כיכר השבת

בעיצומו של החג

בכיר בכת נעצר; 'לב טהור' יעברו ל...איראן?

רשויות החוק בגוואטמלה, שם שוהים כת לב טהור, עצרו במהלך החג הראשון של פסח את אחד מראשי הכת בחשד לחטיפת ילדים • בכת חושבים לעבור בקרוב ל...איראן (חרדים)

52
חיים גולדברג | כיכר השבת | י"ז בניסן | 30.03.21
הבכיר שנעצר - יעקב וינגרטן
הבכיר שנעצר - יעקב וינגרטן (צילום: לפי סעיף 27א)

דרמה במדינה הלטינית: אתמול (שני), במהלך חג ראשון של פסח, רשויות החוק הגואטמליות עצרו את אחד מראש הכת, ככל הנראה ישנו עצור נוסף.

על פי הידוע עד כה, המשטרה הגואטמלית קיבלה עדויות, כי לתוככי הכת 'לב טהור', מבריחים ילדים קטנים ממדינות שונות בעולם וכבר עצרה בעבר מספר אנשים בכת.

אך מה שקרה אתמול היה חריג, המשטרה החליטה לעצור את אחד ממנהיגי הכת - יעקב וינגרטן, בעיצומו של החג וזאת כאמור על רקע עדויות על כך שהוא היה מבין חוטפי הילדים. החיפוש אחרי וינגרטן נערך במשך לפחות שלוש שעות עד שהוא נמצא.

ל'כיכר השבת' נודע כי ככל הנראה ישנו עצור נוסף מלבד וינגרטן, שגם הוא חשוד בחטיפת ילדים. מחר, בית המשפט המקומי יקיים דיון בעניינו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בעקבות ההטרדות של המשטרה המקומית את הכת, "לא נותר לנו ברירה אחרת, מלבד להימלט לאיראן, כבר ניסינו בעבר לברוח לשם, אך זה לא הגיע לידי מעשה. הפעם, לא נותרו לנו ברירות נוספות וככל הנראה נעשה כל מה שביכולתנו לעבור לאיראן".

וינגרן נעצר בגואטמלה (צילום: לפי סעיף 27א)

כזכור, לפני יותר מחודשיים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן הורתה על התליית ההליך המשפטי נגד הרב של לב טהור, אלעזר רומפלר, אחרי שנמלט מהארץ למרות צו איסור היציאה נגדו. בנוסף, הוציאה נגדו צו מעצר כללי.

עו"ד גבריאל טראנשווילי, המייצג את רומפלר טען בפני בית המשפט המחוזי כי לא היה מקום להגיש נגדו כתב אישום מלכתחילה, מתוך הנימוקים הבאים: הגנה מן הצדק; אכיפה בררנית; התיישנות.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת' לפני קרוב לשנה, חיים צבי מלכה (חצ"מ) המוזכר בכתב האישום נגד רומפלר, שיגר מכתב אל הפרקליטות, לטובתו והבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא אף מוכן לבוא לישראל ולהעיד לטובת רומפלר - במידה ויקבל התחייבות ברורה שיקבל חסינות מלאה.

ראיון עם עו"ד גבריאל טראנשווילי על הבריחה מהארץ

בכתב האישום מתואר כי במהלך שנת 2009 עלה חשדם של רומפלר ומלמדים אחרים בבית הספר כי "ח.צ.מ., יליד 2000 גנב כסף מקופות הצדקה". בעקבות כך, "כינסו הנאשם (אלעז רומפלר. ח"ג) והמלמדים האחרים את כלל תלמידי בית הספר והמלמדים בו. הנאשם החל לשאת דברים, תוך ציטוט פסוקים מכתבי הקודש וספרים אחרים, ודיבר על חומרת מעשה הגניבה ועל כך שיש להעניש את מי שגנב".

