כיכר השבת

טור דעה

האסון בקרלין לא גזירת שמיים // הרב דב פוברסקי

נדמה כי המצווה של 'ושמרתם על נפשותיכם' - זו רק המלצה 'לעמי ארצות' – כאלה שהם חסרי אמונה בסיסית // הרב דב פוברסקי כותב מדם ליבו על אסון הפארנצ'עס בקרלין (דעות)

210
הרב דב פוברסקי | כיכר השבת | ז' בסיון | 18.05.21
אסון הפארנצ'עס
אסון הפארנצ'עס (צילום: לפי סעיף 27א)

מסתבר שחוקי הפיזיקה אינם משתנים בשל טיש כזה או אחר, בטח לא כאשר האחראים מזלזלים בהנחיות מקצועיות פשוטות ומחייבות.

לפעמים נדמה לנו שכמו שנעשה נס שהוא בניגוד לחוקי הטבע - כאשר מישאל חנניה ועזריה נכנסו לכבשן האש ויצאו ממנו חיים ושלמים, כך גם יקרה למי שנכנס לטיש של האדמו"ר מקרלין במקרה הזה, או לקבר רבי שמעון בר יוחאי שבמירון מהחודש האחרון, גם הוא נכלל באותה קטגוריה.

לעיתים אנו משחקים עם החיים שלנו ושל זולתנו, וכאילו בכלל אנו עושים את הדבר הנכון, כי ישראל הם מעל הטבע.

נדמה כי המצווה של 'ושמרתם על נפשותיכם' - זו רק המלצה 'לעמי ארצות' – כאלה שהם חסרי אמונה בסיסית.

אם נחזור מעט אחורה לתקופת הקורונה, נזכר כי היו קבוצות של מזלזלים בהנחיות, ומשם גל של חולים ומתים בקהילה – ואנו בשלנו, וכהסבר משכנע לפחות את הדובר החכם התורן הוא: שמי שנגזר עליו שימות זה יקרה כך או אחרת.

שיטת 'הסמוך' 'ויהיה בסדר', מלווה אותנו ואולי חקוקה באיזה שהוא מקום ב–d.n.a. שלנו כיהודים, נכונה העובדה כי אנו כיהודים למודי ניסים, הרי כל הימצאותנו וקיומנו בארץ ובכלל הוא נס לא מובן.

אני לא מדבר על כך, שכאשר נכנסו שוטרים ופקחים לפאתי מאה שערים, ובקשו להפסיק את שרשרת ההדבקה במוסדות הלימודים, הם כונו בשמות גנאי, לא פחות 'מנאצים', רק בשל רצונם למלא את תפקידם לטובת התושבים עצמם לא פחות.

מה שאנו רואים במחננו זה לא פחות מאשר פשיטת רגל ערכית מוסרית, הדברים לא נעשים במסתור או בקצה, עצם העובדה שאין מוחה ומצפצף, זו אמירה ואף תמיכה במקרה הגרוע ומשיכת כתפיים במקרה הפחות גרוע.

לנו - הציבור החרדי, נוח לנו להילחם על הדת איפה שנוח לנו, ולאו דווקא איפה שבאמת צריך, דוגמא: כאשר עירית תל אביב מחללת שבת בפרהסיה, ועובדת בשבת בבניית גשר, במקרה גשר שנקרא בשם 'גשר יהודית', שהוא אירוע מכונן שמוציא אותנו כחרדים מדעתנו על יציאה כה מכעיסה מהדת ברחובה של עיר.

מה בין חילול השבת של עירית תל אביב, שהוא דבר חמור בפני עצמו, לבין זלזול בחיי אדם מחפירה בתוכנו.

הכתב אישום במקרה זה איננו אישי נגד קבלן או שוטר כזה או אחר, הוא מכוון גבוה יותר, הוא מכוון למובילי ומנהיגי הקהילה שאינם עומדים בפרץ ונושאים באחריות של מותם ופציעתם של אנשי קהילתם.

מי שיש לו השפעה ואיננו מוחה ומנחה נגד זלזול בחיי אדם, נגד קריאות נאצים כלפי יהודים – גם אם הם שוטרים או חיילים, הוא נושא באחריות לפשיטת הרגל שאנו נמצאים בתוכה.

תוכן שאסור לפספס
210 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
133
חיפאית
מילים כדורבנות!! ירבו כמותך בישראל!!19.05.21
132
בסד אין כאן כל טענה נגד חסידות קרלין. לכן אין צורך לחזור ולהדגיש כל הזמן עד כמה הם מקפידים ושומרים. אדם אחד ש"חיפף" או שניים, זה לא כל חסידות קרלין. הטענה זה נגד הקלילות בה אנו אומרים לפעמים - על כל דבר שעושה רושם שלא עשו לגביו את כ ל ההשתדלות הנדרשת - הכל משמים. ועדיף לא להזכיר מקרים, זה כוא
דתיה19.05.21
131
התחלתם
בקבינט של ביבי לא מכינסים אותכם לקבינט ש18.05.21

