כיכר השבת

"פריצת גדרי צניעות"

רב השכונה: "השטן מפתה בנות לנסוע בקורקינט ברחובות"

ילדות קטנות - כמו גם נערות "הלבושות לפי כל דקדוקי ההלכה, ואינן מעלות בדעתן להקל ראש בגדרי צניעות" - כלשונו של רב 'קרית הרצוג', נוסעות על קורקינט ברחוב; 'המצאה משונה מהשטן' (חרדים)

143
אבי רבינא | כיכר השבת | ח' בחשוון | 26.10.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רבה של שכונת 'נחלת סירוקה' בבני ברק, הגאון רבי יהודה אריה שווארץ, פונה במכתב מיוחד לבנות המקום בבקשה להימנע מלנסוע ברחובות על קורקינט, נסיעה אותה הוא מכנה "פריצת גדרי הצניעות".

את מכתבו פותח הרב מ'קרית הרצוג', מהרבנים הוותיקים בעיר, כך: "בנות ישראל כשרות הן. צנועות הן. בנות מלכים הן. ושומרות על כבודן פנימה כיאות".

"אלא", כותב הרב שווארץ, "שהשטן מתחדש עלינו כל יום בהמצאות שונות ומשונות לקעקע את חומות הצניעות. וכעת עלה בידו לפתות את בנות ציון היקרות לנסוע על קורקינט (חשמלי או רגיל) ברחובות עיר או במסלולים".

ולא רק ילדות קטנות, מדגיש הגרי"א שווארץ: "גם נערות - הלבושות לפי כל דקדוקי ההלכה, ולא מעלות בדעתן להקל ראש בגדרי הצניעות".

הרב שווארץ, כותב המכתב (צילום: יעקב כהן)

"האמת היא, שתופעה זו רחוקה מאוד מדרכן של בנות ישראל הכשרות והצנועות. וכל אישה ובת שיראת השם טהורה פועמת בליבה, מבינה היטב שלא מדובר על חומרה או הידור, אלא על נקודה יסודית ומרכזית בשמירת כבודה וצניעותה".

רב קרית הרצוג מסיים: "צר לנו מאוד שתימצא במחננו בת הפורצת גדר קדושת ישראל. ובזכות צניעותן של בנות ישראל טהורות, עתידים אנו להיגאל".

תוכן שאסור לפספס
143 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
ב"ה יש להרבנים כח השפעה על הציבור, כדאי שינצלו כח זה להשפיע על חבישת קסדות לחומרא! בקורקינטים ובאופניים. המצב בריכוזים חרדיים מבחינת קסדות הוא זלזלול גמור.... דווקא חילונים ומזרוחניקים רוכבים ב"כיסוי ראש" נדרש.
כיפת זכוכית28.10.20
69
אנשים לא מבינים את ההדרדרות המוסרית. התגובות של האנשים פה זה אחד לאחד המשכילים מתנועת ההשכלה ר"ל. יהודים התעוררו
חרדי אמיתי27.10.20
68
זה ההבדל בין חרדי לסתם מזרוחניק. הציות לרבנין
חרדי אמיתי27.10.20
לכל אדם יש את הרב שלו ולא כולם צריכים לסמוך על רב זה
327.10.20

הצגת כל התגובות

67
מה המציאה להיות חרדי סתם ציגיינערס= צוענים. אפשר לשמור מצוות בלי כל המשיגאס הזה
תיאו נתן 27.10.20
66
על כתבה כזאת: "לכן המשכיל בעת ההיא יידום" (עמוס ה'). ולמגיבים המבזים ת"ח, גם אם הם סבורים שהוא קיצוני מידי: "כל המבזה ת"ח... (שבת קי"ט:).
יהודי ישראלי פשוט27.10.20
65
ל אא, תגובה מספר 54: מרוב "כבוד רבנים" הגענו למצב שאנחנו מפחדים לשאול שאלות על פסקים הנראים לנו כתמוהים. נראה שחצינו את הגבול הדק העובר בין כבוד רבנים לבין פולחן רבנים.
רפאל27.10.20
ככה התחילה תנועת ההשכלה סתם לידיעתך
חרדי אמיתי27.10.20
מה אתה אומר...- "פסקים הנראים לנו תמוהים" האם לא נאמר להקשיב ולציית לתלמידי חכמים אפילו אם יאמרו לנו על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל ?- "הוי זהיר בגחלתן " !
רבקה27.10.20
64
ה' ירחם הרב צודק אסור לדבר על רבנים
אא26.10.20
63
למה רחל אימנו רכבה על גמל (..ועוד עם תרפים שהם למעשה פסלי אלילים..) והיום פתאום מישהו מחליט שאסור לבנות לרכב על קורקינט? איך יכול להיות שכל אחד יכול לקבוע מה צנוע/לא צנוע? אם כל אחד יכול לקבוע גבולות לצניעות, אז לדעתי, לנסוע באוטובוס - פחות צנוע מאשר רכיבה על קורקינט..
ספר בראשית26.10.20
הוא לא מישהו, הוא רב חשוב בב"ב, וכמובן חילוק גדול בין ישיבה לעמידה מוגבהת
מחילה מכבודכם26.10.20
אין שום חילוק ואדרבה עמידה זה יותר צנוע
327.10.20
יש בהחלט בהחלט חילוק גדול בין ישיבה לבין עמידה מוגבהת, וגם אם כב' חושב אחרת האם יש לכב' הסמכות לחלוק בחריפות על רב חשוב ת"ח גדול?
סליחה טעות27.10.20
רכיבה על גמל/סוס מותרת לאשה רק ברכיבת צד (לא בפישוק רגליים) מטעמי צניעות. לע"ד מסוכן, מאוד לא יציב, וקשה. אבל ב"ה אין לי את הניסיון הזה לפחות
נעמי27.10.20
62
בנות צנועות וגם נשים עם מטפחות. אני לא פנאטית ובכ"ז זה היה נראה לי לא מתאים. לא כך חונכנו.
צודק26.10.20
61
אבל הרב צודק, זה יכול להיות מושך שפתאום גבר רואה בת טסה מולו בקורקינט... במיוחד אם החצאית שלה עולה
ללא שם28.10.20
60
האם יש צורך לעבור בדיקת שפיות או נטייה
לאן נגיע?27.10.20
59
בקיצור: צריך ללכת כמו נשות הטאליבן, אחרת, הרב הנכבד לא יתרצה.
צניעות כהלכה26.10.20
חחחח חזקקקקקק אנשים איבדו את זההה
נועה26.10.20
58
לא קורקינט, אז אופניים.
שמוליק26.10.20
חחחחחחחחחחחחחחח
.05.11.20
57
סופסוף ישר כוח לרב אכן יש בהתנהגות נלוזה זו טעם לפגם נערה וילדה צנועות לא נוסעות בקורקינט ברחבי עיר כי זה מושך מבטים לא דרכן של בנות ישראל כשרות תודה לרב
אסתר26.10.20
גם ילקוט גדול, מושך מבטים אז אולי נאסור הכל, וממתי את תחליטי מה דרכן של בנות ישראל כשרות?????????????
327.10.20
עד היום לא הבנתי את הרעיון של התיק הגדול. כיש משהו שרגילים אליו כמו תיק גדול אז גם ככה זה לא מושך מבטים, ואף פעם לא משך לי את המבט תיק גדול... אולי יש הסבר אחר ואני לא מודעת אליו...
...27.10.20
נכון, מושך מבטים, אז מה???? אותו דבר בלי קורקינט, גם מושך מבטים של אותם אנשים!! העיקרון הוא פשוט: אם מישהו נהנה מרכיבה על קורקינט, או כל דבר אחר שגורם הנאה, אז פשיטה שזה אסור, מה השאלה בכלל? זה העיקרון שמנחה איסורים מהסוג הזה.
אברהם26.10.20
56
גם נשים כבר ראיתי
יהודי26.10.20
55
אני חושבת שהרב התכוון לפירצה של השכרת קורקינט,שמשפיע גם חברתית על הבנות, לא לבנות שנוסעות בשבילים צדדיים לבריאותן, וכמובן שלא לילדות עד גיל 12.
שרית26.10.20
ואני חושב שהרב לא התכוון לבנות, אלא לבנים; ולא לקורקינט, אלא ליום כיפור; ולא למי שרוכב, אלא למי שאוכל.
מוישי26.10.20
חחחחח אהבתי!
תהילה26.10.20
חחחיחעחע חזקקקקק
חחחחח27.10.20
חחחח גדול יש לך את זה!
א יידישע קאפ26.10.20
54
אין ספק שכבוד הרב צודק וישר כוחו. גם אם אין כאן איסור על פי הדין הגמור זה לא קדושה וצניעות לבחורות וילדות מתבגרות לנסוע על כלים אלו והרב שאמון על מה שאמרה תורה 'והיה מחנך קדוש 'מתריע על כך ואלה שאינים מבינים שישנם דברים שצריכים להימנע מהם כדי לשמור על דרך הקדושה והצניעות ומצקצקים בלשונם ופוערים פיה
נחמיה26.10.20
קל לך להגיד, אתה לא צריך אחרי זה לקיים מה שאומרים, בנות לא רבניות, הם גם בני אדם, כמובן שצריך כללים אבל עד כמה? "תפשת מרובה לא תפשת" מרב כללים בנות יעזבו הכל...
...27.10.20
תחמיר בבקשה על עצמך צדיק. אל תחמיר על אחרים במחילה.
מישהי27.10.20
53
נמק, פרט, הסבר?
מקורות26.10.20
52
שילך לחו"ל או אפילו באנטוורפאן ויראה שכולם על אופניים וקורקינט גם בנות הרבנים הצולים ביותר...
י26.10.20
קצת אמונת חכמים לא תזיק לכם...תתביישו לכם שהרב מאיר לבנות ישראל את העניים במקום לבוא ולחזק את דבריו אתם מאשימים אותו שיש לו בעיה . חברה לכם יש בעיה חמורה טפלו בעצמכם!!!!!!!!!!!!
בת ישראל כשרה26.10.20
51
זה מה שיש לכבוד הרב להתעסק בילדות קטנות שרוכבות בכייף!!! נראה לי שהבעיה אצל הרב
אברהם26.10.20
בואו חברה נראלי הגזמתם עם כל הכבוד הוא עדיין רב וצריך לכבד אותו אפילו אם אתם לא בדעה איתו עד ללזלזל כאילו בכל זאת שימו לב מה אתם מוציאים מהפה...
!!!27.10.20
אתם נורמלים????? יש לכם מושג מול מי אתם מדברים???? תתביישו לכם
ב26.10.20
נכון אולי בעיה אצלו
בן אדם 26.10.20
יש לי משהו להגיד לשניכם- היזהרו בגחלתן!!!!
מה עבר!26.10.20
התגובות האלה. הן של מי שכבר "עבר ושנה". קלות דעת בהתגלמותה.
חשוב26.10.20
אני ממש מצטער שירדתי לתגובות אבל עכשיו אני חייב למחות על פגיעה בכבוד תלמיד חכם בקנה מידה עצום וזלזול מחפיר בצדקותו אני מוחה בכם אני חושב שאנשים פשוטים כמונו שנמצאים ככה בכיכר השבת ובכללי מסתמא משוטטים לנו ברחבי האינטרנט ומבטלים את זמננו "דעת התורה" שלנו הרבה יותר משובשת מאשר של הרב שוורץ לתשומת ליבכ
חובת מחאה26.10.20
50
לדעתי, זה פחות צנוע שנערות הולכות במדרכה מאשר שנערות עומדות על קורקינט שנוסע. רבונו של עולם - הבן אדם עומד על קורקינט -מה פה לא צנוע?? היום הרב הזה לא מאוהב בקורקינט ולפני חודש רב אחר טען שהוא דיבר עם רבי נחמן מאומן שמסר לו שהוא אוהב את עם ישראל.. כמה שטויות אפשר לספוג? צריך לשים גבול לטימטום. בימקו
האמת27.10.20
49
אני לא רואה שום בעיית צניעות ברכיבה של נשים ונערות על קורקינט. למה לחפש כל הזמן חומרות מתחת לאדמה?
מרדכי26.10.20
איך אתה אתה רוצה שהלב שלך יהיה טהור ורגיש לכל חוסר צניעות קטנה, כשאתה כבר נמצא בשלבים אחרים ורחוקים, בחמורות וד"ל גם חילוני לא רואה בעיה עם איזה עם מכנסיים, הוא רגיל לזה,
א26.10.20
חילוני לא רואה בעייה עם מכנסיים כי לכך הורגל והציבור החרדי הורגל שאין בעייה ברכיבת קורקינט ומזה ״נראה שאין לך לב טהור ורגיש״ כאילו התגובה מוכיחה שיש לך?
