כיכר השבת

"דעת תורה"

אם אני לא מצביע למפלגות החרדיות, זה לא בגלל 'המעתביקים' // משה מנס

מי הם המעתביקים ומדוע הם מסוכנים • המעתבקים כמחוללי אווירה במגזר • ליברמן והמריצה ג' והתגובה • למה סמוטריץ אהוד? ומה הכשל הגדול של המפלגות החרדיות • דעה (חרדי)

85
משה מנס | כיכר השבת | ב' בניסן | 15.03.21
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אם אני לא מצביע למפלגות החרדיות, זה לא בגלל המעתביקים.

בשנים האחרונות יש מקצוע חדש במגזר. המעתביקים. המעתיקים ומדביקים ידיעות. בואו ניקח מעתביק לדוגמה. נקרא לו מוישי.

מוישי הוא איש חשוב מאוד. הוא יודע, הוא ראשוני, הוא מעביר את הידיעות מקבוצות החדשות שבהן הוא נמצא אל תוך קבוצת החדשות אותה הוא מנהל. קבוצת בית הכנסת, הקהילה או העיר. יש לו קשרים בתוך בתי גדולי ישראל או לכל הפחות באתר של שאולזון. כך הוא יודע את השיקולים, הרמזים, הסיבות והמסובבים. הוא זה שנותן את האימות לידיעות והוא זה שמגיב על ידיעה שהיא פייק ניוז.

למעתביק המתחיל יש סמארטפון כשר למהדרין שחסום לאתרים ובו יש רק ווטצאפ.

אבל למתקדמים מביאים ידיעות מטויטר, פייסבוק ואף מורידים כתבות מווינט או יוטוב. זו שאלה נפוצה בקבוצות "אפשר להוריד בבקשה את הכתבה או הסירטון?" והמעתביק כאיש חסד ואיש תקשורת בכיר שיודע את המלאכה מוריד את הסירטון לתועלת הציבור והקבוצה. אגב, כל התוכניות העוסקות בחרדים מגיעות ככה אל תוככי המגזר, גם בחסומים הרמטית.

עכשיו מה העניין שלי עם המעתביקים ואיך הם קשורים לבחירות?

ובכן, מציאות המעתביקים שגם אני הייתי ועדיין חלק ממנה. פגעו בצורה קטלנית בציבור החרדי. בשלושה מישורים.

1. המעתביקים הם "מגיני הציבור החרדי".

הם הראשונים למצוא את השמויגר התורן שהעז להגיד מילה נגד הציבור החרדי, ולפרסם את מספר הטלפון שלו כחלוקת ביצים ומוצרי ניקיון חינם. הם אלו שמהרגע הראשון של הקורונה נלחמו בהסתה, ברדיפה, ובאכיפה הסלקטיבית. לכאורה דבר נפלא וצודק, ואין חולק שהמגזר החרדי סבל מיחס מחפיר. אך זה בא על על חשבון החיים שלנו. בקורונה זה פגע בנו. אי אפשר גם וגם. זה או תמונות קורעות לב של שוטרים מפזרים חתונה, או תמונות קורעות לב של הלוויה.המעתביקים הלכו על הקל, על שילהוב האווירה ועל השוואות בין ההפרות שלהם לשלנו תוך התעלמות מהמורכבות של המציאות.

2. המעתביקים לא צריכים לתת דין וחשבון על שום דבר. הם לא משלמים מחיר על הפצת פייק ניוז או סתם הפחדות והם עושים את זה. נגרם נזק מהעתבקות ובציוצים שלא דורשים שום חשיבה / אסמכתא / אמת או ראיה כוללת יותר מסיפור נקודתי.

