כיכר השבת

ראש הישיבה הסביר

הגר"ב פנחסי: "אברכים ספרדים ששמו ג' בקלפי הרגישו מרוממים"

"אברכים ספרדים שבחרו ג' הרגישו מרוממים יותר, כי לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים על צרכיהם הפרטיים", סיפר הגר"ב פנחסי, וקבע: "כל בניין הציבור הספרדי בשנים האחרונות היה בזכות הרב שך" (חרדים)

327
יוני גבאי | כיכר השבת | ח' בניסן | 21.03.21
הגר"ב פנחסי
הגר"ב פנחסי (צילום: יעקב נחומי)

הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת ברכת אפרים ומחשובי הרבנים הספרדים מזרם ה'מרביצי' (לשעבר), מסר לתלמידיו וציבור שומעי לקחו את דעתו באשר לאופן ההצבעה הנכון בבחירות אלו, קבע כי על אברכים ספרדים לבחור ביהדות התורה וסיפר כמה זה תורם לתחושתם הטובה.

"חשוב לומר", פתח הרב את דבריו, שפורסמו היום (ראשון) כטור בעיתון יתד נאמן, "כי ההחלטה המצויה כיום במערכת הבחירות הקרבה ובאה להיכן לבחור, אינה הולכת לפי ה'נגיעה' האישית של האדם. שכן בעולם הכללי אכן הם בוחרים לפי מי שמייצגים את הצרכים שלהם, וככל שמתאים יותר לצרכיהם, כך הם מעדיפים לפעול באופן הצבעתם. אך במערכות הבחירות אצלנו, אין אנו בוחרים את הנציגים במערכה זו, אלא אנו הולכים בעקבות גדולי הדור שהם המנהיגים המורים לנו לעשות זאת, והם אלו ששולחים את הנציגים לפעול למען עולם התורה וקדשי ישראל בשליחותם".

לדבריו, "ללא ספק שבכל השנים עולם הישיבות הספרדי הוא חלק בלתי נפרד מעולם הישיבות הליטאי, וגדולי הדור שליט"א הם המנהיגים גם את עולם הישיבות שלנו, ובמיוחד כשנציגי 'דגל התורה' בכל שנותיהם - מה שנמצא בראש מעיינם אלו הישיבות הקדושות".

"יתכן אמנם שלעם שבשדות יש כאלו שדואגים לא פחות", רמז הרב פנחסי לתנועת ש"ס, "אבל את הדאגה והמסירות לבחורי הישיבות ולאברכים שמבקשים להמשיך את תלמודם בהשקט ובטחה, רואים רק אצל נציגי 'דגל התורה'".

ראש ישיבת ברכת אפרים הדגיש: "צריך לומר ברורות, שלהצבעה בבחירות הללו אין כל קשר אם האנשים קיבלו מנציגיהם את כל מה שצריכים או לאו. להיפך; כשיש את התחושות שחסר להם דבר מה לפי ראות עיניהם בנציגיהם, זוהי הזדמנות טובה יותר לממש את ההזדהות הגדולה".

"כשיש ניסיון גדול יותר, וכשהאדם יוצא מהחישובים הקטנים שהם מנת חלקו ביום יום, ומצביע רק כפי שמורים לנו גדולי התורה, הוא מרגיש בכך שהוא משתייך בעצמו לגדולי התורה", הוסיף הגר"ב פנחסי, וסיפר: "אמרו לי כמה אברכים ספרדים, שכשהם יצאו מהקלפי לאחר ששמו את האות ג' בקלפי, הם הרגישו מרוממים יותר, בכך שהם לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים בעיקר על צרכיהם הפרטיים".

יו"ר ש"ס דרעי מגיב לאחרונה, לפניית 'דגל' לבני התורה הספרדים (צילום: כיכר השבת)

לדברי הרב, "לא יתכן שבני הישיבות והאברכים יגררו אחר המון העם וינהגו לפיהם, במקום שגדולי התורה מורים בבירור מה לעשות. לכן כל אברך צריך לדעת, שמקומו הטבעי והחשוב הוא עם עולם הישיבות וגדולי התורה המנהיגים עולם מופלא זה".

"כל בניין הציבור הספרדי בשנים האחרונות היה בזכות ההנהגה המיוחדת של מרן הרב שך זצוק"ל, כשבתחילת שנות ההנהגה שלו הבאנו לשולחנו את מצבם של ציבור חניכי הישיבות הספרדים שגדל וגדל ב"ה מחד, אך מאידך גיסא חש שאין לו גב ותמיכה. אברכים צעירים שזה עתה נישאו, נאלצו לשכור בכספם הדל דירה בשביל לפתוח בית כנסת ובית מדרש, ומרן זצוק"ל כאב את כאבו של הציבור".

הגר"ב פנחסי הזכיר, בין היתר, שמרן הרב שך זצ"ל "חזר כל הזמן על המשפט שגם שמענו אותו מיתר ראשי הישיבות: אתם חייבים לבנות את עצמכם בכל הכוח. הוא עודד ודרבן לפתוח עוד מוסדות ועוד ישיבות, והייתה חשובה לו ביותר תחושת השייכות של הציבור שלנו".

תוכן שאסור לפספס
327 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
212
קשה לקריאה!!!
חנה21.03.21
אסור מתחת גיל 18
כלליות22.03.21
211
הגיע הזמן שאשכנזים שמקבלים כל מה שצריכים מהרב אריה דרעי שיצביעו ש'ס
איתן22.03.21
210
כבת ספרדיה שלמדה בסמינר ספרדי משתכנז- גם שם היו מורים להצביע ג'... אבל תסתכלו על הספרדים המבוגרים של היום- רובם לא הגיעו מעולם הישיבות, רובם חזרו בתשובה דרך מרן הרב עובדיה, שרק ה"חוצניקים" יודעים איזה עבודת קודש הוא עשה. כחוצניקית שחיה באזור חילוני בכלל לא הכרתי את הרב שך זצ"ל או את שאר הרבנים האשכנ
ספרדיה חוצניקית22.03.21
את כל כך צודקת. מהממת. זה כל כך עלוב שספרדים שיש להם מסורת כל כך מפוארת, משתכנזים. אשכנזים ממש לא מכבדים את זה . הפוך. מכבדים את מי שמכבד את עצמו ולא מי שמתבייש בעצמו.
רחל22.03.21

