כיכר השבת

"לא הענקת כוח לנציגים"

השמוע'ס של יענקי קנייבסקי: "בחירות, זו הצהרה על זהות"

במסגרת שיעור הדף היומי התייחס נכדו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי לבחירות, והסביר כי לא מדובר בהענקת כוח לנציגים; ומה תשובתו לכל המתלוננים נגד הח"כים החרדים?! • צפו (אקטואליה)

187
חזקי שטרן | כיכר השבת | ג' בניסן | 16.03.21
(צילום: ללא קרדיט)

במהלך שיעור הדף היומי אותו הוא מוסר זה למעלה משנה, התייחס הרב יעקב קנייבסקי, נכדו ונאמנו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, לבחירות הקרובות ובעיקר לאיומים של אנשים חרדים שלא יצביעו למפלגות החרדיות בגלל טענות שונות והסביר מדוע בכלל אדם חרדי הולך לקלפי להצביע. תיעוד הדברים הגיע לידי 'כיכר השבת' ומתפרסם לראשונה.

"למדנו אתמול בגמרא (פסחים)", פתח קנייבסקי, "הגמרא סיפרה סיפור על אמורא שהגיע לאיזה מקום, והוא לא ידע איך נוהגים, איך עושים שם את הקידוש, אמרו לו תעשה קידושא רבא, הוא לא ידע למה מתכוונים, אז הוא עשה את הקידוש לאט, רצה לראות מה התגובה של הציבור - וזה עבד, והוא אמר אחרי זה 'החכם עיניו בראשו'".

"הלשון הזאת, אפשר להשאיל אותה בדיוק לתקופה הזאת", הוא המשיך, "אנחנו נמצאים ברגעי הכרעה, בעוד ימים ספורים נצעד לקלפי וכל אחד יש לו את הזכות בחירה, לבחור במי שהוא מאמין ובמה שהוא מאמין".

"לכל אדם יש זהות, את הזהות - היחיד שקובע זה הבנאדם בעצמו", הוסיף קנייבסקי בתיעוד המתפרסם ב'כיכר', "אדם יש לו זהות, ואדם צריך להבין, בן אדם ירא שמים, ששומר על קלה כבחמורה, בן אדם שציות לחכמים הוא בעיניו ערך עליון, אז הצבעה בבחירות זה לא הענקת כוח לנציג כזה או אחר, ממש לא זה הסיפור.

"אדם שהולך להצביע, אדם ירא שמים, שהולך ומצביע בבחירות, הוא רק נותן ביטוי לזהות שלו. הוא בא ואומר, 'אני הזהות שלי היא כזאת, ולא אחרת'. יש בזה שתי משמעויות, דבר ראשון הוא אומר אני כזה, דבר שני הוא אומר אני לא כזה, וזו אמירה ערכית, זה לא שליחת נציג כזה או אחר, ועניין של מנדטים - שזה גם חשוב אבל לא זה העיקר, העיקר הוא בנאדם בא ואומר 'חבר אני לכל אשר יראוך', אני, הזהות שלי היא זהות של אדם בסגנון כזה".

"ולכן", הוסיף קנייבסקי והתייחס לשיח אצל גורמים שונים נגד המפלגות החרדיות, "היום כשאנחנו שומעים שיח, של כל מיני אנשים שדנים - האם אנחנו מרוצים מהחברי כנסת, האם אנחנו מרוצים מהפעילות שלהם, האם אנחנו רוצים שאלו יהיו חברי הכנסת שלנו או שאנחנו רוצים שיהיו אחרים, האם אנחנו רוצים שיהיה לנו כזה שר תחבורה או כזה, האם אנחנו רוצים שיהיה לנו ראש ממשלה כזה או ראש ממשלה כזה, הכל דברים יפים, ונחמדים מאוד - לא בשביל זה הולכים לקלפי. לקלפי הולכים - 'והחכם עיניו בראשו', החכם יודע לקראת מה הוא הולך ויודע שמה שהוא עושה זה משליך על כל החיים שלו, על הדורות שלו, על הילדים שלו.

"הרב (מרן הגר"ח קנייבסקי. ח"ש) בזמנו, כולם זוכרים את הווידאו הנוראי שהרב הנחיל לנו בתחילת המערכה של כל הבחירות האלה בשנתיים האחרונות, ששאלו את הרב מה אפשר להגיד לאנשים שהולכים ורוצים להצביע למזרוחניקים, הרב אמר תגידו להם - 'הילדים שלהם יהיו כאלה'. אפשר להסתכל על זה במובן סגולי, העונש - מידה כנגד מידה, אבל אני חושב שיש פה דבר יותר עמוק.

"בן אדם שמצהיר - הזהות שלי היא כזאת, הילדים שלו גם רואים את זה, זה מה שהילדים שלו מבינים - אם אבא שלנו חשב שבשביל שיהיה שר תחבורה כזה, או בשביל שיהיה ערך לאומני כזה, או בגלל שהוא כעס על חבר כנסת שלא עזר לו באותו רגע שהוא רצה שיעזור לו - ויכול להיות שהוא צודק, אבל אם בגלל זה הוא הלך ועשה מעשה, ביום הזה שהקב"ה נתן לנו את האפשרות, לכל בן אדם, להכריז, מה הזהות שלו, מה הערכים שבהם הוא מאמין, למה הוא משתייך ולמי הוא משתייך.