הצגת כל התגובות

130
עוד נמסר כי "חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו)". (מתוך כתבה אחרת בכיכר השבת)
י.ב.18.05.21
129
לא יודע מי כותב הכתבה פה אבל ממש גועל נפש! אתה כנראה לא מכיר את חסידות קרלין יצא לי להכיר אותם מקרוב והם ממש ממש מקפידים בדרך כלל בכל מה שנוגע לקדושת החיים. זה ממש לא יפה לכתוב כך, יכול להיות שהיה פה משהו נקודתי אבל לכתוב שהם לא מקפידים זה לדעתי לא נכון
ת18.05.21
הרב דוב פוברסקי כתב
ע18.05.21
אתה סבור שקרלין נהגו באחריות והמקרה המצער היא גזירת שמים כמו טיל מעזה, אחלה נשמע מדהים
פפאגיו18.05.21
128
יש זמנים שעדיף לשתוק. יש מספיק מקטרגים בלעדיך, וההתייחסות המכלילה שלך, שמחברת קריאות "נאצים" והתנהלות לא אחראית כללית - ביחס לקהילת קרלין, רק מראה שאתה מכיר את הציבור החרדי (שלך) בדיוק באותה רמה כמו ירון לונדון.
רואה חשבון18.05.21
נכון, הוא פשוט לא מכיר את חסידות קרלין,
נכון19.05.21
127
מאיפה החוצפה לבוא ולהניח הנחות בדמוי עובדות ללא באור מעמיק מי אתה שתחליט אם זו גזירת שמים או לא ????? מי שמך?????? מה החוצפה לבוא ולהכפיש ציבור שלם על התנהלות בדרך שהם מאמינים בו ודבקים בו כי אתה לא נולדת לשם ולא מבין בזה כהוא זה??? מי אמר לך שחסידים מזלזלים במצוות ונשמרתם???? בושה וחרפה
ללא שם18.05.21
126
קרלין מאוד מקפידים על חיי אדם. ואם זה קרה דווקא להם, יתכן מאוד שמהנדס אישר, והמהנדס (החילוני...) טעה. איני יודע מה בדיוק היה שם, אך גם הכותב אינו יודע עובדות. הוא רק החליט להיות "נאור" ולהאשים מיידית את החרדים שבאירוע. גם לאולמי וורסאי היה אישור מהנדס, וכן לגשר שקרס לפני כמה חודשים באוסטרליה. וכן,
מישהי ריאלית18.05.21
125
לצערי הרב פוברסקי ודומיו לא קראו מימיהם משהו בכתבי הרמח"ל, החפץ חיים הגר"א, שפת אמת ועוד המון. אין דבר כזה לא בגזרת שמים. רק ה' משתמש במעשי האדם. פוברסקי חושב בטעות שכמה עסקנים וכד' מנהלים את העולם וה' עזב את הארץ. ה' ישלח לו דעת ותבונה.
ישראל18.05.21
124
הרב דב, אתה השופר המתריע לפני האסון הבא שח"ו לא יהיה, אך הכתובת על הקיר. אנחנו מזלזלים בחילוניים על היוהרה שלהם לפני מלחמת יום כיפור, והנה, זה בדיוק מה שקורה בציבור החרדי. ראינו אין סוף קומבינות של בניה לא בטוחה, יחידות דיור, חיבורים פיראטים של חשמל מסוכן, ראינו השכרות רכב לא ביטוח מתאים, והרשימה מ
המגיב18.05.21
123
כל מה שקורה עכשיו הוא בבחינת "דום להשם" ו"המשכיל בעת ההיא ידום". כל אחד יפשפש במעשיו והשם ירחם עלינו ונתבשר בשורות טובות. כשהכאב עוד פולח בעור - לא כדאי להכאיב עוד. פשוט דום להשם.
שרה18.05.21
122
במטותא מהכותב הלא נכבד, אתה בכמת עיוור? אתה לא רואה שזה קרה במקום ששומרים בקפדנות מטורפת על כל מה שרק נדמה שזה שמירה על חיי אדם, אז לידיעתך, זה כן גזירת שמים, ורק גזירת שמים,
יהודי מאמין18.05.21
די לעצימת עיניים, רואים בסרטונים שהוסיפו לטריבונה כמה קרשים שקשרו בחוטי ניילון. החרדים אלופים בלהוציא "אישורים" ו"סיורים" ומיד אחרי שהמשגיח הלך להוסיף ולחרוג ולעשות מה שרוצים.
בוקשפן זבוטינסק18.05.21
כתבת בכבוד כמו יהודי מאמין של באמת...
935618.05.21
שומרים בקפדנות כמתחייב בתורה הק', ולא בקפדנות מטורפת
סליחה טעות18.05.21
כל כך הרבה גורמים התריעו והזהירו ואסרו את עריכת האירוע ובכל זאת גורמים בחסידות הזו שמו פס על ההתראות וההתרעות ועשו מה שבראש שלהם בזלזול הכל כך אופייני לצבור החרדי, על איזה הקפדה בשמירת ההוראות אתה מדבר?!
קפדנות מטורפת?18.05.21
הם לא שמרו על כלום. כיבוי אש, משטרה ומועצה אסרו על הארוע. אם יש משהו שהם לא עשו זה לשמור על הכללים והחוקים. רואים בתמונות שזה מקום לא מתאים לארוע כזה ואילו שמרו לא היו מחברים את המתקן הפוך מהוראות. כבאי אש או מהנדס המועצה היה מזהה בשנייה שחיבור הברזלים לא תקין . יש למישהו דם על הידיים.
לא שומרים כלל 18.05.21
121
וזה מצטרף לפשע של מינוי דיין ילדון על חשבון מועמדים ותיקים
יוסלה רוזנבאום18.05.21
120
עושה ויעשה לכל המעשים, רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וגו' אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל, אנחנו רק צריכים לעשות השתדלות אבל הכל בסוף גזירת שמיים. נא להחליף את הכותרת שזה נגד עיקרי אמונה.
והוא לבדו עשה ע19.05.21
119
צודק מי כבודו? אמיץ!
לביא הנדל19.05.21
118
אדוני הנכבד לפני שאתה כותב את דעותיך אני ממליץ לך לבדוק מהי חסידות קרלין כאדם ליטאי שגר בגבעה אני יכול לומר לך עם יד על הלב שאין אדמור יותר אחראי וזהיר מהרבה מקרלין הוא היה הראשון לסגור את ביכנס בקורונה היחיד שחגג במירון במתחם בני עקיבא זה שיש לך עט ביד לא מתיר לך להתיר דמם של אנשים ישרים וטובים
תושב גבעת זאב19.05.21
117
הכותרת היא כפירה ממש!! מבקש ודורש מהאתר החרדי לשנותה!!!!!
נורמלי18.05.21
116
לפני שהדבר נעשה הוא בידי אדם ועל האדם מוטל לעשות הכל למנוע אסון, ואילו אחר שהדבר נעשה זוהי גזירת ה' למרות שצריך כמובן ללמוד מכך לקחים להבא.
משה בן אברהם18.05.21
115
לפרופסור פוברסקי הנכבד שמכניס בכתבה לכל מי שיכול, דווקא חסידות קרלין ידועה בהקפדתה הרבה על כל קוצו של יוד בין בקורונה ובין בענייני בטיחות, ואולי כדאי להתמקד גם במי שברא את העולם שגם לאו יש חלק לא מבוטל במה שקורה לכל אחד ואחד.
שמואל18.05.21
114
משום מה נראה לי שאולי כאן יש סיכוי לחקר האמת, משום שבשונה ממירון אין חשד בשוטרים...
מישהי ריאלית18.05.21
113
כותרת - כפירה ברור שצריך אחריות ומי שגרם לכך ה' ירחם עליו וצריך לעשות בדק בית. אבל לכתוב זו לא גזירת שמים זו כפירה.
יהודי18.05.21
112
חחחחחחחחחחחח
חחחחח18.05.21
111
הכל צפוי והרשות נתונה. לאחר מעשה זה הכל בגזירת שמיים. איך לחיות עם הפרדוקס הזה, ממליץ ללמוד תורה ס"ד בליקוטי מוהר"ן חלק א'.
ללא שם18.05.21
110
כל הראשויות אסרו לקיים את הארוע,אך ממתי בפרט חסידים נשמעים להוראות.אם אתה נהג שצריך לנסוע בבני ברק....אתה תצא משם עם פקעת עצבים,כי כל שניה ילד או אפילו מבוגר יקפוץ לכביש...כי הרמזורים ניתנו לציפורים.