הצגת כל התגובות

209
אני מצביע ט לבן גביר הצדיק ולא לעסקונה החרדית המסואבת....
קובי22.03.21
208
קשיש ממורמר
פעמון ורימון22.03.21
חזקקקקקקקקקקקקקק
בחור ישיבה 22.03.21
207
עזבו שטויות כתימני לא אשכנים ולא ספרדים יעזרו לנו אל תאמינו בהם היה רב גדול תימני שאמר הספרדים גרועים לתימנים יותר מהאשכנזים ולכן כל תימני יבחר מה שבא לו
איצ22.03.21
206
רחמנות עליהם התשובה תיהיה בקלפי - שס
נחיתות ! 22.03.21
205
כל אלה שמשחררים את חרצובות לשונם , לפחות תכתבו בלי שגיאות כתיב ואז נדע שלפחות סיימתם כיתה ג
משה22.03.21
204
נחיתות של רבני המרביצי, כבר לא רלוונטית, היום כל בני תורה מבינים רק' ש''ס
v22.03.21
203
זה כזה עלוב
יאיר22.03.21
202
ולי הספיק פעם אחת לשים ג' בשביל להבין כמה אני נחיתי ודופק את עצמי, היום אני גאה לשים ש"ס ולהצהיר בישיבה האשכנזית שאני לומד שאני גאה!
אהרון22.03.21
201
רחמים רחמים רחמים
ראש ישיבה מסכן22.03.21
200
גם אני ספרדי שחוטף כל היום בזיונות ואני מרגיש מה זה מרומם עד כדי כך שאני מגיש את הלחי השניה וזה הגדלות לחטוף ולהתבזות ולהרגיש מרומם ממש מרומם אההה איזו התרוממות ושיא ההתרוממות ... אל תשאלו - פשוט לעמוד ולהתחנן שיקבלו את הבת שלי לסמינר ולקבל יריקות בפרצוף אה איזו הרגשה מרוממת. כי אתם צריכים להבין כמה
פיטפוטין21.03.21
199
וכמובן הרב שך העביר את ההמשך לרב אוירבעאך שהורה לא לצביע לחכים החרדים
עטע21.03.21
קשקשן
א 22.03.21
198
וגם אלה ששינו לבושם במקום הלבוש המסורתי מרגישים מרומים.
כל הכבוד22.03.21
אני שם כל פעם בקלפי שס ואני מרגיש מאוד מרומם לא יודע למה הם מתרוממים
לוי22.03.21
197
בושה וכלימה
ללא שם06.09.21
196
מה אעשה ועודני ספרדי פשוט ולא ''מרומם'' ????. אני אצביע שס בינתיים......וארגיש מרומם יותר מהרוצים להיות משהו אחר
רועי23.03.21
195
אני גאה בזה שאני ספרדי ושהאשכנזים לא יעופוו על עצמם כי חוץ מלדפוק פוזות הם לא יודעים לעשות כלום
פלוני24.03.21
194
מממ
סוריקטה22.03.21
193
גם אותם אברכים שהנשים שלהן עושות שמיניות באוויר כדי להשיג עבודה ועובדות בש"ס עובדות בחינוך העצמאי עם ילדים ספרדים (שובו וכו'..) בזכות אותם ילדים יש להם פרנסה אותם אברכים/ רמים מדווחים שמוסרים שיעורים עבור קירוב ומקבלים מילגה ממעיין החינוך התורני (בפועל במקסימום מוסרים שעורים בישיבה שעובדים בה / בכ
מרומים! מה הקשר24.03.21
192
אני לא מדבר על הרב. אבל אני חושב שאותם אברכים מטופשים, אין תרופה למכתם רשעים מזלזלים בגדולי הדור!! כפויי טובה שכמותם. אין להם טיפת הכרת הטוב למרן הרב עובדיה זצ"ל שהרים אותם ואת אבותיהם מאשפתות!! הוא לא גדול בישראל??? הם מרגישים מרוממים יותר??? אווילים! התורה שלהם לא שווה מאומה. כל המבזה תלמידי חכמים
מנחם רותח מזעם22.03.21
191
ככה יעשה למפלגה שכל ראשיה שולחים את בחוריהם ללמוד אצל "אחינו" ודל
ספרדי גאה22.03.21
190
אני ספרדי וחשבתי להצביע ג' הפעם אבל אחרי הדברים האלה הבנתי למה אני צריך להצביע שס
כתבנו מפרס22.03.21
כל הכבוד לך. תכבד את המוצא שלך ואת הרבנים שלך. הכי חשוב.
רחל22.03.21
189
רק שססססססססססססססססססססססס
ספרדי אמיתי22.03.21
188
עליו ושכמותו נאמר: "וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם" וד"ל
אברך ספרדי גאה22.03.21
187
משה צבי
רוממות? נחיתותתתת!!!!!!22.03.21
186
טעות בכותרת אברכים ספרדים ששמו ג בקלפי הרגישו "מרומים" "ולא מרוממים" ! בשעת מבחן כאשר היו צריכים עזרה , לא עזרו להם נציגי ג אלא נציגים אחרים וד"ל .
שאול22.03.21
👍
.22.03.21
185
...נו..בצלאל פנחסי עם הרגשי נחיתות שלך..אף רב אשכנזי לא מעריך אותך..זה מה שאתה מלמד אצלך בישיבה שלך...חנופה...???? כל האחים שלך תלמידים של מרן זיע"א...רק לידיעתך כמעט 100 אחוז בחורים אצלך מצביעים שס..מה נשאר ממכם..מרביצים לעצמכם..בושה וחרפה למשתכנז כמותך..רוממות בהצבעה לג" ????? תמיכה בגזענים זה רומ
חצקל22.03.21
184
חחחחחח בשמים יודעים את האמת. בן תורה אמיתי לא מצביע.
רם22.03.21
183
לא יאומן! איזה גזענות משני הצדדים! תתביישו לכם, הרי הדתיים לאומייים נפטרו מכל המריבות הקטנוניות העדתיות כבר לפני שנים, אתם חבורה של ילדים קטנים (איזה תגובות) רבותיי, רק ט!
ייחג22.03.21
182
אוי איזה רגשי נחיתות... אני יוסיף שברגע שאתה מעלה בדעתך לשים ג' בקלפי אתה מרגיש מרומם, וכשאתה נוטל את הפתק הקדוש אתה זוכה לרוח הקודש בפועל ממש, וברגע שאתה משלשל את הפתק לתוך הקלפי נחה עליך רוח נבואה רוח ה', ואתה מפרכס כמו בהמה שברגע זה נשחטה ומראה שאין היא טריפה ח"ו.
יהודה22.03.21
181
יאללה שכל אחד יעשה לפי הרב שלו וחאלסס... וזה לא דרך לומר ככה על רב שבטוח יותר חכם ממכם... רק יש לו דעות שונות משלכם. תנו כבוד לתורה!
מזרח מערב צפון 21.03.21
180
בדיוק על זה זעק הרב שטינמן גאוה גאוה גאוה!!!!!!!!
יוני21.03.21
ואולי אתם יש לכם גאווה שלא מצביעים לכם אז אתם נפגעים?
נננ22.03.21
179
גם אני ספרדי שלמד בישיבות אשכנזיות תמיד הצבעתי ג עד שהתפכחתי והבנתי שתמיד ארגיש נטע זר ביניהם....
יאיר21.03.21
178
אני ספרדי שהצבעתי ג עד שדרעי חזר אני מצביע שס כי הוא מחזיק ועוזר לכל הציבור החרדי. ובמוסדות אני למדתי וילדי לומדים במוסדות אשכנזיים כי הם עדיין יותר טובים. ושם הבנתי שחייבים שס חזקה שאולי זה יוריד במקצת את הגזענות והפטרנות שלהם שלאט לאט דרעי הופך להיות הפטרון של כל החרדים וגם של המסורתיים
יעקב21.03.21
177
נו באמת שילמנו להם על זה בריביות הגיע הזמן להתקדם בחיים
יהודי21.03.21
176
בואו נקח דברים בפרופורציה .זה רב לא לזלזל גם עם אמרו דבר שלא נראה לך זה רב בושה מה שהולך כאן ביזוי תלמיד חכם !!!
יעל21.03.21
צודקת, אני אתך.
איש21.03.21
175
לכל המזרחים פה שנורא כועסים על הרב פנחסי ומחשיבים אותו כבוגד בספרדים, אז למה אתם לא מיישמים את השיטה שלכם, גם על הלימודים במוסדות ספרדים? למה כשזה מגיע לחינוך פתאום אתם רצים לאשכנזים?... מה זה השיטה המוזרה הזאת להצביע שס וללמוד רק אצל אשכנזים?? אני באמת לא מבין את ההגיון בזה, תחליטו אם צריך להצביע
מה ההגיון?21.03.21
לכל אחד יש זכות ללמוד באיזה ישיבה שהוא רוצה אין רשות להגביל אותו בגלל צבע עורו זו גזענות של היטלר חד משמעית אין לזה שום היתר על פי ההלכה
ג'פרי 21.03.21
פה רואים את הצביעות שלכם, רוצים מאוד ללמוד במוסד אשכנזי ורוצים מאוד לא לבחור ג, משהו כמו הערבים באירופה שרוצים לגור שם אבל לכפור בטובת המקום שממנו הם שותים! טיפש לכל ספרדי יש גם זכות להצביע לג' הבנת דפוק? בדיוק כמו שיש לו זכות ללמוד אצל אשכנזים יש לו זכות גם לבחור בהם, ואם האשכנזים כל כך רעים שא
אתה טיפש!21.03.21
צודק 100 %
יאיר22.03.21
אם כבר אירופה, אז לפני 80 שנה ............... ולכן מצפים ממכם לאהבת ישראל ולא להשוואות הללו
אחד שיודע21.03.21
אני דווקא לא רוצה ללמוד אם האשכנזים כי הם אשכנזים. אני רוצה ללמוד במוסד ישראלי שכולל את כל העדות, ואין לי עניין באמת ליצור בידול תרבותי, אני רוצה ללמוד יחד עם האשכנזי ולהסתכל אליו ככזה ששווה כמוני, וגם שהוא יסתכל עליי כך. זה הכל, והואיל ויש אצל האשכנזים גזענות, כל עוד ואיננו עם אחד לגמרי, אני ידאג ל
משה21.03.21