"אם הוא בחר באותו רגע, בגלל נגיעות אישיות או בגלל כל מיני חשבונות מאוד מוצדקים ונכונים, להגיד ולומר, לבוא ולהצהיר - אני הזהות שלי היא כדאיניקית, אני עושה מה שאני חושב שטוב לי, מה שאני חושב שטוב למדינה, מה שאני חושב שטוב לאנושות, אני הוא זה שמחליט, אז הילדים שלו רואים את זה, וזה לא עונש של מידה כנגד מידה, אלא אי אפשר לחנך ילדים ככה, אי אפשר לחנך ילדים לערכים שאנחנו רוצים שיתחנכו ומצד שני להגיד 'אבל אנחנו מבינים יותר טוב, יש לנו דעה עצמאית, יש לנו מה לומר'. יש לך מילה? הילדים שלך גם יהיה להם מילה, ואז אתה כבר לא תשלוט בזה ולא תוכל להגיד 'אני התכוונתי ללכת רק עד שמה, לא התכוונתי שעד כדי כך', לא, ברגע שיצאת משליטה, העסק יוצא משליטה וההשלכות נוראיות".

לסיום, הוא אמר: "לכן, החכם עיניו בראשו, אדם שרואה למרחקים, שרואה את העתיד שלו לנגד עיניו, שחרד לגורל ילדיו ועתידו, עומד ואומר בשעה כזו שיש לי את ההזדמנות להגיד למי אני שייך ולמה אני שייך, אני אשים בצד את כל החשבונות האחרים, את כל הנימוקים המשכנעים, ואני אגיד - יכול להיות שזה נכון, אבל כשזה נוגע כלפי עצמי, שאני צריך להכריז איפה אני שייך - אני שייך להשם ולתורתו, שם אני רוצה שהחיים שלי יהיו, שם אני רוצה שהצאצאים שלי יגדלו, בכזו מסגרת, בכזו זהות ובכזה עתיד".

תוכן שאסור לפספס
187 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
134
ד.
לא הבנתי כאילו הרב קנייבסקי מסביר לנו על19.03.21
133
חחחחחחחח
אורי18.03.21
132
בחירות זה לבחור את הנציגים שיפעלו למען התורה. אם חושבים שסמוטריץ יפעל למען התורה צריך לבחור בו. כל השאר קשקוש. מה הקשר זהות? אם אני חרדי שאוהב תורה, אני צריך לתעדף דתי לאומי שאוהב תורה ויודע לפעול לטובתה, או חרדי שאוהב תורה אך לא יודע לפעול למענה? פשוט דמגוגיה
דמגוגיה18.03.21

הצגת כל התגובות

131
כך כתוב בהוראות: אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. מה כל התגובות כאן אם לא לשה"ר?
דוד מאיר17.03.21
130
איזו התנשאות. מי שיצביע ג' יקבל את משי זהב מאחור
חחח17.03.21
129
בזכות יענוקש סגן השר במעמד שר.........ובזכות כל השטויות של הילדון הזה במשך השנים והשליטה של ההדיוט הזה ירדו עוד ועוד ועוד קולות ליהדות החרדית וחבל....
השם הוא האלוקים17.03.21
128
יפה שיחתן של משמשי אבות יותר מתורתם... אוי מי יתן לנו תמונתו
יקטן17.03.21
🤣🤣
נוטקה17.03.21
127
אשכרה יש לו אינטרנט ה’ ישמור
חחחחח גדוללל17.03.21
126
לא ראיתי את הסרטון אבל קראתי את תוכן הדברים, וזו ההגדרה הכי מתאימה לדעתי.
גועל נפש17.03.21
125
יענקי אתה מדבר שטויות ואנחנו מצביעים רק ש"ס שומעים למר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וחכם שלום הכהן שליט"א ישראל בטח בהשם רק ש"ס!!!!!!!!!!
יוסף כהן17.03.21
ש"ס-שמד סיטונאי ערב רב
עעע17.03.21
רק שס
רק שס18.03.21
124
רק צרות הבאת שחצן!!!! זמנך מוגבל...
יניב17.03.21
123
חולים עליך, איש נשמה!!!!!! בגובה העינים
יענקי יענקי17.03.21
122
אדם שתלטן וסכסכן שמחפש כוח ושליטה ומתחבא מאחורי גדולים מי שמך שפתאום הפכת למגיד דעות כאילו של דעת תורה שב בשקט
איציק17.03.21
הוא דיבר טוב
מוטי ברקו17.03.21
121
יענקי בן אדם טוב ודבריו דברי טעם! ור' חיים מחזיק את הדור
צודק יענקי17.03.21
120
בקיצר גימל נחלשת במנדט בגלל ימינה והן גביר וחבד שלא יצביעו גימל ....גימל חשובה אבל לצערי בזמן האמת דואגת לאברכים בלבד .ומי ידאג לשוטי העם?קודם כל נשמע אחכ נעשה .
אלי הגרוזיני 17.03.21
הוזלת התחבורה הציבורית, רק לאברכים? טיפולי שיניים חינם לכל ילד, רק לאברכים? הגרלה ל100 אלף שח דירה בפריפריה , רק לאברכים? החכים החרדים דואגים לכולם.
אה כן???17.03.21
119
יענקלה יענקלה.. תמיד הרב'ה אמר שלא יצא ממך משהו. זה המקסימום?? נעבעך.
משה17.03.21
118
רק ג!!!!!!! זה המפלגה היחידה שהולכת יד ביד בשלמות עם התורה!!!
פלוני17.03.21
117
מישהו שם לחוץ.... חושש למקומו והשפעתו
ללא שם16.03.21
116
א. עניין הבחירות הוא למנות נציגים הדואגים לאינטרסים שלנו (אשר במקרים רבים אינם חופפים את האיטרסים של ראשי המוסדות). לכן גם כל הדיבור בגנות "נגיעות" אינו עניין לכאן. לצאצאים שלנו יש בחירה חופשית. אם נצביע למפלגה חרדית זה לא ערובה שצאצאינו יהיו חרדים ואם נצביע למפלגה דתית-לאומית זה לא ערובה שהצאצאינו
ללא שם16.03.21
115
נאום עילג ולא ברור התוכן. אני מקווה שהואעצמו מבין את מה שהוא אומר...
ללא שם16.03.21
114
נכון אני בעז”ה מצביע ג’ מה לעשות יש את הרבנים....אבל העצבע מאשימה כלפיך יענקוש....מי שמך לאיש ממליך מלכים,אתה מחליט כולם עולים לסבא בשביל ללקק לנכד... לאן הגענו? זה כואב זה מציק. מי זה יענקי שימשיך להכין כוס תה לסבא ושישב בשקט מי הוא בכלל? הוא יגיד מה לעשות למי לעשות וכמה דיייי לשליטה של הנכדים שלא
השם הוא האלוקים16.03.21
תרגעו כבר אתם ממש נהנים כל הזמן לעסוק ביענקי . גם בזמן הרבנים האחרים היה להם משבק"ים ואחרי שאותם רבנים גדולים נפטרו לא שמעו מהם יותר אז תרגעו ואל תתיחסו אליו יותר מידי . (חבל שבמקום להתייחס ולדבר על הרב מנסים לנייעס על המשב"ק)
שרה17.03.21
מטומטמת
jjj17.03.21
113
כמו תמיד מנסים לשכנע את הציבור בהפחדות וקללות. אבל מה לעשות יענקלה. אני אשמח אם ילדי יהיו כמו סמוטריץ. הלוואי. הרבה תפילות אני ישפוך שיזכו לגדול ילדים יראים ושלמים כמו סמוטריץ. גאים בדתם וביהדותם כמו סמוטריץ. שכל ישר ודיבור רהוט כנו סמוטריץ. עזרה לציבור פרט ככלל כמו סמוטריץ. כולנו סמוטריצים
שם משמואל21.03.21
112
פשוט איכסה
ללא שם18.03.21
111
החכם עיניו בראשו, והוא מבין שכל רטוריקת זהות כזאת או אחרת, לא מכפרת על העובדה, שהמגזר החרדי מובל ללא שום תכנית קדימה, על ידי נכד של אדם לא רלוונטי, והוא עושה מאחורי הפרגוד את שיקוליו האמיתיים, ויה"ר שתתקיים בו ברכת סבך, והנכדים שלו לא יהיו שייכים למגזר החרדי החולה
דוד18.03.21
110
פששששש נהיה דעת תורה הילד
ללא שם17.03.21
109
להגיש נגדך כתב אישום על רצח
דוד17.03.21
108
האיש הכי שנוא עלי אדמות, ועוד מגיע להטיף, כשיש לך רכב עם נהג צמוד, ושאף פעם לא קיבלת דוח, (או קיבלת וכולנו שילמנו את זה בעקיפין) אתה עוד מעיז להוציא את הראש שלך?? הגיהינום שלך על שהרסת את המושג אמונת חכמים כבר עובד.
נוטקה17.03.21
107
לכל האלה שכתבו נגדו פעם שמעתם מה זה לשון הרע לכו תורידו את הכיפה חילונים
משה17.03.21
106
"אדם ירא ושלם, כמונו..." הרבה זמן לא צחקתי ככה...
חברונר17.03.21
105
יענקוש מספיק הרסת בפעם הבאה תגיד שזה סבאאאא אמר ....הדיוט אין מילה אחרת
השם הוא האלוקים17.03.21
104
הסיפור עם אליהו הנביא ונביאי הבעל הולך לחזור רק כשהפעם הניסיון יהיה כל כך קשה שהאש תרד לנביאי הבעל ומי שיחזיק באמת ימשיך להאמין תתכוננו
שלא יעבוד עליכם שימו ט בן גביר אופוא הם 17.03.21
103
בדיחה חמודה: ילד ניגש לאביו ואומר לו "אבא ראיתי את הרב קנייבסקי, וראיתי גם את סבא שלו" צער לי אבל זו המציאות.
אילה17.03.21
102
זו גדולתינו זו גאוותינו!! חרדים גאים ולא חרדי מחמד... רק ג'
ימותו הקנאים17.03.21
101
בטח של זהות, רוצה להמשיך לשלוט הכסיל הזה,
דוד17.03.21
100
ובחרת בטוב ט
שם ט ב''ה17.03.21
99
כמה שאני לא מת על הבנ"א בזה אני מסכים איתו בכל מילה כי מי שבאמת דואג לתקציבים של הישיבות לחוק הגיוס והגיור לחומרה והצביון היהודי זה החכ"ים החרדים וסתם אין הקב"ה מוציא תקלה תחת פיהם של צדיקים ואם הם אמרו להצביע לחרדים זה מה שצריך לעשות בלי שום חשבונות אישיים
עילום שם17.03.21
98
איש ישר
יענקי אתה בכלל אין לך זכות דיבטר על אנשי17.03.21
97
אם בן אדם אחד בלבד מצביע שונה מכל השאר זה זהות אחרת. אבל כמעט כל חרדי שני ואפילו יותר משתי מנדטים (אין לי מושג מה קורה אצל החסידים) עוברים לסמוטריץ ובצדק! אז הזהות כבר לא משנה. או לא מעניינת.
שמואל לוין16.03.21
אף יהודי החרד לקול רבותיו אינו מצביע לסמוטריץ אנחנו מצביעים ג' או ש"ס על פי הוראת גדולי התורה והחסידות. נקודה.
מנחם17.03.21
כמה חמוצים סדרתיים עברו לסמוטריץ... השאר ככל אשר יורוך, מה השאלה בכלל
כמה חמוצים סדרת17.03.21
שימשיכו לעצום עיניים, כמה חמוצים... זה מראה שהם לא יודעים מה ההלך רוח בציבור החרדי, כל עוד יש רכב ונהג צמוד אין שום דאגות, הזחיחות תתנפץ כמו בומרנג כשיקבלו 5 מנדטים במקרה הטוב.
נחום17.03.21
96
שהיה מורה לפתוח את החיידרים לפני שמבקש שיצביעו לו
ישיבישערנט16.03.21
95
אשרי הדור שזכאי לשמוע שמועס מיענקי קנייבסקי
רוני16.03.21
אשרי היענקי שזכה לדור ששומע מפרי לקחו והולך לקלפי כדי לומר: ״אני כזה!״
יוני17.03.21
94
מעדיף שהילדים יהיה כמו סמוטריץ ולא כמו ליצמן
ארי16.03.21
אז תגיד שאתה לא רוצה ילדים חרדים(וחבל שחברי כנסת זה השאיפה שלך ולא רבנים)
שרה17.03.21
👍👍
אחת16.03.21
כמה דורות אתם כמו סמוטרץ? כל החרדים תחת דגל אחת "ג" ולפני שבוחרים אומרים "ברוך ... אשר קדשנו במצותיו וצונו לשמוע דברי חכמים"
סימן טוב17.03.21
אם אתה דתי סבבבה אבל אם אתה חרדי אז כנראה שהילדים שלך יותר כמו ניצן הורביץ
מטומטם האיש17.03.21
93
מעט מידיי מאוחר מידיי.
הפעם כבר לא יעזור לכם כלום16.03.21
92
אז אנחנו בני ערובה של העסקנים שמתחילה בקומבינוט הפרידו בין החרדים להדתיים, ועכשיו הרצחת גם ירשת?? האדמור מבלז זי"ע וההוסיאטינר זי"ע ועוד הצביעו בעד 'חזית דתית מאוחדת' ולא בלבלו בכל הפלפולים שמלא באינטרסים מובהקים.
אלי16.03.21
91
לצערי הרב סמוטריץ הרבה יותר חרדי מהחברי כנסת החרדים. סמוטריץ גם לא חנפן ולא מתחנף לנתניהו וחבריו.
רק ט איש אמת19.03.21
90
יענקי בן אדם מדהים עם לב כמו סבא שלו רבי אריה לוין קצת אוהב תקשורת זה הכל
אחד שנעזר18.03.21
89
זה אומר שאם ר' חיים זכה לכזה נכד, כנראה שהוא לא הצביע ג'?
בית שמש18.03.21
88
סמוטריץ
לצערי הרב סמוטריץ הרבה יותר חרדי מהחברי 17.03.21
87
מטורף התגובות פה פשוט לא להאמין שאתר חרדי! מדברים עליו כאילו כלום!! חבל שלא מסננים פה תגובות חבל מאודדדדד
נעמה17.03.21
86
התחיל לדבר כמו מודרני! יש לנו זהות אחת וזה לעובדו יתברך! בני ישראל נגאלו כי התבדלו ושמרו על זהותם ולא הלכו להצביע לפרעה כזה או אחר בקלפי!
ללא שם19.03.21
85
רק ג'
חזקי17.03.21
84
נו, אם את השיעור לא זכיתם לשמוע, זכיתם לשמוע את השמועס... והשומע יבחין כי זכה יענקי היקר שיתקיימו בו דברי חז״ל ״שלא יאמרו תורה ירושה היא להם״ ובע״ה הצאצאים שלו כבר יזכו לגדול תלמידי חכמים גדולים לתפארת הסבים הקדושים
מוטל17.03.21
83
פגמת במושג גדולי ישראל
חיימקה17.03.21
82
אוי ואבוי לשמוע שאם תצביע למזרוחניקים הילדים שלך יהיו ככה איך אדם שהרגע הסביר את הגמרא שהיא כולה כלל ישראלית מדבר ככה על יהודים אחרים גם במזרוחניקים יש המון יראת שמיים וטוב ואתה אומר את המילה הזו כאילו זה קללה? החכם עיניו בראשו מה החידוש לא ברור שעיניו בראשו? פעם שאלת את עצמך את זה אתה כולך פופלרי ב
איציק17.03.21
81
שילך להיות חבר כנסת .. מתאים לו.
חיים17.03.21
80
אם זה נכון שצריך להצביע רק לחברי הכנסת החרדים אז למה לא הצביעו בעבר להרב אמנון יצחק שליט"א,,
יד19.03.21
הוא לא רב ולא חרדי
חכם20.03.21
79
אוי אוי כואב הלב שהיום צעירים מנהלים את גדולי הדור וחושבים שהם חכמים והם עושים את הקרע בין המגזרים
ללא שם17.03.21
78
דברים עמוקים עמוק עמוק מי ימצאנו
רחמים 17.03.21
77
יענקי תפסיק,אתה חובב תקשורת מנצל זה שאתה נכד ועושה לא את רצון סביך אל את רצונך בלבד
הגאון ר דב לנדא17.03.21
76
גועל נפש של דיבורים, קשוט עצמך תחילה. בושה של מנהיגות נערים דוחפים את הזקנים במה לומר, להגיד ולהביע. כל העסקונה מסוכנת לדורות הבאים מאחר ואין ערכים אלא שחיתות וכל העבירות שבתורה.
יהודי17.03.21
75
גם אני לא התלהבתי מיענקי, אבל בגלל שיענקי טיפה עצבן ללכת להצביע סמוטריץ צריך להיות טיפש בליגה
אנשים טיפשים17.03.21
74
הקב"ה נותן לו עוד כמה דקות של תהילה ....אוטוטו זה נגמר
יוני17.03.21
יוסי צודק ... לא ראוי
ציבשר18.03.21
חס ושלום להגיד כך. עם כל השגעון של יענקי, מרן הגר"ח הוא מאור הדור.
יוסי17.03.21
73
לא קונה אני מאמין שהפוליטיקה זה דבר רע ולא נותן לה כח הולך לים
מאיר17.03.21
מקווה בשבילך שהילדים שלך לא ילכו לים. בשבת
קובי17.03.21
72
יהודי טוב! תמשיך לעשות טוב לעם ישראל
שס18.03.21
71
רק סמוטריץ
מי?????17.03.21
70
את הרב מה אפשר להגיד לאנשים שהולכים ורוצים להצביע למזרוחניקים, הרב אמר תגידו להם - 'הילדים שלהם יהיו כאלה' זה ברכה לא קללה ..
המברך19.03.21
69
הצחקתני
איייייייייייייי17.03.21
68
כל מילה , כל מילה!!! כמה מגיבים בשכר יש פה מטעם סמוטריץ, הצילו, כל היום יושבים ומטקבקים את שטויותיהם 😏😣 לכו לאתרים שלכם תקוששו שם קולות, "בשבע" "סרוגים" אם שם זורקים אותכם מה לנו כי תטפלו אלינו?? אתם בעד גיוס לצה"ל בעד שירות לאומי, בעד התנחלויות אבל מעולם לא ראינו אותכם נלחמים על יהדות ועל דבר
צודק יענקי17.03.21
שטויות במיץ תותים סמוטריץ' לא כיהן בכנסת בזמן ברית בנט - לפיד לא לקשקש בצלאל נלחם עבור העמדות החרדיות יותר מהנציגים החרדים עצמם .
ש......ש...... 17.03.21
כל מה שאמרת שקר. הוא לא קיצץ במעונות לאברכים (מאיפה ההמצאה הזאת?), תוכנית הדיור היחידה שקודמה בשנים האחרונות לא כללה מרכיב של צבא וסמוטריץ מעולם לא ביקש או רצה לשנות זאת, הוא מעולם לא הביע דעתו על קייטנות למי שלומד ליבה, ובתקופתו בכנסת בנט (כשר חינוך) הגדיר קיטנות גם למי שלא לומד ליבה (בניגוד לשר
אתה משקר18.03.21
אויש תודה רבה לרב יענקי קנבסקי שעוזר לי בתור תלמידת סמינר לשלם את הלימודים בגובה 30000 לשנה שהוא וחבריו העסקנים מנהלי הסמינרים גובים מההורים
תלמידת סמינר18.03.21
67
עליו נאמר גם אם אתה נכד של...זה כמו הרבה0000000 ואין את ה-1 בסוף זה נשאר 0
שרון17.03.21
66
יענקי, שאפו! שכנעת אותי! אם אתה עובר פה על התגובות אשמח שתעביר למרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט"א את השם "מאיר בן רחל לנחת מכל יוצ"ח" תמשיך להצליח. אגב ׳כיכר׳ תביאו עוד דברים מחזקים כאלו.
בחור חסידי שחשב להצביע לסמוטריץ׳ 18.03.21
65
ח''ו מלהצביע לסמוטריץ... אבל ב''ה שלא צריך להצביע ליענקי... רק ג' בגלל הגאון ר חיים
יהודי18.03.21
64
גביר אבל אני מצביע רפא בגלל פיקוח נפש של עם ישראל וילדי ישראל
הייתי מצביע בן 18.03.21
63
חשבתי להצביע ג אחרי הסרטון רק סמוטריץ ושיענקי ימשיך לקנות דירות על חשבון קופת העיר והזהות ...
ללא שם17.03.21
פתי מאמין
שקרןןןןן17.03.21
62
הרב יענקי האלוף צדיק אין כמהו
דוד 17.03.21
61
לא יודע למה לא השתכנעתי... מצביע סמוטריץ בכל הכוח!!
חרדי עם שכל17.03.21
60
שוכנעתי רק ט
רק טטטטטטטטטטטט17.03.21
59
מנהיג הדור יענקי
ככ17.03.21
58
ילדים כמו גפני הסמולני? כמו מכלוף הגנב מספסופה? כמו האהבל לצמן? לא תודה. הלוואי שילדי יהיו מינימום סמוטריץ או בן גביר. יהודים עם ערכיות ותוכן ולא סתם בטלנים שעובדים על הציבור ומחללים שם שמים.
הא? האמת כואבת17.03.21
מי שאומר על עמלי תורה שהם בטלנים, עליו נאמר בגמרא "איזהו אפיקורוס, האומר מאי אנו לן רבנן". הסברת היטב מה הבעיה שעלולה להיות לילדים שלך...
קובי17.03.21
קובי אתה שקרן ומנוול. אמרתי בטלנים העסקנים המטונפים הנ''ל. בוודאי שעמלי תורה אמתיים הם העליתא וראוי לכבדם ולהוקירם. אבל הנ''לים ההם הם אשפה מסריחה
ברור מאוד19.03.21
57
הרי הנכד של הרב עובדיה הוא **** אז אולי הם לא בחרו בשס?!?!
אבי17.03.21
התכוונת "מקלף אבוקדו בחושך"?
מוישע18.03.21
56
שאלות .... מי אמר שצריך להצהיר על זהות ? ואם כן אז מי אמר שזה דרך פתק בקלפי ?? איך עבר חוק הגיור הרפורמי ואתם בקואליצה ?? לא לימדתם אותנו שאתם מתעסקים בפוליטיקה רק כדי להביא תוצאות טובות לציבור ? אז אם כן למה אסור לשאול שאלות ?
ללא שם17.03.21
55
יש מעט שמתפקחים.
חרדים זה עם מטומטמם ברובו. יש מעט שמתפקח16.03.21
מה אתה אומר מר " לא חרדי" יאללה די למתיפיפים
אייל גלבוע17.03.21
54
איזה שטויות מנסים לבלבל אותנו מה שצריך לעניין בבחירות שלנו זה מי יעשה למען הדברים שחשובים לנו שבת תקציבים וכו' מה שבטוח שזה יכול להיות שס וגם בן גביר וסמוטריץ מה שבטוח שבן גביר ידאג לצרכים שלנו לא פחות מגפני ויענקי אם כל הכבוד להם אבל בשביל זהות מספיק לאיזה מוסדות אתה אתה משתתיך ולא קשור קלפי למרות
ללא שם16.03.21
התורה לא תומכת בשנאה הזויה של ערבים בן גביר מייצג את כהנא שכל גדולי ישראל התנגדו לו אנחנו נצביע ג' בשמחה ובהכרת טובה גדולה ונשאיר את בן גביר למיזרוחניקים הלאומיים
חרדי17.03.21
53
אפשר לחשוב מי הוא בכלל. למי אכפת מה הוא אומר?! הוא רק הנכד של ר' חיים לא רב חיים
פלוני16.03.21
הלו הלו... "פלוני" זה התואר שלי בתגובות... בכל אופן ביום שהתחילו לזלזל בבני ביתו של הרב עובדיה או להבדיל בבני ביתו של ר' עקיבא איגר ידוע כמה צער זה גרם לרב. אז חבר'ה לא לזלזל... אנחנו לא בערוץ 12, אנחנו חרדים ואנחנו גהים במשפחות של גדולי הדור שלנו וגם אם הם לא רבנים חשוביים...
פלוני16.03.21
צודק כל הכבוד!
שרה17.03.21
52
אין אנו מאמינים בשלטון הכופרים ולא נצביע בבחירותיהם הטמאות רק פריירים וטיפשים הולכים להצביע.זהות יהודית חרדית!רק בהתבדלות מן הרשעים!
עעע16.03.21
51
אני חרדה לעתיד שלי ולכן לא מצביעה ג !!!!!!!
ללא שם16.03.21
50
לצערי בגלל יענקי קנייבסקי אני מתבייש בזהות שלי. וכן הצבעתי ג עד היום וזה ניגמר
חייםם16.03.21
תרגעו כבר אתם ממש נהנים כל הזמן לעסוק ביענקי . גם בזמן הרבנים האחרים היה להם משבק"ים ואחרי שאותם רבנים גדולים נפטרו לא שמעו מהם יותר אז תרגעו ואל תתיחסו אליו יותר מידי . (חבל שבמקום להתייחס ולדבר על הרב! מנסים לנייעס על המשב"ק) (ודרך אגב אל תתבייש)
שרה17.03.21
לא צריך. תצביע למי שאתה רוצה --אבל חרדי אתה לא.
נועה 17.03.21
49
רוצים ציביון יהודי במדינה- מצביעים ט'
יעקב 17.03.21
48
כל הכבוד ל יענקי קנייבסקי עושה עבודת קודש מכניס כל אחד בצורה יפה
אתם סתם קונטרים17.03.21
47
ידידי היקר אתה פשוט ל צערי מבלבל את המוחין.. לפחות אתה מעיד על עצמך שאתה ירא ושלם...אשריך
אלעד16.03.21
46
נכד הרב מזכיר לי פועלי בניין ערביים.אין אמונה בהם.
אמונה 16.03.21
45
דברים פשוטים בתכלית הפשיטות.. ממתי מי שגדל בישיבות שואל מה הח"כ עשה? זה מגיע רק מאנשים שאין להם רבנים, או מחבדנקים...
א 16.03.21
44
נעבח, אם אלו המסבירנים של יהדות התורה הם במצב קשה מאד.....
נתי16.03.21
43
סליחה? "מיזרוחניקע'ס???" מה, אנחנו פחות טובים מהם? סמוטריץ? אבי מעוז? בן גביר? הם נאמנים לתורה ולמצוות לא פחות מהחכ"ים החרדיים, ולארץ ישראל ולאהבת ישראל ועם ישראל עוד יותר מהם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חן16.03.21
נאמנים ללאומיות לא לדת ודו"ק
צבי17.03.21
אני מזרוחניק, הייתי במלונית עם חברונר'ס. דת זה הצד בחזק שלהם. אל תבלבל תשכל
פפ17.03.21
שטויות
שטויות17.03.21
42
ביזיון שבכלל נותנים לו במה!!!עוד סיבה להצביע לסמוטריץ!!עסקנים ונכדים משלו בנו!!!!תתעוררו!!!!
סתם אחד16.03.21
41
לא אצביע לח"כים החרדים מ-2 סיבות: 1. לא עצרו את גילה גמליאל ונתנו לה להטיל את חוק מס הבקבוקים שעוד מעט יצא לפועל ועל כל בקבוק שנשתה נשלם מס. ואפילו יש ח"כים חרדים שתמכו בחוק הזה. 2.הח"כים החרדים שותקים כאשר משרד התקשורת מעוניין לפרוס אנטנות שפולטות קרינה ברמה פי 10 מדור שלישי, ומכיוון שראשי עיר מתנג
יעקב17.03.21
רק תאמר בפועל למי אתה מצביע והאם הוא כן טיפל בדברים הנ"ל
זופניק18.03.21
יש לך מודעות מאוד ספציפית. מטעם איזו מפלגה אתה מגיב?
יוסי17.03.21
מטעם מפלגת הכלום. לא רוצה להצביע לאף אחד. מעצבן אותי שאת הדברים החשובים לא מדברים עליהם. נראה לך מוזר שאני מדבר על דברים ספיציפים כי התרגלת לתת לתקשורת להחליט את סדר היום ומהם הדברים החשובים. ואני לא. אני חושב לבד מה חשוב לי, קורא הרבה מאוד, וחושב לבד. לא נותן לתקשורת להגיד לי ולהכתיב לי מה חשוב ומה
יעקב18.03.21
40
הזוי... ממשיכים עם ההפחדות שלהם
רבקי17.03.21
39
אני בדרך כלל לא כותב תגובות אב ל יש גבול רבותיי מדובר בבן אדם מושחת ובנובל
ח17.03.21
38
ממתי נהיה "הרב" . עסקן וזהו זה. אבדה הבושה ,עד עכשיו זה היה בשם סבו עכשיו הוא מעיז להביע את זה כדעתו . את מי זה מעניין ? עוד פוליטיקאי. חבל שלא שמתם את השיעור מעניין אם בזה הוא קצת מבין.
יענקי אדלשטיין16.03.21
37
פעמים רבות מיזרוחניקים טובים יותר הגימל ומדגל!!
אני16.03.21
36
ה ישמור
מי רוצה ילדים כמו יענקוש?16.03.21
35
לא חייבים להתחבר לאיש הזה אבל יש לציין שהוא אמר דברים כדורבנות...
ישראל16.03.21
34
הזהות שלי היא "אמת" וכולנו יודעים איך מתקבלת ההחלטות בחצרות. אז ככזה שרוצה שילדיו יהיו כפופים לגדו"י ולא לעסקנים ונכדים לא אצביע לך הפעם
בנימין17.03.21
טענה ישנה מזמן יציאת מצרים... גם אז הייתה טענה שמשה רבינו דואג לאינטרסים שלו, ומפיץ שקרים בשם הקב"ה כדאי לבדוק האם רק העסקנים הם אלו שמפריעים לך, או אולי זה קצת מגביל לחיות לפי התורה ונושאי דגלה
קובי17.03.21
אל תקשקש בזמן יציאת מצרים היו כאלה טנות אבל הם הופרכו כפי שהעידה התורה על משה. כיום המציאות גלויה לעין כל וכל אחד יכול לראות בעיניים איך נקבעים העניינים ואיזה אינפרומציה מסוננת מקבלים גדו"י . אילו הבזמן יציאת מצרים הטענות היו נכונות איזה הצדקה יש להעניש את אלו שטענו כך. רק אנשים עוורים כמוך לא נותני
לקובי18.03.21
33
אם אצביע למפלגה ערבית הילד שלי יחשב ערבי ???? או שההלכה תישאר והאמא יהודיה אז הילד ישאר יהודי ???
בננה17.03.21
32
כמה שטחיות
ללא שם17.03.21
31
לא ידעתי שהוא מגיד שיעור חבל שלא מביאים את אחד השיעורים כדי שנוכל לעמוד על קנקנו.
דוד16.03.21
30
איש אשכולות! אנשים לא מודעים כמה התרומה של היהודי הזה לציבור החרדי ובטח הליטאי! מעולם העולם החרדי לא היה במקום טוב כל כך!
אחד שיודע !!!16.03.21
התגובה שלך מוכיחה על כמה המקום שבו אנו נמצאים גרוע.
אחד שבוכה16.03.21
מסכים יענקי יהודי אותנטי מתחשב נעים הליכות ועוזר להמונים מכל הלב
נעזרתי בו17.03.21
29
להצביע לסמוטריץ'
פלוני16.03.21
28
סמוטריץ' לא מזרוחניק אלא חרדלניק-ואין לי בעיה שבני יהיה כמו בצלאל סמוטריץ'-הזלזול הזה פשוט מחפיר.
יאיר16.03.21
27
יענקי קנייבסקי מחנך את הציבור, אפרופו גמרא קשוט עצמך תחילה ורק לאחר מכן קשוט אחרים
חחח16.03.21
26
הזהות שלי שאני יהודיה יהודיה יהודיה. ולכן אין צורך שאצביע . לג . תודה . אין צורך שאצביע בכלל. אבל אני יכטלה להצביע גם שס וגם סמטוריץ. לא חייבת ג. בטח אחרי שנרצחו קשישים חרדיים בקורונה בגללם
ת17.03.21
ברור שאת יכולה. גם הילדים שלך יוכלו להגיד אנחנו יהודים יהודים יהודים. אבל אנחנו מבינים יותר טוב מרבנים מה זה יהודים. וגם הרפורמים יהודים.
קובי17.03.21
25
כל הכבוד יענקי. שמעתי מכמה ששיעור הדף היומי שלך מרתק
ש.17.03.21
כי הכל פןליטיקה
נכג18.03.21
24
שיעור בזום ????????.
חני16.03.21
23
למה אתם חושבים שרק החכמים שלכם קיימים בכל העולם היהודי. יש עוד חכמים לא פחות מהרבנים שלכם והם מורים דברים אחרים. בין אם להצביע ג', בין אם להצביע ש"ס או מפד"ל ובין אם לא להצביע כלל. אז תרגעו אם הנושא של "זהות" רוב גדולי ישראל אמרו לא להצביע...ובמיוחד לא לג'!
יהודי16.03.21
22
הוא הסיבה היחידה למה צריך להצביע לבן גביר וסמוטריץ
יעקב16.03.21
מדויק כל כך!!!!!
מני18.03.21
21
"ואמר ריש לקיש קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים"
ללא שם16.03.21
20
יענקי קנייבסקי הוא כמו ליצמן- סגן שר(התורה) בתפקיד שר. וד"ל
נ16.03.21
👍👍
אחת16.03.21
19
אין לך בושה בזכותך אלפי ילדים ונערים מזלזלים במושג גדו"י. מי שרוצה שזה ימשיך וכך יראו עתיד ילדיו שימשיך לאצביע ....
דמגוג17.03.21
18
נסיון ציני לזלזל באינטלגנציה של הציבור, ו"לעקוף" את המיאוס בפוליטיקאים. הרי בעשרת הדיברות כתוב, והיית עם זהות! שקרן! אין אימון רק סמוטריץ!!!!!!!!!!!
איתן17.03.21
17
פרופ' ירון זליכה - שינוי אמיתי ! בסקרים פנימיים אנחנו מעל אחוז החסימה ! בבקשה פרגנו לנו בסקרים , בכדי שכולם יראו שאנחנו עוברים . תודה !
הכלכלית - מטה 16.03.21
פחחחחחחחחח מצאת באיזה אתר לבקש
ממממ17.03.21
16
אני חרדי והזהות שלי היא רק סמוטריץ. סמוטריץ ירא שמים וחרדי הרבה יותר מכמה חכים של ג'
רק16.03.21
חרדי הוא מי שמציית בקול חכמי הדור בקול רבותיו בקולו של שר התורה בקול גדולי הצדיקים סמוטריץ בחור על אכיפאק, אבל הוא לא קיבל את תמיכת הרבנים שלי ואני לא אצביע לו
אלעדי17.03.21
תעבוד על מישהו אחר
שרה17.03.21
15
כנראה שהוא רב גדול אם אתם מביאים את ה"דעת תורה" שלו..........
מוישע16.03.21
14
מה אצל הציונות הדתית של רבי שמואל מוהליבר זצ"ל ועוד והאור שמח, שמה אין להשם ולתורתו??
ברוך16.03.21
13
איזה בושות הרבנים הליטאים נהיו פולטקאים פעם אמרו על מרן היום זה הם בעצמם.חחחחחחחחח
משה17.03.21
12
אנחנו מצביעים בגלל הזהות והנציגים עושים עם זה מה שהם רוצים אנחנו מגיעים לקלפי כי יש לנו זהות והנציגים עושים בסוף מה שהם רוצים חכם עיניו בראשו זה להתחיל לאיים שיזלגו למפלגות אחרות כדי שהנציגים יבינו שהם צריכים להתחיל לשרת את "כולם" ולא רק את מנהלי המוסדות למניהם... אף אחד לא מתכחש לזה שמפלגות אחרות
עדיין מצביע ג' ומתפלל שיהיה שינוי17.03.21
11
ליענקי לא מספיק יתד נאמן אז הוא התחיל לשלוח את טלפיו גם לעבר אתרי האינטרנט(לא אכחש שגם אני מתכוין להצביע בבחירות הקרובות ליהדות התורה אבל אין צורך באמירות האלה מפי מי שאמרם זה פשוט מגוחך)
ישיבישער16.03.21
יפה אמרת
david17.03.21
10
יאללה יאללה
מישהי16.03.21
9
כל חברי הכנסת של ג הביתה
ללא שם16.03.21
למה מה הם עשו לך ?
שרה17.03.21
8
דיי כבר לזרות חול בעיני הציבור ולנפנף בעיוות של מצווה שלא כתובה בתורה "ועשית ככל אשר יורוך" שלפי כל הראשונים חוץ מהחינוך שהוא דעת יחד מדובר בציווי כלפי פסק הסנהדרין
דני16.03.21
7
מרן סגן שר התורה רבי יענקי קנייבסקי אומר דעת תורה
ח16.03.21
6
הדברים של קנייבסקי זו סופה של החרדיות עליה אני גדלתי. חילוני מצביע כדי לקדם את מה שחשוב לו . דתי מצביע לשמור על מה שיקר לו , חרדי נשמע ככל אשר יורוך בדעת תורה. אם הגענו למצב בו לא נשענים על דעת תורה ופוליטיקאים לא שומרים על היקר ולא מקדמים את החשוב נשאר רק העניין המעורפל הזה של זהות חרדית . זהות בלי
סופה של הדרך 16.03.21
5
יפה מאד, דברים כדרבנות "עם ישראל מחזק את המשמשים בקודש" בברכת ועשית ככל ה' יורוך.
יאיר17.03.21
4
אשריך יענקי
לוי17.03.21
3
כבר ידוע הסיפור על יהודי שבא להתברך מפי גדול הדור בכתובת הידועה ברחוב רשב"ם וכשהגיע ובקש להתברך מפי מרן שר התורה אמרו לו ששר התורה כרגע לא נמצא בביתו אבל סבו נמצא בבית אם ברצונו להתברך מפיו וד"ל
ללא שם16.03.21
2
חבל שהוא אומר את זה בשם עצמו ולא אומר שזה עצם כל הסכמת גדו"י להצביע בבחירות בבחירות הראשונות לכנסת הראשונה כפסיקת החזו"א ולא שום דבר אחר צריך לחייב אותנו להצביע
פסיקת החזו"א16.03.21
1
ויש יהודים יקרים שרוצים זהות שהיא לא יענקי קנייבסקי. יענקי קנייבסקי שווה לסמוטריץ לפחות שני מנדטים.
ללא שם16.03.21
תרגעו כבר אתם ממש נהנים כל הזמן לעסוק ביענקי . גם בזמן הרבנים האחרים היה להם משבק"ים ואחרי שאותם רבנים גדולים נפטרו לא שמעו מהם יותר אז תרגעו ואל תתיחסו אליו יותר מידי . (חבל שבמקום להתייחס ולדבר על הרב מנסים לנייעס על המשב"ק)
שרה17.03.21
את אומרת שאחרי שהרב קנייבסקי יפטר אנחנו לר נשמע יותר מיענקי??!!! זאת הנחמה. את אפילו לא הבנת מה אמרת
ע17.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24