מוישי המעתביק יכתוב בחריפות ונחישות נגד אנשי הפלג הירושלמי שהעזו לחסום את הכביש בכניסה לבני ברק ולחסום את אישתו. אך יום למחרת כשיתפרסם תיעוד על חרדי מוכה - כן אותו אחד שחסם את הכביש - הוא יכתוב טור נוקב על הקלגסים הנאצים, ויעלה סטטוסים נזעמים נגד חדשות 12 שהעזו להכליל את כל החרדים כחוסמי כבישים. הוא יעצב בפוטושופ תמונה של בני ברק כמחנה ריכוז בעקבות הסגר, מצד שני לא תהיה לו שום בעיה להאשים את בתי החולים ברצח והזנחת חרדים בעקבות העומס.

שמורה לי התכתבות עם מעתביק חשוב שכשלפני שנה - עוד בטרם היה זה פופולרי להביע דעה בעד החיסונים - שלח אין ספור ידיעות כזב והפחדות בנושא - והנה שבוע שעבר כתב בדיוק ההפך, שצריך להוריד את הראש למתנגדי החיסונים כי הם רוצחים ממש.

3. עד לפני שבועיים זו הייתה עובדה ברורה ונחרצת שהפעם לא מצביעים ליהדות התורה. הרי איפה הם היו כשהיינו צריכים אותם. המעתביק ידע להצביע בנחרצות על כל אותם מקרים שהחכים נעלמו. "איפה הייתם כשהיינו צריכים אתכם בנסיעה לאומן" או "איפה הייתם כשלא נתנו לנו לעלות לירושלים" "ואיפה הייתם כשלא נתנו לנו את המלונית שרצינו" כשהאמת היא שהח"כים ועוזריהם השתדלו ועשו, אבל הם היו מסונדלים במציאות הקורונה.

***

ראיתי סירטון של גפני בו הוא מחזיק בידו מריצה וזועק בפאתוס: "הוא (ליברמן) יודע מה זה מזבלה כי הוא מריח את זה כל הזמן. הוא אנטישמי, בעל רקע פסיכולוגי. עבר עבירה על החוק וצריך להעמיד אותו לדין. *המריצה הזאת נראת יותר טוב ממה שהוא נראה*."

תשמעו. מה נאמר. בוגר ממש. החזיר להם חזק. אין, שבר אותם. הראה את הפרצוף האמיתי.

אבל עד כמה שזה שיעשע אותי לפחות אחד מהמעתביקים שאני מכיר העלה את הסירטון המגוחך הזה לסטטוס שלו עם הכיתוב: "סוף סוף התעוררו". אז טרחתי ושאלתי אותו, האם זה אומר שאתה מצביע ליהדות התורה והוא ענה שעם כל הכבוד ליהדות התורה ושס, הפעם רק סמוטריץ. אז בואו נדבר על סמוטריץ ומה בדיוק הם מצאו בו.

1. הוא ובן גביר ימניים נחרצים. וברצינות - הקנאה לדבר השם, קוסמת לרבים. אין כמו מלחמות בשביל לעשות טוב על הלב. בעיקר למעתביקים.

2. בסמוטריץ' יש את מה שאין בנציגים שלנו, ואתן כמה דוגמאות - בעיני הם מלמדות על הכלל.

אני אישית פניתי כמה פעמים לדובר עיריית מודיעין עילית בבקשת תגובה לנושאים עירוניים עליהם כתבתי ככתב כיכר השבת, האיש לא טרח לענות. בהרגשה שלי זה פשוט כי אני לא שווה יחס.

פניתי לפני כחודש לנציג ציבור חרדי בבקשה להכניס איזשהוא פרוייקט חינוכי. הבנאדם החליט שזה לא מתאים לו וכשאמרתי לו שאני מגיע אחרי התייעצות עם רבנים וזה נעשה על פי דעת תורה - הוא הגיב ב: "אל תגיד לי מה זה דעת תורה".

לפני כמה שנים, ערכתי פרויקט של זהירות בדרכים. היחס שקיבלתי היה בעיקר מזלזל. אני יודע שיש המון המון עוזרים פלמנטרים נחמדים, יעילים, אדיבים ומקסימים. אבל זה לא מתקרב לזמינותו ואדיבותו של סמוטריץ' - אליו יש לי גם הכרת הטוב אישית בקידום כביש הגישה למודיעין עילית ובעוד כמה סוגיות תחבורתיות בהן תמיד הוא היה זמין, אדיב ונחמד. ואותי כמעתביק זה קנה.