לאחר מכן, לפי כתב האישום, לקח רומפלר והמלמדים את חצ"מ, הפשיטו אותו כמעט מכל בגדיו. לאחר מכן השכיבו אותו על שולחן שהיה במקום ורומפלד הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שהוא לא יזוז. כמו כן, ידיו נקשרו מאחורי גבו, כל זאת תוך שחצ"מ מנסה להתנגד למעשים ותוך שהוא צועק ובוכה.

לאחר מכן החלו רומפלר ומלמד נוסף להכות את חצ"מ באמצעות חגורה ובאמצעות מקל. השניים הכו אותו, כך לפי כתב האישום, "מספר רב של מכות חזקות מאוד, במשך מספר שעות", והכל תוך שהוא "בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק במעשים ואף תוך שהוא אומר 'לא אעשה זאת יותר'".

בתגובה לכך, רומפלר כי הוא ימשיך להרביץ לו כיוון שבשעת הגניבה לא בכה ועל כן עכשיו עליו לבכות. בשלב כלשהו חצ"מ הפסיק לצעוק לאחר שאפסו כוחותיו, אך רומפלר והמלמד הנוסף המשיכו להכות אותו. "גם ילדים אחרים שצפו באמור לעיל בכו תוך כדי המכות הקשות", נכתב בכתב האישום.

כתב האישום מוסיף ומתאר כי השניים היכו את חצ"מ בגבו ולאחר מכן הפכו אותו על גבו והמשיכו להכות אותו על חזהו ובטנו וכן על רגליו. בתום המכות, אמר רומפלר לילדים במקום "שילמדו מה העונש למי שלא מתנהג לפי החוקים".

עוד נכתב בכתב האישום כי כתוצאה מכך גופו של חצ"מ "התנפח והוא סבל משטפי דם". בנוסף, הוא "לא יכול היה לעמוד כתוצאה מהמכות הקשות, והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו". במשך מספר שבועות לאחר מכן הוא נשאר בביתו כתוצאה מהמעשים.

"במעשיו המתוארים לעיל עשה הנאשם בקטין מעשה התעללות גופנית ונפשית וכן תקף אותו וגרם לו חבלה של ממש, והכל כשהנאשם אחראי עליו", לשון כתב האישום.

אלא שכאמור, חצ"מ, ובשמו המלא חיים צבי מלכה, טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא "מזועזע", כלשונו, מכך שבחרו להציג את סיפורו בכתב האישום נגד רומפלר.

מלכה מכחיש בתוקף את מה שכתוב בכתב האישום באשר לסיפור שנוגע אליו ומדגיש כי הוא מוכן לבוא במיוחד לישראל ולהעיד במשפט לטובת רומפלר, בתנאי שיובטח לו מראש כי תהיה לו חסינות ולא ייעצר.

רומפלר בביהמ"ש, ארכיון

במכתב ששיגר אל הפרקליטות, והגיע לידי 'כיכר השבת', הוא כותב: "הצהרתי חד משמעית כי הנני מזועזע לחלוטין מהחלטתכם הנתעבת להציג אותי בשקר בתור 'מתלונן' נגד הרב אלעזר רומפלר". לטענתו, העדים נגד רומפלר, "משמשים עבור גורמים בעלי אינטרסים להמציא בדותות הזויות כפי שנדרש מהם".

"הנני תובע בזה לסלק את כל התביעה שנעשתה בשמי תיכף ומיד", כותב מלכה, "וכן לפרסם בתקשורת בקשת התנצלות, באשר תביעה זו פוגעת בשמי הטוב. את הכחשתי זאת אני מוכן לייצג בכל דרך, בעדות בכתב או בשידור חי, אבל אינני מוכן בשום אופן לנסוע אל מדינת ישראל, ובכך לסכן את חיי להיעצר תחת אמתלה זו או אחרת, באשר אני חבר בקהילת לב טהור המוגדרת על ידיכם בשפיטה מקדמית כ'כת פוגענית ומסוכנת'".

תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
לשוטרים יש נשקים ישראלים תבור ועוזי
משה31.03.21
30
אל תשווה שום דבר לשואה. פושע אחד. יהודים עברו התעללות, עבדו בלי אוכל כמה שנים ובמקרה הטוב הוצאו להורג על גניבת לחם. השואה- אחת ויחידה. אפילו אתיופים שעלו לארץ בחרו במסלול הארוך מרצונם. עניין שלהם אל לא קשור לשואה!! לא לחלל את זכר הנספים והניצולים כי הם לא הלכו כצאן לטבח אלא היו תחת מגדלי תצפית וכל
לתגובה מס. 10- 30.03.21
29
פיכס מכוער
דעה30.03.21

הצגת כל התגובות

28
המנוול הזה הרס משפחות, סאדיסט שאין כדוגמתו, אכזרי. אביו יושב בכלא מאסר עולם בארה"ב והוא יילך אליו לשבת חברותא עד שיירקבו שם ב"ה. שני האחים הפושעים אכן נמלטו, אך בעזה"י זה רק עניין של זמן. אין סיכוי לברוח. הסיפור נגמר. המקום הזה ייעקר השנה הזו מן העולם.
ללא שם30.03.21
בעז"ה
מזמשנה30.03.21
למה אתה אומר דברים שאתה לא יודע אביו ישב בכלא באמריקה כי חינך ליהדות נער צעיר שרצה מעצמו ללכת ליהדות .יש בכל מקום כופרים ויש כמה כופרים שהיו אצל הקהילה הזו ויצאו ממנה ורוצים "להציל" את ילדיהם מה"כת" כי רוצים לחנך גם אותם לכפירה ולכן מעלילים עליהם דברים .מי שמקבל לשון הרע סתם כבר ידוע שיבוא עליו הרבה
שלום 30.03.21
לא להאאמין שיש טיפשים כמך. אז למה מלכתחילה הם בגוטאמלה?
גבי31.03.21
כי יש שם חופש התבטאות בכול דבר עד שיש עדות מפורשת ולכן הם שם ועושים את כול "המעשים" שלהם ואין שום תיעוד או ידיעה מה קורה בפנים עד שבורח 1 או 2 מהכת ומספר ויש סיפורי זוועות על הכת הזאת שמחזיקה כל כך הרבה זמן ואז רשויות החוק יכולים לתפוס את ראש הכת שהוא חמקמחק נ.ב. הם ביער "ע-נ-ק" ומאד קשה לתפוס אותם
שונא כתות31.03.21
27
הלוואי שיעברו לאיראן, האיראנים יטפלו בהם כמו שצריך
י31.03.21
26
לא להאמין, ממש אכזריות לשמה, קליפה קשה!
שלום30.03.21
25
"גונב איש ומכרו ונמצא בידו מות יומת"
משה30.03.21
24
ידיהם דמים מלאו,
א31.03.21
הפסוק הזה נאמר על מז"ל
ר31.03.21
אכן תרתי משמע, הרי הרשעע הזה שדד נשים מבעליהם, מי שמאחר יום אחד לתפלה מקבל עונש שבוע לא לדרוך בבית, ומי שקצת יותר לוקחים לו את אשתו וילדיו לחודשיים
א01.04.21
23
לב טהור הוא כת מטומטםםםםםםםםם!!!
מיש הוא30.03.21
22
חצ''מ עבר התעללות כמו שהנצים עשו ליהודים במחנות והוא לא מוכן להתלונן? חולה לא פחות מהם. קראתי ונרעדתי מהתאור. אגב, לפי מיטב דעתי, הנפגע לא חייב להגיש תלונה בעצמו, מספיק משהו אחר.
א30.03.21
אבל אם הפגע מתנגד, ואפילו גם מכחיש?
גבי31.03.21
כל עוד בוא בתוך הכת עדיין ברור שהוא יכחיש הוא חרד לחייו
מישהו31.03.21
21
אני לא חושב שבאיראן הם ימצאו מנוח. כלומר, יש גבול אפילו לרשעות של האיראנים. שינסו בצפון קוריאה, זה אולי יתאים.
באבוד רשעים...30.03.21
אבל באירן יש חופש דת חח
גבי31.03.21
20
יהדות במיטבה...פחחחח
R31.03.21
19
מה זה הארגון הזה
ישראל31.03.21
18
כת של משוגעים
מישהו30.03.21
17
אין מצב שהוא יהודי הוא אכזרי יותר מנאצים
ללא שם30.03.21
נכון, גם אני חשבתי כך.
אילה30.03.21
16
חוצפה שאין כדוגמתה,אזרחים ישראלים קטינים שמשרד החוץ לא דואג לשחרר אותם!!! צריך שמישהו יתעורר לפני שיגמרו לפצוע את כל הנשמות האומללו הללו.
רפי31.03.21
אתה לא מבין שהציונים והגוים יחטפו את הילדים ויהפכו אותם לכופרים שאין להם חלק לעולם הבא!
נננ31.03.21
15
אני לא אומר שלב טהור צדיקים, ואני גם לא אומר הפוך, אני לא מאמין פה לאף אחד, בדברים מהסוג הזה עד שלא רואים או לא שומעים עדות מכלי ראשון, אז אני לא מאמין לכלום מצד שני אני גם לא מכחיש, אבל כל אלו שמגיבים פה בשמחה וקללות, אם זה מדובר בחברה שהיו פעם בלב טהור אז זה מובן, אבל אם אתה נולד בארץ, ומעולם לא
עב30.03.21
זה שאתה לא ידע לעשות גוגל, ולשמוע עדויות מחרידות מכלי ראשון לא אומר שאנשים אחרים הם סתם....
גבי31.03.21
ה"כלי הראשון" שאתם מספרים עליו גם אני שמעתי והם כופרים וחילונים או נשים שאסור בכלל להאמין להם לעדות כל שכן שאסור לדבר עליהם או לקלל אותם על סמך "סיפורים" כאלו שאין באמת שום עדויות על פי התורה הקדושה אלא על פי הגוים והציונים.
נננ31.03.21
אני שמעתי מכלי ראשון
מזמשנה31.03.21
14
אני לא יכולה לתאר מה שהנבלה הזה עשה לאחי ולמשפחתו שירקב בכלא לכל החיים
אורית31.03.21
13
הדבר שהכי מזעזעה אותי בסיפור זה שהוא ניראה חסיד אוטנטי תמים, ולא איזה חוטף ילדים.
מפחיד30.03.21
כי הוא לא באמת חטף ילדים כמו שמספרים לך .שטפו לך את המוח ואת עתידה לתת את הדין על כך שקבלת לשון הרע
עעע31.03.21
12
יעקב נחום ווינגרטן מראשי כנופיית הפשע אדם רשע אכזר ממדריגה ראשונה, נהנה לראות אנשים גוועים ברעב, למה לא לקחו גם את שני אחיו הרשעים??????????
ישראל עמיר30.03.21
11
הלכות תשובה לרמבם פי''ג הַפּוֹרֵשׁ מִדַּרְכֵי צִבּוּר - אַף עַל פִּי שֶׁלֹּא עָבַר עֲבֵרוֹת, אֶלָּא נִבְדַּל מֵעֲדַת יִשְׂרָאֵל, וְאֵינוֹ עוֹשֶׂה מִצְווֹת בִּכְלָלָן, וְלֹא נִכְנָס בְּצָרָתָן• וְלֹא מִתְעַנֶּה בְּתַעֲנִיתָן, אֶלָּא הוֹלֵךְ בְּדַרְכּוֹ כְּאֶחָד מִגּוֹיֵי הָאָרֶץ*, וּכְאִלּוּ אֵינוֹ מ
והוא הדין לכל הפורומים האחרים01.04.21
10
לא להאמין שיש אנשים כאלה בעולם!!!! זה מזעזע
יפי30.03.21
הנער הזה הוא נהפך להיות כופר חילוני מאוד.בכל קהילה יכול להיות כופר אבל בלב טהור לא נותנים לא לצאת אבל בבעלז או גור יתנו לו כי אין ברירה זה כל ההבדל.