כל הפוסל במומו פוסל לכל אחד יש זכות ללמוד באיזה מוסד שהוא רוצה ולהצביע לאיזה מפלגה שהוא רוצה לאשכנזי יש גם זכות להצביע ש"ס מי שלומד את כל הש"ס מצביע ש"ס מי שלומד פחות מג' מסכתות בש"ס מצביע ג' נקודה
ג'פרי 21.03.21
רואים שאתה לא בוגר ישיבה אם היית בוגר ישיבה גדולה היית אולי מבין🎯🎯🎯 לא נורא אל תרגיש מסכן יש הרבה כמוך....
בחור טוב21.03.21
וואו בוגר ישיבה........ איפו רש"י?????
איש21.03.21
מה לעשות שבסוף לא קיבלו אותם.............. ואפיל לא התייחסו אליהם................... עכשיו ההיגיון אומר שהם צריכים לחזק את המפלגה שלהם............ הבנת את ההיגיון????????
אחד שיודע21.03.21
174
יתד לא מבינים, זה יגרום לעוד בחורים שלומדים בישיבות אשכנזיות להצביע לש"ס, מאמרים כאלו, אוייש.
חלם, חלם,חלם.21.03.21
173
מי שטוען שכאילו אין אצלנו הספרדים משפחות שמלא זבל חילוני זורם בביתם הוא שקרן!!! לא לחינם גם האחים שלנו הטובים והיקרים הולכים לאשכנזים ולא מוכנים שמשפחות מעורבבות שכאלו ילמדו עם בנותיהן ובניהם.
מני21.03.21
172
מצטער אבל נגעל מהעמדה הזו.. משל הם יותר טובים! איכס. אחרי זה שלא יבקש מההורים הבעלי בתים של התלמידים שלו כסף... שיתבייש!! גועל נפש.
חותם בכאב מאיר21.03.21
171
מרגישי מרומם ?? חחחח כן שהצביע בגן גביר הפכת להיות יותר מנותקים מהפוליטיקאים עצוב לראות את ג מנסה לשתות עוד כמה מנדטים
רק ט 21.03.21
170
בתחילה לא קראתי טוב את הכותרת וחשבתי שכתוב שהרגישו מרומים...
דן21.03.21
169
אברך מרגיש מרומם כי הוא לא חושב כמו .. אברך אמיתי מרגיש מרומם כי הוא מקשיב לדעת תורה ואותם בעלי בתים העניין האישי שלהם הוא לשמוע לדעת תורה בלי כל הרגשות האלה מהצד והמצופים הרגשיים האלה הוא חי עם הכרה עצמאית ולא מחשבן חשבונות רבים
משה21.03.21
168
הרב עובדיה זצ"ל היה בעלבית?????? הרב יצחק יוסף, בעלבית??????? הרב אבוטבול בעלבית????? הרב אופיר מלכה בעלבית????? יאללה יאללה די לגזענות!!!! בבחירות האלו ספרדי נורמלי מצביע שס!! וכולנו מרגישים מרוממים ולא מרומים כפי שמרגיש ספרדי שמצביע ג!!!!!!
ללא שם21.03.21
167
אם הם היו רואים שהספרדים חלק מהם כנראה שהיה שם נציג ספרדי אבל כנראה שגם הם מבינים שלספרדים יש מפלגה שצריכה לעמוד בזכות עצמה
יוסי21.03.21
166
רפואה שלמה . פשוט להתאהב בעבדות בפני הגזענים ברמה של חולי. כל מילה נוספת מיותרת
בני21.03.21
165
מסכן אין לו עמוד שדרה, בוכה כל היום שנולד ספרדי
לזר21.03.21
164
חחח... דואגים רק לעצמם כנראה דיבר על יהדות התורה
איציק22.03.21
163
תגידו, זה נקרא ריקוד "מה יפית"???
רקדן22.03.21
162
מרן זצוק"ל הרים ורומם את כולנו בהנהגתו ובפסיקותיו ובהקמת כל עולם התורה הספרדי ללא יוצא מן הכלל וגם עולם התורה האשכנזי נהנה מזה. בזה שזכה לקבל בחורים ספרדים שהם הפאר בישיבות האשכנזיות וזה בזכות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שעודד את הסבים והאבות של אותם בחורים להקים בתים של תורה ויראת שמים ובאדני התור
יהודי פשוט22.03.21
לזכור ולא לשכוח: אם לא היה את מרן הרב שך ולא היה את החינוך העצמאי לא היה ש"ס. אנו הספרדים לא כפויי טובה ואסור לשכוח את הטובה שעשו לנו.
עוד יהודי פשוט22.03.21
161
ממש חוצפה !! פשוט לזלזל ברב עובדיה !! שהקים את התנועה הקדושה הזו במו ידיו כל הספרדים להצביע רק ש"ס !!!!
ספרדיה גאה ברמותתת !!!21.03.21
אם כל הכבוד אין לרב עובדיה(ולא לש"ס) בעלות על כל הספרדים בארץ
עעע22.03.21
זה לא זלזול.. זה הדעה שלו רה"י שליט"א
א 22.03.21
160
למה ג' בקלפי אמור לתת הרגשת רוממות? מאיזה בחינה? למישהו יש תשובה?
.....21.03.21
שתרגיש מול העינים שוויתי יענקי קניבסקי לנגדי תמיד
בחור ישיבה 22.03.21
159
אתה אפס מאופס מי שעוזר לישיבות והכוללים זה רק אריה דרעי ותשאל את כל הראשי ישיבות הגדולות האשכנזית למי הם הולכים לבקש עזרה הבעיה היא שהם קושרים אותכם אליהם בעבותות של בוז ושנאה ואתם בטוחים שהם "מרוממים" אותכם וגם שמרן הרב שך דאג לעולם התורה הספרדי זה היה בתנאי שיהיה כפוף לעולם התורה האשכנזי וברגע שרק
משה21.03.21
158
נ.ע.
זאת טעות במערכת. היה צריך להיות כתוב ממו21.03.21
157
כלפי חוץ אני ירקוד את ריקוד "מה יפיתה" ויאמר שצריך להצביע ג' אבל בפועל אצביע לתנועת ש"ס, כעניין שנאמר "היה יהודי בביתך וצבוע בצאתך"
הרב פנחסי21.03.21
156
הרגישו מדומיינים!!! ובפועל מרומים!!!
הרגישו מדומינים21.03.21
155
המזרחים תמיד טוענים שהם כביכול יותר מכבדים רבנים מהאשכנזים, והנה לכם דוגמה רב ספרדי דיבר דיבורים שלא נועמים לאוזניים השסניקיות שלכם, וכולכם פה במקהלה של ביזוי ראש ישיבה, מקסימום זה דעתו, ותרדו ממנו, למה אתם כל כך מתסוכלים שיש רב ספרדי שיש לו דיעה אחרת? הוא חייב לכם משהו? אסור לו להגיד את דעתו? וא
ע21.03.21
מה לעשות שיש כאן ראש ישיבה שלא מכבד את הרבנים הגדולים ממנו? נשמע לו או לגדולי הרבנים הספרדים???
מה לעשות שיש כא21.03.21
אל תישמע לו, אבל אל תלכלך עליו הבנת? יש לו את כל הזכות להביע את דעתו, ואם זה מרגיז אותך, אז תיקח כדור הרגעה...
ע21.03.21
אדם "מרומם" מישיבה אשכנזית לא לוקח כדור ססיספסטניעשט'
אחד שיודע21.03.21
154
בול כמו שמלאנים נשארו כמה הם ידברו מידי פעם לא לכעוס רק לרחם עיניכם הרואות צונמי של הצלחה מזרחית והוא שורפת האיש תקוע בקונספציה שהאשכנזים הם בע"הב דמוקרטיה תודה להקבה ואלו מילים של גזענות עפי החוק חרדים אתם מוזמנים לטפל בעניין בכלים מקצועיים
מבט של לומד תורה 21.03.21
153
כל מי שרוצה פרסום הנה דוגמא לכם
גדי21.03.21
152
סביר להניח שגם הרב שך זצ"ל היה מורה לספרדים הבני תורה להצביע שס. וכך הייתה דעתו של הרב שטיינמן זצ"ל, ושלא בפומבי גם של הגרח"ק שליט"א.
שכן טוב21.03.21
גם אם לא הספרדים לא חייבים לרב ש"ך שום דבר למעשה אף אחד לא חייב לו שום דבר רק מי שלוה ממנו כסף
ג'פרי 21.03.21
151
בושה וחרפה איזו שנאה עצמית
ללא שם21.03.21
150
כשיהיו 30% חברי כנסת ספרדים ביהדות התורה אצביע ג׳ וד״ל וממי אקבל מעיתון שרודף את היהדות הספרדית?? עשרות אלפי אברכים ובני ישיבות ספרדים שהפכו לכאלה רק בזכות הרב עובדיה זצוק״ל ולמרות האשכנזים הם עמי ארצות???
האמת צועקת אחרת 21.03.21
149
חוצפן שאין כדוגמתו תלך תצביע להם ותמשיך לזלזל ברב עובדיה
ספרדי שאין כדוגמתו בטוח לא אצל האשכנזים21.03.21
148
הרב הזה סותר את עצמו הרי הרב שך אמר שאנחנו הספרדים צריכים לבנות את עצמנו לדבריו והוא אומר להצביע ג שזה בונה את האשכנזים איך זה הולך ביחד חייבים לומר שהוא אין לו ערך עצמי ומייצג את השוליים הספרדי הרב עובדיה היה נותן לו צאפחה אבל להבדיל לא של חיבה
ברוך21.03.21
147
ברוך ה שהילד שלי התקבל לברכת אפרים ובחר מעצמו לא ללכת .ממש אובדן זהות. אל תטוש תורת אימך
ללא שם22.03.21
146
ביטון משס ופנחסי המשתכנז מג אותו זבלה. לכן רק ט
ללא שם22.03.21
145
אני לומד בישיבה ספרדית שראש ישיבה אומר להצביע ג (לא משנה ש 99 אחוז מצביעים שס) ואני חושב שזה נובע מחוסר הערכה עצמית קשה מאד וסליחה מהרב פינחסי שליט"א שאני עפר לרגליו אבל זה הסיבה שברכת אפרים ישיבה של יותר פתוחים כי אשכנזים הם לא היו ספרדים הם לא רוצים אז נשאר הפתיחות וכבר ידוע שמי שאין לא עבר אין לא
בחור ישיבה 22.03.21
144