אבל רגע רגע. האם אני מצביע לחבר הכנסת בגלל שהוא ענה ועזר לי אישית?

האם אני באמת חושב שהיה לחברי הכנסת מה לעשות יותר בהתמודדות מול הקורונה?

האם גם אני חושב שחברי הכנסת אמורים להילחם במלחמות הקטנונית על דוח כזה או דוח אחר?

התשובה היא שלא.

חברי הכנסת אמורים לטפל בנושאים המהותיים, בחינוך אמיתי תוך דאגה לעתיד אמיתי לילדינו, גם אלו שלא הולכים להיות ראשי הישיבות הבאים. הם אמורים לטפל בסוגיות אקוטיות של יהדות. בפיתרון אמיתי של סוגיית הגיוס. תעסוקה, דיור, וכמובן גיור, צבא ודת ומדינה.

אבל איזה פתרון יש? אתם וודאי תשאלו.

ואני אענה שאני לא יודע. אבל בחייאת. אחרי שנים שנים של מפלגות חרדיות חזקות ובעלות כוח. האם ראינו פתרונות? האם ראינו שינוי? האם ראינו ירידה בשנאה? האם מישהו חושב שהפעם סוף סוף ימצא מענה לבעיות האקוטיות מהן אנחנו סובלים? לא ולא.

האמת, גם לי אין פתרון. אני רק חושב בקול שלא בטוח לי שלא היה יותר טוב אם לא היו כאן מלגות חרדיות, דתיות סקטוריאליות. אבל בדיוק בשביל השאלה הזו יש את גדולי ישראל לשאול. כי לי אין תשובה. אני לא מתיימר לדעת ולהבין הכל. אני לא מעתביק.

תוכן שאסור לפספס
85 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
אני חרדי למהדרין ממודיעין עלית. לא יצביע ג !!!!. ולמה? שיבינו שהקול שלי לא מובן מאליו. שיכירו אותי גם כשאני צריך אותם. שיתחילו להפנים שאנשים מצביעים ברגלים.
מנחם21.03.21
52
תפסיקו לחרטט את המוח אתם והמגיבים כשיגיעו תקציבים מחוץ לסל התקציב לאיפה סמוטריץ יביא אותם להתנחלויות או לישיבות כשיהיה בן ישיבה מחויב גיוס האם סמוטריץ ידאג לו בוא לא נשכח שסמוטריץ שינה את כללי היסוד לתיקצוב ישיבות בשביל שרק התיכונים יקבלו לא נשכח ולא נסלח אמנם מצד עצמו הוא אדם ראוי אך האינטר
יהודי אמיתי16.03.21
האינטרסים של החרדים זה הקב"ה שמירת היהדות וארץ ישראל התנחלויות וישיבות הם חלק גדול מהדאגה 2. איפה יושבת בית"ר?
דוד16.03.21
51
הוואצפים הם האסון שלנו, כמה מריירים כותבים שם כל יום דעות מנוגדות ממה שכתבו אתמול, מעוותים מציאות הזויים. לא סתם נלחמו על זה גדו"י האמונת חכמים של הוואצפיסטים נעלמה כלא הייתה, פתאום יש להם דעה נגד גדולי ישראל , פתאום מותר להם לעשות מה שרוצים, פתאום הם יותר חכמים מכולם, מה קרה??????? איפה ככל אשר יו
טור נכון וחכם16.03.21

