. ואשתו של רבי איצלה הלכה עם פאה בהתאם לגילה, לא ידוע איזו פאה היא היתה אבל כל ירושלים שמה לב לפאה של
יחיאל28.10.20

הצגת כל התגובות

82
בסד חכמים הזהרו בדבריכם וכו, קטונתי , אבל כל רב וגאון בעיני עצמו ובעיני מאמיניו, זכותו להדריך את שומעי דבריו, אבל אין לאף אחד רשות לזלזל בגדולי עולם , באדמורים ורבנים שליטא, ואם גדולי האדמורים הורו לקהל עדתם שנשותיהם ילכו עם פאות צנועות, מי יכול לפעור את פיו ולהורות להם אחרת, שכל רב ומנהיג יורה לעדת
אליהו25.10.20
אתה אומר שאסור לראות שיער אישה .גם אם יש לה שפם ??? כי לחמתי יש שפם וראיתי אותו ..האם אני אענש על כך...או שכבר נענשתי כאשר ראיתי אותו..
David25.10.20
חחחחח גדול
יוסי26.10.20
אסור לראות את שטח הראש. שיער מותר. כפי שהראשונים בברכות כ"ד מוכיחים (והוא הנקרא "שיער שחוץ לצמתה") שהיוצא חוץ לכיסוי מותר.
אשר26.10.20
81
בעלי למד את הדברים האלו בעיון. מתוך המקורות ההלכתיים. מרן אוסר ומי שהולך לפיו - שלא ילבש פאה. אבל רבים מפוסקי הספרדים (!!!) מתירים לכתחילה, וגם רוב רובם של פוסקי אשכנז. לפי המ"ב מותר בכל מקום שהדבר מקובל. בדורנו ובמקומותנו - ודאי שזה נחשב מקובל. כמובן באורך ובסגנון צנוע ולא פרוץ. כמו בכל דבר יש בזה
אשת אברך25.10.20
בעלך צריך להשתפר בלימוד. בהנחה שלמד ברצינות את התשובה ביביע אומר חלק ה'. 2 שאלות לי אליו: א. איך הוא לא מפחד להתיר נגד החתם סופר, וההפלאה שעשה חרם על הלובשת פאה (כזו שנראתה לפני 20 שנה). ??? ב. מטפחת מותרת לכל הדעות. למה לא להחמיר? כמו החומרות בשבת, ארבעת המינים, ועוד ועוד. (הרב אלישיב היה אומר: "
דוד27.10.20
השאלות שלך מצחיקות ממש. א. החת"ס לא אסר מעולם, הוא כתב רק בצוואתו לבנותיו, שלא ילבשו פאה נכרית, אבל לא לכלל עם ישראל. נכדיו כבר הקילו בזה. ראה להאדמו"ר האחרון מערלוי זצ"ל. ב. ההפלאה עשה חרם על הלובשות פאה בזמנו ובמקומו, כשהיו בודדות שפרצו גדר. כיום כאשר מנהג ישראל פשוט ללבוש פאה, בוודאי שלא היה מח
חנוך27.10.20
80
להגיד שפאה היא צנועה זה להגיד שכושי הוא לבן...עד מתי סמיות העיניים הזו??? עורו ישנים ! קצת יראת שמיים ! השם שונא פריצות !
יהודי של אמת25.10.20
ולא מטעם עבודה זרה, יש הרבה נשים שעדיף שילבשו פאה בפי אלף... הרבה יותר צנוע מאשר מטפחת שתי מטר צעקנית ומנצנצת...
ו25.10.20
אז שילבשו מטפחת רגילה ולא 2 מטר!! זה שיש דברים גרועים זה לא מתיר את השרץ
בני ברק26.10.20
לדבריך יוצא שכל הרווקות הן פרוצות, אבל כעשרה ראשונים בברכות דף כ"ד כותבים ששיער הרגיל להיות גלוי אין בו פריצות כלשהי. חלק מהם הביא ביביע אומר חלק ו' סימן י"ג. שם כותב גם על שיער הנשואות בימינו שאינו פריצות. ממילא הוא הדין לשיער הפאות שכבר התרגלו כולם לראותו.
דן25.10.20
79
כל הכבוד על האמת.
אמת בדור מבולבל25.10.20
78
גאון,חריף ואמיץ כאביו!!!
ינאי25.10.20
גם אביו צעק וצעק ולא הועיל, אבל לפחות מצפים מהבן שילמד לקח. שאר האחים הקדושים לא מדברים על זה בכלל, ובנותיהם חובשות פאה.
יהוידע26.10.20
77
לצערי גם שאני מקפידה על צניעות וכיסוי ראש כהלכה שום דבר טוב לא יוצא לי מזה בעלי רק הולך אחורה בדת התחיל אחרי שנים להסתכל בטלפון על נשים פרוצות .. אז לפחות נחליף לפאה שארגיש קצת יותר טוב עם עצמי
אסתי29.12.20
76
כדאי מאד לדעת, שההשקפה של האדם על נושא הצניעות משפיעה באופן ישיר על ההרהורים הנגרמים לו כתוצאה מלבוש הנשים. ככל שהאדם סבור שלבוש האשה הנמצאת מולו הוא לא צנוע, כך הוא באמת יכשל בהרהורים ויצרו יתגרה, ואילו אם יסתכל על זה כעל לבוש בסדר (או לפחות כמעט בסדר) זה לא יפריע לו כל כך. הרעיון הזה מפורש בראשוני
ידיעה חשובה!25.10.20
זה מובא בשו"ת אז נדברו (חלק י"ד סי' מ"ח): "ודמות ראיה שהאיסור גורם ההרהור, והרי בתולות פנויות יש שסוברים בשיטת השו"ע באה"ע סי' כ"א שנוהגות שלא ללכת בפריעת ראש, ואפי' הכי פסק באו"ח סי' ע"ה שאין איסור לקרות ק"ש כנגדה, ובנכריות מסתפק המ"ב דמותר, משמע אפי' אם דרכן לכסות, ויתכן שזה יותר מדמות ראיה שהאיס
נדב25.10.20
גם חילוני שהולך לים מעורב אין לו בעיה עם "הנמצאות מולו"
צביעות25.10.20
חבל שאתה מגלה בורות כל כך גדולה, הרי כל הראשונים במסכת ברכות דף כד מדברים על כך ששיער שאדם רגיל לראות אותו כבר אינו נחשב ערוה ומותר לגלותו, וכן נפסק ע"פ זה בשו"ע סימן עה, שמותר לאשה להוציא שיער מהכיסוי, ומותר לרווקות ללכת בלי כיסוי.
מנדי26.10.20
חחחזק
יהודי26.10.20
מצאתי זאת גם בשו"ת רבי עזריאל חלק א' (סי' ח'), שאל השואל על ההיתר לבתולות ללכת בשערן, וזה לשונו: "איני יודע טעם נכון, דלדעתי בבתולות שהולכים לגמרי בפירוע ראש יש הרהור יותר ויותר מנשים שהולכים רק קצת בגילוי שיער, ובש"ס קאמר סתם "שיער באשה ערוה" ואשה משמע גם פנויה". וענה לו הגר"ע הילדסהיימר: "הרהור תל
נדב25.10.20
קראתי את דבריך. ולדעתי בעצמך סתרת את עצמך, כיח בהתחלה טענת מצד שאם זה פריצות מה טעם ברווה שרי, אלא הכל תלוי לפי מה שנראה שאם עושה כדין שפיר דמי. כי בעצמך שסברת האיסור בבתולה הוא משום שאין בזה משום מים גנובים, ומובן ההיתר של גילוי ראש בבתולה (וגם היא צריכה לאסוף השיער כמ"ש במג"א שלא יהיה פרוע). נמ
דוד26.10.20
אני מבין שאתה חושב שאם תכתוב הרבה, זה יעשה רושם של "תשובה הלכתית" או משהו כזה... למרות שאתה מגבב סתם מילים בעלמא ללא שום קשר. ואין כאן שום סתירה, ברור שטעם התורה אינו משום פריצות דהרי התירו לרווקה, ומוכח מחז"ל גם ששיער אינו פריצות בעצם כי כתבו שאינו ערוה בעצם אלא תלוי ברגילות. ואין הטעם שאסרו לנש
נדב28.10.20
זה ניסיון להסיט את הנושא ולהכשיר את השרץ!! מהטעם הזה אפשר גם להתיר מכנסיים וגופיות!!!!!!!
בני ברק26.10.20
זה מפורש בספרי הרב עובדיה, אל תהיה עם הארץ. אני מצטט מתוך יביע אומר חלק ו' סימן יג: "והכי נמי לענין זה, ודוקא בזמנם שלא היו רואים אשה בחוץ שכל כבודה בת מלך פנימה, ובראיית אשה מיד באים לידי הרהור במחשבה שבלב, משא"כ עתה שהנשים עוסקות במשא ומתן, ומורגלות בינינו, ואין האדם מתפעל בראייתן ובשיחתן לבוא ל
אברהם הכהן26.10.20
בכהנים ריבה הכתוב מצוות יתרות אך בתמורה לזה צריכים לנהוג בקדושה יתירה ולא חלילה הפוך. אם אתה כבר מצטט את הרב עובדיה, הוא דיבר בחריפות על הפאה ואמר שההפלאה ובית דינו החרימו כל אישה שתצא לרחוב בפאה נכרית. ובזמנו לא היה קאסטם כמו החסודות של ימינו, אז מה היה אם היה חי היום? והר בעובדי הלא אמר שמותר
בני ברק27.10.20
כעין זה כתב הגאון רבי אלחנן פרץ שליט"א, ראש אבות בתי הדין "חוקת המשפט", בספרו "חוקי חיים" (סי' נ"א): "ולכאורה מדוע אין הרהור בשיער בתולה, ומותר לקרוא ק"ש כנגדה, והרי האיסור לקרוא ק"ש מול שיער גם משום הרהור נגעו בה, ראה לשון המשנ"ב סק"י וסקי"ג. ונראה שהחילוק ביניהם הוא, דכיוון שנשואה צריכה לכסות את
נדב25.10.20
75
אין אין בעולם על מרן שלנו ככה אנחנו אוהבים אותו כמו מרן האבא לא מפחד מאף אחד
שירי25.10.20
יש אנשים שמכירים רק את "מרן האבא" ואת "מרן הבן". איזה עולם מצומצם.
