כיכר השבת

החרדים והערבים זעמו • צפו

הכנסת אישרה: צה"ל יוכל להכריע האם בחורה היא דתייה

הח"כים תמכו בגיוס בחורה שמצהירה שהיא דתייה, אם לפי בדיקות צה"ל אינה מקיימת אורח חיים דתי ושיקרה בעניין • חברי הכנסת החרדים זעמו ותקפו; אייכלר: "גיוס בכפייה, כמו בצפון קוריאה" (פוליטי)

63
רפאל כהן | כיכר השבת | כ' בתמוז | 30.06.21
הח"כים החרדים בכנסת היום, בעת האישור
הח"כים החרדים בכנסת היום, בעת האישור (צילום: דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה ראשונה את הארכת הוראת השעה שמאפשרת לצה"ל לבדוק את מידת דתיותה של נערה שהצהירה שהיא מקיימת אורח חיים דתי, ולפיכך מסרבת להתגייס, ואילו יימצא שעל פי הגדרות הצבא היא איננה דוברת אמת, היא תגויס.

שר הביטחון בני גנץ, שדרש את הארכת הוראת השעה בשלוש שנים, תיאם זאת עם ראש הממשלה נפתלי בנט. הסיבה לכך היא כי הוועדה לביטול הפטור, שקמה רק לאחרונה והאחראית על הנושא, עוד לא מאורגנת דיו כדי לקדמו.

פירוש קידום הצעת החוק הוא כי מעשית צה"ל יוכל להכריז על כל נערה שהיא לא דתייה לפי הקריטריונים שהציב, וכך יכולות בנות דתיות להתגייס בעל כורחן.

החוק עבר ברוב של 55 מול 50 מתנגדים, והיסטוריה נרשמה כאשר חברי רע"מ, חברי כנסת ערבים שמעולם לא תמכו בהצבעות למען צה"ל ובטח למען גיוס לצה"ל, תמכו בהצעה כחלק מהקואליציה. ברקע זה, חברי הכנסת מסיעות הימין באופוזיציה זעמו על אישור החוק בקריאה ראשונה.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר: "מועצת הרבנות הראשית, שהיא הסמכות ההלכתית במדינת ישראל, אמרה שזה איסור גמור. מה עכשיו מביאים לנו את החוק הזה? על מה? כשצריך לדקדק דקדוקי עניות האם היא עשתה קידוש או לא עשית קידוש, האם היא כן מסורתית או לא? זה מדינה דמוקרטית? זה איסור של יהרג ובל יעבור".

יעקב אשר נואם (צילום: ערוץ כנסת)

"היא לא רוצה להתגייס היא אומרת אסור לי. כל הבסיס שעליו עומד כל העניין הזה הוא בסיס לא חוקי, הוא נגד החלטה של כל הרבנים בישראל".

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, תקף: "ממנים ועדות עם חוקרים פרטיים, נכנסים לפרטיות הכי עמוקה של האישה הזו. גיור לקבלת אזרחות לא עושים וזה כשאנחנו יודעים שחלק מהם לא שומרים תורה ומצוות, אבל כשזה מגיע לנושא הזה אתם בעד. במדינה מתוקנת כל הנושא של גיוס נשים היה בכלל צריך להיות התנדבותי. לצערי גם מפלגת רע"מ מתגייסת לעניין למרות שזה נגד האידאולוגיה שלה".

אייכלר נואם (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התנגד לחוק: "התהליך שעוברות בשנים האחרונות בנות שמבקשות להצהיר ולקבל פטור בשל הצהרה על אמונה דתית הוא מביש, משפיל ומבזה. המערכת מפעילה חוקרים פרטיים, מתחקה אחרי אורחות החיים הפרטיים במובנים הכי הכי בסיסיים ומייצרת ברומטר לא הגיוני לרמת הדתיות. לו חלילה היה מתרחש במדינת ישראל תהליך פולשני פוגעני ומבזה כזה כנגד נשים בכל מישור אחר, הארץ הייתה רועדת".

אורי מקלב נואם (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת תקף את חברי רע"מ שתמכו: "אנחנו מזה עשרות שנים לא נוהגים להשתתף בהצבעות האלה, ואני חושב שחברי רע"מ שהשתתפו בהצבעה עשו טעות קשה". ח"כ מאיר פרוש עקץ: "לראשונה מפלגה ערבית הצביעה בעד גיוס לצבא. זה תקדים שמעולם לא היה בכנסת ישראל. שאפו לראש הממשלה והחליפי שלו".