אבא18.05.21
109
סליחה????
אליהו18.05.21
108
אתה לא מכיר את קרלין ולא את האדמור שלהם
יוסף18.05.21
107
ר' פוברסקי תבין שאין הבדל בין נאצי לקאפו! והקאפו הוא אפילו יותר גרוע מהנאצי,
ללא שם23.05.21
106
כל מי שמכיר את קרלין אומר שהם חסידות מקסימה והם מאד זהירים! היו הראשונים שסגרו בית כנסת בקורונה והקפידו מאד על מסיכות. הם גם מקפידים מאד על כללי בטיחות. לא ברור מה קרה שם. ממש לא ברור. (קרוב משפחה העלה השערה שאולי מהנדס אמר להם איך לבנות אבל ערבים בנו ועשו סבוטאז' בכוונה. מישהו חשב על זה?) זו תחושה
רבקה19.05.21
105
לא פותחים בכותרת עם ניחוח כפרני בגלל רייטינג
ירושלים19.05.21
104
חותם לכם שהבן אדם הזה הוא חילוני בלבוש חרדי, חותם לכם שבבית הוא מחלל שבת ואוכל ביו"כ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יהודי מאמין18.05.21
103
מי אתה דב פוברסקי המהולל שאתה מרשה לעצמך לצאת כה נגד חסידות שלמה????? ועוד נגד אדמו"ר קדוש שהוא, איך אומרים, מאסטר במצוות ונשמרתם!!!!!! איך אתה מרשה לעצמך ככה לכתוב דברים כאלה??? ומי אמר לך שראשי הקהילה לא לקחו אחריות???? דיברת איתם??? ראית אותם???? אז אני יכול להגיד לך בפירוש שהם לא עוצמים עין!!! א
צ18.05.21
ואם הזכרת את הקורונה והזלזול בהנחיות, חסידות קרלין היתה הסמל של ההקפדה על ההנחיות לאורך כל התקופה מבלי לשים לב ללעג הסביבתי, המאמר מכפיש ואינו נכון לחלוטין לגביהם! הרב פוברסקי, ראוי שתפרסם התנצלות!!!!
אחריות18.05.21
יש דבר שנקרא דיסוננס שאמת כל כך קשה שנאלצים לברוח ממנה. זה מנגנון אנושי ומלמדים אותו בקורסים שלמדתי בחינוך העצמאי. למגיב צ' יש דיסוננס המוח שלו לא מאפשר לו להכיר באחריות של החסידים בשר ודם למצב . זו תגובה של התגוננות של הנפש מפני הבלתי נסבל ולכולנו יש מזה. זה נכון לאדם אבל רע מאוד לחברה . כחברה יש ח
לחמוק מאחריות 18.05.21
אהבת חברים כולל גם פינסק קרלין, או ברסלב בקייב שהאדמור שלך נכשל שם במלחמתו נגד ספרי הרה"ק מוהר"ן מברסלב? אהבת חברים כולל גם להטיף מוסר נגד כל הצבור החרדי אחרי מירון, ועכשיו להיתמם שצריך לקבל באהבה? עכשיו מה שקרה לא מצריך שיחה של האדמור כמו שהוא דיבר בביטחון לפני שבועיים?...
א18.05.21
102
התגובות פה........ אנשים באמת לא מבינים למה הרב מתכוון ומה הוא מנסה להעביר?? זה החסידות הזאת היום, זה אתם מחר.!!!!!!!!!! יש זלזולל בחיי אדם וזה עובדה, ואת זה בכוחנו לשנות, ולא להמתין שזה יקרה ואז להגיד הכל גזירת שמיים. תפנימו! בשביל הילדים שלכם.
רק לחייך18.05.21
גם אנחנו חושבים כך.
מסכימים בהחלט.19.05.21
זה לא הזמן לכזו כתבה. הדם עוד לא יבש וכבר להתחיל עם ההלקאה העצמית.
תמיד טוב18.05.21
101
הכול בידי שמים, אבל מי שעושה חשבונות של שמים הוא רק הקב"ה. אנו בני אדם - עלינו לעשות חשבונות של בני אדם -אחד ועוד אחד יהיו בשבילנו תמיד שניים, לא שלוש, ולא אפס ולא אחד. מי שטוען שהקב"ה יעשה בשבילו את התרגיל ויקבע תוצאה אחרת, הוא חוטא המנסה לאלף לצרכיו את הקב"ה. זה הזמן להתעורר!
ברנדייס18.05.21
100
לא קראתי!!! אבל כבר הכותרת לא ראויה לאתר חרדי!!!
שימי18.05.21
בדיוקקקקקקקק גמני !!!!!!!!!!
מיכי18.05.21
99
אם זה קרה לקארלין שמאוד מקפידים. אולי הגיוני יותר שמדובר בטעות של המהנדס. וכבר היו דברים מעולם. לאולמי וורסאי היה אישור מהנדס, וכך גם לגשר באוסטרליה. וכן, גם להילולא במירון... גם אני וגם הכותב (וכנראה שגם המשטרה) איננו יודעים עדיין את כל התמונה. רק שמפליא אותי שהכותב מיד בטוח שהתרבות החרדית אשמה בכל
נקודה למחשבה18.05.21
98
כדי לבלום את כל הזלזול בחיי אדם, צריכים עוד אמיצים שיגידו את האמת!!!!!!!!!!!!!
אפילו שלא נעים18.05.21
97
אין פסוק כזה "על נפשותיכם". יש פסוק "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" בפרשת ואתחנן, אשר חז"ל דרשו אותו על חובת שמירת הגוף.
אלי18.05.21
96
אחד שהיה שם
כשהגעתי ראיתי שהחלק העליון רעוע אז התעקש18.05.21
95
ומודה על האמת (המתעקשים יישאו בתואר 'גולם') מי שמזלזל בחוקי המדינה היוצרת סדר במציאות, סופו שמשלם מבשרו חרדים! חזרו בתשובה! בעיקר, המנהיגים
רב מוסמך 18.05.21
רק מילה אחת שכתבת מתאימה למלל: גולם. הא ותו לא.
לא רב ולא מוסמך18.05.21
94
לומר שזה לא מן השמים,זו פשוט בורות ואפיקורסות !!!
אברהם18.05.21
ברור שזה משמיים אבל קרה גם נס שיש רק 2 הרוגים ז״ל
משה18.05.21
יש משהו שלא מהשמים?! הכל משמים ובכל זאת "חוק נתן בל יעבורו", אדם צריך לעשות את כל המאמצים ולא לפטור עצמו בטענה המגוחכת "הכל משמים" שמחפה בסה"כ על הבטלנות והרשלנות שלו. או לך אם תיפול בידי מנתח חרדי שהמוטו שלו זה קצת השתדלות ולהשאיר את העבודה לקב"ה.
טיפש18.05.21
נכון, כי מי שקופץ מהגג ומת, זה גם משמים
935618.05.21
93
גזירת שמים מגיעה גם בדרכים טבעיות
שלום הרה״ג אני חושב ש18.05.21
92
הרב דב פוברסקי, אחד מאנשי האמת של הדור! חזר ואמץ
הרב צודק19.05.21
91
כל מה שנכתב בתגובות, נכון וגם מה שנכתב בכתבה, נכון. הוא פשוט, לעניות דעתנו, ניסה להדגיש את הקלות בה אנו "מאשימים" את הקב"ה בכל. כפי שאנו עושים את חובת ההשתדלות במציאת עבודה, בחיפוש הזיווג וכו' ועם זאת יודעים שהכל משמים - ואין סתירה "הכל צפוי והרשות נתונה", כך חייבים לעשות את המקסימום כדי שהכל יהיה
דתיה19.05.21
90
אדוני הנכבד לפני שאתה כותב את דעותיך אני ממליץ לך לבדוק מהי חסידות קרלין כאדם ליטאי שגר בגבעה אני יכול לומר לך עם יד על הלב שאין אדמור יותר אחראי וזהיר מהרבה מקרלין הוא היה הראשון לסגור את ביכנס בקורונה היחיד שחגג במירון במתחם בני עקיבא זה שיש לך עט ביד לא מתיר לך להתיר דמם של אנשים ישרים וטובים
תושב גבעת זאב19.05.21
89
בלי לברר כותב מכתב כפירה מזעזע!!!
י.ב.18.05.21
88
כותב נכבד וכל המגיבים שימו לב האם הרשלנות המדוברת נולדה בחודשים האחרונים? ממש לא גם אם זה נכון שיש רשלנות העיתוי זועק לא סתם קרו שני האסונות הדומים כל כך בזמן קצר כל כך זוהי לא קריסה של נהלים ובטיחות רבונו של עולם מנער אותנו הוא רוצה שנשים לב שזה כןןןן גזירת שמיים ובמקום לשבת ולערוך חשבון נפש אנשים
כותבת בכאב18.05.21
87
גועל נפש לראות כזאת כותרת באתר חרדי!!! נכון שצריך למצא את מי שאחראי והוא יאלץ לשלם על זה, אבל גם כשמישהו יורה עם רובה מטוח אפס זה גזרת שמים!!!
יהודי מאמין18.05.21
86
מעריכה ומוקירה את חסידות קרלין חסידות קרלין מהווה דוגמא לטובה של לקבוצה בתוך המגזר החרדי שכן מקפידה על שמירת חיי אדם, על מצוות ונשמרתם, ועל מצוות 'לא תעמוד על דם רעיך'. העיסוק בבטיחות בחסידות זו נחשב יוצא דופן. בתקופת הקורונה, הרבי מקרלין היה הסממן השמרני בציבור החסידי, לצד האדמו"ר מגור, כשהקפיד
מעריכה ומוקירה 18.05.21
זה בדיוק המסר משמיים לחסידות הזאת שתולים הכל במקרה, ובכל צרה ואסון נטפלים לטפל ולא העיקר, כגון אחרי מירון מיד יצאו בהודעה להזהר מעתה ואילך בהתקהלויות ובטיחות אירועים, במקום לדבר על תשובה ומה השם אלוקיך שואל מעמך, והנה הראו להם משמיים שדווקא אצלם שמדברים תמיד להזהר בכל אסון וללמוד לקח בגשמי ובטכני, ד
א18.05.21
לדבריך זה כמו אדם שצריך לעבור כביש והוא לא מסתכל לצדדים, עובר באדום, שקוע בפלאפון שלו או לא במעבר חציה ואפילו באלכסון עם הגב לתנועה, ואם הוא יפגע הוא יאמר שזה משמים. ההיפך, אם אדם עשה השתדלות סבירה בזהירות ובכל אופן קרה משהו, חלילה, אז אפשר לומר שזה משמים, וכדאי להתעורר ולהתחזק רוחנית. אי אפשר לזלז
להיזהר ולבטוח 18.05.21
אדיוט אבל קרלין תמיד מקפידים על כללי הבטיחות ומדברים על זה, ואחרי מירון האדמור שלהם במקום לעורר לתשובה עורר להזהר בהתקהלויות ובאיורעים שיהיה בטוח, ואף על פי כן גלגלו משמיים שבדיוק אחרי מירון יקרה שם משהו, העיוור אתה? למה יש מטומטמים כמוך? אמרתי לעבור הכביש בלי לראות?? אמרתי לעשות פראנצס בלי לבדוק אם
א18.05.21
המסילת ישרים בפרק ט' (בביאור מפסידי הזריזות, מהפסקה השלישית) אומר: "דַּע כִּי יֵשׁ יִרְאָה וְיֵשׁ יִרְאָה: יֵשׁ יִרְאָה רְאוּיָה וְיֵשׁ יִרְאָה שׁוֹטָה, יֵשׁ בִּטָּחוֹן וְיֵשׁ הוֹלֵלוּת. כִּי הִנֵּה הָאָדוֹן בָּרוּךְ הוּא עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּעַל שֵׂכֶל נָכוֹן וּסְבָרָא נְכוֹחָה לְשֶׁיִּנְהַג עַצ
מסילת ישרים18.05.21
מסכים עם כל מילה של המסילת ישרים הפרשנות במשפט האחרון צריך תיקון היכא "דשכיח" אני לא זוכר שאי פעם נפל פארנטשע
י.ב.21.05.21
החסידות הזו לא תולה הכל במקרה. תולים הכל בהשם יתברך. וביחד עם זה השם יתברך מצווה בתורה להישמר, להיזהר, לא תעמוד, לכסות בור, וכ"ו.. מצווים גם על החלק של ההשתדלות הגשמית, וגם על ההשתדלות הרוחנית להאמין ולבטוח.. ואנחנו לא מבינים שום דבר וחצי דבר במסרים משמיים תודה גם לכותבת התגובה שלמעלה, עם הרבה מידע
רועי19.05.21
85
"הבוטח בה' חסד יסובבנהו" זה מה שמנחה את החסידים. לכן מובטח לכל חסיד שייצא בשלום מביתו, ויחזור מביתו בשלום.ובמיוחד שנמצא עם הרבי.
נביא אמת18.05.21
84
זלזול במעמד הר סיני לתשומת לב כולם באר הגולה חו"מ ס' תכט
יהודי18.05.21
83
דב פוברסקי כתבה סבבה דבר אחד צרם לי: מי מינה אותך להטיף לגדולי הדור???(אמנם השתמשת במכבסת מילים "מנהיגי הקהילה" אבל הכונה ברורה) יהודה משי זהב גם הטיף לגדולי הדור בתקופת הקורונה ואמר שיש "ליקוי מאורות",כולנו יודעים איפה הוא נמצא היום... היזהרו בגחלתן שלחישתן לחישת שרף ונשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקי
יאיר18.05.21
82
50 שנה לא קרה במירון מהשהוא זה ברור לכולם שהמשטרה היו אשמים במירון הרי בהיציאה השניה שהמשטרה היו לא לא קרה כלום אלא שכיף לאנשים לדבר נגד חרדים ולא נגד המשטרה וכי המאות אנשים שנפצעו היו אשמים ברשלנות אם גם מזה תתעלם מהמדת הדין איך ....................
קורא18.05.21
.... תחביר לקוי.....
נורא18.05.21
81
אם זה גזירת שמיים או לא, אני לא יודע, אבל דבר אחד אני יודע שגם טעויות אנוש זה גם קשור לאיך שמגלגלים את זה משמיים, 50 שנה שיש טישים ואירועים בצבור החרדי, וכמעט ואף פעם לא שמענו על אסונות כמו מירון וכמו בקרלין, רק טיפש תולה את זה במקרה בגלל טכני וכו' כתוב מגלגלים חוב על ידי חייב, אז יכול להיות שאכן
א18.05.21
שומר פתיים ה' - כד לגבול של טמטום מסוים, ואולי עברו את הגבול
935618.05.21
הכרתי אדם, שכן שלי, שהיה "מומחה" לרכיבה על אופנוע ואף חיבר ספר על רכיבה בטוחה. הוא טען שזה הרכב הבטוח ביותר, אף שכל המומחים חלקו עליו. הוא היה "נועז" ודהר בכבישי הארץ באומנות מפליאה במשך עשרות שנים!!!. והסוף - נהרג בכביש הערבה עם חברתו. הסכנה היא סכנה סטטיסטית. אפשר לעבור עשרות שנים ללא אירוע, עד
עזרא18.05.21
80
לא יאומן איזו רדידות הרי ברור שיש צורך לעשות בדיקה מקיפה כדי שאסון כזה לא יקרה שוב וכן בידינו הדבר . וכבר ציוותה תורה לא תשים דמים בביתך . מאידך הכותרת 'זו לא גזירת שמיים' היא שגויה אם לא הרבה מעבר לכך (מעידה על הכותב ששורש פורה ראש ולענה של כפירה נזרעו בקרבו) שהרי אנו מאמינים שיש השגחה פרטית ואין
ש18.05.21
79
סוף סוף מישהו מעיז לומר את האמת, תמיד תהיתי למה על כל המצוות מקפידים חוץ ממצווה אחת שחשובה לא פחות, מצוות ונשמרתם, למה שם מחליטים לסמוך על הנס?
ללא שם18.05.21
היו להם את כל האישורים ביום חמישי! זה שהרשויות אומרות שהם התריעו לפני כן היה לפני שבועיים וקרלין סדרו הכל וקבלו את כל האישורים המתאימים! זה שיוסי אברהמי אומר שלא היה אישור כי מה הוא יגיד שהוא בעצמו חתם ועשה סיור לפני החג וראה שהכול בטיחותי עם התקנים המחמירים ביותר?!
עם ישראל חי18.05.21
ביום חמישי קיבלו מכתב ממועצה שנמסר לעסקנים לפיו אסור לערוך את הארוע. אחר כך היו שלטים בכל מקום וסימונים בסלילים אדומים לבנים של איסור כניסה. קרעו את הסלילים האדומים לבנים ונכנסו. רואים את הכל בתמונות.
לא נכון פייק 18.05.21
התמונות עם הסלילים האדומים הם מאחרי האירוע
י.ב.18.05.21
78
תנחומים ודמעות...אבל המסר חייב לעבור! ה' ית' רוצה משהו מיהדות החרדית, לא בכדי קרו כל האסונות לצערנו הרב. לתקפ''צ. הרב צודק בכל מילה במאמר!!! יישר כח והלוואי שיחלחל. ובאהבת ישראל ננצח ויבוא משיח
ריישיפ19.05.21
77
ולא "תשים דמים בביתך" נאמר על מצותת מעקה מי שלא הוא פשוט חילוני גם אם הוא שם שטריימל וקפוטה ויש לו זקן ארוך כארוך הגלות וגם אם הוא צועק בתפילה שכל אנ"ש ישמע אותו ומתנדנד בקצב של 120 קמ"ש , הוא עדיין קרוב ל-ר-ו-צ-ח!!!!!!! מי שאומר הכול בגזירת שמיים - אומר כמו חילוני שהקב"ה אשם במותם , אנחנו לא רצינו
לכל הקוראים19.05.21
76
מאוד צורם!!! יש צורות וזמנים יותר טובים להעביר ביקורת לא צריך לעשות סלט בין נטורי קרתא לבין קהילות שכן נזהרים כקרלין וגור לתשומת ליבך "הרב" דב פוברסקי: הקודם שפירסם פוסט מלא קיטרוג ושנאה על יהודים ואדמורים היה "הרב" יהודה משי זהב
יהודי מאמין19.05.21
75
לידיעתך הרב פורבסקי חסידות קרלין היא אחת החסידויות שלא עורכת אירוע כשאין את האישורים המתאימים ולבוא ולהתגולל עליהם כאשר קורה כזה אסון והדם עוד לא יבש זו בושה . ברור לכל שמה שהיה לא יהיה והנושא יבדק היטב בנוסף קצת הרבה נמאס מהמוסר של הליטאים ואציין גם אני שזריקת לבנים בפונוביז גם היא אינה גזירת שמי
יוסף18.05.21
74
לא כותבים כותרת כזאת באתר שנחשב לחרדי!!
לדעתי18.05.21
יש תמונות באתר הזה שמראות בבירור שבבסיסן הטריבונות האלה מחוברות עם אזיקונים!
אזיקונים?!18.05.21
73
עוד אחד עם תרבות של שנאה עצמית והלקאה עצמית. זה נכון שצריכים שיהיה בטיחותי ולפי התקנים, אבל בסוף תמיד יש כשלים נקודותיים שצריכים לתקן, וזה כלל לא קשור לחרדים (שיטת הסמוך, וכללי הפיזיקה וכל מיני מילים גבוהות של הכותב), 50 שנה יש פארענצ’ס אצל עשרות חסידויות ולא קרה שום דבר, ומצד שני אצל החילונים כבר
ללא שם18.05.21
72
כדאי לכולנו להמתין ולא לגבש דעה עד שנקבל תשובה האם מהנדס ליווה את האירוע
כ18.05.21
71
"לא ה' פעל כל זאת"... זאת הכותרת היותר מתאימה למאמר הנבזה. על גזירת שמים לא אומרים זאת לא גגזירת שמים. ברור שיש כאן אשמה של אחראים כלשהם (אם כי הם היו הכי קיצוניים בציבור החרדי בשמירת בטיחות, בדיוק מהזן של הכותב...), אך עדיין זה שלמדת פיזיקה והבנת שכשטריבונות נופלות כנראה שבורג מסויים לא היה תקין,
דוס18.05.21
70
ומה עם הענין של "סיג לחכמה שתיקה" הגיע הזמן לחשבון נפש של כל אחד לעצמו ולא כנהוג כל אחד לזולתו
יהודי18.05.21
69
סוף סוף מישהו מוחה על תרבות הקומבינות! די כבר להאשים את הרשויות והמשטרה כשהם התריעו על הסכנה די נמאס קחו כבר אחריות למען ה'!
משהי18.05.21
הקומבינות במירון היו של המשטרה שמתחמקת מאחריות עד היום לא בחינם לא קמה עד היום שום וועדת בדיקה לאסון מירון.
שמואל18.05.21
68
הרב צודק 100%,כל דבר שבא מצד המשטרה הוא כבאות וכ'ו שלא נחשב אירגון חרדי תוקפים אותו ולא שומעים באופן גורף, בלי בדיקה נכון לא נכון, ילדים בני 10 צועקים לכבאים נאצים ומבוגרים שמזלזלים בכל דבר שזה לא הם בדיוק ובכך חושבים שעושים קידוש ה', צריך לעשות עבודה פנימית
אני18.05.21
לא בקרלין........!
לא בקרלין18.05.21
עשו כאן ערבוביא בין הזלזול באנשי החוק (שהם במו ידיהם הביאו על עצמם את היחס הזה, כי יחס משפיל מקבל יחס משפיל) לבין האחריות על חיי אדם.
איזה "רב" צודק?18.05.21
67
כל מילה אמת . אפשר לסכם זאת במשפט אחד - הפכנו לפיראטים גם ברוחניות
רחלי18.05.21
66
לא הבנתי לא מדובר באתר שמגדיר את עצמו חרדי? אנחנו יהודים מאמינים ויודעים שהכל בגזירת עליון.
לא גזירת שמים?20.05.21
65
למה רק אני חושבת שיש מצב שזה פיגוע??? הרי מי בפועל מסדר את הפיגומים האלה?? למה זה לא נחשב לטרור לכל דבר?? הרי הערבים משתמשים בכל האמצעים כדי לפגוע ביהודים, וזה בכלל לא איכפת להם מי יימצא האשם, העיקר שיהיו נפגעים והרוגים. מוזר מאוד שאף אחד לא מנסה לתלות את הסירחון במי שעשה את העבודה למעשה. לא הייתי ח
אפרת19.05.21
כי החסידים הללו בעצמם הם אלו שבנו את הטריבונות, יש ווידאיו ברור איך שהם בונים
יוסי19.05.21
64
מה אתם מתנפלים על הכותב ?? פעם אחת אמרו את האמת בפרצוף.ואני חרדית גאה שמסכימה עם כל מילה של הכותב. תפסיקו להיתפס על שטויות וכותרות.קחו את עיקרי הדברים..כל מילה בסלע..נכון שקרלין הקפידו בקורונה..הוא כתב בכללי כדי למנוע את האסון הבא..עובדה שלא היה להם אישור משטרה ובטיחות ועדיין בנו בחובבנות. אז זו המצ
איילה מימון 18.05.21
63
בושה וחרפה, דברי הכותרת הם דברי כפירה, את היתר לא קראתי
יענקי כהן18.05.21
62
וודאי שזה גזירת שמיים ואמנם ונכון וצריך לחזק את גדרי ונשמרתם ולהפיק לקחים אך אחרי שורות האסונות להגיד שזה לא גזירת שמים זה טיפשות
אני18.05.21
אכן, גם אם הייתה רשלנות של מישהו זה עדיין גזירת שמים
תמיד טוב18.05.21
61
כאן הוא מגן על השוטרים, וכשהם עצרו את אמיר השכל הוא הוא כתב טור "הטמטום המשטרתי...
חרדי עם זיכרון18.05.21
60
נכון, צודק! כבר שתי אסונות בגלל רשלנות בציבור החרדים, ובמקרה הטוב מאשימים את המשטרה ובמקרה הרע מתחילים לעשות חשבונות שמיים! דייייי, קחו אחריות!!
דייי כברררר18.05.21
במירון לרשלנות אין בלעדיות חרדית, היה אישור ממהנדס ומהמפכ"ל ועוד כמה אנשים שאינם שומרי שבת... בקרלין מוקדם לדעת.
מישהי ריאלית18.05.21
59
הביטחון שלכם בה' זה חתיכת קליפה טמאה! מה אתם שולחים את הקב"ה לבצע לכם עבודות מסגרות?? אדם יקפוץ מעזריאלי זה גזירה. בשביל מה יש מצווה להישמר על נפשך אם הכל גזירה?? אדם צריך לפשפש במעשיו אחרי מירון? נו, למדתם משהו על בטיחות??? לא?? הינה עוד מכה!! חיי אדם זולים בעיניכם.המתנות הקדושות של ה' זולים בעיניכ
ללא שם18.05.21
58
הכותרת של הכתבה , חילונית ,ומזויעה !! גם אם הכותב סבור שהיתה רשלנות ,וגם אם הוא צודק , עדיין , כל דבר קורה בגזרת שמים ! יש אין סוף רשלנויות , שלא נגמרים באסון ! אם בכ"ז קרה אסון ודאי שזה משמים ! אין זה סותר את חובת הזהירות בשמירת הגוף והנפש , ואין זה סותר שכאשר לא נשמרים , אזי , מ ש מי ם !!!! מג
דוד18.05.21
57
כדי לבדוק את הפראנצ'אס יש צורך במהנדס.. והנדסה איכסה. זה של חילונים.
מאותגרים18.05.21
ג'נגסטה
935618.05.21
הביאו מהנדס, ולקרלין יש קשרים טובים מאוד גם עם חילונים!!!!!!!!!!!!!!!
לא נכון!18.05.21
למה סתם לכתוב? המקלדת מאפשרת הכל... בקארלין, ואני אומר זאת מידיעה ברורה, הביאו מהנדסים. אבל כאמור, בדיקת עובדות היא איכסה, אם אפשר להכפיש יהודים, אחים...
מאותגר שכמוך!18.05.21
56
תתביש לך בכלל איך אתה מעיז לפתוח םה על החסידות שהכי נזהרת בחיי אדם מי נזהר יותר מקרלין לך תעשה שיעורי בית לפני שאתה כותב ואז תדבר
רבקה18.05.21
אמרתי לו שיעשה שיעורי בית, הוא אמר לי שגם בבית הספר תמיד אמרו לו לעשות שיעורי בית, ואז באמת הוא עשה שיעורי בית בהפסקות, כי בבית הוא רצה לשחק עם בניומינקה
ג'מבסטות18.05.21
די לעצימת עיניים, רואים בסרטונים שהוסיפו לטריבונה כמה קרשים שקשרו בחוטי ניילון. החרדים אלופים בלהוציא "אישורים" ו"סיורים" ומיד אחרי שהמשגיח הלך להוסיף ולחרוג ולעשות מה שרוצים.
בוקשפן זבוטינסק18.05.21
לערוך ארוע שכיבוי אש, משטרה ומועצה אומרים כי אסור זה פלילי ומסוכן. לא היה להם אישור לכלום ויכולים היו חלילה להיות תקלות אחרות. הגג נוצק רק בחלקו והבניין לא אושר. אילו הגג היה קורס היו מאות הרוגים . איזה עסקן מאפשר למאות חסידים להכנס ללון בבית שלא הושלם ולא נבדקה יציבותו . יש טופס 4 שכל מי שנכנס לבית
לא זהירות18.05.21
פשוט שקרנים אלו שאומרים שלא, [כן ייתכן כי היו יותר קומות בטריבונה מאשר מה שניתן אישור, אבל היו אישורים ברורים לערוך את האירוע]!
יש אישורים,18.05.21
55
בובקעס
ללא שם18.05.21
בבובקעס זה מה שזרקו פעם מתוך צינור על מתפללים בתשעה באב כדי שיכאב להם ויצטערו טוב על חורבן הבית?
935618.05.21
54
מאמר כפרני
דוד19.05.21
53
זה מה שכתבת: "אני לא מדבר על כך, שכאשר נכנסו שוטרים ופקחים לפאתי מאה שערים, ובקשו להפסיק את שרשרת ההדבקה במוסדות הלימודים, הם כונו בשמות גנאי, לא פחות 'מנאצים', רק בשל רצונם למלא את תפקידם לטובת התושבים עצמם לא פחות". ובכן לידיעתך בתור משקיף מהצד, המשטרה שלך נכנסה מהרגע הראשון לשכונות החרדיות בירושל
א19.05.21
כיכר השבת או כיכר המחלקה הפסיכיאטרית הסגורה, המגיב זקוק לאשפוז דחוף במחלקה פסיכיאטרית סגורה
ג'פרי19.05.21
אוי כמה שאתה צודק, המשטרה זה ארגון פשע רצחני, וברור כשמש שהם אלו שרצחו את 45 קדושי מירון
דוד19.05.21
52
כל מילה בסלע! שנה שאני חוטף בגלל שאני אומר בגיוק את מה שכתוב כאן. הוכחה נוספת: מדוע לא עוטים מסכות בבתי כנסת בניגוד להנחיות משרד הבריאות!?
מיקי18.05.21
51
מי כבודו שיגיד מה גזירת שמים?????...
משתדל לעשות18.05.21
50
הרב פוברסקי יישר כוח. עצובו ואמיתי. זה עניין של חינוך. הטמעה. מודעות. ואין אף מנהיג שאומר דיי. הההבדל בין שכונה חרדית לשכונה רגילה ניכר בכל פינה. למה ??? העזובה והלכלוך בחצרות, ובכניסות וברחוב אינן גזירת שמיים - הן חלק מהעניין. האסונות הללו, הם תוצאה של חוסר חינוכי מהותי. מידות לא מתוקנות. שבא
מ.18.05.21
זהו, עכשיו נפל לי האסימון אכן אחינו החילונים הם ורק הם המאסטרים במידות טובות. שמה אין חוסר חינוך מהותי , כולם מחונכים להפליא, אין להם מידות לא מתוקנות , לכן לא תמצא שם לא קנאה לא שנאה לא גניבה לא רצח ולא... נו באמת, קצת פרופורציות ,אכן החרדים לא מושלמים כי אם כן הם כבר לא היו כאן בעולם, לכולם יש מה
חיה19.05.21
49
רב אתה בטוח לא,
ללא שם18.05.21
48
משום מה נראה לי שאולי כאן יש סיכוי לחקר האמת, משום שבשונה ממירון אין חשד בשוטרים...
מישהי ריאלית18.05.21
47
בעיקרון אתה צודק אבל לא קשור למקרה הזה חסידות קרלין החסידות שהכי משמיעה את הדברים האלה ואני מבטיח לך שהם נזהרים בחיי אדם יותר ממך אך מה לעשות שבכל מקום יכולה להיות פאשלה
ארי18.05.21
46
מסר טוב אבל כותרת מסוכנת (אני מבין שרוצים למשוך תשומת לב). בטרגדיה של מירון הגדולי הדור הביטו בזה כן כגזרה משמים. בואו ונמתין לראות כיצד הגדולים מגיבים לפני שנסיר את כל המסר שהקדוש ברוך הוא שולח לנו. שלא נדע עוד צרות ונזכה לגאולה.
אבי18.05.21
45
צחנה קשה עולה מדברי הכותב, ברור שאינו מאנשי שלומם של הנפגעים, בידקו אחריו, כזנב הלטאה...
כהן מיוחס18.05.21
44
פוברסקי מומחה להאשמות,ביקורת וחשבון נפש בציבור החרדי...
אברהם18.05.21
אתה תיתן לי להריח, ואני מיד אומר לך מאיזה בקבוק זה נמזג
935618.05.21
תיקון טעות! מומחה להלקאה עצמית
יצחק18.05.21
וחבל מאוד שהוא קול קורא במדבר.
עזרא18.05.21
43
כל מילה נכונה, החיוב שלנו להקפיד יותר בחיי אדם וכו'. מלבד זאת שמדובר בקרלין, ומי שלא מכיר את החסידות לא יודע עד כמה האדמור שלהם מקפיד על חיי אדם (ולא, אני לא חסידית כלל, רק מכירה את הנפשות הפועלות שם), ולכן אין לנו דרך לדעת מה היה שם, חושבת שעלינו רק להתחזק, כל אחד בתחומו הוא, ושהקב"ה יאמר לצרותינו
מורה בישראל18.05.21
42
כללי הזהירות והבטיחות זה כמו אחת ממצוות התורה! לדוגמא -בכביש ,בבנייה תקינית,בטריבונה,במירון,ב בטבע.
ת18.05.21
41
ידוע לנו מה עשו ליו''ר זקא בחודשים האחרונים. מה השם מנסה להראות לנו? אולי בדיבורנו עליו שבלי לדון אותו בכלל, רצחנו אותו? אולי ככה השם מנסה להראות לנו מה זה ארגון זק'א בלעדיו, כמה עבודה הוא נותן להם לארגון עכשיו... אנא ממכם🙏 בואו נתחזק בשמירת הלשון, בבין אדם לחברו. שלא נזדקק יותר להשתמש ב'זיהוי קרב
.19.05.21
40
הרבי מקרלין היחיד שאמר שהלקח במירון, קורונה, ומה לא, בגלל שלא נזהרו מספיק, קיבל את זה בבית ומי שעדיין לא הבין את הלקח כנראה שגם לו ידעו להסביר משמים... מאחל רק טוב לכל היהודים.
משה19.05.21
39
אין מה לומר רק מילה אחת "אפיקורס"!!!!!!!!!!!!!!!
חסיד18.05.21
38
האדמו''ר אמר אתמול שהוא תמיד נשמר ורק אי אפשר לברוח מגזירת שמיים
דברי האדמו"ר18.05.21
37
מספיק עם האופטימיות החרדית ש"שיהיה בסדר הקב'ה שומר...." נתחיל כבר לגלות קצת יותר אחריות
ללא שם18.05.21
יאלה מספיק כל כופר חרדקון שני מגיב פה את התסבוכים שלו
כ18.05.21
36
הכותרת של הכתבה , חילונית ,ומזויעה !! גם אם הכותב סבור שהיתה רשלנות ,וגם אם הוא צודק , עדיין , כל דבר קורה בגזרת שמים ! יש אין סוף רשלנויות , שלא נגמרים באסון ! אם בכ"ז קרה אסון ודאי שזה משמים ! אין זה סותר את חובת הזהירות בשמירת הגוף והנפש , ואין זה סותר שכאשר לא נשמרים , אזי , מ ש מי ם !!!! מג
משמים18.05.21
ננננכככככווווןןןןןןןןןןן תגידו הכל מקרה השם יביא עלינו עוד צרותתתתתתתתתתתתתת דדדדדד
מיכי18.05.21
35
יכול להיות שחוסר ההקפדה נכון לגבי קהילות וחסידיות אחרות. אך לגבי חסידות קרלין הדברים ממש לא נכונים, וידוע שזה החסידות שהכי הקפידה על הקורונה, והרבי מקרלין היה מגדולי המחמירים ב'ונשמרתם'. וכן לגבי מירון - הוא לא הרשה לחסידיו השנה ליסוע למירון כי הוא הבין שיהיה שם צפיפות, אז להאשים אותם בזלזול בחיי אד
מאיר18.05.21
34
אני מתחרט!!!!!! היו להם את כל האישורים ביום חמישי! זה שהרשויות אומרות שהם התריעו לפני כן היה לפני שבועיים וקרלין סדרו הכל וקבלו את כל האישורים המתאימים! זה שיוסי אברהמי אומר שלא היה אישור כי מה הוא יגיד שהוא בעצמו חתם ועשה סיור לפני החג וראה שהכול בטיחותי עם התקנים המחמירים ביותר?!
פוברסקי18.05.21
33
אתה מזכיר לנו את האדמור מ קרלין לפני שבועיים מקווה שאצלך חו לא יקרה כלום כי יש זמנים שצריכים להיות בשקט להיות חכם ולא צודק
ללא שם18.05.21
32
החכמה היא ללמוד לקח להבא ולהפסיק לסמוך על ה"יהיה בסדר" אשמים כרגע לא יעזרו אלא שינוי תרבותי
אבא של.... 18.05.21
31
פוברסקי, מי שלא מגנה שוטרים שמכים ילדים ועוצרים נשים באכזריות, הוא הוא אחראי לפשיטת הרגל המוסרית. המשטרה לא צדיקה, ולא צריך לשלוח לה זר פרחים.
ללא שם18.05.21
מי שאשם הוא מי שמזלזל ברבנים ואם האשמה מופנית כלפי מישהו אז היא אליך בלבד קח על כתפיך את כל מה שקרה שם תתבייש
מוחה18.05.21
מי שלא מגנה פורעים רוצחים סיקריקים ארורים שמטרת הגעתם למירון היא לסכן את שלום הציבור פרצו והזיקו לגדרות הבטחון, הפריעו בהשתוללות פרועה וברברית לכל זרועות הבטחון, בעטו והשליכו חפצים וגידפו בדברי נבלה מכוערים מבחילים מזעזעים המופקדים לשמירת הבטחון. ופוגעים בתפקוד כל זרועות הבטחון והצלה, הוא הוא הוא אח
יהודי לא קיצוני18.05.21
את הנאצים שמכים בחורים מוגבלים כמו רוזנברג צריך לגנות לא יעזור לך אנטישיימי עלוב, הדם של פליישמן הזקן שנעצר על לא עוול בכפו בידי האלילים הבולשביקים שלך עוד זועק, הפשע של המחבלים לזרוק על הארץ עורך דין חרדי שצעד לבד ליל שבת עוד זועק, וכן עוד עשרות אירועים מזעזעים
א18.05.21
המשטרה לא צדיקה, רק שאנחנו פשענו ואחראים למותם של קורבנות מיותרים
935618.05.21
30
צודק במיליון אחוז!!!!! ראינו את זה בקורונה, במירון, בקרלין, באסונות בטיולים אצל חרדים ועוד..... על מנהגים מקפידים עם כל החומרות ובמצוות ונשמרתם וקדושת החיים מזלזלים. עצוב ממש שזה המצב!!
ל18.05.21
29
אבל כל מה שכתוב כאן לא נכון לגבי חסידות קרלין, שם כן שמרו מהקורונה, שם כן נזהרים על חיי אדם, שם לא מסלקים שוטרים מהזירה, ושם האדמו"ר כן דיבר נגד זה שצועקים על השוטרים וכו', שם האדמו"ר כן דיבר על זה שצריך לעשות מעשים פרקטיים כדי לשמור על חיי אדם, ולא לסמוך על הנס! ובכל זאת האסון קרה שם, אז גם אם יש
במחילה18.05.21
לא צייתו להוראות של כיבוי אש, משטרה ומועצת העיר שלא להכנס למבנה ולא לערוך ארוע. נשמע לי כי ליבך גס במי שנהרגו ז"ל. מירון והקורונה עשו חרדים רבים כהים למוות. שני נערים ז"ל שילמו בחייהם.
אבל לא צייתו 18.05.21
כל מה שהיו צריכים לתקן תיקנו בליווי מהנדסים ועם כל זה קרה מה שקרה
גזרת שמים18.05.21
ליבי גס בהרוגים?! ואיך יהיה ליבי גס עם מדובר בחברותא שלי לשעבר??!! איך יהי ליבי גס אם אני זה שבכיתי בליל שבועות?!! איך יהי ליבי גס אם אני חזיתי בפינוי הפצועים?! מי שכותב כתבה כזו, במחילה מכבודו, הוא זה שליבו גס!!!
ליבי גס?19.05.21
לא היו הוראות לא להיכנס למבנה! זה שקר! והכשל של הטריבונה קשור לאדם יחיד או לכל היותר כמה יחידים שזלזלו בהנחיות, אני לא חוזר בי מדברי, וניכר היטב מדבריי כותב הכתבה שהוא ממש לא מכיר את החסידות הזאת!
לא היו הוראות18.05.21
28
קרלין לא מעגלים פינות ולכן לבוא ולהאשים אותם סתם לפני שבדקו מה בדיוק קרה זו רקידה על הדם
ללא שם18.05.21
קשה לחסידים סבירים שארוע התרחש דווקא בחסידות סבירה בהתנהלותה הכללית. הפעם הם זייפו בגדול עם איסור של כיבוי אש, משטרה ורשות מקומית. אני יודע מה קרה וזה דומה לגור בקורונה. חסידות ממוסדת עם מנהיגות חכמה ואחריות (קרלין וגור) שאינה גליציה או רומניה נלחצה שכל השנה לא היו ארועים . כל כך רצו סוף סוף להתכנס
מחיר חד פעמי18.05.21
27
מבנה בעלות של עשרות מליונים עם מהנדסים ומתכננים ....מה כ"כ מסובך להביא מהנדס שיתן תוכנית לפרנצס ויעמדו בתוכנית זה כסף קטן
כמה מיותר... זה חיי אדם19.05.21
26
הוא עוד לא התנצל????????
התנצות, עכשיו!!19.05.21
25
הכותב נתפס בדעות כוזבות חמור מאוד. הוא לא רואה הקב"ה הוא רק רואה את עוול השני !!!בושה וחרפה להעלות דברי בלע לאתר מכובד זה
משה19.05.21
24
מי שאמר את אותו נאום לפני שבועיים היה האדמו"ר מקרלין בעצמו. נאום דומה ממש אז לא ממליצה לחזור על הנאום הזה
יוכי18.05.21
23
לא מבין את כל מי שאומר שהכותרת היא כפירה אמנם היה אפשר לקחת כותרת שמתאימה לציבור הרחב יותר אך לגופו של עניין - האור החיים אומר שהאדם יכול להזיק לחבירו יותר מממה שנגזר עליו משמיים אור החיים בנושא יוסף והאחים וזה מופיע מספר פעמים והמקור הוא בזוהר הקדוש פרשת ויש וכן בתוספות מסכת כתובות דף ל - האדם י
יש הגיון18.05.21
ביאור דברי הזוהר ו "אור החיים" שאפשר להזיק לזולת ע''י בחירה רעה - יש לעיין ב-"שפתי חיים - אמונה והשגחה א" עמוד שצ
יש מקום לחלק19.05.21
ל יש מקום לחלק , אתה צודק במאה אחוז ! החילוק הוא כ"כ פשוט וברור ,שתמיה היא על מי שניסה לדמות בין שני נושאים ש"כ לא דומים אחד לשני ! יישר כח על המקורות שצרפת מי שקצת שם לב למה שכתוב מבין זאת בפשטות , גם בלי מקורות , ומי שעקום , גם מקורות לא יעזרו לו , (כי גם אותם הוא יעקם ).
משה21.05.21
לאדון "יש הגיון" אבל צריך לכוון אותו נכון ! מרוב מקורות , התבלבלת לגמרי !! אכן באמת מומלץ שתלמד היטב את הסוגיה , ורק אח"כ "תבלבל לנו את המוח" עם חצאי הבנות ! הכותרת היא כפירה !!!! למרות כל ה"מקורות" שהבאת ! וכל זמן שאינך מבין זאת , סימן הוא שעליך להמשיך וללמוד את הסוגיה , עד שתבין ! ואם
דוד21.05.21
22
צודק 100%!!!
צודק 100%!!!18.05.21
21
מהמציאות אי אפשר להיתעלם. האחריות נופלת על זה שהיתקין את המיגדל הקלפים שקרס. כל בר דעת. מבין. שבנו. אותו. בחובבנות וב זילזול. בכל כללי הבניה. יש הפקרות. בכל בתי הכנסת. אין. שום. אישורים. הכל. חובבני. ואל תיתנפלו על הכותב כי הוא. צודק. חוסר. ההיתחשבות בחיי אדם. היא הגורם.
דוד18.05.21
זה לא קשור לכלל החרדים זה שמי שהיה אחראי על העניין התרשל, בקרלין קדושת החיים היא ערך עליון, ולעולם לא צועקים נאצים על שוטרים, הוא פשוט לא יוגע מה הוא כותב, ואל תגידו לי שאין לי רגש להרוגים, אחד מהם הוא חברותא שלי לשעבר....
זה לא 19.05.21
בכל בתי הכנסת....
נו באמת...18.05.21
20
שימו לב מי תמיד תקוע עם הרכב בצידי הכבישים... לרוב זה חרדים ושוב בגלל שיטת ה"סמוך" ו"יהיה בסדר"...
ללא שם18.05.21
שים לב מי רוב המתנדבים העוזרים לנתקעים בכבישים... אגב, גילם הממוצע של הרכבים החרדיים גבוה יותר...
נקודה למחשבה18.05.21
ברור חרדים תקועים כי יש להם רכבים זולים וישנים
ירושלים18.05.21
19
הזלזול נובע מחוסר אמונה במעמד הר סיני!!!!; באר הגולה חו"מ ס' תכז; (הקטע האחרון) "הטעם שהזהירה התורה שמירת הנפש, הוא מטעם שהקדוש ברוך ברא את העולם בחסדו להטיב להנבראיס שיכירו נדולתו ולעבוד עבודתו בקיום מצוותיו ותורתו כמו שאמר הכתוב (ישעיה מ"ג ז') כל הנקרא בשמי לכבודי בראתיו וכו' וליתן להם שכר טוב בעמ
לתשומת לב18.05.21
18
אל תשכח שהציבור מתרבה ומתרבה ....וצריך לקחת את זה בחשבון
בתיה18.05.21
17
בקיצור בצורה חרדית
המסר נכון אבל כתוב בצורה מבולבלת18.05.21
16
כל מילה נכונה. מקווה שהאחראיים בכל המקומות יעשו שיעורי בית כדי למנוע את האסון הבא.
ללא שם18.05.21
הם יעשו שיעורי מקווה
935618.05.21
15
זה לא רק זלזול בחיי אדם, זה רצח. יש מצוות מעקה, יש עגלה ערופה - ואנחנו עוברים על כל המצוות האלה והורגים. לא תרצח!!!!
אברהם גרליץ18.05.21
14
אתה פשוט לא יודע שקרלין מאד הקפידו בקורונה!!
הרבה הוא מגדולי הנזהרים בגין ונשמרתם..18.05.21
13
הכל בגזירת עליון!!! גם אם תרצה להוציא מהכיס שקל ויצא לך חצי שקל!!!
כפירה19.05.21
12
דובר בית דין של מעלה??
אני18.05.21
11
מה שעוררו אחרים לגבי האם ייתכן דבר שהוא לא גזירת שמיים לא אכתוב כיוון שאיני יודע בדיוק מה הגדר של גזירת שמיים ויכול להיות שהכותב כן יודע. לעומ"ז כן אגיד גם לגבי האסון במירון וגם לגבי האסון בחסידות קרלין שהטור אולי נכתב למארגנים אבל הוא לא נכתב לאנשים שהגיעו כי האדם שהגיע לא יבדוק לכמה אנשים מיועד מת
לגבי האדם הפשוט18.05.21
10
לא מסכים עם הכותרת. "האסון בקרלין אינו גזירת שמים"?? וכי איננו יהודים שמאמינים שהכל בגזירת עליון??
ישראל18.05.21
צריך להפיק מסקנות האחראים לתת את הדין, זה פשע
ועדיין19.05.21
צודק לגמרי כבר כתב הרמב"ן ה כ ל !!!!!!!!! בגזירת עליון וטוב יעשו העורכים שיסירו לאלתר כותרת זו ולגוף המאמר מגוחך לחשוב שיש כאן זלזול בחיי אדם למי אכפת על חיי אדם יותר מאנשים חרדים יש כאן אולי חוסר מודעות אבל ממש ממש לא זלזול כמו כן לא הבנתי מה הקשר בין האסון במירון וקרלין לבין קריאת נאצים זה
צודק19.05.21
9
לא גזירת שמים?????? כותרת אפיקורסית חילונית
אם תלכו בקרי...18.05.21
אני לא מבין מה הבעיה אדם יכול להזיק לעצמו יותר ממה שנגזר בשמיים אור החיים מפורש וגם בזוהר וגם תוספות מסכת כתובות
אדם יכול להזיק18.05.21
8
א. כותרת לא יהודית, לא ערכית, מבלבלת ושקרית. האסון כמו כל דבר אחר הוא בגזירת שמים. ב. תוכן לועג ומזלזל לקדשי ישראל, לערכי החסידות, מערבב בין דברים שצריכים באמת חיזוק לבין דברים שהם צפור נפשנו, ערכים מכובדים שבהם הוא לועג במבט יהיר ומתנשא. התביישתי כי הכותב הוא חובש כיפה וקורא לעצמו "חרדי"
פשוט לא נכון18.05.21
הוא גם קורא לעצמו רב... זה ערב רב...
מי זה?18.05.21
7
באיזו מהירות הכותב סיים את בדיקת האירוע וכבר יכול להסיק מסקנות,זה רק מעיד על מידת האוביקטיביות שלו. חסידות קרלין ידועה בשמירה קיצונית על חיי אדם ואכן זו גזירת שמים שמחייבת גם את הכותב הלא נכבד לעשות את חשבון הנפש שלו על מה באה הצרה הזאת, כמובן אם הוא מכליל עצמו בכלל ישראל.
אלמונית18.05.21
6
הוא בודק עובדות לפני שהוא כותב? הרי חסידות קרלין היא החסידות שהכי משתפת פעולה עם הרשויות, הרי חסידות קרלין היא החסידות הראשונה שהתחילה לשמור מהקורונה! הוא היה שם? הוא יודע מה היה? לא מזמן האדמו"ר מקארלין דיבר על זה שצריך לשמור על החיים וכו' וכו', בקארלין עושים הכווול כדי לשמור על החיים, אז אל תטפו
ללא שם18.05.21
5
כל מה שקורה זה יד ה' !!! אין ספק וברור שזו גזירת שמים !!! זה כפירה לומר אחרת !! אבל זה לא מונע מאיתנו לבדוק מה היה וכמובן לא לשכוח לנהוג במשנה זהירות ולקיים "ונשמרתם מאד לנפשותיכם" וברור שמי שכביכול היה האחראי למקרה צריך לתת את הדין ובל נשכח שמגלגלין חובה ע"י חייב- אז בודאי שהכל משמיים !! עצוב !! ע
תמר18.05.21
4
מילים שהיו חייבות להישמע. יישר כח
יהודה18.05.21
מילים מטופשות, מאיש מטופש, בזמן מטופש...
ממש לא18.05.21
3
מי שאומר שזה דרך מקרה הוא כופר ואכזר לפי הרמב"ם הכ לזה גירת שמים ויש פעמים שה' לוקח את השכל הכי קל לשלוח ביקורת על החסידות!
כפירה באתר חרדי18.05.21
2
קל מאוד לכתוב ביקורת על כולם טני מכיר מקרוב את חסידות קרלין לא נראה לי שמישהו שם עבד כמו הכתבה שלך לא מאמין שרצו ליראות את המראה הזה וחבל מאוד שאתה סתם יורד על אנשים ששומרים חוק יותר ממך
ללא שם18.05.21
בטח שומרים חוק יותר ממנו, אפילו יותר ממני וממנדנבליט השוטר
935618.05.21
1
ועדיין ולמרות האחריות של הרוצחים, זו גזירת שמים
דני וייס18.05.21
משמים גזרו את חוקי הפיזיקה, לפיהן מי שקופץ מהגג הוא מת.
935618.05.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24