כיכר השבת

העלאת הקנסות על המוסדות

חילוקי דעות ביהדות התורה: לשבור את הכלים מול נתניהו?

בעוד מרבית ח"כי המפלגה - תוקפים את נתניהו, אך נמנעים מלשבור את הכלים, דווקא ליצמן, שנותר ללא תפקיד השר ו'המודיע' - מחריפים את הטון ודוחקים ביציאה מהממשלה; סיקור מיוחד (אקטואליה)

35
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ו בחשוון | 02.11.20
גפני וליצמן. ארכיון
גפני וליצמן. ארכיון (צילום: Roy Alima/Flash90)

בשעה הקרובה (שני) תתכנס ישיבת סיעת 'יהדות התורה' על רקע החלטת הקבינט להעלות את הקנסות על מוסדות חינוך, החלטה לה התנגד השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס.

ליצמן צפוי לנקוט בעמדה המחמירה - אפילו עד כדי פרישה מהקואליציה והצבעת אי אמון בממשלה. חבריו מ'דגל התורה' ו'אגודה' טוענים כי יש לפעול בכלים הפרלמנטריים בהצבעה במליאה ובוועדת חוקה למנוע את העלאת הקנסות.

בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה ביום שני בשבוע שעבר, נרשמו חילוקי דעות איך להתייחס לממשלה בראשות בנימין נתניהו בכל הקשור להעלאת הקנסות על מוסדות החינוך.

בעוד שח"כי 'דגל התורה' וחלק מח"כי 'אגודת ישראל' טענו כי יש למחות ולפעול נגד העלאת הקנסות, ח"כ יעקב ליצמן המשיך להוביל את הקו הניצי והציע להגיש אי אמון בממשלה.

ליצמן, מתח ביקורת קשה על נתניהו והלין על כך שמאז שעזב את תפקידו כסגן שר, ראש הממשלה לא מעדכן אותו בנושאים שקשורים לציבור החרדי. הצעתו של ליצמן לא התקבלה, אך סוכם להוציא הודעה שיהדות התורה תתנגד באופן רוחבי להעלאת הקנסות.

גפני נגד נתניהו: "כל הזמן אנחנו מוכים" (צילום: ערוץ כנסת)

גם בביטאונים המפלגתיים, ניתן לראות את הבדלי הגישות - גם בתוך סיעת 'אגודת ישראל', כאשר 'המודיע' מוביל בשבועות האחרונים קו אישי נגד נתניהו ודוחק לצאת מהממשלה, עם אמירות קשות מאוד ודיבורים על חבירה עם מפלגות אחרות.

לעומת זאת, 'המבשר' אמנם גם מעביר ביקורת על נתניהו - אך יחד עם זאת הוא מדגיש שאין אלטרנטיבה אחרת ומביא דוגמאות מ'כחול לבן' שתמכו בהצעות חוק אנטי דתיות, למרות חברותם בקואליציה, כך שב'המבשר' נותנים לקורא להבין שאם החרדים יהיו בחוץ המצב יהיה הרבה יותר קשה בנושאי יהדות.

גם ב'יתד נאמן' של 'דגל התורה', מועברת ביקורת על נתניהו אך העיתון אינו דוחק להיפרדות ולהליכה לבחירות.

בסיעת ש"ס, שרי הממשלה מטעם המפלגה הצביעו בממשלה נגד העלאת הקנסות, אך הנרטיב הוא לא אישית נגד נתניהו ונראה שלא נעשה ניסיון לשבור את הכלים מול ראש הממשלה.

יש שיגידו שכוחו של ליצמן נחלש בעקבות כך שבתוך 'אגודת ישראל' היו כאלה שהודיעו לראש הממשלה שליצמן אינו מייצג אותם, ושכל עניינו זה בעקבות כך שהוא נאלץ לא להיות שר - בהוראת האדמו"ר מגור, כך שמבחינתו, "תמות נפשי עם פלישתים" ושהממשלה תתפרק.

כעת, המבחן של סיעת 'יהדות התורה' בנושא הקנסות הוא האם שוברים את הכלים לגמרי בצורה אישית מול נתניהו או עומדים בצורה עניינית בניסיון למנוע את העלאת גובה הקנסות.

בעבר, הודעות של הסיעה שהביעו מחאה נגד הממשלה נפסלו על ידי ליצמן מכיוון שהן היו חריפות מידי, אך כעת נראה שהוא מכתיב את ההודעות החריפות יותר, בניסיון להביא לכך שיובילו להיפרדות של החרדים מהקואליציה.

המתקפות ב'המודיע'
המתקפות ב'המודיע'
הנוסח הראשון
הנוסח השני, אחרי שעודן
תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
ואני אומר לכם שבסוף רק עם הערבים נוכל להקים ממשלה ציונים החוצה, ממשלה בראשות אימאן עודה והחרדים ואולי נצרף כסרח עודף כמה ציונים מסכנים ומרוטי כנפים שיהיו הגוי של שבת בשביל מה שכבר צריך ושכל הציונים יעברו דירה לאוגאנדא וחסל
משה03.11.20
30
לשבור את הכלים. נמאס כבר מנתניהו
ריקי02.11.20
29
אנו מנועים על עתון המודיע ולצערינו שנמאס לראות איך העיתון הפגה לשופר של ליצמן, אין יום שאין כתבה על ליצמן, מילה במילה מה שהחכם ליצמן אומר, כל מילה שלו וכל דעה שלו זה קדוש קדוש קדוש...ליצמן מתוזכל שכסר לא סופרים אותו בממשלה...והוא פשוט רוצה שיתיחסו אליו ולכן כמו ילד קטן החליט להשתולל ולצעןק הכי הגי
רותי02.11.20

הצגת כל התגובות

28
כש 30 אחוז מהנדבקים בקורונה הם חרדים "החרדים" אשמים ויש פה מעיה מגזרית קשה. כש 67 אחוז! מהנשים שנרצחות הן ערביות אסור, ואף אחד לא מעז לצייץ שאולי יש פה בעיה מגזרית ותרבותית. כמה טיפשות כמה צביעות וכעת כשאחוזי התחלואה אצל הערבים הכי גבוה שוב ערוצי התעמולה כולם בשקט... אין גבול לצביעות!!!!!! לא ייא
שלמה02.11.20
27
עוברים על החוק וגם בוכים על קנסות...עצוב..
יוהרה של הסיעות החרדיות02.11.20
26
לא מבין מאיפה הלגיטמציה של חברי הכנסת שלנו להתנהג כמו עבריינים ולחפות על דברים שמסכנים חיים של יהודים. צר לי, מתבייש שהצבעתי ג, מייחל לזמנים טובים יותר.
מזועזע03.11.20
25
ליצמן צודק .הטון מול נתניהו צריך להיות חד וברור שיפסיק לזלזל בחרדים .ולא יתנהג כפיל בחנות חרסינה הוא מבין רק בכח וכך צריך ללכת איתו חבל שלא שומעים בקול ליצמן שרואה רחוק. ומנוסה יותר מכולם
ליטאי02.11.20
24
את ליצמן צריך לשים במקום הנכון זאות אומרת שהוא לא קובע את סדר היום הציבורי ביהדות התורה וגם לנתניהו שהוא חצה את קו האדום עם הציבור החרדי הוא סגר לנו בפעם השניה בתוך חצי שנה את מוסדות התורה הוא סגר לנו את בתי הכנסת בחגים ובחג הפסח אם באמת הוא היה רוצה ללחם נגד הוירוס היה לו לעשות אתה סוגר בזמן החופש
נחמה02.11.20
23
שמאל: הפגנות (נגד ביבי) הן נשמת אפה של הדמוקרטיה ימין: והקורונה לא מדבקת שם? שמאל: זה באוויר הפתוח ימין: ותפילות ? וקהל באצטדיונים ? ו.. שמאל: אתה בבון ימין: תענה לעניין שמאל: אתה מסית
שמעון02.11.20
22
בכתבה נתניהו כפוי טובה! הליצמן הזה בכלל לא תופס שיש כאן מדינה,יש כאן מגיפה, הוא רואה את זה שיש כאן נתניהו המטיל דמי חסות לכיסו?? ועל זה זועקים גיוועלד כפוי טובה שכמוך??? ככה רואים הנציגים שלנו את הנהגת המדינה החולה הזאת!!! וזה ממש נוסחת פרוש לצעוק ולעשות בלגענים,ותמיד לצעוק גנבת אותי כפוי טובה במקום
יוסי02.11.20
21
פעם אחת צריך ללמד את נתניהו לקח. לא יתכן שכל יומיים יטיל עלינו גזירה חדשה. לא חשבתי שאגיד את זה אבל הגיע הזמן להתפלל לאובדנו של הרשע כמו שמצווה אותנו התורה הקדושה
אהרון02.11.20
20
אין גדולים בישראל ? עסקנים ,מכריעים במהלכחם מול ההנהגה דל הליכוד ושות' ?... זו אחת הסיבות להקמת דגל התורה. דעת בילי בתים/עסקנים ככל חשיבותם,מול דעת תורה מפי גדולי הדור .
א.בן סמואל03.11.20
19
נתניהו הוא נטל הוא עושה עלינו ספינים שלא ידברו על כשלונו הגדול צריך לתמוך באנשים אחרים מהימין די נמאס מביבי
רכס03.11.20
18
"כאב ליבם" של מי שבשאט נפש מוכנים לסכן חיי אדם? קודם שיתחשבו בסיבלם של כל אלה שנדבקו בעיקבות ההוראות שלא לציית להנחיות של משרד הבריאות.
רפאל 02.11.20
17
איזה דפוק סמוטריץ
מרים 02.11.20
16
ערוצי התעמולה: אייטם ראשון: בואו בהמוניכם למסיבת הדבקה בבלפור אייטם שני: עצמאית שהחליטה שהיא מצפצפת על ההנחיות אייטם שלישי: לס מסביר למה השפעת מסוכנת מקורונה אייטם רביעי: איך נתניהו נכשל בקורונה
שלמה02.11.20
15
ליצמן וגפני על מי אתם מאימיים בלי ביבי אף אחד לא היה מתייחס אליכם
26702.11.20
14
מתי תבינו שכל הציונים כולם מימין ומשמאל כולם שונאים אותנו וחפצים אך ברעתינו, ומלכות זדון הציונית מהרה תעקר
משה יעקבהורוויץ03.11.20
13
אני מצביע לכם ג ותשברו את הכלים זהו. ביבי הביתה.
משה02.11.20
וליצמן המגעיל והמושחת הביתה......
רותי02.11.20
12
הכל ממנעים אישיים
אברהם ויצמן02.11.20
11
למתלבטים ב'יהדות התורה', תמשיכו להתלבט, המצביעים שלכם ימשיכו להיות נרדפים בארצם, לקבל קנסות ומכות משוטרים, אבל אתכם בסוף ישלחו הביתה!!!! תתעוררו. ממכם יש לי צפיות, מהמפלגה שהצבעתי (ש"ס) כבר אין לי צפיות. נדבקו לכסא ושום דבר לא מעניין אותם כבר.
יוסי02.11.20
10
כבר היה מי שהסיק את המסקנה שאין לחרדים מה לחפש שם
שפוי אחרון03.11.20
9
אנו החרדים לא כפויי טובה ח''ו אלא מודים לו על שזכינו להגיע לארץ ישראל ומתאבלים על צער השכינה שיש בגלל המדינה מיום קומתה אינקווזית הקיבוצים מערכת המשפט וג''ץ רדיפת ההתורה ואי הכרה מספיק במלכות שמים ועוד
יאיר 02.11.20
8
מה אתם רוצים סגרו לכם בגלל שלא הקשבתם להנחיות מה אתם רוצים?
חמוד02.11.20
7
מצטופפים בהמוניהם ברחובות -''כמחאה על הטיפול בקורונה'' מפגינים נגד רה''מ שהוגשו נגדו כזבי אישום הזויים באמצעים עברייניים -''כמחאה נגד השחיתות'' מפגינים יחד עם יזבק ושות' -''כמחאה לשלום המדינה'' מפריעים לשידור של ערוץ 20 -תוך כדי קריאות ''דמוקרטיה'' =שיגעון שמאלני בהתגלמותו
שלמה02.11.20
6
כשישברו את הכלים מולכם אל תתפלאו, ואל תתבכיינו אנטישמיות. זה יהיה ללא רחם, משום שאתם התנועה הרצינית היחידה שמרשה לעצמה לשבח מפירי תקנות כנגד המגיפה. (מפגיני בלפור הם ילדים מופרעים - לא מהם עלינו ללמוד).
הבנת המציאות02.11.20
5
על מה הח"כים החרדים מתעצבנים? הם מצפים שנתניהו לא יאכוף את ההנחיות? שייתן לחלקים בציבור החרדי לעשות אנרכיה במדינה? שייתן לתחלואה לזנק ולגרור לסגר שלישי? זה שחלק ממנהלי התת"ים מתקמצנים על בניית קפסולות זו אשמתם בלבד, אני הייתי נותן להם קנסות הרבה יותר גבוהים!
כפויי טובה03.11.20
4
כל חרדי נורמלי שונא עד מתעב את נתניהו מי שתומך בו הוא ערב רב
משה02.11.20
אתה מעדיף את לפיד וליברמן?
רפאל02.11.20
3
שילכו לעזאזאל ליצמן גפני ודומיהם הדוחים.
יהודה02.11.20
2
הם לא ישברו את הכלים אל תדאגו אם היה להם את זה היינו רואים בשטח שהם דואגים לבוחרים שלהם
ציפי02.11.20
1
כן כן חבר'ה לשבור לשבור. תראו להם מי חזק. אולי נקבל ממשלת שמאל בזכותכם.
יצחק02.11.20
חחחחחחחחחח למי יחברו? ללפידרמן? למרצ? למפלגת בגצ? לפיד, תירגע עם החלומות
שלמה02.11.20
זה הומור...
ישראלית02.11.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24