כיכר השבת

יצחק קקון, עורך "יום ליום" במאמר חריף: פורעים, חצופים, מחללי שם שמים

עורך בטאון "יום ליום", יצחק קקון, במאמר סוער בעקבות ההתפרעויות בריכוזים החרדיים: "הם פוגעים אך ורק בנו – החרדים לדבר ה´"

35
יצחק קקון | כיכר השבת | י"ד בסיון | 27.05.10
יצחק קקון, עורך "יום ליום" במאמר חריף: פורעים, חצופים, מחללי שם שמים
(פלאש 90)

זה זמן רב שאנו מנסים לשתוק, לא להביע את עמדתנו לכאן או לכאן, לעמוד מן הצד ולהתפלל שכולם יחזרו לשפיות. חלילה שלא נובן לא נכון, איננו מתנגדים לכל מחאה נגד פגיעה בקודשי ישראל. ההפך. אבל, הגיע הזמן להבחין בין מחאה אמיתית וכנה לבין חילול שם שמים ברבים.

אסור לנו להמשיך ולשתוק כשאנו רואים את אותם קומץ קטן של אנשי שוליים שמעזים להרים יד בגדולי ישראל שליט"א, להשליך ביצים ולרגום את רכבם וביתם באבנים. אסור לנו לעמוד מהצד ולא למחות נגד חילול ה' הגדול שהם עושים וכפי שעשו גם השבוע, בהשלכת אבנים על יו"ר תנועת ש"ס, השר ר' אליהו ישי, שבא לניחום אבלים בבית הגרי"ש אלישיב שליט"א על פטירת בתו ע"ה אשת הגר"ע אוירבעך שליט"א. ואותם פורעים ניקבו את צמיגי מכוניתו של הר' ישי. והם לא הסתפקו בכך: הם המשיכו להשליך אבנים ובלוקים לעבר הר' ישי גם בעת שנכנס לבית הגרי"ש אלישיב שליט"א, ובלוק פגע בראשו של הרב ברילנט, יו"ר איגוד הישיבות. עד להיכן הם הגיעו. והר' ישי כדרכו בקודש ביקש להרגיע, הודיע לשוטרים שהגיעו למקום כי אל להם לנהוג באלימות כלפי הפורעים.

אותם חצופים מחפשים בכל דרך להתגרות בכל מי שאינו מצטרף לפרעות שלהם. שלא נטעה חלילה: אין לעדה החרדית כל קשר לאותם אנשים, הם לא מייצגים את היהדות החרדית הנאמנה. הם מייצגים את מחללי שם שמים ברבים.

מי התיר לחצופים הללו לדרוך במכוון על דגל שהוא סמל בעבור איש זה או אחר. נכון, יש לנו מחלוקת גדולה עם הציונות, אבל לא עד כדי מצב של לראות חילוני ובכוונה לדרוך לידו על הדגל או לשרוף אותו. מי התיר להם את ההתגרות הזו. אם הם חושבים שיש למחות נגד הציונות, שיעשו זאת, אבל בדרכים שהוביל רבי עמרם בלוי זצ"ל. קנאות יחד עם אהבת חינם ולא שנאת חינם. יש גבול והם חצו אותו.

אותם פורעים, לצערנו, גוררים אחריהם ציבור גדול שחושב שזו המחאה נגד פגיעה בקודשי ישראל. עלינו לדעת כי הם משיגים תוצאה הפוכה. מחאה אמיתית חייבת להיות, אבל לא פרעות.

חשוב לשים את הדגש על ההבדלים בין מחאה למעשיהם, וחובתנו למחות נגדם. לקום ולעצור אותם. לומר להם: גם לנו כואב ודואב על חילול קודשי ישראל, אבל יש מחאה ויש מחאה.

הם פוגעים אך ורק בנו – החרדים לדבר ה'. הם שורפים את פחי האשפה והרמזורים בשכונות החרדיות. האם הם חשבו פעם על סבא שלהם ששואף את כל העשן הסמיך הזה והוא עלול לחטוף התקף אסתמה? האם הם חסים על הזקנים ממאה שערים שצריכים ללכת מרחק של 2 ק"מ ברגל עם שקי אשפה? האם יש להם רגישות לסירחון והמחלות כתוצאה מערימת הזבל הנערמת לאחר שריפת הפחים? האם הם עוד יכולים להתלונן נגד אנשי בזק וחברת חשמל שאינם יכולים להיכנס למאה שערים, בגלל שרוגמים אותם באבנים? והשאלה הכי קשה: האם הם מדמיינים לעצמם איזה פיקוח נפש יש בשריפת רמזורים בכיכר השבת? זו סכנת חיים של ממש!

טרם הוספנו אש למדורה של השנאה הגדולה שהם יוצרים ביציאתם נגד הציבור החרדי כולו. מי שגר בערי השדה חש זאת היטב, הוא רואה את התגובות של עמך בית ישראל. כמה יהודים יקרים הם הרחיקו מהיהדות, ואחר-כך עוד יאמרו לנו מדוע מפלגתו של יאיר לפיד – שינוי המתחדשת, עשויה, לפי הסקרים לקבל 15 מנדטים. הגיע הזמן לומר להם את האמת: הם פוגעים בנו – הציבור החרד לדבר ה' בארץ ישראל. נתפלל שהקב"ה ייתן להם את הדעת והתבונה לדעת איך למחות כנגד כל פגיעה בקודשי ישראל ולהביא להישגים חשובים, ולא את ההפך. לאהוב את האחר ולא לשנוא. לקרב את החילוני ולא להרחיקו. בזה אנו ננצח את אותם אלו הפוגעים בכל דבר שבקדושה.


(הכותב הוא עורך בטאון ש"ס, "יום ליום").

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
יום ליום לא מתקדם, יש כתבים ברמת כתיבה של גנון!
יוד28.05.10
22
טוב זה לא מתאים לאתר הנכבד אז לא אכתוב..
חיים27.05.10
21
לא צריך להיבהל מזה שמתנפלים על כל הציבור מגלל כמה נערים שרוצים תשומת לב או זועקים להצלה כבדרך שלהם שהיא התפרעות והרס ועוד. אלה שונאי ישראל תמיד ימצאו תירוצים משלהם להכליל ציבור שלם בגלל אחד שירד מדרך האמת. זה לא צריך להבהיל את כל הציבור. הפוך, חובה לסייע לעזור ולהציל את אותם הנערים מהדרך שנפ
א. לוי27.05.10

הצגת כל התגובות

20
כל הכבד יצחק קקון על הביצוע
שם חסוי01.12.10
19
אתה קם על רגליך האחוריות בגלל שפגעו ברב אלי ישי. זהו!
מישהוא 27.05.10
18
עורך העתון במקרה דנן לא הוצא מהישיבה ע"י רבותיו בכדילהציל ולדברר את העולם החרדי וד"ל לגופו של ענין לשבת על כורסא ולכתוב על מחאות אשר מנוהלים ומודרכים ע"י הגאב"ד ובי"ד עפ"ל מן הראוי שהכותרת הראשית בכל העתונים הדתיים והחדרים היו על מעצר אדמו"ר רק בעוון השתתפותו במחאה על ביזוי קברי ישראל על ביזיון ה
י.כ.27.05.10
17
שום מילה על ההונאה והשוד של הקברים, ריסוק הגוגולות, . דבר שאם היה קורה בחו"ל הוא היה נזעק. וזה קורה בתנועה שבאה להציל את הספרדים מההתדרדרות לחילוניות. וזה קורה לעורך עיתון שמשכורתו ממומנת מכספי מעשרות של אברכים עניים. כה לחי, אתם בש"ס ענקים, חוגגים על חשבון העניים.
אברך ספרדי מאוכ28.05.10
16
זאת גם הדיעה שלי . ל 5 אני חושבת שאחרי שגם פגעו באלי ישי אז הכל כבר עלה לו העיתונאי הזה רואה וצופה וכואב את כאבו על עמו ועל המחלקות שנוער השולים הזה עושה אבל אחרי שנגעו בנקודה רגישה לו הכל היתפרץ.
בת מלך27.05.10
15
למה הם בלחץ מהמאמר של קקון! כנראה הוא נגע להם בבטן הרכה, וטוב שכך עשה. הלוואי שיהיו עוד כאלו דוברים אמיצים בציבור החרדי!
אברהם 28.05.10
14
שכתב בקשר ללפיד ומפלגתו, אני לא חושב שזה אמור להיות שיקול אם לצאת להפגנה או אם לא. אנו צריכים לעשות או לא לעשות מה שהתורה ציוותה עלינו בלי שום שיקול שמישהו חולני יקים מפלגה אנטישמית או לא, ואכן חלק מהדברים שהתורה לא מרשה לעשות זה לשרוף פחים של הזולת וכן אסור להעליב או לפגוע בשום יהודי !!
יהודי גאה27.05.10
כן, אבל הוא התכוון ל כמה מרחיקות הדרך של המחללי שם שמים ברבים, ל איך בודקים כמה זה הרחיק לא עלינו, וזה, כן חלק מהתורה!
ז28.05.10
13
אם אתה מדובריה של היהדות החרדית למה לא שומעים את קולך בענין עמנואל, האם גם ילדיך לומדים במוסדות אשכנזים
עובדיה27.05.10
12
תקראו את ביטאון "העדה" שם יש להם הסברים לצד השני
אחד העם27.05.10
שבאמת פה צריכים להביא בעיקר את ביטאון העדה
אברהם הנכבד28.05.10
11
אדון קקון היקר, ניכר כי הינך אדם ישר ועדין: אני בתור אדם החרד לדבר ד' נגעלתי מההתנהגות הזו לאורך כל התקופה, פרט לחילול ד' חשבו על אנשים שהם בתהליכי חזרה בתשובה, איך הם מרגישים? ממש לא מתחשק להיות דתי כשרואים אנשים "חרדים" מתנהגים ככה. מעל ליריעה קצרה זו לא ניתן לפרט את כל החסרונות הבוטים שבהתנהגות
אלקוב27.05.10
10
יצחק תמיד ידענו שדעותיך האמיתיות ונכונות. חזק ואמץ. אנחנו איתך ידידי.
צביקה גרוניך28.05.10
9
הגמרא במסכת שבת אומרת: שאחד הדברים שעליה נחרבה ירושלים כיוון שלא הוכיחו זה את זה ודבר נוסף שביטלו קריאת שמע אז הנה קמים עורכי כתבות כמו יצחק קקון, וכתבים אחרים באתר כיכר השבת, למחות כנגד מחללי שם שמיים שמשתמשים בקברי גויים ומעדיפים אתם על הקמת בתי חולים! או בנייני ציבו!ר כלומר שהמתים עדיפים על
על פלגי מיים27.05.10
תוכיח שהרב עובדיה או השאר אמרו. עכשיו, מה שאומרים שלפנות קברים לצורך הרבים זה מותר, אז בבקשה תגיד לי, חברי הבד"ץ העדה החרדית שליט"א לא מודעים לזה?, והגאב"ד הרב טוביה וויס לא מודע לזה?, האדמו"ר שנעצר לא מודע לזה?, הרב אלישיב שהורה להילחם בזה לא היה מודע להלכה הזאת?, אלא, הם סוברים אחרת.
אברהם הנכבד28.05.10
8
איפה הייתם עד היום. והלא רק לפני זמן מה היו הפגנות סוערות יותר על האם המרעיבה, ואינטל. נו ? אז זה היה בסדר ? רק עכשיו בגלל שזה פגע אישית באלי ישי, נפגעתם ?
נייעסמן27.05.10
7
צריך שהחברי כנסת החרדים יחקקו חוק שמי שנתפס באיזור הפגנה יבוטל לאלתר מעמדו כבן ישיבה ויגויס
nesharon27.05.10
ואתה יודע שיש מוסתים תמימים?
אברהם הנכבד 28.05.10
6
הסבירו לו כי הציונים כופרים הרוצים להעביר את החרדים על דתם, וכי הם אוייבי התורה. מכאן הבינו שדמם הותר, והזורק מיקרוגל על שוטר זוכה בעולם הבא. אלא שכאשר יוצאת אש פוגעת תחילה בקוצים החילונים, ואחר כך בגדיש החרדי. אז עכשו הם צועקים.
ינון27.05.10
5
מה קרה שרק עכשיו התעוררתם? אל תעצרו כעת, עליכם להוציא באופן ברור קראיה מטעם הרבנים כנגד הקיצונים למיניהם, וטובה שעה אחת קודם
שמטוב27.05.10
פגעו ברכב של אלי ישי השבוע !
חרדי 27.05.10
4
הכל טוב ויפה במאמרים האלה אך מתי נראה את הציבור השפוי שיוצא מול המתפרעים??
משה מ29.05.10
3
להוקיע אותם ! לא ייתכן שקומץ המטורפים האלו יפגעו בכל הציבור. יש רבנים והם צריכים לקום ולמחות נגד המופרעים. אם הרבנים מכל קצוות הקשת החרדית ייצאו נגדם - לפחות יוכיחו שאיננו מסכימים עמם ומתנגדים להם.
אחת מהמרכז27.05.10
חוצמזה שאין לנו מנהיגים שיודעים להנהיג את הדור ללא מורא וחת, מי שמנהיג בפועל אלו הם העסקנים, וחבל.
שמטוב27.05.10
2
אידיק. אני עוצם את העיניים, ורואה אותך כאחד הנערים שם. אני זוכר אותך בגילם. אז מה אתה רוצה, שיכניסו אותם לכלא, ויצאו קושטפים ?! תראה איזה בחור חמד צמח ממך, דובר היהדות החרדית. הנה, אתה יכול להבין לליבם, ולהחדיר בהם דרך ארץ. איזה מזל שלא דפקתי בך אז מכות, אתה יודע שלא ראיתי אנשים ממטר. א
מרן27.05.10
1
אולי תהיה צודק אם כל המתקראים חרדים או שומרי תורה ומצוות היו אפי' אומרים פרק תהילים א' למען כבוד שמים המזבזה תחת שלטון הרשע (שדרך אגב זה שאתם בניתם אותו ואתם יושבים בו וכל מה שנעשה תחת שלטון זה היא באחריותכם) אבל תראה אתה מוכן למחות נגד אלו שעושים הפגנות מכל מיני שיקולים אבל למען כבוד ה' אינכם מוחים
יוסי 27.05.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24