כיכר השבת

הסערה בפתח תקווה

משרד החינוך לגרינברג: לחדול מכל פעולה לסגירת ביה"ס

לאחר שסגר את בית הספר - הלשכה המשפטית במשרד החינוך מבהירה לרמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, כי פעל בחוסר סמכות, הפר את חוק לימוד חובה ודורשת לחדול מכל פעולה שכזו (ארץ)

37
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ט בטבת | 03.01.21
רמי גרינברג בשערי בית הספר, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר הסערה הגדולה שפרצה היום (ראשון) בפתח תקווה כאשר ראש העיר רמי גרינברג פעל לסגור את בית הספר "בית יעקב" במרכז העיר, בטענה לתחלואה גבוהה, כעת מתברר כי לפי הייעוץ המשפטי של משרד החינוך - גרינברג פעל ללא סמכות, בסגירת בית הספר, כפי שנטען במהלך היום. בנוסף, הוא נדרש על-ידם, לחדול מכל פעולה שתביא לסגירת בית הספר.

במכתב ששיגרה הערב עו"ד מיכל שאול מהלשכה המשפטית של משרד החינוך, הממונה על הייעוץ המשפטי של המחוז החרדי, לראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג והיועצת המשפטית של העירייה, עו"ד שרית גרינבאום, היא מבהירה לשניים כי לרשות המקומית אין סמכות לסגור את בית הספר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים פעל סגר שר החינוך מאיר פרוש לאורך כל היום מול הלשכה המשפטית של המשרד, כדי שהנושא יובהר בצורה מירבית ובמהירות האפשרית.

המהומה בשערי בית הספר, הבוקר (באדיבות המצלם)

"הובא לידיעתנו כי הרשות המקומית בפתח תקווה הורתה לסגור את בית הספר 'בית יעקב פתח תקווה'", נכתב בפתח המכתב, "לרשות החינוך המקומית שבשטחה פועל בית הספר אין סמכות לסגור מוסדות חינוך וככל שהיא עושה כן היא עושה דין עצמי בחוסר סמכות ומביאה להפרת חוק לימוד חובה".

עוד מבהירה הלשכה המשפטית במכתבה כי "הסמכות הכללית להורות על סגירת מוסדות החינוך, בנסיבות בהן ניתנה הכרזה לפי סעיף 20 לפקודת בריאות העם, על מחלה מדבקת מסוכנת, נתונה למנהל הכללי של משרד הבריאות. באשר למצב שבו נדרשת סגירה זמנית של מוסד חינוך, מן הצורך לבצע חקירה אפידמיולוגית הרי שניתן יהיה לעשות כן, מכח הוראות של המנהל הכללי של משרד הבריאות".

בהמשך המכתב היא מצטטת את כל הוראות החוק בנושא הסמכות הכללית על סגירת מוסדות החינוך, וכן ההוראות שנקבעו לעניין הטיפול במקרה שבו אובחן חולה מאומת במוסד חינוך.

"מעיון בנוהלים האמורים עולה כי אלו אינם מקנים סמכות לרשות מקומית להורות על סגירת מוסד חינוך", מבהירה הלשכה המשפטית במשרד החינוך. עוד נכתב כי "מבירור שנערך עם מ"מ מנהל המחוז החרדי, גב' רות אלמליח, נמסר לכם כי אין לסגור את בית הספר וסגירתו לא אושרה על ידה".

לסיכום היא כותבת כי "מהמצטבר עולה שלא ניתנה סמכות לרשות המקומית להורות על סגירת בית ספר. על פי הוראות החיקוקים לעיל, הסמכות לסגירת מוסד חינוך נתונה לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות או רופא מחוזי כהגדרתו בפקודת בריאות העם. בנסיבות המסוימות, אף מנהל מחוז במשרד החינוך רשאי להורות על סגירת מוסד חינוך כאמור.

"בהתנהלותכם", היא כותבת לגרינברג, "במסגרתה הוריתם וביצעתם את סגירת בית הספר הנדון, פעלתם בחוסר סמכות וכן יש בה משום הפרה של חוק לימוד חובה".

"לאור האמור לעיל", היא חותמת, "הנכם נדרשים לפעול בהתאם להוראות הדין והנהלים האמורים, ולחדול מכל פעולה המביאה לסגירת בית הספר, וזאת בחוסר סמכות".

מעיריית פתח תקווה נמסר כי "הנושא בבדיקה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל היום (ראשון) בשערי בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר, בניסיון להביא לסגירת בית הספר, בטענה לתחלואה גבוהה - וזאת לכאורה בחוסר סמכות, שכן לפי משרד החינוך והחינוך העצמאי, אין הצדקה לסגירת בית הספר. גרינברג מצדו טען כי "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר".

לאחר דין ודברים שהתנהלו אמש בקבוצות הוואטסאפ בעיר סביב סגירת בית הספר, הבוקר, התייצב רמי גרינברג עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת רבה על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו.

במשך שעה ארוכה המשיכו הוויכוחים בשערי בית הספר, כאשר רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו, אך הילדות נותרו בחוץ ונשלחו ללמוד היום במרחב הקולי.

ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה הבוקר אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים וביקש את התערבותו המיידית "בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

"לאחרונה התגלו בבית הספר מספר מקרי תחלואה וההנהלה פעלה מיידית בנושא בהתאם להחלטות הממשלה. עם זאת, באופן שרירותי וברוטאלי הגיע ראש העיר פתח תקווה אל המוסד ודרש לסגור את בית הספר לאלתר על אלף תלמידותיו", כתב ברוכי במכתבו.

"בהתאם לנ"ל ועל רקע חומרת הדברים ודחיפותם", כותב ח"כ ברוכי, "אבקש לקבל לאלתר את חוות דעתך המשפטית בדבר סמכות ראש העירייה לפעול בניגוד לעמדת הממשלה והוראות משרד החינוך, ולמסור הנחיות ברורות וסדורות בעניין לראש עיריית פתח תקווה וליועץ המשפטי של העירייה".

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
שלחתי את הילדה שלי לבית הספר. בשעה עשר בערך קיבלתי טלפון בקו של בית הספר, שאין לימודים ושנבדוק שהילדות חזרו הביתה. עכשיו, גם אני וגם אשתי אנשים עובדים. אשתי עזבה את העבודה באמצע היום, ונסעה חזרה הביתה, כדי לדאוג שיהיה מי שיקבל את הילדה. בשעה 12:30 אשתי מתקשרת אלי, שהילדה עדיין לא חזרה. בלית ברירה
רמי פושע04.01.21
34
שר החינוך לא רוצה לסגור בתי ספר הוא רוצה הון פוליטי על הילדים שלנו .... ואיפה המחלקה המשפטית כשהיו ראשי ערים ש פתחו בתי ספר על דעת עצמם בניגוד לעמדת הממשלה ?!!! דבר אחד בתור תושב העיר שהבנות שלו לומדות בבית יעקב שכבר שלוש פעמים היו בבידוד וזו הפעם הרביעית אני מצדיע לראש העיר עשה נכון ישר כח ! וכל
דוד03.01.21
כל מילה
פתח תקוואי04.01.21
33
חברים, אני גר בפתח תקוה, אתם לא מבינים באיזה רשע מרושע מדובר. אדם מלוכלך בכל ההבטים, הוא לא מחפש את הבריאות שלנו, הוא עצמו התחמק מבידוד מספר פעמים. הוא שוכרי יועצי תיקשורת חרדים בכדי שיעזרו לו מול הציבור החרדי. הציבור החרדי, לא יסלח לו. בושה לש"ס, בושה לאוריאל בוסו הבוגד, בושה לאריה (מכלוף) דרעי
אדם רע מאוד03.01.21

הצגת כל התגובות

32
גינת כמו פודל של רמי גרינברג אין לו מנהיגות בגרוש. רוצה לאשר את העסקים המפוקפקים שלו על חשבון הציבור
הדר עמיחי03.01.21
31
כל הכבוד למר גרינברג סתם רבים אתו ממניע אישי
חבל מאד03.01.21
30
גם אם אתה צודק הוספת על ידי התקשורת עטד שנאה על החרדים . הכי קל לרכב על החרדים.
צדק בעולם04.01.21
29
כשכדאי להם, הם סומכים על החוק וכלא כדאי להם הם פותחים את החיידרים ואת הישיבות.
מעניין מאוד!03.01.21
28
שס מחבקת את ראש העיר והוא בועט בהם. אנחנו הורים ספרדים שהצבענו לשני הפרחחים האלה. למה עשינו את זה. בבחירות הקרובות נדע בדיוק למי להצביע
גינגי03.01.21
27
תתבעו אותו אזרחית! ! ! !
רפאל03.01.21
26
כל הכבוד לח"כ מאיר פרוש שמצליח לסכן עוד נפשות בישראל. הצלחתו הנפלאה היא הצלחת עדר מאמיניו הטיפשים שיש להם הרבה ערכים, חוץ מעניין פעוט כמו חיי אדם...
יוסף03.01.21
25
בוסו לא נשכח ולא נסלח לך על שהמלכת את גרינברג
חיים04.01.21
24
כל שטינקער חושב שנגד חרדים הכל מותר, צריכים לעשות לזה סוף
צבי03.01.21
23
תגידו מה שרוצים על רמי גרינברג... בתור תושבת העיר, העשייה שלו בכל התחומים מורגשת!! ניכר שאיכפת לו מהעיר, כל פנייה למוקד העירוני מטופלת בזריזות... בין ראשי הערים הטובים בארץ!
א03.01.21
22
נפלא כל כלב בא יומו
מאיר03.01.21
21
כל הכבוד לכיכר השבת תטפלו גם בנושא המגרשי ספורט בפתח תקווה שרמי גרינברג סגר רק בשכונות הדתיות (כפר אברהם והדר גנים) ובאם המושבות ובפג'ה השאיר דולק
כיכר כל הכבוד 03.01.21
20
התנהגות מחפירה של ראש עיר שמרגיש שהוא ראש ממשלה כל היום מפרסם את עצמו ומתחזק עדת מלקקים למינהם כולל חרדי מחמד.
ילד מתבגר03.01.21
19
בריון שכונתי שמוציא את שנאתו כנגד תושבי עירו החלשים!
שוקי03.01.21
18
כל הורה שחס על ילדיו ועל עצמו שלא ישלח ללימודים הקורונה מאד מדבקת עכשיו
רמי גרינברג03.01.21
17
אם לא היו כותבים שהוא ראש העיר הייתי בטוח שהוא השומר חחחחחחחחחחחחחחח
זה הוא?03.01.21
16
אני מצפה לרגע, שאחד ההורים, ויש כזה גם עו"ד, יגש לבית המשפט בפתח תקוה ויוציא כ"נפגע" צו מניעה נגד ראש העיר לבית המשפט יוצג החוו"ד של היעוץ המשפטי במשרד החינוך וחסל סדר הבריונות של ראש העיר.
נעמן03.01.21
15
אמרתי לך רמי,אל תתחיל עם החרדים. מנסיון גם אני אכלתי אותה. רון קובי
חבר03.01.21
14
אם לא היו כותבים שהוא ראש העיר, הייתי חושב שהוא השומר של הבית ספר, תכבד את עצמך...........יכבדו אותך,,,(אולי)
זה הוא?03.01.21
13
גרינברג שונא חרדים לא מהיום
אפשטיין חרדק03.01.21
12
עוד משועמם שמחפש דרך להשמיץ את החרדים לא לתת לו את הצומי
טמבל03.01.21
11
תודה לבוסו שהביא לנו את גרינברג לא נסלח ולא נשכח
אבי03.01.21
10
כל הכבוד לראש עיריית פ"ת. צדיק בין עדת "צדיקים" שתוקפים אותו.
מישהו03.01.21
9
טוב לדעת למי לא כדאי להצביע....
יהודה03.01.21
8
שס ובוסו תמכו בו, בל נשכח. בוסו מכר את העיר לגרינברג, והלך לכנסת.
פתח תקואי 03.01.21
7
נקיון ותיפוח העיר.
יש דברים טובים שרמי עושה.03.01.21
6
יש אומרים שזה מחרפן ללמוד במרחב הקולי ובגלל זה, צריך לסכן חיי אדם.
בושה וחרפה!!!!!04.01.21
5
עדיף ללמוד מאשר ושחלק יכנסו לבידוד מאשר להכנס לבידוד מהיהדות החוצה על ידי נשירה ולכן רבי חיים קנייבסקי הוראה שיחזרו ללמוד כי התורה יותר מגינה ומצילה מאשר לשבת בבית בביטול בלי דרדר לתהום הנשירה. באשר לשס אין להם בעיה עם זה כנראה לצערי.
תגובה ליוסי 03.01.21
4
רמי גרינברג, בתור אדם חרדי שגר בפתח תקווה וחווה את הרשעות על בסיס יום יומי אתה אדם שפל, רע, מחפש בכל דרך ובכל אפשרות להציק לציבור החרדי. אתה דיקטטור, כל מי שמסתבובב לידך, מפחד ממך. אתה מנסה בכל דרך להציק לנו, לציבור החדי / החסידי בפתח תקוה. בפרשת השבוע כתוב "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"
דיקטטטור שפל03.01.21
לא נשמע אמין!!!!! לא כל אחד שלובש כיפה וציצית יש לו חותמת כשרות! ולא חייב להיות שהוא אדם טוב כמו: העצלנים שרוצים שיתנו לילדים שלהם "חינוך" במקומם או שישמרו עליהם בייבי סיטר על חשבון חיי אדם.
משמיץ!03.01.21
3
רמי גרינברג ראש עיר שמנסה בכל דרך להצר ולהתנפל על הציבור החרדי באובססיביות בושה וחרפה !!!
אובססיבי על הציבור החרדי03.01.21
2
החוק זה לא תורה מסיני. אפילו אם הציל אדם אחד, זה היה שווה. הקשיב למה שנכון לעשות ולא התחנף לאף אחד בגלל הבחירות...
ראש העיר צדק!!!03.01.21
1
חיפש הון פוליטי זול..... איזה ראש עיר יוצא ךשטח לריב עם הורים?! כשיודע בבירור שהחוק מאפשר פתיחה?! תשובה: ראש עיר שמחפש צומי אצל החילונים.
גברי03.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24