אחמד טיבי (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ יעקב אשר זעם על הקואליציה, ותהה: "אני לא מבין - איפה הפכתם להיות נטורי קרתא? אם בת מגיעה ואומרת שהיא עומדת בקריטריונים לפטור מגיוס, אז אתם באים ולוקחים חברות חקירה ובודקים בציציותיהם, לתוך הבתים שלהם ועם החברים שלהם? על מה? אם יש רמאים צריך לטפל בהם".

מאיר פרוש נואם (צילום: ערוץ כנסת)

"אבל אחת שלא רוצה ללכת לצבא והיא לא דתית או מסורתית והיא אומרת טענות שווא הרי גם כשתגיע לצבא היא תשתמט בצורה אחרת. פה אתם מפעילים מערכת שלמה של חוקים ומערכות וועדות, בעוד על שער הכניסה לעם היהודי, נישואין וגירושין, פתאום לא צריך ועדות? צבועים נמאסתם!".

יואב בן צור נואם (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ ישראל אייכלר ניצל את ההזדמנות לקרוא לפטור כללי משירות צבאי לכל בנות ישראל, ותקף: "רק בצפון קוריאה וישראל יש גיוס כפיה לבנות. אפילו ברוסיה ובאפריקה אין גיוס בנות בכפייה. זה נוגד את התורה, ואת פסיקת הרבנות לדורותיה. מקווה שהכנסת תדחה בבוז את הניסיון לכפות וועדות אינקוויזיציה ודיכוי על בנות שמצהירות שהן שומרות שבת ואוכלות כשר".

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
החוק הבא המעסיק יקבע את יום המנוחה
זה מתחיל01.07.21
32
בושה וחרפה, בשביל מה צריך בכלל בנות בצבא, הנה כאמאס מנצח את צה"ל בלי נשים, בלי הנשק המודרני, צה"ל לא מסוגל להכריע אותו, אז בעזרת בנות תוכלו להכריע אותם?
צבי01.07.21
31
מי הם בכלל שאתן דין וחשבון כמה דתייה אני וכמה לא?? הגיעו מים עד נפש כמה אפשר לסבול מהממשלה הזו, לאיזה רמה הגענו?? כלומר אם בחורה חרדית שגרה באיזור חילוני מבחינתם היא לא דתייה??
ללא שם30.06.21
את לא למדת בבית יעקב ואת לא חרדית כי כל הסגנון הזה לא יכול לבוא מבוגרת החינוך החרדי . אז מי שמממן לך את הטוקבקים צריך למצוא מישהי שיודעת חרדית ולא איזה בוט או גבר חילוני מתחזה שמקבל 1.49 שקל על כל טוקבק
סגנון 01.07.21
את ממציאה דברים ואז מאשימה בהם אחרים. נראה לי שבזמנו פורסם על בנות שחייבו בשירות על ידי החוק הזה מכיוון שראו בפייסבוק שלהן תמונות מבילויים בשבת, נראה לי די מוצדק
אריק101.07.21

הצגת כל התגובות

30
דיברו יפה אהבתי וה' ירחם עלינו עם המדינה הזו
ח30.06.21
29
ומה אם באותו רגע החליטה וקבלה על עצמה לחזור בתשובה? איך הם יבדקו את זה?
יהודי01.07.21
תשאל את חברי הכנסת החרדים שחוק זה לראשונה נכנס במשמרת שלהם ועכשיו הוא רק הוארך....
עוזר01.07.21
28
אייכלר היכן נמצאת בגלובוס מדינת צפון קוריאה, חחחחחחחחחחחחחחחחח
יא אייכלר01.07.21
27
ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אותה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם חס וחלילה
איציק30.06.21
26
ב"ה מתחילים לפנות את הגדה להחזירה לערבים. תודה בנט תודה לפיד תודה ליברמן ותודה לכל מפקדי צהל חברי הקואלציה
דיויד01.07.21
25
סוף סוף יהיה צדק .. די להשתמטות
אלי01.07.21
אלי היקר. אם היית בצבא, לא היית מדבר כך, אתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר, אז לפעמים השתיקה עדיפה. ודי לחכימא ברמיזא.
דוד01.07.21
24
א. מצוין יש מלא שמשקרים !! ב. זהו חוק שהצביעו כבר בעדו גם החרדים וגם הליכוד, רק מאריכים את החוק !! צבועים
צבי30.06.21
23
הפיליבסטר פועל גם היום?
שימי זלמנוב30.06.21
22
מזל בת דודה שלי מביתר עילית גבעה B למדה בסניף בביתר ואחר כך היתה נוסעת לדרכי רחל בירושלים. בגיל 16 התחילה לזייף קצת קניון אחרי הסמינר, מנסה בבית עגילים ואיפור, הרבה מוזיקה ושיחות בלחש עם חברה שהיתה כבר חצי בחוץ. אחר כך היה הסלולרי וההלם של ההורים שעובדת בקייטנה לממן את המכשיר. ימי חמישי היו סיוט לד
לא להגן 01.07.21
21
גם לחילוניות אסור באיסור חמור!!! להתגייס!!!! חייל וחיילת יחד זה מה שיציל אותנו???? להיפך זה מה שהורג אותנו!!!! וזו הייתה עצתו של בלעם שהיה יודע דעת עליון וידע שאלוקיהם של הלו שונא זימה. רשעים ארורים הרפו ידיכם מבנות ישראל !!!!
בלעם30.06.21
אנו נשב בישיבות ובכוללים והציוינים יפרנסו אותנו ויגנו עלינו.כך נראה לי הגון וצודק.
משה01.07.21
משה תעיין קצת בדברי הזוה"ק, ותראה מי גורם פרנסה לעולם. הלא אלו עמלי התורה די בכל אתר ואתר, שמפרנסים את כל העולם ע"י עסק התורה. וראה זה פלא, מאז עזבו יהודי ברה"מ את רוסיה האדומה, מי שומע עליה? וגם ארה"ב הגדולה, אם תקח משם את היהודים, תהיה כמצולה שאין בה דגן.
איל01.07.21
20
מרגיש שותפות עם הציבור החרדי, חושב שזו ברית חשובה להפיל את בנט ועדתו והלוואי שזה היה ממשיך גם לאחר נפילת מה שמוכנה ממשלה. אבל קצת מצחיק גפני שלעניין גיוס לצבא כולם דתיים, אז איפה עובר הגבול ? מי שלא עושה קידוש בשבת, דתי, אבל מי שמקפיד על קלה כבחמורה וכל חטאו היא האמונה שהמדינה היא מעשה ה' הוא לא דתי
צבי30.06.21
אני שמחה שאתה מבין ומזדהה באמת עם ישראל 4 אבל לנו אין כח לשפוט עד כמה כל אחד שומר מצוות
ירדן01.07.21
אין בזה גבול ברור וחד אתה דתי אתה לא זה כל איש דרגתו ואמונתו עם בורא עולם ולכן לנו אין את הכוח לשפוט
ח01.07.21
19
כאחד ששירת 28 שנים בצהל. כל אחד יודע מה מתרחש שם עם חיילות. מי שיכול להציל אפילו בת אחת מישראל שלא תיהפך לשפחה....... תבוא עליו ברכה
מאירוביץ...01.07.21
18
מה קורה פה? תוך שבועיים הם מנסים להפוך את המדינה הזאת לאיסלמית או נוצרית. משוגעים ולא נורמלים. העולם הוא לא הפקר. עוד רגע השם יראה להם.
שרה01.07.21
מה הקשר? ממתי יש קדושה בכך שבנות מרמות את הצבא?
אריק101.07.21
