כיכר השבת

"אנחנו לא אשמים?"

החרדית מסבירה: לא כועסת על ירון לונדון

כ"כ הרבה חילול ה' היה בדרך למירון. בדרך להשגת האישורים לעליה המונית מיד אחרי הקורונה. האם עצרנו אי פעם לחשוב מה רבי שמעון היה חושב על ההילולה הזו" | טור דעה (חרדי)

102
רבקה יעל | כיכר השבת | כ"ד באייר | 06.05.21
מירון תשפ"א
מירון תשפ"א (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אינני כועסת על ירון לונדון. ממש לא. כואב לי עליו, ועל המצב שהביא לאמירה שלו, אבל אין בי שום כעס. אני גם לא בטוחה שהוא כ"כ חריג הוא פשוט היחיד שפתח את הפה בלי לפחד כשבעת הזו המשכיל יידום.

מיד כשקרה האסון חשבתי לעצמי: מה הציבור הכללי חושב עכשיו? אלו שבכלל לא הבינו למה אנחנו מתעקשים לעלות למירון בהמונינו ונלחמים על אישורים לעשות שם משהו המוני ולא בטיחותי. היה לי ברור שהם עכשיו אומרים לעצמם: יופי, רציתם? קיבלתם.

כ"כ הרבה חילול ה' היה בדרך למירון. בדרך להשגת האישורים לעליה המונית מיד אחרי הקורונה. האם עצרנו אי פעם לחשוב מה רבי שמעון היה חושב על זה? האם לזאת התכוון המשורר?.

אבל לא על זה אני רוצה לדבר. שמעתי את כל מי שהזדעזע ממה שאמר לונדון, כולם אמרו שהחרדים ממש לא ככה, ואם חלילה היה קורה לחילוני משהו, החרדים בארגונים שלהם היו מושיטים עזרה בלי למצמץ. אוקיי, זה נכון.

הארגונים המדהימים שלנו עוזרים לכל אחד באשר הוא. אבל אז כמה אמרו שאצלנו אוהבים את היהודי האחר גם אם הוא לא מתנהג כמוני. יש שציינו שאפילו אם היה קורה משהו בסין ליבנו היה נחמץ כי לב רחום לנו, היהודים. אבל ודאי שאנחנו עצובים כשלחילוני קורה אסון. ברור.

וכן, אני זוכרת אסונות "חילוניים". כשהיה האסון בנחל צפית ובו נהרגו כ"כ הרבה בני כיתה אחת, הזדעזעתי. הלב נשבר! שמעתי דיווחים, סיפורי הרוגים, סיפורי ניצולים... כאב מאד. זה התפרסם גם באתרים של החרדים והרגישו את הכאב. אבל הוא היטשטש אחרי כמה ימים. היה אסון הצוערים בכרמל. זוועה.

זוכרת רק סיפורים של כמה בודדים, כמו צוער אחד ממש צעיר שהיה בדרך להציל חיים וחייו נגדעו. אני עדיין זוכרת את אסון המסוקים המזעזע כשהשדרנים עצמם בכו! איזו מכה זו היתה. באמת כאב לכולנו.

בימים האחרונים אני צופה שוב ושוב בסרטונים ממירון. לא קל לי עם זה בכלל, אבל אני רוצה להרגיש חלק, להרגיש שם, עם כל פגועי הנפש ממירון כי הם שכנים שלי, הציבור שלי, אחים שלי. יש קטעים מרגשים מאד כמו שירת אני מאמין העוצמתית שנשמעה שם זמן קצת לפני האירוע. יש קטעי הצלה ותושיה נועזים. ויש קטעים מזעזעים שבם רואים את הזוועה קורית רגע אחר רגע.

אבל אני תוהה אם אני לבד: כשאני צופה בשידור משם, ותוך כדי האסון וגם לפניו וגם אחריו יש קטעים בהם רואים שוטרים המנסים לחסום אנשים מלהיכנס כדי למנוע סכנה, והבחורים שלנו, החרדים, צועקים להם "נאצים". ולשוטרות צועקים "שיקסע". צמרמורת אוחזת בי.

איזו בושה, איזה חילול השם עצום!!! האם לזאת חינכנו את בנינו??? ועוד בקבר רשב"י שכולו מייצג את האחדות בין חלקי העם השונים? האם אלוקים יכול לשתוק על כזה חילול? האם יש פלא שהאדמה פצתה את פיה ולקחה לנו דוקא את טובי בנינו? כדי להכות אותנו, הנותרים מאחור.

האם רק אני ממש חטפתי צמרמורת כששמעתי את זה? אני תמיד בשוק שמישהו יכול להשוות איזשהו יהודי בעולם, ועוד אחד שבא לאבטח אותנו, לשמור עלינו, לאכזריים שבאויבי עמנו. ניסיתי לדון אותם לכף זכות שהם פשוט לא יודעים היסטוריה. לא יתכן שמישהו שיודע מה זה נאצי, יגיד מילה כזו ליהודי. אבל כאן? במקום כ"כ קדוש, במהלך אסון כל כך כבד – איך אפשר?????

וכאן אני חוזרת לנקודה שבה התחלתי. עם יד על הלב: אותם בחורים שחושבים שהשוטרים הם האויבים שלנו. אם חס וחלילה חס ושלום, אוטובוס של שוטרים בדרך לאבטח את מירון, היה מתהפך והיתה תאונה רבת נפגעים. האם אותם בחורים היו מתרגשים? דומעים? כואבים? או שמא היו אומרים גם בשקט וגם בקול (כי אין להם שום בושה והם ודאי לא משכילים) "עונש משמיים. רצו להגביל אותנו. מגיע להם".

תשמעו. אני די מזדעזעת תוך כדי כתיבה והיה לי עדיף גם לשתוק ולא לקטרג. אבל שבוע חלף מהאירוע ויש בי פחדים עצומים ממה שהולך להיות כשתתחיל וועדת חקירה וכשידברו על השליטה בקרב רשב"י.

מלחמת אחים אמיתית יכולה להיווצר חלילה, אם לא נעצור ונחשוב טוב טוב בכל רגע ולפני כל אמירה או החלטה - מה אלוקים רוצה מאיתנו עכשיו? מה רשב"י מנסה לומר לנו?.

גם בשנה שעברה היה בקבר רשב"י חילול ה' עצום. המון צעקות של נאצים ושיקסע. שפיכות דמים ממש. כשמישהו אחד צועק לבת ישראל "שיקסע", זו הלבנת פנים. הוא נחשב רוצח. מה קורה כשעשרות צועקים לה ככה בפני עוד עשרות ומאות? לא יודעת מה לקרוא לזה אבל זה מרגיש לי רצח המוני. טבח.

אני לא מצפה משום חילוני שיעשה חשבון נפש. ממש לא. אבל אני כן בהחלט מצפה מהמנהיגים שלנו ומהפוליטיקאים שלנו לעצור ולחשוב לעומק לפני שהם עושים שום צעד נוסף בנושא האסון.

אהבתי את מה שאמר יוסי דייטש: "אנחנו נמצאים בשנתיים של שנאת אחים. כמה לשון הרע, כמה רכילות, כמה רוע יש באוויר הזה, שנתיים של זיהום אוויר בשנאת חינם".

אלוקים הוא אבא של כולנו. תחשבו מה אבא רוצה. תחשבו על רצון ה'! אנחנו החרדים לדברו. הוא רוצה אהבה והבנה בין אחים! הוא רוצה שנרגיש עם אחד. שאחד ירגיש את השני! כמו שאני עכשיו כל הזמן עסוקה באסון ולא מסוגלת לחשוב או לעבוד או להמשיך בחיי השגרה – ככה כולנו צריכים להיות כשקורה חלילה אסון למישהו מהאחים שלנו.

גם אם הוא שונה ממני בדעות. כן! אני רוצה שירון לונדון וכל מי ששתק כשהוא אמר את דבריו, ירגישו אותי. ישמחו בשמחתי ויתעצבו בעצבוני. אבל הדרך עוד ארוכה מאד! ויש לנו המון המון עבודה לעשות. האם אתם מוכנים עכשיו להתחיל בחינוך עצמנו וילדינו לאהבת חינם מהר לפני הקטסטרופה הבאה?

תוכן שאסור לפספס
102 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
80
איך יהודי יכול לקרוא ליהודי אחר נאצי??? איך מישהו ציטט כאן את דברי של ר' שמעון בר יוחאי "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים" ו"כל ישראל הם בני מלכים" היכן ר' ישראל סלנטר של דורינו?
יוני גיטרה10.05.21
79
איפה הימים שחינכו אותנו לקירוב רחוקים? לקידוש השם בחיים? כל אלה שכתבו שאין צורך להסביר את עצמנו בפני החילונים, הרי שמסכימים גם הם שאנחנו שני עמים. אז על מי אתם כועסים? כשהיינו קטנים היה המון חינוך לקירוב תינוקות שנשבו, לקידוש ה', להסברה. היום מעודדים לחיות בתוך גטו ולא להסביר את עצמנו בפני אף אחד, ר
בעבר היה חינוך09.05.21
78
כשמדברים לחרדים, דברי בבמה אחרת , לרוב החרדים אין אינטרנט... כנראה חיפשת צומי במקום הנכון בלי שיגיע לאוזני אי אלו חרדים... מי נתן לה במה בכלל??????????????????
לא זו הבמה 09.05.21

הצגת כל התגובות

77
היא צודקת 100% במה שהיא אומרת.............. לא שחלילה אני מסכימה עם לונדון. אלא שבאמת אנחנו צריכים לעשות עם עצמנו חשבון נפש ולא לברוח ממנו!! לצערנו הרבה פעמים נגרם המון חילול ה על ידנו, שהחילונים מהצד זה לא גורם להם בכלל לרצות לחזור בתשובה!! ושבאמת לא לדבר על הצרחות לשוטרים ,שאני ממש לא רוצה לחזור ע
נועה07.05.21
76
ירון לונדון תלך כפרה עלינו. חבל שאמרנו מאוחר מדי
ללא שם07.05.21
75
תתביישי לך כשהדם שותת זה מה שיש לך לומר??? לקטרג על הציבור הכי נהדר בחברה הישראלית והכי מושמץ [ועפ"ר ללא הצדקה] לא מספיק מה שהתקשורת עושה את גם צריכה להוסיף בושה!!!
דוד07.05.21
היא לא באה לקטרג. היא מדברת אלינו, החרדים, ובאה לעורר נקודה חשובה שאנשים אוהבים לטאטא מתחת לשטיח. נכון, זה לא אנחנו, וכו', אבל אנשים כבר נעשים מושפעים מהם. לא מזמן שמעתי ילד מחונך ממשפחה "נורמלית" שר שירים נגד המשטרה. מאיפה הוא קבל את זה? הוא מושפע מילדים של קנאים קיצונים! והחובה שלנו זה לשמור על חי
חרדית 07.05.21
74
אולי די לדבר עליו?
אבי07.05.21
73
שמעון
רבקה יעל כל מילה זהב! ישר כח שדיברת את מ07.05.21
72
ומה עם מה שהזכרת והמשכיל בעת ההיא ידום .........?
מגידו07.05.21
71
רבקה יעל כל מילה זהב! ישר כח שדיברת את מה שהרבה לא מעיזים להגיד , הגיע הזמן.
ללא שם07.05.21
70
לכותבת, אכן יש הרבה אלימות בקרב החרדים. שמעתי לא מעט על דחיפות של גברים גם כפי גברים וגם כלפי נשים, כדי להיכנס לאוטובוס. ברור שזה לא דרך תורה, זה דרך של התפרעות. כל אחד חושב רק על עצמו ושוכח דברים בסיסיים. והחרדים אוהבים להשתמש במילה "נאצי" על כל דבר שזה כבר מאבד את משמעות המילה.. כמו לצעוק זאב זאב.
מסכימה - אבל07.05.21
69
לכל המגיבים שקשה להם לקבל את האמת שנאמרה פה, אל תחפשו תירוצים למה לא להיות דוגמא לחילונים, יש מצווה שנקראת קידוש השם ולכך הייתה כוונת הכותבת.
דוד07.05.21
68
רוב השיח בנוגע להיפופותם י.לונדון הוא מיותר . לפי ההרגשה שלי - י.לונדון נשלח ע"י אליטות חסרות רגש להיוץ "טרול" כדי לזרוע פילוג ושנאה -ולתקוע סכין בהגשת הערבות ההדדית -וזה - עוד ביום של הלוויות! (בר מינן)...ולכן אין להתייחס לגיבובי השטויות שלו - כי כל התייחסות למילים המנותקות והמתנשאות של אחד מנסיכי
מושיקו07.05.21
67
כמה טפשות בכתבה אחת. מי הם הצועקים ? הם חרדים? איך את קוראת להם בחורים שלנו? הם לא חרדים, ו
דברי הבל07.05.21
66
הייתי שם על ההר כל אותו הלילה. וראיתי עינים של שוטרים אטומות לא משנאה אלא מניכור. מריחוק. העם לא אנחנו גרמנו לכך בהתנהגותנו ? השוטרים ניסו לפנות את הציון בצורה יפה ובסבלנות כדי לחקור את האירוע !!! לסייע לנו!! וחטפו צרחות ושאגות של "רוצחים, נאצים" ונזרקו לעברם בקבוקי מים וחפצים ומכות . התביישתי כ"כ
חן07.05.21
65
אם את חושבת שמישהו חושב שבן אדם שיש לו טיפת שכל - רגש אמר את את טועה ה בגדול חנפנית רשמית שולחת דמים
ללא שם07.05.21
64
הכתבה אמיתית ונכונה. מסכימה עם כל מילה. וחשוב שיש מי שמביא את הדברים לבמה. ואני ממליצה כמעט בדמעות: אל תתיחסי לכל התגובות. כי המשוגעים (ובכך אני דנה אותם לכף זכות) שצועקים נאצים ושיקסע - הגיבו פה כל כך הרבה, הם לא הבינו ואולי גם לא יבינו כלום. לא רוצים להבין ולא רוצים לשמוע ביקורת ולהבין באיזה בוץ ה
חרדית06.05.21
63
צודקת!
ללא שם06.05.21
62
רואים פה בתגובות חילונים שמגיבים ושמחים עם הכותבת הנבערת שאין הבדל בינה לירון אדיוט, ומצד שני חרדים גם מגיבים פה אבל מעט מאוד,
נ06.05.21
61
מגיבים יקרים - אכן, קשה לקבל ביקורת. אנו מעדיפים לשמוע שאנחנו מושלמים וצדיקים ויפים ורק האחר פושע, אשם ורשע. באמת מוזר שה' הביא את הקורונה עלינו וגם את האסון במירון, כנראה רצה להעביר מסר לאלה שסביבנו אבל בטח לא לנו. אנחנו צדיקים. מעולם לא עשינו חטא. לא נראה שהכותבת ניסתה להתיפיף בפני החילונים כי זה
קשה לקבל ביקורת06.05.21
60
גבירתי, מתוך 300 אלף איש שהגיעו למירון להתפלל ולשמוח בשמחת רשב"י, אולי מאה מהם קיצונים, מקסימום מאתיים, שאכן גורמים לחילול השם עצום, אבל עדיין פחות מ 0.01 אחוז.
שלמה06.05.21
59
מדוע אין לנו האומץ להפנות אצבע מאשימה אל אותם אבירי "טוהר ההשקפה" המחנכים את צעירי הצאן לצעוק "נאצים" ו"שיקצע"? מדוע אנחנו ממשיכים לרשום את הילדים שלנו לבתי הספר שלהם?
רפאל06.05.21
חה חה עוד חילוני מחופש שמנסה לחמם את הצבור, אני יכול לענות לך על הכל, ולהראות לך את הצביעות שלך, ואת החסרונות של החינוך הדתי לאומי, ואת ההסבר לאלו שצועקים נאצי ועל הכל, אבל מה לעשות שיחסמו אותי,
אכן רפאל06.05.21
58
מסכימה עם כל מילה שכתבה רבקה ואני שמחה בתגובות לראות שאלה שצועקים נאצים הם בשוליים. כי שומעים אותם נורא בקול. וכן, גם אותי זה מזעזע. אז האם אנחנו רואים חרדי שפוי מוחה על כך? הצעקות הן קולניות מאד ונשמעות בכל הפגנה ובכל וידיאו של עימות עם שוטרים. למה באותו וידיאו אנחנו לא רואים חרדי שמשתיק אותם קיצונ
אני שמחה06.05.21
57
כנהוג לומר לא כל השוטרים אותו דבר וכו וכו לענינו כששוטרים מרבצים לבחור פגוע נפש ואחכ התיק במחש נסגר כי הוא חרדי או כנערים ניפצו אוטו של בילוש ואחכ כל בני ברק אנשים נשים תינוקים וזקנים סבלו כל הלילה מרימוני הלם בשביל נקמות של אירגון בריוני ונףשע זה בסדר הם בבני ברק רק חרדים כששוטר עולה לאוטבוס ורוב
ללא שם06.05.21
משא ההסתה נגד משטרת ישראל ממשיך בכל עוז. מתי נבין סוף סוף שהמשטרה מגינה עלינו מפני פושעים מחוץ למחנה ומתוך המחנה?
רפאל06.05.21
לרפאל ומי מגן עלינו מן המשטרה ? מח"ש??? מחלקת חיפוי שוטרים ???
דוד07.05.21
56
זה אחוז קטן לקרב את אינטרסים שלך בדרך של ללכלך מראה כמה את מלוכלכת
נועה06.05.21
55
יפה כתבת ואת ממש לא לבד, רק שהרוב מטבעו הוא דומם. והנה כמה ציטוטים של רבי שמעון בר יוחאי להשלמת הדברים נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חבירו ברבים (ב"מ נט, א) גדול אונאת דברים מאונאת ממון (ב"מ נח, ב) כל ישראל בני מלכים הם (ב"מ קיג, ב) חז"ל מספרים לנו שעשרים וארבעה אלף תלמידים הי
יוני06.05.21
54
למה הדבר הראשון שחשבת עליו הוא מה חושבים עלינו בציבור הכללי (מעבר לתחושת הנחיתות הקלאסית) הייתי מצפה שליבך יהיה יחד עם כל עם ישראל יהיה עם הנפגעים ובני משפחותיהם לב מזדהה לב כואב ו
שאלה06.05.21
53
מי את בכלל בתור מי את כותבת את מי את מייצגת?? האמירה של לונדון מגיעה משנאה נטו שום דבר אחר.
ללא שם06.05.21
52
מאיפה באה ההנאה להאשים את עצמנו תוך כדי ריקודי מה יפית ? בושה !
אשה מזוכיסטית06.05.21
את אורחת במדינת ישראל, אורח שבז למארח ימצא את עצמו בסופו של דבר תלוי בככר העיר. יש גבול לסובלנות הדמוקרטית, אתם הולכים ומותחים את החבל יותר מדי, תורמים אפס וחומסים ושודדים את המקסימום, אין לכם כלים להבין איפה אתם טועים. יש שלב שכבר אין טעם לדבר כי אין עם מי....
ריקוד מה יפית?06.05.21
בתור חילוני אתה לא יכול להגיד את זה בימי אבלות כאלה. זה פשוט לא בסדר אז חבל אפשר למתוח משני הצדדים.
שי נ.07.05.21
51
רבקה מי מינה אותך להיות הדוברת של הציבור החרדי ? הרבנים כל אחד בדרכו ובשפתו ,הסבירו במה צריך להתחזק , בעקבות האסון הנורא הזה , ופחות או יותר המכנה המשותף לדברים היה , חיזוק באהבת ישראל , וזהירות משנאת חינם ! אולם לבא ולקחת קריאות של חלק משולי המחנה , ובגלל זה "להבין" כזו אמירה מזויעה של האפיקורוס
שאול07.05.21
50
כתבה חשובה מאד. אני שמחה לראות בתגובות שרבים בציבור החרדי חושבים כמוך ומבינים שמספיק כבר לכבס את הכביסה המלוכלכת בפנים. זה רק מביא לנו עוד ועוד אסונות (לדוגמא משי זהב) והגיע הזמן לצעוק בכל גדול כשרואים עוולות, חילול השם והתהגות שאינה עולה בקנה אחד עם תורינו הקדושה.
ללא שם07.05.21
49
כאמא לילדים אני תמיד משננת להם ששוטרים וחיילים הם אחינו, באים להגן ולעזור ולא אוייבים שלנו כמו שהקיצוניים מלמדים את ילדיהם
כל מילה אמת06.05.21
48
חזקי ואמצי
בני ברקי06.05.21
47
קיצונים
בכל חברה יש קיצונים וכמו שאצלנו יש גם לח06.05.21
46
חה חה תראו כמה טיפשים משבחים את הכתבה הכלומניקית הזאת, אתם כולכם אומללים נאיבים, שחושבים שירון לונדון אמר את זה בגלל חילול השם, גם אם הייתם מתנהגים הכי יפה הוא היה אומר את זה, כי זה באמת כמו שני עמים, וזה לא מרגיז אותי כלל מה שהוא אמר!
א06.05.21
אז מה הבעיה?
שי נ.06.05.21
45
הכל נכון ויפה, אבל לבוא ולהגיד שבגלל הקריאות האלו קרה האסון, זה ממש לא נכון אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, כמו שהרבנים אמרו במה צריך להתחזק ואיש יודע מרת נפשו... ולגבי ירון לונדון - כן זה מאוד נכון שבעם החרדי ברבו קיים המון חסד ועזרה לזולת, אין סוף ארגונים למען הכלל, ללא אפליות, אז בקשה תשמי הכל בפרו
הגיב06.05.21
44
יפה כתבת. ניכרים דברי אמת...
יצחק 06.05.21
43
מסכים לכל מילה
בנימין06.05.21
42
כל מילה. צודקת וצדקת
אשת חיל מי ימצא06.05.21
41
צודקת בכל מילה ,אבל זה באמת מיעוט קטן מאוד .חייבים להפסיק לדחוף ולפגוע אחד את השני בין בנפש ובין בגוף ,ולשמור על כבודם של כולםץ
אבי כץ07.05.21
40
בערב שבת נבראה פי האתון. הגיע הזמן שנביו את המשמעות של "אדם ובהמה תושיע ה'" ולא נהפוך בהבל פינו את היוצרות.
מאיר07.05.21
39
כל מי שלא בטוח במה שעומד מאחורי הכתבה, או שאומר מילות גנאי כנגד הכותבת, אציין שאני מכיר את הילדים של הכותבת. והם הוכחה ניצחת לחינוך טהור ואמיתי. ילדים עדינים, מנומסים, ערכיים ברמות שאי אפשר למצוא היום. גאווה לציבור החרדי ומקדשים שם שמים בהליכותיהם. הלואי על כולנו. בקיצור, האשה צודקת בדבריה, בואו נתא
יהודי06.05.21
38
איזה כיף לי אף פעם לא צעקתי נאצי או שיקצע אני לא צריך לעשות חשבון נפש .........מי שחי בתוך החברה החרדית יודע שהציבור ברובו המכריע נגד צעקות כאלו ולא קשור לזה בכלל ,וגם אין לו שום דרך להשפיע על אותם גורמים קיצונים כי מבחינתו אנחנו לא חרדים אמיתיים. חשבון נפש עושים על משהו שיכולנו להשפיע אחרת ,ואם את
ישראל07.05.21
37
רבקה יעל היקרה והנהדרת "מאד הזמן והמקום לכתוב את מה שכתבת" ניכרים דברי חנופה.. את יודעת יפה מאד שכל השוליים שקוראים בקריאות נאצה אלו רק חלק קטנטן מהציבור המפולג שלנו וכן גם החילונים יודעים יפה מאד עם מי ישלהם עסק אז חלאס! לשנות אותם לא תצליחי, רבים וטובים ניסו לפנייך ..אז לא טלטלת פה אף אחד!.. ותפסי
נתנאל07.05.21
36
אף אחד לא אשם הכל משמיים גם השוטרים כבר לא ידעו מה לעשות היה יותר מידי אנשים לא היתה שליטה בכלום היה מאוד קשה השם ישמור אף אחד לא ראה כלום קדימה זה היה פשוט אזואי קורבנות משמיים הלב כואב בכינו גם בכינו על הנשמות הקדושות יהיה זיכרם ברוך
אנונימי06.05.21
35
דברי הבל ושטות, התחנפות ונחיתיות, החילול השם עשו תלמידי פונוביז', שזה נחשב כאילו לשפיץ של עולם הישיבות, הכותבת לוקחת חסרונות מעטים שיש בצבור החרדי, כדי להצדיק אמירה של שונא דת ויהודים, לידעתך כבר הוכח אלפי פעמים שהחרדים שרוקדים לפני החילונים זה לא עזר להם, אבל את עוד טיפשה שלא מבינה את זה!
נ06.05.21
34
רבקה יעל,כתבת אמיץ ונכון. אמת שהיא כואבת אך אמת היא
ללא שם07.05.21
33
שתיקה
עשית את מה שבאת לבקר. סייג לחכמה 06.05.21
32
חזקי ואימצי, כל מילה נכונה.
ללא שם06.05.21
31
זה דבר אחד לדבר על איחוד בן האחים
ודבר שני שהאיש פשוט מחשיב עצמו כנוכרי ומ06.05.21
30
אני לא מבינה על איזה חילול ה’ את מדברת בהשגת אישורים, כל אחד רב על מה שחשוב לו, אחד רב על הפגנה בבלפור ואחר על מירון, ובכלל, איך את מעיזה להשוות כמה חמומי מוח שלא מייצגים את דעת הרוב, לעיתונאי שיש לו במה ומקום להתבטא ולמילים שלו יש השפעה.
יעל06.05.21
29
חרדים לא מסוגלים לעשות חשבון נפש, הם תמיד צודקים וכל האחרים רשעים ועמלקים. לא יאמן כמה שעולם המושגים שלהם מפוחד, אומלל ונחות. לא לחינם הם תקועים בגלות 2000 שנה, אין סיכוי שיצליחו להקים מדינה ולקיים אותה, בטח לא מדינה מודרנית עם עולם המושגים הארכאי והפרימיטיבי שלהם, הם ברמת התפתחות של ילדים קטנים...
הגזמת06.05.21
לצחוק או לבכות עליך על מה שכתבת
y06.05.21
28
הסיקיריקים כל חייהם חילול ה' אחד ארוך. אלימות בערות ביזוי רבנים ,שריפת פחים .. פשקוילים מטופשים.. ברור שהם משיאים את העם היהודי בכל העולם........
צודקת לגמרי06.05.21
27
מיד כשקרה האסון חשבתי לעצמי: מה הציבור הכללי חושב עכשיו? חבל מאוד שזה מה שחשבת מיד כשקרה האסון אני עד עכשיו לא חשבתי על זה ולא אחשוב. הבעיה שלך יותר חמורה משלו. הוא חי לפי אמונתו ואת מתביישת במה שאת עושה. רחמים בתושח"י.
יהודי06.05.21
26
מזדהה וכואב עם כל מילה שכתבת, ולכל המגיבים פה שיש שנאה גם מצד השוטרים אלו הכללות מטופשות
אלי06.05.21
25
יפה טוב שפרסמתם . טוב להסתכל במראה מידי פעם . אני חרדית . ואם ככה נראים חרדים או שנתקן מבפנים או שנאלץ לזוז להקים תת מגזר. אין לי אמון בחכים החרדים ולא בעסקנים ליד הרבנים
חרדית06.05.21
24
אם ככה מדברת אחת שלא רוצה לקטרג, איך ידברו אלה שכן רוצים לקטרג??
חיה06.05.21
23
השוטרים חסמו את המעבר. לכן צעקו עליהם. ולכן הכל קרה. את לא מעודכנת
מספיק עם המה יגידו06.05.21
כבר שנים מירון בל"ג בעומר היא חבית חומר נפץ. במקום להאשים את מי שמזה שנים מכניס אנשים לחבית חומר נפץ, מאשימים את מי שבלי כוונה שפשף אבן על אבן ויצא ניצוץ. כי זה כבר חלק מהתרבות שלנו שעל כל דבר מאשימים את המשטרה.
רפאל06.05.21
22
כמה טיפשות יש באשה אחת.... לונדון דיבר דברים מטורפים אסור לתת לו קמצוץ של אישור....
יוסי06.05.21
21
מי שיכול לקבל שהמשטרה מכניסה במכוון בשם השיוויון שוטרות פרוצות לאזורים הצפופים בגברים , אין לו חלק ונחלה עם שומרי התורה והמצוות , תיקון לאסון הוא בהוצאתם המוחלטת של משטרת ישראל מכל המקומות הקדושים ולהקים גוף חרדי שיהיה אחראי על הפקת האירועים כולל סדרנים חרדים וכל הנצרך.
חני06.05.21
בכותל המערבי, שמנהלת אותי המדינה, יש סדר ולא היו נפגעים. במירון, שמנהלים אותו עסקנים חרדים, אין סדר והיו נפגעים. אז מה המסקנה?
רפאל06.05.21
שצריך אינטרס לאומי אחרת מפקירים פה אנשים למותם.
שי נ.07.05.21
20
נכון
חברונר06.05.21
19
מסכימה איתך לגמרי. אני שעובדת במשרד חילוני, לא מצליחה להסביר להם איך ולמה הציבור שלנו מכניס את עצמו ככה לסכנה. סוג של עבודה אלילים. ואת צודקת לגמריי לגבי ההשמצות, זה לא חכמה להצהיר הצהרות על אחדות, עם אחד וכו צריך ליישם בשטח
ללא שם06.05.21
18
סתם בן של עמלקים עוד רגע בקבר
זקן שלא שווה התייחסות06.05.21
לא שווה אבל מסתבר שכל מה שצריך זה לפרסם אותו וזהו.
שי נ.06.05.21
17
כמה שזה נכון לצערנו כל מילה בסלע
אחד06.05.21
16
צריך להיזהר מאוד בביקורת עצמית לה להגיע להרסנות חלילה בטעות. לא רוצה להשוות אבל מנהג השמאל הקיצוני לאחר פיגוע הוא לגנות את עצמנו. אז נכון שצריך ביקורת ומצפן פנימי, רק להשגיח שנשאר בגבול הביקורת בונה ולא המאשימה והורסת חלילה. עוד נקודה: כשמישהו קורא לשוטר "נאצי", הוא לא רואה אותו כישות פרטית, שאז הוא
חשוב אבל06.05.21
בכלל.וצריך שיהיה חוק בשביל זה .נתת הסבר בשביל נאצים איזה הסבר אתה נותן בשביל שיקסאע לבת ישראל.אם היו צועקים את זה לאשתך או לבתך או לאמך או לאחותך היית שמח ??????.? .
אבאתו06.05.21
15
גם אני הצטמררתי כששמעתי בשידור קטעים בהם רואים שוטרים המנסים לחסום אנשים מלהיכנס כדי למנוע סכנה, והבחורים שלנו, החרדים, צועקים להם "נאצים". ולשוטרות צועקים "שיקסע". ברור שהתנהגות כזו מעוררת שנאה אל החרדים. גם אני חשתי כמוך - איזו בושה, איזה חילול השם עצום!!! האם לזאת חינכנו את בנינו??? ועוד בקבר
מזדהה עם דבריך 06.05.21
14
הבעיה היא לא מירון אלא ההתבדלות מהחברה הישראלית במקום לקרב, לחיות עם , מתבדלים הגיטאות דואגים מבחינה רוחנית לעצמם
ללא שם06.05.21
ככה התחילה תנועת ההשכלה, כשלא רצו להתבדל ורצו לחיות ביחד עם הגויים.... וכשהיהודי לא עושה קידוש הגוי עושה הבדלה... צודקים כל אותם שמבדלים עצמם ושומרים על הדורות מעבר לזה לא צריך לצעוק נאצים ולא שיסע אלא פשוט לא להגיע לעימותים צריך לדעת לכבד.
לא צודק06.05.21
לכו תחיו באפגניסטן חבורת נוכלים וצבועים, אתם לא מסוגלים להתנתק ממנעמי העולם המודרני, חיים בשנות ה 2000 במושגים של המאה השביעית, ומקשקשים על התבדלות?! לכו לאפאגניסטן , שם יש טמטום ובערות בדיוק כפי שאתם אוהבים, שם אין סכנה שרוכבי הסוסים והחמורים חלילה יאתגרו אתכם...
סע לאפגניסטן06.05.21
13
ברור לכולם שיש דרך להתנהג ושיטת הדחיפות היא נוראה ואיומה אנחנו צריכים להתנהג באצילות כבני מלכים ולהראות דוגמא אבל שונאינו כמו ירון לונדון יש לו ביקורת על כל דבר שאנו עושים ולא עושים אסור לעשות להם עם הראש כן כן אתה צודק לו יש הרבה מה לעבוד על עצמינו וצריך לחנך את הנוער כבר מגיל צעיר שמידות טובות ו
ירושלים06.05.21
12
גיבוב של נקודות לא קשורות.. הסכמתי עם דבר אחד שכתבת והיא שעדיף היה לשתוק ולא לקטרג. לקחת ענין של נאצים ושיקסע שכולם יודעים מי המטורללים שמתנהגים כך ולהשליך אותו כאחת הבעיות זה פשוט לא יאה ולא מכובד.
יעל06.05.21
11
איכס מה הקשר חילול השם לעלייה למירון? ומה זה קשור לאמירה של ירון לונדון? גבירתי התמימה ירון לונדון לא אמר מה שאמר, בגלל שראה אותנו עושים חילול השם, אפילו אם היינו הכי עדינים והכי טובים, הוא היה גם אומר את זה, כי הוא לא מאמין באלוקים וביהדות ובכלום, גם אני מרגיש שהוא לא העם שלי אפילו אם הוא יתנהג הכ
חסימת פיות נורא06.05.21
10
בעילום שם
דברים היוצאים מן הלב נכנסים ללב.06.05.21
9
פשוט מדויק!!!! כל מילה במקום
טלי06.05.21
8
אני ראיתי משהו אחר. אני ראיתי משטרה שלאורך כל הארוע חוסמת ומגבילה וגם שמעתי עדויות שביקשו מהשוטרים שיפתחו ויתנו לעבור, דקות לפני האירוע. אז חשוב מאוד מתי בדיוק ולמה קראו להם נאצים באותו היום. אסור לקרוא ליהודי נאצי, נכון. אבל בואו לא נחשוב שאין שנאה תהומית מצד שוטרים כלפי חרדים וחסידים, שנאה שאותה ר
לא מסכים06.05.21
בסך הכל ניסו להציל אתכם מעצמכם.
משה06.05.21
"ניסו להציל אתכם מעצמכם". על ידי יצירת שביל המות ? על ידי חסימת היציאה ? "ניסו להציל אתכם מעצמכם" על ידי אטימת השכל והלב ,משיחרור המעבר הקטלני , בגלל היצמדות טיפשית להוראות שניתנו , בזמן שהנתונים בשטח היו שונים ???? כך הצילו אותנו מעצמנו???? בלי טובות !!! אלמלא ה"הצלה" שלהם ,או שלא היה האסון ,
למשה07.05.21
ה"שנאה התהומית" של השוטרים אינה אלא פרי דמיונם הפורה של המסיתים אשר בקרבנו.
רפאל06.05.21
7
באמת הגיע הזמן להפסיק כל היום מה חושבים עלינו החילונים. מיצינו! תרבות ההתנצלות תמה! חיים לפי ערכים שלנו לטוב ולמוטב, לא משנה ימצא או לא ימצא חן בעיני בעלי אידאולוגיה אחרת. היו כשלים, חד משמעית וחובה לתקן את הדרוש תיקון, אבל מה קשור הכשלים למה חושבים החילונים. דעי לך כותבת יקרה, הגמרא בפסחים אומרת גד
די, די לחשוב כך06.05.21
כדאי לך בהחלט להתעניין מה החילונים חושבים עליך, אחרת תמצא את עצמך זרוק ברמאללה או בדמשק, בינתיים מדינת ישראל החילונית היא הריבון כאן, החרדים יושבים כאן על תנאי. אבל האירועים האחרונים מלמדים שאין לכם שכל והדבר האחרון שאתם מסוגלים לעשות הוא לצפות את העתיד, אין בעיה, לא תבינו דרך השכל? אתם תבינו בדרכים
הא באמת?06.05.21
לא הבנתי, אתה טוען שבגללם קרה מה שקרה להם עצמם ואז מאיים עליהם בגירוש בגלל זה?
שי נ.07.05.21
השאלה היא מי הם עמי הארצות?
דני06.05.21
6
עוד חרדית יפת נפש שמתחנפת לחילונים את מביאה את הפרומיל האחוז שצועק על השוטרים נאצים וכחרדי שהתנדב במשטרה אני יכול להגיד לך שהם ברברים
אהרון 06.05.21
חסרים חרדים ברבריים?! צעקות הנאצים עוברים אצלנו על סדר היום, מדשתקי רבנן...
וחרדים ברבריים?06.05.21
5
רבקה תפסיקי להתיפיף ירון לונדון שונא אותך ואת מי שאת מיצגת ומהיכן שבאת עוד הרבה לפני אסון מירון עוד שהינו ציבורבקטן הוא ינק את השנאה הזאת נכון שיש לנו הרבה במה להתקדם ולהשתנות אבל שונאינו הם לא מהיום ותפסיקו לתת להם במה במקום לחזק אותנו תני שיעורים והדרכה בואהבת לרעך כמוך בהתנהגות למופת די עם הצבי
שרה06.05.21
4
כל הכבוד על הכנות שלך. אני חושב שהציבור הכללי התנהג למופת באסון הזה. הייתי מצפה שהציבור החרדי גם יתנהג כך. הייתי מצפה למשל שבכל הישיבות יפסיקו את הלימודים הרגילים ביום הזכרון לחללי צהל לחמש דקות(לא מבקש יום שלם כפי שהציבור הכללי הכריז עכשיו על יום אבל לאומי) וילמדו משהו לזכר חללי צהל והשתתפו באבל ש
ללא שם06.05.21
3
לגמרי. וזה בלי להזכיר איך בתוך המחנה המחבלים מרביצים לשונאים ולהיפך... הרבה תיקונים צריך ולא רק בצניעות נשים וכוונה בברכות (מבלי חלילה לזלזל...)
אלי06.05.21
2
כל הכבוד מאמר אמיץ ויפה ובעיקר נכון
שלומי06.05.21
1
גם לי כואב בכל פעם מחדש כשאני רואה קיצונים רשעים שצועקים "נאצים" ליהודים. גם אותי מרגיז מאד כשאני רואה חולי רוח שצועקים "שיקצע" לבנות ישראל. הקיצוניות הזו גרמה וגורמת לשנאת חינם ומחלוקות, לרמיסה ולפגיעה בזולת עד כדי שפיכות דמים.
צודקת בכל מילה!! 06.05.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

נכנסים למצב טיסה

מחיר הטיסה לניו יורק יורד? אל על במחירים מפתיעים

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24