הצגת כל התגובות

50
כמה מגיבים בשכר עם איקיו נמוך יש פה מטעם סמוטריץ, הצילו, כל היום יושבים ומטקבקים את שטויותיהם 😏😣 לכו לאתרים שלכם תקוששו שם קולות, "בשבע" "סרוגים" אם שם זורקים אותכם מה לנו כי תטפלו אלינו??
אמהלההההההההההה16.03.21
49
החינוך החרדי חייב מהפכה, במיוחד החיידרים! רק מוסדות ממ"ח איכותיים. בשביל זה מצביעה סמוטריץ!! כדי שלנכדים שלי לפחות יהיו חינוך יותר איכותי.
מצביעה סמוטריץ 16.03.21
48
כמה אמרו חזל אל תסתכל בקנקן אלא שמה שיש בו, אולי הזקנקן של פרוש יותר ארוך והספודיק של ליצמן יותר גבוה, אבל ה"תוך" של סמוטריץ עולה על הכל, ואת זה הציבור רואה!
חרדי16.03.21
47
רק חבל הקטע עם סמוטריץ יהיה יפה עם תכתוב שוב על המעתביקים
טור יפה 16.03.21
46
סמוטריץ אחד, חדור אמונה ומסירות, חמוש במקצועיות וזמינות, מצליח להזיז יותר דברים בשטח ממפלגות שלמות של 'הציבור שלנו'.
שמואל דהאן16.03.21
45
בתור תלמיד הגר"מ מאזוז שליט"א גם אני הולך הפעם להצביע ט' לסמוטריץ, כדי להכניס לכנסת שליחי ציבור יר"ש, שנלחמים באמת על ערכי הקודש, מתוך חיבור לשטח ועשיה בפועל, לא רק בדיבורים.
שמעון לוי16.03.21
44
הפעם סמוטריץ!!
יהודה לוין16.03.21
43
מכל הראיונות השונים רק מסמוטריץ שמעתי אג'נדה יהודית חזקה ועיקשת כל היתר- תצביעו כי ככה צריך, ו"עשית ככל.." חלאס זה לא עובד. אנו צריכים לדעת למה ולמי אנו מצביעים ומה האג'נדה שלו. לא תסתמו לנו את הפה בסיסמאות.
מימי16.03.21
42
איי אי אי קיצער גם אתה מודה שיהדות התורה כבר לא הכי רלונטית לצעירים .. ומה לעשות ש75 % מהחרדים מתחת לגיל 35? מה שצריך לעשות זה להחליף את החכי""ם... ואגב לדעתי צריך להקים מפלגת בת ליהדות התורה שלא תהיה כפופה לחלוטין לרבנים ותעסוק בבעיות של צעירים ..... מפלגה עם חרדים מודרנים כדוגמת ישי לפידות , שוקי
מישהי16.03.21
שלא תהיה כפופה לרבנים? רפורמי.......... המצביעים של ט
הזויייייייייייי16.03.21
הם כפופים למורנו ורבנו רשכבה"ג הרב חיים דרוקמן שליט"א ועוד הרבה רבנים.
לא נכון16.03.21
אתה לא באמת משווה בין ר' חיים קנייבסקי לרב דרוקמן נכון
יאיר16.03.21
אם את לא כפופה לרבנים אז את לא חרדית!!!!
חרדי=כפוף לרב16.03.21
41
צודק לחלוטין בקשר לסמוטריץ. גם אצלנו במשפחה הולכים הפעם להצביע לו
משה. בני ברק16.03.21
40
למה אתם לא מפרסמים את הקליפ של מוחמד מערב הסעדית לטובת סמורטריץ '? כמה שהוא אוהב אותו
בת ישראל 15.03.21
אותו "מוחמד" הוא בלוגר ערבי פרו ישראלי המעודד את שלטון הימין במדינה, אז לפני שאתה כותב תגובה לפחות תברר... בואו נגיד שרב הערבים לא יאהבו את סמוטריץ' ובן-גביר. וגם להם יש גדולים התומכים במפלגה. כל אחד והרב שלו.
אתה יודע מי זה?16.03.21
39
גפני וליצמן חושבים שאנחנו טמבלים. רק סמוטריץ הוא אמיתי עבורינו.