זהו חוק שהצביעו כבר בעדו גם החרדים וגם הליכוד, רק מאריכים את החוק !! צבועים זה שהיום הם מציפים את זה ובשנים האחרונות החביאו את כל הויתורים שעשו בגיור, בשבת, בגיוס, בגיוס בנות, הייתם צריכים לעקוב או לחילופין לקרוא קצת "הפלס" ולא לקרוא את הפראוודה "יתד" המודיע" וכו'
עוזר01.07.21
17
חז"ל לימדונו שבמלחמת מצווה [ועזרת ישראל מיד צר הבא עליהם לכו"ע הוי מלחמת מצווה] יוצא חתן מחדרו וכלה מחופתה. הרי שמותר לה לשרת ובפשטות הסוגיא אף חייבת. אם כך טוב שמונעים מלהשמט מהצווה הזאת.
וכלה מחופתה30.06.21
בור תתגייס בעצמך! רדב"ז הלכות מלכים פרק ז הלכה ד דה"ק כיון דחתן יוצא מחדרו כלה יוצאה מחופתה שאינה נוהגת ימי חופה ואפשר דבמלחמת מצוה הנשים היו מספקות מים ומזון לבעליהן וכן המנהג היום בערביות
כלה01.07.21
בור. יוצאות לספר מים ומזון תנן.
תתת01.07.21
החזו"א זי"ע וכל גדולי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א לא ידעו את המצווה הזאת שאתה אומר. אתה כנראה יותר מבין מהם!
קצת ענוה!01.07.21
תלמד קודם אלף בית, מה הקשר מלחמת מצוה?
יוסף01.07.21
16
אנחנו חיים בעולם שבו הצבא יכול להחליט מי שתייה ומי לא, אבל רופאים לא יכולים להחליט מי זכר ומי נקבה.
מעניין30.06.21
15
זה חוק שנועד לכפות על בנות חילוניות להתגייס, לא על דתיות. דתיות מקבלות פטור והבדיקה היא אם מקיימות אורח חיים שניתן להציג כדתי או לא, זאת גם לא בדיקה מחמירה במיוחד.
זאת סתם הצגה01.07.21
14
קודם כול שיגייסו את כול השמאלנים שמסרבים להתגייס מסיבות מטומטמות אחר כך יגייסו את כול הבנות מהמגזר הערבי והבדואי אחר כך ידברו על הבנות הדתיות
ל01.07.21
זהו חוק שהצביעו כבר בעדו גם החרדים וגם הליכוד, רק מאריכים את החוק !! צבועים
לוי01.07.21
13
איפה האופוזיציה הם 59 כולל המשותפת יכלו לקחת אחד מרע''מ (לא חסר.. אלחרומי, טאהה או איך שלא קוראים לו.. והשלישי. אחד מהם בטוח היה מסכים להתנגד, 99% שאלחרומי היה מסכים) אמרנו אופוזיציה לוחמת, לא?
שימי זלמנוב30.06.21
12
מה הבעיה? אם היא באמת לא שומרת שבת כשרות וכו, היא לא חרדיה, וממילא שתתגיס,
תהילה30.06.21
גם לחילונית אין פטור מ"יהרג ואל יעבור". ישראל ערבים זה לזה. וכבר אמר אחד ממקימי המדינה שהוא לא צריך את הבנות בצבא לצורך בטחוני,זה סך הכל הוצאות מיותרות,אלא בשביל משהו אחר... תמיד שומעים על התנכלות מצד מפקדים..בנות לא הפקר !
אברהם30.06.21
בחורה שתתגייס לא משנה באיזה רמה רוחנית היא לעשות לה טוב זה לא יעשה מספיק שהיא רק מברכת בצבא גם זה יכול לרדת לה חוץ מזה הוראה של גדולי ישראל של החזון איש זצל אז לבחורות שדה קרב זה לא המקום
נהר01.07.21
11
מה אם הפטור משמירת מצפון . שם לא שואלים אותה מה את שומרת מה את עושה . אלא המצפון שלה אומר לה לא וזהו
יצחק קלפוס01.07.21
10
אבל אם היא לא מקיימת אורח חיים דתי למה שלא תשרת בצבא?
ללא שם01.07.21
9
"את הארכת הוראת השעה שמאפשרת לצה"ל לבדוק את מידת דתיותה" בושה כשחברי כנסת החרדים שתקו כשלראשונה הצביעו על חוק זה בממשלת נתניהו הם לא צעקו ואפילו זלזלו בפלג שצעק וטענו ביתד שזה עדיף מה קרה פתאום בושה!!!
ינס30.06.21
החוק הזה לא עבר כי הם היו רוב שהתנגדו אבל עכשיו הם המעט ככה שיש להם במי להלחם
מישו30.06.21
כדאי שתברר טוב חוק זה עבר וכהפלג צעק בפראוודה יתד כתבו שזה מבחינה מסויימת יותר טוב ממה שהיה לפני כן ועוד שטויות הכל צביעות
חיים01.07.21
8
גיוס בנות חובה, קיים רק ב3 מקומות בעולם. ארתריאה, צפון קוריאה וישראל. 2 הראשונות שהזכרתי, הן מדינות מאוד רודניות, [אה, עכשיו אני מבין למה יש כל כך הרבה קולות בעולם שישראל היא בכלל לא מדינה דמוקרטית.] עוד יש להוסיף, שהשיגעון בישראל מהפחד שמא כל חוק, ייחשב למפלה. גורם להרוס את המדינה. זכרו אין שום צור
מג"ן01.07.21
גיוס בנות זה באמת לא מתאים, אבל אל תשווה חלילה את ישראל לצפון קוריאה. אנחנו, בניגוד לכל המדינות שאין בהן גיוס חובה בכלל, נמצאים באיום ממשי כל הזמן, אנחנו צריכים לעשות השתדלות להגן על עצמינו בס"ד ואין משהו אחר שיעשה את זה
ע01.07.21
7
צריך שיהיה לבנות בחירה חופשית בעיניין
עובדיה01.07.21
6
מצוין. סוף לרמאויות. אייכלר - הגיע זמן שתשתוק כבר.
אלי30.06.21
לך לווינט,ערב רב !!! חילונית נורמלית לא צריכה להיות פרוצה !
אברהם30.06.21
5
הם לא קובעים כלום רק השם מחליט. אנחנו צריכים להתפלל ולהתחזק בתורה,ובנות ישראל בצניעות ובעזרת השם יתבטלו מעם ישראל כל הגזרות האלו. לכעוס ולקלל לא יעזור רק יקלקל את הסיעתא דשמייא יהודי אמיתי צריך להאמין והעיקר לא לפחד כלל.
יהודי30.06.21
4
אין אמונה בגוי ה"משא ומתן" המופיע בפרשתינו בין אברהם אבינו לעפרון החיתי הוא סמל למשאים ומתנים הנערכים בין יהודים לגויים בכלל, ובין יהודים לערבים, כפי שאנו רואים היום. אימרה עממית רווחת אומרת: "אין אמונה בגוי אפילו ארבעים שנה בקבר". האימרה העממית הזו הנשמעת כה פרמטיבית, מבטאת הבנה טבעית בריאה, הנובע
מזרחי30.06.21
אברהם אבינו ועפרון החתי?? בפרשתנו??? איפה אתה חי!
בועה01.07.21
3
אין בושה לחכים החרדים אתם חוקקתם את זה לראשונה בממשלת ביבי ועכשיו רק האריכו את זה אתם צועקים??? תתביישו לכם!!!
לוי30.06.21
שטויות שכל המזרוחניקים ילכו להשתמט בצבא יהרג ואל יעבור!!
יוני30.06.21
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍 הגזירות זה בזכות שיטת " הרע במיעוטו " שהנהיג מנהיג הפשרות וההתבוללות.
נער הייתי30.06.21
בלום פיך טמא!! פוער פיו נגד גדול בישראל. ועוד, שאינו בין החיים. תתבייש לך! חזור בך!! לפני שיבלמו פיך מן השמים.
בועה01.07.21
2
" החזון איש" יצטער עד שניפתר לאחר אישור הכנסת את גיוס הנשים לצה"ל אין דרך נשים למילחמה
שי לוזון01.07.21
זהו חוק שהצביעו כבר בעדו גם החרדים וגם הליכוד, רק מאריכים את החוק !! צבועים
ינס01.07.21
1
כל אחד יקבל על עצמו לא להשתתף בבחירות הטמאות, ולא להתחבר לרשעים וכופרים, וישפיע על אחרים להתנתק ולהתרחק מהציונים לגמרי, ובזה נזכה לקדש שם שמים ולביאת גואל צדק במהרה.
להתפלל לסיום הכיבוש הציוני של ארץ ישראל30.06.21
ככה יהיה יותר גרוע! פשוט להצביע ג' ולא סמוטריץ!!!!!!!!!!!!
יוני30.06.21
מה לעשות שאתה לא גר בשווייץ וחייב להצביע? בגלל כל מי שלא הלך להצביע בבחירות האחרונות והלך לטייל במקום אנחנו נמצאים במצב הזה. אז עדיף לא להוציא דברי הבל מהפה
סימה30.06.21
אם תצביע בעזה"י החכים החרדים יעבירו בשתיקה ובקריצה אותם חוקים רק לא תדע מזה כי יעלימו ממך את זה בדיוק כמו החוק הזה שעבר כבר לפני 3 שנים אם לא תצביע לפחות לא תהיה שותף לחוקים נוראים שכאלו....
ינס01.07.21
כן ברור לא להשתתף ולגרום לערבים לשלוט במדינה וואלה חכם אתה ממש צודק איך לא חשבתי על זה שלטון ערבי אנטי דתי בלי חרדים ממש חילוניות בהתגלמותה
ח30.06.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם