כיכר השבת

"לא להיות אסקופה הנדרסת"

נציג 'דגל התורה' מאשים: "מונעים מאיתנו מוסדות ממ"ח"

סוגיית פתיחת מוסדות ממלכתי-חרדי, הגיעה לדיון בכנסת, במהלכו האשים נציג 'דגל התורה' בהרצליה כי יש מי שמונע מהם הקמת מוסדות, וטען כי הנשירה הגדולה שיש - היא בגלל שיטת החינוך (בארץ)

39
רפאל כהן | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 10.11.20
(צילום: דוברות הכנסת)

סוגיית פתיחת מוסדות ממלכתי-חרדי, מעוררת לא אחת סערות פנימיות, כאשר בעוד חלק מהציבור המודרני מנסה לקדם זאת, הרי שגדולי ישראל ושלוחיהם - הח"כים החרדיים, הביעו התנגדות נחרצת למוסדות אלו. אלא שכעת, לראשונה, נציג רשמי של 'דגל התורה', בעיר הרצליה, יוצא במתקפה פנימית נגד כך שמונעים את הקמת מוסדות הממ"ח.

כזכור, יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, הביע לא אחת התנגדות נחרצת לבתי הספר הממלכתיים-חרדים, ואף תועד קודם הבחירות, כאן ב"כיכר השבת", מבקש ממי שתומך בכך שלא יבחר ב'יהדות התורה'.

"אם אתם שואלים אותי, אם כתוצאה מזה שאלחם בממ"ח אתם לא מצביעים ג' - אל תצביעו ג', עדיף להצביע למפלגה אחרת, כדאי לליכוד, שם אולי יעזרו לכם", אמר גפני, "יכול לבוא אחד כזה או אחר ולהגיד לכם, 'אני אדאג לממ"ח', אני לא אתן לזה. אני יכול ללכת לנתניהו ולהגיד לו אם אתה מקים ממ"ח אין לך ממשלה".

אלא שלטענת נציג 'דגל התורה' בהרצליה, אלעד צדיקוב, המצב כיום הוא שבערים בהן פועלת אחת מרשתות החינוך החרדיות, משרד החינוך נמנע מפתיחת בית ספר ממ"ח - זאת גם אם ההורים דורשים שבית הספר יפעל בשיטת הממלכתי-חרדי.

בדיון שנערך אמש (שני) בוועדת המשנה לחינוך בכנסת, טען צדיקות כי יש לאשר פתיחת מוסדות ממלכתי-חרדי בקהילות בהם ההורים מעוניינים בממ"ח.

לדבריו, "הנשירה הגדולה שיש עכשיו, שרובה מגיעה מדור שני לבעלי תשובה, נגרמת כתוצאה משיטת החינוך. אנו רוצים מצוינות גם במקצועות ליבה: כשמנחילים לילד שאפשר להתייחס לאנגלית ומתמטיקה בבינוניות, הוא יתייחס בסוף גם לגמרא בבינוניות".

צדיקוב הוסיף ואמר כי "העולם החרדי בנה תילים של תורה ואני חוזר בתשובה בזכותו. אבל התפקיד שלי הוא לא להיות האסקופה הנדרסת של העולם החרדי. יש לי סגן מפקד שהכריע גורלות של עם ישראל, אבל בבית הספר אף אחד לא נותן לו זכות דיבור. אנחנו רוצים מצוינות חינוכית, מצוינות במקצועות ליבה והכי הרבה מצוינות תורנית".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר צדיקוב כי כיום ישנם הורים שמעדיפים לשלוח את ילדיהם ללמוד מחוץ לעיר מגוריהם כדי שילמדו בחינוך חרדי, בין השאר בבתי ספר מצטיינים של החינוך העצמאי.

צדיקוב דרש שמוסדות הממ"ח יהיה בתקנות מנכ"ל משרד החינוך, כך שהרשות המקומית תחויב לעזור להורים הדורשים חינוך ממלכתי-חרדי בערים חילוניות, בהן אין אפשרות להיות חלק מרשת חרדית קיימת.

ח"כ תהלה פרידמן, יו"ר ועדת המשנה, אמרה בדיון כי החינוך הממלכתי חרדי אינו מעוגן בשום חוק ולכן לא ניתן לחייב רשויות מקומיות לפתוח בתי ספר ממלכתיים חרדיים. רשויות, בעיקר בריכוזים חרדים קלאסיים, מסרבות לפתוח מוסדות חינוך ממלכתיים חרדים רשמיים. ובנוסף, גם משרד החינוך וגם הבעלויות של מוסדות החינוך במוכר שאינו רשמי מערימים קשיים כאשר בית ספר חרדי נקלע לקיים ומעוניין לעבור לחינוך החרדי ממלכתי. "השאלה היא איך עוזרים למדינה להגביר את ההשתתפות של הציבור שלה בשוק העבודה ואיך מאפשרים לימודי קודש מצוינים לצד לימודי חול איכותיים?", שאלה ח"כ פרידמן.

רות אלמליח, הממונה על החינוך החרדי במשרד החינוך, הסבירה כי בתחילת הדרך משרד החינוך הקל על המעבר של בתי ספר מהמוכר שאינו רשמי לחינוך הממלכתי אך כיום הקריטריונים מדויקים יותר כדי ליצור בתי ספר שיתנו מענה לצורך שלשמו הוקמו. "זה לא מעבר מסלקום לפרטנר, לבעלות יש מחויבות כלפי המורים שלה. העברת בעלות סדורה מתבצעת בלשכה המשפטית. אם הבעלות אומרת שלא מעוניינת לעבור – זאת בעיה".

תוכן שאסור לפספס
39 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
חזק!!!!!
אליהו לוי11.11.20
30
החינוך החרדימ מוציא מצטיינים בכל המקצועות עובדה ! זה לא בגלל שהוא צריך ממ"ח, הוא רוצה שיהיה מנהל/ת כפופים אליו ושהוא יהיה "מרן" שלהם...
פנחס10.11.20
29
חובת חינוך הילדים מוטלת על ההורים ורק עליהם. כאשר יש להורים ספק, אז הם שואלים חכם, אבל כאשר להורים ברור שהם רוצים עבור ילדיהם חינוך ממלכתי חרדי, אז איך יתכן שיבואו גורמים מחוץ למשפחה וימנעו זאת מהם?
רפאל10.11.20

הצגת כל התגובות

28
חזק וברוך . פשוט פשע של העסוקנה החרדית לא לאפשר פתיחת ממ"ח.
אבי צדיקוב10.11.20
תתרגלו ל2 מושגים חדשים מאז הקורונה פייק חרדים וחרדים ציונים
ג'פרי 11.11.20
27
גפני נגד מעוניין שתשארו מטומטמים ותמשיכו להצביע לו ולש"ס והם ימשיכו לקנות בתים,מכוניות פאר,ולחתן ילדים,ואתם תמשיכו ותסעו עם קורקינט חשמלי בקושי סוחב.
יאיר11.11.20
26
אם הם היו מתנפלים על כל משפחה בבידוד, כמו שהם מתנפלים על מצביע פונטצילאי ל-ג', היינו דוגמא בכול העולם לאיך מטפלים בקרונה, איכזבתם רבים.
Yona10.11.20
25
עם התימימות הרב בן אבו מגילה יש לו ממח והכל בסדר לא מלמדיפ שם כפירה חו מלמדים שם כמו ברשת רק בלי לגנב כסף מהצוות החינוכי
יקולס10.11.20
24
הגיע הזמן והסוף. לשכר לימוד היקר. לאברכים ולמסקנים. רק ממלכתי. ללא הפליות. אני מרחם על מנהלי החדרים. לא ייקנו גיפים. בוא תבקרו במודיעין עילית ועוד מקומות. תראו איך מתנהגים מנהלי חדרים. לא כולם אבל אם ראית גיפ בחניה. כנראה שגר כאן מנהל חיידר. סליחה על הביטוי לא סופרים את ההורים ממטר
בוקר טוב11.11.20
23
צודק ב100% כל מילה בסלע. לא פותרים בעיות. ממנים מקורבים. לא מוכנים לקבל בסלי שעות לליב"ה מהרשות המקומית (בחינם) רמה ניהולית בינונית בחלק מהמקרים כל קבוצת הורים תחליט לעצמה
בעלי תשובה10.11.20
22
הם מלשינים על מוסדות, ואח"כ בוכים.
חכם10.11.20
21
יש תת דעת ותבונה שמחכה לממ"ח הרבה זמן והם לא סופרים אותו נראה לי שדרעי סגר עם רות אלמליח שלא תאפשר פתיחת ממ"ח שהרשת לא תקרוס.
דעת ותבוננננה10.11.20
20
חבל שלא רוצים לפתוח לרב הדס בקטמונים ממ"ח . פשוט פשע של עיריית ירושלים ומשה ליאון בראש.
הורה10.11.20
19
הוא מתאים להיות נציג של הבית היהודי ולא של דגל התורה. אלא שדגל בשנים האחרונות, הופכת אט אט אבל בטוח להיות מפלגה לאומית. זה מתחיל עם הסכמים עם המזרחי, ממשיך לכניסה להסתדרות הציונית, וממשיך לממ"ח שנאסר ע"י כל גדולי ישראל
חיים10.11.20
18
בע"ה הרשת תקרוס וחיים ביטון ילך הביתה ויהיה רק ממ"ח בלי ג'ובים נטו חינוך
תתתתת10.11.20
17
דברים כדורבנות!!
אליהו11.11.20
16
ככה זה שבעל תשובה אומר את דעותיו האישיות על ציונות על החינוך ועל ועל... יש גדולי תורה מפיהם אנו חיים. חוטאים למטרה העסקונה שמנסה להחליט את סדר היום בעולם החרדי... מטרתם ולשם כך הם נשלחו להיות נאמנים לגדולי ישראל ולא לעצמם. באהבה
שמעון הקצב10.11.20
ואם גדולי ישראל יאשרו תטען שזה לא נקרא גדול בישראל
יהודה המאמין11.11.20
15
מי שחרדי וטוב לו במערכת החינוך החרדית כפי שהיא-מעולה. הבעיה למי שלא מסתדר ואז הממ"ח הוא פיתרון אידיאלי במקום להיזרק לרחוב. כפי שקורה בימינו.
צודק לגמריי10.11.20
14
גפני שתדע שבחינוך העצמאי ישנה בעיה של ניצול העובדים והעובדות. משלמים להם משכורות רעב. וכן מתקבלות לעבוד רק מי שהיא הבת של..... מה עם כל השאר? חבל על המלחמה שלך שהיא לא במקום הנכון. זה לא יפגע כהוא זה בחינוך העצמאי. גם ככה הם מרימים את האף ומקבלים רק את ה"מושלמים".
מאוכזבת11.11.20
הכול בסדר כל המורות החסודות בבית יעקב הן ליטאיות מייד אין בני ברק בנות המי ומי של החכים והעסקונה והחושבישערס למיניהם מדי פעם שותלים איזה ספרדייה, עם פאה כמובן, משוכנזת עד קצות עקביה, כדי לנפנף שהם לא גזענים מה אכפת לחכים שהחגיגה תמשיך? הבנות שלהן עם משרה עוד לפני שבקעו מהביצה
מימי11.11.20
13
לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא בגלל שהוא מינו ,צדיקוב ודגל התנועה הציונית ודגל ,בוהה בוהה
חיים10.11.20
12
מדוע הרוצה להיות נציג דגל לא נצטרך לעבור מבחן ,אצל רבנים על טיב השקפותיו וריקעו למקום חינוך בניו ,בושה ,
חיים11.11.20
11
דבריו הם קשקוש מוחלט. אבל אני מתפלא איך נציג של דגל מבקש ממ"ח. תרתי דסתרי כאילו???
יהודי פשוט10.11.20
אתה מדבר על דגל התורה של הגרא"מ שך והגרי"ש אלישיב היום זו מפלגה ציונית לכל דבר
ג'פרי 11.11.20
10
יש הבדל בין חיידר תשב"ר עץ חיים בירושלים וחיידר תפרח (אגב משוייך לחינוך העצמאי לגמרי כבית ספר איזורי) לתלמודי תורה בפריפריה שאין מי שיעזור להם, כי ח"כ היקרים שלנו רואים רק את המייסטרים החרדיים בלבד!!!!!!!! סליחה הם גם עושים סיבוב תמונות / צילומים בכככככללל הארץ כולל מינוי רב בחריש.... והיהודי החרדי
אביעד11.11.20
9
מה עושה רות אלמליח במשרד החינוך ממש מיותרת !!!!
י10.11.20
8
צודק
ךךךצודק10.11.20
7
אכן בדגל רוצים ממלכתי חרדי.....
נתי11.11.20
דגל היא מפלגה ציונית חרדים עיין ערך בחירות להסתדרות הציונית
ג'פרי 11.11.20
6
מה יהיה? מה הפלג צדק? השתבשנו לגמרי? אין ליצודים הילדים מסתובבים חסרי מעש קשרים עם הציונות העולמית ועכשיו הממ"ח הזה מפחיד! לא קשה לדמיין איך ניראה בעוד 10 שנים אני חושש שהפלג יצחק עלינו...
יעקב10.11.20
למרות שבנוגע לזלזול בהנחיות אני תוקף בחריפות את הפלג במאבק נגד דגל [כחול לבן] (התורה) (אולי התורא) הם צודקים
ג'פרי 11.11.20
5
לצערי הרב יש תת בירושלים בשכונת בקעה של הרב הדס שפשוט לא נותנים לו ממ"ח והוא פרטי כי הם מפחדים מש"ס
יוסי10.11.20
4
אכן כן סוגיה כאובה....יש המון אינטרסים של כסף המון כסף מיליונים...מנהלי המוסדות נהנים מהיותם עצמאים עושים מה בא להם ומאידך גם מתוקצבים אמנם חלקית אך זה מספיק לג'יפים ודירות לכל הילדים במזומן וחופשות מפנקות בחו"ל.....אם יעברו לממ"ח כל זה ילך להם....ולכן הם יתאבדו ולא יתנו שיהיה ממ"ח....והילדים יאכלו
קובי11.11.20
3
תחילת הסוף של חילול ה' נוראי - שיהודי שומר תורה ומצוות לא יכול להיות חכם כולל
יעקב10.11.20
זה שהוא הולך עם כיפה וזקן לא אומר כלום גם מנדלבליט הולך עם כיפה וזקן
ג'פרי 11.11.20
2
אדם אמיץ שאומר את האמת
קיזרמן לורן10.11.20
1
גם בפתח תקווה וגם אצלנו במבשרת מדובר על חשש של מעיין החינוך התורני למעבר לבתי ספר של הממ"ח בלי כל הקומבינות של ביטון ויזדי עם האתנן הפוליטי והאחר שרשת הנושאת למרבה הצער את שמו של מר"ן גוזלת מהורים ומורים וד"ל. אני רוצה ממ"ח לבנים שלי ואין סרט בו אשלח אותם לבתי הספר ברמה ובצרות הניהול של בני יוסף. א
ממח מבשרת10.11.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24