כיכר השבת

סגירת בית הספר

"השותפות תיבחן"; גרסת עיריית פתח תקווה לסערה

ההתנגדות החריפה לניסיון ראש העיר רמי גרינברג, לסגור את בית הספר, יובילו לבחינה מחודשת של השותפות, מצדו; כך אומר גורם בעירייה שמציג את גרסתם להתרחשות (אקטואליה)

53
כיכר השבת | כ' בטבת | 04.01.21
רמי גרינברג ותלמידות בשערי בית הספר, אתמול (צילום: באדיבות המצלם)

מהומה של ממש פרצה בפתח תקווה, מאז סוף השבוע בואכה יום ראשון, בעקבות החלטת ראש העיר רמי גרינברג לסגור את בית הספר 'בית יעקב' של 'החינוך העצמאי'.

בעוד גרינברג טען כי יש "תחלואה גבוהה" במקום וכי הצעד נועד לשמור על בריאותם של התלמידות, ההורים כמו גם הנהלת בית הספר והחינוך העצמאי, התנגדו לצעד בחריפות. בסופו של דבר, הבוקר, בית הספר נותר פתוח, לאחר שמשרד החינוך הבהיר כי אין בסמכותו של גרינברג לסגור את בית הספר.

כעת, מציג גורם בעירייה, בשיחה עם 'כיכר השבת', את גרסתם להתרחשות ומבהיר כי האמון של ראש העיר מול בית הספר - נסדק, וכעת השותפות בין הצדדים, תיבחן מחדש.

"ראש העיר פעל נטו ממקום של ניסיון לעצור את התחלואה המשתוללת", אומר הגורם, "הוא מבין שהוא נתקל פה בפוליטיקה ובטקטיקות זולות שמשפיעות כאן, כנראה, על כל מערך השיקולים של מקבלי ההחלטות בקרב גורמי החינוך השונים הרלוונטיים למקרה".

לדבריו, "כעס של חלק מההורים - הוא דבר מובן, אבל לא ההתנהלות של הגורמים המקצועיים, שביום יום יושבים בלשכתו ומבקשים ואף מקבלים כל דבר שהם חפצים בו לטובת בית הספר והתלמידות".

"מבחינת ראש העיר", מוסיף הגורם, "הוא ראה אותם עד היום כשותפים נאמנים לעשייה וקידום החינוך והתועלת של התלמידות, ובמסגרת זאת הוא קידם שם דברים שהם לא חלמו עליו עד היום, ואין הגזמה בכלל במילותיי, אתם מוזמנים לשאול אותם בעצמכם.

המהומה בשערי ביתה ספר (צילום: באדיבות המצלם)

"במסגרת זאת הוא גם ציפה להבנה בסיסית ושותפות מינימלית בקידום בקשה חריגה מעט, שגם היא נעשית נטו לתועלת התלמידות והמשפחות - לסגור את בית הספר לחמישה ימים, כשברקע סגירת מוסדות חינוך חרדים ושאינם, בערים רבות ברחבי הארץ, וברקע התחלואה העולה וההחלטות המסתמנות גם ככה לסגור הכל".

"במקום זאת", מתאר הגורם את שהתרחש, "הוא נתקל בחוסר שיתוף פעולה מינימלי, משל הוא ביקש לסגור את שערי בית הספר לנצח - הן מצד הנהלת החינוך העצמאי, שידעה תוך כדי לשלוח לו מכתב תמיכה בתנופת הבניה שהוא מביא לבית הספר אחרי 20 שנה שלא זז שם כלום, והן מצד הנהלת בית הספר.

"נתנו לכולם לשפוך את דמו כאילו הביא בקשה חריגה ומשונה ונגיף הקורונה התפרץ רק אתמול, ואיש לא מבין למה רוצים לסגור ועל איזו תחלואה מדברים".

הגורם מתייחס לטענות על השומר והמזכירה שנעדרו מבית הספר הבוקר, ואומר כי "זה לא שומר שלא הגיע היום, זה לא מזכירה שלא הגיעה - זה הרבה מעבר לזה".

לדבריו, "מבחינתו, אם אין שותפות בסיסית, ו'נאסר' עליו לקחת אחריות ולפעול למיגור התחלואה במקום, וישלחו אותו במקום זה לרחוץ בדם הפופוליזם של כמה פוליטיקיאים וכמה כתבות, אז השותפות מצידו תיבחן שוב. המצב הנוכחי הוא לא ראוי ולא יכול להמשיך".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
ראש עיר עם תביעות פליליות בתחומים אפלים ומגונים ,רודף את תושבי פ"ת שאין להם כח נגדו, אבל יעידו כל חברי המאפיות בעיר כמה הוא ראש עיר מדהים, שימו לב איך יש לו זמן להגיב כאן לכל מגיב , בשם הבדוי שלו "רפאל", כדאי שתלך הביתה , לפני שבית המשפט יכניס אותך לכלא
רמי לכלא05.01.21
39
יש הרבה בתי ספר וגנים חילונים בעיר עם חולים ואף אחד מהם לא נסגר, ממש נוגע ללב איך גרינברג דואג לחרדים...
אני04.01.21
אם החילונים לא שומרים מצוות, זה אומר שזה פותר אותך?
בדקת? ואז מה?04.01.21
38
אדם נקמן. זהירות ממנו
צבי04.01.21

הצגת כל התגובות

37
הגיע הזמן להעיף את ראש העיר הזה
אודי04.01.21
36
לנתניהו וויתרו במשהו בגלל העשייה שלו??? מה הקשר? אם הוא פועל כבריון נגד החוק זה צריך להעמידו במקום וזה לא משנה כמה עשייה יש לו! אין מקום לבריון בראשות העיר. לא מדבר על זה שהוא כלל לא "ביקש" אלא "כפה" את דעתו בניגוד מוחלט לחוק כאחרון הבריונים.
יוסף04.01.21
35
הוא הולך לגמור בדיוק כמו רון קובי
פתח תקווה05.01.21
34
הזוי אין ערייה חוץ מהישוביים הערבים שהתושבים מפחדים להביע את דעתם או לעשות פעולות שאולי בדמיונו של ראש העיר יחשבו שנגדו מחשש שיבולע להם רע מפחד מבריונות מי שלא יפעל כמוני אני ירדה בו יסגור תקציבים וכו לא חסר דוגמאות אחד מהאנשים בעיר סיפר לי אישית אנחנו בביהכנס עושים מה שאנחנו רוצים כי אנחנו בצד ה
ישראל04.01.21
33
כן, ראש העיר, יקירנו אתה מצווה לתמוך בתקציבים עירוניים ובבינוי אתה נדרש להביא לקידום מבנים ותקציבים ראויים לבתי הספר ואם יש לך - לטענתך - אחריות על בריאות תלמידות בית הספר, הפעולה הראשונה היתה צריכה להיות פניה למנכ"ל החינוך העצמאי שבודאי אתה יודע את הטלפון שלו, ולהרים אליו חיוג ולשתף אותו בכשאלה, הא
ביטון04.01.21
האחריות היא של בית ספר להודיע להורים שיבואו לקחת את התלמידות שאין להם לאן לחזור. מאיפה יש לך היתר לדבר לשון הרע? למה הלב שלכם אטום כל כך, שלא אכפת לכם שיש מתים?
אתה אטום לב!05.01.21
32
לך לישון. אפשרי על האף........
בוקר טוב04.01.21
31
הוא שונא חרדים ומנסה בכל דרך להתעלל בהם
אריאל בוסו04.01.21
30
רמי גרינברג פשוט אנטישמי. ורואים את זה מכל פעולותיו מאז שעלה על כס ראש העיר הוא לא מפסיק להתנכל ולהציק למוסדות תורניים בתי כנסת ומקוואות מה שהוא לא עושה באף מקום של חילונים או במקום שלא קשור ליהדות. לי כל הסיכום הזה מריח אנטישמיות
פתח תקווה05.01.21
29
עברנו את המן נעבור גם גרינברג
אריאל בוסו04.01.21
28
רק מראה כמה לא מעניין אותו התושבים אלא הבחירות מה אשמות ילדות קטנות כמה שאומר שעושה ועושה הילדה שלי לומדת שם ויש שם 1200 ילדות בביס קטן ולא עשה כלום רק יודע לצעוק אני עשיתי ואחרים לא עשו שיראה קבלות מה עשה לצעוק לא עוזר לא סותר שיש הרבה דברים אחרים טובים שעשה...
אבי04.01.21
27
בל נשכח שראש העיר "היקר" שמאוד דואג לבריאות ולתחלואה הוא זה שהיפר פעמיים בידוד ברציפות
פתח תקווה05.01.21
26
רמי, יש לי עבורך רשימת שדכניות שאולי יעזרו לך. תתחתן, תוליד ילד ואז תבין מה זה ילד וילדה. כרגע אינך ראוי לפקוד על בתי ספר, גנים וכל דבר שבחינוך, כי אינך יודע מה זה הדבר הזה. ועוד בקשה קטנה; תפסיק עם הכרזות הבום קוליות המשקשקות ומקשקשות השכם והערב כאן רמי גרינברג... בתחילתן כשההכרזות הללו הופיעו, אז
בוסוביץ04.01.21
25
זהירות נקמן לפניך.
zvhru,04.01.21
24
מעולם לא נתקלתי בראש איש עם כזה אף ארוך. בכל מה שלא זז הוא דוחף את האף. אדון גרינברג, תזמין דחוף ניתוח. נגמר לנו הכוח.
עוזי04.01.21
היה לך להכיר טובה לראש עיר שאכפת לו מה קורא בעיר שבה הוא נבחר על ידי הציבור לכהן כראש עיר. ירבו כמוהו בישראל!
רפאל04.01.21
23
אם כאלו הורים אנוכיים, זה אומר משהו על האיכות החינוך של הילדות הלומדות בביה"ס...
חוסר יראת שמיים04.01.21
22
העיקר הצבענו לו ודפקנו את ר יגאל
יהודי04.01.21
21
מציע להורי התלמידות לתבוע אותו בתביעה אישית על פעילות בחוסר סמכות ועל הנזקים שנגרמו להם ואת הכסף שיתקבל לתרום לביה"ס להמשך פעילותו.
ירושלים04.01.21
20
רמי גרינברג, בתור אדם חרדי שגר בפתח תקווה וחווה את הרשעות על בסיס יום יומי אתה אדם שפל, רע, מחפש בכל דרך ובכל אפשרות להציק לציבור החרדי. אתה דיקטטור, כל מי שמסתבובב לידך, מפחד ממך. אתה מנסה בכל דרך להציק לנו, לציבור החדי / החסידי בפתח תקוה. בפרשת השבוע כתוב "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"
דיקטטוררררררררר04.01.21
את הטענות האלה אתה מוזמן להפנות למי שפועל בכל דרך אפשרית להגברת התחלואה. ראש העיר פעל במטרה לצמצם את התחלואה ואנשי רשע ביקשו דרכים נלוזות לעצור אותו.
רפאל04.01.21
כל מי שרוצה להכיר את רמי גרינברג האמיתי צריך פשוט לעבור על פרוטוקולי ישיבות המועצה האחרונות-מדובר בדיקטטור אלים ומסוכן
רמי גרינברג-סכנה לדמוקרטיה10.08.21
אתה צודק בכל מילה חוץ מהמשפט: כל מי שמסתובב סביבך מפחד ממך. אף אחד לא מפחד ממך רק בזים לאנטישמיות שלך
פתח תקווה05.01.21
19
גרמני אמיתי
א04.01.21
18
גם על פעולה בחוסר סמכות וגם על סחיטה באיומים ובנוסף להגיש נגדו תביעה אזרחית אישית כי כאשר פועלים בחוסר סמכות הפיצוי לא צריך להיות מהכיס של העירייה אלא מהכיס האישי שלו
זה הזמן לדרוש חקירה פלילית נגד ראש העיר04.01.21
17
המאבק בפתח תקווה הוא מתחילה ועד הסוף שליטה בציבור. כל הצדדים רוצים לשלוט בציבור. לא רוצים בטובת הציבור אלא בטובתם האישית. המלחמה של הצדדים על גבי הציבור האומלל שניזוק מכל מהלך של הצדדים.
מלחמות שליטה 04.01.21
דבריך נכונים לגבי צד אחד. ראש העיר בסך הכל רצה לדאוג לבריאות הציבור.
רפאל04.01.21
16
התחלואה במרכז פ"ת מטורפת! מה אתם רוצים מראש העיר? מעדיפים לקבל את הבנות בבית עם בידוד???
פתח תקואית04.01.21
15
יתכן ואמנם הוא צודק בעניין העזרה לביה"ס אך בשום פנים אינו יכול להיות ע"ח החינוך והוראות גדולי הדור בנושא סגירת בתי"ס ,, זה הי' החשש של כל גדולי ישראל בעניין לקיחת תקציבים שלא יתערבו אח"כ בנושאים חינוכיים ולא משנה מה ואיך היום זה כמובן "טובת התלמידות" ומחר זה יגלוש לעוד נושאים שהם "טובת התלמידות" התק
מנחם 04.01.21
14
במקום שיגידו תודה שיש מרחב קולי וזום, עוד בוכים ששווה לסכן עוד אנשים כדי שהלימודים יהיו באופן פרונטלי. וכל הוויכוח וההשמצות המרושעות בגלל סה"כ שבועיים בבית. העיקר שישמרו על כל מיני "חומרות" ויעמידו פני צדיקים.
מושחתים!!!!!04.01.21
אתה כנראה לא בעניין בכלל, לגרינברג אין סמכות לסגור בית ספר ולא משנה מאיזה סיבה. זה שהוא עושה דין לעצמו עדיין לא מתיר לו.
אחת04.01.21
הרי כולם (מי שמאמין) מסכים שהתורה היא מעל החוק. ואם זה להצלת חיים מותר לסגור כל מוסד שהוא רוצה!!!
התורה מתירה לו!04.01.21
אמר הפוסק האחרון...
א04.01.21
13
די לאפלייה הצועקת
יאללה גרינברג, 04.01.21
12
"תודה רבה"להורים המתלהמים.כולה שני הורים בגללם נסבול.מה קרה ברוכי פתאום טוב לכם???
משה04.01.21
אתה בטח מצביע בוסו מאוכזב...
תושב04.01.21
11
זה מה שקורה שבוחרים בשונא ישראל סוגר בתי כנסת חידרים בתי ספר כל מי שבחר בו עתיד לתת את הדין
פתח תקוה04.01.21
שונא ישראל הוא מי שמסכן חיי אדם ולא מי שבא להגן על חיי אדם!
רפאל04.01.21
10
עם כל הכבוד ויש הרבה כבוד לראש העיר על פועלו, אבל ההתנהגות שלו חצופה וחסרת טאקט. גם אם הוא צודק ב1000 אחוז שום ראש עיר לא כופה את החלטותיו על התושבים בזרוע נטויה.
ההתנהגות04.01.21
9
שילך לעזאזל, צריך אוטונומיה חרדית, נמאס כבר להיות תלויים בהם, טוב פת חרבה ושלוה בה. בסוף ממילא זה יקרה, על הפוליטיקאים שלנו להתחיל לקדם את הרעיון אחרת יהיה פה מלחמת אזרחים!
אוטונומיה חרדית04.01.21
8
מניפולטור מגעיל. מתנכל סדרתי למוסדות חרדיים. לא מגיעה לו שום במה. ואחרי שהוא התבזה כשהתברר שפעל בחוסר סמכות ובניגוד לחוק.. עכשיו הוא מאיים!!!! שיתבייש!!!
י. ר 04.01.21
אבל אנחנו תמכנו בבריונות שלו ... כי אנחנו פיאודלים...
סיעת שס04.01.21
7
אנשים מנותקים מהמציאות. חיים בסיפור (או בסרט) של מזימת הפריץ לסגור את החיידר.
רפאל04.01.21
6
אוי איזה שותפות היתה עד היום. איפה הכתבה ההיא מלפני שבוע על הילדה שהעיריה קיבלה תקציב להנגשה והעלימה את זה עד שהגיע לבית משפט? תמשיך באיומים שלך הציבור החרדי חי על דברים כאלה כבר 73 שנה.
יהודי04.01.21
5
אדון גרינברג היקר ! איומים לא ראויים ! אנו לא במאה ה- 18. אתה לא קיסר ואנו לא הנתינים שלך ! אנו משלמים ארנונה כמו כל תושב וזכאים לזכויות בזכות ולא בחסד ! תתקדם !!
יצחק04.01.21
4
'יושבים פה ומבקשים כל דבר ואף מקבלים' הלו! זו העבודה שלך וזה התפקיד שלך ועל זה אתה מקבל משכורת!
מה הוא חושב לעצמו?04.01.21
3
חתיכת בריון שכמותך! פתח תקווה לא שייכת לך, תפנים! ראשי עיר באו והלכו ואתה בסך הכול עוד אחד בסדרה! וכן, יש גם מי שידע לבוא אתך חשבון ביום פקודה!
יהודה04.01.21
2
ציטוט גורם העירייה : "קידום בקשה חריגה מעט"- לרמי גרינברג יש דרך מעניינת לבקש דברים וגם לגרום לכך שהבקשה שלו תבוצע . -איום על חוסר שיתוף פעולה עם בית הספר בקידום בקשות לאחר שפעל בחוסר סמכות - הוא מדבר כאילו העיר שלו והוא עושה טובה למישהו, חצוף וטיפש. ולגבי דבריו שכל בקשה ממנו זכתה למענה שאלה - האם ה
ש04.01.21
1
המקום הנכון הוא תלונה למשטרה על גנגסטריזם ואז לאחר שיורשע תבוא לנו הגאולה!
מישהו04.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24