כיכר השבת

הסערה בפ"ת

סגירת בית הספר: ח"כ אליהו ברוכי פנה למשרד המשפטים

בעקבות הסערה בפתח תקווה סביב סגירת בית הספר 'בית יעקב' על ידי ראש העיר רמי גרינברג, לטענתו בשל "תחלואה גבוהה", ח"כ אליהו ברוכי פנה למשרד המשפטים כדי לקבל חוות דעת (חדשות)

35
כיכר השבת | י"ט בטבת | 03.01.21
רמי גרינברג והתלמידות, הבוקר
רמי גרינברג והתלמידות, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות הסערה בפתח תקווה בסגירת בית הספר 'בית יעקב' על ידי ראש העיר רמי גרינברג, לטענתו בשל "תחלואה גבוהה" בקורונה, בעוד בבית הספר טענו כי הדבר לא בסמכותו אלא בסמכות משרד החינוך, הסוגיה עוברת לבחינה משפטית.

ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה הבוקר (ראשון) אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, "הנידון: התערבותך המיידית בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

במכתבו, כותב ח"כ ברוכי: "בהמשך לשיחתנו הבוקר בנושא החמור שבנידון, הנני לפרוש לפניך את מלוא הפרטים. בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר פתח תקווה, הנמנה עם מוסדות המוכש"ר ומונה מעל אלף תלמידות, מתנהל על פי הנחיות משרד החינוך בכל הנוגע לטיפול במגפת הקורונה.

המכתב של ח"כ ברוכי

"לאחרונה התגלו בבית הספר מספר מקרי תחלואה וההנהלה פעלה מיידית בנושא בהתאם להחלטות הממשלה. עם זאת, באופן שרירותי וברוטאלי הגיע ראש העיר פתח תקווה אל המוסד ודרש לסגור את בית הספר לאלתר על אלף תלמידותיו".

ברוכי מציין עוד: "יוזכר כי 'מתווה הרמזור' קובע כי רק בערים כתומות ואדומות (פתח תקווה מוגדרת עיר צהובה) תיסגר מערכת החינוך, זאת כמובן בהכללת כל מוסדות החינוך בעיר ולא בנוגע למוסד יחידני כזה או אחר. כמו כן, החלטות אלה מתקבלות בידי הממשלה בלבד בסופו של כל שבוע, ולא בידי ראש הרשות המקומית".

"בהתאם לנ"ל ועל רקע חומרת הדברים ודחיפותם", כותב ח"כ ברוכי, "אבקש לקבל לאלתר את חוות דעתך המשפטית בדבר סמכות ראש העירייה לפעול בניגוד לעמדת הממשלה והוראות משרד החינוך, ולמסור הנחיות ברורות וסדורות בעניין לראש עיריית פתח תקווה וליועץ המשפטי של העירייה".

המהומה בשערי בית הספר, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל היום (ראשון) בשערי בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר, בניסיון להביא לסגירת בית הספר, בטענה לתחלואה גבוהה - וזאת לכאורה בחוסר סמכות, שכן לפי משרד החינוך והחינוך העצמאי, אין הצדקה לסגירת בית הספר. גרינברג מצדו טען כי "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר".

לאחר דין ודברים שהתנהלו אמש בקבוצות הוואטסאפ בעיר סביב סגירת בית הספר, הבוקר, התייצב רמי גרינברג עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת רבה על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו.

במשך שעה ארוכה המשיכו הוויכוחים בשערי בית הספר, כאשר רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו, אך הילדות נותרו בחוץ ונשלחו ללמוד היום במרחב הקולי.

הודעת ביתה ספר להורים ולתלמידות

בהודעה שנשלחה להורים ולתלמידות מטעם בית הספר, נאמר: "אי הוודאות גדולה, כידוע, ראש העיר סגר את בית הספר בניגוד להוראת החינוך העצמאי ובניגוד למשרד החינוך, כרגע יש דין ודברים בין הנוגעים בדבר, כמובן שיתבהרו העניינים נודיע.

"מאחר שראש העיר שלח את הילדות לביתן, נבקש מההורים לוודא שהבנות הגיעו הביתה, והיום בכל מקרה התלמידות מוזמנות להקשיב בקו בית הספר וללמוד דרך המרחב הקולי".

בשעת לילה מאוחרת, שיגרה דוברות העירייה הודעה מטעמו של גרינברג, על סגירת בית הספר, סגירה שהוגדרה כ"צעד אמיץ".

"המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם", טען ראש העיר, "אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה - שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק - שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.

"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים - להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.

"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".

הבוקר, הוציאה סיעת יהדות התורה בעיריית פתח תקווה הודעה נוספת, בה נאמר כי "הבוקר נחשפנו למראות ועדויות מבית יעקב של החינוך העצמאי. 'סוף מעשה במחשבה תחילה' ומוטב היה לחסוך מהילדות הרכות וצוות המורות התנהגות בריונית ללא כל סמכות.

"כפי שציינו אמש הסמכות להורות על סגירת בית ספר היא של משרד החינוך בלבד. אין מן הראוי שעובדי עירייה ימנעו ממורות ותלמידות להיכנס בשערי בית הספר ואנו דורשים דיון חירום במועצת העיר על כך.

"אנו מצטערים צער רב שראש העיריה נמנע מהידברות עם ההורים ועם הנהלת בית הספר והורה על סגירתו ללא סמכות, ואף הגיע פיזית למקום לאכוף זאת. קשה להתעלם מן התחושה שבמקום לדאוג לבנית כיתות והרחבה של בית הספר (ואפילו התקנת מעלית מתוקצבת לילדה נכה מעוכבת בעיריה מזה שנתיים), מגיעים לבית הספר רק במקרים כאלו.

"בהתייעצות עם חכ"י יהדות התורה וגדולי ישראל, אנו קוראים לכל הנוגעים בנושא להימנע מאלימות ושיח מפלג ומתסיס ולפעול אך ורק לפי הנחיות משרד החינוך והממשלה".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
המפלגה החרדית שסגרה ישיבות ומוסדות תורה בכל הארץ וגרמה להידרדרות איומה של צעירים וצעירות מנסים לשכתב את ההיסטוריה כאילו הם המגינים של מוסדות החינוך, עזות פנים .
רינה04.01.21
27
איפה המכתב של ברוכי נגד מאות המוסדות שפתוחים כרגיל בערים האדומות???? פתאום מעניין אותו הרמזור????
משה 03.01.21
26
מעניין אם יבחר שוב אז נראה את הכח של החרידים בפתח תקווה
בחירות03.01.21
הוא ראש העיר הכי טוב שהיה לעיר עד היום! וכמוני יהיו עוד הרבה שיצביעו לו כי זה אחד שאכפת לו
פתח תקוואית03.01.21

הצגת כל התגובות

25
האמת? ראש עיר גבר שבגברים. צודק או לא . בחור חרוץ ומעשי וביצועיסט. נראה את רובנשטיין "המלך" שומר ככה על אנשי עירו ונלחם בפורעי חוק . לא קשור לקורונה למשל בפולשי קרקעות או סיכון הציבור בצורה אחרת. גרינברג הזה גבר אמיתי
אלי03.01.21
24
תאכלו את מה שבישלתם בחרתם ללכת ראש בראש מול ראש העיר לא הסכלתם ליישר את ההדורים לאחר הבחירות קיבלתם מלחמה .ח"כ אליהו ברוכי הוא ממחוללי המהומה הזו עוד מימי היותו במועצת העיר תלמדו מקהילת יוצאי חברון בעיר שקיבלו מעל ומעבר בזכות הראש הבריא של יתנו יקבלו.הבכיינות היא מידה בזויה בפרט שהבכיינים הביאו את ז
המצליף 03.01.21
23
ראש העיר דקטטור חושב שהוא מנהל את העולם הוא שוכח שזה לא מסמכותו לסגור בתי ספר יש משרד החינוך ומשרד הבריאות לעינינים האלו מנסה להשתלט על החיים שלנו פה בעיר...בריון ואלים!!!!
מירי03.01.21
לא מסכימה איתך בכלל! מה את רוצה שנגיע לעיר אדומה? החכם עיניו בראשו-הבית ספר הזה הוא מדגרת קורונה וטוב עשה שסגר!
יעל03.01.21
22
ש"ס מצטערת על שתמכה באנטישמי הזה
אריאל בוסו03.01.21
21
ואף מילה על ראש מועצת קריית יערים מדגל שעשה בדיוק את אותו דבר היום בבוקר, על דעת עצמו נגד חוות דעת גורמי המקצוע וראשי מחלקת החינוך ביישוב.
צביקי03.01.21
20
תודה רבה לשס שהמליכה אותו לראשות העיר
חיים03.01.21
19
רמי תותח על כל מי שמתלונן כפוי טובה או שסתם שונא אותו
רמי המלך03.01.21
18
כל יום מספר כיתות נכנסות לבידוד מיותר, כל האחים נתקעים בבית, ההורים לא יכולים לעבוד, טוב שסגרו! כמה אפשר להכנס לבידוד? מה הקטע?! הרי תוך כמה ימים עוד ועוד כיתות יכנסו לבידוד, הסגר בכל הארץ פשוט בדיחה! תנו לחיסונים לעבוד, ועוד חודש נחזור לעניינים ברצף!!!
פתח תקוואית03.01.21
17
כחרדי תטשב העיר אני מצהיר מפורש שרמי גרינבר הוא ראש העיר המוצלח ביותר עבור העיר . ברוכי ושאר ירקות יכולים לעשות שמניות באוויר .. הארש העיר מתנהל באחריות גבוהה ביותר .. נ.ב אופוזיצעה כבר אמרנו ?!
טוביה03.01.21
נכון הוא הכי טוב שהיה לנו! אין עליו !
נועה03.01.21
16
סוף סוף אנשים מתחילים לטפל בבעיה חשבתי שהמדינה מופקרת👩‍⚖️👨‍⚖️👩‍⚖️👨‍
משה זוכמיר03.01.21
15
אדם עם עקרונות הוא עושה את הדבר הנכון, אפילו שזה מקומם אנשים אנוכיים שפוגעים ומשמיצים אותו.
אדם עם עקרונות03.01.21
מזכיר לך שמדובר במפר בידוד סדרתי
יהושוע03.01.21
14
ותודה לשלוחינו (כבר לא) על כסאות עור הצבי שפשוט שותקים לאור התנהגות המשטרה וראשי ערים שפשוט לא מסוגלים לראות חרדים משגשגים
אני03.01.21
13
גרינברג צודק. לחרדים נמאס ורוב מוחלט פשוט הפסיק לשמור על הכללים. אצלינו גם, בנות "בבידוד" מתהלכות ברחוב. צריך לסגור את המוסדות עד שההורים ישמרו ויחנכו את הילדים להישמר.
י03.01.21
12
לאיזו מפלגה אתה מתפקד? הראתה לכולם איך מממשים שינאה ופילוג בין יהודים. רמי אלוף בשינאת יהודי ליהודי. כנראה זה בא מהבית.
חזקי03.01.21
11
לימוד הבנות החרדיות בסמינר,חשוב מלימוד הבנים בישיבות. כי הבנות הן אלה שיצטרכו לפרנס המשפחה, לכן חייבות ללמוד מקצוע.
רבינו03.01.21
10
ראש עיר אחד שפוי שאומר את האמת וכולם מתנפלים עליו. משרד החינוך כבר מזמן הפקיר את גורלנו ופותחים מוסדות חינוך בכל מחיר. חצי מהמדינה בבידוד מה הקטע? תסגרו את הכל עד שהקורונה תירגע
גילה 03.01.21
תזכיר לי על מי פורסם שהיה צריך 3 פעמים להיות בבידוד ולא נכנס?
דוד03.01.21
מסכימה איתך בכל מילה
נועה03.01.21
9
שיצטרף לחברו מטבריה
נורא ואיום03.01.21
8
הכי טוב שהוא סגר! ראש עיר שאכפת לו כל .הכבוד לו! שימשיך כך כולם צריכים ללמוד ממנו
הדס03.01.21
7
עוכר ישראל....
איש03.01.21
6
תגישו תלונה על ראש העיר במשטרה, ליועץ המשפטי, שימוש בחוסר סמכות. ההורים יגישו תביעת נזיקין על איבוד ימי עבודה שלהם בגין המעשה המחפיר רק כך, בבית המשפט הוא יתעורר שלא לשלוח ידו היכן שלא מוסמך..
דובי03.01.21
5
במילא אם לא היה סוגר עכשיו את הביהס הבנות שם היו נכנסים לבידוד כי יש שם הרבה קורונה אז מה אכפת להם? הלוואי שיסגור עכשיו גם את הילדסהיימר גם שם יש חולות והרבה בידוד! ולי אין כח להכנס לבידוד גרינברג כל הכבוד על היסודי עכשיו בבקשה את התיכון!
הדס03.01.21
4
ראש העיר חילוני מבין יותר מחבר כנסת חרדי שמדובר בפיקוח נפש? ממתי מחליטים על ענייני בריאות חברי כנסת במקום רופאים? יש לאנשים האנוכיים שדואגים לנוחיות שלהם דם על הידיים!!!!!!!!!!!!!!
לאן הגענו?????03.01.21
3
רק רוצה להזכיר שראש העיריה שדואג ככ לציבור בנושא הקורונה הפר בידוד 3 פעמים עפ פרסומים בכל הרשתות
יצחק03.01.21
2
אני גרה מול הבית יעקב הזה, מה שהלך שם בבוקר זה לא נורמלי!! יש בית ספר צמוד לבית יעקב בית ספר פיקא הוא חילוני, למה לו הוא לא עשה בעיות, למה אותו הוא לא סגר, אם ה"תחלואה גבוהה", מה הבעיה שלו עכשיו?
אנייי03.01.21
בבית הספר הזה יש הרבה קורונה רוב הכיתות שם בבידוד ממילא- 20 קפסולות נסגרו בפיקא יש הרבה פחות חולים אז מה את רוצה? שפתח תקוה תהפוך לאדומה?
הדס03.01.21
1
אתה בעצם אומר שמי שמתחנפן לראש העיר יקבל ממנו כסף ?
מגיב 1503.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24