כיכר השבת

המשטרה חוקרת

סערה בבית הספר: ילד בכיתה א' ספג סטירה מהמורה

גרסאות סותרות לאירוע החמור שהתרחש בבית ספר באזור השפלה: אלימות סתמית כלפי ילד בכיתה א' או ניסיון השתלטות על ילד שהשתולל ובעט? המשטרה תבדוק (חרדים)

116
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ט בסיון | 09.06.21
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית ספר באחת מערי השפלה, סטרה מורה לילד, הלומד בכיתה א', לאחר שלטענתה היכה אותה והשתולל. מנגד, הוריו זועמים, משום שההנהלה הוסיפה על העונש הפיזי ושלחה את הילד לביתו, ליומיים.

המקרה החריג, שנחשף ב-ynet, אירע בסוף השבוע האחרון, לאחר שלטענת האם הגיעה בנה לבית הספר, בחוסר חשק, זאת מאחר והוא סובל מהקנטות מכיוון חבריו לכיתה.

"הוא נכנס לכיתה, בצלצול, בוכה ומתוסכל", תיארה האם, "סיפר למורה שהרביצו לו וביקש ממנה לטפל בזה, אבל לה כנראה היה יותר חשוב להתחיל בשיעור והיא ביקשה ממנו להירגע. כשהוא התרגז, היא תפסה אותו, ניערה אותו וסטרה לו".

לדברי האם, בריאיון לכתב רועי רובינשטיין, בנה התקשר אליה לאחר מכן מבית הספר, ו"ניכר היה שמשהו איתו לא בסדר. רק כשחזר הוא סיפר לי מה קרה, ואמר שהמורה נתנה לו סטירה. ביקשתי ממנו להדגים, אבל הוא ענה לי: אני לא רוצה להכאיב לך".

גרסה שונה לחלוטין, הציגה גורמת המקורבת למורה: "היא רק ניסתה להרגיע את התלמיד, כי הוא השתולל בכיתה, בעט בה וחבט בחוזקה על השולחנות עם בקבוק מים".

מכות לילד, בת"ת בארה"ב. ארכיון (מצלמות אבטחה)

יצוין, כי בהודעה ששיגרה להורים ולצוות החינוכי, הסבירה מנהלת בית הספר על נסיבות האירוע וכתבה: "אילו הייתם נמצאים באותה סיטואציה שהמורה נקלעה אליה, עם ילדכם הפרטי, לא בטוח שהייתם נוהגים בצורה עדינה יותר".

אמו של הילד, מנגד, כתבה להורי הילדים כך: "כל השבת הייתי מרוסקת. מה שאכזב אותי, זה שאחרי שזה קרה, אנשי המוסד החינוכי לא דיברו איתנו; אף אחד לא התקשר לשאול מה קורה עם הילד".

עו"ד טלי גוטליב, המייצגת את המשפחה, הוסיפה: "מי שמעזה להחטיף סטירה לילד בן 6 - מקומה לא בהוראה. מנהלת שמגבה ומתרצת התנהגות חרפתית שכזו תוך הכפשת התלמיד - אין מקומה בניהול בית ספר. אין לי ספק שמערך הפיקוח במשרד החינוך לא יעבור על כך לסדר היום".

ממשרד החינוך נמסר ל-ynet בתגובה: "מדובר באירוע חמור. הנושא על כל היבטיו מצוי בבדיקה ובליווי צמוד של המשרד, ונפעל בהתאם לממצאים וללא כל משוא פנים".

מהעירייה שבתחומה אירע המקרה נמסר: "אגף החינוך בעירייה ומשרד החינוך מגנים בתוקף כל ביטוי של אלימות, ויעשו את כל הנדרש מול הנהלת בית הספר, כדי למנוע הישנות מקרים כגון אלה".

"המקרה נמצא בבירור במשטרה. אגף החינוך בודק פתרון לתלמיד, לרבות העברתו לבית ספר עירוני אחר, עד לסיום בירור הנושא", הדגישו בעירייה. וממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה, נפתחה חקירה".

תוכן שאסור לפספס
116 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
אל תחישו לתקוף את המורה. כל הורה יודע שיש מצבים של חוסר אונים תסכול והתנהגות פרועה של הילד שרק מכה קטנה תרגיע אותו.
יאיר10.06.21
יאיר אתה צודק.
אבי10.06.21
סתום יחצוףףף
אני10.06.21
55
מדובר בתלמוד תורה חרדי. מכים שם ילדים. זו הסיבה שברחתי משם ומהדת. ילד שובב , מחנכים. לא מכים.
אזולאי09.06.21
ברחת מהדת מרצונך, אף אחד לא יכול לקחת מאדם את הבחירה. וטענתך על המכות היא אווילית, יש רבים שעזבו את הדת ללא מכות. ויש רבים שנשארו עם מכות, ואני בכללם...
חרדי10.06.21
לא מוריד לרגע ממה שעברת , אבל מדובר בבית ספר חילוני בלוד. תבדוק בויינט
נתי09.06.21
מסכימה עם כל מילה שלך ואת האמת אני מבינה את הילד עד כמה מתוסכל הוא היה שהגיע למצב של הכאת המורה ללא עוול בכפה אך עדיין מחנכים לא מכים זו לא דרך של חינוך! מקווה שתחזור לדרך האמת ומקווה שכשתחזור שיכבלו אותך רק באהבה ולא במכות כי אני טוב מאד שזו לא הדרך ומקווה שכשתחזור זה יהיה בכייף ולא בכאב
א09.06.21
תלמוד תורה חרדי???? אתה מדבר על הכתבה??? זה מורה שנתנה סתירה ... אין מורות בתלמוד תורה חרדי... אפילו לא בדקת את הכותרת העיקר להסית עם שקרים .
יאיר09.06.21
ה' ישמור מקווה שתחזור במהרה...
טעות שהורסת חבל09.06.21
תאמיו לי אצל החילונים תיראה מה יוצאים שם
יוני09.06.21
ומה מצאת בצד השני ברכות הגינות חינוך ומה לא ...... הפקרות נכון....... יש לך זמן חביבי לתקן ה לא יוותר עליך
דוידי09.06.21
אם זה חד פעמי, לא צריך לעשות מזבוב פיל. ולצערי ע"פ רוב זה המצב.
דוד09.06.21
54
חושך שבטו שונא בנו זאת המציאות אי אפשר לחנך שקושרים למורים ככה את הידיים תראו באיזה פינוק גדל הדור של היום רק ההורים חייבים לו
אמת לאמתה10.06.21

הצגת כל התגובות

53
אף אחד לא יודע מה קרה מלבד המורה והכיתה.ויש לבדוק הכל...למרות שאני נגד הסטיקה שהמורה נתנה לילד.אולי הפגיעה בו מצד הכיתה היתה צריכה באותו יום לעלות בכיתה ולדון כיתתית על הנושא ולא לדחות אותו.כמו שהמורים בממלכתי לא מנסים לפתור את בעיות החרם נגד תלמידים.
א.ע.09.06.21
נכון!
ש.ש09.06.21
52
קשה להבין מה הלך שם! זה תיאור כללי מידי של הסיפור!! מה שכן ניתן לומר בוודאות זה: א. לא אמורה להיות אלימות בשום פנים ואופן, נקודה!!! ב. קשרו להורים למורים ולמערכת החינוך את הידיים בכל מה שקשור לחינוך, אי אפשר לתת עונש, וכו... זה מצטרף למקרה של הילד בן ה6 שהתפרע והזמינו לו משטרה, כי אסור למורה ולמנהלת
יוסי10.06.21
חשבת קצת לפני שכתבת א. וב. הם לא כ"כ מסתדרים...
עו"ד10.06.21
51
גם אני קיבלתי סטירה כשהייתי ילד בגן ולא קרה כלום, ועדיין אני זוכר לגננת את כל הטוב. וגם קיבלתי מההורים שלי,אני לא בטוח שתמיד זה היה מוצדק, אבל הכוונה הייתה טובה. ובכ"א הטוב שהם עשו עולה עשרת מונים. מה שעושה הרווחה והמשטרה זה עוול גדול הם עוצרים הורים ומורים והורסים בתים, בטיפול העקום שלהם. הם ע
דוד09.06.21
50
אני נגד הענין של אלימות בילדים. אבל אני לא מבינה? זו הפעם הראשונה שמורה מרביץ לתלמיד? כנראה מדובר בבית ספר ממלכתי...
א09.06.21
בגלל שזו לא פעם ראשונה זה בסדר וזה הנורמה כי אם את חושבת את זה זה אומר שמשהו לא טוב אצלך
aviya09.06.21
בחרדי זה לא היה יוצא החוצה אלא אם מדובר במצב חמור. בממלכתי גם אם זה כלום, עושים סיפור. יש פרוטוקול, בחרדי זה לא מעניין אף אחד,בממלכתי גם אם לא ראה, ויודע שזה כלום, זה עובר לבדיקה אלימה והרסנית של הרווחה והמשטרה. הילדים שלי היו גם שם וגם שם. ואני אומר לך הממלכתי חולים בראש. עושים נזק אדיר, אני מדבר מ
דוד09.06.21
קשקשנית זה יכול לקרות בכל בית ספר מה זה קשור ממלכתי...
אזוב09.06.21
49
נשים עוברת כל גבול ואחר כך הן מתקרבנות.
האלימות של 10.06.21
48
אני גם למדתי בתשב"ר. וקיבלתי מכות בכיתה א' וב' ואבי מורי היה כל פעם מתקשר לרבה על כל סטירה וכדו' בכיתה א גם חזרתי עם סימנים שלקח הרבה זמן עד שהם עברו יצויין שהנהלת החיידר זרקה את הרבה מכיתה ב' אבל משום מה את הרבה מכיתה א השאירו. חוץ מזה אף פעם לא קיבלתי מכות שם למרות שהייתי ילד שובב ונשלחתי לבייתי ל
ליטאי עם ראש09.06.21
איזה נוסטלגיה "הגטו הירוק" למדתי שם וחטפתי שם גם.
הדר ציון10.06.21
גם אני למדתי בתשבר ואני זוכר עד היום עשרות שנים קדימה שהרבה בכיתה ה' פוצץ אותי עם מקל כי הזדרתי בתפילת שמונה עשרה של לחש כי הייתי צריך לשירותים, עד אמצע הישיבה קטנה היו לי סימנים. מסכים איתך שהמכות של המנהל לא כאבו אבל זה רק מסביר איזה מצב היה בגטו הירוק
אבי10.06.21
אוי ווי
ריקי10.06.21
47
היום רק לעבריינים במדים המכנים עצמם "שוטרים" מותר להרביץ.... הכי הרבה, אם זה שהרביצו לו יתלונן, יגידו שהוא תקף שוטר....
שוטר=פושע09.06.21
46
אלה שכתבו שאם זה פעם אחת אז זה לא נורא אבל אם זה חינוך זה נורא אז אתם טועים ובענק כי אולי זה לא החינוך שם אבל הילד שקיבל את המכה יזכור את זה לכל החיים!! אתם שקיבלתם מכות ולמרות זאת זוכרים את הטוב שעשו לכם אז אני רוצה לשאול אתכם אם באותו זמן שקיבלתם את הסטירה הזאת זה לא כאב לכם וזה לא גרם לכם לבכות כ
א09.06.21
תתבגרי, איזהו חכם הרואה את הנולד. צריך לחשוב על התועלת לטווח רחוק. הילדים שאת שומרת עליהם ילמדו שלגטימי לתת מכות למי שאחראי עליהם.
מישהי ריאלית10.06.21
מבט של בת 16... תתבגרי ותראו הכל מזווית אחרת ולא רק יכאב יותר או פחות כי לחיים יש משמעויות יותר עמוקות ולעשות סיפור גדול זה לא רק מה שיקרה אם לא (כל מורה שני וכו') רק מה יקרה אם נפסיד את המעמד החינוכי שלנו גם מול הילד שקיבל מכה יתירה בעת רתיחת יתר וגם מול הילד שלא קיבל עונש מספקת בעת שהוא איבד רסן
שמויגר10.06.21
45
לי יש עד היום צלקות פיזיות ממכות שקיבלתי בחיידר תשב"ר בבני ברק
ראובן יוסף09.06.21
אז אתה מבין עד כמה זה לא נכון להכות ילד שתשאר לו צלקת או נפשית או פיזית לכל החיים וזה נשאר לו כזיכרון נוראי מכיתה א את האמת אני יכולה להבין את הילד המסכן הזה גם הילדים הרביצו לו וגם ככה הייתה לו הרגשה רעה לבוא לבית הספר ולחשוב שעכשיו המורה הרביצה לו הוא יכול להרגיש שאף מורה לא יכול לעזור לו יותר כי
aviya09.06.21
מצוות חינוך
יוני09.06.21
44
בתשב"ר חטפנו כולנו מכות איומות ונוראות על לא עוול בכף הילדים, (אמנם שובבים אבל שום דבר לא מצדיק את מה שעברנו בבניין ה"צפון קוריאה" הזה..) חוץ מרבה רוזנבלט ורוט בכיתות ז ח כל הרבע'ס מצויידים במקלות ומפציצים ילדים בכל הזדמנות. אם העולם היה יודע מה התרחש בכותלי הבניין בשנים שלמדנו שם, היו שוכחים מאסון
הפונוביזע'ר09.06.21
אם זה באמת ככה זה מוגזם אבל פה ושם סטירה לילד שלא מתנהג טוב הרי זו מצוות חינוך!!
יוני09.06.21
עד כדי כך? זוועה..
ע10.06.21
43
מצלמה בכיתה תכן גם על המורה וגם על הילדים במקרים מעין אלו
חיים09.06.21
42
נו באמת רק סטירה מי ישמע
משה09.06.21
לך קיבינימט נבלה. שיתנו לך כך סטירות נראה איך תרגיש.
רם09.06.21
מה אתה יודע? היית שם? נראה שזה נוגע לך בנקודה רגישה. וזה מפריע לך לחשוב
דוד09.06.21
41
אני בתור אמא הייתי מחזירה מכות למורה
אני10.06.21
צר לי לומר אבל אם כך את רק חושבת, אז תתכונני להחזיר לביתך, כי גם היא תחטיף לך
אבי10.06.21
אני בתור אבא הייתי מגרש אותך, שלא יצאו לי ילדים מפלצות שהכל מגיע להם.
חרדי10.06.21
40
לקחת את המורה הצידה ולהפליק לה סטירות על ימין ושמאל עם הקטן
ללא שם09.06.21
39
היום רק לעבריינים במדים המכנים עצמם "שוטרים" מותר להרביץ.... הכי הרבה, אם זה שהרביצו לו יתלונן, יגידו שהוא תקף שוטר....
שוטר=פושע09.06.21
38
ממש שטיסל...
שולעם09.06.21
37
סטירה לילד????????? בתשב"ר ברחוב חזון איש המנהל היה עושה סיבוב בכיתות ומקבל את רשימת המאחרים לשחרית והיה נותן עם מקל לכל מאחר, ללא הבדלי גיל. כולם!! זה היה הבוקר טוב ואחרי זה היינו עוברים ל"טיפול" המלמד.
חיים פריימן09.06.21
ידעו כל "מחנכי ישראל" החזקים על חלשים, שהגדיים עתידים לגדול ולהיעשות תיישים וגם לזכור, וגם לחזור וגם להתעמת עם מי שפגע בהם. ובתורתנו הקדושה כבר נאמר: "עין תחת עין מכה תחת מכה חבורה תחת חבורה".
לחיים10.06.21
נו נו, לא כולם חמומי מוח לטווח רחוק....
נער הייתי...10.06.21
אז אתה בסדר עם הסטירה שנתנו לו?
א09.06.21
36
כל מי שלמד בתשבר סטירה היא ה"בוקר טוב" מהרב'ה לילד. בכיתה א היה רב'ה דויטש שפירק ילדים בני 6!!!! עם מקל רבה אכזרי שהותיר צלקות נפשיות בילדים לכל החיים!!!!!!
מוטי ג.09.06.21
35
אם האמא חכמה שתזרום עם המורה. אם תערב גורמי חוץ הילד יקבל כתפיים רחבות יאבד כל משמעת והדרך לרחוב פתוחה. קצת ענוה תמיד תועיל.
ללא שם09.06.21
34
מבינה אותה לגמרי
בתור מורה שקיבלה אגרוף בבטן כשההיתי בהרי09.06.21
חמודה, זה שלך קרה דבר אחד, לא אומר שהמקרה שלה הוא אותו דבר.
ט10.06.21
אבל זה שהיא לא הגיבה אומר הרבה על החברה שאנו חיים בה
משתכנז10.06.21
33
מי ישמע? אז ילד קיבל סטירה!!!! מה קרה? פעם זה היה דבר שבשגרה.
אחד09.06.21
אז תדע שזה ממש מזעזע!!!! ואם משהו כזה יקרה ח"ו לבן שלך אני לא בטוחה שככה תגיב....
ללא שם09.06.21
נכון...ובגלל זה גדלו נבלות חסרות רגש לאנשים אחרים...ברוך ה' הדבר הזה נעלם לאט לאט מן העולם וצומח דור רגיש ומתחשב יותר. רק לראות את ההבדל בין הדור הזה לדור הקודם ביחס לאנשים עם אוטיזם פשוט שמים וארץ.
רם09.06.21
חתיכת פרמטיב עלוב עם דעות קדומות
דודו09.06.21
32
כמה שקרים האמא ממציא השם ישמור...
ללא שם11.06.21
31
השם ירחם זה הדור היום המלמדים צריכים ללכת לעבוד בשוק למכור עגבניות ,מי שאין לו סבלנות פשוט לא יתעסק עם נשמות . הם יתנו על זה את הדין
מורן09.06.21
30
חחחחחח!!!! בואו קצת ל'חיידרים' בבני ברק ותלמדו מה זאת אלימות כלפי ילדים! סרגלים על האצבעות, מכות רצח, אגרופים, אלימות מילולית, מקלות רבע'ס וכו' וכו' אולי הגיע הזמן באמת שיעלו את זה לכותרות, או שבעצם זה חילול ה' נוראי
---09.06.21
שטויות!!!!!!!!
א10.06.21
זה קידוש ה' גדול כך פסק הרמב"ם החוק הוא הטיפשי
יוני09.06.21
"אם אין דעה, הבדלה מניין". כדאי באמת לחזור לדרכי החינוך (ולכל שאר היבטי החיים) שהיו נהוגים בימי הביניים בתקופת הרמב"ם. מומלץ ללכת אחורה.
ג'וני10.06.21
29
התגובות פה שמצדיקות ומעודדות אלימות כלפי ילד בן שש במסווה של חינוך רק מוכיחות כמה חולה החברה החרדית, יבוא יום ותתעוררו, מאחל לכם בכל ליבי חיים שפויים מזה
מסכנים09.06.21
לא הכל שחור לבן, לא מעודדים אלימות. אבל אתה אמור להבין, שהצורה שהמדינה מטפלת באלימות, זה באלימות הרבה יותר גדולה גרועה והרסנית.
דוד09.06.21
מסכימה איתך גם אני מאחלת בכל ליבי שתתעוררו ותחזרו לשפיות אמן
aviya09.06.21
מהציבור החילוני יצאו השוטרים. וכל מילה נוספת מיותרת...
מדינה יהודית...10.06.21
28
תלמוד תורה תשב"ר! לא נשכח ולא נסלח!!!!
מישהו09.06.21
27
איזה דור מסכן גודל לנו מול העינים ילד מקבל סטירה זה עולה לכותרות .לא פלא שלא מסוגלים להתמודד אם שום קושי בחיים אחר כך כולם כאלה מסכנים אולי הבעיה שנותנים מידי קצת סטירות איך לעזאזל מחנכים ילדים אומרים נו נו וזהו . זה מתסכל של החיים שאני מסתכל על הרבה מהילדים של היום שלא מסוגלים להוזיז אצבע אם רק טיפ
אנונימי09.06.21
אני רק רוצה להביא לך עכשיו את המורה שהיה הכי מרביץ ל בכוח עם הסרגל או עם המטאטא ונירא אם אתה מסוגל לעמוד מולו כמו גבר ולא לפחד ממנו ולקבל עוד פעם מכות כמו שקיבלת פעם... זה לא סוף העולם לך אבל זה סוף העולם של הילד ואני בטוחה שכשהיית בגיל הזה וכשקיבלת מכה התחננת למורה שיפסיק עם דמעות בעיניים (אני מקו
נכון דור מסכן09.06.21
26
אני ממש לא בעד אלימות. אבל! שימו לב שאין למורים ולגננות שום סמכות לעשות כלום!! ואם יש חצופים בריונים בכיתה על המורה להתמודד ללא כלים. לא פלא שהדור הצעיר לא מעוניין בכלל לגשת למקצועות החינוך גם בגלל משכורת וגם בגלל שבסוף להורים יש רק תלונות. ההורים לא מבינים שיורים לעצמם ברגלים. מי אתם רוצים שיחנך א
רבקה09.06.21
למה אין להם סמכות לקשור ילד עם שקית (לגננות) ולהרביץ לילד (למורות) את רוצה שייתנו סמכות לדבר הנוראי הזה אני מצטערת לומר לך יש לך דרך מאדדדדד מוטעת ואת חייבת לתקן אותה
א09.06.21
אבל יש דרכים לחנך!!!! לא צריך לחנך במכות! ויש גם חוק שאוסר למורה להכות תלמיד ובעצם לכל ילד/ה מעל גיל 12.... אבל זה כבר חוק דפוק!!!
ש.ש09.06.21
25
אפילו אם הילד היה דוקר אותה אסור לה להרים על ילד יד
גננת שיודעת את כללי החינוך11.06.21
24
נעבעך ילד קיבל סטירה ממורה וכל המדינה מתהפכת, כבר הגענו לקצהו הקיצוני של השגעון או שעוד צפוי לנו כהנה וכהנה. העולם נעשה כ"כ ילדותי וקטנוני עד שאולי כבר כדאי לחלק סטירות לילדים המבוגרים מגיל עשרים וחמש עד.....
אוי יו יו10.06.21
23
לא מדובר בת"ת!! יש שם מורה ( אישה) לכיתה א'. וכעובדת הוראה דתית שעובדת עם הציבור הכללי, יש שם מלא מקרים של ילדים עם הפרעות קשות בהתנהגות. יש בעיה , שרק שומעים את המילה 'אלימות' וכבר כל אחד נהיה יפה נפש. אני מאמינה שהמורה ניסתה להרגיע אותו כשהתפרע, וזו גם הסיבה שההנהלה לא התקשרה להורים, כי הילד אשם
שף09.06.21
עוד אחת שהחליטה מה קרה בלי לדעת שום דבר. וכדאי שתטפלי בשגיאת הכתיב שלך.
ט10.06.21
22
תקשיבו ! ותקשיבו טוב!!! במיוחד אתר כיכר שזו במה מצויינת לעם ישראל. קודם כל אסור משש לתת סטירה בפנים, זה לא רק בגלל החוק, א. זה מזעזע את המוח של הילד ובפרט אם הוא קטן זה מסוכן לראייה למי שלא יודע בדיוק כמו שאסור "לנער" או לטלטל ילד קטן. ב. זו השפלה קשה ואל תנצלו את זה שהוא קטן וחסר ישע הוא יחזיר לכם
אילה09.06.21
אני קבלתי מכות ואיני נושר. צריך רק שלא יהיה מוגזם או לא מוצדק. ולגבי הצלם אלוקים כתוב ייסר בנך ויניחך ויתן מעדנים לנפשך. כנראה שלפעמים כדי שהצלם אלוקים יישאר מכובד, צריך לדאוג שיהיה מחונך.
מחויב לתורה10.06.21
21
הורים שיוצאים נגד המורה בשיתוף ובעידוד התלמיד אין להם בשביל מה לשלוח לשם יותר את הילד הילד לא יקבל כלום מאותו מוסד הורים חייבים לתת ולהראות אמון במוסד בפרט בעיני הילד
נזם09.06.21
20
אחים שלי היו חוזרים עם צלקות ממכות שחטפו בת"ת תשב"ר בני ברק, ואני כילדה הייתי בוכה..
יעל09.06.21
19
כבוגר תשב"ר בבני ברק הכותרת גרמה לי להתפוצץ מצחוק,,,, חטפנו מכות רצח על בסיס יומי לפי מצב הרוח של הרבה
יוסי וילמן09.06.21
18
בתור הורים לפעמים מגיע לילד סטירה כדי להרגיע אותו ולעורר אותו מהתנהגות לא טובה ויש על כך סוגיה שלמה האם מותר להכות בן או תלמיד בשבט לפי התורה
לפעמים זה הדרך!09.06.21
בחיים זה לא הדרך כי אני בטוחה שאתה לא היית רוצה לקבל סטירה את כל הילדים אפשר לחנך באהבה לפי איך שמגיע לו אדם שנותן סטירה זה אומר שהוא מרים ידיים ואין לו כוחות לעמוד מול החינוך האמיתי
א ממש לא נכון!!09.06.21
גם דוד המלך חשב כך לגבי אבשלום. ובזה הוא לא צדק.
תנ"ך10.06.21
זו הדרך כשזה בא לצורך חינוך ולא לשחרור עצבים!!! כיום אין כמעט אנשים שעושים את זה לצורך חינוך - וכל מי שעושה את זה שיחשבו פעמיים ויותר אם זה לצורך חינוך או לא. כי מה מחנך ילד מלראות את ההורים שלו עובדים על המידות שלהם ולא סתם מכים.
שירה09.06.21
17
ככה מתחילה הפקרות בחינוך... הילד מרגיש שאמא תגן עליו בכל מחיר, ולמורה אין סיבה להישאר בכיתה.. אין לו שום סמכות מעליו....
מי09.06.21
16
מעשים שבשגרה בתלמודי תורה. לשים את כל המלמדים / המשגיחים האלימים בכלא לעשות לזה סוף!
ללא שם11.06.21
15
זה שהסרטון מטושטש עוד יותר מפחיד , מסכן הילד , זה צלקת לכל החיים.
מזעזע09.06.21
אני קבלתי לא מעט סתירות ואין לי שום צלקות. (היו מקסימום ליום, לא לכל החיים.) אם עושים עסק ועדויות במשטרה וכו' ומלמדים את הילד שאמור להיות לו צלקת לכל החיים... זה באמת מה שיקרה.
מבין מצויין10.06.21
שלא קיבלת אף פעם סטירה כשהיית ילד
כנראה10.06.21
14
לא מצדיק לתת סטירה, אבל הכותרת קצת מוגזמת, מעניין אם אותה אימא כשהבן שלה מתפרץ מה התגובה???? ולכל אלו שהרביצו להם בתשב"ר - נו... יש לכם תירוצים למה אתם נראים כך..... עבר דור מה שהיה לא היה בסדר ואנו בדור אחר אבל כאלו תגובות????? מי שמרגיש כ"כ נורא כדאי שילך לשחרר לחצים אצל אדם מוסמך (מטפל ריגשי) ח
קובי09.06.21
13
למה משאירים אנשים כאלה בצוות בית ספר
נהוראי09.06.21
12
מה הבעיה בסטירה אני חטפתי מאבא שלי סטירות ואני מודה על זה כי בלי זה הייתי ברחוב כמו כלב אומלל
כאפה09.06.21
ואני לא חטפתי מההורים שלי שום מכות והנה! איזה פלא! גם אני לא ברחוב כמו כלב אומלל.
י10.06.21
לכל ילד יש את השפה שלו
כ10.06.21
11
אהבה של אמא. ילד נכנס לכיתה בוכה, המורה סוטרת לו. שירגע. חבל שלא אמרה לו שיהיה גבר. המנהלת ממליצה להורים לכסח את הילדים שלהם. רק להורים נשים. האבא לא. יש משהו מטריארכלי אובדני ביהדות ובחברה שלנו. נשים אלימות בצורה מפחידה. אבל הן חלשות. אב הן חזקות. יש להן צבע על הפנים. לך תבין.
הן נשים זה בסדר09.06.21
10
גם אני למדתי בתשב"ר בבני ברק וסבלתי מאלימות מחרידה שסטירה היא הקינוח שאחרי המכות עם מקלות המטאטא שהרבה הרביץ לילדים לפי הקריזות.
שמואל לוין09.06.21
9
זה מקרה חמור מאד מאד, המורה היתה צריכה להמתין עד שהילד יחטיף לה סטירה בתוס' בעיטה פלוס צרור קללות עסיסיות וגם אז לנסות להתגונן עם הידים על הראש ואם למרות הכל היא לא הצליחה להתגונן כראוי או אז זכותה להזמין שירותי הצלה ומד"א
מנחם 09.06.21
צודק!
ש.ש09.06.21
8
מהכיתה שלי בחיידר תשבר (הגטו הירוק) 4 ילדים נהיו חילונים עד גיל 15 המספר דומה בכיתות המקבילות, והם הילדים שאני זוכר שהכי הושפלו וחטפו מכות עד בלי מספר
נתי10.06.21
7
אחים שלי היו חוזרים עם צלקות ממכות שחטפו בת"ת תשב"ר בני ברק, ואני כילדה הייתי בוכה..
יעל09.06.21
6
השתגעתם ? אז מה קרה אם ילד קבל סטירה ! אתם עושים עסק משטויות ! במקום לעשות עסק ממה שצריך באמת , כמו האלימות בין תלמידים או בכלל האלימות הערבית בתוכם וכלפי יהודים ועוד . אני משוכנע שהתלמיד הזה הינו ילד לא ממושמע ואלים, אז דברו אליו בשפה שהוא מבין !
זלמן לייב09.06.21
אתה השתגעת! סטירה לילד היא אלימות, היא פו צעת אותו לכל החיים והיא מחנכת אותו לאלימות טיפול באלימות בחברה מתחיל מגיל מאד צעיר בחינוך, אם המורה מרביצה מה אתה מצפה מהילד? אלימות כלפי ילדים יותר גרועה מאלימות למבוגרים!
זליג09.06.21
שטויות, אני לא פצוע לכל החיים וכן רבים מחברי שהוכו.
בערל10.06.21
5
גם אני קבלתי "טיפול הולם" מהמורה שלי (בת"ת חרדי) ולדעתי הוא צודק, חוסך שבטו שונא בנו. לפעמים אין ברירה וצריך לעשות זאת. אבל כמובן במשורה.
נו נו09.06.21
תעשה את זה לילדים שלך מתי שהם יבואו אליך וינדנדו לך שמרביצים להם בת"ת ונירא כמה זמן הם ישארו חרדיים אני נותנת להם יום אחד אחרי שהם מקבלים את הסטירה הזאת בהצלחה שיהיה לך בחינוך הבית (ואתה צריך הרבה מאד הצלחה)
א09.06.21
במקרה אני עדיין חרדי אפילו שאבא שלי גיבה את זה. אגב לתורה יש הבנה שונה ממך בעניין על אבשלום כתוב "ולא עצבו אביו מימיו". כלומר לפי הנביא התדרדרותו של אבשלום הייתה בגלל שדוד לא הכה אותו. ואחיו של אבשלום, שלמה כתב "חוסך שבטו שונא בנו". וכדי שילדי יישארו חרדים (בניגוד לאבשלום) אני מחנך אותם ע"פ תורה ול
נו נו10.06.21
4
מה ההתרגשות?זה עניין ישן!! בעיר שלנו מרביצים גם!
ע10.06.21
3
שהייתי ילד הינו חוטפים מכות כל יום וסרגלים על האצבעות ואף אחד לא היה עושה מזה סיפור
יהוידע09.06.21
אז עכשיו עושים מזה סיפור כי פעם הם הבינו שהם עשו טעות שהסכימו לדבר הזה מחנך אלים מלמד על דרך אלימה שפוטרת הכל! לא מלמדים את הילד שאם מרביצים מקבלים סטירה ואם מאחרים מקבלים מקל זאת לא דרך של חינוך וכל מי שהוא מורה ונותן לזה יד צריך להתפטר עכשיו!
א09.06.21
2
לצערי הרב כבר כולם נגועים במחלה - דרך ארץ מקבלים בבית ואין שום דרך למורה לחנך בצורה הזאת בדור שלנו. העורים יפתחו את העיניים ויראו את מצב הדור ויבינו שאין האלימות בבית ספר עוזרת בכלום אך ורק בדרכי נועם. והמורה ממש התנהגה בטיפשות וממש לא אמורה להיות מחנכת אם הילד מגיע אליה שמציקים לו והיא מתעלמת מזה -
בני09.06.21
1
לא משנה איזה בית ספר זה יש לפעמים תלמיד וגם בגיל 6 שמכה ומרביץ למורה שלו, ולפעמים בועט ברגליו, ומסרב להירגע. אינני מצדיק הכאת תלמיד אבל, כנסו לנעליה של המורה שעומדת מול תלמיד תוקף, ואין ברירה למורה, אלא, לנער את התלמיד. אולי זה יהיה משוואה לליאור עזריה - - -
דובי09.06.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24