יעקובי26.10.20
לפוסק הלכה נדרשים כתפיים רחבות, וכובד ראש. ההלכה היא לא מלחמה באשכנזים או במשתכנזים, מלחמה במרוקאים ומלחמה בעיראקים. לא מדברים על הלכה במושגים עממיים של "כל הכבוד לך, כנס בהם". מדובר כאן על דיני נפשות. בתים שלמים שעלולים להיהרס אם ישמעו בקולו של הרב יצחק יוסף, מריבות בלתי פוסקות בין הבעל לאשה שעליהם
שוורץ25.10.20
74
יש ספר של הרב שלום בער וולפא שליט"א 'יקם שערה לדממה' שבו הוא מוכיח שכל הקשקושים על עבודה זרה זה שטויות...
רוגע25.10.20
73
בספר מעין אומר חלק י"ב הביא כמה וכמה תשובות פרטיות שהתיר הרב עובדיה לנשואות ללבוש פאה נכרית. ישמע חכם ויוסף לקח. שאלה: זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך ולא מוצאת חן בעיני בעלה. וללבוש פאה בעלה לא מוכן, כי פוסק כרבנו [הגר"ע, לאסור פאה]. מה עושים? תשובה: "מו"ר נר"ו שאל
כדאי לעיין בספר מעיין אומר חלק יב25.10.20
כבר נודע בשערים דאין לסמוך על שות זה
ספרדי אמיתי25.10.20
כבר נודע בשערים שכל אחד שלא מתאים לו תשובה מסויימת, מוציא לעז שהשו"ת אינו בר סמכא.
אשכנזי מזוייף25.10.20
אבל אתה מביא מקרה קיצון אבל ברגיל ודאי שאסור
יהודי25.10.20
באיזה מקרה קיצון אתה מכיר שהרב עובדיה התיר בגדים פרוצים? מה זה הדבר הזה, שאדם טוען שאשתו לא נוח לה בגלל החברות, והרב מתיר? מוכרח לומר שהרב סבר באמת להתיר.
נחום25.10.20
אם תשים לב, אלו דברים שקרו לאחר שהתחתנו, ובכל המקרים המכנה המשותף שלהם, שעת הדחק, וגדול השלום, והרב עובדיה בזמנו לא היה מודע להיקף השיווק של השערות של העבודה זרה, והיו נודע לראשון לציון לאחר בירור מעמיק, שרוב הפיאות עשויות משערות של עבודה זרה, אם כן, כל דפריש מרובא פריש, ואין להביא ראייה מכאן נגד ד
תלמיד הרב:25.10.20
תשובות הרב עובדיה להתיר לכל בחור להתחתן עם מישהי שרוצה פאה: שאלה: נפגש עם בחורה טובה מכל הבחינות, אך היא מתעקשת על פאה. מה יעשה? תשובה: "שיסגור, וישפיע עליה אח"כ" (פרק ג' סי' שפ"ה, עמ' ת"כ). שאלה: בחורה שרוצה פאה, וזה עומד בפני ביטול כל הנישואין, מחמת שהבחור אינו מוכן, מה לעשות? תשובה: "יעלים עין"
מעין אומר25.10.20
זה רק במקרים קיצוניים ולא לכולם למה כל הנשים בדיכאון...
.25.10.20
מי שרוצה התרים מחפש ומוצא ....
מרי25.10.20
לא מתירים לאשה בדיכאון ללכת עם משהו שאסור ללכת איתו. גם הרב עובדיה לא התיר מעולם כזה דבר. שכל אחד יסיק את המסקנות שלו לבד... אם הוא התיר בכל זאת ל"אשה עם דיכאון" ללכת עם פאה. תכלס היא לא היתה בדיכאון, רק היתה בצער על החברות שלה שהולכות עם פאה. זו דוגמא של אשה ספרדיה קלאסית שהולכת עם מטפחת.
ששון25.10.20
72
הרב צודק. חבל גם שהוא לא מזכיר את חוסר הצניעות של פאות רבות שהן עם שיער ארוך וובן נראות שיער אמיתי שאתה לא יודע שזו פאה ובמקום שהבנות נראות צנועות הן נראות מושכות עם פאה כ"כ יפה .זה דבר לא ראוי שגורם לפריצות .
ללא שם25.10.20
ומקום שבו סרט הוא סימן הכר?!
יהודי25.10.20
גם סרט וגם פאה זה אסור.
בני ברק26.10.20
שיער ארוך הוא אינו צנוע רק כאשר הוא בולט וחריג. אבל במקום בו פאות ארוכות הן דבר נפוץ, אין סיבה הלכתית לאסור זאת או לקרוא לזה "פריצות".
יונתן25.10.20
71
הרבנים היום לא מסוגלים לשבת ולדבר אחד עם השני, כל אחד מתחרה באחרים מי משחרר הצהרות בומבסטיות יותר ומי מצליח לשלהב את הקהל שלו יותר. ההתלהמות והזלזול באחרים מתחילים מלמעלה, אם כך מזלזלים המנהיגים ברבנים ובפוסקים אחרים איך יתנהגו תלמידיהם וחסידיהם?! השנאה מפעפעת ומבעבעת בתוכנו, בתוך המגזר החרדי פנ
פשוט חבל25.10.20
ללמוד אנו צריכים צריך לומר את האמת בלי פחד ויש עוד מלא רבנים שלצעירנו מפחדים לדבר על זה
עעע25.10.20
צודק 100 % כל אחד ישאל את רבותיו מבלי שרב יקום וידבר נגד מנהגים של עדה אחרת
אני25.10.20
זה לא רק ענין של מנהג, זה ענין הלכתי. אם הגרב"צ אבא שאול, והגר"י קאפח, והגר"ש משאש, והגר"ב טולדנו, ועוד רבים, התירו את הפאה, איך אפשר לקום ולצאת נגדם כאילו יש לו מונופול על התורה? וגם בענין הע"ז, טוען ש"ביררתי את הענין". כאילו כל האחרים לא ביררו ולא בדקו אלא פסקו הלכה מהבטן.
שלמה25.10.20
70
מציע לכם לקרוא את ספר "הלבוש היהודי " בענין הצניעות המקורית של בנות ישראל
המלך 1חסות ILAY25.10.20
69
מה שנכון נכון....
אבי25.10.20
68
פעם כשרב היה מדבר בבית כנסת הזדים, היו שותים את דבריו בצמא, כל ציבור העם ארצים, כל מה שיגיד הופך להיות "קדוש קדוש קדוש"... היום באים בעלי טוקבקים והופכים לו שלייתו על פניו.
אכשר דרא26.10.20
67
מפחיד להגיע לעולם הבא יש לנו מספיק זכויות? אין לנו מספיק עבירות? שנזכה לעבוד את השם בתמימות ופשיטות מתוך שמירת עיניים טהורה!אמן!
יעקב26.10.20
66
כבוד לאשכנזים, יש להם רבנים משלהם ואי אפשר להכריחם לפסוק כמו ספרדים ולכן יש להפריד ולציין כי זה מדובר רק לספרדיות
אשכנזי שפוי25.10.20
סליחה, אולי אתה לא יודע אבל רוב גדולי הרבנים הספרדיים התירו פאה. האוסרים פאה הם מיעוט שבמיעוט. להלן רשימה קצרה: הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישי
נתנאל25.10.20
נתנאל אל תערבב בין עיקר המחלוקת לבין זה שהיום הפאה הי א לא הפאה שהיה פעם שלא החטיאה את הרבים ולא נראתה כשיער טבעי
בני ברק26.10.20
נכון בגלל זה רוב הספרדיות עם פאה. אלה המרוקאיות והתימניות עם השיער המקורזל ששמות פאות חלקות. יעני הם אשכנזייות.
אמא26.10.20
65
אני דווקא חושבת שהיום יש הרבה יותר דרישה מהבחורים על הכלות שלהם שזה תנאי לחתונה... אני מכירה כמה בנות שלא תכננו לשים פאה אך בעקבות השידוך שלהם היום חובשות פאה בצער. אבלללל מה לעשות ככה הם יתחברו לקהילה שלהם
נלחמת25.10.20
הבחורים לומדים את ההלכה בספרי הפוסקים, ורואים שלא מעט מהפוסקים התירו פאה. אז מה את רוצה מהם?
מיכאל25.10.20
ממש מצחיק, מתייחסים לזה כאילו הבחור פחות ירא שמים, אם הוא הולך בשיטת הפוסקים המחייבים פאה, כמו החזו"א, מוהרא"ש, הרבי מליובאוויטש, הגר"ש משאש, הגרב"צ אבא שאול, ועוד רבים
אדרי25.10.20
אדרי אף אחד מהפוסקים לא התיר את הפאה של היום. כמו שלכנס חיזוק שהיה באיצטדיון אפ אחד לא יתיר ללכת למשחק כדורגל למרות שזה גם באותו איצטדיון
בני ברק26.10.20
לא יודע איך הגעת לדוגמא הכל כך מפגרת הזאת. אין אפילו טיפת קשר. ולגופו של ענין, פשוט תפתח ספרים שמדברים על הפאה לפני 500 שנה ותקרא את התיאור שלהם.
אדרי28.10.20
64
רוב גדולי הדור, ובכללם הגרי"ש אלישיב (לאחר ששמע את הנתונים האמיתיים, לא כאשר הטעו אותו לאחר מכן), הגרש"ז אויערבאך, הגר"מ פיינשטיין, הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ (גם לאחר שמיעת הנתונים בתשס"ד, קראו "להשתדל להחליף" את הפאות שהגיעו בוודאות מהודו) ועוד כמה וכמה פוסקים ידועים וחשובים, ישבו על המדוכה והביעו
לפי רוב גדולי הדור אין בעיה של עבודה זרה25.10.20
לא חושבת שאותם רבנים שהזכרתה מדבים על הפאות של היוםם
חסוי25.10.20
לצערך, הם חיו ממש בשנים האחרונות. לא נראה שהתחדש הרבה מאתמול להיום. מסתבר שגם אם מישהו היה כותב תשובה בתאריך חודש חשוון תשפ"א, היו טוענים בכסלו שהוא לא התכוון לפאות של היום. אגב תשפ"א - תהא שנת פאות אמן :)
ישראל מאיר25.10.20
תשפ''א תהא שריפת פיאות אמן
שלמה26.10.20
תשפ"א - תקנו פאות אתי שטיינמץ (ושישרפו כל הקנאים)
אתי26.10.20
63
נכון ! כל מילה זהב ! כיף שזכינו בצדיק כזה בדורנו !
