כיכר השבת

"עקירת כל סממן יהודי"

השר יעקב ליצמן: הממשלה הכריזה מלחמה בערכי הדת

שר השיכון היוצא, יעקב ליצמן, במתקפה נגד הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד: "הכריזה מלחמה בקדשי ישראל וערכי הדת, עקירת כל סממן יהודי " (אקטואליה)

30
ישי כהן | כיכר השבת | ג' בתמוז | 13.06.21
השר היוצא יעקב ליצמן
השר היוצא יעקב ליצמן (צילום: מארק יעקב סלם, פלאש 90)

רגע לפני המעבר לעבר ספסלי האופוזיציה, השר היוצא יעקב ליצמן במתקפה חריפה נגד הממשלה החדשה בראשות יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט ויו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שתושבע היום (ראשון) בשעה 16:00 במליאת הכנסת.

לדברי השר ליצמן: "ממשלת השינוי שתוקם בראשות בנט-לפיד-ליברמן הכריזה מלחמה בקדשי ישראל וערכי הדת. שימו לב שחברי קואליציית השינוי המורכבת משעטנז אידיאולוגי סיכמו שלא להעלות נושאים בעייתיים ביניהם, אך הסכימו על עקירת כל סממן יהודי ופגיעה בצביון היהודי. על זה אין להם ויכוח ומחלוקת".

ליצמן הדגיש: "למרות ההצעות 'המפתות' - לא יקנו אותנו בתקציבים ותפקידים קואליציוניים - ניאבק נגד רודפי הדת בכל דרך באחדות ובתחושת שליחות למען כבוד ד׳ ותורתו".

כזכור, בסוף השבוע סיכמו לפיד ובנט ען שאר החברים בקואליציה לקדם חקיקה שתתיר לרבני ערים לגייר, בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

במסמך שכותרתו 'דת ומדינה', חתמו כל השותפות לקואליציה החדשה כי עם הקמת הממשלה תקודם תיקון חקיקה ל"ביטול מונופול הכשרות", כאשר תקודם חקיקה שתאפשר לכל רב עיר לתת כשרות גם בערים שלא תחת אחריותו.

גם בנושא הגיור, מקדם רה"מ המיועד בנט יחד עם חבריו החדשים לקואליציה חקיקה שתאפשר לרבני ערים לגייר, חקיקה לה מתנגדים נחרצות הרבנים הראשיים לישראל.

כזכור, עם חשיפת ההסכמים הקואליציוניים המלאים, נחשפו הגזרות הרוחניות הצפויות לעלות בממשלה. מתחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות ועד חוק הגיור וביטול חוק המרכולים.

חובת לימודי ליבה

ליברמן דרש וקיבל התחייבות בהסכם הקואליציוני כי מוסדות שלא יסכימו ללימודי ליבה, לא יזכו לתקציבים: "הצדדים רואים יעד לאומי בכך שכל תלמידי ישראל ילמדו לימודי יסוד, מתוך הכרה כי שילובם בשוק העבודה הכרחי לעתידה הכלכלי של מדינת ישראל. לצורך כך יבוא הדבר לידי ביטוי בתקציב המדינה בתמריצים חיוביים ושליליים".

תחבורה ציבורית בשבת

סעיף שהוכנס גם בהסכמים עם 'כחול לבן', 'העבודה' ומר"צ: "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם תחבורה ציבורית בשבת".

ביטול חוק המרכולים

הסיעות החילוניות דורשות לבטל את 'חוק המרכולים' של שר הפנים היוצא אריה דרעי: "הצדדים מסכימים כי בסמוך לאחר הקמת הממשלה יקודם תיקון לחוק באופן שיבטל את סמכות שר הפנים להורות על סגירת עסקים בימי מנוחה".

מתווה הכותל

לאחר שמתווה הכותל שאושר - בוטל בשל דרישת הסיעות החרדיות בהוראת גדולי ישראל, כעת ההחלטה לבטלו תבוטל והמתווה ייכנס לתוקף: "הצדדים מסכימים כי בסמוך לאחר הקמת הממשלה תקבל הממשלה החלטה שתכנה:
ביטול החלטה מספר 2785 מיום 25.06.2017 שעניינה הסדרי התפילה בכותל המערבי".

כמו כן הודגש כי יש: "להביא ליישום החלטה מספר 1075 מיום 31.01.2016 שעניינה אימוץ המלצות הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי תוך קביעה כי לעניין הרכב המועצה ימנה יו"ר הסוכנות את ששת נציגי הציבור בהם יהיו לפחות 3 נשים".

ברית הזוגיות

גם בנושא הזה כל הסיעות החילוניות דרשו וקיבלו את 'ברית הזוגיות': "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם פתרון למעמד הזוגי של בני זוג מנועי חיתון".

רפורמת הכשרות

דרישה נוספת שככל הנראה תהיה מוסכמת על כלל חברותה קואליציה היא ביטול "מונפול הכשרות" של הרבנות הראשית: "בסמוך לאחר הקמת הממשלה תקדם הממשלה תיקון לחוק איסור הונאה – בכשרות באופן שיהפוך את ישראל לאזור כשרות אחד, ושתכנו: הצעת חוק איסור הונאה בכשרות".

גיור בניגוד לרבנים הראשיים

גדולי ישראל והרבנים הראשיים תקפו בחריפות את האפשרות שרבני ערים יוכלו לגייר, אך מתווה השר לשעבר משה ניסים מאפשר זאת, וכעת - בהסכם הקואליציוני - סוכם כי רבני ערים יוכלו לגייר: "סמוך לאחר הקמת הממשלה תקדם הממשלה תיקון לפקודת העדה הדתית באופן - שיאפשר גיור על ידי רבני ערים".

תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אחרי שהפך את הכספים שהוא גנב. ואת ההגנה על פושעים לחלק מהדת. הוא מתקומם על כך שיוצאים נגד הדת של גניבה ופשעים. חרטטן.
דודו13.06.21
28
ליצמן גורם לחילול ה" נורא, עדיף שתשתוק וגם תוריד אתה את הכובע, כיפה, מעיל, זקן, פאות......
ללא שם13.06.21
27
ליצמן בכיין מקצועי. עסקן בינוני עקשן נוכל….ובעיקר מחלל ש״ש. לא שוכחים את לייפר, החבר שלך שמכר אוכל מקולקל….ובעיקר איפה היית באסון מירון???? העיקר לסכסך בין יהודים ולהוסיף שנאה.
אבריימי13.06.21