327.10.20
אה, אז כדי שהלב שלך ישאר "טהור ורגיש" בא נשאיר את הבנות מוגבלות, שלא יעשו שום דבר שיהרוס את טוהר הלב שלך. יש לך עוד דרישות אולי? שנשים גם שאל? שחלילה לא תראה אותנו. רחובות נפרדים אולי??? תהיה צדיק על עצמך בבקשה! אל תהיה צדיק על חשבון אחרים!
מישהי26.10.20
או שפשוט נהיה תקועות בחדר כל החיים וזהו...
...27.10.20
לא שאני מבינה הרבה אבל ידעתי שעל אופניים לא כל-כך צנועה לבנות לירכב אבל חידשו לי בקורקינט אפילו שאני לא בקטע ליסוע על קורקינט אבל בתכלס הוא רב והוא יודע מה הוא אומר ו- 1-זה רב בבני ברק, יש מקומות שמקובל דברים מסוימים ובמקומות אחרים זה לא צנועה כי זה לא מקובל-וז עיר התורה והחסידות ושם זה לא צנועה. 2-
אני ני י27.10.20
48
בבלגיה כככללללל הבנות רוכבות על אופניים לביה"ס.גם ה"דוסיות"הגדול ביותר.מה ההקצנה הזאת לא לרכב על קורקינט שמבחינת צניעות אין להשוות לאופניים.
אבי26.10.20
מה זה דוסיות, רבי חנינא בן דוסה? אתה ערסי במקרה? מה זה ערסי?
ח26.10.20
חחחחחנקתתתתת🤣🤣🤣
כפרה עלי27.10.20
ישבתי במשך 40 יום ו40 לילה לנסות להבין את סוד טעמיה ומסתר צפונותיה של ההודעה דלעיל אך לא זכיתי כל היודע פרטים לגבי תוכנה אשמח אם יוכל להעשיר את מוחי הדל והיגע בתוכן ההודעה אשר כתבה בוודאי גדול הפוסקים בדורנו פטיש החזק עמוד הימני העוקר ערים וטוחנן זו בזו בסברא גדול הדור....
א יידישע קאפ26.10.20
חחיחעיע חתיכת הודעה דפקת פה אה
חחחחח27.10.20
47
ב"ה שעוד נשארו רבנים שאומרים את האמת ולא חוששים
הרב צודק26.10.20
46
ממש צודק וכדאי גם להוסיף על פאות קאסטם ובגדים לא צנועים
אדם26.10.20
שמור על עצמך.. מן הסתם לא חסר.. תתחיל באינטרנט
.26.10.20
45
כשגבר מתעסק בלבוש והתנהגות אישה, יש בזה בעייה. כאשר הוא רב ובנוסף להתעסקות בלבוש והתנהגות אישה, ההדרכה שלו באה לצמצם את חירות האישה, יש בזה בעייה נוספת. כאשר הרב אינו מנמק הלכתית את ההדרכה שלו, יש לזה בעייה משולשת. האם כל מי שטוען "זה לא צנוע" צודק? חז"ל הגדירו לנו מהו צנוע ולאורם אנחנו הולכים. חוה
אפרים26.10.20
שימו לב שמי שמתערר על זה אלו גברים ולא נשים אני ראיתי כמה בבין הזמנים ובאמת לא הבנתי מה הן חושבות שהן נוסעות ככה ברידינג אבל העיקר זה להתנגד לרב שכולה אמר את דעתו הצודקת
ברי27.10.20
לכו תראו איך נראה ברחובות ,אז תבינו . אתם כנראה לא מכירים את הרב הזה. וזה כבר העזות והחוצפה של הדור להגיב כלפיי דבריי חכמים. ואני צעירה ועדיין מצדיקה אותו .
אני26.10.20
לפי שיטתך הטמיאה הגמרא והשולחן ערוך שעוסקת כל כך בבגדים של נשים וצניעות הן חלילה... התלמוד והפוסקים הם אלו שהכי עסקו בלבוש אישה, אז חילוני צא מפה, סע סע יא חרדק
ע26.10.20
היא הנותנת. התלמוד והפוסקים קיצרו מאד בעיניינים אלה. ספרי ה"הלכה" בעניני לבוש הנשים בנויים בעיקר על פסקים שחידשו רבנים מדעתם בארבעים השנים האחרונות וזה צריך להיות עבור כולנו תמרור אזהרה. כבר שמעתי לא פעם מפי הילדים שלי את הביטוי "רבנים ממציאים הלכות" ולא היה בפי מענה.
רפאל27.10.20
וואלה? מי שמך לשופט להגיד שלגבר אסור לדון בעניני צניעות האישה?
ב26.10.20
44
שמעתי מאיש חכם "אם הכל אסור הכל נהיה מותר"
משה בן אברהם26.10.20
נכון ולכן האליל שלך היה בעד פיאה ולא מטפחת, ממש נגד התורה הקדושה והצניעות
ב26.10.20
באנה אין לך את זה בלהיות קשור!
טמבל!!26.10.20
43
אם יש ישהו טמבל שלא הבין- אז הכונה היא לא לילדות קטנות כמו זאת שמופיעה בתמונה.. אלא לבחורות סמינר על קורקינט חשמלי. פאשטייסט?
מיכל26.10.20
42
אם זה היה ילד חרדי גם הייתם כותבים את זה. ילד וילדה הם אותו דבר והם הם/הן נסעו על קורקינט זה לא יגרום לסוף העולם. חבל שהרב הזה לא מקפיד על מסיכות עם מאמיניו
מאי26.10.20
מאיפה לך שהרב לא מקפיד על מסיכה? מוסתת חביבה. ומי את שתחליטי מה סוף העולם? וילד או ילדה זה לא אותו דבר, לחשוב שזה אותו דבר גורם לבעיות נפשיות קשות, רואים את הבלבול בעולם המערבי.
ש.26.10.20
כאחד שמכיר את הרב הוא מקפיד יותר מהוראות משרד הבריאות ובוודאי על מסכה
לא נכון26.10.20
בניגוד למציאות דיברת, רבי שווארץ הוא המקפיד הגדול בשכונתו, מתקרב מאד לרב דוד יוסף בדיעותיו הידועות בקשר לנגיף, הוא לא מוריד את המסיכה בכלל, בוא ותיווכח שגם קהילתו עם מסיכות, באמת.... מלבד זאת לא מדובר על ילדות מדובר על המון בנות סמינרים כולן על קורקינט עושות רונדלים, לא צריך לתאר מה עושות לבחורים שע
גר בקרית הרצוג26.10.20
41
הרב שוורץ צדיק גדול מאד אוי למי שיפער פיו נגדו. ואמת אין זה מדרכי הצניעות שבת מסתובבת סתם ברחוב כי היא רוצה לשחק בקורקינט זה כוונת הרב הישמרו על עצמכם
מאיר26.10.20
אפשר גם לכסות את הפנים, הידים, זה גם צניעות,לא? ומה הבעיה שבת תצא לשחק קצת? הם צריכים להשאר כלואים?
326.10.20
להירגע אני מסכימה אבל יש גבול בא
אחיייי26.10.20
תשמרו אתם על העיניים שלכם ותפסיקו לחפש עזרה ואיסורים שונים
בת26.10.20
40
אני מאד מאד מכבד את הגאון רבי יהודא אריה שווארץ שליט"א, אבל איני רואה לא מקור ולא טעם לאיסורו.
רפאל26.10.20
39
צודק ב 1000 אחוז
נתי26.10.20
38
ה' ירחם. בנות יקרות אנא שמעו לרב הצדיק, למען ייטב לכן בזה ובבא.
דן26.10.20
37
מה הבדל אם הולכת ברחוב או רוכבת על קורקינט ? רכיבת אופניים יש מתנגדים . זו שטות אבל יש הנמקה. תיק על הגב בעיני מטורף אבל יש כאלה שרואים מה שאני לא. כפתור צניעות מוגזם על מראית עין של פרום. מה רע בקורקינט אני לא מבין . למה בחור יכול להביע לישיבה על קורקינט ולסמינר אי אפשר. חוסך כסף . לא מזהם, מונע נ
באמת לא מבין 26.10.20
לא הבנתי מה היה הענין עם התיק יצא איסור על זה? אני באמת שואלת
??27.10.20
תראה גם ככה אם מותר רב הבנות לא היו באות לסמינר עם קורקינט... אפילו לא בגלל הצניעות, סתם בגלל שזה ילדותי
ת26.10.20
אני לא מסכימה איתך. אני בחורה חרדית ועכשיו עם כל ההגבלות על התחבורה ממש רציתי לקנות קורקינט. אם זה היה מקובל הייתי קונה. אף אחד לא רואה בקורקינט חשמלי דבר ילדותי. אני ממש שמחה לשמוע שזה נהיה מקובל יותר לבחורות ליסוע על זה. במחילה, אבל הבנות מספיק מוגבלות וחנוקות גם ככה, ולא צריך למנוע דברים שהם בסדר
מישהי26.10.20
אני בחורה, יש לי את הרבנים שלי, אני לא חנוקה... אבל אני מסכימה איתך לגבי כל ההוראות והאיסורים של הרבנים, הרבנים צריכים להבין שהם מחליטים על בני אדם ולא על רובוטים, בני אדם צריכים חופש מחייה, כמובן שצריך כללים אבל עד כדי כך? ולגבי הקורקינטים, אני לא ראיתי בחורה שנוסעת על קורקינט כי זה פשוט לא מקובל ל
...27.10.20
36
בתוך העיר אני גם חושבת שזה לא כ"כ צנוע, כי זה באמת דבר שמושך את העין... אבל במסלולים כולם עם קורקינטים ואופניים ומי מסתכל עליך בכלל?? כל עוד שזה לא קורקינט עם לדים או משהו כזה..
חני26.10.20
35
בכל הריכוזים החרדיים בחו"ל, כמעט כל הבנות נוסעות בקורקינט באופן חופשי ביותר, מה לא צנוע בקורקינט, נבצר מבינתי להבין, עומדים בצניעות , מגיעים בקלות ובחיסכון כספי לאן שצריכים. אבל קל מאוד לאסור עוד דבר שיכול להקל, ובדור שצריך להיזהר היטב , בגלל הפיתויים בחוץ, לאסור רק את הנחוץ, ישנם תמיד העסקנים לטובת
דוד26.10.20
מותק, אתה נצא בארץ ישראל ולא בחו"ל!!! כאן זה מנטליות שונה ולכן אין קשר בין הדברים שכתבת.
דרדסית27.10.20
34
מה הבעיה לנסוע בקורקינט אני נוסע.
היאני26.10.20
33
אין כאן שאלה על אם הדבר צנוע או לא. המילה שטן וצניעות הם מילים שצריכים להיכתב בתדירות גבוהה. זה כנראה חווייה רוחנית לאנשים מסוימים. השורה התחתונה היא כי גם המגיבים המדברים על "המבטים הנמשכים" לילדות הקורקינט. וגם כבודו. מכבדים מאוד את ההלכה ואת הדת. כי היא חכמתכם ובינתכם וכו'
דודו 27.10.20
32
קריית הרצוג זה לא מתחם של דאעש.
אליהו26.10.20
31
רק להגיד רפואה שלמה
משה26.10.20
30
ככל שסוגרים קפיץ חזק יותר- הוא מתפוצץ לך בפנים חזק יותר
דוד26.10.20
כמה שזה נכוןןן
!!27.10.20
בעיקרון אתה צודק אבל אני חושבת שאף אחד לא יכול לסגור אותי, שום רב. אני יבחר את הבחירות שלי לבד והוא לא ישנה בהן משהו
.27.10.20
29
לא הבנתי מה הבעיה שלו שבנות יסעו על קורקינט אה זה פשוט לא בעיה אולי בעיה אצלו קורקינט לבנות זה בסדר אופנים זה כבר מוגזם לבנות אוקי כי לבנות אין בעיה ליסוע על קורקינט
בן אדם 26.10.20
28
שמא ילדות קטנות על קורקינט מפתות את כבוד הרב?...
פלא פלאים26.10.20
אבל כשנערות נוסעות בחצאית מתנפנפת אין זה מדרך הכשרות והצנועות
חלילה !26.10.20
נראה לך ? חי בסרט אתה. הוא מתכוון ע"כ שנוסעים בתוך השכונה . ולא בפארקים או במקומות מחוצה לה
ל526.10.20
27
לא מובן לי מה חוסר צניעות יש בזה. בנות שקופצות בחבל והחצאית עפה ברוח זה יותר צנוע?!