יהודה לייב15.03.21
38
בואו נדבר חכם בסוף אתה לא תרוויח ממה שהצבעת למפלגה שגדולי ישראל נגדה נניח ואתה רוצה לנקום במפלגות החרדיות האם מה שיהדות התורה תקבל 254,467 קולות ולא 254,468 האם עכשיו נתת לגפני דרעי וליצמן להרגיש את הנקמה ע"י הקול הבודד ואולי של עוד כמה מהמשפחה הרי זה לא ישפיע ולא יכריע (נכון שכל קול קובע והמפלגות
פשוט לחשוב 16.03.21
37
זכור את אשר עשתה לך המשטרה בבני ברק כשזרקו רימונים על אנשים בקניות חפים מפשע. זכור את אשר ילדה קטנה שתתה ברד ודימעותיה מפחד השוטרים המיסו את הברד, זכור את המכות שחטפנו כשסגרו חתונות גם כשהיו לפי החוק ואין מושיע זכור את הפורים המשולש כשעשו סלקציה רק נגד חרדים. זכור את ההסתה היומיומית בתקשורת
איתן16.03.21
כולם רק לס-מ-ו-ט-ר-י-ץ'
רק סמוטריץ'16.03.21
מה החברי כנסת החרדים אם עמלק
דוד16.03.21
36
סמוטריץ יותר חרדי מהעסקנים החרדים. תפסיקו עם הקלטוג המקובע והחיצוני. בן תורה שנלחם מתוך הכנסת במסירות, במקצועיות ובזמינות ומשפיע תכלס' הרבה יותר מקול יללות וצעקות הנציגים שלנו..
למה לא סמוטריץ?16.03.21
צודק לגמרי , הוא באמת ידאג לציבור החרדי.
מסכים16.03.21
35
סמוטריץ תותח אמיתי שנלחם באמת על כל הקדוש והיקר לנו. לא מחפש שיראה כמוני, רק שבאמת יתמסר ויהיה זמין מהשטח, במעשים ולא דיבורים, על הדברים החשובים באמת.
שליח גם שלנו16.03.21
סמוטריץ' ידאג לחרדים!
מסכים16.03.21
נכון מאוד. הוא ירא שמים וממה שראיתי עד כה, אכפת לו באמת מקודשי ישראל מש"ס ומג' למשל לא שמעתי מילה על גיוס, גיור כשרות. רק פמפום של- ועשית ככל אשר יורוך כביכול אין להם סיבה אמיתית למה להצביע להם אלא סותמים לנו ת'פה עם - ככה צריך וזהו. תצביעו ותשתקו.
מימי16.03.21
34
חברים אני לא מבין על מה הדיון, יש לנו גדולי ישראל והם אומרים לנו מה להצביע, מאי נפק''מ מה כל אחד מכם חושב?
עטרס'ניק16.03.21
33
רק בן גביר
.15.03.21
32
הפעם ט הקלפי
ל13 אתה נורמלי ,?15.03.21
31
תמיד נאמר מטאטה חדש מנקה טוב יותר. הבעיה עם ג` שאותם מטאטאים שם כבר שנים...והם התרגלו לדרך חיים מסויימת וקשה להם להשתנות.בחורים צעירים ונמרצים אם יחליפו אותם לפחות בשנים הראשונות יפשילו שרוולים ויתחילו לעבוד....
david7715.03.21
שיאן הימצאות בכנסת הרבה יותר מסמוטריץ לא נראה לי שהוא שוטף שם רצפות
מה עם מקלב16.03.21
30
מספר 2 ברשימה היא רפורמית מובהקת
יהודי פשוט16.03.21
29
עם כל הכבוד לנציגים החרדים - הם בעיקר עסוקים יום וליל בלזעוק ולילל על המצב של הציבור החרדי, במקום להיכנס למשרד שאותו קיבלו, או לגייס את השפעתם בתוך הממשלה ואתה לשנות ולהשפיע את המצב. אני מצביע לסמוטריץ מכיוון שהוא היחיד שמבטיח ומקיים, הוא היחיד שדאג - לא ביללות ובזעקות אל במעשים - שלא יהיו חילולי ש