שיר25.10.20
62
אין כמו מטפחת, אבל צריך אומץ וקשה לנו. בכל מקרה ברור שמטפחת הרבה יותר צנועה.
מיכל25.10.20
אין כמו ללכת על גחלים לכפרת עוונות. אבל קשה לנו אז אנחנו הולכות על עקבים.
יפעת25.10.20
יפעת אל תתחכמי. אין חובה ללכת על גחלים, אבל יש חובה לא ללכת עם פאה. תכל'ס אחר מאה ועשרים לא יהי לך שום תרוץ המחטיא את הרבים אין לו חלק לעוהב סתכלי ר"ה דף יז
בני ברק26.10.20
תסתכל בתענית דף כ"ד, אשתו של אחד מגדולי האמוראים יצאה החוצה מקושטת, ולא היה אכפת לה מרשעים כמוך שמסתכלים על נשים. "וכל הפרק במה אשה יוצאת המדובר באיסור יציאה בשבת בתכשיטין, משמע דבחול שרי ולא חוששין להסתכלות, דלאו ברשיעי עסקינן שמסתכלים בכוונה על נשים" (שו"ת אז נדברו)
מנחם26.10.20
רבנו יונה אומר הפוך ממך שהאישה נענשת על מי שהסתכל עליה וחטא בגללה. אתה מוזמן לחפור בור ולומר שלא אכפת לך ממי שנופל. אם אתה רוצה דווקא פאה אתה כמו שמרן אמר "עם הארץ או רשע"
רמת גן27.10.20
61
טוב שנשאר לנו צדיק האמת יחיד בדורנו
גדי25.10.20
נכון, רבן של כל ישראל בכל תפוצות תבל הרבי הקדוש והנורא מליובאוויטש זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן. האיש על העדה מי שהחזיק את כל העולם היהודי על כתפיו הרחבות יותר מששים שנה, וגם עכשיו בהובלת תלמידיו לאלפים ורבבות ששומרים על הגחלת היהודית בכל פינה בעולם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל על קדושת הרבי זי"ע בעזה"י.
האמת 25.10.20
60
יותר מזה גם אם זה לא עבודה זרה זה בית בושת מהלך על 2 אל תהיו תמימים אוי לנו מיום הדין ואוי לנו מיום התוכחה צבועים ונואפים ....איי...איי...איי.... השם ירחם
ליטאים חסידים ומשתכנזים עקשנים25.10.20
אתה צודק לגמרי. זה החטאת רבים שאין כמוה גם בלי קשר לעבודה זרה. איך מנהלת בית ספר מחטיאה כל יום שעה שע ה מאות ילדים תשב"ר שלא טעמו טעם חטא????? איך???????
רמת גן26.10.20
הקנאה מוציאה את האדם מן העולם
אני25.10.20
59
לספרדים אין צרות רק לאשכנזים יש צרות
אריה25.10.20
אל תגזיםםם
מרים25.10.20
ברור!!!!! הספרדים חיים לנצח....
שטויות25.10.20
אליבא דהרבי מליובאוויטש, פאה היא המתכון לברכה והצלחה. "פאה נכרית הוא ענין שנוגע לבנים ובני בנים, לפרנסה ובריאות, כדאיתא בזוהר, שהדבר נוגע לבני חיי ומזוני. אין לשאול מדוע פלונית ופלונית אינה חובשת פאה נכרית ואינה נוהגת כראוי, ומכל-מקום טוב לה בבני חיי ומזוני והצלחה בכל עניניה. ראשית, אין אדם יודע מ
יהודה25.10.20
לכן האשכנזיות בארופה סבלו?! לכן עינו אותם ?! התשובה שלך הפוכה מהמציאות. האשכנזים סבלו יותר כדי לכפר על הצביעות שלהם שעיוותו את היהדות
יהודי25.10.20
כנראה אתה לא מודע לעוצמות הסבל והשואה השקטה שעברה על יהודי המערב והמזרח, מידי הערבים. אין לך שמץ של מושג. השואה באירופה היא כלום ושום דבר לעומת זה.
גל25.10.20
58
זה רב אמיתי אומר את האמת כפי שהיא
רפאל26.10.20
57
שיעטפו את עצמן מהראש עד כפות הרגליים. הכי נכון, הכי צנוע. או שישבו בבית.
כהי צנוע25.10.20
אז אתה לא מסכים עם דוד המלך שאמר כל כבודה בת מלך פניה??? פנימה זה לא החוצה! ועם התורה ששרה "הנה באהל "לחבבה על בעלה!! אתה לא מסכים????????
בני ברק26.10.20
ואת לא מסכימה עם השולחן ערוך (ש"ג י"ח) שכתב "והאידנא, נשי דידן נהגו לצאת בכל תכשיטין"? אולי את יותר טובה מאשתו של בעל השולחן ערוך?
דוד המלך26.10.20
והאידנא זה בעיר התורה והחסידות בני ברק שמהדרים בה במצוות"קאסטם"? זו התקופה שהשו"ע היה חי בה?
בני ברק27.10.20
56
מה העניין לשים שיער על שיער ???? ביננו - כולם יודעים שמטפחת זה יותר צנוע ואין מה להתכחש!! אני ב"ה שמה מטפחות מהממות ומעוצבות שעלו לי מאות שקלים ... לא מוותרת על זה , זה הדבר הכי יפה בעוללםם !!!!
בת של מלל25.10.20
את שמה מטפחות יפות ומעוצבות וזה מושך את העין. אז מה צנוע בזה יותר מפאה רגילה?
ף25.10.20
זה מושך את העין- מסתכלים- ורואים פרח. פעם בא לך הרהור מפרח?
אני25.10.20
לא הפאה גורמת הרהור ולא המטפחת, כי מטפחת או פאה המונחים על השולחן לא גורמים הרהור. אלא אם הם חריגים, הם גורמים הסתכלות באשה עצמה, והיא היא גורמת הרהור.
ש.26.10.20
חזקקקקק
חזקי26.10.20
מטפחת זה יותר מכוער, בזה כולם יסכימו. הבעיה היא שאת מבלבלת את המושג יופי עם המושג צניעות. זה שפאה יותר יפה, זה לא מחייב שהיא לא צנועה. את שואלת מה הענין לשים שיער על שיער? הענין הוא פשוט, לכסות את השיער הטבעי. אבל אין בעיה עם מראה של שיער. עובדה היא שהראשונים במסכת ברכות מתירים לאשה להוציא שיער מ
נפתלי25.10.20
סליחה אבל ממש לא מה שכתבת לכסות את השיער כי שיער זה דבר מושך וממש לא כדי לכסות את השיער, ועוד דבר, כדי שיהיה ניכר שהיא נשואה ודיברתי עם כמה חילונים וחילוניות שאמרו שהם ממש לא מבדילים בין פאה לשיער רגיל ובטוחים שכמעט כל הנשים שעובדות איתם רווקות.. ולגבי זה שהיא כתבה שהמטפחת מהממת אין שום ציווי בתורה
יעל26.10.20
נפתלי יש בעיה עם מראה של שיער!! ככה מצוטט מוקלט ומתועד הרב אלישיב!! אין עניין רק לכסות את שטח הראש כמו שאין עניין רק לכסות עם ניילון את שטח הבור ברחוב
בני ברק26.10.20
לא, אין בעיה עם מראה של שיער, והגרי"ש אלישיב לא אמר זאת מעולם. הוא רק התבטא נגד הפאות הארוכות (וגם הדגים את האורך) כי זה חריג ומושך תשומת לב. כל דבר חריג - אסור.
נפתלי26.10.20
לשלוח לך הקלטה? הוא אמר שהמ"ב התיר כי היה לזה מראה של " שיער של בהמה" במילה הזו הוא השתמש . האורך זה להראות עד לאן זה הגיע כלומר לאן התדרדרנו. וודאי שזה לא הנקודה היחידה. אחרת גם אישה יכולה להסתפר קצר ולא תצטרך כיסוי לפי זה. זו עצה מפורסמת של יצר הרע שרוצה להכשיר את האסור אז הוא מביא איסורים יותר ב
בני ברק27.10.20
55
כל הכבוד לרב. אמיץ ממש. הגזמנו עם הפאות מה הקשר בין זה לבין צניעות.
אסתי25.10.20
הגזמנו גם עם המטפחות, והחצאיות והחולצות. לדעתי רק שק ואפר, כדי לכפר על כל העוונות שלנו.
חנה25.10.20
חחחחח
חחחח25.10.20
54
גם לפי דברי הגרי"ש אלישיב באיגרת השנית, הרי "בארצות אחרות, אם רוב הפאות הנמכרות או המיוצרות במקומות אלה אינם משיער הודי, הרי פאה שאין ידוע מקורה אינה נאסרת". ולפי הנתונים הידועים לנו, שהביא הגר"ח כץ (ממקימי ההכשר של הרב גרוס), וגם רואים זאת בבירור בנתוני היבוא והיצוא של האו"ם, שהשיער ההודי אינו יותר
גם לפי הרב אלישיב אין בעיה עם השיער מהוד25.10.20
שששששש.... אל תבלבל אותנו עם עובדות!
תמר25.10.20
53
אין שערות שקופצות החוצה בכלל כל ההתקפה הזאת זה בגלל הכשרות של הרב גרוס עם הרב דוד יוסף. מלחמת הבשר..................
פאה זה הכי צנוע25.10.20
לא אמיתית
משהי25.10.20
52
יש לי הרבה חברות ספרדיות שלובשות פאות עד היש... בקלפי הם שמות שס איך זה עובד ???????????? חלקם גם קשורות למשפחת הרב
שרה25.10.20
איזה לשון עדין.....בפרט כשמדברים על ענין של צניעות!!!!
מיכל25.10.20
קלפי זה טמטום לא להצביע
המלך25.10.20
51
והדברים עתיקים
דן25.10.20
50
לא ראיתי שאנשים מוציאים כל כך הרבה אמוציות על מחלוקת הלכתית בעניין כמות ההדסים בארבעת המינים.. לכולם ברור שהספרדים אוכלים קטניות בפסח - האשכנזים לא אוכלים. זה לא גורף, כי יש גם ספרדים שלא אוכלים קטניות כאלה ואחרות. עדיין לא ראיתי קמפיין שקורא לכל האשכנזים לאכול קטניות בפסח, לא ראיתי פשקווילים שמפ
רפאל26.10.20
49
הרבי מלמליובאוויטש מלך המשיח שליט"א לא הסכים לסדר קידושין לאשה שלא התחייבה ללכת אחרי החתונה דווקא עם פאה ולא עם מטפחת!
מענדי ליפש25.10.20
כי זה היה בזמנו שהיה ניכר שהאישה חובשת פאהה היום כל הפאות נראות יותר טוב מהשיער המקורי ולא לזה התכוון הרבי מליובאויטש
יעל סויסה26.10.20
הפאות לפני חמישים שנה ויותר לא היו נראות טוב? נא להסתכל בתמונות של משפחות מכובדות
מחילה מכבודכם26.10.20
לידיעתך גם בזמנו היו פאות יפות ומהודרות ולא היה ניכר בכלל שמדובר בפאה. עוד בשנת תשי"ג היו ידיעות בעיתוני התקופה על פאניות מעולות שמכינות פאות שאי אפשר לזהות שמדובר בפאה. אגב הרבי דיבר גם על פאות שנראות יותר טוב משיער: "פעם היו מגלחים את הראש לגמרי, מאוחר יותר נעשה המנהג לחבוש פאה נכרית ע"ג השיער.
אפרת אמזלג26.10.20
שים לב שאין חוזרים בתשובה רציניים בחבד
ישראלית26.10.20
התנועה שהחזירה הכי הרבה בתשובה, בכל העולם, היא חב"ד. כנראה אין גבול לשטויות שאנשים פה יכולים לכתוב.
דורון26.10.20
מענדי ואתה ראית איך נראו הפאות בתקופתו??? ידעת האם היו טעמים מסויימים שהיו לו בגלל המציאות באותה תקופה?? חקרת את הנושא לעומק??
בני ברק26.10.20
"בתקופתו".... חחחח!!! אדם שחי לפני עשרים שנה, הרבה אחרי כל "פאות הקאסטם" למיניהם! גם אחד שנפטר בשנה שעברה, תגיד שהוא לא מתיר את הפאות של השנה? עד כמה תהיה אטום? הרבי הסביר בדיוק את הטעמים שלו. "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אש
אלעד26.10.20
אלעד עד כמה תהיה אטום הרב אלישיב מתועד אומר לשואל ששאל למה הרב אמר שרק פאות כמו לפני 100 שנה מותר ולא כמו היום הרי מההלכה משמע שהאישה יכולה לחתוך את שערותיה ולעשות מזה פאה והרב אלישיב ענה " אני לא יודע מה אתה מדבר זה היה חתוך או לא? אם זה חתוך זה כמו שיער של בהמה" הרב קנייבסקי מתועד גם אוסר פאה רגיל
בני ברק27.10.20
הרב אלישיב לא אמר כזה דבר (כנראה ראית איזה שיבוש של השיעור שלו, כביכול תרגום מיידיש אבל הכל מסולף). גם מבחינה הגיונית, שיער אשה שנחתך לא הופך להיות שיער בהמה. גם בגמרא נזיר דף כ"ח הגמרא מתארת פאה שהאשה חובשת ונראית בדיוק אותו דבר כמו עם שיער. הגר"ח קניבסקי גם הוא אינו "מתועד" אלא הפיצו איזה וידאו
המסביר לצרחן28.10.20
יש רבנים מערב רב
י26.10.20
טיפש שכמוך אידיוט אוי לך לדבר ככה על הרבי הקדוש
יהודי26.10.20
האמת על הרבי שלך כואב!!
ר26.10.20
עוד יכאב לך הרבה בגיהנום, אל תדאג
שר שלום28.10.20
אתה ואביך ערב רב
ד26.10.20
48
כב הרב הראשלצ צודק ביותר .... פגשתי יהודי מחול בקברו של הבעשט זצוקל שהתעסק במסחר של שערות לפאות .איש מכובד . ואימת את הדברים .וסיפר שממתי שהתעסק בנושא אשתו סבלה בלידה אחר לידה בבעיות חמורות והוא עצמו קיבל בעיית מעיים חמורה וד"ל.אחד מגדולי הדור בארץ אמר לו להפסיק עם המסחר חד משמעי שכל הבעיות באו עקב
גולדשטיין25.10.20
נו באמת, אתה חושב שכולנו נאמין עכשיו לבובע מייסעס שלך, אנונימי שמגיב ומספר סיפורים בעילום שם? אולי אתה צריך רשימה של עשרות פיאניות, שיספרו לך כמה החיים שלהם טובים פי עשר משלך?
חיים25.10.20
טובים עד שיקבלו זפטא. שעה משחקת לרשעים. גם אתה יום 1 תקבל דארבא שלך. מה חשבת הקב''ה ותרן? ועוד לאהבל כמוך
מרדכי היהודי25.10.20
תמשיך לקלל ולחשוב שאתה מרדכי היהודי... כשבעצם אתה אליפז המאושפז
דארבא26.10.20
מר חיים היקר אני לא טוקבקיסט ולא בעילום שם אני עד היום עם אותו יהודי נכבד בקשר אני לא נותן את שמו מהסיבות המובנות.... זכותך להאמין .או לא . ואגב אני מכיר גם פה בארץ בבני ברק ובשכונת בית וגן נשים שעסקו ומתעסקות בפאות ותבדוק את החיים המאושרים שלהם. אנו לא מתנגחים חלילה ולא זו מטרתי .הבאתי עובדות מיה
גולדשטיין26.10.20
מר פלוני המכונה גולדשטיין היקר, אין כל דרך לאמת שאתה הוא גולדשטיין או מוגרבי, כמו כן אין דרך לאמת את הסיפור המופרך שלך. אבל אם זה יעזור לך, אז אני יכול לתת לך שם של פיאנית שהבן שלה חלה בסרטן, שכנעו אותה להפסיק להיות פיאנית והיא לא הסכימה, והוא הבריא; ומצד שני שכנה שלה חלתה בסרטן ומתה, לאחר שהחליפה
חיים26.10.20
סיפורים מצוצים מהאצבע תתאמץ קצת יותר חיים
ברכה כהן05.09.21
47
חובה להזכיר ולזכור שישנם רבנים חשובים מאוד שחולקים על כבוד הרב הראשי וישנו ציבור ענק שנשמע לרבנים אלו ולכן כל אחד ילך ע"פ רבותיו וחבל לפסול את האחר, צריך לכבד כל רב וכל ציבור שנשמע לרבו!
יוסי25.10.20
לא התיר את הפאות של זמננו, הם פשוט לא צנועות ומי שחולק על זה אחד מהשתיים או שהוא מרמה את עצמו או שהוא שוטה
שמיל25.10.20
תפתח כל תשובה של אחרונים שעסקו בנושא, ב500 שנה האחרונות, ותראה שהדיון לא השתנה כלל, והפאות אותו פאות, ומי שטען שזה לא צנוע, טען גם אז. ובכלל, בורות ועם הארצות לומר שאף אחד לא התיר בזמננו כאשר למעלה מ50 פוסקים כתבו להתיר וחלקם עדיין חיים עמנו (למרות כל הניסיונות לסלף את שיטתם). גם חוכא ואיטלולא הי
חצקל25.10.20
אז אם כולם ילבשו גופיות ברחוב זה גם כבר ייהפך להיות לא צנוע? ככה פוסקים הלכה?????
בני ברק26.10.20
יש הבדל בין גופיות שזה גילוי ערוה "בעצם" לבין גילוי שיער שהוא לא ערוה בעצם, כפי שמוכיחים הראשונים בברכות דף כ"ד. צא ולמד. גם הרב עובדיה הביא זאת ביבי"א ח"ו י"ג.
אייל26.10.20
46
איזה אומץ יש לרב כל הכבוד אין הרבה רבנים כמוך מה שנכון נכון
פאה זה פרוץ25.10.20
אכן צריך אומץ כדי לדבר כאלה שטויות, שכל אברך יכול להפריך בקלות. מרן בעל ההעתק הדבק שליט"א.
פאה זה הידור25.10.20
עפר לפיך חתיכת פושע
יהודי26.10.20
45
בנות ישראל צריכות להתייפות בבית בשביל בעליהן.. ולא בבית עם סמרטוטים ויוצאות החוצה עם פאה ואיפור וכד'.
צ25.10.20
בפועל אף אשה לא מקיימת זאת, וגם הנשים שחובשות מטפחת - בבית נראות כמו סחבה ובחוץ מתקשטות. כי זה טבע האשה, למצוא חן בעיני חברותיה, וכן הובא פעמים רבות בחז"ל. "לך לחברך ולחברורך".
אפרים25.10.20
מותר לאשה להתקשט ברחוב, ראה תענית כ"ג שאשתו של אבא חלקיה יצאה מקושטת לקראתו לרחוב. ראה באבות דר"נ (נוסחא א' פרק ו') שלאחר שרבי עקיבא התעשר '...היתה אשתו יוצאה בקרדוטין ובעיר של זהב'. ובשו"ע ורמ"א הלכות שבת נפסק להלכה שנשים יוצאים לרחוב עם תכשיטים.
ישראל25.10.20
44
וחבל שלא הסתייג מפאות לנשים חולות שעשויות משיער שנתרם במיוחד על ידי יהודיות.
יואב25.10.20
43
זה לא הרב גרוס אלא מהלך של רוב גדולי ישראל האשכנזים. חלילה להגיד על הרב גרוס שהוא מקלקל את עם ישראל אלא זה רצון העם והיום רוב הפאות עם משעיר רגיל ולא קשורות לעבודה זרה, אולי עצם זה שמתעסקים עם זה רבות זה עבודה זרה אך לא נקרב לעבודה זרה כלל. דרך אגב הרבה שער של נשים היום הם משיער של יהודיות העושים ע
יהודי25.10.20
42
פאה זה בלוף שעוקף את ההלכה
איתמר עידן25.10.20
בהלכה מצינו הרבה דברים כאלה. פרוזבול, עוקף את האיסור שצריך לשמט הלוואה בשמיטה, והיתר מכירה עוקר את השמיטה, ושעון שבת עוקר את איסור הדלקת אש בשבת, ומכונת גילוח עוקרת את איסור תער, וכן עוד רשימה ארוכה. חלק מהדברים נתקנו ע"י חז"ל עצמם שלא ראו בזה שום פסול, ולפי צורך הדור תיקנו "קומבינות".
רונן25.10.20
נכון רונן התורה עצמה שאסרה התירה פרוזבול מכירת חמץ ועוד דברים כמובן בתנאים מסויימים אבל את זה במפורש כל הפוסקים אסרו והתירו אלה שהתירו רק פאה אחרת לגמרי ממה שיש היום. כמו הזקנות מפעם. אבל גם היום זה חייב שריפה כמו כל עבודה זרה
עובדיה26.10.20
אם תלמד תראה שפאה התירו מאה ושלושים פוסקים, בדיוק כמו שהתירו פרוזבול ומכירת חמץ (לא התורה התירה אלא חז"ל והפוסקים הראשונים או האחרונים). אם אתה מסתכל על "זקנות מפעם" ורואה פאת קש, הסיבה היא פשוטה, עבר על הפאה הזאת עשרות שנים בלי חפיפה.... כל פאת קאסטם תהפוך ל"קש" כאשר לא חופפים אותה במשך חודשים ושנ
רונן26.10.20
ברור אבל למה הם לא חפפו אותה? כי זה אסור לחפוף ולשוות לפאה מראה טבעי הרב אלישיב מתועד אומר לשואל ששאל למה הרב אמר שרק פאות כמו לפני 100 שנה מותר ולא כמו היום הרי מההלכה משמע שהאישה יכולה לחתוך את שערותיה ולעשות מזה פאה והרב אלישיב ענה " אני לא יודע מה אתה מדבר זה היה חתוך או לא? אם זה חתוך זה כמו
עובדיה27.10.20
41
פעה זה רק טומאה
חסוי26.10.20
ראה סנהדרין דף קיב, וברש"י שם: "פאה נכרית של נשים צדקניות"...
מנדי28.10.20
40
כולן רוצות להיות יפות, זו גמרא מפורשת, אבל כאן מדובר באיסור ממש, מפני העבודה זרה שלשמה גידלו את השיער.
נעה25.10.20
רק כמה נקודות לגבי ה"איסור ממש": 1) שר המסחר ההודי בראיון לעיתון הצהיר ששיער המקדשים (האיכותי, המיועד לפאות ארוכות) הוא 20 אחוז מכלל השיער ההודי האיכותי המיוצא מהודו. שאר השיער הוא שיער של עניות שמוכרות שערות לפרנסתן. 2) הגר"ח כץ (ממקימי הכשר הגר"מ גרוס) העיד שהשיער ההודי הוא לא יותר מ30 אחוז מהשי
א. זהבי25.10.20
39
בוא ותעמוד מול הרבי מלובוויטש! ואגב הפאה נוכרית היום ברובה סינטטית. היום יש בזה בעיה אחרת, והיא ששמים פאות לא צנועות וארוכות כנגד גם המתירים פאה.
רם25.10.20
38
זו דעה. אך דעות של רבים טובים מגאוני וגדולי הפוסקים שבדורות שעברו ובדורנו אנו, מתירים לכתחילה. לא רק שמתירים אלא שסבורים שעדיף ללכת עם פאה מאשר מטפחת.
יפת25.10.20
37
לפי דבריו יוצא שאבא שלו, הרב עובדיה זצ"ל, הוא בין "הטועים" ששלטי הגיבורים התיר ברשות הרבים ולא ידע שהתיר רק בחצר... (שכך פסק ביביע אומר חלק ד סימן ג להתיר לגרושה ע"פ דברי השלטי גיבורים). וסברא זו כתבו אברכים בדורנו, והפכו את כל עשרות הפוסקים (מתירים ואוסרים גם יחד) ל"טועים". אבל כל מי שמצוי קצת בפו
אליהו25.10.20
36
כתוב במשנה 'עשה לך רב'' מותר שיהיו חילוקי דעות (כמו בקטניות בפסח ועוד), אם אדם בדק שהפאה של אשתו אינה מהודו למה נאסור עליו? בפרט שגם המ''ב וגם כה''ח (או''ח סי' ע''ה) מתירים אפילו פאה שנחתכה והולבשה משיער עצמה .
משה בן אברהם25.10.20
משה בן אברהם המ"ב מתיר פאה שנחתכה כי אבדה לה החיות. תרא האיך נראה צמח שנבל ולא משקים אותו. היום זה לא שייך בכלל. כל הפוסקים האחרונים אמרו את זה
בני ברק26.10.20
אני לא מבין מאיפה אתה מביא את ההזיות האלה. המשנה ברורה חי לפני כמה עשרות שנים בסך הכל, מה אתה חושב, שבזמנו לא היה חומרי טיפוח לשיער כמו היום? שהשיער "נבל" אחרי דקה וחצי? ועל מה מדברים כל הפוסקים מלפני 500 שנה, שפאה זה אסור כי היא דומה במדוייק לשיער?
משה26.10.20
לשלוח לך את הוידאו? הרב אלישיב מתועד אומר לשואל ששאל למה הרב אמר שרק פאות כמו לפני 100 שנה מותר ולא כמו היום הרי מההלכה משמע שהאישה יכולה לחתוך את שערותיה ולעשות מזה פאה והרב אלישיב ענה ו" אני לא יודע מה אתה מדבר זה היה חתוך או לא? אם זה חתוך זה כמו שיער של בהמה" אתה יכול גם לראות באלבומים משפחתיים
בני ברק27.10.20
95 אחוז מהפאות הם מתקרובת עבודה זרה של הודו מה שאומרים שיש פאות מברזיל ושאר מקומות זה שקר מפורסם (מה שהבאת את המשנה ברורה והכף החיים זה היה בפאות של פעם וגם אסרו ללכת ככה ברשות הרבים ואין זה קשור כלל לתקרובת עבודה זרה )
המלך 325.10.20
חרטא!
רם25.10.20
כל מי שקצת מצוי בפרטים, יודע ש94 אחוז מהפאות אינן משיער מקדשי העבודה זרה שבהודו. וגם 80 אחוז מהשיער בהודו אינו מהעבודה זרה אלא מנשים עניות שמוכרות את השיער שלהן כדי להתפרנס. ורוב השיער שמגולח במקדשים, אינו מתאים לפאות (מבוגרות, או גברים, או ילדים). המשנה ברורה בסימן ע"ה התיר במפורש ללכת עם פאה וכן
שלום25.10.20
אני גר בטבריה ו(לפחות) נשות הגרא''ד אוירבך והרב מנשה ועקנין עם פאות עד היום אז קשה לך להבין?
משה בן אברהם25.10.20
35
הרב מדבר לתלמידיו. שכל אחד ייעשה כדבר רבותיו.
סכנ25.10.20
אתה לא מבין שאים זה מחלוקת כל המחלוקת זה לא קשור לתקרובת עבודה זרה אף רב בעולם צדיק ככל שיהיה לא יכול להתיר דבר כזה
עעע25.10.20
ואתה לא מבין שבהלכה אפשר להפריך את כל מה שהוא אומר, ולהסביר שאין בזה עבודה זרה כלל. כמו שעשו רבים וטובים: הגר"ש וואזנר, הגר"חד וייס, הגר"י בעלסקי, ועוד.
מנדי25.10.20
חביבי הוא נסמך על מקורות. אז זה מחייב את כולם
בני ברק26.10.20
34
האשכנזיות מקלקלות את הצדיקות אסור ללמוד במוסדות שלהם שמשם מגיעה הטומאה
גדי25.10.20
כספרדיה אני חייבת להדגיש שרואים אצל האשכנזיות יותר יראת שמים, אין מה לעשות. אולי הן לא שומעות מהרבנים שלהם דברי בלע כאלה על עדות אחרות ועל פוסקי הלכה שחושבים אחרת.
ספרדיה25.10.20
33
לא שמענו על אישה שלא היו לה ילדים והחליפה ממטפחת ראש לפאה -ונפקדה.....!!!! אבל בהחלט שמענו על הרבה נשים שחבשו פאה והחליפו לכיסוי ראש וזכו ונפקדו .....!!!!!!!
המתונה27.10.20
לא שמענו על מישהי שכתבה שטויות ושילמה על זה כסף. אז מה הבעיה לכתוב שטויות.
איקס28.10.20
32
לחסות רק חצי ראש ונחצי השני נשאר מגולה הרבה יותר חמור מאשר ללכת עם פאה זה ממש עריות
חסיד25.10.20
וללכת עם פאה שאי אפשר לזהות אם היא בחורה או אישה זה לא עריות.... די תגדלו קצת....תבינו כמה חורבן זה מביא לעולם... בואו...לא להיות ראש קטן..כל יום נפטרים 2-3 רבנים גדולים שהולכים כפרה על הפאות וכשהם יגמרו אנחנו נמות... די להתקטנן...
ספרדית גאה!26.10.20
הכיסוי ראש לא נועד להבדיל בין רווקה לנשואה. זוהי המצאה חסרת מקור לחלוטין. באותה מידה אפשר לענוד טבעת נישואין, למה לכסות את כל הראש? ומה עשו בתימן ובשאר ארצות שהרווקות כיסו את הראש כדעת הרמב"ם וכמו שמשמע מהגמרא בפשטות?
אביגדור26.10.20
31
כמובו שזה עבודה זרה...הכוהן פיזר את שיער האישה לא את שיער הפיאה..... מכסים שיער עם שיער רק מעוותי מוח. אבל הם הורסים גם ספרדים . בחור משתכנז בפגישה ראשונה איתי אמר לי רק פיאה...עניתי לו לך תחפש בחורה בבעלזא קמתי והלכתי....
ליטל25.10.20
ראש על הכתפיים
ישראלית25.10.20
אני מתרשם עמוקות מההבנה המעמיקה שלך. אם הכהן פיזר את שיער האשה, אז מה את מבינה? שהנשים לא הלכו אז עם פאות, בזה אני מסכים איתך בהחלט, כי המנהג התפתח רק ב500 שנה האחרונות... אבל האלטרנטיבה האחרת היא מטפחת. חשבת פעם אם האמהות היו חובשות מטפחות? או "רדיד גדול החופה את ראשה ורוב גופה" כפי שמובא ברמב"ם?
מיימון25.10.20
מיימון 130 פוסקים לא אישרו את הפאה של היום. אל תתחמק ותנסה להעביר נושא הפאה של היום זה לא מה שהיה פעם. הפאה של היום זה החטאת הרבים כמו ירבעם ושותפיו את ה רוצה להצטרף אליהם???!!!!
בני ברק26.10.20
חמישים מהם חיו בימינו וחלקם עוד חיים. אז על איזה פאה הם דיברו, על הפאה של אתמול? ואולי אתה ירבעם, שיוצא נגד מנהג ישראל ורוב גדולי ישראל שהתירו פאה? גם אין שום הבדל בין הפאה של היום לפאה של לפני 500 שנה, או בזמן הגמרא. הגמרא במסכת נזיר כ"ח מסבירה שהפאה היא תחליף מושלם לשיער של האשה, עד כדי כך שבעל
מיימון26.10.20
30
סוף סוף מישהו אומר את האמת
מיכל25.10.20
29
65000 ש"ח על פאה? 54000 ש"ח על פאה? 48000 ש"ח על פאה? 37000 ש"ח פאה? 28000 ש"ח פאה? 24000 ש"ח פאה? זה מחיר פאת קסטם בבוטיקים
לכל המעוניינת25.10.20
בעלי אקספרס וכמעט ולא רואים הבדל... (כמעט)
יש גם פאות25.10.20
אפשר למצוא גם פאה נהדרת ב-700 שקל, שיער סיני מדהים
יבואן25.10.20
28
כל מלה בסלע. כבר כול אברך שני היום שכותב ספר על הנושא הזה מגיעה לאותה מסקנה - זה איסור חמור ללבוש פאה נוכרית . וחוץ מהקטע ההילכתי - כול המטרה של כיסוי ראש זה למעט את היופי של האשה הנשואה בעיני אחרים. והפאה עושה אותה יותר יפה מהמציאות הרגילה וכול זה בישביל לנקר עינים לגברים. ולכן כל מי שסמה את הפאה ה
מר"ן הרב יצחק 25.10.20
בדרך כלל, רוב הכותבים בנושא הם מלקטי פשקווילים או מעתיקים מיביע אומר, ללא שום חידוש. הנה למשל ההמצאה שכתבת בעצמך, שהמטרה של כיסוי הראש הוא למעט את יופי האשה הנשואה - אין לזה מקור בשום מקום, ראשונים או אחרונים. פשוט המצאה. אדרבה, בגמרא וגם ברמב"ם משמע בפשטות שהנשואות והרווקות יחד חייבות לכסות.
גבריאל25.10.20
27
רוב המגיבים כאן כנראה לא הבינו את דברי מרן. מרן לא דיבר על פאה נוכרית שאסורה מעצם היותה משער. מרן דיבר על שער הפאות הבא רובו ככמעט כולו משער שנגזז לשם עבודה זרה. יוצא איפה שאם שער הפאה מגיע מבת ישראל כשרה, כך שאין לחשוש כלל ששערה נגזז לשם עבודה זרה, מותרת הפאה לחבישה. ואכן זו גם דרכו של קדוש ישרא
ללא שם25.10.20
אין מספיק פאות כאלה וגם זה צריך להיות פאה קצרה ולא ארוכה וגם זה רק בדיעבד של הדיעבד
המלך 325.10.20
לא קיים כזה שיער
א25.10.20
איך אתה יודע??????????????
שטויות25.10.20
26
לא הבנתי את זה אז ולא היום מה איכפת לי שהשיער נתרם לעבודה זרה? הרי זה דבר שאין בו ממש ומותר להשתמש עם השיער למה שרוצים
ש25.10.20
לא עבודה זרה ולא נעליים זה ביזנס של הכמרים שם הכל שטויות
ג'פרי 25.10.20
זה לא משנה אם הכמרים חושבים שזה ביזנס או לא מה שמשנה זה מה הכוונה של מי שמביא את השיער לכמרים וזה בודאי עבודה זרה כי הם לא מרוויחים על זה כלום
תגובה לג'פרי25.10.20
הסביר הגרי"ש אלישיב בקובץ תשובות בשנת תש"נ, שהמתגלח אינו עושה מאומה (אף אם היה מתכוון להקדיש השיער לע"ז, מה שבפועל לא קורה) אלא רק המגלח, והמגלח חושב רק על כסף, אז אין כאן עבודה זרה.
מאיר25.10.20
אסור להשתמש באביזירהו דע"ז ומאיפה המצאת שזה דבר שאין בו ממש הרי יש בו ממש ובגלל זה מוכרים אותו . איפה השכל סליחה מכבודו
המלך 325.10.20
עיין בתשובתו המדהימה של הגר"נ רוטשטיין, ראש ישיבת נזר התורה. אחד האופנים להסביר הוא שהמכירה ביטלה את השיער ותקרובת ע"ז שבוטלה, בטלה ברוב.
שמשון25.10.20
25
אני גם חובשת פאה ובכל זאת מודה שזה פסול אז צאו מהסרט ומהשקר שאתם מלעיטים את עצמכם!!!! פאה זה לא טוב והלוואי וה' יחזיר אותי גם בתשובה בעיניין הזה...
המתונה26.10.20
תרגום: אני חובשת מטפחת ובא לי שכולן יהיו כמוני אז אני מציגה את עצמי כחובשת פאה ומספרת סיפורים בלה בלה בלה
בלה27.10.20
כך את חושבת????? שיערב לך מתוקה.....
המתונה27.10.20
24
פאה צנועה ? מטפחת מנצנצת ? מה עדיף? כל כך הרבה דעות
שלום25.10.20
לא זה ולא זה
מרי25.10.20
רק שק ואפר
הרב שליכט"א25.10.20
חחחח
חח26.10.20
פאה צנועה זה כמעט לא מצוי היום. אולי באלבומים. מה הבעיה במטפחת צנועה?? חסר בחנויות?? אל דאגה הבד של המטפחת לא מהודו
רמת גן27.10.20
23
לא ידענו שיש פוסקים שמגיבים פה! הם בטח בקיאים מאד בהלכות פריצות...חבל מאד שלא מתבטלים לדעת תורה!
טובה25.10.20
22
מה שנכון נכון! צודק 100%
מה שנכון נכון!25.10.20
21
כהני הדת עצמם לא מאמינים בעבודה זרה שלהם עובדה שהם סוחרים בשיער אז איך יהיה בה ממש?
להמלך 3 כאילו25.10.20
אכן זה אחד הטעמים שכתבו גדולי הדור להתיר את השיער מהודו, והוא - שאין כאן מעשה ע"י המתגלח, והמגלח עצמו אינו מאמין בעבודה זרה ולא מגלח לשם עבודה זרה אלא לשם כסף, ומיד הפאה עוברת למסחר, ולכן אין כאן שום ע"ז. כך כתב הרב אלישיב בקובץ תשובות חלק א', בשנת תש"נ. לאחר מכן הטעו אותו עם מידע כוזב.
שמעון25.10.20
שוב זה לא משנה מה הם עושים עם השיער אחר התקרובת של המתפללים כיוון שהם מביאים מתנה לעבודה זרה דרך הכמרים זה לא משנה מה יהיה אחרי זה . זה עדיין תקרובת עבודה זרה
המלך 325.10.20
השיער הוא לא מתנה לעבודה זרה אלא כמו "היטהרות במקווה" שהם נטהרים לפני הכניסה לאליל וטובלים בנהר, כך גם מורידים את השיער שהוא טמא עבורם. זה לא קרבן בשום מובן, אלא הקרבה אישית של המאמינים באליל המטופש, שהם מקריבים עבורו את יופיים. הדבר מאוד דומה לנזיר שאמר "אגלחך לשמים" והקריב את שערו עבור הקב"ה. כמו
ידידי' קרליץ25.10.20
20
צריך להיות אמיץ בשביל לומר דברים כאלה, יישר כח. חזק ואמץ
אמיץ25.10.20
וזה בדיוק מה שהתורה אומרת לא תגורו מפני איש
בני ברק26.10.20
19
פאה הרבה יותר צנועה ממטפחת!!! שכל אחד ילך לפי ההשקפה של רבותיו.
שיראל25.10.20
שיראל את אמיתית??? זה ענין של השקפה? אז לכי גם עם מכנסיים אם זה השקפה, וגם עם גופיה אולי.. זה הלכה! לא השקפה! יצר הרע מנסה להפוך את זה להשקפה כדי להתיר גילי עריות ועבודה זרה!!!
צופיה26.10.20
בדיחה טובה .ובכלל הוא אומר שחוץ מהבעיה של הצניעות יש בעיה של תקרובת עבודה זרה כך שגם לפי המתירים זה אסור (וגם יש אשה חבדניקית שחלמה חלום והרבי מלובביץ אמר לה שצריך לשים מטפחת ולא פאה אפשר לשמוע את זה )
המלך 325.10.20
וסבתא שלי חלמה שהרב עובדיה מתיר פאה
גד25.10.20
כל השקפה לרעה ישנה הלכה שרוב ככל גדולי ישראל פסקו לפיה, שהפאה היא כיסוי הלכתי כשר לכתחילה. ופוק חזי מה עושות רוב נשות ישראל הצנועות והחסודות.
יש הלכה25.10.20
איזה צנוע כל גבר יגיד לך שפאה זה בכלל לא צנוע וזה מזכיר את הפרוצות הגויות (הפאות הארוכות) רח"ל
.25.10.20
לך לחתונות של אשכנזים שמלה סטנדרטית ופאה = צניעות אצל ספרדים שמלות נוצצות ורועשות ומטפחות בגובה הר עם אפליקציות ונצנצים בצבעים זורחים= חוסר צניעות מוחלט
אני25.10.20
איזה הגזמההה
חסוי25.10.20
זה ממש לא הגזמה!!! לך לחתונות של ספרדים ותראה את המטפחות הענקיות והנוצצות ועם השתי אצבעות מקדימה, ולא רק בחתונות וזה הבעיה
שטויות25.10.20
זה פיצוי על זה שאין פאה. אין מה לעשות.
צבי25.10.20
שקר וכזב
א25.10.20
18
פאה נוכרית זה אסור בתכלית האיסור יש כאלה שמביאים את הזוהר שאומר שאסור לראות אפילו שערה אחת אבל הם לא מבינים שבפאה רואים את כל השערות!!! ורשב"י צועק וצווח ולא תפנו אל האלילים פאה נוכרית זה עבודה זרה ממש ! מדהים איך שרשב"י ע"ה כבר לפני 2000 שנה ידע זאת .
המלך 325.10.20
מותר שיראו קצת שערות ועדיף כמה שערות מראש שכולו שערות
יהודי25.10.20
במטפחת רואים יותר שערות של האישה
אני25.10.20
הפאה כולה שערות
הפאה כולה שערות25.10.20
אבל לא שיער טבעי אלא שיער אחר, שהוא כמו בגד.
