כיכר השבת

במסיבת עיתונאים

ה'פרויקטור': האכיפה לא יכולה להתמודד עם אירועי פורים

ממונה הקרונה, פרופ' נחמן אש, התייחס לנושא ההנחיות והסגר הלילי עליו המליץ בחג הפורים כשהוא מסביר כי למרות ההנחיות מדובר בדברים שקשים לאכיפה, "חשוב לומר מה אסור" (קורונה)

5
רפאל כהן | כיכר השבת | י"א באדר | 23.02.21
ה'פרויקטור': האכיפה לא יכולה להתמודד עם אירועי פורים
(צילום: כיכר השבת)

במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת חג הפורים אמר פרופ' נחמן אש כי "אנו מכירים את תמונת המצב היום השברירית. אנחנו חייבים לעצור את העלייה בתחלואה שאולי תיגרם מההתנהגות בפורים".

"אני קורא למנהיגות החרדית לעצור כל היתכנות לדברים שיגמרו לעלייה בתחלואה. אני קורא על טישים, לא יודע אם זה נכון, אבל חייבים לעצור את זה", התריע אש.

"לא צריך לסגור את מערכת החינוך עוד שלושה שבועות בשביל חגיגות פורים. ניתן לחגוג ולקיים את מצוות החג - עם אחריות. כל מאמץ לשמור על האחריות בפורים, יסייע לחגוג בפסח", אמר פרופ' אש.

הוא התייחס לשיתוף הפעולה של ראשי הישיבות ואמר: "אני מודה להנהגה הרבנית שלא לאשר יציאה של בחורים להתרמות, ואני גם מודה לבחורים שעברו להתרים בטלפון. זו אחריות".

ממונה הקורונה התייחס גם לירידה בתחלואה ואמר: "רמת התחלואה ממשיכה בירידה, אבל בשלושת הימים האחרונים היא עולה. יכול להיות שזו תוצאה של פתיחת ערכת החינוך והמסחר לפני שבועיים. נחכה לימים הקרובים. אם נראה עלייה בממדים, שהR מתקרב ל1, נצטרך ללכת לאחור ולסגור דברים שכבר פתחנו, אותו דבר לגבי עלייה בחולים במצב קשה".

הוא התייחס גם לירידה החדה במגזר החרדי ואמר: "שמח לראות את הירידה בנתוני התחלואה בחברה החרדית, אבל מדגיש שאנחנו חייבים להמשיך בכך כי המספרים עדיין גבוהים".

הוא התייחס לנושא העוצר בפורים ואמר, "המלצה שלנו - עוצר לילי מ20:30 עד 05:00 - סגר לשעות האלו בלבד, מתווה הפעילות ע"פ התו הירוק ימשך כפי שהוא היום כך שהתמריץ של ההתחסנות עדיין קיים, גם בתקופת פורים".

"יצאנו עם הנחיות שחלות גם על פורים. יכולנו לומר ממשיכים עם מגבלות התקהלות של 300 שאישרנו רק לאירועי תרבות מאושרים או בתי כנסת גדולים - זה מספר התקרה. מאחר שהיו הרבה ידיעות על מסיבות והתקהלויות, החלטנו להמליץ על עוצר לילה. כאשר יש הרבה אירועים כאלו ברור שהאכיפה לא יכולה להתמודד איתם", הוסיף פרופ' אש.

"המטרה של כולנו שלא תהיה התפרצות תחלואה בחג הזה. הדבר החשוב ביותר זה שנוכל להמשיך בפתיחת המסחר ומערכת החינוך, ואנחנו לא רוצים מהמורה שתמנע את זה", אמר פרויקטור הקורונה.

לשאלה מדוע מתחסנים לא יכולים לטוס ענה פרופ' אש כי "רמת ההגנה של החיסון מפני הדבקה עדיין לא ידועה. אנחנו עדיין לא יודעים את כל העובדות, ויש הרבה סימני שאלה שמלווים אותנו. אנחנו רוצים לנקוט בזהירות, ואנחנו עושים זאת בצורה מידתית".

הוא התייחס גם לנושא הבידוד בחזרה ואמר, "אנחנו לוקחים סיכון שאנו פוטרים שבים מחו"ל מבידוד ויש כאלו שמצדדים בבידוד - אבל החלטנו החלטת ביניים לחייב בדיקה אבל לא בידוד. זה לא אומר שאפשר לאשר תנועה חופשית לחלוטין למתחסנים ולכן יש עדיין מגבלות".

לשאלת כתב כיכר השבת, מדוע יש עוצר עם מידת המחוסנים הגבוהה, הוא השיב "המספר המרשים זה עדיין רק שליש ממדינת ישראל, שני שליש עדיין חשופים להדבקה, כאשר 1.5 מיליון מחוסנים מנה ראשונה. יש עדיין מסה גדולה מאוד של אוכלוסייה שיכולה להידבק".

"גם בקרב מחוסנים ההגנה לא מאה אחוז, זו יעילות גבוהה מאוד אבל עדיין ניתן לחלות קשה, ולכן צריכים את המגבלות כדי למנוע התפרצות תחלואה לא יכולים להתיר מהסיבה הזו את שחרור התנועה של המחוסנים, גם בגלל האכיפה שאיננה אפשרית", אמר אש.

בנוגע ליעילות החיסון אמר אש, "יש מקרים בודדים של תחלואה קשה בקרב מחוסנים. הורדת הסיכון לתחלואה קשה למחוסנים היא מאוד מאוד גבוהה, אבל עדיין יש מקרים מעטים כאלו".

לשאלת 'כיכר השבת' בנוגע לסעודות הפורים במשפחה גרעינית, השיב אש "יש הנחיות שקשה לאכוף אבל חשוב שתצאנה לציבור. אנחנו אומרים לציבור 'ככה צריך לנהוג'. יש אחריות אישית וציבורית וחשוב שאנשים יבינו מה מותר ומה אסור".

"זו הזדמנות לפנות לנשים הרות ללכת להתחסן, ראינו כמה מקרים מצערים. החיסון בטוח גם לנשים בגיל הפוריות. יש לנו חוו"ד שאומרות שאין חשש לפגיעה בפיריון, במהלך ההיריון ובמהלך ההנקה", אמר פרופ' אש.

הוא התייחס לנושא חיסוני מרותקי הבית ואמר: "התקדמנו יפה עם חיסון מרותקי הבית אבל עדיין יש מספר גבוה שאנחנו צריכים לחסן. עדיין הנוהל לא סגור, בעיקר בשאלה אך נכון לחסן בצורה בטוחה בבית. את הדבר כולו אני מקווה שנסכם בקרוב ונוכל להתחיל לחסן בבתים, יש לזו חשיבות גדולה מאוד".

הפרויקטור התייחס גם לנושא המוטציות בציבור החרדי ואמר, "יודעים שנפיצות הוויריאנט הדרום אפריקאי בישראל הוא סביב 1%. השכיחות שלו במגזר החרדי יותר נמוכה, ואני חושב שזה קשור לקיומו הנרחב של הווריאנט הבריטי במגזר החרדי".

תוכן שאסור לפספס
5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
5
החוצפה של הציבור החרדי לשתף פעולה עם השקר הזה, שמוביל השקרן הדפקטיבי הזה למען הבוס הקרימינל, תעלה לו במנדטים שיבואו לליברמן על חשבונם. כל בר דעת מבין שאין סגר ולא היה סגר מעולם, חוץ מאשר ההתקפה המרושעת והפגיעה הפסיכופטית בילדים הכלואים. פרט להרס החינוך, כל אחד עשה כראות עיניו, ומעל כולם כמובן החרדים
איזה נבל קר דם!24.02.21
4
עונה תשובות לא בעניין השאלה נותרה פתוחה למה חיסנו את הציבור בחיסון לא ידוע .שלא יודעים האם מונע הדבקה ותחלואה. משרד הבריאות מתחמק מתשובה??
ללא שם23.02.21
3
אם מה כן מתמודדים? אם האדם הבודד שיושב לו בשמש ולוגם קפה. מה יהיה ?!!!!!
ללא שם23.02.21

הצגת כל התגובות

2
מזעזע מה חושב שאנחנו לא נצא נצא
שרית 23.02.21
1
מאוד מבלבל כל הזמן אומרים שההגנה של החיסון היא 95 אחוז ועכשיו הוא אומר שרמת ההגנה לא ידועה אז מי משקר ומי אומר אמת?
ללא שם23.02.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24