אליעזר15.03.21
28
אני מתכונן להצביע לסמוטריץ משתי סיבות. 1. לכולנו יש אחריות שהוא יעבור את אחוז החסימה. 2. גדלתי עמוק עמוק בתוך ציבור החרדי אבל אני מרגיש כל כך לא בבית בתוך המגזר הזה, זאת הסיבה שאני יצביע לסמוטריץ. קורא גם לכם להצביע ט!!!
ללא שם15.03.21
אתה כ"כ מסכן שאני פשוט מרחם עליך
יהודי אמיתי16.03.21
סמוטריץ' ובן גביר חיים אורח חיים תורני לא פחות ממך! גם להם יש דעת תורה ורבנים גדולים, בזכותם המדינה הזו עדיין קרויה ישראל ולא פלסטין
ימני משיחי16.03.21
27
אפילו החרדים לא מדברים כמו סמוטריץ על בימת הכנסת ומכניס לערבים ואומר שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ושיום אחד הוא יעיף אותם מפה...
אין על סמוטריץ'16.03.21
26
יאללה יאללה כל המלקקים למינהם מתי שתתחילו להאמין למה שאתם בעצמכם כותבים נצביע ג בינתיים רק סמוטריץ
ארי15.03.21
25
למה מצביעים זה מאוד פשוט. כי אנחנו יודעים שאם לא נצביע, החילונים לא יחיו במדינה יהודית. וחרדי שפוי יש לו רבנים ולא מעניין אותו כל הקשקשת, אנשים רדודים הנקראים מפאיניאקים.. תמיד יותר אוהבים את הסמוטריצים או את המרזל או בן גביר. ככה זה כל בחירות הם סך הכל ציבור אולי מנדט .. אולי חצי...
א 15.03.21
ככל שנצביע יותר ככה יברחו מפה החילונים ואנחנו נשאר עם הפלסטינים. מעוניין לחיות בגהינום כזה? אני לא!
מטומטמם15.03.21
24
רק אני אומרת שהמלך ערום??? מה קרה שלאנשים פתאום יש דעה? פתאום הם חכמים יותר מהרבנים וגדולי הדור? אין פה שאלה בכלל, רק מה שאומרים רבותינו... לאן נעלמה האמונה התמימה והטובה ? אמונת חכמים זה א ב ביהדות, עיני העדה יגידו לנו מה לעשות, וזהו!!! אני רק ג
רגע מה קרה??16.03.21
23
הפעם הולכים עם סמוטריץ . יהודי ערכי וישר. לא בא לסדר גובים לכל המשפחה שלו
ללא שם15.03.21
22
גפני וליצמן משקשקים מפחד!תתכוננו לשבוע של "טורים" למיניהם בעד ג ונגד סמוטריץ
סתם אחד15.03.21
21
מוישי אתה בעצמך ענית על שאלתך מדוע להצביע ט לא בגלל שהוא עזר לך אישית שדרך אגב זה מאוד חשוב ואין לזלזל בזה כלל אלא מכיוון שאותם פרויקטים שרצית לקדם נידחו בטענה אל תלמד אותי מה זה דעת תורה זאת אומרת שאותם נציגים שניבחרו על פי דעת תורה ואמורים לשרת אותי על פי אותה דעת תורה דוחים אותי בטענה של דעת תור
חיים15.03.21
20
חזקים בלכתוב מאמרים "נגד".
רפאל15.03.21
אתה טועה כל הכתבה בעד להצביע סמוטריץ' עכשיו יותר מתמיד ישר הגון מכבד ומגן על דעת תורה ולומדי התורה ולכן בקלפי מצביעים סמוטריץ'
שמויגר15.03.21
19
אני אוהד גדול של סמוטריץ אם כי אני לא ימכור את הערכים שלי בעד שום הון שבעולם ואחד הערכים הכי חשובים זה לשמוע לגדולי ישראל ולכך אני יצביע אך ורק למפלגות החרדיות כן למרות שיש טענות ולא הכל מושלם