מבלי לזלזל חלילה וחס בכבוד תורתו העובדות כפשוטן אינם נכונות ואין צורך להיכנס לדברים כל אחד יודע במה מדובר, אני ממליץ מכל הלב לקרוא את הספר "אריות קשורים בחוט" שבימים אלו ראה אור במהדורה שניה של עשרות אלפי עותקים, הספר גרם להיפוך תפיסה אצל אנשים רבים שהבינו שהגיע הזמן להפסיק להיות אריות קשורים בחוט ו
יהודי אחד21.03.21
143
מישהו כתב כאן דבר נכון "הספרדים לומדים את כל הש"ס ובוחרים ש"ס, הליטאים לומדים רק ג' מסכתות ובוחרים ג'.
מ21.03.21
חחח
תכלס...21.03.21
142
הרגישו יותר טוב שהצביעו לג ממממשששש רחמנות איזה אנשים מסכנים קיימים הנחמה היחידה שהיום כמעט וכבר לא קיים כאלה לא האלה שלמדים אצל האשכנזים וכ"ש לא האלה שלמדים הספרדיות ובמיוחד בישיבה שלו
רחמנות21.03.21
141
מסכן שכמוך! יש לך הרבה חסכים מהילדות, כנראה היית ילד כאפות או משהו כזה
יוסי21.03.21
עד עכשיו ילד כאפות.........
איש21.03.21
140
הרי ברור לכולם שהאשכנזים לא ידאגו לספרדים ועדיף שנדאג לעצמינו
ללא שם21.03.21
139
רק בזכות מרן גדלה תפארת יהדות המזרח בארץ ישראל. מפליא שהרב פנחסי מתעלם מתנועתו של מרן וכל פועלו למורשת יהדות ספרד
לאה21.03.21
138
עוד ספרדי כזה ואבדנו
בושה וחרפה 21.03.21
137
בעה בזכותך רק "שס" "שס" שס"
רפאל21.03.21
136
לא אכפת לי מה הרב בצלאל פנחסי חושב. אכפת לי, מי הדביל בדגל שחשב שפרסום דברים אלו יגרום למישהו להצביע ג. זה עושה בדיוק ההפך. אם עד לקריאת מאמר זה עוד הייתה לי סימפטיה ל... בעעעעעע בא לי להקיא
ללא שם21.03.21
135
בושה וחרפה כל עולם התורה הספרדי בזכות מרן הרב עובדיה זצוק"ל
ללא שם21.03.21
אפילו הרב עובדיה אמר שבזכות הרב פרוש ילדיו זכו ללמוד תורה .
לדייק21.03.21
לא כך אמר אלא כך אמר בבני בניו של הרב פרוש למדו בתלמוד תורה ספרדי.
יצחק21.03.21
134
רק בעלי בתים מצביעים שס ? שיהיה בריא, כל מילה מיותרת
מנחם לייפר21.03.21
133
עוד אחד מפרפורי הגסיסה האחרונים של המרביצי
דוד21.03.21
מי שלומד את כל הש"ס מצביע ש"ס הליטאים שלומדים פחות מג' מסכתות מצביעים ג'
ג'פרי 21.03.21
132
האמת, שכנוע לא משכנע, אני בלי קשר תמיד מצביע ג' מהרבה סיבות של שייכות מעשית ורעיונית
יאיר21.03.21
מקווה שאתה לא מפדח את עצמך ואתה ספרדי
שירה21.03.21
131
ב"ה לא ברור לי לגמרי מה המסר שהוא בא להביע. מדבריו משתמע שג' מייצגת את עולם הישובות, שעליהם מסרו נפשם הרבנים הליטאים, ואילו ש"ס מייצגת את העם. כלומר לשיטתו ג' היא לא מייצגת את המגזר החרדי כמגזר. אלא מייצגת איזה סוג של עם שנקרא עולם הישיבות והוא לא קשור לרעיון של ספרדים ואשכנזים למרות שמנהיגיו ליטאי
רבי יצחק הלבלר21.03.21
130
ספרדי נחיתי, ואידך, זיל גמור.
מוישי21.03.21
129
ומה יצא להם מיזה כלום לא ג ולא שס יעזרו להם אז לפחות נצביע לפי הוראת רבותינו הרב שלום כהן הוא המורה דרך של הספרדים כולל בני הישיבות
ללא שם21.03.21
128
מוזר! כל כך הרבה כעסים ומריבות על בקושי חצי מנדט!
חנן. ב.22.03.21
127
אני חייבת להגיב!!! דבר ראשון אין על הרב עובדיה יוסף בעולם!!!, וגם אם כל הרבנים הספרדים יגידו לי לשים ג אז העולם יתהפך ואני לא ישים ג כי מילה של הרב עובדיה לא משתווה לשום מילה של שום רב בעולם שיהיה ברור!!!! דבר שני עם כל הכבוד אבל אשכזנזים מקשיבים לרב קנייבסקי שאומר להם לשים ג למה שאנחנו לא מקשיב לרב
הרב עובדיה צדיק שלי22.03.21
את אכן צודקת אך מי שרבותיו אשכנזיים יש הגיון רב שיעשה כהוראתם. הרי זה לא עניין של מנהגים מדורי דורות כקטניות וכו'
משתכנז22.03.21
רבותיו אשכנזים כי הוא בחר לזרוק את רבותיו הספרדים.. ואל תיטוש תורת אמך. ילד מוכה.
מימי22.03.21
126
עצוב שעדין נשארו ראשי ישיבות עם נחיתות כזו. אבל ב"ה רובם נגמלו כבר. האמת, יותר נכון לתקן את הכותרת 'הרגישו מרומים'. זו באמת רמאות גדולה.
שי21.03.21
לא לבלבל.. ולא האריך מפני הכבוד...
א 22.03.21
125
מענין בני תורה אמורים להיות ענבים ולא להרגיש מורמים?!
ספרדי גאה21.03.21
אולי קלמנטינות... כותבים ענוים..
חחח21.03.21
124
הרב שך גם אמר על שס שמה שאגודה לא עשו 50 שנה אריה דרעי עשה בשנה אחת. אז לאיזה "הרב שך אתה מקשיב" סתם נחיתות עצמית ....300 ש"ח פעמיים בשבוע לפסיכולוג יסדרו את העניינים.....
דוד21.03.21
מה שאתה כותב זה אגדה ידועה שאין לה סימוכין. אם לא החינוך העצמאי והישיבות של הרב שך לא היה היום כלום. איפה למדו בני הרב עובדיה וכו' וכו' ? הכופר בטובתו של אדם סופו כופר בטובתו של ...........
היסטוריון21.03.21
מה זה קשור לעניין?????? היום בני התורה הספרדים יותר חזקים מאחיהם האשכנזים, והם צריכים לדאוג לעצמם ללא תלות, וללא מכסות, וללט אחוזים ועוד ועוד......
אחד שיודע21.03.21
אני איתך אבל לא נדברים ככה לרבנים
יעקב21.03.21
123
אני מבקש לא לדון אותו לכף חובה, הרב גדל והתחנך בדור שעבר בו ספרדים הרגישו סוג ב'. עד שהגיע גדול הדור האמתי הרב שטיינמן שהיה קודם כל בן אדם וד''ל. וכששאלו אותו מישיבות המרביצי מה להצביע, הפתיע אותם בתשובה יש לכם גדולי הדור בירושלים תשאלו אותם... ספרדי שעבדו עליו שאפשר לבחור רב משלך ואתה לא מחוייב למס
ש.21.03.21
הרגישו סוג ג' תרתי משמע
טעות22.03.21
122
אני הגעתי לדרגת רוח הקודש ושמה אמרו לי להצביע לסמוטריץ ובן גביר
איש האמת21.03.21
נבואה ניתנה לשוטים
נבואה 21.03.21
רוח הקודש זה לא נבואה מותק.
איש21.03.21
ואוויי
מירי22.03.21
121
הספרדים מצביעים למה שהרב עובדיה זצ"ל אמר: להצביע שס!!!!!!!!!! רק הנאמנים ביותר יצביעו זאת
שסניקית גאה21.03.21
120
הרב פנחסי לכן הצביע רק שס
רק לשס21.03.21
שיצביע ג כי זה "מרומם לו"
איש21.03.21
119
בטח שנצביע ג אחרי שבנות ספרדיות מצוינות נדחות בגזענות של עליונות הלבנה פשוט להקיא
משה21.03.21
👍👍👍👍
.21.03.21
118
מסופקני מיהו ספרדי יותר נחות, ראש הישיבה הנ״ל או כל המגיבים והטוקבקסטים כאן, שהיו חייבים למחות, ולצעוק רק ש״ס, מה מפריע לכם שיש קצת ספרדים שמבינים ב״השקפה״ ומצביעים ג׳ ומרגישים מרוממים ???? שיערב להם ויבושם להם !!!!
אשכנזי טהור21.03.21
טהור אמיתי
אייל21.03.21
כל מילה בסלע
אחד שיודע21.03.21
עוד אשכנזי אינטרסנט
עוד אשכנזי אינטרסנט21.03.21
117
מה עם הסמינרים. יקבלו את בנות התלמידים???????????????? מסופקני מובטחני........ שלללללש
צצצ21.03.21
116
תהיה ספרדי גאה ולא ספדי נחות
מנטוס יעזור לך 21.03.21
115
גם אני יודע שהכל קם בזכות הרב שך. ודוקא בגלל זה אני לא מצביע. כי אין קשר בין 'דגל' של היום, לבין 'דגל' שהקים הרב שך. היום אין אידיאולוגיה, הכל מוקדי כוח של חצרות, ופולחן אישיות חלול. אפס עקרונות. מימסד חלול, שמנסה להתחנף לחילוניים. דווקא את מורשת הרב שך מנסים למחוק מהתודעה. הם רוצים אותו בתור
חושב21.03.21
גם אז היה פולחן אישיות, אין שום הבדל בין דגל של היום לדגל של אז [ההבדל היחיד שבדגל של היום תומך גם רבי דב לנדא אולי כי היא מאוחדת עם אגודת ישראל] גם אז הם היו גזענים לא פחות
ג'פרי 21.03.21
114
מרן הרב עובדיה יוסף זצוק'ל גדול הדור אמר לההצביע ש'ס וכן יש לעשות כל שכן בני תורה הי'ו!!!!!
טל21.03.21
אז אם אני יקים מחר מפלגה עם השם "שס" את תצביע עבור זה? כאילו השם קובע? הרב עובדיה כבר אמר ברור בסרטון הידוע שדרעי ר.ש ולא לשים את דרעי כראש המפלגה, אבל לא שומעים למרן חבל
ר21.03.21
מי שלומד את הש"ס מצביע ש"ס הליטאים לומדים פחות מג' מסכתות לכן הם מצביעים ג'
ג'פרי 21.03.21
113