שאלתיאל25.10.20
אבל נראה כמו שיער אז מה זה עוזר לי שהוא אחר. ההיתר הוא כשהשיער האחר יבש ונובל ולא נראה טבעי וממילא לא מושך את העין. היום זה החטאת הרבים מה שיש
רמת גן26.10.20
אתה לא יכול לומר ששיער הוא "החטאת הרבים" כאשר נשים רבות מסתובבות עם השיער שלהן ואף אחד לא מתייחס לזה. רק בגלל הרעש שעושים על פאה נכרית, מתעוררים השוטים להרהר בחובשות פאה נכרית. ואם השיער הוא החטאת הרבים אז מהיכי תיתי להתיר לרווקה ללכת בשיער שלה? מי שלמד קצת ויודע באמת מהו ההיתר המקורי מלפני 500
שאלתיאל26.10.20
ואתה תלמד את הרבי מחב"ד על זוהר?
רם25.10.20
בפאה זהו שיער תלוש, של מישהי אחרת, והוא מכסה את השיער הטבעי, ואין דינו כשיער אלא כבגד. כך גם הבין הרב עובדיה, ופסק שגרושה ואלמנה יכסו את ראשן בפאה (למרות שחייבות בכיסוי).
דניאל25.10.20
לא נחשב כבגד כי נראה בדיוק כמו שיער טבעי. אם היה כמו הפאות של הסבתות מפעם שיער יבש שלא זז ברוח ובלי גמישות וברק זה היה מותר ועל הרב עובדיה בטוח התכוון
בני ברק26.10.20
17
יש חבד חכמה בינה דעת. ויש חמור בלי דעת או חופשי בליבוש דתי. ראיתי סרט הרבי ע.ה מחלק לנשים דולר. רבות עם מטפחת. והשאר עם פאה צנועה אז אל תבלבלו המח פאות היום לא עברו אישור הרבי. ע.ה
לחבד מסר חשוב מאוד26.10.20
דבר ראשון, אמא של הרבי, אשתו הרבנית, לבשו פאה, וכך הוא גם הורה לחסידות חבד. כן. הוא אף הורה מה צריך להיות אורך הפאה. דבר שני, מה זה קשור??? אתה לא יודע שלרבי הגיעו גם גויים? ולהם לא היה בכלל כיסוי ראש. לא אומר כלום
מה הקשר???????01.11.20
לא הבנתי, ראית סרט שהרבי מחלק דולרים לנשים עם מטפחת ואז מה? כאילו אתה לא יודע שלרבי לא הגיעו רק נשים מחסידות חב"ד? לרבי הגיעו נשים מכל קצוות הקשת, ועם כל התסרוקות האפשריות. אבל הוא לא התבונן בנשים ולא עניין אותו המראה שלהן.
אביחי26.10.20
16
"הרב גרוס הזה" איזה לשון, וואו,
מה נאמר25.10.20
זה נקרא אצלו "לשון של חיבה"... שלא תדע מה זה כשהוא באמת כועס על מישהו.
דנה בנדנה26.10.20
15
לכל הנסחפים שהגיעו לוויכוח גזעני ספרדי , אשכנזי וכו' אתם באמת לא יודעים שיש המון אשכנזיות עם מטפחות? למה לתת את הקרדיט שרק הספרדיות לובשות מטפחת?! אני אשכנזיה ולובשת בגאון מטפחת. ממליצה לכווללםםםםם.
חיה25.10.20
אשרייך. אני מקנאת בך. הלוואי וגם לי יהיה האומץ לעשות כמוך את הדבר הנכון מבלי להתחשב בחברה...
שרי26.10.20
ואני טייס, וממליץ לכולם על יונדאי
מיקי25.10.20
גם אני בע"ה אעבור לפאה כשבעלי יעכל את הרעיון (זה קורה לאט לאט) והמשפחה שלי לא מאושרת מהרעיון. בעיה שלהם, אני שונאת מטפחות ופאה תהיה לי נוחה יותר.
מירי26.10.20
כל הכיסויים שלובשות אלה שהולכות בלי פאה, עם כל מיני קשירות מוזרות וצבעים למיניהם לדעתי האישית זה מושך הרבה יותר תשומת לב מאשר פאה ולכן גם פחות צנוע אני כמובן אלך בע"ה רק עם פיאות!!
ספרדיה גאה26.10.20
14
יואיל נא לומר דבריו לראשי ש"ס. נמאס מהצביעות שהם אלו ששמים פאה ואז באים מכתיבים לנו.
דודו25.10.20
13
אלא גזירת הכתוב היא שהשיער יהיה מכוסה. כפי שמביא רש"י בכתובות דף ע"ב. וכך הוא אליבא דרוב הפוסקים (האוסרים והמתירים פאה) ש99 אחוז מהאוסרים לא כתבו לאסור מטעם זה שפאה אינה כיסוי. *גם אליבא דהרב עובדיה זה נחשב כיסוי* (ולכן התיר לגרושה ואלמנה ולפעמים גם לנשואה).
כיסוי ראש לא נועד להצניע את יופי השיער25.10.20
"זה ענין של ערוה שמביא לידי הרהור" לשלוח לך את ההקלט ה של הרב אלישיב?
בני ברק26.10.20
שפתיים ישק
אשריך25.10.20
12
אני מבין שבבית את לובשת את מיטב הבגדים לכבוד בעלך. בבישולים ובנקיונות וכו'. אז די כבר עם הדמגוגיה הזאת . בחוץ כולן לובשות יותר יפה מבבית.
לשושי מתגובה 825.10.20
אז זה שהדברים אמורים לגבי כל אישה לא מתיר את האיסור!!! מוכח שהפאה המטרה שלה להחטיא את הרבים ולקבל צומי ולא לכבוד הבעל
בני ברק26.10.20
המטרה שלה להיות יפה בעיני חברותיה, וזה לגיטימי. אף אחת לא רוצה "להחטיא את הרבים", זה דמיון שמדמיינים אנשים חולים.
אסף26.10.20
ברחוב יש גם חברים ולא רק חברות. המציאות שיש מושג בהלכה" החטאת הרבים" אז זה לא המצאה או דמיון
בני ברק27.10.20
11
לעומת הרבי זי"ע מחב"ד והרבי שליט"א מגור ועוד שורת אדמו"רים חשובים
מי אתה?25.10.20
עם כל הכבוד הרבי מלובביץ לא נתן שום מקור הלכתי להתיר פאה (של היום)וגם חזר בו אחר פטירתו והיו כמה נשים חבדניקיות שחלמו שהרבי מלובביץ חזר בו .ושוב אין זה ענין לעבודה זרה כי גם הרבי מלובביץ לא יכול להתיר תקרובת עבודה זרה
המלך25.10.20
חלומות שווא ידברו הרבי אמר רק פאה!
חבדניק25.10.20
הרבי לא צריך לתת מקור הלכתי, כי כל אחד שיודע לפתוח ספרים יכול לתת עשרות מקורות לזה. ומה שנשים מספרות סיפורי חלומות, ידוע ומפורסם שזו תעמולה בזויה.
נחמן25.10.20
הרבי בחיים חא חוזר בממה שאמר... אצל הרבי אין משחקים וכל מילה היא קודש קודשים!! כאוב הלב איך שאתם מדסרים על הרבי
א26.10.20
בגלל שהרב יצחק יוסף אמר את זה זה לא הופך את זה לנכון ולא הופך את זה נכון לכל סוגי הפאות שרובן בכלל משיער סינטטי.
רם25.10.20
10
כל מילה בסלע הלוואי והנשים היוצאות עם פאה יחבשו אותה עבור בעליהם האמת שהמציאות הפוכה לגמרי בבית עם חלוק ומטפחת בחוץ מיליון דולר עבור מי??כבר נישאת שימרי את היופי לבעלך...
שושי25.10.20
לצערי את צודקת המון בסמינרים מדברים על זה וראה את זה לצערי בעינים.. בבית היא ניראת חצי שקל.. ובחוץ השם ישמור..
מרים25.10.20
כל אשה, גם החובשת מטפחת, בבית לובשת חלוק עם כתמי אקונומיקה ובחוץ בגדים מהודרים. זה טבעה של האשה, מתייפה בעיני חברותיה. ומובא גם בגמ'. אבל כשמגיעים לפאות מתחילה הצביעות.
א. א.25.10.20
הדברים אמורים כלפי כל אשה. מה שאת כותבת דוקא על הנשים עם פאה, זו דמגוגיה.
רחל25.10.20
גם אם זה כלפי לכ אישה. יש אמת בדבריה ואל תנסי להתחמק מהאמת הזו
בני ברק26.10.20
האמת היא שזה ממש לא משנה פאה או מטפחת, כולן מתהדרות בחוץ יותר מבבית, ולכן זה ענין אחר ולא קשור לפאה או מטפחת, ולהכניס אותו לקטע של פאה, זה דמגוגיה.
רחל26.10.20
זה לא דמגוגיה זה הוכחה חזקה שפאה לא מוסיפה צניעות והסתרה של השיער אלא ההפך. זהו.
בני ברק27.10.20
זה היה נכון אם מטרת הפיאה היתה ליופי. אבל מטרת הפיאה אינה יופי כי אם צניעות. ומה שבשביל נשים רבות זה גם נחשב ליופי, איננו גורע ממטרת הפיאה -צניעות. ונכון, יש פיאות לא צנועות וזה לא בסדר. אך בהחלט לא מופרך שיותר נשים החובשות כיסוי ראש באופן לא צנוע ג ד ו ל מכמות הנשים הלובשות פיאה באופן לא צנוע!
זה לא נכון 25.10.20
9
שוב פרובוקציה מיותרת. מה יש לו מזה? לא שומעים שהרה"ר משתדל בענייני הדת שהמדינה מצירה ומציקה. ואולי כבודו יתאמץ יותר לפעול לפתוח בתי כנסיות ובתי מדרשות ובתי תלמוד תורה בהתאם לחוק שמכוחו כבודו מונה וניזון ומתפרנס ומתכבד? זה התפקיד של כבודו. פיאות זה עניין של גדולי הדור.
זלמן26.10.20
אם לא הוא מי ידבר??? האדמורים שלך??
ספרדיה26.10.20
ידברו רבנים אמיתיים שאין להם בראש רק את הדברים שחלק הרב עובדיה עם בני דורו
שימי27.10.20
8
הסבר קצר ומתמצת, מדוע אין עבודה זרה בשיער של המתגלחות בהודו. בספרי דת ההינדו מבואר שענין הגילוח אצלם הוא להסיר הטומאה קודם שנכנסים למקום ע"ז שלהם, כי כל הענינים השליליים והעוונות נאחזים בשערות. ובחיבורים הרשמיים מהטמפל מבואר שהגילוח הוא להסיר הגאוה ויופי החיצוני ולחזק מדת ההכנעה בנפש האדם, וברור שא
אהרן25.10.20
להיפך, הם מגלחים ראשם כדי להקריב אותו שיער אצלם זה דבר קדוששש ולא הבנתי למי בדיוק כתבת את ההסבר קצר ומתמצת הזההה כשהרב בדיוק מדבר אין לך שום זכות לחלוק עליו
יעל26.10.20
לא, הם לא מקריבים אותו. השיער אינו נכלל בין הקרבנות של ההינדים, והם מקריבים הרבה דברים: פרחים, אגוזי קוקוס... אבל שיער אסור להם להכניס לאליל כי הוא טמא עבורם. הם מגלחים כדי להיטהר ממנו לפני הכניסה לאליל וכדי להראות לאליל שהם מוותרים על היופי שלהם למענו.
אהוד26.10.20
לפני יובל שנים כבר עלתה השאלה הזו (אודות השיער מהודו) לפני גדולי עולם שהיו אז, ויצא הדבר להיתר. אפי' אם רוצים לחלוק, לכה"פ צריך להזכיר זאת.
סליחה טעות26.10.20
אז אתה מחזק את דברי הרב, כי לפי דבריך "ענין הגילוח אצלם הוא להסיר הטומאה קודם שנכנסים למקום ע"ז שלהם, כי כל הענינים השליליים והעוונות נאחזים בשערות" אז אם כך השערות זה הדבר הטמא ביותר של הנשים הגויות ואת זה לוקחות הנשים היהודיות ולובשות על ראשן, מה קורה לנו....האם זה לא עבודה זרה...
תם26.10.20
שערות זה לא דבר טמא. זה רק לפי הדת ההינדית המטופשת.
הבנת הנקרא26.10.20
7
מקור הצרות בעם ישראל זה פאות... פאה נוכרית הובאה מארופה והאשכנזים מחפשים תרוצים... אח"כ מתפלאים למה קורים להם אסונןת
יהודי25.10.20
ומהיכן הגיעה המטפחת, ביררת? הרי בגמרא מובא שהיוצאת במטפחת (קלתה) צריך לגרשה ואין לה כתובה, גם ברמב"ם נפסק שצריך לגרשה ואין לה כתובה, גם בשולחן ערוך (השולחן ערוך שהרב עובדיה דוגל בו בכל הזדמנות!), נפסק לגרש את האשה היוצאת במטפחת!! אולי צריך לצטט לטובת עמי הארצות הספקנים, משו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "
יצחקוב25.10.20
אסונות קורים לכולם. גם לאשכנזים וגם לספרדים. במיוחד לאלה שמדברים עליהם, כמוך.
חני25.10.20
6
אין בעיה דעת הרב מקובלת אבל איפה נשמע שפוסקים הלכה מבלי להביא את המקורות למידע שהובא? אם כל הכבוד ויש...ככה לא מוציאים פסק לציבור כבוד הרב יודע זאת יותר מכולם, כנראה לא הובאו כל דבריו
יונתן25.10.20
הוא כן כתב תשובה בענין זה, אבל מי שקורא את התשובה, וקרא לפני כן את הפשקווילים ואת חומר התעמולה בענין הזה, יודע שהכל העתק הדבק מדברי התעמולה, שכולם שקר וכזב, המצאות ודמיונות לרוב.
זלמן25.10.20
5
אלפי נשים מעדות המזרח לא מקבלות את דעתך כבוד הרב. יש לך בעיה רצינית.
ביתרי25.10.20
חצוף !!איך אתה מעז הזהר בגחלתן מה לעשות יש הרבה שלא שומעים בכל ציבור
מרי 25.10.20
רוב הציבור לא קיבל זאת, ויש ענין שעדיף לא לומר, אבל הרב הנ"ל ממאן לקבל זאת, וכופה את דעתו על כולם.
גיל25.10.20
אתה טיפש גדול. כאילו הרב לא לקח זאת בחשבון. אדרבה רק מראה על חומר האיסור שלא ניתן לשתיקה
אייזיק26.10.20
הרב לא יכול להחליט על "חומר האיסור" כאשר רוב הפוסקים מתירים, אין פה אפילו מינימום של ענווה הנדרשת מת"ח. מלבד מה שכתוב במשנה באבות "ואל תאמר קבלו דעתי" והוא עושה ההיפך הגמור. אביו צעק ולא נענה במשך עשרות שנים, והוא ממשיך, גם כאשר רוב נשות ש"ס והנכדות של הרב עובדיה חובשות פאה, ורוב נשות הרבנים הספרד
אליהו26.10.20
4
ואם לא היה של עבודה זרה הרי הייתי אוסר מסיבות אחרות .... מצאו סיבה שאף היא מאבק מסחרי
james25.10.20
3
אין לזה שום קשר בין אשכנזים וספרדים אסור לאישה ללבוש פאה ובפרט הפאות של היום שנראה ממש כמו השיער של האישה וכתוב בהלכה שאסור לראות אפילו טיפה שיער של אישה יש ספר של יהודי צדיק בשם הרב ליפשיץ הוא מסביר בספרו את גודל האיסור הוא מביא יותר מ-100 חתימות של גדולי ישראל ודווקא אשכנזים מהדור הקודם זצוק&#03
אשכנזי טהור25.10.20
אכן אין שום קשר, כי גם לאשכנזים וגם לספרדים זה מותר, ואדרבה, המנהג החל מהקהילה הספרדית באיטליה, שם ה"שלטי גיבורים" (רבי יהושע בועז) היה רב, והוא הראשון שהתיר פאה. הרב ליפשיץ הוא מלמד בת"ת שהחליט לצאת נגד כל הפוסקים המתירים, ורוב "גדולי ישראל" שהוא הביא זה פשוט לא היה ולא נברא, המצאות ע"ג המצאות. מי
ספרדי טהור25.10.20
ספרדי טהור הרב אלישיב והרב עובדיה אסרו הרב אלישיב אמר שהמתירים דברו רק כמו לפני 100 שנה. והשלטי גיבורים דיב ר בחצר וגם אם תגיד ברה"ר אז כמו לפני 100 שנה!!! אז על מה אתה מדבר??? אתה מערבב בין עיקר המחלוקת לבין הנושא שהפאות של היום זה שיער ולא פאה!!! רק השם הוא אותו שם
בני ברק26.10.20
הרב אלישיב אמר ההיפך, הוא אמר שהפאה יכולה להיות יותר יפה מהפאה לפני 100 שנה. הלכו והפכו את דבריו... והשלטי גיבורים לא דיבר בחצר אלא על "נשים היוצאות" שכל בר דעת מבין שהכוונה היא יוצאות לרה"ר. ובחצר לא צריך שום היתר לפאה כי 99 אחוז מהראשונים מתירים שיער ממש וקל וחומר פאה. הפאות של היום זה שיער וגם
ברוך26.10.20
לשלוח לך את הוידאו? הרב אלישיב מתועד אומר לשואל ששאל למה הרב אמר שרק פאות כמו לפני 100 שנה מותר ולא כמו היום הרי מההלכה משמע שהאישה יכולה לחתוך את שערותיה ולעשות מזה פאה והרב אלישיב ענה ו" אני לא יודע מה אתה מדבר זה היה חתוך או לא? אם זה חתוך זה כמו שיער של בהמה" אתה יכול גם לראות באלבומים משפחתיים
בני ברק27.10.20
2
האשכנזיות מקלקלות את הצדיקות
חיים25.10.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח תראה איך סמינרים ספרדיים נראים ואיך סמינרים ספרדיים! הספרדים צריכים להבין שהם נכשלו בחינוך ובגדוווול!!!!!!!! ושלא יפילו את זה על האשכנזים!
שטויות25.10.20
שילמדו מהחילוניות איך להתלבש למה דווקא מהאשכנזיות אין לכם עמוד שידרה?
אני25.10.20
1
אשת הרבי מגור ובנותיו, אשת הרב קנייבסק ובנותיו, אשת הרבי מבויאן ובנותיו,אשת הרבי מסדיגורא ובנותיו בנותיהן של כמעט כל חכ"י ש"ס. הרבה מנכדותיו של מרן הגר"ע יוסף. תמשיכו את רשימת עובדות עבודה זר.
עוד פעם25.10.20
כל בנותיו כלותיו ונכדותיו של מרן הגרש"א אוירבך
כמעט כולם25.10.20
אין להם ממעשה רב כל שכן ממעשה של בנותיו של רבנים
המלך 325.10.20
לא הבנתי, נשות הצדיקים והגאונים עושות את הדבר שלא על דעת בעליהם? האם הרבנים גדולי ישראל חיים עם נשים שעובדות ע"ז?
המלך 025.10.20
גם צדיקים יכולים לטעות ראה בספר הדור האחרון וכן בקונטרס של סאטמר ככל אשר יורוך
תגובה 25.10.20
זה הדבר הכי חביב על עמי הארצות, "כל הצדיקים טועים" ורק הרב *שלי* צודק. גאווה וטיפשות גם יחד.
מנדי25.10.20
למען הציבור: מי יכול לציין את שמות הרבנים והאדמו"רים שנשותיהן ובנותיהן חובשות פאה בציבור הספרדי, החסידי, והליטאי
תודה מראש25.10.20
רובא דרובא מהנשים בציבור החרדי חובשות פאה.
לוי25.10.20
נכון זה לא משנה במי מדובר
גדי25.10.20
אשת רחיים שליטא הרבנית בת שבע עה היתה שמה פאה נכון.ועל זה שמה כובע או מטפחת קטנה זה מותר וככ הפאה היתה משערות קש כמו פעם. ככ זכורני את אשת הסטעייפלר זצוקל ועוד ועוד צדקניות שחסרות לנו בדור שלנו.אז בבקשה תדייק
אבי גולובנציץ25.10.20
אם פאה עשויה באמת מתקרובת ע"ז אז לא עוזר הכובע מעל!!
שטויות25.10.20
רק לידיעה, הרבנית החמירה וחבשה פאה כי הגר"ח הוא תלמיד החזו"א שאמר שפאה עדיפה ממטפחת (וכמובא בספר דינים והנהגות מהחזו"א). וכן העיד הגר"ח קניבסקי כמה פעמים בשמו. וכן אמו נהגה בפאה. וכן אשת החזו"א. אלא שעל הפאה חבשה כובע להיכר, כדי להחמיר כדעת הסטייפלר שיצא מפיו בקובץ אגרות שצריך היכר. וגופא דעובדא הו
תלמיד קרוב25.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24