הצגת כל התגובות

26
גם שחיתות זה נגד הדת
אני13.06.21
25
רבים גינו את קריאת ליצמן לבנט להוריד את הכיפה. לדעתי הם טועים. כל אלה שגינו שכחו שבנט בעצמו הצהיר במספר הזדמנויות שאינו חובש כיפה מפני שהוא מאמין. מעולם לא שינה את אמונתו מאז שהוריד את הכיפה בצבא, אלא הוא החליט להחזיר אותה כדי להגן על הציבור הדתי שהיה מושמץ לאחר רצח רבין. לכן דברי ליצמן במקום: אם ה
בצלאל13.06.21
24
חוץ מלקטר מה אתם עושים? יצאתם להפגנות? עשיתם כנסים? תפילות המוניות? שום דבר יושבים ובוכים על מר גורלכם. קדימה לפעולה, אל תוותרו על כלום, יש לכם כח אדיר בדמות הציבור שמקשיב לדעת גדולי הדור, והם בהחלט יצאו בהמוניהם. קדימה תראו את הכח, שתקו את המדינה, שיבינו שאנחנו ציבור עם ערכים שלא נוותר עליהם. עברנ
צביה13.06.21
23
חילול השם הגדול ביותר נעשה על ידיך אדון ליצמן
אברהם ויצמן13.06.21
22
איך נחמד לראות בתגובות איך כל פעם יגיעו החילונים והחרדים לשעבר שיצאו בשאלה ויזעקו פה לחברי הכנסת החרדים מה עשיתם כל השנים? לא עשיתם כלום, ברוך שפטרנו, סחטנים, רק כסף וכו אנחנו גאים בחברי הכנסת שלנו, מאוד הם אנשי עשיה ברוכה לכלל האזרחים, חברתיים, הכי חרוצים והכי מוכשרים אל תפילו בהם רבב חברי הכנסת ה
חח14.06.21
21
ליצמן עדיף שתשתוק,ותלך בצניעות לאופוזיציה מה עשית כל השנים? גורנישט!!!!! מנהל אבי עזרי שהיא מטעמך ג',עושה חרם כיתתי על ילדה בת 10 כי הילדה פרענקית ,ויש לה אחים מתמודדים זו מנהלת??? זו מחנכת???? מה שהחילונים שכחו היא בכלל לא למדה לך לאופוזיציה,ותתחיל לעשות שיעורי בית תבדוק טוב טוב ,מי המנהלות של ג'
איש קרית ספר13.06.21
20
בושה של "ממשלה" ע"י הונאת מצביעים וגניבת קולות
בושה13.06.21
19
שכחת שהסכם העל הוא ההסכם עם ימינה ושם שחור על לבן נרשם שהסטטוס קוו יישמר
שחר13.06.21
18
אתם מ-פ-ח-ד-י-ם
רון13.06.21
17
מרתיח לקרוא את הכותרות פה רק חסר שתחלקו טלאי צהוב.
יואל13.06.21
16
מי נתן לכם את הסמכות לקבוע מי דתי ומי לא? המונופול שלכם על חיי האזרחים פה, נמאס על כולנו. זו מדינה חילונית ו"יהודית" היא לא בהכרח דתית.
הלוואי וחצי מכל זה יבוצע13.06.21
15
אין קשר בין תורת משה מסיני, לתורה החרדית שהיא הפך ממנה. בתורת משה כתוב ששת ימים תעבוד, ובתורה החרדית ששת ימים תעבדי. בתורת משה המצווה החשובה בארץ ישראל, לעסוק ביישוב הארץ ובהגנתה. בתורה החרדים זו עבירה של יהרג ועל יעבור.
נביא אמת13.06.21
14
סוף סוף החרדים ישתחררו מהעול של ליצמן וחביריו
נפתלי13.06.21
13
לא מעמידים אדם בראש העדה אם אין לו שק של חטאים
דבר השמים13.06.21
12
ליצמן והחרדים בלחץ חחח
עופר 13.06.21
11
במקום להודות בטעות של יהדות התורה, שלא עמדה על כך שיחליפו את נתנייהו, או שהיתה יכולה להצטרף לממשלת לפיד, הוא מתקיף.
לייזר13.06.21
10
בואו ניזכר כולם ביחד מי הכניס אותו ללופ של בחירות וגרם לכל המפלגות לסלוד מהחרדים... ליצמן כמובן שהפיל ממשלה על סמנטיקה של חוג הגיוס שכל הרבנים מלבד האדמו"ר מגור אישרו אותו. אז מוטב שליצמן ישתוק ויתנצל על הנזק האדיר שהוא עשה לציבור החרדי.
מעניין13.06.21
9
ליצמן תחנך את העוזרים העסקנים שלך לא לגנוב לעמותות הפרטיות שלהם אלע לשרת עת הציבור אחרי שתבצע את זה תבוא ותטיף כרצונך. חצוףףףף
חרדי13.06.21
8
אלו דברי העבריים ליצמן ה"חרד" מאוד לגורלה של היהדות. כאשר עבריינים מייצגים את היהדות ו"מגנים" עליה - כנראה שהמצב חמור מאוד.
דברי העבריין13.06.21
7
ליצמן בדרך לכלא שיתף פעולה בעצמו לעקירת הדת
ד"ר שלמה שלוסברג13.06.21
6
והוא יעשה לאויביו את הדרוש יותר טוב מאשר יעשה בשר ודם.
בטח בה'13.06.21
5
ליצמן לך הביתה, אין לך זכות להביע את דעתך,
נציג ג מושחת ושקרן שהולך מחקירה לחקירה 13.06.21
4
לכל המגיבים נגד ליצמן: התגובות הן לא שלו אלא של יעקב איזאק, והוא צריך לקרוא אותן מתוך הכתב. רק להזכיר שתמיכת ליצמן בהתנקות נקנתה תמורת 290 מיליון שקל
מנסור13.06.21
שמכירת המדינה לערבים היא תמורת 53 מליארד שח ובנט קיבל ראשות ממשלה ג'וב ועוד ג'וב בחטא זה
רק להזכיר14.06.21
3
הממשלה הכריזה מלחמה בעסקונה החרדית המסואבת שמאיימת להביא לחיסולה של מדינת ישראל. צביון המדינה לא אמור לעניין אנטיציונים כמוכם. הנסיונות שלכם לכפות בכח את הנורמות שלכם על הצבור בישראל מביאים באופן טבעי לתגובת נגד חריפה. לא הספיקו לאהבלים כמוכם 200 שנה כדי להבין שאין שום תועלת בכפיית הנורמות שלכם על צ
שטויות והבלים13.06.21
2
הצביון היהודי של ארץ ישראל, הדבר הראשון שיעשו הוא שינוי בנושאים עקרוניים הקשורים בחוקי הנישואין והגירושין, הגיור, השבת ועוד עניינים כאלו. הם מבקשים להחדיר את התועבה ולהופכה ללגיטימית, ברור שכל יום שקואליציה כזו קיימת היא רעה לעם היהודי ומי שמסוגל לישון טוב במצב הזה סימן שאינו קולט לקראת איזו סכנה אנ
מזרחי13.06.21
1
ליצמן אתה וכל הצוות שלך לכו למעשיהו
מוישי13.06.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24