כיכר השבת

טור אישי

ליברמן, תודה! // ירח טוקר

איווט ליברמן צדק, הציבור החרדי שעט לקלפיות, לזעוק כן כן, למרות המספידים ולמרות המצקצקים, אנחנו לא חושבים פעמיים, אנחנו 'קודם כל חרדים'; ירח טוקר בטור מסכם (דעה)

34
ירח טוקר | כיכר השבת | י"א בניסן | 24.03.21
ליברמן, אמש
ליברמן, אמש (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

שמעתי פעם מראש הישיבה שלי, מדוע בסיום תפילת שחרית, באמירת "אין כאלוקינו, אין כאדוננו", הסדר הוא כפי שכתוב, הרי הוא אמור היה להיות ההפך, קודם כל לשאול "מי כאלוקינו, ורק אחר כך לומר ש"אין כאלוקינו". והתשובה היא כמו במעמד הר סיני, קודם כל מצהירים מי אנחנו, ובמה אנחנו מאמינים. קודם כל "אין כאלוקינו", ואחר כך אפשר לשאול "מי כאלוקינו".

אתמול, עם ישראל הכריז בקול רם ומורם "אין כאלוקינו" בלי שאלות ובלי תמיהות. מאות אלפי חרדים, כן כן, מאות אלפי חרדים, למעלה ממאתיים ושלושים אלף איש, הצביעו אתמול בידיים וברגליים והצהירו כלפי העולם כולו, "אנחנו קודם כל חרדים", קודם כל מצייתים לדעת תורה ולגדולי הדור.

ירח טוקר ב'אולפן כיכר'

מי לא הספיד את יהדות התורה, כמעט הכל היה נגדנו, האדישות הטבעית מבחירות רביעיות בזמן כה קצר, הקורונה, הכעסים והמתח הרב שהיה בשנה החולפת, הלחץ של ערב פסח, הזליגה לסמוטריץ, מה לא, ולמרות הכל, מאות אלפי איש, תקשיבו שוב למספר, מאות אלפים (!) נענו לזעקת גדולי ישראל והנציגות החרדית ואמרו שהם חלק מיהדות התורה, ומקשיבים לגדולי ומאורי ישראל.

אנו עוד לא בזמן לסיכומים, מאחר והתוצאות הסופיות טרם התקבלו, אך אין ספק שקמפיין "קודם כל חרדי", "זו גדולתנו וזו גאוותנו" שגרם לכל כך הרבה חלקים בציבור החרדי לחזור הביתה, להיות חלק מהעולם החרדי, להיות נדבך בהחזקת הדגל העוצמתי הזה שנמשך דורי דורות של מאבק על עתיד המדינה, עתיד העם הזה, על נושאים כה דרמטיים שניצבים לפתחנו, יהדות, גרות, רפורמים, גיוס בני ישיבות, עולם התורה וכל בסיסי החיים החשובים לנו כל כך עליהם נאבקים יום יום נציגינו בכנסת.

העובדה ש'יהדות התורה' ככל הנראה ובעז"ה לא ירדה במספר המנדטים שלה למרות כל הטענות וכל המצב הקשה, ומאות אלפי איש נענו לזעקת "מי להשם אליי", אומרת יותר מכל, כמה גאים אנו בהיותנו חרדים, בהיותנו חלק, בהיותנו אחד ועוד אחד מתוך הפאזל הענק הזה של הציבור החרדי שעבר כל כך הרבה בשנה החולפת, ולמרות הכל, הצהרנו יחד, כולנו, כלפי כולם, "אנחנו חרדים"!..

כשראינו את הבטחתו המרגשת והמצמררת של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א פעם אחר פעם שהמצביעים יזכו לשבת בגן עדן, ראינו היקף אדיר של מצביעים חדשים ששעטו לקלפיות, סרטונים של עמך בית ישראל שרצו להיות חלק מגן עדן, פשוט הציפו את המערכות שלנו. הבנות שלי ביקשו להגיע לקלפי ולהכניס את הפתק לקופסת הקלפי כי "אנחנו גם רוצות גן עדן", אמונת החכמים זעקה בכל פינת רחוב .

כשראינו את דמעותיו של נשיא מועצת גדולי התורה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א וצעידתו ברגל עד לקלפי למרות גילו המופלג, אין אחד שלא חוה את הצמרמורת הזו, אותה תחושה של גאוות יחידה, אנחנו חלק מזה, אנחנו חלק מגן עדן וקידוש השם, וברגע זה, ברגע שנכנסים לקלפי, עוזבים הכל, כן כן, הכל, והולכים עם האמת ולא סותמים את האף אלא אומרים בקול גדול "אני גאה בהיותי חרדי, אני גאה בהיותי בן תורה, ואני גאה בציות שלי לדעת תורה".

ראינו אתמול רבבות רבבות בכל ערי השדה, בפריפריה ובמרכז, שעזבו את כל סידורי ערב הפסח הרבים, נטשו את כל הצער מההסתה שעברנו, ועזבו את כל השיקולים הרבים שחלקם צודקים, ופשוט זעקו "מי להשם אליי? אני ובני ביתי!".. איווט ליברמן צדק, הציבור החרדי שעט לקלפיות, לזעוק כן כן, למרות המספידים ולמרות המצקצקים, אנחנו לא חושבים פעמיים, אנחנו "קודם כל חרדים".

התוצאות הסופיות יהיו בימים הקרובים ונקווה שהמערכה תוכרע לממשלת ימין יציבה, אך מבחינתי, ומבחינת חבריי הרבים שישבו במערכת ההסברה, הניצחון אתמול היה מתוק. ניצחון של היהדות החרדית, ניצחון של גדולי הדור, ניצחון של עם ישראל, ניצחון של "מי להשם אליי", וזו גדולתנו ועל זו גאוותנו.

  • הכותב שימש כמנהל מטה ההסברה של 'יהדות התורה'
תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
תבורך מפי עליון ליברמן היקר!!!!!! עלה והצלח ובורא עולם יברך אותך!!!!!!
טולי בן טולילה24.03.21
?
אחינעם25.03.21
זו טפשות להגיד לשון ברכה על אדם זה. גם אם בעקבותיו באה ברכה. זה בדיוק כמה לברך את המן הרשע שבזכותו הגיע נס הפורים.
זמרה25.03.21
26
אבל מה לעשות? מה לעשות שהמפלגות החרדיות ירדו מאד במספר המצביעים?
חרדי גאה24.03.21
25
אתה הרי יודע שמה שכתבת זה לא מדויק ... כמה אלפים הצביעו למפלגות חרדיות בבחירות הקודמות? אבל לולא ליברמן אולי עוד קצת פחות...
ללא שם24.03.21

הצגת כל התגובות

24
ירח טוקר היקר אתה מעלה בי חלחלה כל פעם מחדש... אני חושב שהבחירות האלו הוכיחו כמה הקמפיין שלכם היה חלש.. והתעסק בעיקר בהאשמת אחרים ובניצול ההסתה הגואה, שהחכי"ם של יהדות התורה לא עשו דבר בכדי להפסיק אותה.. וקצת מוזר שאתה כותב טור ומנסה להחמיא לעצמך בלי הפסקה קצת מגעיל בלשון המעטה .. הסיבה שהצלחתם לה
.25.03.21
אתה נאיבי. אף אחד מאיתנו לא חולם שהם עוזרים יותר מידי, וכך היה מעולם. ולמרות זאת.... אבל העיקר של העיקר, מי שאכפת לו מקיום התוה''ק ,והישיבות, חייב אותם בתור מייצגים גם אם הם זקנים ולא צעירים. כי בלי ג' אין תורה ויהדות בעם. מה נעשה.
חיים25.03.21
23
תראה איך ברחו בגלל העסקונים שפוגעים בדעת תורה גפני אמר שלא ירדנו שילך לפנסיה ירדנו ב50000 ושס ב70000 אולי אגודה מיושנת אני למדתי איתך בישיבה אולי לשכת גפני יכולה לעזור לי הנה הטלפון אני עדיין מצביע ג אבל אפילו משרה פשוטה בחינהע"צ אי אפשר בגלל שלטת החסידים הנה הטל0527686946דוד חברך לשע נ
שמואל24.03.21
22
גם דור המדבר החרדי היו במעמד הר סיני, וצעקו אנחנו קודם כל חרדים, לכן לא ניכנסו לארץ אוכלת יושביה, ארץ ישראל, לכן ה' המית אותם כי הם קודם כל חרדים. והוא הדין בכניסה האחרונה לארץ,מליוני חרדים צעקו אנחנו קודם כל חרדים, לכן נישאר באירופה ולא ניכנס לארץ, לכן ה' המית אותם באירופה.
שיכור24.03.21
צריך טיפה השכלה , גם לפני שכותבים שטויות. מי שחרד לדבר ה', לכן ה' ממית אותו... זה משפט אפיקורוס, או שוטה הכפר. אלו שלא רצו להיכנס, היו אלו שלא חרדו מדבר ה', וכפרו בדברי משה רבינו שהביא את דבר ה'. והם ממש כמו אלו היום שלא מקשיבים לדברי גדולי התורה. והם רבים לצערנו גם בציבור הדתי [ודווקא לא כל כך בציב
שימך נאה לך25.03.21
אין לך מושג! הרבה מהחרדים לא ברחו כי האמינו לרבי לפני השואה שלא יהיה כלום ולא צריך לברוח
אריה31.03.21
21
קודם כל חרדי. אחר כך ליטאי. אחר כך יהודי. אחר כך מצביע סמוטריץ' כי באו מים עד גועל נפש.
פחחח24.03.21
דילגת שלב, קודם חרדי, אחר כך ליטאי, אחר כך יהודי, ופתאום מפסיק ליהיות חרדי... ואז מצביע סמוטריץ.
מיכאל25.03.21
20
כל מסרנה שלך היא פוליטית תודה לך ליברמן כי עכשיו הצבעתי ג' וכו וכו'. בא נחשוב אחרת: תודה לך ליברמן כי הוכחת שחילונים לא באמת שונאים חרדים רוב העם רוצה לחיות בשלום עם כבוד הדדי.
די לפוליטיקה24.03.21
דווקא לא. יותר מידי הצביעו ליברמן, לפיד , מרץ וכו', הם לא אוהבים את ה' [אותי אני לא צריך שיאהבו...יש לי מספיק חברים... לא זוחל לחברות שלהם...] וכשליברמן צועק ומשמיץ , משום מה אף אחד מאותו רוב לא מגן עלינו. זה נח לו. אז כנראה אנחנו בכל אופן לא חברים.
רונן25.03.21
19
"החרדים לא חושבים פעמים" הייתי אומר לא חושבים כלל מה החכי"ם החרדים עשו בשביל החרדים כלום!אני לא מצביע לאף אחד כולם שקרנים.ושלא יגידו לי ככל אשר יורוך זה לא קשור בכלל.בכלל כל ההיתר להצביע בבחירות זה דבר אסור רק התירו לצורך שעה בשביל גזירות שמד אבל אם אנו רואים שלא אכפת כלל למפלגות מסגירת תלמודי תורה
מילך24.03.21
18
בגלל ליברמן פעם ראשונה בחיי הצבעתי לש"ס
עדי24.03.21
17
מדהים! היטבת לכתוב !
נ24.03.21
16
כל כך עלוב לראות אדם כותב הגיגי שטויות שהוא בעצמו לא מאמין להם, תמורת תשלום... ירח, כדאי שתלמד שביהדות צריך לומר אמת, גם אם מישהו משלם לך כדי שתשקר!
איש יהודי24.03.21
15
את מי זה מעניין? יש פה מלחמת עולם על קיום חי דת במדינה, ועדיין זה לא נפטר, ולאלקין חובש כיפה יכול לקבל כל דרישותיו, והוא לא נכנס, ומוכן להיות חבר של ההוזים ממרץ, זה מלחמת דת.
א 24.03.21
14
יהדות התורה דווקא כן ירדה ככל הנראה בכמות המנדטים. בין היתר ״בזכות״ הכותב וחבורתו שהפכו אדם צדיק כמו הרב קנייבסקי למותג העומד למכירה לכל המרבה במחיר. לצערנו חילול שם שמיים האדיר שנגרם בתקופת הקורונה שאף הוביל לפיחות במספר המנדטים נובע בין היתר מפעולותיו הציניות של הכותב וחבריו שמדברים בפאתוס ובהתר
ללא שם24.03.21
13
אני הצבעתי ליהדות התורה רק בגלל שאני חושב שלא להצביע להם זהלבזות ת''ח, לבזות את ר' חיים-זו הסיבה היחידה שהצבעתי להם-אני עדיין חושב שאין שם הבדל בינם לבין סמוטריץ', אל תחמיא לעמצך, זה לא בגלל שום קמפיין ושום סיסמא.
יאיר24.03.21
12
נצביע ג' כי זה נכון לאינטרסים שלנו, כי זו הזהות שלנו וכין אין חלופה אחרת. אין בהצבעה הזו בשום דרך הבעת אמון במנהיגות הכושלת שלנו פנימה ואל מול כלל ישראל. מול כלל ישראל יש גם לומר כי הכשלון של ליברמן מלמד כי לא כל הישראלים אפילו לא רוב מתוכם שונא חרדים ונוהה אחרי הסתה. גם שם שווה לשים לב ולהוריד את ה
נסחפת לגמרי 24.03.21
11
מסכים איתך ירח. אבל איזו משמעות יש לנצחון הזה?? הניתוח הצליח אבל החולה מת.
ללא שם24.03.21
10
ליברמן, שר"י. לא תודה ולא נעלים...
יוסי24.03.21
9
אז בבקשה תאמר זאת לחברי הכנסת שהציבור הכניס אותם והצביע עבור שיעשו ולא יריבו וילחמווו בשביל מי שהכניס אותם לכנסת!!!
יהודי ירא שמיים25.03.21
8
הצבעתי ג' חשבתי אולי ש"ס אפילו שלא ספרדי . שום דבר לא ישתנה בדיוק בגלל עמדות ומאמרים מסוג זה. היית צריך לשפוך על הנציגים שלנו אש וגופרית להראות כמה הם גרועים פנימה והחוצה . שוב כלום לא ישתנה ונגעל שהצבעתי ג' . הלוואי והייתי יותר אמיץ. הם ימשיכו ולא יתקנו כלום . יביאו במקום שינוי תקציבים למוסדות היכ
נגעל מעצמי 30.03.21
7
הכותב שימש כמנהל מטה ההסברה ומדהיםכיצד הוא מתעלם מהכישלון - ירידה של כ - 50,000 קולות ליהדות התורה. עכשיו תקראו את הטור ותגידו אתם מה דעתכם
ללא שם24.03.21
6
חשבתי מינימום בסוף יכתוב ירח היקר שהם יעשו חשבון נפש למה כל כך הרבה חרדים שהצביעו ג' הפסיקו הפעם (ירידה ב50 אלף קולות). אבל איך אומרים, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. עוד כמה חודשים ללא שרות מנצגינו
מירי סטולר24.03.21
5
הוכחת שהחילונים לא באת שונטים חרדים תודה תודה
תודה ליברמן24.03.21
4
ליברמן הוכיח כי רוב החילונים אינם שונאים חרדים כפי שיהדות התורה הייתה אולי רוצה. רוב האנשים רוצים לחיות בשלום וכבוד הדדי. הגיע הזמן שנפנים את זה.
איש24.03.21
3
איווט , אתה יהודי ?
שמואל 24.03.21
2
אני ממש מרגיש כמו אחרי שיחת מוסר מהמשפיע בישיבה
שונא צבועים24.03.21
1
אל יתהלל חוגר כמפתח
ליברמן חי וקיים24.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24