נננ31.03.21
9
וי וי וי.ונגרטן יעקב נעצר ביום וי ניסן .וי וי וי וי וי .הבה נגילה הבה נגילה ונשמחה .
אבאתו30.03.21
8
כל מי שמדבר נגדם עתיד ליתן את הדין בשמים אצל בורא עולם .כל הסיפורים הם ע"י אנשים כופרים וחילונים שרוצים "להציל" את האחיינים או הילדים(לשעבר כי הם מתחתנים כמו פעם בגיל 15-16)שלהם מפני החרדים ה"קיצוניים" האלה .בתקשורת הישראלית אתם לא תמצאו את האמת .תשמעו קצת בתקשורת העולמית מה מדברים עליהם ושם נותנים
נננ31.03.21
7
אפשר הסבר מה זה כת לב טהור? מה ההגדרה שלה?
...30.03.21
כת מפגרת של חולי נפש שצריכים אישפוז בגהה וכנראה ברחו לשם.... זוהי כת כמו מאה שערים אבל חנוק פי 100 .. מרביצים למי שלא מקיים את דברי הרב שלהם קושרים אותו למיטה ומלקים אותו... עונשי רעב של שבועות... ומלאאא דברים מזעזעים !! מחתנים שם את הילדים בגיל 12 את הבנות ו13 את הבנים ( כאילו עם הבת/בר מצווה זה חת
אוראל30.03.21
לא מתחתנים בגיל 12 ו13 זה כלל לא נכון(אבל גם אם זה נכון ככה עשו כל הדורות אשכנזים וספרדים).לא מרביצים שם יותר מכל תלמוד תורה בירושלים ובבית שמש מהישוב הישן.אתם מאמינים לחילונים שעזבו את ה"כת" ומספרים לכם סיפורי שקרים והם אלה שרוצים לחטוף ילדים מתוך ה"כת" כדי להעביר אותם על דתם!
נננ31.03.21
6
כוחות המשטרה פרצו באמצע התפלה, המנוול הזה התחפש לאשה עם רעלה וברח לתוך עזרת הנשים והצטופף שם בין הנשים עם הרעלות, אבל ברוך ה' שום דבר לא עזר לו והמשטרה גררו אותו משם,
דוד30.03.21
ככה?, זה הפרצוף של ה"צדיק" הזה, לא היה לו בעיה להצטופף בין הנשים? העיקר שהוא הלביש אותם כמו נזירות נוצריות
יוסף30.03.21
5
לפי הכובע גם השוטרים חברים ב CAT..
לפי הכובע גם השוטרים חברים ב CAT...01.04.21
4
כך נראית כת שהקים לבנהרץ קיבוצניק חילוני שכאילו חזר בתשובה
קשים גרים כספחת30.03.21
ומה עם רבו הרב שיק? לפני שהרב הלברנץ נהיה רב, כמדומני הוא הסתובב אצל רב שיק, הרב הלברנץ בוודאי חזר בתשובה טובה, והאמין בכל התורה ושמר את עיניו בצורה יפה (ראיתי את זה) הבעיה שלו זה שהוא הקצין מידי, "ולא קלט את הקליק הנכון של היהדות", ולא ידע איך לחנך את הילדים והבחורים באהבה ובנחת, הוא היה יכול לבנ
קשים טיפשים ליש30.03.21
אכן כך!!!! חלק גדול מהם כלל לא יהודי במקור
חני31.03.21
3
אני מניצולי השואה של הכת השטנית הזו, המושחת הזה רצח את אבי יהושע לוי זכרונו לברכה ואני אומר לכם מושחת אכזר ורשע כמו היצור הזה כבר מזמן לא היה על כדור הארץ.
יואל לוי31.03.21
2
שילכו לאיראן, יום אחד נשמע שהאיראנים תלו אותם
דוד30.03.21
1
שילכו לעזה.
מוטי30.03.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24