שרוליק16.03.21
18
בואו נהיה כנים: 95% מהציבור החרדי לא יצביע סמוטריץ'. אבל אין ספק שסמוטריץ' הוא בחור כארזימטי, מוצלח, אידאלסטי ממדרגה ראשונה. אמיתי, תורני מאוד, עם שורשים עמוקים של אמונה טהורה.
דוד מירושלים16.03.21
יפה אמרת. ולכן להצביע סמורטריץ' החרדים לא עדר ולא להשתמש בתורה כחרתום לחפור בה
אמית16.03.21
למתקרא בשם דוד מירושלים אתה וכדוגמתך כנים כמו כינים ובגלל זה מי שתורתו ויראתו קודמת לחכמתו מצביע סמוטריץ' גם תורה וגם חכמה
שמויגר16.03.21
17
הפעם לא מתפשר ומצביע ט' בקלפי, וכך עושים הרבה מחבריי לכולל
.15.03.21
16
אתם מתעלמים פה ממשהו מאוד חשוב-גם אצל סמוטריץ' יש דעת תורה, רבנים שלא נופלים מראשי הישיבות החרדיות-והרבה פעמים אף יותר מהם. לא מדובר כאן על פסיקת הלכה-בפסיקת הלכה יש רב אחד שקובע לאותו אדם- מדו' כאן בהוראה ציבורית, ולכן אפשר לציית לכל דעת תורה. ועוד משהו-תפסיקו עם הדמגוגיה הזו של 'אנו מצביעים לנציג
יאיר15.03.21
יישר כח אמת לאמתה
ה15.03.21
קשה להגיב לך כי יש בך משהו מזוכיסטי
ת'אמת16.03.21
אם אין לך מה להגיב עניינית עדיף לשתוק
יאיר16.03.21
15
למה חייבים להצביע ג'? מערכת החינוך החרדית רואה את לימוד התורה עיקר, ולימוד מקצוע טרייף. לכן רוב החרדים חיים מכספי צדקה של הממשלה הציונית, בלשון ימינו, קצבאות ותמיכות. אם לא נצביע ג',והחרדים לא יהיו בממשלה, כל הקצבאות והתמיכות יבוטלו., וכבר קרה דבר כזה בצפת במלחמת העולם הראשונה, כאשר כספי החלוקה מחוץ
שיכור15.03.21
14
החרדים לא יצביעו עבור סמוטריץ הם אולי מעריכים אותו אבל הם לא יצביעו עבורו
חרדים 15.03.21
אני לא חושב שאתה צודק, אני מכיר לא מעט חרדים שישימו ט, בקלפי
ספי16.03.21
13
יהדות התורה , הפעם רק סמוטריץ'
כותב מטעם 16.03.21
12
הפעם לא מתפשר ומצביע ט' בקלפי, וכך עושים הרבה מחבריי לכולל
משה15.03.21
11
כן שמויגער לא שמויגער, בוא פעם אחת נשים את הדברים על השולחן. גפני טען שהחרדים בסדר גמור. זה נשמע לך נכון? זה נשמע לך הגיוני? אחרי כל מה שקרה בקורונה? ואל תענה לי בהשלכת האחריות על הבליינים התל אביביים, הערסים שטסו לדובאי ולמוטאציות, או המפגינים בבלפור. הציבור החרדי מתיימר להיות זה שלכל הפחות מחשיב א
די כבר.15.03.21
לך לבחור משהו אחר וכי זה ישנה את פני הציבור החרדי???????
מה יעזור16.03.21
כן... זה ישנה את פני הכלבים והחצרנים והנכדים שרצים לפני פני הדור ואיך משנים? מצביעים סמוטריץ'
שמויגר16.03.21
10
סמוטריץ' יותר חרדי מכל העסקנים החרדים
ללא שם15.03.21
9
למה סמוטריץ כל כך מצליח?? כיהוא אמיתי וישר ולכן מצביעים רק סמוטריץ
26715.03.21
נכון
אפי 15.03.21
8
כל התגובות הראשונות נגד סמוטריץ ואח"כ כולם בעדו מה שמלמד לדעתי שבהתחלה אלו תגובות חרדיות אוטנטיות ואח"כ ככל הנראה וואטצאפ מהמחנה השני קרא לכל שותפיו לייצר מצג שווא שחרדי קלאסי זה סמוטריץ
נתי מגיב16.03.21
צודק!!!!
סמרטוטיץ'16.03.21
יש פה אחד אובססיבי שולח מליון תגובות תחת שמות שונים, כולם באותו סגנון בעד סמוטריץ חלאס נמאס
לגמרי צודק...16.03.21
7
סמוטריץ' יותר חרדי מכל העסקנים החרדים
יצחק15.03.21
בהגדרה לא ואם הוא יקבל כח אז בהגדרה הסרוגים גברו
אבל 16.03.21
בהגדרה סמוטריץ' הוא חרד"ל קודם חרדי ורק אחר כך לאומי והקובע לא קובע בכנסת רק מעשים ולא סיפורי מעשיות "בובע מייסעס" בקלפי רק סמוטריץ'
שמויגר16.03.21
6
החילונים לא מצפים מהנציגים שלהם כמו שאנו מצפים משלנו והסיבה: הנציגים שלנו ביחס לגודלם עושים המממוווןןן וכשהם לא עושים אנחנו לא מבינים למה... חייבים להצביע ג' לעצור את חילולי השבת, נישואי התערובת, הפרדת דת ממדינה (צריך להפריד את המדינה מהדת...)
חיים15.03.21
לדעתי איתמר בן גביר עושה מעל ומעבר כל שנייה בשביל הנושאים האלה...
עוצמה יהודית16.03.21
אתה אומר את זה על סמך מה? תחושת בטן? תלמד את הנושא לעומק עם כל המקורות הרלבנטיים ותראה שיש עניין גדול במדינה יהודית(אתה יכול להתחיל עם הראי"ה קוק למהלך האידיאות בישראל)
ה15.03.21
5
מביש ומגעיל הנסיון של ג' להוציא את סמוטריץ' קטן ותככן מנסים לתפור לו תיקים ולהאשים אותו בדברים שלא עשה ולא אמר תוך אמירה דוחה: "גם עם יש לו זקן זה לא הופך אותו לדואג לציבור החרדי" מלכלכים עליו מבזים אותו וכל זה למה? כדי שאותם חרדים שסוף סוף רואים בנאדם שראוי שיצביעו עבורו ויש להם אלטרנטיבה מה שלא ה
תהילה15.03.21
סמוטריץ זה כאילו היו בחירות בינך לבין השכן ובחרת בו תחשוב על מה שכתבתי
תכלס אם תצביע 16.03.21
4
אם היית מכיר את הוריו של בצלאל סמוטריץ היית מבין איפה הוא צמח. אנשים נפלאים, ערכיים, אוהבים כל יהודי, אנשי חינוך ממדרגה ראשונה. כך הם חינכו את כל ילדיהם. זה לא פלא לראות את תוצאות חינוכם, בנם היקר בצלאל, שנכנס לכנסת כדי לעזור ליהודים.
אביגיל15.03.21
3
מה קרה הרבה בלחץ, וממציאים טיעונים מופרכים אם אחד עזר לך והשני לא - מה עם הכרת הטוב? או שכעת שואלים את הגדויילים כל הזמן מתרצים תירוצים משונים. רוממות א-ל בגרונם הכל מתוך יראת שמים אך חרב פיפיות בידם
מאיר15.03.21
2
אני לגמרי אמונת חכמים. ושלא יעזו להגיד לי שלא.. רק מה אפשר לעשות שמי שמספר לרבנים את המציאות הוא אותו אחד שמבקש שיצביעו לו.. יש לי הרגשה שלא בדיוק הציגו להם את סמוטריץ באובייקטיביות.....
כאילו מה??16.03.21
1
לא קראתי הכל אבל הפעם שמים *רק ט' בקלפי!!* ועם כל הכבוד לכתב החדש והצעיר מוישי מנס - יש כבוד, הפעם רק ט'!!!
לא קראתי הכל15.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24