מצטער אבל הנחיתות המגעילה הזאתי של אותם אברכים גורמת להם להרגיש נעלים ומרוממים כשהם הצביעו ג ולא שב ועצוב שעדיין יש כאלה שמעודדים את הנחיתות הזאתי ומנציחים את הגזענות בציבור החרדי
בחור ישיבה21.03.21
אברים שמתביישים ברמב"ם ברי"ף בר"י מיגאש ברי"ץ גיאת ברשב"א בריטב"א ברבינו יונה ברמב"ן בר"ן במגיד משנה בלחם משנה שלא לדבר על המהרי"ט מר"ן הבית יוסף מהר"י בן לב מהר"י טאטצק רבי משה אלשיך מהר"ם אל אשקר הרמ"ה [עם ה"א בסוף] ועוד ועוד ועוד, וגאון דורנו חכם עזרא עטייה אביהם של כל בני פורת יוסף שהחזון איש הא
ג'פרי 21.03.21
112
ואני מכיר אברך ספרדי שלמד אצל ר' שמואל והשתכר מניחוח העץ עד כדי שהחליף נוסח התפילה לאשכנז ואשתו הולכת עם פאה בלונדינית ומזה הרגישו "רוממות", מה לעשות כשהגיעו ילדיהם לגיל שידוכים לא מצאו מי שישתדך איתם אלא "בעלי בתים" ששומעים בקול מרן זצ"ל וחכם שלום הכהן שליט"א
פרענק21.03.21
111
אולי בשביל ההרגשה גם תחליף את שם המשפחה ואת חייך ....... מוגזם
בשביל ההרגשה21.03.21
110
.
רחמנות.21.03.21
109
אחר מחילת כבודו, הגר"ב פנחסי שליט"א, מה עם "ואל תיטוש תורת אמך", מה עם "הפיאות" שהם המכשול העיקרי בכל בית ספרדי, ממתי ספרדייה הלכה עם פאה מורנו ורבנו, "עד מתי יהיה זה לנו למוקש", וד"ל!
"משה רבנו"21.03.21
ספרדים הלכו עם פיאות ראה בבן איש חיל פרשת זכור!(לבן איש חי)
שלום 22.03.21
108
ש"ס ויהדות הג'ורה הפקירה בשנת הקורונה את הבחורי ישיבות והתלמודי תורה לא מצביעים לחבורת השקרנים
נננ22.03.21
תגובה של אדם שמחליף תורה בג'ורה....
מי זה?22.03.21
הוא אמר שהם החליפו........
מי זה22.03.21
107
ש"ס נצביע ש"ס נבחר ש"ס הים בשביל מחר !!!
ספרדיה גאה ברמותתת !!!21.03.21
106
כולנו ג'
רק יהדות התורה21.03.21
105
כשאני רואה איך למעלה ממאתיים ספרדים זועקים לפתע שרק סמוטריץ ואריה יושיע אותם... מבלי להזכיר מילה שיש גדולי תורה ויש מנהיגי דור, זה מראה כמה הגר"ב פנחסי צודק, וכולנו צריכים להוקיר טובה לאחינו האשכנזים שהם היחידים שהצליחו להשתית שהכל מתנהל רק על פי גדאוני התורה וראשי הישיבות, ולכן הם עקביים אחר הנהירה
יוסי חכמי21.03.21
לכן רוב קלות סמוטריץ על ידי ג נטו ביגלל גדולי הדור
בחור ישיבה 22.03.21
104
מי שפתח את עולם הישיבות במתווה הקפסולות והחזיר את עולם הישיבות לשגרה זה רק שס מי שמממן את הקעמ'פים בעולם הישיבות זה רק שס מי שעוזר במלגות לכוללים זה תנועת שס מי שממן תקצבים לעולם הישיבות זה משרד הדתות בחסות תנועת שס כל מילה מיותרת
משה נתנאלי21.03.21
103
נ.ע.
נראה לי זאת טעות.21.03.21
102
אם כל הכבוד לו ואין לי בכלל כבוד אליו בחיים לא שמעתי עליו וכנראה חוץ מהכתבה הסתמית הזאת אני גם לא ישמע יותר
בני כהן21.03.21
101
ועליו ושכמותו נאמר גאיווה גאיווה גאיווה
רק ש"ס תיירה תרייה21.03.21
טיפשןס טיפשוס
עליך נאמר21.03.21
ממש! רק גאיווה!! שום דבר אחר לא!
ממש רק גאיווה21.03.21
100
אין בושה חשבתי שמרגישים מרוממים מדף גמרה. האצבעה לג' נהפכה למצווה מעיקרי היהדות אחר כך תתלוננו על הרפורמים
מרוממים21.03.21
99
בסהכ הוא בן לאב בוכרי מזכיר לי את סער גם מתרפס כל היום לאליטה האשכנזית
מי לה אלי 21.03.21
ת"ח ואסור לבזותו גם אם לא מבינים מה הוא אמר
איש21.03.21
98
רק שס בהנהגת גדולי הדור הספרדים!! כל המהפכה שהתחילה לפני 40 שנה זה רק שס!! הגאווה והזקיפות קומה זה רק שס!!!!! ומכוחו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ'ל שהקים את התנועה במסירות נפש ורבבות ילדי ת'ת ,בחורי ישיבות ואברכי פאר הם הפירות שלו...
ללא שם21.03.21
דמיונות כולכם שוב ושוב מתלוננים שאתם רוצים ללמוד דווקא בסמינרים ומוסדות אשכנזיים, ולא ספרדיים אז איפה בדיוק הגאווה וכל מה שאתה כותב?... תמיד שומעים שאתם רוצים ללמוד במוסודת אשכנזים ומשום מה לא פונים למוסד ספרדי
ע21.03.21
מה הקשר? עוד גזען שמחפש במה להיתפס! אין עדין סמינרים ספרדים, ואין מספיק מוסדות ספרדים שמתאימים לכל ספרדי (אחרי הכל המוסדות של ש"ס הגיעו ממקום של קירוב... ולא כל ספרדי מונח במקום זה!) ואין קשר בין מה שבוחרים למוסדות ששולחים! שספרדי יצביע ש"ס ואשכנזי ג' מצד הנהגה! ואם מדברים על אהבת ישראל מתי יבוא
מה הקשר????21.03.21
שוטה למה אין עדין סמינרים ספרדים? כי אתם כל היום רוצים ללמוד רק אצל אשכנזים, ואתם לא עסוקים בלפתוח מוסדות טובים, פשוט הזוי שאתה לא מתבייש להגיד שאחרי 30 שנה ששס קיימת עדיין כביכול לא הצלחתם להקים מסודות טובים??? ובמפלגה כזאת אתה גאה? עכשיו אני רואה שהרב פנחסי צודק שג זה לבני תורה ושס זה לפריפרי
יש קשר21.03.21
על הציבור הספרדי עברו שלושים שנה של התגבשות הטמעות חלקית והקפת לקחים, והוא עדיין באמצע לעבור תהליך. וכל עוד ואין זהות שוויונית בין אשכנזים לספרדים ולא נהיה עם אחד. אני אצביע ש"ס.
נחמן21.03.21
נכון לכו צריך להצביע שס שיהיה מוסדות טובים ולא נצטרך 4 אשכנזים על ספרדי
מצחיק21.03.21
שס קיימת כבר 30 שנה, ואתה מדבר כאילו שזה עכשיו נפתח, ואתם צריכים לבנות מוסדות טובים???????? אתה שפוי???? מזמן היה אמור להיות כבר מוסדות טובים שכל המזרחים ילמדו במוסדות הטובים שלכם, אז מה התירוץ הפעם? הרי עבר כבר 30 שנה מאז הקמת שס, ועדיין אין מוסדות טובים? זה התירוץ שלכם שאתם מחרימים מוסדות ספר
יותר מצחיק21.03.21
רק שססססססססססססססססס חברה! ספרדים תצביעו שס אתם אשכנזים או ערבים או חילונים או דתיים או כל דבר אחר תצביעו שס ררק אריה דרעי עזר לנו בקורנה איפה היה גפני? איפה היה סמוטריץ? איפההההההההההההההההה???
שסנייקיית21.03.21
97
אריה דרעי צריך לשלוח פרחים לכל יהודי שאומר / כותב כאלו דברים כי רק בזכותם מגיעים עוד עשרות להצביע הצבעת מחאה דווקא שס
.21.03.21
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
.....21.03.21
נכון!!!!!!!!!
מימי22.03.21
96
זה נוגד את דעתם של כל גדולי ישראל הספרדיים ואני שמעתי את את חכם שלום בעצמו אומר שלבעלי בתים יש מעלה גדולה והם לא נחותים
מישו21.03.21
95
חחחחחחחחחחחחח
חחחחחח21.03.21
94
אני ממליץ בחום לחפש את הקונטרס ''אריות קשורים בחוט'' ולהבין למה הדברים הישתנו מפעם גם עולם התורה הספרדי לטיבותא וגם עולם התורה האשכנזי ל... היום זה נושא מציאותי ספרדי מצביע ש''ס כמו שאשכנזי מצביע ג'!!!
בני ברק21.03.21
93
עוד אחד מפוצל אישיות
מיקי21.03.21
92
כל בחורי הישיבות המשועממים לכו תלמדו קצת ואל תתוכחו על שטויות. אנחנו יהודים כולנו עם אחד בנים של הקב ה. אגב, איזה פאתטים כולכם. קצת שכל לא יזיק לאף אחד מכם.
ללא שם22.03.21
טוב שיש יהודי פשוט עם קצת שכל. אבל ממש לא מבין קרא וכתוב... ובעיקר הבנת הנקרא
אוהב שכל22.03.21
91
במחילה מכבודו איך מרגישים מרוממים כשמלקקים לציבור ששונא אותך יש אנשים שפשוט הפכו עם הזמן לילדי כאפות עלובים
אליהו ק22.03.21
אשכרה ילדי כאפות. חיפשתי את המילה. אשכנזים קוראים את הכתבה הזאת ומתגלגלים במדרגות מצחוק ומלעג לרש. והם צודקים.
מימי22.03.21
90
לא מצביעים למפלגת נערי השולים "ש"ס" וגם ספרדי מחויב לשמוע לגדולי הדור רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א
רק יהדות התורה21.03.21
לא הבנתי חברי הכנסת של ג הם בני תורה???? ושל ש"ס הם בעלי בתים???????
איש22.03.21
ככה זה כל הבנים של הבעלי בתים (וכן החוזרים בתשובה) שהפכו להיות אברכונים צעירים מתנשאים וחושבים שרק ג' היא של בי תורה, הכל מנחיתות ומבושה מההורים שלהם! ובפועל ילדי ההאברכים הוותיקים (שגם הפכו לאברכונים צעירים) מרגישים כבוד ובנוח להישאר בבית וללהצביע ש"ס
תבדקו ותראו24.03.21
89
אני לא מבין לכל אחד יש את הרב שלו אז תלמידיו של הרב פנחסי שחושבים שירגישו יותר מרוממים אם יצביעו ג שיהנו אבל פרדי אמיתי שחושב באמת רק תנועת שס תעזור לנו אנחנו לא צריכים להרגיש מרוממים אנחנו מספיק מרוממים גם בלעדיהם
שמחלה21.03.21
88
זה פשוט קישקוש. מי שהרג את עצמו עבור עולם התורה בשנה האחרונה, היה אריה דרעי, ולזרוק לו את הכל בפרצוף, זו פשוט כפיות טובה. הרב פנחסי אולי יצא ראש ישיבה בזכות הרב שך, אבל זא בהחלט לא המציאות כלפי רוב ככל עולם התורה הספרדי, הן זה הלומד אצל ספרדים, והן זה הלומד אצל אשכנזים. אני למדתי בחברון, ורוב הבחורי
יוסי21.03.21
87
רק אריה דרעי דואג לעולם הישיבות
אפי 21.03.21
86
מבלי לזלזל חלילה וחס בכבוד תורתו העובדות כפשוטן אינם נכונות ואין צורך להיכנס לדברים כל אחד יודע במה מדובר, אני ממליץ מכל הלב לקרוא את הספר "אריות קשורים בחוט" שבימים אלו ראה אור במהדורה שניה של עשרות אלפי עותקים, הספר גרם להיפוך תפיסה אצל אנשים רבים שהבינו שהגיע הזמן להפסיק להיות אריות קשורים בחוט ו
משה סולטן21.03.21
85
רק סמוטריץ !!! לא שס ולא ג ולא נעליים
ללא שם21.03.21
84
חח יותר בכיוון של ממורמרים
ד21.03.21
83
ג זה צרכי הכלל???
יי21.03.21
82
מרוממים או מרומים?
רפאל21.03.21
81
לא יודע מה לומר יותר הרגישו מרוממים!!!!!!!!!!!
דוד21.03.21
80
"הרגישו מרוממים" חחחחחחחחחחחחחחח
דוד21.03.21
79
אני חושב שמפאת כבודו של הרב פנחסי האתר צריך להסיר כתבה זו המאמר שלו אך ורק מבייש ומבזה אותו
יונתן21.03.21
78
שה' ישלח לו רפואה שלימה
דעת תורה אמיתי21.03.21
77
אני וכל משפחתי למדנו ולומדים במוסדות ליטאים ויש לנו הערכה עצומה כלפיהם ואמירות מסוג זה מבישות את הציבור שלנו אנחנו מצביעים שס בגלל שזה הבית שלנו ושיש לי זמן אני גם עוזר ל ג כי הצלחתם היא הצלחת כולנו
יוסף21.03.21
למה זה מבייש? קצת הכרת הטוב, אתה הרי טוען שאתם לומדים דווקא במוסדות אשכנזיים ולא ספרדיים, נו אז מה ההגיון שאתם הספרדים מחרימים מוסדות ספרדיים ורוצים רק מוסד אשכנזי, ואחרי זה העיקר להצביע שס?? מה ההגיון???
ר21.03.21
באותה שפה אז שכל האשכנזים שעובדים בש"ס שיצביעו ש"ס, קצת הכרת הטוב! וכל אילו האשכנזים שמתפרנסים (ומקבלים מלגות בשקר, ולדעוננו יש הרבה כאלו) דרך מעיין החינוך התורני שיצביעו ש"ס, קצת הכרת הטוב! וכל אילו האשכנזים שיש להם עבודה בזכות התלמידים הספרדים (כמו שובו וכו'..) שיצביעו ש"ס, קצת הכרת הטוב! והרשימ
הגיון פשוט21.03.21
זכותי ללמוד איפה שמתחשק לי ולהצביע למי שמתחשק לי נקודה הנושא מחוץ לויכוח
ג'פרי 21.03.21
אז ככה אתה מדבר, כמו טיפש כפוי טובה? נו נו אני מתחיל להבין את האשכנזים... המוסדות של הליטאים זה בנשיאותם של רבי חיים ורבי גרשון, אם אתה רוצה ללמוד שם, עליך להסכים לכל הנהלים שם, כולל לעזור למוסדות ולתת כח לשלוחי רבי חיים ורבי גרשון, אם אתה לא רוצה להסכים לתקנון, אז עוף מהמוסד יא לקקן צבוע!!! מאו
גורג21.03.21
הצבעה זה לא חובה של הכרת הטוב. זה עניין של זהות ושיוך. כל שזה לא סותר שאני אלמד במוסד אשכנזי ויצביע ש"ס. זה כמו שאני אגיד למנקה שלי להצביע למפלגה שלי שמייצגת את העשירים ולא למפלגה שלה שמייצגת את העניים, בגלל שהיא עובדת אצלי ואני מפרנסת אותה.
לא כפוי טובה21.03.21
76
שה' ישלח לו רפואת הנפש והצלחה בישיבה הלא יוצלחית הזו גם אויל מחריש חכם יחשב
ללא שם21.03.21
75
מעניין.. איך זה שעם כל קולות הספרדים הבני תורה, יש ל ג' רק 7 מנדטים?? (8 בכנסת הנןכחית). הם היו צריכים לעבור את העשיריה... אלא שכולם אומרים כן כן ושמים שס!!
ללא שם21.03.21
לש''ס יש רק 4 מנדטים של בני תורה ספרדים-כל השאר זה מפריפריה שחולקים כבוד לרב עובדיה-זה לא אני-אטיאס אמר את זה כאן השבוע
יאיר21.03.21
74
אשריך ר' בעצ'קע פנחוסוביצקי שנתפסת על דיבריי תוירע
אשרייך21.03.21
73
משפחות אברכים חשובות ביותר מצביעות ש''ס בגאווה וראש מורם הגיע הזמן להפסיק ללקק לאשכנזים
שירה21.03.21
72
כבוד הרב אתה טועה ומטעה אשמח מאד להגיע ולהוכיח לך על פי ראיות כדי מאד שתחזור בך חבל חבל על כל השקרים שמעלטים אותך על העשיה הברוכה של שס
אחד שיודע21.03.21
71
זה בסדר. ספרדים שיצביעו הפעם לבן גביר ירגישו גם טוב מאוד עם עצמם. וזה כולל גם אברכים, למרות ביריוני הממסד שסופרים אישית את הקולות בקלפיות לפי מצביעים. הם יודעים היטב שמרחרח הבצלים אומנם מחזיק מהם עבדים נרצעים, אבל גפני, ליצמאן ובעיקר יענקי אפילו לא מחשיבים אותם כעבדים עבריים אלא מקסימום כנענים. למרו
די כבר.21.03.21
70
מה שהוא אמר זה אפילו לא שטיות אני הכנסתי לקלפי ש"ס והרגשתי מרומם התנועה של מרן רבי עובדיה גדול הדורות וממש רחמנות עליו עד כמה אפשר להשפיל את עצמך מול האשכנזים לא שטוית
ללא שם21.03.21
69
עדיין הדעה העקומה הזו יש לה ביטוי?
ספרדי21.03.21
68
תודה להוד רוממותו כבודו ירום הודו גם הרבה אברכים ספרדיים הרגישו מרוממים כשהצביעו ש"ס ואולי אי שם המרוצים יפגשו ספרדים של ג' ושל ש"ס אלו את אלו לתחושת המרירות תיהפך לרוממות.
ללא שם21.03.21
67
חחחחחחח
קרע אותי המצחיק הזה21.03.21
66
לכל הצבועים פה, עובדה שאתה חושבים שהאשכזנים יותר טובים, אחרת למה אתם ועוד הרבה מזרחים בורחים מהמוסדות שלכם, ורוצים דווקא ללמוד בסמינר אשכנזי??? האשכנזים לא הכריזו על עצמם מעולם כיותר טובים מכם, המזרחים שרודפים אחרי האשכנזים, ושמים איקס על המוסדות שלכם בעצמכם ורוצים רק מוסדות אשכנזי, אתם אלו שמכריזי
הגיון א21.03.21
במחילה מבכ הרב הכאב הוא לא בגלל שדעתו כך הכאב הוא שיש עליו הכרת הטוב כלפי הגר'ע יוסף זצ''ל אני לא בא לגלות כאן מה אני בוחר אני רק רוצה למחות דבר אחד הכרת הטוב איפה היו ישיבות ספרדיות לפני קום מפלגת הש'ס היא שעשתה מהפכה בעולם עם פתיחת מוסדות ת'ת סמינרים ישיבות ובזכותם יש לרב פנחסי ולעוד ישיבות היום
הכרת הטוב22.03.21
אתה פשוט לא מכיר את העובדות. כנראה אתה עדין ילד שאומר את מה שאתה שומע........... בלי היגיון ובלי לחשוב............ שתגדל תבין.
איש21.03.21
יש צדק במה שהוא אומר כי עדיין יש ספרדים במוסדו אשכנזיים נכון שזה במגמת ירידה אבל יש עדיין
בחור ישיבה 22.03.21
65
חוצפה להגיד עמוד הרב עובדיה זצוק"ל ולהבדיל בין החיים לחיים חכם שלום כהן שליט"א הם בעלי בתים עזות וליקוק למפלגה שרואים בו ולעוד כמוהו אנשים בזויים
ללא שם21.03.21
64
האם מי שמצביע ש"ס חושב רק על טובתו הפרטית ???
חשש לשון הרע 21.03.21
63
לכל השסניקים פה, לפני שאתם מעיזים לפתוח את הפה על הרב פנחסי, תסתכלו במראה יש אצלכם חבר כנסת משס בשם חיים ביטון, שאמר בקול ברור שהוא שולח למוסדות אשכנזים ולא ספרדים, אז מה ההבדל? אם מותר לחבר כנסת משס להתבטאות שעדיף לשלוח לחינוך אשכנזי, ואתם לאתוקפים אותו עם 100 תגובות שהוא נחיתי, אז כל שכן שמותר ל
מה ההגיון?21.03.21
תדייק בעובדות לפני שאתה מבלבל את המוח!!!!!!!!!!!!!
אחד שיודע21.03.21
מה הקשר להצביע גימל?! אולי גם נהגר לסין... הנימוק שלו לצביע ג' היא ששם נמצאים ה"בני תעיירע" באמת. וזאת כמובן נחיתות לשמה!
חח21.03.21
62
שטויות במיץ עגבניות.... כל מי שיש לו הכרת הטוב וקבל תלושים ממשרד הפנים/ הנחה בארנונה שבשנים האחרונות עודכנה הטבלה לטובת האזרחים, כל זה נזקף לאריה דרעי - לומר שש"ס לא דואגת לאף אחד-- אני בעצמי פניתי לעוזרו של ח"כ הרב מלכיאלי עקיבא חופי הי"ו לענין אישי גריידה ואפילו בהתחלה הוא לא שאל על פרטי האישיים א
הכרת הטוב21.03.21
61
ספרדי שמצביע ג זה בושה!!!!!!!!!!!! ואין קשר בכלל אם הילדים שלו בחינוך אשכנזי!!!!!
"מזמור לתודה.."21.03.21
למה?? להנות מהם אך לא לתמוך??
יאיר22.03.21
60
צודק בכל מילה ש"ס זה מפלגה לבעלי בתים ספרדים ג זה לבני תורה
תימני21.03.21
ג זה לגאוותנים שס לענווים
.21.03.21
עוד נחיתי נוסף, לא פלא תמני... (כנראה מקלל את היום שנולד תימני...)
עוד נחיתי נוסף, לא פלא תמני...21.03.21
התימנים זה העדה היחידה שיש לה מסורת על יהדותם ולכן כולם מאושרים להיות תימנים........... תבדוק את היהדות שלך. אל תיבהל מהפתעות!!!!!!!!!!!!
אחד שיודע21.03.21
עובדה 95 תימני, שים לב כך הוא קרא לעצמו...
עובדה 95 תימני22.03.21
על סמך מה אתה אומר יש אלפי ספרדים אברכים לומדי תודה אז כל מי שנמצא פה באתר הוא בעלי בתים ?
אורה21.03.21
טעות לבני תורא
ג'פרי 21.03.21
59
הצביעו לסמוטריץ' וגם לא תרגישו נבגדים!!!!!!!
נוטקה21.03.21
58
שילך לישון על האף
ווו21.03.21
57
ספרדי הוא לא סוג ג' 😃✔😃✔😃✔ גם אם האשכנזים רוצים בכך מאוד מאוד
תבינו21.03.21
56
מבלי לזלזל חלילה וחס בכבוד תורתו העובדות כפשוטן אינם נכונות ואין צורך להיכנס לדברים כל אחד יודע במה מדובר, אני ממליץ מכל הלב לקרוא את הספר "אריות קשורים בחוט" שבימים אלו ראה אור במהדורה שניה של עשרות אלפי עותקים, הספר גרם להיפוך תפיסה אצל אנשים רבים שהבינו שהגיע הזמן להפסיק להיות אריות קשורים בחוט ו
דעת, קצת דעת!!!21.03.21
הספר הזה פצצה, ולמרות הכול יש לכל אחד זכות ללמוד איפה שהוא מחליט
ג'פרי 21.03.21
55
והנה שוב הנחיתות של המרביצי, שמלקקים לאשכנזים עד שבועטים אותם (ע' ערך ישיבה ברחוב אלפנדרי, בדרום ב"ב, ועוד...) ואז חוזרים ואומרים מרן מרן, די לצביעות. יש לנו גדולי תורה, אנחנו לא חייבים כלום לאשכנזים, אבל כלום!
ישת 21.03.21
54
עיתון שהזכיר את הרב עובדיה זצוק״ל ללא שום תואר... מבחינתי הוא לא עיתון יהודי
הרב עובדיה זצוק״ל גדול הדורות האחרונים ו21.03.21
53
ספרדי, בהגדרה יותר "ישיביש" מהנ"ל, ועדיין לא מוכן שירקו עליי ואומר יורד עליי גשם... תכלס, מסכן מנסה למצוא חן בעני מי שלא סופר אותו
ירושלמי21.03.21
52
אור
משתכנזים כל החיים שלכם ירקו עליכם ותגידו21.03.21
51
עצוב
עצוב 21.03.21
50
איה נהי שאחרי זה יחפש תקציבים
יעקב21.03.21
49
הרב פנחסי היקר
אני מביט על צרכי האישיים והפלא ופלא הם ת21.03.21
48
תצביעו ג'...תרגישו מרוממים....לא יעזור... פרענקים תשארו תמיד.
משה21.03.21
47
מה אף אחד לא יכל לספר לו מי היחידים שדאגו לעולם התורה בקורונה ולציבור החרדי בכלל אז ואם הגענו למצב שרק לבעלי בתים אכפת עדיף להרגיש כך וחוץ מזה שהיום שס ממשש לא בעלי בתים אולי יש גם בעלי בתים כמו שבג יש מזרוחניקים וחבד שהרב שך יצא עליהם
איפה תלמידיו21.03.21
46
מי שמרגיש מרומם מהצבעה בקלפי מוטב שיפשפש במעשיו.
פולטיקה היא רע הכרחי 21.03.21
45
עוד בוכרי ״ שאכל אושפלו וגוג׳ גג׳ה ....
ללא שם21.03.21
אסור לזלזל בת"ח.
אחד שיודע21.03.21
44
עוד אדם שחושב בהתנשאות מי קרוב לאלוקים יותר עדיף עם שבשדות יראי אלוקים מאשר בחורי ישיבות מושחתים ואני לא מכליל חס ושלום אבל אני מבין אותו כנראה מקבל מהם כסף וגובים ומסדר את הנכדים והנכדות שלו אצלם ביום שיקבל מהם תבעיטה יבין שעשיו שונא ליעקב......ורוממות רוח היא לא מה שמת בקלפי אלא כמה תקרוב לאלוקים
איציק21.03.21
43
אין גדולי דור ספרדים? אין לנו רבנים? הלו??? איכס!! תמיד היו ויהיו ערב רב בזמן הבחירות, לגרום צער למרן הרב עובדיה זצוק״ל ולממשיכי דרכו. יש לג׳ את הפלג המושחת, למה גם לספרדים צריכים פילוג??? לא די מה שהיה עם הרב עמאר והרב מזוז, וכן עוד רבים...... היום כולם פה אחד ש״ס. די לפילוג!!!!!
אאאיייכככסססס21.03.21
חה איזה תמים, מרן בעצמו מוסרט איך הוא מדבר נגד דרעי ואומר שצריך להעמיד מישהו אחר בראש המפלגה, ואז דרעי איים שהוא יפתח מפלגה חדשה, והשאר הסטוריה נכנעתם לדרעי
ר21.03.21
כן דרעי לא דרעי. ש"ס קיימת בלי קשר אליו וגם תהיה קיימת אחריו. לא שהוא לא אדם טוב, אבל אל תקשקש. ש"ס דואגת לספרדים ומייצגת את הזהות הספרדית. ומי שמצביע ג' חוששני שהוא עושה כן מתוך נחיתות. נו, אם יהיה את התמים הזה שבאמת יצביע כי כך רבו אמר ויחשוב שזה קשור לתורה באמת, ולא מתוך נחיתות ואישתכנזות. נו נו,
חאלאס21.03.21
42
לא סוד שבג' אין הנהגה כנ"ל בש"ס .. מוקדי כוח ושליטה על גובים זה מה שמעניין אותם . דרעי לא עשה כלום למען הציבור הספרדים , כנ"ל לא בישיבות והסמינרים . בושה בושה שביום הבוחר הם מגיעים ובחוצפתם רוצים מאיתנו את הפתק עמ' לקבל כוח לשרת את עצמם ורק את עצמם .
בני21.03.21
ביהדות התורה יש הנהגה??????????????????? הצחקתני, אדלשטיין פטריוט לקורונה דב רוקח מכחיש קורונה יעקב אלתר בעד
ג'פרי 21.03.21
גפרי לך תן תגובות בהארץ לא כאן אתה כותב בצורה שהדף והעין לא סובלת
יהודי 21.03.21
עוד אחד חכם שמקשקש בקומקום בלי לבדוק ולהסתכל ימין ושמאל. לא יודע עובדות על מה שקורה בג' (שומע רק את צעקותיו של גפני וכו'...) אבל בפועל המהפכה והתקציבים שמגיעים לעולם החינוך (כאיש חינוך) לבני הישיבות ולעולם התורה דרך מפלגת ש"ס לא היו מעולם!!! שלא נדבר על תקציבים לחונכים, כן גם ליד אליעזר! גם לחינו
קודם תבדוק ואח"21.03.21
41
הצבעתי ג' והגעתי לדרגת רוח הקודש ואז התגלו אליי מן השמים ואמרו שלא משנה מה תצביע בסוף הכל בראש קצת פסיכולוגיה לא תזיק
אבי 21.03.21
40
הוא התבלבל! הם בטח אמרו מרומים - והוא חשב שהם אמרו לו "מרוממים". איך אפשר להרגיש "מרומם" אי אתה כל כך מרגיש שאתה כזה נחיתי שצריך את "הטובות" של אחרים.... (לבינתיים ג' בעטו אותם... עובדה שהוא אומר שצריך להצביע להם בלי להסתכל על טובתך האישית....) ובכלל רק ספרדי נחיתי וכפוי טובה שמזלזל במרן רבינו הגדול
דוד21.03.21
נכון אז למה חיים ביטון חבר כנסת של שס שולח למוסדות אשכנזים?????? אתה חושב בזה שאתה מצביע שס ושולח לאשכנזי אתה יותר טוב מהרב פנחסי, אם זה נחיתות להצביע לג' אז גם ללמוד אצלם זה נחיתות, תחליטו כבר
621.03.21
39
50 בחורים בישיבה שלו לא נורה וגם הם שסניקים נשאר לבד עם הבנים שלו
ללא שם21.03.21
38
חזק וברוך לכבוד הרב כפרה עליך נשמה חיים שלי
חכמון יעקב 21.03.21
אני הייתי בוחר במי שמתקצב את הרש''מים יותר...
אש התלמוד21.03.21
37
אפילו נציג אחד למועצה לא הכנסתם. אנו מצביעים ש"ס בכל הכח ובכל העוז, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל הוא מורה דרכנו ואיננו בעלי בתים, אתם שחושבים שהצד האשכנזי ידאג לכם, שכחתם כמה כמה ניסתם להכניס את בנכם לישיבות ונתנו תמורת שני ראשי אשכנזים. ספרדים תחזרו בתשובה ותתנהגו נכון, כל אחד יצביע לפי עדתו, ש"ס אילו
אלון21.03.21
צודק בהחלט וני יגיד לך יותר מזה בתור אחד שלומד בישיבה לטאית מובחרת אין ספרדי אחד אבל אחד ששם ג
דוד החזן21.03.21
36
אוי לבל על בקושי 500 קולות של חנפנים שהולכים נגד מרן חכם שלום ומרן הרב עובדיה נ.ב הרב שך הוא זה שהיה חלק מהקמת שס כדי שהנציגים שלנו ידאגו לנו
אברך שכואב לו21.03.21
35
מה הזילזול הזה בבעלי בתים? וכי אתה יודע את מי הקב"ה אוהב יותר?
חיים21.03.21
כבר כתב הסמ"ע (חו"מ ג. יג') דעת בעלי בתים היפך דעת תורה. וכי מה הסמ"ע יודע את מי הקב"ה אוהב יותר?? בקיצור אל תפגין את העמרצות שלך לעיני כל ישראל
בעלבת21.03.21
נו, באמת. הוא התכוון, לאדם שנקרא בעל בית מבחינה מגזרים, לבין אדם שנראה בן תיירה. לא הכובע קובע ולא המעיל מועיל
בעל בית טהור21.03.21
מרן הבית יוסף היה בעלבת הרשב"א הרי"ף הרמב"ם הריטב"א הרא"ה המאירי רבינו יונה כולם היו בעלי בתים ביאליק האשכנזי היה בן תורה ליברמן זה שם אשכנזי הוא ממש בן תורה יאיר למפל [שאביו עיברת ללפיד] אשכנזי הוא בן תורה. תפסיקו לקשקש עם הגזענות שלכם והנחתות שלכם כאילו לפני הגדויייייייייייייייייייי
ג'פרי 21.03.21
34
אני ההיתי בברכת אפרים..... ואומרים כן כן שהצביעו ג ובפועל בחרו שס.... 🙃 טוב לפחות שהוא חושב שכולם אחריו.!
ללא שם21.03.21
33
וחחח
בני21.03.21
32
סתם משכנז לא להקשיב לו הוא לא גדול הדור יש לנו את חכם שלום ואת מרן שפוסק מעל כולם ספרדים טהורים רק שס שמים
משה דוד21.03.21
31
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח .... כזה צחוק טוב כבר הרבה זמן לא צחקתי
איש יהודי21.03.21
30
חרטוט ועוד חירטוט............ מעניי אם הוא מאמין למה שהוא אמר............. או שיש לו אינטרסים לאמר את גיבוב המילים האלו............. שיסביר למה בסבב המינויים במועצת לא הכניסו אפילו לא ספרדי אחד... נציגי ש"ס עובדים 24/7 עובדים למען היהדות הישיבות לא פחות מליצמן............
אחד שיודע21.03.21
29
הכותרת היא תרתי משמע!! תראו- סו"ס הוא ת"ח, ואינני מזלזל בו חלילה. אבל מול גדולי הדור שלנו, חכם שלום וכו' וכו' רק להם עלינו לשמוע. ולגופה של טענה.... 'הרגישו מרוממים'.... ולמה--- בגלל ה'עם שבשדות' שהם אינם בני תורה.... (אגב- רבים מילדיהם ומנכדיהם יצאו בני תורה מופלגים, בניהם נמנית משפחתי המורחבת שכול
לא להתקופף...21.03.21
28
עובדה היסטורית: הרב שך דאג לספרדים הרבה הרבה לפני שבכלל חשבו להקים את ש"ס. ומי שמתכחש לזה הוא סתם כפוי טובה.
היסטוריון21.03.21
בודאי צריך לכבד את הרב שך, אבל למה לתת לו את כל הקרדיט (כאשר זה בפירוש לא נכון).. אדרבה יותר מתאים להביא את הרשימה המלאה.
מחילה מכבודו21.03.21
ועכשיו הספרדים דואגים לעצמם ולא צריכים פטרונים. מה קשר לכפיות טובה??????????
איש21.03.21
27
נראה לי שהוא התכוון שהם הרגישו מרומים אחרי שהם הצביעו ג.כי הם ראו את גפני מתפוצץ מצחוק מתחת לשפם.אי אפשר לעבוד על כל העולם כל הזמן
יוסי21.03.21
26
רק לדגל רשכבהג מרן הרב ש,ך הקים הכל
פרענק21.03.21
25
אני שם בקלפי שס ומרגיש מרומם אני עושה מה שגדולי הדור שלנו אומרים לנו ואני שמח גם בהצלחה של ג וזה לא קשור אחד לשני אין צורך להתבלבל. יש לנו דעת תורה ברורה.....
הרב פינחסי שליטא21.03.21
24
תינוק שנשבה מסכן שכמותו רק תפילות יעזרו
יאיר 21.03.21
אסור לבזות ת"ח
אחד שיודע21.03.21
23
אפס
ללא שם21.03.21
22
אחד הוא עשה אשכנזי, אחד ספרדי, אחד בהיר אחד כהה, אחד חכם, אחד עשיר, השם לא טועה.. תשמח ותתגאה במה שאתה.
השם עשה אותך ספרדי, זה הכי טוב בשבילך21.03.21
21
מחילה מכבודו, וכי הוא ביחס לכל מועצת חכמי התורה האם הוא משתווה להם בדעת תורה? אני עם שכל בריא מצביע לגדולי ישראל
משה רפאלוב21.03.21
אף אחד מהמועצת הנוכחית שלכם לא מגיע לקרסולי רשכבה"ג רבי חיים קניבסקי שליט"א, ואין כאן המקום להאריך
121.03.21
שטויות במיץ קיוי ההבדל הוא שלר' חיים יש יח"צנים יש בני עדות המזרח שמכניסים את כל האשכנתוזים בקצה הציפורן
ג'פרי 21.03.21
ג'פרי המתוסכל תפסיק לדחוף את עצמיך למוסדות אשכנזיים!!!!! תפסיק להחרים את המוסדות שלכם!!!
ק21.03.21
שס
אבי21.03.21
רק שססססססססססססססס
שירה21.03.21
20
תגידו אתם אם זה לא חוצפה לדבר כך הרב שלום כהן "בעל בית" ??? הרב בעדני "בעל בית" ??? מאיפה החוצפה הזו לתנועת שס של מרן זצ"ל בגלל שהוא ראש ישיבה משתכנז מותר לו לדבר איך שבא לו ???
יעקב כ.21.03.21
19
חלק מחוסר הביטחון העצמי ששופע מראשי הישיבות המשתכנזים למיניהם
מסכן21.03.21
18
מאוד מעריך ואוהב את האשכנזים וגם את הספרדים, אבל בז לאלה שמזניחים את המורשת שלהם וחיים בתחושת פספוס והחמצה בגלל המוצא שלהם.
אלי21.03.21
17
מחילה מכבודו אבל למיטב ידעתי מי שהקים והרים את הספרדים זה היה רק מרן רבנו עובדיה יוסף שאנחנו זוכים ומתברכים ומתרוממים בכל פעם שאנחנו מצביעים לתנועה שמרן הקים. וב"ה עכשיו יש לנו את מרן הרב שלום כהן שמרן אמר עליו שהוא פה קדוש כמובן שכל ברכותיו מתקימות לנו ולבנינו וכמובן שאנחנו מרגישים מרוממים אחרי שא
בני21.03.21
את הספרדים לא היה צריך להרים היה להם את האמוראים שהיו בבבל וכן את הגאונים והיהם להם את הרי"ף רבנו חננאל הרמב"ם ועוד ועוד ועוד ועודו
ג'פרי 21.03.21
16
בושה וחרפה כולי צמרמורת שבכלל אתם נותנים למשפט כזה במה "בעלי בתים" אם כך אני גאה להיות בעל בית שמצביע ש"ס הרב שלום כהן בעל בית ?הרב יצחק יוסף? רבי דוד ? בראשם הרב עובדיה? תמחקו את זה ומיד בושה וחרפה
ברוך21.03.21
15
מוזר מאוד "אמרו לי כמה אברכים ספרדים, שכשהם יצאו מהקלפי לאחר ששמו את האות ג' בקלפי, הם הרגישו מרוממים יותר, בכך שהם לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים בעיקר על צרכיהם הפרטיים". מי בעלי בתים בשבילם מרן הרב עובדיה או חכם שלום או כל גדולי הדור הספרדים זה הבעלי בתים שהם לא מצביעים כמוהם? פשוט אין סוף לנאו
דוד21.03.21
14
תצביעו סמוטריץ ותרגישו לא נבגדים ולא פרייארים
שמואל לוין22.03.21
13
"ועשית ככל אשר יורוך" קודם להרגשת הרוממות
.....21.03.21
12
בזכות אהבת חינם יבנה בית המקדש... דיייי לזלזל ברבנים מה קורה כאן מה אנחנו דור של כופרים אף אחד לא מקבל כסף על זה שמביע את דעתו
יעל21.03.21
11
קשקשן. כל כך הרבה שטויות עם כל הלומד'ס אדם נחיתי חסר תקנה
דוד21.03.21
10
שתי התנועות תקועות עדיין בשנות ה60- תתקדמו כבר יש להם מזל שיש להם את ר' חיים כי בלעדיו סמוטריץ' היה זוכה בכל הקולות של ש''ס וג' ביחד-כולל הקול שלי
יאיר21.03.21
9
אם כבר הוא מדבר על הרב שך רק להזכיר הרב שך היה ממיסדי שס או אפשר להגיד המייסד של שס
דוד21.03.21
8
הם חשו מרומים או מרוממים?
ישראל21.03.21
7
איש עם טונות של רגשי נחיתות שיעזוב אותנו.
מרים21.03.21
את ששולחת למוסדות אשכנזיים ,את נחיתית .
למרים21.03.21
6
חוששני שמידות אחרות מדברות כאן, כמו שנאה עצמית או נחיתות. מתוך חשיבה שאם נצביע ג' כמו האשכנזים וננסה להיות כמוהם בדיוק, נהפוך לבלונדיניים.
משה21.03.21
5
כבן משפחה שלו .. הוא פשוט תינוק שנשבה
ללא שם21.03.21
אסור לבזות ת"ח
איש21.03.21
4
משהו אחד הוא שכח שמי שעזר לו בקעמפ של הישיבה זה אריה דרעי
מרדכי21.03.21
3
דיבור מביש ומבייש את הספרדים
ספרדיה21.03.21
2
צודק בכל מילה בנות בתי הספר היושבות בבית יעידו על ה"עשייה" של ש"ס
חפצי21.03.21
לא הבנתי לא ש"ס אלו שצריכים לדאוג לה למה לא אמרת איפה ה"עשייה" של גימל? אז תעשי טובה ופעם הבאה תחשבי לפני שאת מגיבה
דניאל לוי20.09.21
1
ממתי הרב פנחסי ניהיה מחליף של הרב עובדיה זצ"ל????? לא יאומן - פשוט זלזול במרן
a198221.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24