אברך27.10.20
26
בכתבה יש עיוות נורא וממילא פגיעה חמורה בכבודו של ת"ח גדול אמיתי, במפורש משתמע שהבעיה בנערות ולא בילדות
סליחה טעות26.10.20
25
מילא אסור אופניים לבנות, כי אז מקומות צנועים עלולים להחשף. אבל קורקינט?!
ג26.10.20
אפילו אברהם אבינו נסע בקורקינט "הלוך ונסוע הנגבה"
נתניהו בנימין26.10.20
הוא נסע הנגבה בסובארו אברכים, כשהיא הייתה עדיין יד ראשונה.
זלמן26.10.20
חחיחייעיעיחעח דאאיי חזקים שתיכםם אנלא יכולההה חחיחחחחחח
חחחחחחחח27.10.20
24
השטן הזה מפתה רק את בנות המלכים הספרדיות..... זה מתחיל כאן ונגמר בשטן שמונע מהן להתקבל לסימינר אשכנזי
כיפת זכוכית26.10.20
סתום יא מגעילללל
205.11.20
23
מי שנוסע על המדרכה, סעו בזהירות ותתחשבו בנו.
הולכי רגל26.10.20
22
לפי התגובות נראה שזה אתר חילוני. תגידו אתם אמיתיים? זה רב שכונה אדם חשוב וירא שמיים מה זה התגובות המזעזעות האלה???.... גם לי לא ברור מה הכוונה במכתב ולמה יש בעיה אבל מכאן ועד לכתוב תגובות ככ נועזות???????
יווי26.10.20
21
"עפרא לפומא" מוחה בכל המלעיזים, "בושה וחרפה" לדבר כך על רב בישראל, גם אם דעתכם שונה ממנו.
דני27.10.20
20
סופסוף! מזמן לא יצאו נגד משהו. עכשיו נרגעתי.
אברך26.10.20
19
קורקינט ???? שומו שמים דחוף לעבור לגמלים כמו אימותינו הקדושות
רחל26.10.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
טלי26.10.20
18
אנח מציע לזרוק את הבנות ליאור וזהו .... מי צריך אותן יצר הרע בהתגלמותו ....
מני26.10.20
17
הרב שוארץ הוא אנגלי במקור הוא רב קהילת צפון העיר ירא שמים גדול. איש הלכה ואמת . בצפון העיר יש השכרה של קורקינטים והרחובות מלאים בלילות בבנות ובחורות על קורקינטים - כנראה שזה מה שהביא את הרב לכתוב את המכתב.
יעקב26.10.20
כנראה, אני עדין לא ראיתי בחורה על קורקינט, לא מצניעות זה פשוט ילדותי...
...26.10.20
16
במקום ללכת לאט, הן עברו מהר עם הקורקינט, פחות ניראות, פחות חשיפה ותשומת לב וממילא יותר צניעות, לא?
אני רוצה להבין26.10.20
15
בזמו שרבנים עסוקים במלחמת הקודש על הקורקינטים השטן מפתה ילדי ישראל לדברים באמת חמורים. ראה כתבה על המעבדה שנתגלתה בתוככי בני ברק.
רפאל27.10.20
היכן אמצא את הכתבה הזו
תהילה28.10.20
14
איפה החוסר צניעות פה? אם החצאית באורך הנכון וגרביים ושרוול וכו וכו, אז מה הבעיה לרכב על קורקינט?
לא הבנתי26.10.20
13
אני מוחה בכם תתביישו
לא רוצים לקבל אל תקבלו אבל למה לכתוב ככה26.10.20
12
הרב צודק מאד. יש להוסיף שזה גם מסוכן וכבר ארעו תאונות רבות עם מעורבות של קורקינטים חשמליים. על זה גם אפשר לומר-״ונשמרתם מאד לנפשותיכם״,תרתי משמע-לנפש ולגוף.
צביקה26.10.20
אם זה מסוכן - זה מסוכן לכולם ולא רק לבנות. לא הבנתי מה לא צנוע בזה? אופניים ברור, אבל מה הבעיה בקורקינט???
בני26.10.20
11
בזמן שהרבנים עסוקים בלהזהיר נערות לא לנסוע על קורקינטים הבנות האחרונת נמשכות לדברים גרועים פי מליון מזה
עטרה27.10.20
10
מי בקש ממך להסתכל על בנות????
יוסי26.10.20
אתה שפוי בכלל? אתה בטוח לא מכיר את הרב הזה שככה אתה מדבר. תתבייש לך . עזות הדור
ליוסי 1926.10.20
מי אתה שתדבר כך על רב בישראל, תלמיד חכם שמקיים תפקידו נאמנה לע וד בפרץ ולהוכיח את הרבים על פרצות בצניעות ??? מי אתה ? עבדא בהפקרא ניחא ליה. לדעתך המעוותת הכל מותר, כי מי ביקש ממכם להסתכל...
דורש אמת26.10.20
9
קצת הגיון בקורקינט שנוסע במהירות עולה החצאית מאויר ונחשף הרגלים אז שוטים תמשיכו לדבר נגד רבנים
מי שמאמין26.10.20
8
אני מבינה שאולי זה באמת לא ככ צנועה כי זה יכול להיות מושך... (לא שיש לי את הנסיון הזה כע, כבר עברתי את הגיל לנסוע על קורקינט) לא קשור לזה, אנשים צריכים לדעת שאם חונקים יותר מדי וכל דבר שכיף לעשות ניהיה פתאום אסור/לא צנוע אז הבנות לגמרי יאבדו את זה
ללא שם28.10.20
7
אני לא נוסעת בקורקינט אלא באופניים ואני לא מתכוונת להפסיק זה חשוב לבריאות
תהילה26.10.20
יופי. תהני
ב26.10.20
6
השטן מפתה להמציא חומרות חדשות ואיסורים חדשים שגורמים נזק עצום לשמירת תורה ומצוות דוחים יהודים מהתורה הקדושה ר"ל.
סענדר26.10.20
בדיוק! כל עוד זה לא רשום בהלכה אל תמציאו איסורים כי רק ככה הנערים והערות נושרים ולא רוצים בתורה חו
א26.10.20
נכון, מרוב שהילדים נחנקים הם רוצים לפרוץ החוצה את כל הגדרות...
...26.10.20
בס"ד במקום לאמץ את המחשבה שולפים הפכפכנות. לא הרב ממציא איסורים אלא הצד השני "ממציא לנו פטנטים" להחדיר קלות דעת. אם לא הבנת, לך לפסיכיאטר (גם איש מקצוע אחר, לא משוחד בדעות קלוקלות) והוא יסביר לך.
חושב הפוך26.10.20
5
64 צודק,
י.28.10.20
4
הצדק עם הרב. גם אם אין ברכיבה עצמה שום בעיה של צניעות, וגם אם בחו"ל הדבר מקובל בקרב הקהילות החרדיות, אך כאשר מדובר בצניעות, מנהג המקום הופך לנורמה מחייבת מעיקר הדין. ולכן, כל עוד שבארץ הדבר אינו מקובל, מי שחורגת מן הנהוג והמקובל לבנים בלבד נחשבת לפורצת את גדרי הצניעות. גם בעישון אין כל בעיה של חוסר
דודו26.10.20
ואיך מתהווה מנהג המקום, ספר לז'וז'ו?????? התשובה פשוטה: אלימים כמוך, יוצרים את מנהג המקום, על פי גחמותיהם.
ז'וז'ו26.10.20
נקודה למחשבה* איך זה שתמיד בנורמה הבנות הם הבעיה זה לא מקובל בגלל שכל מה ש בת רוצה וצריכה חוסמים אותה אני חושבת שאם אוסרים על חלק מהמגדר צריך על כולו שאם אסור לבנות אסור גם לבנים כי לבנות יש כבר מספיק דברים שחוסמים אותם וזה גורם לקנאה והקנאה הזאת מדרדר אותן מאד אתם לא חושבים ככה?!
א26.10.20
3
די די די למה אתם מפיצים שינאה וכאלה מהמאמרים של קיצונים שכאילו לא למדו מה זה הדבר הזה לאסור ילדות מלשחק בקור קוונט מה אנחנו דאאש?? מה זה כל הקיצון הזה בזמן שיראל צריך הרבה רחמים ושהרבה משפחות צריכים משחקים כדי להעסק את הילדים בזמן הזה. די לקיצוץ
ענאל26.10.20
2
שיסעו ויהנו כבר אסור לחרדים לעשות כושר?
איש26.10.20
1
כל הכבוד לכב' הרב!!! וכנ''ל לגבי אופניים!!!
חרדי26.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם