כיכר השבת

עדות האופי, לקראת גזר הדין

הרב, לטובת הנאשם בתקיפת שוטרת: "ילדינו צריכים אותו"

עם ציטוטים מהספר 'נפש החיים', וסיפור של שינה על ספסל ב'שבת מירון' תוך ויתור לזולת, ניסה הרב מה'פרושים' לפנות ללב השופט שיגזור את דינו של בנימין פרידמן שהורשע ביריקה על שוטרת (בארץ)

54
חיים גולדברג | כיכר השבת | כ"ז בטבת | 11.01.21
בנימין פרידמן, בעת מעצרו
בנימין פרידמן, בעת מעצרו (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הרב מרדכי הולצמן, מרבני קהילת 'פרושים' בבית שמש, מסר לבית המשפט עדות אופי לטובת בנימין פרידמן, שכזכור הורשע בתקיפת שוטרת, בכך שירק עליה, וגזר דינו צפוי להינתן בשבוע הבא.

אל תחינתו של פרידמן לשופט - "אני מבקש שירחמו על אשתי והילדים, ויתחשבו בהם" - הצטרפה עדותו המרתקת של אחד מרבני הקהילה אליה הוא משתייך, ומתפרסמת כעת לראשונה ב'כיכר השבת'.

"אני מרבני קהילת פרושים", פתח הגר"מ הולצמן. "בנימין פרידמן שייך לקהילה, אני מכיר אותו קרוב ל-20 שנה. אני גר בבית שמש 20 שנה, אני מכיר אותו היכרות אישית מקרוב, ואני רוצה לומר מה הוא עושה למען הקהילה ולמען הציבור".

בשלב זה חשף הרב: "בתקופה בה הוא לא היה איתנו, אלא במעצר, התנקזו אלי מקרים של ילדים שהתקשו בלימוד, וכאלה שלא הצליחו בחברה, ונאמר לי שאין מי שיעזור להם. כשביררתי למה זה קרה בחצי השנה האחרונה, הבנתי שהנאשם הוא זה שראה תמיד משפחות מעוטות יכולת, והשקיע את החיים שלו למען ילדי הקהילה".

"לפני כמה שנים, בשבת פרשת בראשית, בה נוהגים לנסוע למירון, לא חישבו נכון את מספר המיטות לעומת מספר האנשים, ונוצר חוסר בכמה מיטות", הוסיף הרב הולצמן תיאור נוסף: "פרידמן הוא הראשון ששמע שאין להם איפה לישון והלך לישון על ספסל. הוא הקריב את עצמו למען הקהילה, ולא לקח לעצמו שום דבר".

מי היורק? תיעוד המקרה (באדיבות המצלם)

כאשר רב הקהילה שאל את פרידמן למה הוא משקיע "למען האחר ולא למען עצמו", סיפר הרב, "הוא הביא לי את הציטוט של רבי חיים מוולאז'ין, כפי שבנו כותב בהקדמה לספרו 'נפש החיים': 'וכה היה דברו אלי תמיד, שזה כל האדם; לא לעצמו נברא, רק להועיל לאחרים, ככל אשר ימצא בכוחו לעשות'. זו הייתה צוואתו של הרב".

"הוא עשה כל מה שהוא יכול לעשות בחיים למען אחרים, ולא למען עצמו", המשיך הרב הולצמן וסינגר על הנאשם בתקיפת שוטרת, בהפגנה בעת סגר הקורונה הראשון בבית שמש. "הוא מסתפק במועט, לא דורש מהסביבה שום דבר, רק נותן ונותן".

לקראת סיום עדותו, פנה רב קהילת 'פרושים' ללבו של סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים ירון מינטקביץ', ואמר: "כשמגיעים למשפט, השופט לא יעשה משפט... יש את המושג של 'משפטי אמת יחדיו'. אם נותנים לבנימין גזר דין - זה גזר דין על המשפחה, על הקהילה וילדי הקהילה. הוא יהיה נורא חסר להם".

"הצער שלהם יהיה נורא ואיום; אין מי שיטפל בבעיות שראינו ונגלו לעינינו, כשהוא לא נוכח בסביבה. הוא משקיע את כולו למען צדקה, הוא מהיחידי שיסתובב בשבתות ויתרים... כל כולו למען אחרים", סיים הגר"מ הולצמן את עדות האופי לטובת בנימין פרידמן, שגורלו כאמור יוכרע בעוד ימים ספורים, כשההערכה היא כי יישלח לשנה וחצי בכלא.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
תסתכל בסרטון ותראה מי יורק לפי הסרטון זה לא נראה הוא אלה בחור צעיר יותר שלא עצור.
תגובה לאלי שטוען שנגן על פושעים 12.01.21
29
מה עם ההתנצלות של הנאשם ?
אלון11.01.21
28
מעניין האם הגבור הגדול הזה גם באמריקא הוא היה מעז לירוק על שוטרת ????
*11.01.21
טיפש, באמריקה לשוטרות לא מגיע יריקה.
כוכב11.01.21
עזוב אותך הטיפש הנ"ל אינו שווה התייחסות לפחות יריקה !!! יש כאלה עקומים שרק הגהינום יישר אותם מקומו במשטרת ישמעאל
ישראל11.01.21
אמריקא? או אמריקה..
??12.01.21

הצגת כל התגובות

27
מה שנה וחצי פושעים לערבים שזורקיםאבנים עלינו נותנים שלושה חודשים
ישי11.01.21
26
האכיפה הסלקטיבית שברה שיאים! מעולם במדינת ישראל לא עצרו אדם שנה שלימה בגלל יריקה!! כולנו ראינו את הסרטון והוא אפילו לא ירק נילחם עד שהשוטרת תעמוד לדין! והוא יקבל פיצויים!
בנימין11.01.21
25
המקרה הזה הוא החמור מכולם בתקופה הזו! !!!!! 1. יש סרטון של תיעוד האירוע בו רואים ברור מאוד שבנימין לא ירק 2. נניח וירק. באיזה מדינה בעולם עוצרים אדם כבר קרוב לשנה!!! בגלל יריקה? 3. אם דינו של אדם שירק על שוטרת מעצר- מדוע הם יודעים לעצור רק שמדובר בתושב בית שמש? כולנו ראינו מקרים דומים גם בהפגנות של
יהודה11.01.21
24
אם הוא כל כך צדיק למה הוא ירק על שוטרת? הם אפילו לא הכחישו את זה!!!
צדיק?11.01.21
23
עם כל הכבוד לרב זו אינה עבירה ראשונה של פרידמן מסוג זה. טוב היה עושה הרב אילו בעצמו היה מביע סלידה ממעשה ומצהיר כי יעשה השתדלות גדולה שלא יחזור לפשוע. יריקה על כל אדם נועדה להשפיל ואין לה שום הצדקה .
עבריין סדרתי11.01.21
שמאלני
איש קרית ספר11.01.21
22
"לא דורש מהסביבה שום דבר", זה לא הוא שמגיע להתרים אצלנו בשטיבלך?
ציטוט12.01.21
21
לפי דבריו מדובר בצדיק יסוד עולם, שלא שלט על פיו, לכן הרוק יצא מפיו בניגוד לרצונו.
רבינו11.01.21
או שהשוטרת היתה צריכה לקבל יריקה. מגלגלים זכות על ידי זכאי...מכיר?
ע11.01.21
20
בושה ורישעות מהמגיבים כּאַן שבימקום לגנות את הנאציים שהורגים ורוצחים בעם ישראל מנסים כּאַן לגנות את האיש שגם באַם ירק על השוטרת הוא עשה דבר נכון כּל מישטרת הנאציים הן שונאי ישראל ודינם מוות
דויד11.01.21
מי שקורא ליהודי נאצי הוא מכחיש שואה
יוסי12.01.21
19
מה יעזרו הדברים לשלטון רשע איום ונורא?
יייייררים11.01.21
18
עדות אופי מאוד משכנעת אך מצפים גם מאדם כזה להתנהג בצורה מכובדת וראויה יותר .
משה11.01.21
עדות אופי כזו היא גרועה היא רק הסחת דעת וכי מצוה לירוק על שוטר או שוטרת איפה החסד נתקע לבן אדם רק עם אנ"ש אני חושב שהרב הולצמן צריך לשבת איתו ביחיד אם זה העשבים השוטים שקהילתו כדרך שאמרו מגלים רבו עמו לעיר מקלט
אפי11.01.21
17
בושה לא בוחר באף אחד
אליהו12.01.21
16
עם כל הכבוד לרב הולצמן אם אני הייתי השופט ושומע את דבריך הייתי מסכם הכל סיפורי סבתא ומה קשור הדבר להתנהגות פרידמן בהפגנות כאלו ואחרות, גם כאן הוא יורק למען הקהילה??!! לידיעתך הרב פרידמן שמעתי וורט בשם השפת אמת אם חסידה עושה חסד עם חברותיה מלמה היא טמאה ?? אבל כבר ידע על הני כברי רשיעי שהם לא אוכי
אפי11.01.21
לחזור בתשובה לתגובה שלך כנראה אין לך לב יהודי
שני11.01.21
אפי הוא שמאלני
איש קרית ספר12.01.21
15
בבקשה לכל עם ישראל ולכל העולם כולו, תראו איזה משטרה פושעת ומנוולת ורשעה ואכזרית וחסרת לב ואטומה ואנכית ובכלל לא משרתת את עם ישראל כי אם אך ורק את המפקדים הפושעים האכזריים העומדים בראשה!!!!! את פליישמן זרקו לרחוב בקור ללא עוול בכפו את אהוביה רצחו בזדון בזדון בזדון ובדם קר את החתונה בגבעת זאב הרסו עד
איש קרית ספר11.01.21
גם אם אתה צודק שהמשטרה אנשי סדום ועמורה אבל מה לך עם אנשי סדום ועמורה ברור שכל מי שמתקרב לאנשי סדום ועמורה שייך אליהם ואם כך שיקחו את הדין על עצמם, ואין מקום לרחם על שוטים שמזמינים אותם, כמו שאומרים הם הזמינו את הכדור לעצמם כך שגם המופרעים בהפגנות לא רק שהם מחללי שם שמים ויתנו את הדין על כך גם יטפלו
אפי11.01.21
מחריד. יש לי עוד להוסיף לרשימה.
שרה11.01.21
שום דבר לא מחריד תשארי בבית אל תתקרבי ואל תתראי במקומות של אמנשי סדום ועמורה ובזה תציל עצמך מחרדות, אני לא נחרד מתמונות כי אני ראיתי מקרוב ולמדתי להתרחק מהפגנות פרועות של אנשי סדום ועמורה מותר להפגין אין מצוה להתפרע והמתפרע ישלם את המחיר
אפי11.01.21
14
חרדי שיורק דינו מעצר שנה וחצי ערבי שזורק אבן משוחרר הביתה
חילוני11.01.21
13
וכל הקיצןנים סתם מחפשים תירוצים לעשות הפגנןת די כבר עליתם על כל הפיוזים😠😠
רררררר11.01.21
12
זה לא ההוא שאיים וצעק על אישה בתפקיד שירצח אותה כמו איזה פסיכופת? אכן נשמה טובה..
עגלה מלאה וזה11.01.21
לא זה לא ההוא שאיים וצעק על אישה בתפקיד שירצח אותה כמו איזה פסיכופת! אכן נשמה טובה....
לא12.01.21
11
שיכניסו אותו לבית סוהר לכמה שנים שיזכור שאלמלא מוראה של מלכות...
שחר11.01.21
ירקמעל שוטרת ומה הם לא מכים אותנו מכות נימרצות הם לא מביישים אותנו ההפגנות בבלפור מסתיימות בצורה יפה למה פה על החרדים צריך אלימית קשה למ כי הם שומרים תורה ומיצוות תתביש/י לך שככה את/ה מדברת להכניס לכלא גועל נפש למה את השוטרים שמכים משחררים ומעלימים ואת החרדים שתוקפים ישר עוצרים באלימות למה בושה!!!
חסוי11.01.21
שמאלני תחזור לווינט
איש קרית ספר11.01.21
10
לא מבין איך שנה וחצי על יריקה, מה קורה במדינה הזו?????
משה11.01.21
9
לא הבנתי, לטענתכם יש תיעוד שלם כפי שהעלתם שהוא בכלל לא ירק עליה. אז במקום להכניס את השוטרת וחבריה לכלא על עדות שקר, בכך שהם ממשכים בכח לטעון כנגדו בזמן שיש תיעוד מפורש לא כמוהם. עוד צריך להגן עליו ?! טירוף .
משה11.01.21
מתיעוד שפורסם לא עולה שום דבר לכאן או לכאן. להערכתי ירק גם ירק וזה בסדר גמור.
אל תהיה טיפש11.01.21
מה לעשות בידוע שעשיו שונא ליעקב!
יוסף11.01.21
אבל המדינה נוקמת בו על דברים אחרים! הוא מגדולי המפגינים ולמשטרה אין נגדו משהו מתועד לכן המציאו את היריקה. אבל זה רק התירוץ, הסיבה זה שאר ההפגנות וכאב הראש שהוא גורם למשטרה. אבל צריך לדעת שכל מי שמכיר אותו יודע שהוא איש טוב שאוהב לעזור לאחרים במסירות נפש!!!!
צודק11.01.21
8
ימש של השוטרים הם חושבים שכל הארץ שייכת להם
שמעון11.01.21
אתה פשוט בהמה איך אתה מסוגל להגיד כזה דבר? הוא הרי יהודי לא? נכון, הוא מתנהג כמו חייה ,אבל גם החרדים מתנהגים כמו חיות ברברים חוסר תרבות משווע פשוט לראות ולהיתבייש
אנונימי11.01.21
המשטרה עברה כל גבול אנושי
איש קרית ספר12.01.21
מאיפה אתה יודע מה זה גבול אנושי, בשביל לדעת צריך להיות בן אדם אוהב ישראל ומוקיר טובה לאלו שמנסים בכל הכח להגן על עם ישראל.
אלי12.01.21
7
שהרב גם יסביר בבקשה שיריקה זה דבר נבזה,והפרידמן לא יחזור על יריקותיו לעולם וועד!!! אז אפשר להמליץ טוב עליו!!!! ואם הוא לא מוכן לסגור את הבסטא של היריקות??? שישב בדד כמצורע!!!! ודאי שמקומו לא בין אנשים אפילו באטנומיית בית שמש!! ומעתה בית נקייה מיריקות!!!!!!!
יוסי11.01.21
שמאלני
איש קרית ספר11.01.21
6
יש שוטרות שצריך לא לירוק עליהם אלא להקיא עליהם - למשל השוטרת מיום שישי בביתר עילית ששכבה על החסיד איכס --מגעיל
לא אוהב משטרה 11.01.21
אולי שהחסיד לא יכניס את עצמו לצרות ולבעיות צריך אחריות בחיים
מנחם11.01.21
5
אפשר להגיד מה שרוצים גם השוטרים גם השופטים גם התובעים יודעים שהוא לא ירקמה שמעניין אותם פשוט חרדי קיצוני בא ננקום בו אם לא יריקה היו מוצאים משהוא אחר כמו ברוסיה
נתי11.01.21
4
שכך רק לציין שלתינוק האחרון שנולד לו היה חסר שיניים
דוד11.01.21
שכח החכם שכך כותבים שכח. ומשל כך לא פלא שגם אם כלל לא נוכח כאשר נולד הרך יתווכח וינגח בכל הכוח אך ללא טיפת מוח
שכח שכך כ' שכח 12.01.21
3
כרגיל... אנחנו החרדים נגן על כל פושע מחלל שם שמים. נמציא כל מיני וורטים ואמירות ובלבד שאנ"ש הפושעים יצאו לחופשי.
אלי12.01.21
2
אל תבקש רחמים מאנשים ריקים ופוחזים תקבל עליך גזרת שמים זה העולם הבא שלך פה הכל עובר ושם זה נצח
פנחס11.01.21
1
מובטל? משועמם? חסר השעלה? חסר בטחון עצמי? גבר מוכה? מקומך איתנו. משטרת ישראל במבצע גיוס . אם ענית בחיוב על לפחות שלוש מהנ"ל נמצאת מתאים להיות שוטר .
אא11.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ויתר, וקיבל תיק בלי רוטציה

לאחר המו"מ המתיש, חבר המועצה בא לקבל את ברכת מו"ר 

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם